Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Pradawna mumia
Tak działa wszechświat
Szykuje się ciekawa współpraca
Góra Kościuszki
Wyjdź z klasy!
Firmy tak się uczepiły tych obrazów generowanych przez AI że ja p.....
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież8 kwietnia 2021, 10:57
Muszę się pochwalić jakiego pięknego mata dałem
Odpisz
31 marca 2021, 21:24
Fun fact, trzeci wymiar nie jest używany
Odpisz
31 marca 2021, 22:13
@julo2002: 3 wymiar jest używany, ponieważ jest to trójwymiar czyli długość, szerokość i wysokość. Bez 3 wymiaru widziałbyś tylko 2 czyli długość i szerokość.
Odpisz
31 marca 2021, 22:29
@Tonell: Istoty trójwymiarowe widzą w 2D, czyli płaszczyznę. Gdybyśmy żyli w świecie dwuwymiarowym, tobyśmy widzieli w 1D, czyli linię. Na kanale Smartgasm na YT jest to wszystko dobrze wyjaśnione.
Odpisz
31 marca 2021, 22:53
to tylko domysły xD
Odpisz
1 kwietnia 2021, 00:12
To znaczy że postacie z kreskówek/anime widzą linie?
Odpisz
1 kwietnia 2021, 01:25
No to w takim razie jest to błędny tok myślenia. Nasze oczy są tak skonstruowane, że widzimy 3D. A więc jak, skoro mamy 2 oczy? Otóż gdyby narysować linie, które dążą do danego punktu, na który patrzymy to zauważylibyśmy głębię. Więc wszystko co widzimy ma głębię, dzięki naszym oczom. Dzięki temu, że my to widzimy potrafimy ocenić odległość i głębokość danych obiektów, np. patrząc na dno pudełka to widzimy jakie jest ono głębokie. Można też zrobić proste doświadczenie. Najpierw popatrzmy na długopis dwoma oczami. A teraz zamknij prawe oko. Zapewne niewiele się zmieni. Teraz popatrzmy na długopis z zamkniętym lewym okiem. Nie widać zmian, ale nam się tylko wydaje. To teraz popatrzmy na długopis mrugając na przemian lewym i prawym okiem. Wydaje się, że długopis "zmienia" swoje położenie. Dzieje się tak, ponieważ każde z oczu widzi długopis ze swojej perspektywy. A dzięki mózgowi, który zlepia obrazy z dwóch oczu, widzimy jeden, dobry obraz. Taki obraz nazywamy perspektywą. Wystarczy poszukać w internecie obrazów z perspektywą i zrozumiemy, że życie bez jednego oka jest bardzo trudne.
I tu problem pojawia się wtedy, gdy jedno z naszych oczu przestaje działać i funkcjonować to taka osoba z jednym okiem ma bardzo utrudnione widzenie. Nie jest w stanie ocenić odległości i głębokości, więc takie osoby, które straciły widzenie w jednym oku, nie mogą, np. kierować samochodami. A zatem to pokazuje, że nasze oczy są ważne i mogą widzieć w 3D.
Odpisz
Edytowano - 1 kwietnia 2021, 01:42
@Lord_Endless: My nie widzimy w 3D, gdybyśmy tak widzieli to bezproblemowo np. mógłbyś zobaczyć jak wygląda mózg twojego kolegi. Mylisz tu widzenie stereoskopowe z widzeniem w 3 wymiarach, a to dwie całkowicie inne rzeczy.
Odpisz
1 kwietnia 2021, 08:33
@KozioMiozioPL: Dobrze mówisz, to powyżej to jest błędny tok myślenia wielu osób. I tak np. ze świata 2D my, istoty 3D, widzimy wszystko - bo widzimy w 2D. Istoty 4D dopiero widzą w 3D.
Odpisz
1 kwietnia 2021, 12:15
@KozioMiozioPL: No dobra, być może się zapędziłem. Przepraszam za błędy.
Odpisz
1 kwietnia 2021, 13:45
czyli według ciebie to co widzimy to tylko i wyłącznie płaski monitor? OBALIĆ SYMULACJĘ!
Odpisz
1 kwietnia 2021, 13:48
@KozioMiozioPL: 3D to wysokość, szerokość i długość. A więc nie widzimy w 2D, bo wtedy chodzilibyśmy tylko lewo-prawo, góra-dół
Odpisz
1 kwietnia 2021, 13:48
czyli nie widzimy tego co jest przed nami?
Odpisz
1 kwietnia 2021, 13:59
@Schabowy_nie_mielony: Niekoniecznie "płaski monitor", ale płaszczyznę. Żyjemy w świecie 3D - każdy punkt w nim można przedstawić za pomocą trzech koordynatów. Obraz, który widzisz jest 2D gdyż wystarczą jedynie dwa koordynaty do opisania położenia każdego punktu na nim.
Odpisz
1 kwietnia 2021, 14:00
@Schabowy_nie_mielony: Nie rozumiem, o co Ci chodzi.
Odpisz
2 kwietnia 2021, 11:21
czyli żyjemy na płaskim świecie, na linii tak jak w np.: Minecraft 2D?
Odpisz
2 kwietnia 2021, 12:03
@Schabowy_nie_mielony: Nie. Żyjemy w świecie 3D, tak jak normalny Minecraft, ale widzimy w 2D - tak jak to co jest wyświetlane na monitorze, gdy grasz w Minecrafta.
Odpisz
2 kwietnia 2021, 16:53
....czyli nie widzimy do przodu/nie możemy chodzić w boki?
Odpisz
Edytowano - 2 kwietnia 2021, 17:11
@Schabowy_nie_mielony: Okej, jeszcze raz. Możemy oczywiście chodzić w każdym wymiarze naszej przestrzeni, ale widzimy w 2D. Gdybyśmy robili to w 3D, to mógłbyś np. zobaczyć co jest za ścianą, nie idąc do tamtego pomieszczenia - tak samo jak my widzimy wszystko, co jest w świecie 2D, ale tamtejsze istoty już nie. Np. jakaś rzecz, która stoi za pionową ścianą w świecie 2D nie będzie widoczna dla istoty, która stoi po drugiej stronie tejże ściany. Ale dla nas jest to już widoczne, gdyż widzimy w 2D. Analogicznie ma się sytuacja do świata 3D. Tu masz też wszystko dobrze wyjaśnione: https://youtu.be/p8OYGBgRD0g
Odpisz
2 kwietnia 2021, 17:20
*przegrzewania mózgu dźwięk*
Odpisz
3 kwietnia 2021, 13:38
@Schabowy_nie_mielony: Matko... jak można uważać, że jak żyje się w 3D to widzi się w 3D? Inaczej: grasz w grę 3D. Grasz jednak na płaskim monitorze, a mimo to wiesz co jest przed postacią i możesz poruszać się nią w trzech wymiarach. Tak samo jest z nami. .Widzimy głębię, ale rysując przecież też możesz stworzyć głębię, a mimo to przecież rysunek nie staje się trójwymiarowy. Znaczy... jest 3D, bo gdyby był 2D to wszechświat by go dostosował szybko do trzech wymiarów, ale wiadomo o co chodzi
Odpisz
7 kwietnia 2021, 09:36
@AgnieszkaKielbasowska228: *palenia mózgu dźwięk*
Odpisz
6 kwietnia 2021, 17:48
Rozpie.... Mózgu
Odpisz
3 kwietnia 2021, 18:42
Potwierdzam, robię pozornie przemyślane ruchy ale wygrana i przegrana występują kompletnie losowo. Najważniejsze to pilnować wrogiego hetmana, który ma najszersze pole jeśli chodzi o podróże w czasie
Odpisz
30 marca 2021, 11:41
a czas nie jest aby czwartym wymiarem?
Odpisz
30 marca 2021, 12:37
@Led_Shephard: Jest
Odpisz
31 marca 2021, 21:21
@Led_Shephard: Piątym jest opcja podróży między różnymi liniami czasu, a nie tylko po niej w przód i w tył.
Odpisz
3 kwietnia 2021, 13:45
@Led_Shephard: Tak, ale nie przestrzennym, a czasowym
Odpisz
31 marca 2021, 21:37
Co w nich jezt trudniejszego od zwykłych?
Odpisz
31 marca 2021, 22:44
@Oliwier256: Chyba to, że można poruszać się w czasie, więc jak zrobisz komuś szacha, to on cofnie się przed 3 posunięcia, zasłoni ci ruch który potem umożliwia dojście do wygranej. W sumie nwm, bo pierwszy raz o czymś takim słyszę, ale jeśli serio coś takiego miałoby być, to nie da się w to wygrać/przegrać, bo zawsze można się cofnąć i w nieskończoność ciągnąć
Odpisz
1 kwietnia 2021, 22:47
@RoyalPigeon: Gdyby tak było to nikt by w to nie grał. Z pewnością zasady są bardziej skomplikowane.
Odpisz
1 kwietnia 2021, 23:27
@XaVery: No niby racja, ale napisałem, że w sumie nie wiem o tym nic, a to tylko moje uproszczone domysły, no ale jednak jak jest aż za dużo zasad i skomplikowana rozgrywka to też mało kto by w to grał, a uważam, że jak można poruszać się w czasie (nawet do 3 posunięć wstecz, a nie dowolnie), to już tak utrudnia zrozumienie rozgrywki i dojście do zwycięstwa, że w sumie wygrać bardzo ciężko jest
Odpisz
1 kwietnia 2021, 23:32
@RoyalPigeon: Z tego co wiem każdy pionek ma inne możliwości
Odpisz
1 kwietnia 2021, 23:43
@XaVery: Nie wiem w sumie co masz na myśli teraz, ale ogarnąłem jakiś poradnik na szybko i w sumie nie jest to aż tak skomplikowane (da się w końcu zrozumieć, ale nie jest łatwo), jednak da się doprowadzić do zwycięstwa. Niby ciekawe, ale jak dla mnie to aż zbyt trudne
Odpisz
1 kwietnia 2021, 23:45
@RoyalPigeon: Ok, każdy woli co innego.
Odpisz
3 kwietnia 2021, 13:43
@Oliwier256: Trudniejsze jest to, że musisz skupiać się z czasem na coraz większej ilości gier, które są ze sobą połączone, więc jak przegrasz w jednej to przegrasz wszystko. Bierki mogą poruszać się po linii czasu, ale też mogą przeskakiwać między nimi na różne sposoby. Co więcej król też może
Odpisz
2 kwietnia 2021, 14:29
Odpisz
31 marca 2021, 21:41
To jest taka moja rozkmina:
W każdym wyższym wymiarze można wyróżnić nieskończenie wiele niższych wymiarów. Każdy wyższy wymiar składa się z nieskończonej ilości niższych wymiarów. Nie ma wymiarów ujemnych, bo numer wymiaru to liczba współrzędnych punktu w danym wymiarze
0. wymiar - prawda lub fałsz - w tym wymiarze jest tylko jedno miejsce, punkt istnieje lub nie
1. wymiar - prosta (oś liczbowa) - punkty na osi
2. wymiar - płaszczyzna
3. wymiar - przestrzeń
4. wymiar - czasoprzestrzeń
Czasoprzestrzeń można uprościć do tzw. linii czasu (każdemu punktowi na osi odpowiada dokładnie jeden stan wszechświata, jedno ułożenie wszystkich punktów wszechświata w przestrzeni)
Istniejemy w czasoprzestrzeni (wymiar 4.), ale ze względu na to, że czas jest czwartą osią układu współrzędnych i wszechświat jest wartością funkcji od czasu, to możemy obserwować tylko rzuty czasoprzestrzeni na przestrzeń (czyli wszechświat) i ewentualnie odczuwać postęp czasu.
Analogicznie:
5. wymiar - ?płaszczyzna czasu? (nieskończenie wiele przecinających się lub równoległych linii czasu)
6. wymiar - ??przestrzeń czasu?? (nieskończenie wiele przecinających się lub równoległych płaszczyzn czasu)
7. wymiar - ???czy coś takiego istnieje???
Pozdro dla kumatych
Odpisz
31 marca 2021, 21:55
Dziękuje Ci za polepszenie mojego wieczoru!
Odpisz
1 kwietnia 2021, 07:06
Twój pierwszy akapit jest świetny ale proszę przestańcie mieszać czas z przestrzenią
Wymiarem 0 nigdy się nad nim nie interesowałem więc się nie wypowiem
Wymiary 1, 2, 3 są git ja bym je nazwał po prostu 1D, 2D, 3D
Ale czas można przypisać do każdego wymiaru i twój 4 wymiar to po prostu czasoprzestrzeń 3D (x, y, z, t)gdzie do wymiaru 3D po prostu dodałeś czas i nie czyni go to wymiarem 4D (x, y, z, q)bo przecież istnieje też czasoprzestrzeń 2D (x, y, t)
Tak jak napisałeś w pierwszym akapicie w każdym wyższym wymiarze może znajdować się nieskończoność niższych wymiarów i tak jak w 3D znajduje się nieskończoność 2D tak w 4D znajduje się nieskończoność 3D itd.
Także podsumowójąc czas (t) jest jednym z elementów czasoprzestrzeni (xD+t) a nie przestrzeni(xD)..
Odpisz
1 kwietnia 2021, 22:44
No cóż, 4 wymiar jest dwuznaczny, bo możemy - tak jak ty - uznawać go za czas, albo faktycznie za 4 wymiar przestrzenny.
Odpisz
1 kwietnia 2021, 22:45
@MrFrytekPL: W 4 wymiarze jest to: x, y, z, w
Odpisz
1 kwietnia 2021, 22:54
@XaVery: o cholera, rzeczywiście, mój błąd, dziękuję..
Odpisz
1 kwietnia 2021, 02:36
Odpisz
1 kwietnia 2021, 01:03
a gdzie 4d?
Odpisz
1 kwietnia 2021, 02:03
@Errror_Sans: https://youtu.be/3wFQPSEPgWc
Odpisz
31 marca 2021, 22:40
Yeah, its ultra brain time
Odpisz
31 marca 2021, 21:37
Oj, jeja chyba ma nowego moda - do tej pory dostawałem punkty doświadczenia za każdego mema, nawet takiego w którym admin musiał szukać lepszej jakości szablon, tłumaczyć tekst i dodawać tagi, a teraz admin jedynie przetłumaczył ten króciutki tekst u góry i już nie dostałem punktu
Odpisz
31 marca 2021, 21:27
4 wymiar w szachach to cofnięcie ruchu po oddaniu hetmana, a 5 wymiar to zrobienie innego ruchu
Odpisz
31 marca 2021, 21:19
Odpisz
30 marca 2021, 11:34
Odpisz