@ultron64: Tłumaczę Ci: TCW nie powinno być traktowane jako fragment Legend, bo W OGÓLE do nich nie pasuje. Pasuje za to do Nowego Kanonu, i dlatego tylko tam powinno się znajdować.
I w ogóle to w Legendach jeszcze przed Disneyem były 2 próby do wskrzeszenia Maula, ale obie zostały uznane za niekanoniczne (najbardziej znana z nich: "Old Wounds"). A tu nagle przychodzi Filoni ze swoim TCW i mówi "ej, bo Maul przeżył bo tak, a w dodatku dam mu zupełnie inny charakter niż miał naprawdę".
W każdym razie nie ma to znaczenia, bo TCW nie powinno być uznawane jako część Legend.
@StarWarsOfficial: Tak, jak mówiłem, POWINNO być, ale niestety nie ma nikogo w Lucasfilm, kto by nie miał w Legend głęboko w dupie i to usystematyzował i określił. Więc niestety oficjalnie TCW zalicza się do Legend, choć w ogóle nie powinno.
@Baturaj: Hmmm w każdym aspekcie zasadniczo z Tobą się zgadzam. Dwie rezurekcje Maula kanoniczne wobec legend jednak były. Walka jego klona z Vaderem kanoniczna była napewno, o przy życiu utrzymanym mózgu Maula komiks też kanoniczny był częściowo. Stare rany kanoniczne jednak nie były nigdy, rację tu też Ci przyznam. Nie tylko charakter Maula z resztą zmieniony został, gatunek i historia jego też przez Filloniego zmianie uległa.
Edit: W starym kanonie zasadę dwóch Palpatine też złamał. Gdy Plagueis żył jeszcze, małego Maula z Irydoni zabrał. Że na Assassyna jedynie szkolić go zamierza, swemu mistrzowi wmówił, w rzeczywistości jednak pełnoprawnym uczniem jego Maul został.
@Jastrzab03: Episode 1 Journal: Darth Maul jego charakter najlepiej opisuje chyba, Łowca z Mroku przez Baturaja wspomiany również niezłą robotę na polu tym czyni. Z komiksów o nim natomiast ten, w którym czarne Słońce Maul rozwala polecam, świetnie postać jego tam ukazali.
@Tajdeus: griveous nie był nawet czuły na moc, a Asajj Ventress w istocie była szkolona przez Dooku, aby obalic Sidieousa, ale ten sie kapnął i kazał ją zabić
@StarWarsOfficial: Nie był... ale słyszałem gdzieś, że G. dostał trochę krwi z trupa Jedi, żeby móc się posługiwać mieczami świetlnymi. Więc tylko zakrawał na Sitha...
@Tajdeus: Dostał krew Jedi aby mógł przeżyć po wypadku, przez który został cyborgiem, poza tym krew mało by dała, bo nowa krew byłaby produkowana, więc jeżeli nawet był efekt, byłby on chwilowy, bo midichlorianów w jego krwi jest mniej niż w krwi Jedi.
@Tajdeus: Dostał krew Sifo Diasa, ale nie zadziałała - nie sprawiła że stał się czuły na moc. Mógł pokonywacz Jedi tylko dzięki swoim ulepszonym mechanicznym refleksom i kończynom
@IgiPolski: Nie, nie dostał wizji, tylko analizując stare zapisy i holorkony i widząc błędy sithów z jego czsów, stwierdził, że jest to jedyny sposób, aby sithowie mogli przetwac i w końcu pokonac jedi
Prawdziwego ucznia miał tylko jednego - Vadera, to on miał być jego ostatecznym uczniem i następcą. Maul był mu potrzebny jako zabójca, gość od brudnej roboty, a Dooku miał poprowadzić ruch separatystyczny i pomóc przeciągnąć Anakina na ciemną stronę. Po przegranej Vadera na Mustafarze Palpatine zaczął kwestionować jego wartość, a po odnalezieniu przez Imperium Luke’a, Imperator chciał zrobić sobie z niego nowego Vadera, tylko w pełni zdrowia i sił
@DaveAfton: dla poparcia mojego komentarza, Sidious nigdy nie traktował Maula jak swojego prawdziwego ucznia, choć ten był młody i miał wielki potencjał, mistrz nie nauczył go w pełni korzystać z ciemnej strony, przez co w ich pojedynku Maul nie miał żadnych szans. Co do Dooku, Palpatine w rozmowie z Vaderem określił go jako „torpeda protonowa, przez krótki czas użyteczna, swym wybuchem spełnia swą rolę”
Komentarze
Odśwież8 grudnia 2021, 22:03
Stan:
Doku: martwy
Maul: umiera w wojnach klonów
Vader: ...
Odpisz
25 stycznia 2022, 23:29
@SebekFistaszki: maul umiera dopiero w star wars rebelianci
Odpisz
Edytowano - 23 października 2022, 16:00
@Wonzajente: racja sory dowiedziałem się dopiero niedawno
Odpisz
31 sierpnia 2020, 10:47
A poza Palpatinem nie było kogoś kto też tą zasadę łamał?
Odpisz
31 sierpnia 2020, 10:47
nie wiem
Odpisz
Edytowano - 31 sierpnia 2020, 10:49
Maul i Dooku też tak jakby złami bo mieli uczniów
Odpisz
31 sierpnia 2020, 10:49
Wszyscy poza Bane'em
Odpisz
31 sierpnia 2020, 11:00
@Ignisus: Każdy uczeń wybierał swojego ucznia zanim zabijał mistrza, także ten
Odpisz
1 września 2020, 17:27
Vader
Odpisz
1 września 2020, 17:36
Jego mistrz nie wezwał oficjalnie swojego mistrza na pojedynek.
Odpisz
1 września 2020, 17:37
@ultron64: W sensie że Palpka.
Odpisz
1 września 2020, 17:42
@ultron64: Mam waloną reklamę w twoim komentarzu
Odpisz
1 września 2020, 17:57
@Ignisus: Ale Zannah nie złamała.
Odpisz
5 września 2020, 13:40
@ultron64: Ani Cognus.
Odpisz
1 kwietnia 2021, 18:53
Darth Krayt zasadę dwóch zniósł. Kompletnie inaczej nowy zakon jego wyglądał, coś, co "jedynym Sithem" się zwało, w życie wprowadził natomiast
Odpisz
1 września 2020, 17:12
Nowy Kanon........
Odpisz
Edytowano - 1 września 2020, 17:35
@Baturaj: ekhem, ekhem, ale trylogia Bane'a to akurat legendy
Odpisz
1 września 2020, 17:57
@StarWarsOfficial: EKHEM EKHEM, Zasada Dwóch nie wzięła się z Trylogii Bane'a, tam tylko została wyjaśniona...
W Nowym Kanonie też istnieje. A chodziło mi o Maula.
Odpisz
2 września 2020, 17:05
@Baturaj: Ale odcinek w którym Maul przeżył jest też w legendach.
Odpisz
2 września 2020, 19:09
@ultron64: Nie. W prawdziwych Legendach przede wszystkim nie ma TCW, co każdy powinien zrozumieć.
TCW nie pasuje do Legend, w ogóle. I uwierz mi, nie przesadzam. Zdobyłem na ten temat dużą wiedzę.
Odpisz
2 września 2020, 19:57
@Baturaj: Ja też, i mówię że TCW jest w legendach. Nie licząc sezonu 7, oczywiście.
Odpisz
2 września 2020, 20:17
@ultron64: Tłumaczę Ci: TCW nie powinno być traktowane jako fragment Legend, bo W OGÓLE do nich nie pasuje. Pasuje za to do Nowego Kanonu, i dlatego tylko tam powinno się znajdować.
I w ogóle to w Legendach jeszcze przed Disneyem były 2 próby do wskrzeszenia Maula, ale obie zostały uznane za niekanoniczne (najbardziej znana z nich: "Old Wounds"). A tu nagle przychodzi Filoni ze swoim TCW i mówi "ej, bo Maul przeżył bo tak, a w dodatku dam mu zupełnie inny charakter niż miał naprawdę".
W każdym razie nie ma to znaczenia, bo TCW nie powinno być uznawane jako część Legend.
Odpisz
2 września 2020, 20:48
@Baturaj: Ok, przekonałeś mnie.
Odpisz
3 września 2020, 13:40
@ultron64: nie, TCW jest w nowym kanonie, do legend zaliczją się CW Tartakovskiego
Odpisz
3 września 2020, 14:00
@StarWarsOfficial: Tak, jak mówiłem, POWINNO być, ale niestety nie ma nikogo w Lucasfilm, kto by nie miał w Legend głęboko w dupie i to usystematyzował i określił. Więc niestety oficjalnie TCW zalicza się do Legend, choć w ogóle nie powinno.
Odpisz
5 września 2020, 20:46
@Baturaj: To Maul miał jakiś charakter? A tak, pewnie w książkach mu dopisali. Możesz powiedzieć w których np?
Odpisz
Edytowano - 5 września 2020, 21:06
@Jastrzab03: Maul: Łowca z Mroku, oraz komiksy opowiadające o tym, jak znalazł go Sidious.
A, i każdy ma jakiś charakter.
Odpisz
Edytowano - 1 kwietnia 2021, 18:45
@Baturaj: Hmmm w każdym aspekcie zasadniczo z Tobą się zgadzam. Dwie rezurekcje Maula kanoniczne wobec legend jednak były. Walka jego klona z Vaderem kanoniczna była napewno, o przy życiu utrzymanym mózgu Maula komiks też kanoniczny był częściowo. Stare rany kanoniczne jednak nie były nigdy, rację tu też Ci przyznam. Nie tylko charakter Maula z resztą zmieniony został, gatunek i historia jego też przez Filloniego zmianie uległa.
Edit: W starym kanonie zasadę dwóch Palpatine też złamał. Gdy Plagueis żył jeszcze, małego Maula z Irydoni zabrał. Że na Assassyna jedynie szkolić go zamierza, swemu mistrzowi wmówił, w rzeczywistości jednak pełnoprawnym uczniem jego Maul został.
Odpisz
Edytowano - 1 kwietnia 2021, 18:47
@Jastrzab03: Episode 1 Journal: Darth Maul jego charakter najlepiej opisuje chyba, Łowca z Mroku przez Baturaja wspomiany również niezłą robotę na polu tym czyni. Z komiksów o nim natomiast ten, w którym czarne Słońce Maul rozwala polecam, świetnie postać jego tam ukazali.
Odpisz
Edytowano - 5 marca 2021, 08:41
Darth Bane- może być tylko 2 sithów- mistrz i uczeń
Palpatine mający za ucznia Dooku mającą za ucznia Ventress i żyjącego Maula oraz jego ucznia-
Odpisz
31 sierpnia 2020, 11:55
+ Grievous który na Sitha zakrawał...
+ jakaś laska z Wojen Klonów którą uczył Dooku.
Darth Bane się w grobie przewracał.
Odpisz
31 sierpnia 2020, 12:01
@Tajdeus: A Dooku ciągle tłumaczył Senatowi że Ventress jest tylko zabójczynią...
A Zannah też się w grobie przewraca.
Odpisz
31 sierpnia 2020, 12:44
@Tajdeus: grievous jest uczniem dooku
Odpisz
1 września 2020, 17:37
@Tajdeus: griveous nie był nawet czuły na moc, a Asajj Ventress w istocie była szkolona przez Dooku, aby obalic Sidieousa, ale ten sie kapnął i kazał ją zabić
Odpisz
1 września 2020, 19:42
@StarWarsOfficial: Nie był... ale słyszałem gdzieś, że G. dostał trochę krwi z trupa Jedi, żeby móc się posługiwać mieczami świetlnymi. Więc tylko zakrawał na Sitha...
Odpisz
1 września 2020, 19:43
@Tajdeus: Tak było.
Odpisz
Edytowano - 2 września 2020, 16:02
@Tajdeus: Dostał krew Jedi aby mógł przeżyć po wypadku, przez który został cyborgiem, poza tym krew mało by dała, bo nowa krew byłaby produkowana, więc jeżeli nawet był efekt, byłby on chwilowy, bo midichlorianów w jego krwi jest mniej niż w krwi Jedi.
Odpisz
3 września 2020, 13:41
@Tajdeus: Dostał krew Sifo Diasa, ale nie zadziałała - nie sprawiła że stał się czuły na moc. Mógł pokonywacz Jedi tylko dzięki swoim ulepszonym mechanicznym refleksom i kończynom
Odpisz
3 września 2020, 13:43
@StarWarsOfficial: Ta krew zwiększyła jego zdolność walki na miecze świetlne, ale nie używania mocy.
Odpisz
3 września 2020, 13:50
@ultron64: nie, ta krew nie zadziałała. Jego ulepszona zdolonosć walki jest dzięki cybernetycznym refleksom i ulepszeniom
Odpisz
3 września 2020, 15:27
@StarWarsOfficial: Ale i tak nie miał szans z Jedi, wystarczy zobaczyć jego walkę z Obi-Wanem.
Odpisz
3 września 2020, 15:43
@Zul_spod_biedry: W legendach zabił kilkaset Jedi, a w kanonie przynajmniej 43.
Odpisz
3 września 2020, 18:03
@ultron64: 43 zabitych Jedi i kilkanaście tysięcy w całym zakonie to trochę mała różnica
Odpisz
3 września 2020, 18:05
@Zul_spod_biedry: I w kanonie i w legendach ilość Jedi w tym okresie to 1.000.0.
To prawda, mało zabił, ale więcej niż Vader.
Odpisz
31 sierpnia 2020, 13:00
Pierwotnie zasady dwóch nie było, tylko darth Bane dostał wizji i przepowiedział, że Sith może mieć tylko jednego ucznia
Odpisz
3 września 2020, 13:43
@IgiPolski: Nie, nie dostał wizji, tylko analizując stare zapisy i holorkony i widząc błędy sithów z jego czsów, stwierdził, że jest to jedyny sposób, aby sithowie mogli przetwac i w końcu pokonac jedi
Odpisz
1 września 2020, 17:38
@Kebasa_z_mema: Mi chodzi że mistrz Palpka też.
Odpisz
31 sierpnia 2020, 12:44
On tak w sumie miał 2 i pół ucznia
Odpisz
1 września 2020, 17:27
@snowfox:
Odpisz
31 sierpnia 2020, 11:00
Prawdziwego ucznia miał tylko jednego - Vadera, to on miał być jego ostatecznym uczniem i następcą. Maul był mu potrzebny jako zabójca, gość od brudnej roboty, a Dooku miał poprowadzić ruch separatystyczny i pomóc przeciągnąć Anakina na ciemną stronę. Po przegranej Vadera na Mustafarze Palpatine zaczął kwestionować jego wartość, a po odnalezieniu przez Imperium Luke’a, Imperator chciał zrobić sobie z niego nowego Vadera, tylko w pełni zdrowia i sił
Odpisz
31 sierpnia 2020, 11:02
uwielbiam kiedy ktoś ma ból d*py, bo ktoś wie lepiej
Odpisz
31 sierpnia 2020, 11:04
Kocham ludzi dających minusy pod tego typu komentarzami i niewyjaśniających dlaczego w ich mniemaniu subop się myli
Odpisz
Edytowano - 31 sierpnia 2020, 11:10
@DaveAfton: dla poparcia mojego komentarza, Sidious nigdy nie traktował Maula jak swojego prawdziwego ucznia, choć ten był młody i miał wielki potencjał, mistrz nie nauczył go w pełni korzystać z ciemnej strony, przez co w ich pojedynku Maul nie miał żadnych szans. Co do Dooku, Palpatine w rozmowie z Vaderem określił go jako „torpeda protonowa, przez krótki czas użyteczna, swym wybuchem spełnia swą rolę”
Odpisz
Edytowano - 31 sierpnia 2020, 10:36
Nie traktował Maula jako ucznia a jako zabójce jedi
Odpisz
31 sierpnia 2020, 10:37
@starmagedon: i zanim przeciągnął anakin na ciemną stronę to kazał mu zabić dooku
Odpisz