Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Zero zmian
Zbalansowana wycieczka
Ważna aktualizacja
Fajny pomysł
"Jestem zbyt bogaty, żeby patrzeć na jakichś żebraków"
W tej historii istotną rolę pełnią widły
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież17 marca 2021, 22:20
Da ktoś szablon?
Odpisz
26 sierpnia 2021, 12:16
@orzech39:
Odpisz
26 sierpnia 2021, 12:26
@KufelMleka: dziękuję. Pomimo tego ile czasu minęło wciąż postanowiłeś mi to wysłać. Trzymaj w ramach podziękowania
Odpisz
26 sierpnia 2021, 12:27
@orzech39: Gdzie idzie Minsc, tam Boo pije herbatkę!
Odpisz
11 listopada 2020, 10:58
Kepler jak już*
Kopernik gówno odkrył.
Odpisz
11 listopada 2020, 11:44
@darcus: Odkrył ale nie pierwszy, on ja bardziej rozpowszechnił
Odpisz
11 listopada 2020, 12:15
@Lekki69: Kopernik uważał że planety poruszają się po okręgach. Nie napisał żadnych praw. Nic, null, zero. "Odkrył" oczywistą oczywistość znaną już starożytnym Grekom.
Odpisz
Edytowano - 11 listopada 2020, 13:54
@darcus: Tak, ale nie wiem po co to unaoczniasz. Mówimy tu o teorii, którą Kopernik sformułował przeciwstawnie wobec teorii geocentrycznej, a nie o żadnych odkryciach.
Odpisz
11 listopada 2020, 14:40
@KufelMleka: To trzeba wspomnieć o starożytnych Grekach, a nie Koperniku.
Odpisz
11 listopada 2020, 15:01
@darcus: Tak, owszem grecy to odkryli tak samo bodajże chyba Sokrates stwierdził że Ziemia jest okrągła bo okręty stopniowo znikają. A dopiero w czasach Magellana, Kolumba, Amerigo udało się tą teorię rozpowszechnić.
Przypisywanie odkrycia czegoś często przypisuje się osobie która to upubliczniła bądź zrobiła to lepiej od swojego konkurenta. Jest to bardzo powszechne zjawisko. Tak samo nasz pan Koperek :) z tym że Kopernik rozwinął tę teorię dokładniej
Odpisz
11 listopada 2020, 15:07
@Lekki69: No nie rozwinął xD
I nie wiem co masz na myśli mówiąc nasz
Odpisz
11 listopada 2020, 15:09
@darcus: Miał bardziej szczegółowy opis ale w sumie fakt to może być nieprawda bo przeczytałem to i nie szukałem nawet potwierdzenia.
Nasz - tak sobie rzuciłem bo ogólnie od początku była o nim mowa
Odpisz
11 listopada 2020, 15:54
@darcus: My tu nie mówmy o kulistości, bo to nie tym Kopernik się zajmował, tylko astronomicznym ułożeniem ciał niebieskich we wszechświecie. O ile teoria heliocentryczna była błędna, jak się później okazało, to jednak pozwoliła na rozwój i sporo mądrości i o to właśnie chodzi.
Odpisz
11 listopada 2020, 16:07
@KufelMleka: Nie zgadzam się z tym. Ten przywilej należy się Keplerowi.
Odpisz
11 listopada 2020, 16:25
@darcus: Możesz się zgadzać lub nie zgadzać, mi jedno, ale faktyczne skutki i działania są i żadne zgody i niezgody tego nie zmienią. Kopernik swoje zrobił i dużo włożył do dorobku ludzkości. A Kepler na pewno zrobił nie mniej, ale to nie oznacza żadnych przywilejów albo deprecjonowania kogoś tylko dlatego, że ktoś inny zrobił coś więcej lub lepiej.
Odpisz
11 listopada 2020, 18:26
@KufelMleka: Kopernik gówno zrobił i niczego nie dołożył do dorobku ludzkości.
Odpisz
11 listopada 2020, 19:35
@darcus: Jeżeli chodzi ci o dorobek naukowy w kwestii astronomii to nie mam już ochoty się z tobą spierać. Ale dorobek w postaci obronienia części Warmii przed krzyżacką grabieżą czy prace ekonomiczne i strategiczne to chyba g*wno nie jest.
Odpisz
11 listopada 2020, 22:03
@KufelMleka: No widzisz. W tym temacie nic nie wiem. Znam się na jego dorobku naukowym. Reszta mnie nie interesuje, bo z reszty nie jest znany.
Odpisz
11 listopada 2020, 22:17
@darcus: I tu gadasz ch*ja. Ekonomia to też jest dziedziną nauki z rodzaju społecznej, a Kopernik znany był z wielu rzeczy.
Odpisz
11 listopada 2020, 22:41
@KufelMleka: A o czym uczy się w szkołach, misiu? ^^
Odpisz
11 listopada 2020, 22:46
@darcus: W szkołach uczy się rzeczy dla dzieci i młodych ludzi. Ale człowieka uważającego się za dorosłego w ramach obowiązuje ciut więcej niż to, co zostało przeznaczone dla dzieci (to już abstrahując od samej jakości szkolnictwa, które bywa dziurawe jak sito).
Odpisz
11 listopada 2020, 22:51
@KufelMleka: Nie odwracaj kota ogonem, kolego. W szkołach uczy się tego, co najbardziej znane.
Odpisz
11 listopada 2020, 22:53
@darcus: Nie odwracam. To, co najbardziej znane, nie musi być najbardziej istotne, najbardziej ważne, najbardziej znaczące czy całkowicie prawdziwe.
Odpisz
11 listopada 2020, 22:54
@KufelMleka: Oczywiście. Tylko nie o tym teraz rozmawiamy - a o tym z czego jest znany.
Odpisz
11 listopada 2020, 22:56
@darcus: Nie, my nie konwersujemy jako podmioty połączone wypowiedzią. Ty gadasz że Kopernik był ch*jem i Kepler cudo, a ja próbuję wtrącać, że kurde to nie jest takie proste, by to tak generalizować.
Odpisz
11 listopada 2020, 22:57
@darcus: ale to dość powszechna wiedzą że nie był tylko astronomem, to już w podstawówce było. Curie też nie była tylko chemikiem i można w zasadzie tak wymieniać kilku ludzi
Odpisz
11 listopada 2020, 22:58
@KufelMleka: Okej, wróćmy do początku. Co odkrył Kopernik?
Odpisz
11 listopada 2020, 22:58
@Lekki69: Nie był, ale nie kojarzę żadnych jego osiągnięć z innych dziedzin poza leczeniem przeziębienia owijaniem gorącego makaronu wokół szyi.
Odpisz
11 listopada 2020, 23:04
@darcus: I tu twój problem: Nikt nie mówił o żadnym odkryciu poza tobą. Ja mema zrobiłem o teorii, a teoria to nie jest żadne odkrycie. Teoria heliocentryczna była była bardzo hipotetyczna i syntezująca ówczesną wiedzę, co definiuje ją jako nie odkrycie, tylko zwyczajny aparat myślowy i naukowy. Naprawdę, ja nic tu nie pisałem nigdzie o żadnych odkryciach, tylko o teorii, która na długo przed Keplerem została przeciwstawiona teorii geocentrycznej jako hipoteza. To od zawsze była hipoteza i nikt tu jej nie przedstawia jako dowodu, odkrycia czy czegokolwiek innego.
Odpisz
11 listopada 2020, 23:09
@darcus: Z osiągnięć tych sławniejszych to można napisać o odkryciu i sformułowaniu prawa Kopernika-Greshama czy prace teoretyczne i praktyczne odnośnie bicia monet.
Odpisz
11 listopada 2020, 23:44
@KufelMleka: Ładne słowa, ale model Kopernika jest i był bezwartościowy poznawczo.
Odpisz
11 listopada 2020, 23:49
@darcus: Dzisiaj wiemy, że ta teoria jest nieprawdziwa, ale wówczas dawała nowe pole do popisu, na którym można było rozwijać astronomię nieco inaczej, a nawet nieco lepiej niż wcześniej, dlatego też wywarła ona wpływ na innych ludzi.
Odpisz
12 listopada 2020, 01:06
@KufelMleka: Naprawdę sądzisz że Kepler potrzebowałby tego bubla żeby zbudować poprawny naukowo model?
Odpisz
12 listopada 2020, 01:13
@darcus: Może tak być. Żaden naukowiec nie działa w pustce, tylko wszyscy w pracy naukowej czerpią z prac i osiągnięć swoich poprzedników. Dokładnie ci nie powiem, bo życiorysu Keplera nie znam dokładnie i nie wiem co czytał albo czego się uczył u swoich mistrzów w młodości ani jakie dokładnie miał autorytety, ale na pewno nie zaczynał pracy od zera, tylko już na gruncie, w skład którego wchodził m.in. Kopernik i to nie tylko z tą jedną teorią.
Odpisz
12 listopada 2020, 02:47
@KufelMleka: Zaczynał na gruncie, ale nauki, a nie bubli od Kopernika.
Odpisz
12 listopada 2020, 02:50
@darcus: Dobre, widzę, że zatwardziałość, prostactwo i ślepota niejedno ma imię, nawet tak późną nocą.
Odpisz
12 listopada 2020, 10:38
@KufelMleka: Również to widzę, kolego.
Odpisz
12 listopada 2020, 10:48
@darcus: Nie koleguj mi i nie próbuj się wymądrzać jak ja już się wymądrzyłem i jeśli nie potrafisz odtworzyć recepcji historycznej na dane zagadnienie.
Odpisz
12 listopada 2020, 11:29
@KufelMleka: A ty potrafisz? Wgapiasz się ślepo w puste figury.
Odpisz
11 listopada 2020, 11:43
I mean the universe is infinite, so there is no such thing as a "center"
Odpisz
9 listopada 2020, 02:04
Teoria geocentryczna nie jest nieprawidłowa, tylko niepraktyczna. Jednak środkiem wszechświata każdy może uznać sobie co chce, na przykład własny pępek.
Odpisz
11 listopada 2020, 08:26
Odpisz