"Bo to nie był prawdziwy komunizm"
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
To jedzenie chyba ma dla mnie questa
Jeśli chodzi o inne kontynenty, to Turcja, USA, Japonia...
To już się robi nudne
A, no chyba że tak
SZYBKO BO NIE ZDĄŻYMY
Niczego nie żałuje
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież27 października 2020, 21:14
Dobra
Spójrzmy prawdzie w oczy
Komunizm miał zajebiste założenia
Ale aż za bardzo zajebiste
A kiedy coś jest planowane na mega zajebiste
To wiadomo że je**ie
Odpisz
28 października 2020, 08:43
Komunizm miał jedne z najgorszych postulatów możliwych, sama myśl o życiu w takim ustroju to dla mnie jak koszmar.
Odpisz
17 listopada 2020, 15:50
Szczerze to utworzenie "fabryki" Białego Złota (położenie dziś: granica Kazachsko-Uzbecka) jako faktycznie działającego projektu mogłaby znacząco podnieść jakość życia w ZSRR. No, ale wszystko było na odpie.... i woda uciekała na wieczność to nie dość, że Morze Aralskie zmniejszyło się z 7-krotnie to po prostu rzekoma "fabryka" padła, a gleba tam jest skażona pestycydami. Czyli masz rację, że założenia były wspaniałe, ale realizacja ...jowa.
Odpisz
17 listopada 2020, 20:09
@shell232: znam tą historię
Odpisz
17 listopada 2020, 20:16
Warto powtórzyć. No, ale mógłbym podać kilka powodów jeszcze jak chcesz.
Odpisz
Edytowano - 26 października 2020, 18:02
Moja prababcia przecierpiała przez komunistów tak wiele, że bała się czerwonej lampki w samochodzie bo myślała że komuniści ją szpiegują i po nią przyjdą. Pamiętam jak walnąłem pewnego gościa w szkole, co gadał że komunizm jest cudowny. Kiedy wytłumaczyłem nauczycielowi wszystko to mnie puścił wolno. Oby te Julki zmieniły część swoich poglądów zanim będą mogły głosować
Odpisz
29 października 2020, 12:26
Takie same Julki głosowały na PIS i do czego doszło?
Odpisz
29 października 2020, 15:48
@Dzielny_Pixiarz: Na PiS akurat głosowały Janusze i Karyny, to nie to samo :v
Odpisz
29 października 2020, 17:17
@darcus: Już nie wiem co gorsze
Odpisz
29 października 2020, 18:33
@Dzielny_Pixiarz: Well, po rządach PiSu chyba widać co gorsze.
Odpisz
29 października 2020, 20:34
@darcus: +1
Odpisz
28 października 2020, 04:51
Jak to mówią: komunizm działa tylko na papierze
Odpisz
28 października 2020, 08:39
@warior99: znaczy wiesz, wszystko działa na papierze, również żarówka zasilana zmielonymi zębami - kwestia to czy brzmi dobrze i czy będzie działać w praktyce.
Odpisz
28 października 2020, 15:19
@warior99: Komunizm nie działa nawet na papierze. To niedouczonym zwolennikom tego ustroju, może się tak wydawać, ale za tym stoi myślenie życzeniowe i ich brak zdolności logicznego rozumowania.
Odpisz
28 października 2020, 21:10
@Aragornek: mrówki mają komunizm.
Odpisz
28 października 2020, 21:22
@Dzielny_Pixiarz: Mrówki nie mają komunizmu, tylko rój. Komunizm to ustrój społeczny, a zwierzęta żyjące w roju nie są zdolne świadomie kształtować swojej struktury społecznej. To efekt ich ewolucji, że mają królową która składa jaja i kasty do których przynależą wszystkie inne mrówki, zaś jedzenie znoszone przez robotnice służy wszystkim.
Są one przede wszystkim za głupie aby coś zmienić. Wśród ludzi po pierwsze natychmiast pojawiłyby się jednostki, które nie pracują a jedzą, a po drugie, naszą największą siłą jest inteligencja i powstająca dzięki niej technologia, a podział społeczeństwa i przydział do kast po narodzeniu, zatrzymałby postęp.
Odpisz
29 października 2020, 12:23
@Aragornek: z tych właśnie przyczyn, mrówki mają komunizm.
Za głupie aby coś zmienić. Wszystkie pracują. Nikt nie krytykuje komunizmu.
Każdy ma zamknięty ryj i robi swoje.
.
Ale spoko za 200.000 lat mrówki będą miały już kapitalizm.
.
A ty i tak powiesz, że to nie jest kapitalizm tylko rój xD
Odpisz
28 października 2020, 13:33
A moja prababcia jest z rosji........
Odpisz
Edytowano - 28 października 2020, 02:48
Tak. "Julka" z pewnością chce wysyłać ukraińców na syberię i terroryzowac obywateli tajną policją. To wlasnie są podstawowe zalozenia komunizmu
Odpisz
28 października 2020, 07:31
@xXkuba22Xx: Tak działa komunizm w praktyce
Odpisz
28 października 2020, 11:48
@Kangurur28: nie
Odpisz
28 października 2020, 15:26
@xXkuba22Xx: Tak.
Odpisz
27 października 2020, 21:50
Zniszczyć kapitalizm - tak
Wprowadzić komunizm - w żadnym wypadku
To byłoby z deszczu pod rynnę, a nam chodzi o to żeby było lepiej
Mam wrażenie że ci memowi komuniści nie za bardzo wiedzą czym jest komunizm
Ewentualnie ludzie robiący te memy utożsamiają sobie w głowach każdy socjalizm z komunizmem
Odpisz
27 października 2020, 22:17
@darcus: Raczej ta druga opcja. Ludzie, którzy słyszą, że ktoś jest przeciw kapitalizmowi od razu nazywają go komunistą.
Odpisz
27 października 2020, 22:33
@darcus: A nie lepiej zamiast niszczenia kapitalizmu, po prostu ten kapitalizm poprawić? Uczynić go bardziej ludzkim?
Odpisz
27 października 2020, 23:01
@Nanook: Jasne. Co proponujesz?
Odpisz
27 października 2020, 23:12
@darcus: Ło panie, to złożony temat. Mógłbym tu wypisać całe mnóstwo postulatów od zmiany systemu podatkowego na progresywny, wyższe podatki dla najbogatszych, zmianę kodeksu pracy czy nawet znacznego opodatkowania dziedziczenia, ale w sumie to łatwiej będzie ci wejść na stronę partii Razem i ich postulaty. Bo w wielu miejscach się pokrywają z moimi poglądami.
Odpisz
27 października 2020, 23:18
@Nanook: Wiesz że Razem to socjaliści, prawda? :v
Odpisz
28 października 2020, 00:11
@darcus: Nie, to są socjaldemokraci. Na wzór skandynawski. Co politycy partii Razem wielokrotnie podkreślali. Choć w sumie deklaracje nie są najważniejsze, a najważniejsze są postulaty. A te u Partii Razem socjalistyczne nie są. Nie ma tutaj obalania własności prywatnej.
Odpisz
28 października 2020, 00:56
@Nanook: Większe opodatkowanie najbogatszych - uważasz więc, że gdy ktoś jest profesjonalistą i ciężką pracą tworzy firmę zarabiającą duże pieniądze, to ma oddawać 70% swoich pieniędzy, żeby państwo mogło finansować z tego 500+?
Odpisz
28 października 2020, 01:18
@Aragornek: Tak jakby istnieli tacy ludzie xDDDDDD
Odpisz
28 października 2020, 01:20
@Aragornek: Ciężko pracuje to robotnik w fabryce i dostaje gówno. Gdyby świat działał tak że ciężka praca daje bogactwo to najbogatsze byłyby chińskie dzieci i Afrykanki na polach bawełny.
Odpisz
28 października 2020, 01:22
@Nanook: Socjaldemokratyzm znajduje się w spektrum socjalizmu, a postulaty wyglądają na spory krok w stronę socjalizmu. Nie od razu Rzym zbudowano i nie od razu się znosi własność.
Odpisz
28 października 2020, 01:22
@Aragornek: A, i jeszcze wracając: 500+ to populizm, nie socjalizm.
Odpisz
28 października 2020, 01:26
@Nanook: Wracając jeszcze do twojego pytania Nanook: można próbować naprawić kapitalizm, jasne, i jakby działał tak jak miał działać to byłby całkiem w porządku ustrój. Tylko że gdyby spełnić warunki potrzebne do takiego kapitalizmu, to ten kapitalizm nie byłby już potrzebny i socjalizm zrobiłby się sam.
Odpisz
28 października 2020, 02:45
@darcus: nope, socjaldemokracja to nie socjalizm. Opiera się na rozwiązaniach rynkowych i kapitalizmie.
Odpisz
28 października 2020, 03:11
@xXkuba22Xx: Jest po lewej na kompasie politycznym.
Odpisz
28 października 2020, 08:41
@Nanook:
"-Zamiast wprowadzania socjalizmu może naprawimy kapitalizm?
- Masz jakieś pomysły?
- Opodatkujmy to, to, to i to."
X. D.
Odpisz
28 października 2020, 08:48
@Aragornek: Uważam, że jeżeli ktoś jest profesjonalistą powinien co najmniej godnie zarabiać. Niestety z uwagi na obecny system promujący głównie kumulowanie kapitału początkowego tak nie jest. Ta sfera bogatych ludzi jest więc głównie zarezerwowana dla tych, którzy mają znajomości lub majątek odziedziczyli. Osoby z pomysłem, profesjonaliści, ludzi, którzy często i mądrze pracują mają zdecydowanie utrudniony awans w drabince społecznej. Lekarstwem na taki stan rzeczy może być wprowadzenie wyższych podatków dla najbogatszych, a co ważniejsze zreformowanie systemu podatkowego i wprowadzenie progresywnej skali podatkowej. Zwiększa to mobilność społeczną, a tym samym liczbę milionerów na jednego mieszkańca co potwierdzają liczne dane statystyczne i badania empiryczne.
A 500+ należy zlikwidować.
Odpisz
28 października 2020, 08:53
@darcus: To, że socjaldemokracja jest po lewej stronie kompasu politycznej nie oznacza, że jest to socjalizm, a że jest to lewica. Lewica to nie jest pojęcie tożsame z socjalizmem. Socjalizmem nazywa się w politologii i ekonomii ustrój gospodarczy, w którym własność prywatna nie istnieje, bo środki produkcji leżą w rękach "wspólnoty", co w większości państw socjalistycznych oznaczało, że należały do państwa. I socjaldemokracja nie dąży do wprowadzenia socjalizmu. Tylko do stworzenia kapitalistycznego państwa dobrobytu, takiego jak Norwegia, Dania czy Szwecja.
Odpisz
28 października 2020, 08:55
@Nanook: Wiesz że kompas polityczny to jest to twoje śmieszne lewo prawo a kompas z 4 osiami, gdzie lewa strona to socjalizm? XD
Odpisz
Edytowano - 28 października 2020, 08:57
@Havuxi: Jeżeli te wady kapitalizmu wynikają z braku podatków, czy raczej niesprawiedliwego i nieefektywnego systemu podatkowego, to głównym naszym celem powinna być reforma tego systemu. To z niego wynika większość innych problemów, więc zamiast leczyć symptomy tak jak każdy lekarz ci powie należy po prostu zwalczyć ognisko choroby.
edit: kompas polityczny nie jest pojęciem politologicznym, a jedynie zwykłym testem z neta.
Zresztą ta linia pośrodku to nie jest podział między kapitalizmem, a socjalizmem. To nie jest tak, że jak jesteś dwa piksele na lewo od tej linii to jest to socjalizm, a dwa na prawo to kapitalizm.
Odpisz
28 października 2020, 09:14
@Nanook: nigdzie nie powiedziałem że linia środkowa stanowi granicę, tylko że im bardziej jesteś na lewo tym bardziej socjalistyczny jesteś, a socjaldemokracja leży gdzieś w środku lewej strony. Also, pojęcia lewo i prawo jakie stosujesz też nie są pojęcieami politologicznymi, po prostu mówię że osoba wyżej mówiła o lewo w sensie kompasu politycznego który jest lepszy i częściej używany od tej beznadziejnej osi lewo prawo. Co do kapitalizmu - największym problemem jest możliwość wykorzystywania ludzi, co powinno być objęte w prawach pracownika o wymaganych minimalnych środkach bezpieczeństwa i higieny pracy. Podatki w kapitaliźmie powinny być jak najmniejsze i dotyczyć rzeczy jedynie niezwiązanych z koniecznością przeżycia (czyli wszystko prócz pożywienia i leków). To co ty próbujesz zrobić to wprowadzić mały socjalizm. To tak jakbyś miał mercedesa, mówił że porshe jest słabe po czym wymienił wszystkie części tego mercedesa na części z porshe.
Odpisz
28 października 2020, 09:20
@Havuxi: Ale nadal klasyfikowanie danego ustroju czy systemu poglądów na podstawie internetowego testu jest mocno niemerytoryczne. Gdy spytasz politologów czy też ekonomistów czy socjaldemokracja operuje w ramach kapitalizmu to odpowiedzą ci: tak, socjaldemokracja jest ustrojem, który operuje w ramach kapitalizmu.
"Podatki w kapitaliźmie powinny być jak najmniejsze i dotyczyć rzeczy jedynie niezwiązanych z koniecznością przeżycia (czyli wszystko prócz pożywienia i leków)."
Powinny być jak najmniejsze dla najbiedniejszych, a wyższe dla bogatszych. Żeby wyrównać szanse, zmniejszyć nierówności społeczne, które mają negatywny wpływ na funkcjonowanie społeczeństwa, oraz zwiększyć konsumpcję przekładając się tym samym na wzrost gospodarczy.
Odpisz
28 października 2020, 09:28
@Nanook: I to jest właśnie socjalizm, odbierasz bogatym którzy zapracowali na swoje pieniądze i dajesz biednym którzy najwidoczniej nie pracowali wystarczająco mocno/kreatywnie tylko po to żeby "wyrównać różnice społeczne". Świat należy do osób kreatywnych i pomysłowych, jeśli pracujesz w sklepie od 40 lat i narzekasz na to że nie jesteś milionerem mimo że pracujesz bardzo ciężko, to zastanów się co robisz źle. Kapitalizm ma na celu zapewnić ludziom wystarczające zarobki by dobrze żyć, to JAK DOBRZE będziesz żyć zależy tylko od tego jak bardzo będziesz się przykładał do rozwoju społeczeństwa.
Odpisz
28 października 2020, 09:39
@Havuxi: „I to jest właśnie socjalizm, odbierasz bogatym którzy zapracowali na swoje pieniądze i dajesz biednym którzy najwidoczniej nie pracowali wystarczająco mocno/kreatywnie tylko po to żeby "wyrównać różnice społeczne"”
Nie taka jest definicja socjalizmu. Przyjmując taką definicję, że progresywny system podatkowy=socjalizm dojdziemy do takich idiotycznych wniosków, że Zimna Wojna była między państwem socjalistycznym a socjalistycznym. Każdy historyk cię wyśmieje.
„Świat należy do osób kreatywnych i pomysłowych, jeśli pracujesz w sklepie od 40 lat i narzekasz na to że nie jesteś milionerem mimo że pracujesz bardzo ciężko, to zastanów się co robisz źle.”
Świat powinien należeć do takich osób. Jednak ze względu na bariery niskiej mobilności społecznej spowodowanej regresywnym lub liniowym systemem podatkowym tak nie jest.
„Kapitalizm ma na celu zapewnić ludziom wystarczające zarobki by dobrze żyć, to JAK DOBRZE będziesz żyć zależy tylko od tego jak bardzo będziesz się przykładał do rozwoju społeczeństwa.”
Powiedz mi, wolisz żyć w państwie gdzie żeby przejście z najniższej klasy społecznej do najwyższej zajmuje średnio 8 pokoleń czy 2 pokolenia? Gdzie milionerów jest mniej czy więcej? Jeżeli w obu przypadkach wybrałeś drugą opcję to właśnie to oferuje progresywna skala opodatkowania.
Odpisz
28 października 2020, 15:44
@Nanook: akurat w kapitaliźmie te przejścia między klasami są najbardziej dynamiczne, i nawet jak urodzisz się w ubogiej rodzinie, to masz szansę zostać miliarderem.
Odpisz
28 października 2020, 15:46
@Noxen: No wiem. Dane statystyczne i badania wskazują, że mobilność społeczna jest najwyższa w krajach skandynawskich, w których występuje progresja podatkowa i uregulowany kapitalizm. Dlatego właśnie jestem za socjaldemokracją, która popiera model kapitalizmu nordyckiego.
Odpisz
28 października 2020, 21:18
@Nanook:
Odpisz
28 października 2020, 21:56
@Dzielny_Pixiarz: Przecież oni kulturalnie dyskutują lemingu xDDD
Odpisz
29 października 2020, 12:24
@darcus: wiem xD ale musiałem
Odpisz
29 października 2020, 15:49
@Dzielny_Pixiarz: To odmuś
Odpisz
29 października 2020, 17:14
@darcus: każ mi
Odpisz
29 października 2020, 18:41
@Dzielny_Pixiarz: Każę ci.
Odpisz
29 października 2020, 20:35
@darcus: dobrze. jakbyś był kobietą to bym odmówił.
Odpisz
29 października 2020, 22:30
@Dzielny_Pixiarz: W sumie o włos trafiłeś.
Odpisz
30 października 2020, 16:26
@darcus: zgrywam się, czytałem twój profil kiedyś.
Odpisz
31 października 2020, 00:17
@Dzielny_Pixiarz: W sensie? Bo już nie pamiętam co tam było napisane xD
Odpisz
26 października 2020, 17:52
Kiedyś była Karyna
Teraz jest Julka
Czekam na następcę Janusza
Odpisz
26 października 2020, 18:22
@AxonDeHudin: teraz sa julki i oskarki
Odpisz
26 października 2020, 20:46
@AxonDeHudin: Nie nie, karyny i sebixy to taka prawacka wersja julek i oskarkór, wiesz chlop dziewczyna normalna rodzina
Odpisz
26 października 2020, 23:07
@Tajnyifajny: czekam na kolejną wersję m*rcina
Odpisz
27 października 2020, 21:44
@AxonDeHudin: julka to bardsiej lewica a karyna to bardziej prawica
Odpisz
27 października 2020, 23:00
@Dogeu: Mar*ina nic nie zastąpi
Odpisz
27 października 2020, 23:25
@Malveroyy: ojjj tak
Odpisz
28 października 2020, 08:11
to kto jest pośrodku?
Odpisz
28 października 2020, 08:56
@ThePolishKillerPL: M****n raczej jest apolityczny, więc nie wiem
Odpisz
26 października 2020, 17:55
Zapewne ona nie wie co to jest komunizm xD
Odpisz
26 października 2020, 18:26
@Koronawirus_Polski: usłyszała ,,wolność dla robotników" i już myśli że w komunizmie nie trzeba pracować i bez przerwy można szwendać się po galeriach i ciucholandach
Odpisz
28 października 2020, 02:46
@Koronawirus_Polski: ciekawe czy ty wiesz
Odpisz
27 października 2020, 22:30
Tłumaczona - tłumacząca
Prowadzić - wprowadzić
Bez przecinka po słowie "oraz"
Poza tym gramatykę można uznać
Głos w górę
Teraz możecie dawać głosy w dół do mojego komentarza
Odpisz
27 października 2020, 22:54
@dominichouse: cholera, pomyliło mi się z tymi dwa wybacz
Odpisz
27 października 2020, 21:42
Przez używanie mojego imienia w memach, czuję się niekomfortowo
Odpisz
27 października 2020, 21:30
No bo to nie był prawdziwy komunizm. Prawdziwy komunizm jest wewnętrzenie sprzeczny, bo zakłada równość i autorytaryzm równocześnie, co powoduje, że z jednego czynnika trzeba zrezygnować. A nawet jeśli usunąć tę sprzeczność, to i tak komunizm się nie uda, bo wymaga bezwzględnego dobra od każdej osoby na ziemii.
Odpisz
27 października 2020, 21:19
To co to prawdziwy komunizm
Odpisz
27 października 2020, 21:25
@maslo123_5:
Odpisz
26 października 2020, 18:28
Jedna rzecz mnie przeraża
Pamiętajcie że polityka działa jak wahadło. Raz pochylone w prawo zatrzyma się i poleci w lewo. Im mocniej wychylone w prawo tym mocniej pójdzie w lewo Czeka nas rewolucja poglądowa i młodzi ludzie powoli bedą do tego zmierzać.
Ten okres może trwać bardzo długo ale nadal będzie trwać.
Odpisz