Oceń:

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz obrazkowy

Ważne informacje:

  1. Komentarz obrazkowy musi być powiązany z komentowanym obrazkiem
  2. ZABRONIONE są obraźliwe, wulgarne obrazki
  3. ZABRONIONE są obrazki przedstawiające osoby w pozach prowokacyjnych oraz zbliżenia piersi, pośladków i inne treści o podobnym charakterze.

Komentarze

Odśwież
Avatar Strielok

6 maja, 13:40

Jakim cudem ,,najlepsza' inteligencja w grach nie umie używać poprawnie Drzwi, a zwykły bot z szachów wygrywa z mistrzem świata?

Avatar starmagedon

6 maja, 13:43

@Strielok: Ponieważ w szachach jest bardzo ograniczona ilość ruchów, na bardzo ograniczonej przestrzeni, poza tym szachy są znacznie mniej skomplikowane graficznie i nie ma tam nic oprócz szachów.

Avatar Sniegstopnialy6

6 maja, 14:03

@Strielok: no trudno by było grać przeciw bogowi który nie ma zaprogramowanych upośledzeń bo nie mielibyśmy szans.

Avatar TrueStoryGuy

8 maja, 16:12

@Strielok: Grafika oraz hitboxy wymagają o wiele więcej obliczeń na raz niż możliwości usytuowanych ruchów czy można to inaczej nazwać kodem. Każdy ruch w grze odpowiada jednemu z kodów, które używane są jednocześnie (np. poruszanie w lewo, skok, interakcja z przedmiotami, strzelanie) gdzie w szachach masz jedynie przesuwanie figur po planszy z określonymi już r....mi. Ponieważ moc obliczeniowa naszych komputerów nie jest ogromna, a boty wymagałyby długiego programowania, dlatego też raczej wątpię, że w najbliższym czasie ktoś stosowałby taktyki inteligentnych botów. Dlatego też większość NPCów ma uproszczony system poruszania, bądź walki.

Avatar Noxen

9 maja, 00:24

@TrueStoryGuy: grafika akurat nie ma za bardzo znaczenia, ponieważ boty normalnie nie przetwarzają obrazu tylko np. współrzędne gracza itd.

Kwestia złożoności ruchów i liczby możliwości. Zresztą w wielu grach boty mogą być niepokonane, np. w FPS'ach lub bijatykach.

Avatar ursusowanie

9 maja, 11:27

@Strielok: bo w grach boty są często ogłupianie, bez tego byłby by OP, więc gra niebyła by taka fajna do grania. Moim zdaniem dobrym przykładem jest ARMA 3, w której boty które są dla gracza 2 pixelami na samym skraju render distance (jeżeli nie blokowane przez teren/budynki) czasem zabijają cię strzałem w głowę.

Avatar TrueStoryGuy

9 maja, 11:29

@Noxen: Grafika jest ważna do śledzenia hitboxów, mimo że jest to oddzielna rzecz musi łączyć się razem, bo inaczej nie widziałbyś co się dokładnie dzieje, a wróg byłby po części niewidzialny lub jego ruchy byłyby statyczne co nie byłoby prawdą względem rzeczywistości. Ruchy botów nigdy nie będą złożone (no może w przyszłości), ale za to mogą być bardzo dokładne przyjmując choćby aspekt celowania, nie dlatego aimbot jest lepszy od człowieka. Jednak porównując ruchy oraz ich kombinacje w trójwymiarze są powolne lub określone do pewnego stopnia. Wszystko dochodzi do wymagań całego sprzętu, które trzeba spełnić, by gra działała dobrze i była zoptymalizowana.

Avatar SamuraiJack

11 maja, 10:50

@Strielok: Najlepsza inteligencja w brawhalli (bot chosen) pozdrawiam

Avatar Noxen

Edytowano - 11 maja, 15:20

@TrueStoryGuy: do przeliczania hitboxów liczy się tylko model kolizji.
Tekstury, shadery itd. nie mają znaczenia. Poza tym obliczenia na potrzeby grafiki wykonuje GPU, a działania bota są liczone przez CPU.

Ale tak naprawdę moc obliczeniowa nie stanowi tutaj problemu, po prostu oprogramowanie bota jest wyzwaniem. W przypadku gier w których można w miarę łatwo wyliczyć opłacalność ruchu, zrobienie bota jest dosyć proste. Natomiast gdy w grze ludzie bardziej kierują się intuicją to pojawia się problem. Chociaż aktualnie nawet w takich sytuacjach można sobie poradzić dzięki sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu.

Avatar TrueStoryGuy

11 maja, 19:45

@Noxen: Pewnie tak, nie znam się, ale na pewno tekstury muszą współgrać z hitboxami, więc musi być tutaj precyzja działań, wiadome że ilość ruchów i zmiennych, czyli cała kolizja i interakcja z otoczeniem jest najważniejsza i ona powoduje największy problem z wyrachowanym zachowaniem botów, po prostu trzeba włożyć w to dużo pracy, a wymagania sprzętowe są też pewnym aspektem, jeśli jest wiele mikro elementów w grze, które mogły być bardzo szczegółowo opracowane

Avatar ty1an_yt

13 maja, 12:11

@TrueStoryGuy: tekstury to tylko efekt dla gracz nic nie daje

Avatar ursusowanie

13 maja, 16:16

@TrueStoryGuy: boty nie widzą tekstur, one nie mają najmniejszego wpływu na nic poza estetyką i płynnością gry. (im więcej tekstur tym gra gorzej chodzi)

Avatar Oloest4

13 maja, 21:57

@starmagedon: 2 Biliony
No ograniczona

Avatar starmagedon

13 maja, 22:20

@Oloest4: Żeby tylko 2 biliony.

Według pewnej strony po wpisaniu frazy "ilość możliwych ruchów w szachach": "Popularnym faktem naukowym jes to że, ilość kombinacji szachownicy jest większa niż liczba atomów w obserwowalnym świecie. Liczbą kombinacji szachowych jest nazywana liczbą shannona. - 10120. Wartość została określona na podstawie obserwacji partii szachowych w których było około 30 możliwości na każdy ruch i 80 posunięć - 3080. Claude Shannon wyprowadził tę liczbę by udowodnić, że komputer nie jest w stanie przeanalizować każdego możliwego ruchu, ponieważ w momencie gdy obliczałby jedną grę na mikrosekundę zajęłoby mu to czas do końca wszechświata by dokończyć obliczenia. Jednakże jeżeli chcielibyśmy ograniczyć te kombinacje do tych racjonalnych - czyli tych w których dwóch zawodników chce wygrać, liczba kombinacji wynosiłaby około 1048. W swojej książce "Chess Metaphors" Diego Rasskin-Gutman wskazuje, że gracz, który rozpatruje osiem ruchów w przód, wyobraża sobie tyle gier, ile jest gwiazd w galaktyce.".

Avatar Oloest4

13 maja, 22:46

@starmagedon: chyba mi się pomyliło to 2 Biliony to wszystkie możliwe zakończenia

Avatar starmagedon

13 maja, 23:13

@Oloest4: Nie wiem tego, ale to możliwe.

Avatar PanStefanek

10 maja, 14:21

tymczasem boty szachowe w zamkniętych pozycjach

Avatar maslo123_5

8 maja, 20:29

Typ mnie wyzywał że gram jak bot bo siedze w miejscu

Grałem w wota niszczycielem czołgów

Byłem botem bo stoje w miejscu

Niszczycielem skądem obrotu działa wynoszącym 60 stopni

Avatar gameOVER_

8 maja, 23:04

@maslo123_5: a jaki to był td ?

Avatar maslo123_5

9 maja, 22:17

@gameOVER_: jeżeli chodzi o tier czołga to 7

Avatar gameOVER_

10 maja, 10:12

@maslo123_5: chodzi mi o nazwe

Avatar maslo123_5

10 maja, 13:40

@gameOVER_: to był SU-100M1

Avatar Ya0itril

9 maja, 01:59

Jako gracz tf2 przez moment nie wiedziałem o co chodzi

Avatar TowarzyszTobislav

Edytowano - 8 maja, 16:20

-Grasz z kimś w szachy przez internet
-grasz czarnymi
-odpal w drugim oknie grę z botem
-grasz białymi
-ustaw bota na najtrudniejszy poziom
-w grze z botem kopiuj ruchy przeciwnika
-w grze z przeciwnikiem kopiuj ruchy bota

Avatar Sebzer

8 maja, 16:51

@TowarzyszTobislav: -dostań bana

Avatar Bearner

8 maja, 15:53

tf2

Avatar zabol_ziom

8 maja, 15:47

zepsulam harmonie 4 światów. z 69 jest 70...

Avatar Jaclaw

8 maja, 14:23

TF2

Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.

Opisz problem

Dołącz screena

Avatar POV11
Dodane przez: POV11

Sadysta

Marzenie wielu wreszcie stanie się faktem

Rewolucja

Ależ to będzie litania...

Logiczne

Patryk zawsze pomocny

Zobacz więcej popularnych memówpopularne memy strzałka