@Pararanek: Haha obwinię religie (u których w większości w podstawowym założeniu jest nauczenie człowieka jak ma żyć, by być dobrym) za to, źe ziemia się niszczy haha. Za to haha Ci, którzy wprowadzają ludzi w prawdziwy błąd nie robią nic złego haha.
@Saurfang: Obwiniam religię za wprowadzanie ludzi w błąd na skale ponad 90% ludzi. Zanim zajmiemy się anty 5G czy innymi płaskoszczepionkowcami to zajmijmy się najpierw relgiiami. Katolicyzm i Islam powinny pójść pierwsze.
@Saurfang: Główny dogmat Islamu i Chrześcijaństwa to idea wszechmogącego, wszechwiedzącego i wszechobecnego Boga. W dodatku, ten Bóg jest też miłosierny i jest kompletnie dobry.
Tylko że nie. Omnipotencja, wszechwiedza i wszechobecność wszystkie są paradoksami.
Czy Bóg możę stworzyć kamień, którego nie podniesie?
Czy Bóg wie, że czegoś nie wie?
Czy Bóg jest w miejscu którego nie ma?
W dodatku, Bóg nie może być miłosierny przez ból i inne tego typu gunwo które nas otacza.
I wiem, wolna wola, ale wolna wola stoi w sprzeczności w wszechwiedzą. Bóg wie wszystko o przyszłości, a więc przyszłość jest już podyktowana.
W chrześcijaństwie jest też dogmat o trójcy. Bóg, Jezus i Święty duch to to samo, ale Bóg jest jeden. To paradoks.
Kolejny dogmat jest taki, że Bóg napisał wszystko w swojej książce. Tylko jeżeli jakże omnipotentny Bóg napisał książe, to czemu nie ma nic o dinozaurach? O II wojnie światowej? O ISS? Poza tym, czemu jest tyle sprzeczności w tej jakże nieomylnej książce? Czemu jej na komputerze nie dał?
Omawianie wszystkich dogmatów zajełoby sporo czasu. Chyba łapiesz, o co chodzi.
@Pararanek: Nie widzę tu żadnego wprowadzania w błąd - powiedz mi jak wiara, ze ktoś wyżej nad nami czuwa i dba o nasze życie ma być zła? A wbrew pozorom mowa o dinozaurach jest, choć nie dosłownie, bo to nie byłoby potrzebne w księdze, która ma nas nauczyć jak być dobrym. O wszelkim źle z przyszłości nie ma ani słowa, ponieważ życie doczesne jest niejako próbą wiary (która tak naprawdę polega na byciu czystym, dobrym człowiekiem), którą zło może niejednokrotnie osłabić, ale gdy ją utrzymamy do końca, czeka nas nagroda. Co do nieskończonej potęgi Boga, nie dostrzegam tu żadnego paradoksu, bo słowa typu "Czy Bóg może stworzyć kamień, ktorego nie podniesie" są tak durne jak "Czy gdy się uderzę i mnie zaboli to jestem silny czy słaby?". Co do miłosierności Boga wypowiedziałem się wyżej - życie doczesne jest dla nas próbą, a milosiernosc Boga objawia się tym, że dzięki odpowiednio silnemu żalowi wybaczy nam każde przewinienie i da nam zasiąść koło siebie w wiecznym szczęściu i spokoju.
Słowa o Biblii na komputerze szkoda mi nawet komentować - Biblii nie od tak Bóg zrzucił na ziemię z kosmosu, tylko dał olśnienie człowiekowi, by to on ją napisał i rozgłosił. W Biblii nie ma żadnych sprzeczności, a jedynie rozumowanie między ludźmi może być sprzeczne.
Bóg będący trójcą również nie jest żadną sprzecznością, bo tak naprawdę Bóg jest jeden, a jedynie objawia się w trzech postaciach, które są jednością.
Ciekawe jest też to, jak w obu powyższych religiach wypominasz te błędy, a pomijasz za to trzecią największą religię monoteistyczną, czyli judaizm, od której to właśnie pochodzi chrześcijaństwo i islam.
@Saurfang:
"Nie widzę tu żadnego wprowadzania w błąd - powiedz mi jak wiara, ze ktoś wyżej nad nami czuwa i dba o nasze życie ma być zła?"
Jest irracjonalna. I nie cukierkujmy że to tylko chodzi o wiara o jakąś wyższą siłe dzięki której dostaniemy coś po śmierci.
"wbrew pozorom mowa o dinozaurach jest, choć nie dosłownie, bo to nie byłoby potrzebne w księdze, która ma nas nauczyć jak być dobrym"
Ale wiesz że w tej książce Bóg zabił miliony osób, tak?
"O wszelkim źle z przyszłości nie ma ani słowa, ponieważ życie doczesne jest niejako próbą wiary (która tak naprawdę polega na byciu czystym, dobrym człowiekiem), którą zło może niejednokrotnie osłabić, ale gdy ją utrzymamy do końca, czeka nas nagroda"
Słucham? Może ja jestem zbyt tępy ale nie wiem co ty tu napisałeś. Jeżeli dobrze zrozumiałem, życie to test, tak? Ale Bóg wie wszystko, więc po co mu ten test? Po co sprawai ból swoim testem? Poza tym, jak dziecko które żyje kilka dni i umiera w powodu jakiejś choroby ma spełnić test?
"Co do nieskończonej potęgi Boga, nie dostrzegam tu żadnego paradoksu, bo słowa typu "Czy Bóg może stworzyć kamień, ktorego nie podniesie" są tak durne jak "Czy gdy się uderzę i mnie zaboli to jestem silny czy słaby?"
To nie jest argument. To czysty paradoks, odwołanie do nie mających związku z niczym analogii tego nie zmieni.
"Co do miłosierności Boga wypowiedziałem się wyżej - życie doczesne jest dla nas próbą"
O tym już mówiłem.
"Słowa o Biblii na komputerze szkoda mi nawet komentować - Biblii nie od tak Bóg zrzucił na ziemię z kosmosu, tylko dał olśnienie człowiekowi, by to on ją napisał i rozgłosił"
A nie lepiej byłoby, jakby dostarczył jakiś dowód na swoje istnienie? Skoro ateiści według jego książeczki idą to piekła na wieczne męki, to powinien dostarczać jak najwięcej dowodów na swoje istnienie. Bo jest miłosierny czyż nie"
"W Biblii nie ma żadnych sprzeczności, a jedynie rozumowanie między ludźmi może być sprzeczne."
A jakieś argumenty lub dowody popierające tą teze?
"Bóg będący trójcą również nie jest żadną sprzecznością, bo tak naprawdę Bóg jest jeden, a jedynie objawia się w trzech postaciach, które są jednością"
No właśnie. To jest paradoks. Mówiąc, że są jednością, potwierdzasz paradoks.
"Ciekawe jest też to, jak w obu powyższych religiach wypominasz te błędy, a pomijasz za to trzecią największą religię monoteistyczną, czyli judaizm, od której to właśnie pochodzi chrześcijaństwo i islam."
Nie wspomniałem też o Hinduźmie, religii jakiś szamanów z Syberii czy innych szarlatanów. Zresztą, nie znam się na Judaiźmie. Nie wiem nawet jaki jest tej religii główny dogmat.
@Pararanek: Jak widać, nie zrozumiesz wiary. Wspomnę tylko, że prawdziwe chrześcijaństwo nie mówi o żadnym piekle dla ateistów - najważniejsze jest serce człowieka. Doszukujesz się na siłę problemów w wierze, które tak naprawdę nie istnieją. Nie o to chodzi w wierze. Nie uznaj tego za brak argumentów, bo na każdy twój argument mam odpowiedź, lecz zdążyłem zauważyć, że to już do niczego nie doprowadzi, pozwolę Ci odejść z twoim brakiem wiary, ale ty nie odrzucaj czegoś, czego pojąć nie możesz. Twoje argumenty to rzeczy, które twoim zdaniem nie mają sensu, ale nie wprowadzają one w żaden błąd żadnego człowieka. Nie wierz, ale pozwól wierzyć innym.
@Pararanek: Nie mówię, że nie rozumiesz, a chodziło mi, że nie znasz, i poznać nie chcesz. W jaki więc sposób chcesz zrozumieć wiarę? Ta kłotnia nie ma sensu, bo ty i tak zostaniesz zaparty przy swych slowach i nigdy nie uznasz moich argumentów za prawdziwe, póki nie poznasz prawdziwej wiary. Nie chcę Cię też na siłę przekonywać do swojego zdania, bo bez chęci poznania wiary i tak Cię nie przekonam. Nie zależy mi na tym, żebyś zaczął wierzyć, lecz na tym, byś pozwolił wierzyć innym, bo dla wielu osób wiara jest ważnym elementem życia i tego nie zmienisz.
@Pararanek: Nie odbiegaj od tematu czepiając się słów. Wiara nie szkodzi twojemu życiu, skoro jej unikasz, więc daj wierzyć innym, tak samo jak inni powinii pozwolić Ci nie wierzyć.
@Saurfang:
Indywidualnie to wyje**ne, ale religia to nie rzecz indywidualna, więc nie. Zdajesz sobie sprawę że przez islam ginie rocznie tysiące ludzi tak? Zdajesz sobie sprawę że to jest masowe ogłupianie tak?
@Pararanek: Żaden fanatyzm nie jest dobry, ani islamski, ani chrześcijańskiej. Ale jeśli to "ogłupianie" wpływa pozytywnie na wielu ludzi, to czy jest ogłupianiem? Poza tym, to że większość islamu może czynić źle, nie znaczy, że każdy islamista jest zły. Wiara jest dobra dla wierzących, ale nigdy nie powinna naruszać życia innych, to jest złe zawsze, z tym powinno się walczyć, ale nie z samą wiarą. A co do ogłupiania, wiesz ilu naukowców wierzy w Boga? Czy twoim zdaniem są oni głupi? W siłę wyższą wierzył nawet Einstein, czy go również uważasz za głupca?
@Pararanek: "Fanatyzm jest powodowany przez wiarę" - ty zaś jesteś przykładem fanatycznego ateisty xD
"Ilu?" - Wielu.
"Są jakieś dowody że Einstein wierzył w Boga? A nawet jeżeli wierzył, to czy podał ku temu swoje powody?" - Owszem są, wystarczy pooglądać jego cytaty:
"Czasu nie ma, wszystko, co nas otacza, to wieczność. Bóg jest wiecznością, więc jest wszechobecny."
"Inna sprawa, czy należy podważać wiarę w osobowego Boga. Freud w ostatniej publikacji opowiedział się za tym. Ja nigdy nie przyłożyłbym do tego ręki. Otóż tego rodzaju wiara wydaje mi się lepsza niż brak jakiegokolwiek transcendentalnego poglądu na życie, a wątpię, czy można by znaleźć bardziej wzniosły środek zaspokajania potrzeb natury metafizycznej, który byłby użyteczny dla równie wielu ludzi."
"Religia przyszłości będzie religią kosmiczną. Powinna ona przekraczać koncepcję Boga osobowego oraz unikać dogmatów i teologii. Zawierając w sobie zarówno to, co naturalne, jak i to, co duchowe, powinna oprzeć się na poczuciu religijności wyrastającym z doświadczania wszelkich rzeczy naturalnych i duchowych jako pełnej znaczenia jedności. Buddyzm odpowiada takiemu opisowi.(…) Jeżeli istnieje w ogóle religia, która może sprostać wymaganiom współczesnej nauki, to jest nią buddyzm."
To cytaty Einsteina. Nie wierzył on co prawda w osobowego Boga, ale czuł, że jakaś siła wyższa istnieje, a słyszałem nawet przesłanki, że pod koniec życia się nawrócił.
@Saurfang:
Ziomek, nie podałeś mi nic do skontrowania moich argumentów i dowodów, a ty mi mówisz, że JA jestem fanatykiem? To jest nic innego jak zwykła obraza na moją osobe.
Tak, ale więcej jest podajże ateistów. No i są jeszcze oczywiście agnostycy.
Wiara bez powodów geniusza jest warta tyle samo jak wiara bez powodów debila.
@Pararanek: Ależ proszę:
"Zanim zajmiemy się anty 5G czy innymi płaskoszczepionkowcami to zajmijmy się najpierw relgiiami. Katolicyzm i Islam powinny pójść pierwsze."
@Pararanek: Nie wiem tego, ale to czuję i wierzę, a religia wnosi wiele do mojego życia, jest dla mnie oparciem i uczy mnie jak żyć, a to mi starczy by mieć pewność że ją zrozumiałem.
Nie no pie*dole musze to napisac. Jedyne komentarze są: Dlaczego jest to na głownej? No ku*wa bo to prawda. Zobaczcie np jak czlowiek ingeruje w ten swiat jak duzo drzew jest wycinanych jak duzo jest zabijanych zwierzat jak duzo osob sie zabija nawzajem jest na glownej bo to je*ana prawda
@Noteus: Ale wiesz, że to jest nieuniknione? To nie ma żadnego związku z głupotą.
Poza tym, spora część ludzi którzy myślą że inni są debilami sami nimi są.
@Pararanek: Da sie sadzic drzewa wiecej niz sie wycina nie zatruwac chemikaliami specjalnie, nie podpalac lasow, nie wyrzucac smieci na ulice poprostu kazdy powinien dbac o miejsce w ktorym sie znajduje
@Noteus:
A to nie jest przypadkiem tak, że dziś drzew jest więcej niż 100 lat temu? Zatruwanie chemikaliami jest nieuniknione obecnie. Zbyt duże koszty.
Komentarze
Odśwież23 września 2020, 20:32
ironic
Odpisz
21 sierpnia 2020, 11:34
Tik tok będzie główną przyczyną
Odpisz
22 sierpnia 2020, 09:53
@patrykpwm: a anty5g, antyszczepionkowcy, płaskoziemcy itd itp
Odpisz
22 sierpnia 2020, 11:19
@Peroczek:
Ci mają małe wpływy. Religie mają o wiele wiele większe.
Odpisz
22 sierpnia 2020, 17:26
@Pararanek: Haha obwinię religie (u których w większości w podstawowym założeniu jest nauczenie człowieka jak ma żyć, by być dobrym) za to, źe ziemia się niszczy haha. Za to haha Ci, którzy wprowadzają ludzi w prawdziwy błąd nie robią nic złego haha.
Odpisz
Edytowano - 22 sierpnia 2020, 19:50
@Saurfang: Obwiniam religię za wprowadzanie ludzi w błąd na skale ponad 90% ludzi. Zanim zajmiemy się anty 5G czy innymi płaskoszczepionkowcami to zajmijmy się najpierw relgiiami. Katolicyzm i Islam powinny pójść pierwsze.
Odpisz
22 sierpnia 2020, 20:20
@Pararanek: Powiedz mi w jakiej chwili wprowadzają one w błąd.
Odpisz
22 sierpnia 2020, 20:23
@Saurfang:
Mają błędne dogmaty.
Odpisz
22 sierpnia 2020, 20:28
@Pararanek: Uścislij swoją wypowiedź, podaj bardziej dokładny argument, niż taki ogólnikowy.
Odpisz
Edytowano - 22 sierpnia 2020, 20:38
@Saurfang: Główny dogmat Islamu i Chrześcijaństwa to idea wszechmogącego, wszechwiedzącego i wszechobecnego Boga. W dodatku, ten Bóg jest też miłosierny i jest kompletnie dobry.
Tylko że nie. Omnipotencja, wszechwiedza i wszechobecność wszystkie są paradoksami.
Czy Bóg możę stworzyć kamień, którego nie podniesie?
Czy Bóg wie, że czegoś nie wie?
Czy Bóg jest w miejscu którego nie ma?
W dodatku, Bóg nie może być miłosierny przez ból i inne tego typu gunwo które nas otacza.
I wiem, wolna wola, ale wolna wola stoi w sprzeczności w wszechwiedzą. Bóg wie wszystko o przyszłości, a więc przyszłość jest już podyktowana.
W chrześcijaństwie jest też dogmat o trójcy. Bóg, Jezus i Święty duch to to samo, ale Bóg jest jeden. To paradoks.
Kolejny dogmat jest taki, że Bóg napisał wszystko w swojej książce. Tylko jeżeli jakże omnipotentny Bóg napisał książe, to czemu nie ma nic o dinozaurach? O II wojnie światowej? O ISS? Poza tym, czemu jest tyle sprzeczności w tej jakże nieomylnej książce? Czemu jej na komputerze nie dał?
Omawianie wszystkich dogmatów zajełoby sporo czasu. Chyba łapiesz, o co chodzi.
Odpisz
22 sierpnia 2020, 22:21
@Pararanek: Nie widzę tu żadnego wprowadzania w błąd - powiedz mi jak wiara, ze ktoś wyżej nad nami czuwa i dba o nasze życie ma być zła? A wbrew pozorom mowa o dinozaurach jest, choć nie dosłownie, bo to nie byłoby potrzebne w księdze, która ma nas nauczyć jak być dobrym. O wszelkim źle z przyszłości nie ma ani słowa, ponieważ życie doczesne jest niejako próbą wiary (która tak naprawdę polega na byciu czystym, dobrym człowiekiem), którą zło może niejednokrotnie osłabić, ale gdy ją utrzymamy do końca, czeka nas nagroda. Co do nieskończonej potęgi Boga, nie dostrzegam tu żadnego paradoksu, bo słowa typu "Czy Bóg może stworzyć kamień, ktorego nie podniesie" są tak durne jak "Czy gdy się uderzę i mnie zaboli to jestem silny czy słaby?". Co do miłosierności Boga wypowiedziałem się wyżej - życie doczesne jest dla nas próbą, a milosiernosc Boga objawia się tym, że dzięki odpowiednio silnemu żalowi wybaczy nam każde przewinienie i da nam zasiąść koło siebie w wiecznym szczęściu i spokoju.
Słowa o Biblii na komputerze szkoda mi nawet komentować - Biblii nie od tak Bóg zrzucił na ziemię z kosmosu, tylko dał olśnienie człowiekowi, by to on ją napisał i rozgłosił. W Biblii nie ma żadnych sprzeczności, a jedynie rozumowanie między ludźmi może być sprzeczne.
Bóg będący trójcą również nie jest żadną sprzecznością, bo tak naprawdę Bóg jest jeden, a jedynie objawia się w trzech postaciach, które są jednością.
Ciekawe jest też to, jak w obu powyższych religiach wypominasz te błędy, a pomijasz za to trzecią największą religię monoteistyczną, czyli judaizm, od której to właśnie pochodzi chrześcijaństwo i islam.
Odpisz
22 sierpnia 2020, 22:34
@Saurfang:
"Nie widzę tu żadnego wprowadzania w błąd - powiedz mi jak wiara, ze ktoś wyżej nad nami czuwa i dba o nasze życie ma być zła?"
Jest irracjonalna. I nie cukierkujmy że to tylko chodzi o wiara o jakąś wyższą siłe dzięki której dostaniemy coś po śmierci.
"wbrew pozorom mowa o dinozaurach jest, choć nie dosłownie, bo to nie byłoby potrzebne w księdze, która ma nas nauczyć jak być dobrym"
Ale wiesz że w tej książce Bóg zabił miliony osób, tak?
"O wszelkim źle z przyszłości nie ma ani słowa, ponieważ życie doczesne jest niejako próbą wiary (która tak naprawdę polega na byciu czystym, dobrym człowiekiem), którą zło może niejednokrotnie osłabić, ale gdy ją utrzymamy do końca, czeka nas nagroda"
Słucham? Może ja jestem zbyt tępy ale nie wiem co ty tu napisałeś. Jeżeli dobrze zrozumiałem, życie to test, tak? Ale Bóg wie wszystko, więc po co mu ten test? Po co sprawai ból swoim testem? Poza tym, jak dziecko które żyje kilka dni i umiera w powodu jakiejś choroby ma spełnić test?
"Co do nieskończonej potęgi Boga, nie dostrzegam tu żadnego paradoksu, bo słowa typu "Czy Bóg może stworzyć kamień, ktorego nie podniesie" są tak durne jak "Czy gdy się uderzę i mnie zaboli to jestem silny czy słaby?"
To nie jest argument. To czysty paradoks, odwołanie do nie mających związku z niczym analogii tego nie zmieni.
"Co do miłosierności Boga wypowiedziałem się wyżej - życie doczesne jest dla nas próbą"
O tym już mówiłem.
"Słowa o Biblii na komputerze szkoda mi nawet komentować - Biblii nie od tak Bóg zrzucił na ziemię z kosmosu, tylko dał olśnienie człowiekowi, by to on ją napisał i rozgłosił"
A nie lepiej byłoby, jakby dostarczył jakiś dowód na swoje istnienie? Skoro ateiści według jego książeczki idą to piekła na wieczne męki, to powinien dostarczać jak najwięcej dowodów na swoje istnienie. Bo jest miłosierny czyż nie"
"W Biblii nie ma żadnych sprzeczności, a jedynie rozumowanie między ludźmi może być sprzeczne."
A jakieś argumenty lub dowody popierające tą teze?
"Bóg będący trójcą również nie jest żadną sprzecznością, bo tak naprawdę Bóg jest jeden, a jedynie objawia się w trzech postaciach, które są jednością"
No właśnie. To jest paradoks. Mówiąc, że są jednością, potwierdzasz paradoks.
"Ciekawe jest też to, jak w obu powyższych religiach wypominasz te błędy, a pomijasz za to trzecią największą religię monoteistyczną, czyli judaizm, od której to właśnie pochodzi chrześcijaństwo i islam."
Nie wspomniałem też o Hinduźmie, religii jakiś szamanów z Syberii czy innych szarlatanów. Zresztą, nie znam się na Judaiźmie. Nie wiem nawet jaki jest tej religii główny dogmat.
Odpisz
22 sierpnia 2020, 22:57
@Pararanek: Jak widać, nie zrozumiesz wiary. Wspomnę tylko, że prawdziwe chrześcijaństwo nie mówi o żadnym piekle dla ateistów - najważniejsze jest serce człowieka. Doszukujesz się na siłę problemów w wierze, które tak naprawdę nie istnieją. Nie o to chodzi w wierze. Nie uznaj tego za brak argumentów, bo na każdy twój argument mam odpowiedź, lecz zdążyłem zauważyć, że to już do niczego nie doprowadzi, pozwolę Ci odejść z twoim brakiem wiary, ale ty nie odrzucaj czegoś, czego pojąć nie możesz. Twoje argumenty to rzeczy, które twoim zdaniem nie mają sensu, ale nie wprowadzają one w żaden błąd żadnego człowieka. Nie wierz, ale pozwól wierzyć innym.
Odpisz
22 sierpnia 2020, 22:59
@Saurfang: alesta się ku $wa rozpisali
Odpisz
22 sierpnia 2020, 23:00
@Saurfang:
No i mamy koniec argumencików, więc używamy wymówki że to ja nie rozumiem, a ty oświecony wiesz.
Klasyk.
Odpisz
22 sierpnia 2020, 23:04
@Pararanek: no ale to i tak się sprowadza ze tik tok jest zły i sprowadzi nieszcZęście
Odpisz
22 sierpnia 2020, 23:05
@patrykpwm:
No. Nawet sama nazwa mówi że zegar tyka.
Odpisz
22 sierpnia 2020, 23:06
@patrykpwm:
E, to ty rozpisania nie widziałeś.
Odpisz
22 sierpnia 2020, 23:14
@Pararanek: Nie mówię, że nie rozumiesz, a chodziło mi, że nie znasz, i poznać nie chcesz. W jaki więc sposób chcesz zrozumieć wiarę? Ta kłotnia nie ma sensu, bo ty i tak zostaniesz zaparty przy swych slowach i nigdy nie uznasz moich argumentów za prawdziwe, póki nie poznasz prawdziwej wiary. Nie chcę Cię też na siłę przekonywać do swojego zdania, bo bez chęci poznania wiary i tak Cię nie przekonam. Nie zależy mi na tym, żebyś zaczął wierzyć, lecz na tym, byś pozwolił wierzyć innym, bo dla wielu osób wiara jest ważnym elementem życia i tego nie zmienisz.
Odpisz
22 sierpnia 2020, 23:18
@Saurfang:
To dyskusja, a nie kłótnia xD.
Kłócą to sie dzieci w przedszkolu.
Odpisz
22 sierpnia 2020, 23:20
@Pararanek: Nie odbiegaj od tematu czepiając się słów. Wiara nie szkodzi twojemu życiu, skoro jej unikasz, więc daj wierzyć innym, tak samo jak inni powinii pozwolić Ci nie wierzyć.
Odpisz
22 sierpnia 2020, 23:25
@Saurfang:
Indywidualnie to wyje**ne, ale religia to nie rzecz indywidualna, więc nie. Zdajesz sobie sprawę że przez islam ginie rocznie tysiące ludzi tak? Zdajesz sobie sprawę że to jest masowe ogłupianie tak?
Odpisz
22 sierpnia 2020, 23:43
@Pararanek: Żaden fanatyzm nie jest dobry, ani islamski, ani chrześcijańskiej. Ale jeśli to "ogłupianie" wpływa pozytywnie na wielu ludzi, to czy jest ogłupianiem? Poza tym, to że większość islamu może czynić źle, nie znaczy, że każdy islamista jest zły. Wiara jest dobra dla wierzących, ale nigdy nie powinna naruszać życia innych, to jest złe zawsze, z tym powinno się walczyć, ale nie z samą wiarą. A co do ogłupiania, wiesz ilu naukowców wierzy w Boga? Czy twoim zdaniem są oni głupi? W siłę wyższą wierzył nawet Einstein, czy go również uważasz za głupca?
Odpisz
22 sierpnia 2020, 23:52
@Saurfang:
Fanatyzm jest powodowany przez wiarę.
Tak, to ogłupianie od samego dziecka jest pasożytem racjonalizmu. Musimy iść do przodu.
"wiesz ilu naukowców wierzy w Boga?"
Ilu?
"Czy twoim zdaniem oni są głupi?"
Hmmm, nie.
Są jakieś dowody że Einstein wierzył w Boga? A nawet jeżeli wierzył, to czy podał ku temu swoje powody?
Odpisz
23 sierpnia 2020, 00:01
@Pararanek: "Fanatyzm jest powodowany przez wiarę" - ty zaś jesteś przykładem fanatycznego ateisty xD
"Ilu?" - Wielu.
"Są jakieś dowody że Einstein wierzył w Boga? A nawet jeżeli wierzył, to czy podał ku temu swoje powody?" - Owszem są, wystarczy pooglądać jego cytaty:
"Czasu nie ma, wszystko, co nas otacza, to wieczność. Bóg jest wiecznością, więc jest wszechobecny."
"Inna sprawa, czy należy podważać wiarę w osobowego Boga. Freud w ostatniej publikacji opowiedział się za tym. Ja nigdy nie przyłożyłbym do tego ręki. Otóż tego rodzaju wiara wydaje mi się lepsza niż brak jakiegokolwiek transcendentalnego poglądu na życie, a wątpię, czy można by znaleźć bardziej wzniosły środek zaspokajania potrzeb natury metafizycznej, który byłby użyteczny dla równie wielu ludzi."
"Religia przyszłości będzie religią kosmiczną. Powinna ona przekraczać koncepcję Boga osobowego oraz unikać dogmatów i teologii. Zawierając w sobie zarówno to, co naturalne, jak i to, co duchowe, powinna oprzeć się na poczuciu religijności wyrastającym z doświadczania wszelkich rzeczy naturalnych i duchowych jako pełnej znaczenia jedności. Buddyzm odpowiada takiemu opisowi.(…) Jeżeli istnieje w ogóle religia, która może sprostać wymaganiom współczesnej nauki, to jest nią buddyzm."
To cytaty Einsteina. Nie wierzył on co prawda w osobowego Boga, ale czuł, że jakaś siła wyższa istnieje, a słyszałem nawet przesłanki, że pod koniec życia się nawrócił.
Odpisz
23 sierpnia 2020, 00:05
@Saurfang:
To że jestem fanatykiem, jak mam rozumieć, wywróżyłeś z gwiazd?
"wielu" nie jest liczbą
A powody do wiary Einstein miał?
Odpisz
23 sierpnia 2020, 01:00
@Pararanek: japie**ol
Odpisz
23 sierpnia 2020, 01:01
@patrykpwm: Ale gownoburza się rozpętała
Odpisz
Edytowano - 23 sierpnia 2020, 10:08
@Pararanek: Nie, z twoich wypowiedzi.
Liczby wierzących naukowców Ci nie znajdę, bo raczej takie badania prowadzone nie były, ale wiem że wielu z nich uznaje istnienie siły wyższej.
Nie znam powodów do wiary Einsteina, bo nie mieszkam w jego głowie, ale cytaty potwierdzają, że wierzył.
Odpisz
23 sierpnia 2020, 10:13
@Saurfang:
Ziomek, nie podałeś mi nic do skontrowania moich argumentów i dowodów, a ty mi mówisz, że JA jestem fanatykiem? To jest nic innego jak zwykła obraza na moją osobe.
Tak, ale więcej jest podajże ateistów. No i są jeszcze oczywiście agnostycy.
Wiara bez powodów geniusza jest warta tyle samo jak wiara bez powodów debila.
Odpisz
23 sierpnia 2020, 10:15
@Saurfang:
Ziom, nie podałeś nic żeby skontrować moje argumenty i dowody, i do tego nazywasz MNIE fanatykiem? To nic innego jak obraza na moją osobe.
Tak, ale więcej jest podajże ateistów. No i są jeszcze agnostycy.
Wiara bez powodów jest nic nie warta, nie ważne jaki geniusz w co wierzy. Jak nie masz powodów, to jest to warta nic.
Odpisz
23 sierpnia 2020, 10:20
@Pararanek: Fanatykiem jest ktoś, kto stoi uparcie przy tym, co uważa i będzie atakować wszystko i każdego, kto się z nim nie zgodzi.
Odpisz
Edytowano - 23 sierpnia 2020, 10:21
@Saurfang: Gdzie dokładnie cię zaatakowałem? Co najwyżej ty mnie zaatakowałeś używając ad personam.
Odpisz
23 sierpnia 2020, 11:13
@Pararanek: Mnie nie, zaatakowałeś natomiast wszelką religię niczym fanatyk.
Odpisz
23 sierpnia 2020, 11:16
@Saurfang:
CO?!
Kiedy?! Chcę mieć cytaty.
Odpisz
23 sierpnia 2020, 11:30
@Pararanek: Ależ proszę:
"Zanim zajmiemy się anty 5G czy innymi płaskoszczepionkowcami to zajmijmy się najpierw relgiiami. Katolicyzm i Islam powinny pójść pierwsze."
Odpisz
Edytowano - 23 sierpnia 2020, 11:32
@Saurfang: To są fakty a nie atak.
"Ale hurr durr przecież to daje nadzieja na coś po życiu hurr durr"
Więc edukujmy ludzi zamiast wciskać im bajki. A jak nie, to "uczmy" Buddyzmu.
Odpisz
23 sierpnia 2020, 11:41
@Pararanek: XD szkoda mi już słów
Odpisz
23 sierpnia 2020, 11:43
@Saurfang:
Chciałbym znać powody. Może z tym Buddyzmem się za daleko zapędziłem, ale reszta jest zgodna z faktami i logiką.
Odpisz
23 sierpnia 2020, 12:09
@Pararanek: Jak mówiłem, póki nie poznasz religii, nie zrozumiesz jej.
Odpisz
23 sierpnia 2020, 12:11
@Saurfang:
Okej, teraz odpowiem na to pod innym kątem, skąd wiesz, że ty rozumiesz religię?
Odpisz
23 sierpnia 2020, 12:14
@Pararanek: Nie wiem tego, ale to czuję i wierzę, a religia wnosi wiele do mojego życia, jest dla mnie oparciem i uczy mnie jak żyć, a to mi starczy by mieć pewność że ją zrozumiałem.
Odpisz
Edytowano - 23 sierpnia 2020, 12:16
@Saurfang: To nie jest powody do twierdzenia że ją rozumiesz. Potrzebuje logicznych powodów a nie uczucia. Jednocześnie możesz doświadczać placebo.
Odpisz
23 sierpnia 2020, 12:18
@Pararanek: Religii i wiary nie wyjaśnisz żadnymi faktami, to nie jest to samo co nauka.
Odpisz
23 sierpnia 2020, 12:20
@Saurfang:
Kurrr...
Okej, nie ma sensu tego kontynuować. Szczęść Boże.
Odpisz
Edytowano - 23 sierpnia 2020, 12:24
@Pararanek: Szczęść Boże. Dziękuję, że dostrzegłeś, że zarówno ja, jak i ty, nie zmienimy swoich zdań.
Odpisz
24 sierpnia 2020, 14:22
@Saurfang: wow
Odpisz
24 sierpnia 2020, 14:25
@Peroczek:
?
Odpisz
22 sierpnia 2020, 16:43
Odpisz
22 sierpnia 2020, 10:44
Nie no pie*dole musze to napisac. Jedyne komentarze są: Dlaczego jest to na głownej? No ku*wa bo to prawda. Zobaczcie np jak czlowiek ingeruje w ten swiat jak duzo drzew jest wycinanych jak duzo jest zabijanych zwierzat jak duzo osob sie zabija nawzajem jest na glownej bo to je*ana prawda
Odpisz
Edytowano - 22 sierpnia 2020, 11:15
@Noteus: Ale wiesz, że to jest nieuniknione? To nie ma żadnego związku z głupotą.
Poza tym, spora część ludzi którzy myślą że inni są debilami sami nimi są.
Odpisz
22 sierpnia 2020, 11:16
@Noteus:
Ale wiesz, że to nieuniknione?
Odpisz
22 sierpnia 2020, 11:16
@Pararanek: No wlasnie nie, jakby wszyscy zaczeli dbac to jeszcze da sie uratowac ale najpierw trzeba tego chciec
Odpisz
22 sierpnia 2020, 11:17
@Noteus:
Co się da uratować? Możesz doprecyzować?
Odpisz
22 sierpnia 2020, 11:19
@Pararanek: Da sie sadzic drzewa wiecej niz sie wycina nie zatruwac chemikaliami specjalnie, nie podpalac lasow, nie wyrzucac smieci na ulice poprostu kazdy powinien dbac o miejsce w ktorym sie znajduje
Odpisz
22 sierpnia 2020, 11:23
@Noteus:
A to nie jest przypadkiem tak, że dziś drzew jest więcej niż 100 lat temu? Zatruwanie chemikaliami jest nieuniknione obecnie. Zbyt duże koszty.
Odpisz
22 sierpnia 2020, 10:16
gupi ludzie, komedyjka :-DD
możecie się śmiać
Odpisz
22 sierpnia 2020, 10:12
To proste: wina Tuska
Odpisz
22 sierpnia 2020, 09:56
Panie, jak to wszystko pie**olnie...
Odpisz
Edytowano - 22 sierpnia 2020, 08:06
dlaczego mem 48-32 jest na głównej?
Odpisz
22 sierpnia 2020, 08:07
@DRAGON_POLSKA: też się właśnie zastanawiam.
Odpisz
22 sierpnia 2020, 08:17
@DRAGON_POLSKA: dziwne
Odpisz
22 sierpnia 2020, 08:32
@DRAGON_POLSKA: o mój 128-3 gnije
Odpisz
22 sierpnia 2020, 09:17
@gracjan_pl: 102/3 usunięty i ban
Odpisz
22 sierpnia 2020, 09:48
@DRAGON_POLSKA: proste, kot przysnął
Odpisz
22 sierpnia 2020, 09:33
Przy obecnym rozwoju wydarzeń i ludzkiej mentalności jest to wysoce prawdopodobne, że sami siebie unicestwimy
Odpisz
22 sierpnia 2020, 08:17
Dlaczego? Dlaczego to jest na głównej?
Odpisz
21 sierpnia 2020, 10:45
Ok
Odpisz
21 sierpnia 2020, 11:40
@Meme13: ok
Odpisz
21 sierpnia 2020, 10:41
Ok
Odpisz
21 sierpnia 2020, 10:40
REEEEEREEEEEEEE
Odpisz
21 sierpnia 2020, 10:36
Ok
Odpisz
21 sierpnia 2020, 10:34
Ok
Odpisz