Polecam ten komentarz odnośnie tej ustawy: https://youtu.be/yRV644Rhbpw
O ile z gościem się w niektórych kwestiach nie zgadzam, to tutaj jest wszystko ok. Od siebie mogę dodać, że najprawdopodobniej ta ustawa jest skutkiem, nie przyczyną, tarć pomiędzy partiami. No i oczywiście czekam, aż PiS wprowadzi zakaz hodowli mięsa, bo zwierzątka cierpią. Śmieszne jest, że partia "prawicowa" realizuje typowe lewicowe postulaty (socjal, ochrona zwierząt) i wykazuje typowo lewicowe myślenie i ignorancję, polegającą na idealizacji natury, "tradycyjnego" rolnictwa, "złych i bezdusznych" biznesmenów itd. No i także, brak dużych dochodów z danej branży nie jest podstawą do jej likwidacji, nawet jeśli coś się tam złego dzieje. Lepiej jak już, to wprowadzić regulacje mające na celu poprawę sytuacji.
@torelq: Myślę, że nie trzeba być lewicowcem, aby zorientować się, że dręczenie zwierząt poprzez trzymanie ich całe życie w małej klatce, by je następnie oskórować jest nie w porządku, a argumenty gospodarcze są w przypadku tej branży zbyt nikłe, aby dalej przyzwalać na ten proceder. Orientują się w tym zarówno partie lewicowe i prawicowe w większości państw Europy. I domyślam się, że posłowie Konfederacji również to rozumieją, ale rozumieją też, że pozostając twardo na stanowisku obrony trzymania norek w klatkach ileś tam głosów rolników przejdzie na nich. Ot, zwykła kalkulacja polityczna.
@cotthlette: No tak, zamiast szybko i w miarę bezboleśnie zatłuc krówkę, bawmy się w ubój rytualny, bo jakiś facio na pustyni parę wieków temu tak powiedział, bo inaczej mIĘsO bĘdZie NiEcZysTe. A co do przemysłu futerkowego, to skazywanie zwierząt na takie warunki, tylko dla futer jest paskudne.
@lordbaysel: i niektóre zwierzęta do uboju rytualnego są wcześniej usypiane ,a zabicie ich na miejscu jest raczej mniej męczące niż wiezienie uch kilka set kilometrów żeby tam ich zabili, a to żę mu my ich nie będziemy zabijać nic na świecie nie zmieni
@lordbaysel: szkoda, że mało ludzi widziało nagranie jak fretki zjadają żywcem inną fretkę. To jakie warunki mają zwierzęta w ubojniach jest okropne. Rozumiem, hajs i mięso, nikomu przecież nie zakazuję jedzenia mięsa. Ale dajmy na to, kurczaki w fermach, są karmione taką paszą, że ich kości nie wytrzymują i się łamią. Zabijane są poprzez uderzenie metalowym prętem w głowę. Kury nioski - nie mają nawet miejsca, żeby rozłożyć skrzydeł. Zwierzęta w fermach futrzarskich - żyją w takim syfie, że płakać mi się chce. Konie ze Skaryszewa - często w okropnych warunkach są transportowane do Włoch na ubojnię, na każdym zakręcie się przewracają. Niedożywione, zaniedbane, chore i cierpiące zwierzęta. Klacze źrebne, którym rozpruwa się brzuch, zagryzające się fretki czasami obdzierane ze skóry żywcem, kury traktowane jak zwykły plastik, który się wyrzuca. To wszystko fundują im ludzie.
@Racibor: Co za bujdy, nikt ci nie uśpi zwierzaka bo ta chemia zostanie w mięsie, jedynie działa ogłuszenie i to właśnie w przypadku normalnego rzeźnictwa. Ubój rytualny jest właśnie prawdziwą torturą, takie zwierzę kona przez parę godzin.
@cotthlette: Więc to że zwierzaki zjadają się w naturze implikuje że można zabijać zwierzęta tak by bardziej cierpiały, bo bynidzie wincyj pinindzy? Albo hodować je w okropnych warunkach tylko po to by wyrabiać dobro luksusowe które nie jest w żaden sposób użyteczne, tylko "ładnie wygląda"?
@lordbaysel: Kto normalny jest w stanie pozwolić na zdewastowanie towaru na sprzedaż
Każdy przedsiębiorca wie, że jak mu się wydry podrapią czy pogryzą, to futro z nich będzie miało skazy
Więc w ich interesie jest niedopuszczać do takich sytuacji
Halo
@cotthlette: No a jednak zdarzają się takie sytuacje, bo zwierzęta zestresowane i ograniczone = zwierzęta agresywne. Fermy futrzarskie są ogromne, więc ciężko tego dopilnować. Niestety, ale to tyczy się też wielu innych zwierząt. Nikt tego za bardzo nie pilnuje, ponieważ jak już wspomniałam fermy nie tylko futrzarskie są często ogromne i jedna czy dwie sztuki naprawdę nie robią tym "wielkim" przedsiębiorcom różnicy. Zresztą, co by taki pracownik zrobił? Często zwierzęta są tak ściśnięte, że jakby otworzyć klatkę to by z niej wypadły. Naprawdę, tam nikt nie ma czasu i chęci, żeby sprawdzać przy tych zwierzętach cokolwiek, co by miało wpłynąć na ich dobrostan.
@Karakan_z_ZSRR: jak zwierzę będzie chore i miało złe warunki to będzie miało brzydkie futro i źle się mnożył więc gadanie że jest ich tyle że jak się otworzy klatkę to powypadają, to durnota
@Racibor: nie chodzi już nawet o fermy futrzarskie. Ale dajmy na to, miejsca gdzie przebywają kury nioski. Tak czy siak zabijanie zwierząt na futro, gdy mamy ubrania zapewniające ciepło, które nie zawierają zwierzęcego futra jest po prostu okropne i nie w porządku. Rozumiem, biznes to biznes, ale k***a, wzbogacanie się na niepotrzebym cierpieniu zwierząt?
@Karakan_z_ZSRR: No to pora zakazać hodowli krów, świń i innych, bo robi się z nich szyneczki, a poza tym to mamy skórzane paski np albo coś
Aaaa cierpienie zwierzond zdraszne, o tym już chyba nikt nie mówi
No a poza tym, że króliczki w tej ustawie co teraz weszła zostały pominięte więc xDDDDDDD
@cotthlette: e no jakby nie? Istnieje coś takiego jak tworzywa sztuczne i to nie jest epoka kamienia łupanego, że jedynym ubraniem na zimę jest futro zwierzęce. Jeżeli nie potrzebujemy do życia zabijania danych zwierząt, no to chyba lepiej tego nie robić, no nie? Ja tam akurat mięsa nie jem, ale szanuję ludzi, którzy je jedzą no bo co, nie zakarzę im tego. Nie patrze nikomu do talerza.
@Karakan_z_ZSRR: materiały sztuczne nie są tak ekologiczne a co do mięsa to ludzie też przetrwają bez mięsa(co prawda wymaga to specjalnej diety uwzgledniającej biło ale się da), czyli mięsa więcej nie będę mógł jeść? a co z jajkami , w końcu kury są trzymane w mniejszych klatkach, a niektórym kurom nawet nogi odpadają , a dojenie krów to końcu gwa*łt czyli mleka też się nie napije?
@Karakan_z_ZSRR: w dodatku to że jakieś państwo zachodu zakaże że nie można hodować norek to hodowle przeniosą się na wschód gdzie na pewno nie będą miały szczęśliwszego życia
@cotthlette: Z większości typowych zwierząt hodowlanych jest pozyskiwane mięso, w tym z królików. Mięso jest tu istotne. Człowiek potrafi poradzić sobie bez mięsa, ale nadal stanowi ono dosyć istotne źródło białka. Istnieją alternatywy, ale nie są pozbawione swoich wad, a o bilansie zysków i strat można by na tym polu długo dyskutować, pomijając aspekty ekonomiczne. Ponadto, świńska skóra (ze zwierząt które i tak są wykorzystywane na mięso), jest dość trudnym do zastąpienia materiałem, który nadaje się doskonale do produkcji wytrzymałych, długo służących pasków i butów. Futra natomiast mają wartość tylko estetyczną, w dodatku jesteśmy w stanie je w pewnym stopniu wizualnie imitować, a większość zwierząt z których się je wytwarza, nie nadaje się do niczego innego.
@lordbaysel: Cóż no, ale niektórzy wolą naturalne futro od syntetycznego
Jakim sposobem usprawiedliwiasz m o r d na świniach w imieniu wykorzystania ich ciała do celów ludzkich 11111111111111111!!!!
Nie chce mi się tego kontynuować, więc powiem tyle:
Na zakazie zyskają firmy zagraniczne, a Polakom zakaże się zarabiania w kolejny sposób.
Spadną wpływy budżetowe, a wydatki wzrosną. Dodatkowo nie zmienisz popytu ustawą, więc import będzie szedł - z krajów, w których jest to legalne i które się na tym wzbogacą
@Racibor: ,,Lepiej się zamknij" Oczywiście, że takie zwierzę może konać z parę godzin jeśli zabieg został źle wykonany, a takie się zdarzają. Prawdopodobnie posiadam od ciebie większą wiedzę z zakresu hodowli zwierząt na użytek mięsny i nie piszę tego, bo przeczytałam z parę artykułów w necie, tylko uczyłam się o tym normalnie w szkole. Nawet pamiętam jak oglądaliśmy film o tym i była scena, gdzie zabieg był źle wykonany. Normalnie nie odpisuję w ten sposób, ale skoro ty tak do mnie napisałeś więc... ,,lepiej się zamknij" ;)
@Hiholatek: masz racje, uznałem że oczywistym jest że podczas takiego zabiegu powinno się podciąć żyły, ale też nie brakuje debili którzy o tym zapomną albo dadzą świeżaka do wykonania takiego zabiegu, ale wtedy powinno się poprawić
Gdzie ty k***a chodzisz do szkoły że masz tam ubój rytualny?! wyższa szkoła szatanizmu?, tak na seri przepuszczam że to nauczycielka usłyszała w mediach i postanowiła wam zrobić na lekcji, ale tego nie ma w podstawie programowej i raczej tylko ty miałaś to na lekcji,(więc stwierdzenie normalnie na lekcji nie jest zbyt odpowiednie)
co do mojego doświadczenia do hodowli zwierząt na mięso to moi rodzice hodowali/ą zwierzęta (ale dla sb, nie żadna hala) i pomagałem im w obróbce mięsa, skubanie z piór kaczek i kur, opalanie, patroszenie, robienie kiełbasy szynki kaszanki ,spuszczanie krwi, wędzenie, marynowanie, moja pomoc nie była zbyt pomocna ale coś tam robiłem i mam w miarę doświadczenie/świadomość (ale mówię o zwykłem zabić na mięso a nie o rytualnym)
wracając do tematu pomocy zwierzętom to jak dojdzie do jakieś akcji że zabieg źle jest wykonany to powinno się regulować prawnie albo coś podobnego, to że my tego zakażemy to hodowla pójdzie do innych krajów np. Ukraina czy chiny a chyba nikt nie ma złudzeń że tam zwierzęta będą miały lepsze warunki niż w cywilizowanym kraju i zamiast kontrolować i pomagać zwierzętom takie działanie tylko pogorszy cierpienie zwierząt, wysyłając te zwierzęta do krajów bez kontroli i gdzie będą mieli dobro zwierząt w du*ie
(i tak dodam, że zastanawia mnie czemu ktoś nagrywał zwierzę umierające kilka godzin zamiast poprawić zabieg[albo zawołać kogoś kto by to zrobił])
@Racibor: Miałam to normalnie w programie nauczania ,,produkcja zwierząt" Chodziłam przez 2 lata na pewien kierunek w technikum, który w swoim programie posiadał m.in hodowlę zwierząt na mięso. Więc tak, osoby które są/były na kierunku w jakim ja byłam normalnie posiadają takie lekcje. Nauczycielka nie usłyszała tego w mediach, tylko miała w programie nauczania, to nie była babeczka od plastyki/ matematyki/ angielskiego tylko normalna osoba, która ma wiedzę z zakresu zwierząt.
Pal licho przemysł futerkowy. Ta chora ustawa zakazuje uboju rytualnego. 40% polskiej produkcji drobiu idzie na Bliski Wschód jako halal. A Polska jest 7 największym producentem drobiu na świecie. Kaczyński postradał rozum. Rozwali tym naszą gospodarkę w większym stopniu niż Tusk i PO kiedykolwiek to zrobili i wtrąci nas w gospodarczy kryzys większy nisz kiedykolwiek przedtem. Przez lata broniłem PiSu mi jego coraz większego lewaczenia, ale przegięła się pała goryczy. Nigdy więcej.
@lordbaysel: Czy ty w ogóle zdajesz sobie sprawę jakie to będzie miało konsekwencje dla gospodarki ? Poza tym jeśli my nie będziemy produkować takiej żywności to zrobi to ktoś inny. Żaden inny kraj nie ma tak restrykcyjnych przepisów. Poprawa warunków życia zwierząt jest jak najbardziej w porządku, ale PiS chce całkowicie zlikwidować tą branże w sposób oderwany od rzeczywistości, rujnując życie dziesiątek tysięcy ludzi i wywołując gospodarczą katastrofę która przełoży się na życie nas wszystkich.
@Aramil1993: Przedkładanie interesu nad etykę na dłuższą metę nie wróży nic dobrego. Poza tym obecnie, w wyniku pandemii polskie pkb spadło o 8,2%, póki co nasz kraj to wytrzymał a na tle europy nie wygląda ten spadek najgorzej. Szacunki odnośnie branży futerkowej i uboju rytualnego mówią o 0,3% pkb, a i tak spadek pewnie będzie mniejszy, bo mięso będzie też można sprzedać po normalnym uboju na inne rynki. Nie czeka nas z tego powodu żaden kryzys.
@lordbaysel: Szacunki o 0,3% PKB dotyczą samej hodowli zwierząt futerkowych, produkcja drobiu jest o wiele większą branżą. Etyka jest tylko pretekstem stosowanym przez lobbystów by zniszczyć polską produkcje drobiu, która jest jedną z nielicznych dobrze funkcjonujących gałęzi gospodarki ( w Polsce hoduje się ponad miliard kurczaków, jesteśmy ich największym hodowcą w UE).
Ciekawie się składa że używa się zawsze takich pięknych i etycznych powodów do zarzynania naszej gospodarki: rozwaliliśmy przemysł stoczniowy bo to niewydajne i w ogóle staromodne, rozwalamy i wygaszamy górnictwo bo dwutlenek węgla fe, zarzynam rolnictwo bo biedne zwierzątka. Tylko ciekawe że inne kraje jakoś nie demolują swojego przemysłu. Niemcy emitują kilkukrotnie więcej CO2 niż Polska, nie mają żadnych pro-zwierzęcych restrykcji i chętnie usunęli by konkurencje. A i dofinansowują swój przemysł stoczniowy bo wiedzą że funkcjonuje on wieloletnich cyklach. I w efekcie ich gospodarka kwitnie podczas gdy nasza zdycha, jesteśmy przeganiani przez takie potęgi jak Litwa (Kłajpeda niebawem prześcignie w wymianie handlowej Gdańsk). Ta cała politpoprawną gadka o ochronie zwierząt i środowiska jest narzędziem neokolonializmu krajów wysoko rozwiniętych w celu zniszczenia konkurencyjnych dla nich gospodarek krajów rozwijających się jako że nie dysponują one kosztowną ekotechnologią. A tak restrykcyjnych pro-zwierzęcych restrykcji jakie PiS wprowadza nie ma w żadnym kraju na świecie. Poza tym powiedz o etyce dziesiątkom tysięcy ludzie którzy stracą prace.
@Aramil1993: Więc może zacznijmy pozwalać na działania nielegalne w innych krajach, ze względu na ich odbicie na społeczeństwie w imię zarobku? Dodatkowo ograniczmy dostępność tylko do obcokrajowców, żeby na naszym społeczeństwie się nie odbiło. Policja przechwytuje tony narkotyków, po prostu to sprzedawajmy.
@lordbaysel: Sprowadzasz to do absurdu. W ŻADNYM innym kraju nie ma tak restrykcyjnych przepisów jak u nas mają być. Poza tym dla mnie hodowla norek i drobiu NIE JEST niemoralna. I owszem warunki być może należy poprawić, ale tacy jak wy zawsze wybierają opcje atomową, za nic mając innych ludzi. Niepotrzebne cierpienie zwierząt należy wyeliminować, ale nie za cenę zniszczenia życia dziesiątek tysięcy ludzi.
@Aramil1993: Są takie przepisy w innych europejskich krajach, zarówno jeśli chodzi o ubój rytualny (Słowenia, w innych krajach istnieją też ograniczenia, wymuszające ogłuszanie), a jeżeli mowa o futrach, to jest to ograniczone albo zakazane w wielu krajach europy centralnej.
@lordbaysel: Nie chodzi o restrykcje. PiS chcę uboju rytualnego całkowicie zakazać. Poza tym żaden z krajów gdzie one funkcjonują nie jest wiodącym producentem drobiu. Niżej masz to wyszczególnione.
Kolejna kwestia to zezwoleniu organizacjom ochrony praw zwierząt wejście do naszych domów bez zgody prokuratora. Rażące pogwałcenie prawa do prywatności. Dodaj do tego brak odszkodowania dla producentów futer i rażąco krótkie vacatio legis 12 miesięcy. Ustawa ta jako całość jest nie tylko sprzeczna z konstytucją (co stwierdziło Sejmowe Biuro Analiz Prawnych), ale i z traktatami unijnymi.
@Aramil1993: Jedyne w czym się mogę z tobą zgodzić to problem krótkiego okresu przejściowego. Mógłby być dłuższy w stylu 5-10 lat, ale z zakazem powiększania hodowli i otwierania nowych. Jeżeli chodzi o restrykcję, to odnosiłem się do tego, że to nie tak że reszta europy robi co chce, ale stara się wprowadzić jakieś zmiany.
@lordbaysel: Po raz kolejny mówię: żaden z krajów którym produkcja drobiu/futrzaków jest na znaczącym poziomie żadnych restrykcji nie wprowadza. Ustawa w obecnym kształcie jest nie do zaakceptowania. O ile mogę zgodzić się na poprawę warunków bytowania norek, czy nakaz głuszenia zwierząt przed ubojem rytualnym reszta jest przemyślane, a cała ustawa wygląda na pisaną na kolonia. Nie mówiąc już o konsultacjach społecznych, Kaczyński nie pomyślał by skonsultować tą ustawę nawet z Ardanowskim, własnym ministrem rolnictwa, który teraz wyraził sprzeciwu wobec niszczenia przemysłu drobiowego. A teraz Ardanowski i Ziobro mają polecieć ze stanowisk za to że próbowali zablokować te szaleństwo. Kaczyński jest gotów dla tego i/lub podkreślenia swojej dominacji zerwać koalicje i robić przyśpieszone wybory, w sytuacji gdy ma pełną władze i 3 lata do następnych. Jak to inaczej nazwiesz jak szaleństwo ?
Nie chcę teraz wdawać się w dyskusję odnośnie hodowli norek i innych zwierząt futerkowych, a szybko objaśnię, jak to się stało, że poparcie lewicy spadło.
1. Wewnętrzne spory osłabiają polską lewicę. Ostatnio była ostra afera o nazwy młodzieżówek (FMS z Młodą Lewicą się kłóciło). Zamiast jakkolwiek sprzeciwiać się realnie działaniom przeciwników politycznych, atakują swoich.
2. Nieprawidłowe targetowanie wyborców. Skupiają się na targetowaniu w miastach, nie tworzą oddziałów lokalnych (i znowu centralizacja nie działa, dziwne, co nie?), w przeciwieństwie do np PiSu, który w ten sposób łatwo trafia ze swoimi programami do ludzi na wsiach. I co z tego, że Lewica ma dla nich porównywalnie ciekawą ofertę, jak może nie ciekawszą czasem. Na wsi nikt nie wie, co oni oferują. Tymczasem elektorat miejski skłania się poprzez narrację innych partii albo do głosowania na Konfederację, która kreuje się na jedynych wolnościowców gospodarczych (co jest nieprawdą, mamy partie Libertarianie albo Możemy!, więc są i inne opcje) albo głosują "przeciw PiSowi", czyli na PO.
3. Sprawa radykalności. Przez narrację medialną są postrzegani niemalże jako radykalni anarchistyczni bojówkarze, albo opłacani przez Masonów zdrajcy, tudzież neobolszewicka zaraza. Jednak w rzeczywistości ich program jest wyjątkowo łagodny, a na pewno nie skrajny. Jednak przez narrację medialną nie trafiają do mniej radykalnego grona, kiedy grono rzeczywiście radykalnej lewicy na nich nie głosuje chętnie, bo dla nich nie są dość radykalni.
Podsumowując, to nie jest tak, że w tym kraju nikomu się nie widzi głosowanie na partię lewicową, a nikt poglądów typowo lewicowych nie ma, tylko polska lewica jest skłócona, bezradna i źle zorganizowana.
Nie mówię tylko o kwestiach gospodarczych. PiS jest ekologiczny, pro-zwierzęcy, pro unijny, przeciwny zakazowi aborcji, za konwencją stambulską, nie podejmujący żadnych faktycznych działań wobec LGBT - promujące je organizacje są wciąż fundowane z budżetu państwa. Ich konserwatyzm jest absolutnie bezobjawowy.
Ja się w tej sprawie nie chce wypowiadać światopoglądowo, ale zrobię uwagę matematyczną:
Jest DUŻA różnica pomiędzy 2 promilami i 2 procentami.
Spróbuj mieć 2% alkoholu we krwi.
@MsCrazyAlex: W teorii i praktyce tak. Ale są na tym świecie rzeczy, które filozofom się nie śniły. Sam znam gościa, który kiedyś osiągnął 7, a o pijanym kierowcy walca drogowego z niemal dziesiątką to było na podkarpaciu głośno.
@MsCrazyAlex: Porównywanie trucizny do gospodarki jest trochę głupie. To tak jakby z przemysłu futerkowego wychodziło (jakiś tam mały promil) spróbuj mieć tyle cyjanku we krwi
Komentarze
Odśwież24 czerwca 2023, 20:49
Lewica oczywiście vez serca bo chce zabić norki
Odpisz
21 września 2020, 09:17
Polecam ten komentarz odnośnie tej ustawy:
https://youtu.be/yRV644Rhbpw
O ile z gościem się w niektórych kwestiach nie zgadzam, to tutaj jest wszystko ok. Od siebie mogę dodać, że najprawdopodobniej ta ustawa jest skutkiem, nie przyczyną, tarć pomiędzy partiami. No i oczywiście czekam, aż PiS wprowadzi zakaz hodowli mięsa, bo zwierzątka cierpią. Śmieszne jest, że partia "prawicowa" realizuje typowe lewicowe postulaty (socjal, ochrona zwierząt) i wykazuje typowo lewicowe myślenie i ignorancję, polegającą na idealizacji natury, "tradycyjnego" rolnictwa, "złych i bezdusznych" biznesmenów itd. No i także, brak dużych dochodów z danej branży nie jest podstawą do jej likwidacji, nawet jeśli coś się tam złego dzieje. Lepiej jak już, to wprowadzić regulacje mające na celu poprawę sytuacji.
Odpisz
21 września 2020, 09:47
@torelq: Myślę, że nie trzeba być lewicowcem, aby zorientować się, że dręczenie zwierząt poprzez trzymanie ich całe życie w małej klatce, by je następnie oskórować jest nie w porządku, a argumenty gospodarcze są w przypadku tej branży zbyt nikłe, aby dalej przyzwalać na ten proceder. Orientują się w tym zarówno partie lewicowe i prawicowe w większości państw Europy. I domyślam się, że posłowie Konfederacji również to rozumieją, ale rozumieją też, że pozostając twardo na stanowisku obrony trzymania norek w klatkach ileś tam głosów rolników przejdzie na nich. Ot, zwykła kalkulacja polityczna.
Odpisz
21 września 2020, 12:34
@Nanook: ale wiesz jak trzymane są kury w hodowlach i świnie na wsiach?
Odpisz
3 czerwca 2021, 04:19
@Racibor: nanook nie ma empatii skoro chce aby zwierzeta były torturowane
Odpisz
23 września 2020, 14:17
Odpisz
16 września 2020, 16:56
No tak, zabierzmy ludziom robotę i zniszczmy życia wielu bo nam się tak podoba
A potem zlikwidują możliwość zjadania zwierząt bo też mAjO pRaWo rzYć
Odpisz
21 września 2020, 08:58
@cotthlette: No tak, zamiast szybko i w miarę bezboleśnie zatłuc krówkę, bawmy się w ubój rytualny, bo jakiś facio na pustyni parę wieków temu tak powiedział, bo inaczej mIĘsO bĘdZie NiEcZysTe. A co do przemysłu futerkowego, to skazywanie zwierząt na takie warunki, tylko dla futer jest paskudne.
Odpisz
21 września 2020, 12:37
@lordbaysel: i niektóre zwierzęta do uboju rytualnego są wcześniej usypiane ,a zabicie ich na miejscu jest raczej mniej męczące niż wiezienie uch kilka set kilometrów żeby tam ich zabili, a to żę mu my ich nie będziemy zabijać nic na świecie nie zmieni
Odpisz
21 września 2020, 14:33
@lordbaysel: szkoda, że mało ludzi widziało nagranie jak fretki zjadają żywcem inną fretkę. To jakie warunki mają zwierzęta w ubojniach jest okropne. Rozumiem, hajs i mięso, nikomu przecież nie zakazuję jedzenia mięsa. Ale dajmy na to, kurczaki w fermach, są karmione taką paszą, że ich kości nie wytrzymują i się łamią. Zabijane są poprzez uderzenie metalowym prętem w głowę. Kury nioski - nie mają nawet miejsca, żeby rozłożyć skrzydeł. Zwierzęta w fermach futrzarskich - żyją w takim syfie, że płakać mi się chce. Konie ze Skaryszewa - często w okropnych warunkach są transportowane do Włoch na ubojnię, na każdym zakręcie się przewracają. Niedożywione, zaniedbane, chore i cierpiące zwierzęta. Klacze źrebne, którym rozpruwa się brzuch, zagryzające się fretki czasami obdzierane ze skóry żywcem, kury traktowane jak zwykły plastik, który się wyrzuca. To wszystko fundują im ludzie.
Odpisz
21 września 2020, 14:33
@Racibor: Co za bujdy, nikt ci nie uśpi zwierzaka bo ta chemia zostanie w mięsie, jedynie działa ogłuszenie i to właśnie w przypadku normalnego rzeźnictwa. Ubój rytualny jest właśnie prawdziwą torturą, takie zwierzę kona przez parę godzin.
Odpisz
21 września 2020, 15:05
@Hiholatek: chodzi o warunki bytu zwierząt. Są okropne. Myślisz, że takie zwierzęta widziały kiedyś w ogóle słońce?
Odpisz
21 września 2020, 15:55
@Karakan_z_ZSRR: Oniee, zwierzątka zjadają siebie nawzajem
Na szczęście mój kotek je mięsko tylko ze sklepu, żadne zwierze nie umarło
No k***a xDDDDD
Tymczasem dżungle, lasy i inne miejsca, gdzie zwierzęta się zjadają nawzajem
No tak to złe, powinny przestać
Odpisz
21 września 2020, 16:19
@cotthlette: Więc to że zwierzaki zjadają się w naturze implikuje że można zabijać zwierzęta tak by bardziej cierpiały, bo bynidzie wincyj pinindzy? Albo hodować je w okropnych warunkach tylko po to by wyrabiać dobro luksusowe które nie jest w żaden sposób użyteczne, tylko "ładnie wygląda"?
Odpisz
21 września 2020, 17:22
@cotthlette: to jest tzw. łańcuch pokarmowy. Sorry, zwierzęta się nie trzymają w takich warunkach.
Odpisz
21 września 2020, 17:40
@lordbaysel: Kto normalny jest w stanie pozwolić na zdewastowanie towaru na sprzedaż
Każdy przedsiębiorca wie, że jak mu się wydry podrapią czy pogryzą, to futro z nich będzie miało skazy
Więc w ich interesie jest niedopuszczać do takich sytuacji
Halo
Odpisz
21 września 2020, 17:47
@cotthlette: No a jednak zdarzają się takie sytuacje, bo zwierzęta zestresowane i ograniczone = zwierzęta agresywne. Fermy futrzarskie są ogromne, więc ciężko tego dopilnować. Niestety, ale to tyczy się też wielu innych zwierząt. Nikt tego za bardzo nie pilnuje, ponieważ jak już wspomniałam fermy nie tylko futrzarskie są często ogromne i jedna czy dwie sztuki naprawdę nie robią tym "wielkim" przedsiębiorcom różnicy. Zresztą, co by taki pracownik zrobił? Często zwierzęta są tak ściśnięte, że jakby otworzyć klatkę to by z niej wypadły. Naprawdę, tam nikt nie ma czasu i chęci, żeby sprawdzać przy tych zwierzętach cokolwiek, co by miało wpłynąć na ich dobrostan.
Odpisz
21 września 2020, 17:58
@cotthlette: W ich interesie jest również jak największe roztycie zwierząt, bo im zwierzak grubszy, tym więcej futra
Odpisz
21 września 2020, 19:48
@Hiholatek: co ty pier*olisz? jak ktoś z poderżniętym gardłem przeżyje kilka godzin(to nie karaluchy), lepiej się zamknij
Odpisz
21 września 2020, 19:52
@Karakan_z_ZSRR: jak zwierzę będzie chore i miało złe warunki to będzie miało brzydkie futro i źle się mnożył więc gadanie że jest ich tyle że jak się otworzy klatkę to powypadają, to durnota
Odpisz
21 września 2020, 19:54
@Racibor: nie chodzi już nawet o fermy futrzarskie. Ale dajmy na to, miejsca gdzie przebywają kury nioski. Tak czy siak zabijanie zwierząt na futro, gdy mamy ubrania zapewniające ciepło, które nie zawierają zwierzęcego futra jest po prostu okropne i nie w porządku. Rozumiem, biznes to biznes, ale k***a, wzbogacanie się na niepotrzebym cierpieniu zwierząt?
Odpisz
21 września 2020, 20:24
@Karakan_z_ZSRR: No to pora zakazać hodowli krów, świń i innych, bo robi się z nich szyneczki, a poza tym to mamy skórzane paski np albo coś
Aaaa cierpienie zwierzond zdraszne, o tym już chyba nikt nie mówi
No a poza tym, że króliczki w tej ustawie co teraz weszła zostały pominięte więc xDDDDDDD
Odpisz
21 września 2020, 20:28
@cotthlette: e no jakby nie? Istnieje coś takiego jak tworzywa sztuczne i to nie jest epoka kamienia łupanego, że jedynym ubraniem na zimę jest futro zwierzęce. Jeżeli nie potrzebujemy do życia zabijania danych zwierząt, no to chyba lepiej tego nie robić, no nie? Ja tam akurat mięsa nie jem, ale szanuję ludzi, którzy je jedzą no bo co, nie zakarzę im tego. Nie patrze nikomu do talerza.
Odpisz
Edytowano - 21 września 2020, 20:32
@Karakan_z_ZSRR: materiały sztuczne nie są tak ekologiczne a co do mięsa to ludzie też przetrwają bez mięsa(co prawda wymaga to specjalnej diety uwzgledniającej biło ale się da), czyli mięsa więcej nie będę mógł jeść? a co z jajkami , w końcu kury są trzymane w mniejszych klatkach, a niektórym kurom nawet nogi odpadają , a dojenie krów to końcu gwa*łt czyli mleka też się nie napije?
Odpisz
21 września 2020, 20:35
@Karakan_z_ZSRR: w dodatku to że jakieś państwo zachodu zakaże że nie można hodować norek to hodowle przeniosą się na wschód gdzie na pewno nie będą miały szczęśliwszego życia
Odpisz
21 września 2020, 20:36
@cotthlette: Z większości typowych zwierząt hodowlanych jest pozyskiwane mięso, w tym z królików. Mięso jest tu istotne. Człowiek potrafi poradzić sobie bez mięsa, ale nadal stanowi ono dosyć istotne źródło białka. Istnieją alternatywy, ale nie są pozbawione swoich wad, a o bilansie zysków i strat można by na tym polu długo dyskutować, pomijając aspekty ekonomiczne. Ponadto, świńska skóra (ze zwierząt które i tak są wykorzystywane na mięso), jest dość trudnym do zastąpienia materiałem, który nadaje się doskonale do produkcji wytrzymałych, długo służących pasków i butów. Futra natomiast mają wartość tylko estetyczną, w dodatku jesteśmy w stanie je w pewnym stopniu wizualnie imitować, a większość zwierząt z których się je wytwarza, nie nadaje się do niczego innego.
Odpisz
21 września 2020, 21:24
@lordbaysel: Cóż no, ale niektórzy wolą naturalne futro od syntetycznego
Jakim sposobem usprawiedliwiasz m o r d na świniach w imieniu wykorzystania ich ciała do celów ludzkich 11111111111111111!!!!
Nie chce mi się tego kontynuować, więc powiem tyle:
Na zakazie zyskają firmy zagraniczne, a Polakom zakaże się zarabiania w kolejny sposób.
Spadną wpływy budżetowe, a wydatki wzrosną. Dodatkowo nie zmienisz popytu ustawą, więc import będzie szedł - z krajów, w których jest to legalne i które się na tym wzbogacą
Odpisz
21 września 2020, 21:52
@Racibor: ,,Lepiej się zamknij" Oczywiście, że takie zwierzę może konać z parę godzin jeśli zabieg został źle wykonany, a takie się zdarzają. Prawdopodobnie posiadam od ciebie większą wiedzę z zakresu hodowli zwierząt na użytek mięsny i nie piszę tego, bo przeczytałam z parę artykułów w necie, tylko uczyłam się o tym normalnie w szkole. Nawet pamiętam jak oglądaliśmy film o tym i była scena, gdzie zabieg był źle wykonany. Normalnie nie odpisuję w ten sposób, ale skoro ty tak do mnie napisałeś więc... ,,lepiej się zamknij" ;)
Odpisz
Edytowano - 22 września 2020, 21:51
@Hiholatek: masz racje, uznałem że oczywistym jest że podczas takiego zabiegu powinno się podciąć żyły, ale też nie brakuje debili którzy o tym zapomną albo dadzą świeżaka do wykonania takiego zabiegu, ale wtedy powinno się poprawić
Gdzie ty k***a chodzisz do szkoły że masz tam ubój rytualny?! wyższa szkoła szatanizmu?, tak na seri przepuszczam że to nauczycielka usłyszała w mediach i postanowiła wam zrobić na lekcji, ale tego nie ma w podstawie programowej i raczej tylko ty miałaś to na lekcji,(więc stwierdzenie normalnie na lekcji nie jest zbyt odpowiednie)
co do mojego doświadczenia do hodowli zwierząt na mięso to moi rodzice hodowali/ą zwierzęta (ale dla sb, nie żadna hala) i pomagałem im w obróbce mięsa, skubanie z piór kaczek i kur, opalanie, patroszenie, robienie kiełbasy szynki kaszanki ,spuszczanie krwi, wędzenie, marynowanie, moja pomoc nie była zbyt pomocna ale coś tam robiłem i mam w miarę doświadczenie/świadomość (ale mówię o zwykłem zabić na mięso a nie o rytualnym)
wracając do tematu pomocy zwierzętom to jak dojdzie do jakieś akcji że zabieg źle jest wykonany to powinno się regulować prawnie albo coś podobnego, to że my tego zakażemy to hodowla pójdzie do innych krajów np. Ukraina czy chiny a chyba nikt nie ma złudzeń że tam zwierzęta będą miały lepsze warunki niż w cywilizowanym kraju i zamiast kontrolować i pomagać zwierzętom takie działanie tylko pogorszy cierpienie zwierząt, wysyłając te zwierzęta do krajów bez kontroli i gdzie będą mieli dobro zwierząt w du*ie
(i tak dodam, że zastanawia mnie czemu ktoś nagrywał zwierzę umierające kilka godzin zamiast poprawić zabieg[albo zawołać kogoś kto by to zrobił])
Odpisz
23 września 2020, 12:45
@Racibor: Miałam to normalnie w programie nauczania ,,produkcja zwierząt" Chodziłam przez 2 lata na pewien kierunek w technikum, który w swoim programie posiadał m.in hodowlę zwierząt na mięso. Więc tak, osoby które są/były na kierunku w jakim ja byłam normalnie posiadają takie lekcje. Nauczycielka nie usłyszała tego w mediach, tylko miała w programie nauczania, to nie była babeczka od plastyki/ matematyki/ angielskiego tylko normalna osoba, która ma wiedzę z zakresu zwierząt.
Odpisz
21 września 2020, 13:30
Pal licho przemysł futerkowy. Ta chora ustawa zakazuje uboju rytualnego. 40% polskiej produkcji drobiu idzie na Bliski Wschód jako halal. A Polska jest 7 największym producentem drobiu na świecie. Kaczyński postradał rozum. Rozwali tym naszą gospodarkę w większym stopniu niż Tusk i PO kiedykolwiek to zrobili i wtrąci nas w gospodarczy kryzys większy nisz kiedykolwiek przedtem. Przez lata broniłem PiSu mi jego coraz większego lewaczenia, ale przegięła się pała goryczy. Nigdy więcej.
Odpisz
21 września 2020, 14:03
@Aramil1993: Bardzo dobrze że zakazali choć częściowo uboju rytualnego. Jak już zabijamy zwierzęta, to minimalizujmy ich cierpienie.
Odpisz
21 września 2020, 15:30
@lordbaysel: Czy ty w ogóle zdajesz sobie sprawę jakie to będzie miało konsekwencje dla gospodarki ? Poza tym jeśli my nie będziemy produkować takiej żywności to zrobi to ktoś inny. Żaden inny kraj nie ma tak restrykcyjnych przepisów. Poprawa warunków życia zwierząt jest jak najbardziej w porządku, ale PiS chce całkowicie zlikwidować tą branże w sposób oderwany od rzeczywistości, rujnując życie dziesiątek tysięcy ludzi i wywołując gospodarczą katastrofę która przełoży się na życie nas wszystkich.
Odpisz
21 września 2020, 15:57
@Aramil1993: Przedkładanie interesu nad etykę na dłuższą metę nie wróży nic dobrego. Poza tym obecnie, w wyniku pandemii polskie pkb spadło o 8,2%, póki co nasz kraj to wytrzymał a na tle europy nie wygląda ten spadek najgorzej. Szacunki odnośnie branży futerkowej i uboju rytualnego mówią o 0,3% pkb, a i tak spadek pewnie będzie mniejszy, bo mięso będzie też można sprzedać po normalnym uboju na inne rynki. Nie czeka nas z tego powodu żaden kryzys.
Odpisz
Edytowano - 21 września 2020, 18:24
@lordbaysel: Szacunki o 0,3% PKB dotyczą samej hodowli zwierząt futerkowych, produkcja drobiu jest o wiele większą branżą. Etyka jest tylko pretekstem stosowanym przez lobbystów by zniszczyć polską produkcje drobiu, która jest jedną z nielicznych dobrze funkcjonujących gałęzi gospodarki ( w Polsce hoduje się ponad miliard kurczaków, jesteśmy ich największym hodowcą w UE).
Ciekawie się składa że używa się zawsze takich pięknych i etycznych powodów do zarzynania naszej gospodarki: rozwaliliśmy przemysł stoczniowy bo to niewydajne i w ogóle staromodne, rozwalamy i wygaszamy górnictwo bo dwutlenek węgla fe, zarzynam rolnictwo bo biedne zwierzątka. Tylko ciekawe że inne kraje jakoś nie demolują swojego przemysłu. Niemcy emitują kilkukrotnie więcej CO2 niż Polska, nie mają żadnych pro-zwierzęcych restrykcji i chętnie usunęli by konkurencje. A i dofinansowują swój przemysł stoczniowy bo wiedzą że funkcjonuje on wieloletnich cyklach. I w efekcie ich gospodarka kwitnie podczas gdy nasza zdycha, jesteśmy przeganiani przez takie potęgi jak Litwa (Kłajpeda niebawem prześcignie w wymianie handlowej Gdańsk). Ta cała politpoprawną gadka o ochronie zwierząt i środowiska jest narzędziem neokolonializmu krajów wysoko rozwiniętych w celu zniszczenia konkurencyjnych dla nich gospodarek krajów rozwijających się jako że nie dysponują one kosztowną ekotechnologią. A tak restrykcyjnych pro-zwierzęcych restrykcji jakie PiS wprowadza nie ma w żadnym kraju na świecie. Poza tym powiedz o etyce dziesiątkom tysięcy ludzie którzy stracą prace.
Odpisz
21 września 2020, 19:01
@Aramil1993: Więc może zacznijmy pozwalać na działania nielegalne w innych krajach, ze względu na ich odbicie na społeczeństwie w imię zarobku? Dodatkowo ograniczmy dostępność tylko do obcokrajowców, żeby na naszym społeczeństwie się nie odbiło. Policja przechwytuje tony narkotyków, po prostu to sprzedawajmy.
Odpisz
21 września 2020, 19:16
@lordbaysel: Sprowadzasz to do absurdu. W ŻADNYM innym kraju nie ma tak restrykcyjnych przepisów jak u nas mają być. Poza tym dla mnie hodowla norek i drobiu NIE JEST niemoralna. I owszem warunki być może należy poprawić, ale tacy jak wy zawsze wybierają opcje atomową, za nic mając innych ludzi. Niepotrzebne cierpienie zwierząt należy wyeliminować, ale nie za cenę zniszczenia życia dziesiątek tysięcy ludzi.
Odpisz
21 września 2020, 19:34
@Aramil1993: Są takie przepisy w innych europejskich krajach, zarówno jeśli chodzi o ubój rytualny (Słowenia, w innych krajach istnieją też ograniczenia, wymuszające ogłuszanie), a jeżeli mowa o futrach, to jest to ograniczone albo zakazane w wielu krajach europy centralnej.
Odpisz
21 września 2020, 20:53
@lordbaysel: Nie chodzi o restrykcje. PiS chcę uboju rytualnego całkowicie zakazać. Poza tym żaden z krajów gdzie one funkcjonują nie jest wiodącym producentem drobiu. Niżej masz to wyszczególnione.
Kolejna kwestia to zezwoleniu organizacjom ochrony praw zwierząt wejście do naszych domów bez zgody prokuratora. Rażące pogwałcenie prawa do prywatności. Dodaj do tego brak odszkodowania dla producentów futer i rażąco krótkie vacatio legis 12 miesięcy. Ustawa ta jako całość jest nie tylko sprzeczna z konstytucją (co stwierdziło Sejmowe Biuro Analiz Prawnych), ale i z traktatami unijnymi.
A w kwestii restrykcji w innych krajach:
Odpisz
21 września 2020, 21:11
@Aramil1993: Jedyne w czym się mogę z tobą zgodzić to problem krótkiego okresu przejściowego. Mógłby być dłuższy w stylu 5-10 lat, ale z zakazem powiększania hodowli i otwierania nowych. Jeżeli chodzi o restrykcję, to odnosiłem się do tego, że to nie tak że reszta europy robi co chce, ale stara się wprowadzić jakieś zmiany.
Odpisz
21 września 2020, 21:28
@lordbaysel: Po raz kolejny mówię: żaden z krajów którym produkcja drobiu/futrzaków jest na znaczącym poziomie żadnych restrykcji nie wprowadza. Ustawa w obecnym kształcie jest nie do zaakceptowania. O ile mogę zgodzić się na poprawę warunków bytowania norek, czy nakaz głuszenia zwierząt przed ubojem rytualnym reszta jest przemyślane, a cała ustawa wygląda na pisaną na kolonia. Nie mówiąc już o konsultacjach społecznych, Kaczyński nie pomyślał by skonsultować tą ustawę nawet z Ardanowskim, własnym ministrem rolnictwa, który teraz wyraził sprzeciwu wobec niszczenia przemysłu drobiowego. A teraz Ardanowski i Ziobro mają polecieć ze stanowisk za to że próbowali zablokować te szaleństwo. Kaczyński jest gotów dla tego i/lub podkreślenia swojej dominacji zerwać koalicje i robić przyśpieszone wybory, w sytuacji gdy ma pełną władze i 3 lata do następnych. Jak to inaczej nazwiesz jak szaleństwo ?
Odpisz
Edytowano - 16 września 2020, 13:49
Nie chcę teraz wdawać się w dyskusję odnośnie hodowli norek i innych zwierząt futerkowych, a szybko objaśnię, jak to się stało, że poparcie lewicy spadło.
1. Wewnętrzne spory osłabiają polską lewicę. Ostatnio była ostra afera o nazwy młodzieżówek (FMS z Młodą Lewicą się kłóciło). Zamiast jakkolwiek sprzeciwiać się realnie działaniom przeciwników politycznych, atakują swoich.
2. Nieprawidłowe targetowanie wyborców. Skupiają się na targetowaniu w miastach, nie tworzą oddziałów lokalnych (i znowu centralizacja nie działa, dziwne, co nie?), w przeciwieństwie do np PiSu, który w ten sposób łatwo trafia ze swoimi programami do ludzi na wsiach. I co z tego, że Lewica ma dla nich porównywalnie ciekawą ofertę, jak może nie ciekawszą czasem. Na wsi nikt nie wie, co oni oferują. Tymczasem elektorat miejski skłania się poprzez narrację innych partii albo do głosowania na Konfederację, która kreuje się na jedynych wolnościowców gospodarczych (co jest nieprawdą, mamy partie Libertarianie albo Możemy!, więc są i inne opcje) albo głosują "przeciw PiSowi", czyli na PO.
3. Sprawa radykalności. Przez narrację medialną są postrzegani niemalże jako radykalni anarchistyczni bojówkarze, albo opłacani przez Masonów zdrajcy, tudzież neobolszewicka zaraza. Jednak w rzeczywistości ich program jest wyjątkowo łagodny, a na pewno nie skrajny. Jednak przez narrację medialną nie trafiają do mniej radykalnego grona, kiedy grono rzeczywiście radykalnej lewicy na nich nie głosuje chętnie, bo dla nich nie są dość radykalni.
Podsumowując, to nie jest tak, że w tym kraju nikomu się nie widzi głosowanie na partię lewicową, a nikt poglądów typowo lewicowych nie ma, tylko polska lewica jest skłócona, bezradna i źle zorganizowana.
Odpisz
16 września 2020, 14:44
nareszcie ktoś to powiedział
Odpisz
21 września 2020, 08:09
jak w sumie większość lewactwa
Odpisz
21 września 2020, 08:42
szanuję mocno za przywołanie partii Możemy!
Odpisz
21 września 2020, 19:18
Lewica nie ma racji bytu od kiedy PiS stał się lewicą. Zostało im tylko LGBT i antyklerykalizm - i właśnie w to idą.
Odpisz
21 września 2020, 19:56
@Aramil1993: PiS to nie lewica, tylko populiści konserwatywni. Plus kto powiedział, że musi być tylko jedna partia lewicowa?
Odpisz
21 września 2020, 21:00
Nie mówię tylko o kwestiach gospodarczych. PiS jest ekologiczny, pro-zwierzęcy, pro unijny, przeciwny zakazowi aborcji, za konwencją stambulską, nie podejmujący żadnych faktycznych działań wobec LGBT - promujące je organizacje są wciąż fundowane z budżetu państwa. Ich konserwatyzm jest absolutnie bezobjawowy.
Odpisz
21 września 2020, 11:03
To dobra ustawa wg mnie
Odpisz
21 września 2020, 19:17
@Graids: Gość z Boku no Pico na awatarze nie ma prawa głosu.
Odpisz
21 września 2020, 19:27
@Aramil1993: Dwugłowy orzeł na awatarze, więc jesteś wrogiem Polski, nie masz prawa głosu bo tak.
Odpisz
21 września 2020, 19:29
@lordbaysel: Jestem sługą Boga-Imperatora heretyku, a dwie głowy Aquila Imperialis reprezentują wieczną Unie Terry i Marsa.
Odpisz
21 września 2020, 17:51
Potężny Michał masakruje lewaków (dajcie mi jego nazwe na facebooku/twiterze)
Odpisz
21 września 2020, 13:25
Doje**ne perfekcyjnie
Odpisz
21 września 2020, 09:55
Nie chce mi się kłócić Ale powiem tylko że w przemysł nie zniknie tylko przeniesie się na wschód A tam zwierzęta będą miały gorsze warunki
Odpisz
21 września 2020, 10:01
@kurczak1122: ale po iluś następnych iteracjach zmian przepisów, dalej na wschód będzie tylko Pacyfik.
Odpisz
21 września 2020, 12:41
@lordbaysel: taaa, nie , co najwyżej zwierzęta będą męczyć się całą podróż do państw arabskich ,co jest bardziej męczące
Odpisz
21 września 2020, 09:11
Odpisz
Edytowano - 16 września 2020, 15:07
Ja się w tej sprawie nie chce wypowiadać światopoglądowo, ale zrobię uwagę matematyczną:
Jest DUŻA różnica pomiędzy 2 promilami i 2 procentami.
Spróbuj mieć 2% alkoholu we krwi.
Odpisz
16 września 2020, 15:10
@MsCrazyAlex: To jeszcze nie tak dużo.
Odpisz
16 września 2020, 15:14
@KufelMleka: ale ty wiesz, że 4,5 promila to dawka śmiertelna?
Odpisz
16 września 2020, 15:16
@MsCrazyAlex: W teorii i praktyce tak. Ale są na tym świecie rzeczy, które filozofom się nie śniły. Sam znam gościa, który kiedyś osiągnął 7, a o pijanym kierowcy walca drogowego z niemal dziesiątką to było na podkarpaciu głośno.
Odpisz
16 września 2020, 15:24
@KufelMleka: No ale nawet gdyby to do 2% im daleko xd
Odpisz
16 września 2020, 16:20
@MsCrazyAlex: Pół dystansu do mety jest najważniejsze, potem to już z górki.
Odpisz
21 września 2020, 08:26
@MsCrazyAlex: Porównywanie trucizny do gospodarki jest trochę głupie. To tak jakby z przemysłu futerkowego wychodziło (jakiś tam mały promil) spróbuj mieć tyle cyjanku we krwi
Odpisz
21 września 2020, 08:29
też prawda, chciałam zażartować ale teraz zauważyłam, że to błędne porównanie. No ale mimo wszystko różnica i tak jest duża.
Odpisz
21 września 2020, 08:31
@MsCrazyAlex: Gdyby dawka śmiertelna przemysłu futerkowego (jak to brzmi xD) była taka sama co dawka śmiertelna alkoholu to byłoby to adekwatne.
Odpisz
16 września 2020, 13:29
Mam złe przeczucia do tego co się może w każdej chwili wydażyć
Odpisz
16 września 2020, 13:31
@OwOcomedy: Masz rację. Sąd Ostateczny może się rozpocząć w każdej chwili, a ile ze zbłąkanych dusz jest na to gotowych? Pewnie niewiele.
Odpisz
16 września 2020, 14:07
@KufelMleka: miałem na myśli komentarze
Odpisz
16 września 2020, 15:09
@OwOcomedy: Sąd Ostateczny to takie komentarze, tylko że moderator na bieżąco sprawdza i sam najwięcej komentuje.
Odpisz
16 września 2020, 15:10
@KufelMleka: aha k
Odpisz