heh też jestem pełnoletni i mam nadzieję że jeśli dojdzie do wojny to przynajmniej umrę śmiercią bohaterską sprawiając przy tym przeciwnej stronie znacznie większe straty niż jeden żołnierz
W tym momencie mamy coś w stylu zimnej wolny. Żadne mocarstwo nie zetrze się ze sobą bezpośrednio ale np. Rosjanie zaatakowali Ukrainę, a USA walczy z nimi ale politycznie więc wojna światowa nie wybuchnie tak łatwo
@Oldjedai: Dlatego przydałoby się mieć koleżeńskie stosunki z Rosją.
No wiesz niby na Ukrainie to bród smród i ubóstwo.
Ale z drugiej strony Lwów ładniej wyglądałby po Polskiej stronie granicy.
@JaJestemZWami: Cóż.
To dalej 100 lat w którym Lwów i dość ładny kawałek terenu należą do nas.
I gdybyśmy potrafili przez te 100 lat utrzymać przyjaźń z największym państwem świata moglibyśmy z tego wyciągnąć całkiem niezłe profity.
@JaJestemZWami: Polska tak naprawdę powinna trzymać się z innymi krajami Słowiańskimi.
Gdybyśmy byli w stanie stworzyć międzymorze i mieć Rosję za Sojusznika stalibyśmy się jednym z największych mocarstw świata.
Już sam sojusz z Rosją dałby nam dużo więcej niż trzymanie się z obecnymi "sojusznikami"
Poza tym historia lubi się powtarzać a Niemcy już dawno niczego nie odj...li.
@JaJestemZWami: Bardziej nie w najbliższych latach. Może gdy wymra post PRLowscy oficerowie to wojsko mogłoby działać lepiej ale wiem też że teraz przychodzą do woja ciemięgi jak cholera. U mojego chrzestnego na jednostce przyszedł chłopak po szkole oficerskiej i się go pytał jak ma meldować. No to mu wujo wyjaśnił że ma w regulaminie. Po czym ten idiota majorowi zaraportował tak jak było w regulaminie czyli "Panie kapralu"
@Kapitalista: Rzadko kiedy czytam wymiany zdań, w których bierzesz udział, gdyż są one zbyt długie przeważnie (rekordy w tym bijesz na Jeja chyba nawet), ale przyznam, że popieram tą wypowiedź.
*bierze jakieś jedzonko dobre i patrzy czy sytuacja się rozwinie lub dedła*
@Kapitalista: Tylko czy w międzymorzu dałoby się mięć Rosję za sojusznika? Czy koncept międzymorza nie polega właśnie na tym, żeby zwalczyć wpływy Rosji (a także Niemiec) w Środkowej Europie?
To były plany z dwudziestolecia międzywojennego jeśli się nie mylę, ale chyba bardziej chodziło o możliwość stawienia się tym państwom w razie wojny, gdyż no III Rzesza miała trochę tej armii tak jak ZSRR.
Rzeczywiście pierwotne plany międzymorza na tym polegały.
Jednak czasy i stosunki między krajami się zmieniły ale koncept międzymorza jako dużego i potężnego gracza na scenie światowej pozostałby taki sam.
Nie musimy już obawiać się Niemców a stworzenie sojuszu z Rosją byłoby dużo lepszym pomysłem niż wykorzystywanie zasobów na fortyfikacje.
W tym momencie Rosja z Polską miałyby ogromne profity tak samo z sojuszu militarnego jak i ekonomicznego.
@Kapitalista: Podobną mapkę proponowała Rosja gdy rozpoczynali aneksję krymu jednak Polski rząd odrzucił propozycję, co wszyscy pochwalają ale moim zdaniem to był błąd i trzeba było korzystać z sytuacji.
Powyższe było pewniakiem/dużą szansą powodzenia teraz trochę moich teori:
1.Aneksja krymu przez rosję, Polska pomaga od drugiej strony anektując Lwów i okolice.
2.Stosunki Polsko-Rosyjskie się poprawiają kosztem sankcji uni europejskiej.
2,5. NATO nic nie zrobi tak samo jak nic nie zrobiło do tej pory IRL w tej kwestii.
3.Po upływie lat sprawa się wycisza, sankcje też się zmniejszają
4. Wybucha epidemia koronawirusa, już nikogo nie obchodzi sprawa ukrainy bo jest ważniejsza sprawa, poza tym wszystkie media o tym trąbią.
5. Incydent na Białorusi.
5,5. Rosja wraz z Polską anektują część Białorusi pod pretekstem ochrony ludności przed uciskiem (pierwszy punkt, który jest czytą hipoteką jak dotąd było bardzo prawdopodobnie)
6. Relacje Polsko-Rosyjskie są już naprawdę dobre, świat kładzie lachę bo jest zajęty pandemią.
7.(Prawdopodobne jeśli powyższe by się wydarzyły) Po kilku latach kolejne rozbiory ukrainy i/lub Białorusi.
115. Historycy chwalą uwczesny rząd za przemyślane i świetne decyzje polityki zagranicznej. Rzeczpospolita znów jest silnym państwem, posiada lwów, mołdawię a więc dostęp do dwóch mórz, inflanty tak jak dawniej oraz sporo innych terytoriów na wschodzie, jak dawna Rzeczpospolita obojga narodów. Rosja nie jest zagrożeniem gdyż wieloletnia współpraca przy rozbiorach sąsiadów sprawiła, że relacje są bliskie i panuje współpraca. Jednocześnie Relacjie Polski z zachodem nie są złe, nie ma żadnych zagrożeń w sąsiedztwie, państwo teraz wewnętrznie się rozwija. Usa teraz jeszcze bardziej inwestuje w Polskę gdyż z ich perspektywy jest to sttategiczny wielki blob buforujący europę od rosji.
220. (to już żart) Wielka Rzeczpospolita przystęuje do pierwszej pokojowej anksji bałkanów...
w punkcie 537 kiedy po integracji rosji i wielkiej polski w jedno superpaństwo słowian atakują oni japonię a ci tworzą koto-pokojówki, tylko nie wiem po co.
@Oldjedai: Muszę odpowiedzieć na Twój komentarz, bo sam nie wiem na czyj, już się tyle w tym wątku pojawiło. Ale do rzeczy.
Zacznijmy od tego, że mamy w Polsce nierozgarniętych matołów, którzy nie potrafią wykorzystywać sytuacji międzynarodowej.
Powinno się już dawno zacząć od wspierania mniejszości polskiej na dawnych Kresach i robić ułatwienia w dostaniu Karty Polaka dla osób, które się tam przeniosą. Oczywiście to wszystko przy zaostrzeniu kryteriów dla osób spoza terenów wschodnich II RP. Po X latach mamy tam już trochę ludzi, na których moglibyśmy oprzeć władzę i dopiero wtedy coś działać. W obecnej sytuacji przysporzyłoby nam to tylko problemów, gdyż Ukry uznałyby nas za agresora, a po wchłonięciu części ich kraju dałoby im to dużą mobilność i stworzyliby coś na kształt IRA.
Na Białorusi zmarnowaliśmy szansę jaką mieliśmy. Mogliśmy się oficjalnie nie wtrącać, ale jednocześnie np. zrobić roczną ulgę podatkową dla osób, które przeniosą do nas firmy z Białorusi. Osoby, które by się tu przeniosły musiałyby się w jakimś stopniu spolonizować razem z rodzinami. Dodatkowo ich krewni zobaczyliby, że no "w telewizji mówio, że Paljaki to okupanty, a smatri kak Wania tam zarabia, nie może być tak źle". Po jakimś czasie może sami ludzie zaczęliby się domagac przyłączenia do Polski.
Wojna na skale światową nie jest obecnie nikomu na rękę
Wszystkie potężne kraje potrzebują siebie nawzajem aby nie rozj...ć sobie gospodarki oraz przegrywająca strona w akcie desperacji może sobie tak o wyj...ć kilka atomówek na przeciwnika
@stalamed: Osobiście wątpię, że wojna nuklearna nastąpi. Broń jądrowa działa tu tylko jako straszak tak od zimnej wojny. To był tylko argument do zastraszenia przeciwnika, bo nie wiem kto chory umysłowo by doszedł do władzy i doprowadził do zniszczenia wszystkiego poprzez wielką wojnę gdzie poszedłby cały arsenał nuklearny mogący wówczas zniszczyć świat z 5 razy. Atomówki co najwyżej zostaną użyte w małej ilości by raczej osłabić przeciwników. Wątpię, że na te kraje pokroju Polski, Rumunii, czy Finlandii spadnie taka bomba.
Komentarze
OdświeżEdytowano - 1 maja 2021, 20:16
Rel, tyle że mam Aspergera i nie jestem pełnoletni
Odpisz
Edytowano - 9 lipca 2023, 16:03
@AlPoziomka: Asperger jest rodzajem autyzmu
Odpisz
9 lipca 2023, 16:01
Dlaczego niby autyzm ma przeszkadzać w pełnieniu służby wojskowej?
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:34
heh też jestem pełnoletni i mam nadzieję że jeśli dojdzie do wojny to przynajmniej umrę śmiercią bohaterską sprawiając przy tym przeciwnej stronie znacznie większe straty niż jeden żołnierz
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:39
@ptasznik5: Tymczasem bronie które istnieją dzisiaj:
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:39
@Czekola: i to jest najbardziej problematyczne w tym wszystkim, ale może jeszcze jakieś staromodne kamikaze by się dało zrobić
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:42
@ptasznik5:
Odpisz
Edytowano - 1 maja 2021, 18:10
@ptasznik5: w sensie nie że mam coś do tego ale to śmiesznie brzmi gdy napisał to gość z anime 🅱️abą na profilowym.
.
.
.
.
.
.
Btw dasz profilowe?
Odpisz
1 maja 2021, 22:38
@pjoterix: słuchaj mnie no k...a posiadanie mojego brzydkiego ryja na profilowym nic by nie zmieniło
Odpisz
1 maja 2021, 22:39
@pjoterix: i masz co prawda w średniej jakości ale mi się nie chce dalej szukać
Odpisz
Edytowano - 9 maja 2021, 11:17
@Czekola: Szczerze mówiąc to maszynka do mielenia mięsa może być naprawdę bolesnym narzędziem tortur.
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:38
W tym momencie mamy coś w stylu zimnej wolny. Żadne mocarstwo nie zetrze się ze sobą bezpośrednio ale np. Rosjanie zaatakowali Ukrainę, a USA walczy z nimi ale politycznie więc wojna światowa nie wybuchnie tak łatwo
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:39
@Oldjedai: A kogo k...a obchodzi Ukraina?
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:42
@Kapitalista: kapitalistów, bo tania siła robocza w europie
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:43
@Kapitalista: Powinna obchodzć nas z prostego powodu. Jest zajebistym buforem między nami a Rosją
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:43
@Czekola: Nie no k...a trzeba mieć jakieś standardy.
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:46
@Oldjedai: Dlatego przydałoby się mieć koleżeńskie stosunki z Rosją.
No wiesz niby na Ukrainie to bród smród i ubóstwo.
Ale z drugiej strony Lwów ładniej wyglądałby po Polskiej stronie granicy.
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:47
@Kapitalista: Miałem sen, sen o świecie w którym moje dzieci będą żyły w państwie do którego nalezy Wilno,Grodno i Lwów
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:48
@Kapitalista: Najpierw dadzą nam w prezencie lwów a za 100 lat sobie ten Lwów odbiją.
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:52
@JaJestemZWami: 100 lat posiadania Lwowa vs 100 lat nie posiadania Lwowa imo stonks
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:53
@JaJestemZWami: Cóż.
To dalej 100 lat w którym Lwów i dość ładny kawałek terenu należą do nas.
I gdybyśmy potrafili przez te 100 lat utrzymać przyjaźń z największym państwem świata moglibyśmy z tego wyciągnąć całkiem niezłe profity.
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:55
@Kapitalista: przestań powtarzać to co mówię
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:56
@Kapitalista: Przy dobrym dowództwu można byłoby zrobić większe mocarstwo Polskie.
Oczywiście wykorzystując Rosję. Jest tyle opcji...
A nie, dobre dowództwo, to nie w tym kraju.
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:56
Powtarzać?
No ale ja przepraszam bardzo to ty się tu wciąłeś między wódkę a zakąskę.
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:57
@Kapitalista: bimberku dziadka w to nie mieszaj, dobrze wiem jak się kończą twoje alkoholowe propozycje :d
Odpisz
Edytowano - 29 kwietnia 2021, 22:58
@JaJestemZWami: Polska tak naprawdę powinna trzymać się z innymi krajami Słowiańskimi.
Gdybyśmy byli w stanie stworzyć międzymorze i mieć Rosję za Sojusznika stalibyśmy się jednym z największych mocarstw świata.
Już sam sojusz z Rosją dałby nam dużo więcej niż trzymanie się z obecnymi "sojusznikami"
Poza tym historia lubi się powtarzać a Niemcy już dawno niczego nie odj...li.
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:58
@JaJestemZWami: Bardziej nie w najbliższych latach. Może gdy wymra post PRLowscy oficerowie to wojsko mogłoby działać lepiej ale wiem też że teraz przychodzą do woja ciemięgi jak cholera. U mojego chrzestnego na jednostce przyszedł chłopak po szkole oficerskiej i się go pytał jak ma meldować. No to mu wujo wyjaśnił że ma w regulaminie. Po czym ten idiota majorowi zaraportował tak jak było w regulaminie czyli "Panie kapralu"
Odpisz
29 kwietnia 2021, 23:09
@Kapitalista: Rzadko kiedy czytam wymiany zdań, w których bierzesz udział, gdyż są one zbyt długie przeważnie (rekordy w tym bijesz na Jeja chyba nawet), ale przyznam, że popieram tą wypowiedź.
*bierze jakieś jedzonko dobre i patrzy czy sytuacja się rozwinie lub dedła*
Odpisz
29 kwietnia 2021, 23:13
@Polish_Soldier: /kill sytuacja.
Odpisz
Edytowano - 29 kwietnia 2021, 23:14
@Kapitalista: Tylko czy w międzymorzu dałoby się mięć Rosję za sojusznika? Czy koncept międzymorza nie polega właśnie na tym, żeby zwalczyć wpływy Rosji (a także Niemiec) w Środkowej Europie?
Odpisz
29 kwietnia 2021, 23:21
To były plany z dwudziestolecia międzywojennego jeśli się nie mylę, ale chyba bardziej chodziło o możliwość stawienia się tym państwom w razie wojny, gdyż no III Rzesza miała trochę tej armii tak jak ZSRR.
Odpisz
Edytowano - 29 kwietnia 2021, 23:22
Rzeczywiście pierwotne plany międzymorza na tym polegały.
Jednak czasy i stosunki między krajami się zmieniły ale koncept międzymorza jako dużego i potężnego gracza na scenie światowej pozostałby taki sam.
Nie musimy już obawiać się Niemców a stworzenie sojuszu z Rosją byłoby dużo lepszym pomysłem niż wykorzystywanie zasobów na fortyfikacje.
W tym momencie Rosja z Polską miałyby ogromne profity tak samo z sojuszu militarnego jak i ekonomicznego.
Odpisz
29 kwietnia 2021, 23:36
@Kapitalista: Podobną mapkę proponowała Rosja gdy rozpoczynali aneksję krymu jednak Polski rząd odrzucił propozycję, co wszyscy pochwalają ale moim zdaniem to był błąd i trzeba było korzystać z sytuacji.
Powyższe było pewniakiem/dużą szansą powodzenia teraz trochę moich teori:
1.Aneksja krymu przez rosję, Polska pomaga od drugiej strony anektując Lwów i okolice.
2.Stosunki Polsko-Rosyjskie się poprawiają kosztem sankcji uni europejskiej.
2,5. NATO nic nie zrobi tak samo jak nic nie zrobiło do tej pory IRL w tej kwestii.
3.Po upływie lat sprawa się wycisza, sankcje też się zmniejszają
4. Wybucha epidemia koronawirusa, już nikogo nie obchodzi sprawa ukrainy bo jest ważniejsza sprawa, poza tym wszystkie media o tym trąbią.
5. Incydent na Białorusi.
5,5. Rosja wraz z Polską anektują część Białorusi pod pretekstem ochrony ludności przed uciskiem (pierwszy punkt, który jest czytą hipoteką jak dotąd było bardzo prawdopodobnie)
6. Relacje Polsko-Rosyjskie są już naprawdę dobre, świat kładzie lachę bo jest zajęty pandemią.
7.(Prawdopodobne jeśli powyższe by się wydarzyły) Po kilku latach kolejne rozbiory ukrainy i/lub Białorusi.
115. Historycy chwalą uwczesny rząd za przemyślane i świetne decyzje polityki zagranicznej. Rzeczpospolita znów jest silnym państwem, posiada lwów, mołdawię a więc dostęp do dwóch mórz, inflanty tak jak dawniej oraz sporo innych terytoriów na wschodzie, jak dawna Rzeczpospolita obojga narodów. Rosja nie jest zagrożeniem gdyż wieloletnia współpraca przy rozbiorach sąsiadów sprawiła, że relacje są bliskie i panuje współpraca. Jednocześnie Relacjie Polski z zachodem nie są złe, nie ma żadnych zagrożeń w sąsiedztwie, państwo teraz wewnętrznie się rozwija. Usa teraz jeszcze bardziej inwestuje w Polskę gdyż z ich perspektywy jest to sttategiczny wielki blob buforujący europę od rosji.
220. (to już żart) Wielka Rzeczpospolita przystęuje do pierwszej pokojowej anksji bałkanów...
Odpisz
29 kwietnia 2021, 23:51
@Sebzer: Właśnie to jest ta mapa którą zaproponowała Rosja.
Została jedynie przetłumaczona na potrzeby Polskiej telewizji.
Odpisz
30 kwietnia 2021, 00:59
@Kapitalista: to super, nie wiedziałem
Odpisz
30 kwietnia 2021, 01:00
@Sebzer: dobra, ale w którym momencie tego planu będą koto-pokojówki?
Odpisz
30 kwietnia 2021, 01:06
w punkcie 537 kiedy po integracji rosji i wielkiej polski w jedno superpaństwo słowian atakują oni japonię a ci tworzą koto-pokojówki, tylko nie wiem po co.
Odpisz
30 kwietnia 2021, 01:07
@Sebzer: bo mruczą i mają uszy
Odpisz
1 maja 2021, 16:14
@Oldjedai: Muszę odpowiedzieć na Twój komentarz, bo sam nie wiem na czyj, już się tyle w tym wątku pojawiło. Ale do rzeczy.
Zacznijmy od tego, że mamy w Polsce nierozgarniętych matołów, którzy nie potrafią wykorzystywać sytuacji międzynarodowej.
Powinno się już dawno zacząć od wspierania mniejszości polskiej na dawnych Kresach i robić ułatwienia w dostaniu Karty Polaka dla osób, które się tam przeniosą. Oczywiście to wszystko przy zaostrzeniu kryteriów dla osób spoza terenów wschodnich II RP. Po X latach mamy tam już trochę ludzi, na których moglibyśmy oprzeć władzę i dopiero wtedy coś działać. W obecnej sytuacji przysporzyłoby nam to tylko problemów, gdyż Ukry uznałyby nas za agresora, a po wchłonięciu części ich kraju dałoby im to dużą mobilność i stworzyliby coś na kształt IRA.
Na Białorusi zmarnowaliśmy szansę jaką mieliśmy. Mogliśmy się oficjalnie nie wtrącać, ale jednocześnie np. zrobić roczną ulgę podatkową dla osób, które przeniosą do nas firmy z Białorusi. Osoby, które by się tu przeniosły musiałyby się w jakimś stopniu spolonizować razem z rodzinami. Dodatkowo ich krewni zobaczyliby, że no "w telewizji mówio, że Paljaki to okupanty, a smatri kak Wania tam zarabia, nie może być tak źle". Po jakimś czasie może sami ludzie zaczęliby się domagac przyłączenia do Polski.
Odpisz
1 maja 2021, 18:04
@Decebal: dzień dobry
Stwórzmy Slavię
Do widzenia
Odpisz
29 kwietnia 2021, 23:28
Wojna na skale światową nie jest obecnie nikomu na rękę
Wszystkie potężne kraje potrzebują siebie nawzajem aby nie rozj...ć sobie gospodarki oraz przegrywająca strona w akcie desperacji może sobie tak o wyj...ć kilka atomówek na przeciwnika
Odpisz
30 kwietnia 2021, 01:07
@stalamed: ale małe "pokojowe" aneksje i wojny w afryce są jak najbardziej na rękę
Odpisz
1 maja 2021, 17:56
@stalamed: Osobiście wątpię, że wojna nuklearna nastąpi. Broń jądrowa działa tu tylko jako straszak tak od zimnej wojny. To był tylko argument do zastraszenia przeciwnika, bo nie wiem kto chory umysłowo by doszedł do władzy i doprowadził do zniszczenia wszystkiego poprzez wielką wojnę gdzie poszedłby cały arsenał nuklearny mogący wówczas zniszczyć świat z 5 razy. Atomówki co najwyżej zostaną użyte w małej ilości by raczej osłabić przeciwników. Wątpię, że na te kraje pokroju Polski, Rumunii, czy Finlandii spadnie taka bomba.
Odpisz
1 maja 2021, 17:54
A ja mam jedną pie....oną schizofrenie
Odpisz
1 maja 2021, 16:55
Ja bym chciał iść na front.Zastanawiam się nad pójściem do szkoły wojskowej
Odpisz
1 maja 2021, 17:43
@pawelec323232e2: Szanuje, CHWAŁA WIELKIEJ POLSCE!
Odpisz
1 maja 2021, 17:49
@pawelec323232e2: Ja tam nie idę do wojska, lecz zamierzam trenować oraz w razie wojny pójść na front.
Odpisz
1 maja 2021, 17:49
A ja czuję się martwo w środku
To się liczy?
Odpisz
1 maja 2021, 16:41
Bardzo mi sie podoba co się tutaj odwaliło. Że wystarczy taka pierdoła żeby wybuchło Darude - Shitstorm :)
Robicie mi dzień jejaczki <3
Odpisz
1 maja 2021, 16:10
Jejaki są zabawne, śmieją się z foliarzy, a sami pieprzą o III wojnie światowej.
Odpisz
1 maja 2021, 16:02
Jesteś w Niemczech
Odpisz
30 kwietnia 2021, 06:32
Tia, IIIWŚ za rogiem...
Tak mówią od lat 60'tych
Odpisz
29 kwietnia 2021, 23:20
Uuuuhhhh co mnie ominęło. K...a przez 6 godzin jeja nie sprawdzałem i takie cuda sie odpi.....ał
Odpisz
29 kwietnia 2021, 23:18
Mnie nie przyjmą przez zj...nie elówa
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:37
Nadwaga umożliwia wymknięcie się z wojska?
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:38
@Szpieg_z_Wenus: no właśnie szczerze to wątpię a jak już to na pewno nie w czasie wojny
Odpisz
29 kwietnia 2021, 22:38
@Szpieg_z_Wenus: Nie.
Autyzm też nie.
Odpisz
29 kwietnia 2021, 23:00
@Kapitalista:
Odpisz
29 kwietnia 2021, 23:00
@Kapitalista: A, może akustyczna curka pomoże?
Odpisz