Kolejny obrazek z serii "uczniowie kochają szkołę"
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Zależy kim się wcześniej było
Widocznie bieganie, kwiatki i monety niszczą człowieka
Imo pająka zamienić miejscami z muchą
Zazdroszczę Tadeuszowi
Czarna Wołga
Wolę biologię
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież27 maja 2021, 18:39
Ja wale...
Ja już teraz mam dwie godziny tygodniowo historii na profilu ścisłowym, a oni chcą dowalić więcej? Błagam by była opcja wypisania się z tego, bo to tak nie można. 40h+ lekcji tygodniowo (nie licząc dodatkowych ~6 godzin tygodniowo na odrabianie domowych i uczenie się) w wieku nastoletnim? Dojebcie jeszcze może dodatkowe 5 religii i 4 języki polskie na podstawie to się przygotujemy do ewentualnej pracy lekarza na dyżurze.
Odpisz
23 maja 2021, 14:31
Pomysł dobry, bo ta część historii (jak ktoś nie czytał artykułu to ma to być przedmiot o historii Polski w 19 i 20 wieku (nie chce mi się rzymskimi pisać)) jest słabo omawiana, bo na to czasu z reguły nie ma, ale dodatkowa godzina zwykłej historii byłaby lepsza, bo nie mieszałyby się daty ze średniowiecza i drugiej wojny. Wszystko byłoby omówione po kolei, a nie dziś mamy starożytny Egipt i Polskę 200 lat temu...
Odpisz
23 maja 2021, 15:17
@RoyalPigeon: Ja przeczytałam i tam jest ,, Uczniowie szkół ponadpodstawowych mają rozpocząć wówczas naukę historii Polski XX i XXI wieku." Więc coś jest nie tak. Mam nadzieję że to u nich jest błąd, bo po co się uczyć o wieku, w którym żyjemy i którego nawet połowa jeszcze nie minęła? No chyba że początki, ale z drugiej strony nic szczególnego w Polsce się nie wydarzyło w XXI wieku chyba. Jedyne co mi przychodzi ważnego do głowy, to wstąpienie do UE. Ja się cieszę, że skończyłam szkołę i mnie to ominęło. Też bym wolała już dodatkową godzinę historii na to niż osobny przedmiot. Zwłaszcza że w liceum i tak miałam dodatkowe godziny historii, bo rozszerzenie wzięłam. Kto by chciał uczyć się podstawowej historii, rozszerzonej i jeszcze osobno historii Polski XX i XIX wieku?
Odpisz
23 maja 2021, 16:37
@Pikachu: He? Jeśli mowa o historii Polski z ostatnich kilkuset lat, wtedy się zgodzę, nie podliczę ile razy miałem już mielone o ewolucji człowieka, zapamiętywanie faktu kiedy pojawił się i zniknął neandertalczyk i inne takie, a sam musiałem doczytać o fakcie, że istniało królestwo kongresowe xD Może nie pamiętam, ale historia Polski z czasów zaborów jest mi mało znana z lekcji. No i międzywojnie, k...a zapytaj osób w klasie (innych niż fanów hearts of iron) kto to jest Dmowski i co zrobił. Zero o nim wiedzy. Paderewski, Witos, Korfanty, Daszyński... Wszyscy słyszeli o Piłsudskim, ale nic o całej reszcie walczących o niepodległość. Muszę jednak dodać, że trochę o polskiej mentalności podczas zaborów jest omawiane na Polskim, pozytywizm, romantyzm... Ale nie dość. Reasumując, jak najbardziej sądzę, że to dobry pomysł.
Ale. Historia dzisiejsza? Od tego już jest przedmiot, wiedza o społeczeństwie. Mowa tam nie tylko o ogólnikach jak federacja/państwo unitarne, jak założyć stowarzyszenie, ale też i o wyborach, partiach w Polsce, w USA, jak bardzo wadliwa jest polska demokracja... To wszystko już jest.
Odpisz
23 maja 2021, 17:38
@Pikachu: A, przepraszam, źle przeczytałem, nie XIX tylko XXI. Ale to w sumie nie zmienia nic w tym, co powiedziałem, nie powinno być nowego przedmiotu, tylko godzina historii więcej w tygodniu, wtedy pokusić się o zmianę podstawy programowej, nowe podręczniki czy coś
Odpisz
Edytowano - 24 maja 2021, 00:36
@rolewicz3: Powtarzanie się tematów na historii przez całą edukację to jest wda tego przedmiotu, przez który brakuje czasu na historię Polski. Nie pamiętam czy ja miałam mieloną ewolucję człowieka (, która bardziej powinna być na biologii, a na historii najwyżej daty pojawiania się i wymarcia poszczególnych hominidów), ale w każdej szkole miałam historię starożytnej Grecji (i Rzymu), no i Mezopotamii i Egiptu, ale głównie Grecji. Uczymy się o bogach greckich itd., a o naszym rodzimych nie. Oczywiście wiadomo przez kogo. Gdyby nauka historii była uporządkowana, że w podstawówce uczyłoby się najwcześniejszej historii i klasa wyżej to kolejny etap w historii, a potem w szkole średniej (bo gimnazjum już nie ma) dalszy etap bez żadnego powtarzania etapu, który już był, najwyżej szybko powtórka, ale nie normalna lekcja o tym, jakby uczniowie nie mieli tego nigdy wcześniej, to byłoby pięknie.
Odpisz
Edytowano - 24 maja 2021, 07:59
@Pikachu: Zgodzę się z mitologią. Ja rozumiem o tym powiedzieć na polskim, bo jednak to ważna rzecz była w kulturze, ale wciąż pamiętam jak robiłem na historii tabelkę pokrewieństwa zmyślonych k...a istot czyli panteonu. No i nie, apropo ewolucji człowieka miałem na historii zapisywaną objętość jego mózgu.
Rozumiem jednak logikę powtarzania. Ciężko raz o czymś powiedzieć i żeby każdy pamiętał. Jednak nie wiem jak ty, ale wolałbym mowę o wydarzeniach, za duży nacisk jest na pamiętanie nazwisk i dat. Nie sądzę, że imię papieża w trakcie soboru trydenckiego ma znaczenie, chodzi tutaj o reformę kościoła i postanowienia. A nie, że trwał od bodajże 1545 do 1563? Widzisz jaki syf głupi pamiętam.
Jednocześnie muszę się zgodzić. Historia Franków no uczciwie przyznam, że nie wydaje mi się, że ma wpływ na nas polaków jakikolwiek. Wolałbym mowę o istotnych wydarzeniach dla nas i coś, co ukształtowało dzisiejszy świat. Dlatego tak samo, może jestem ignorantem, ale nie interesuje mnie historia pierwotnych cywilizacji ameryk. Sądzę, że wiedza o tym, jak wyglądał komunizm w Polsce, coś, w czym nasi rodzice i dziadkowie jeszcze żyli, przyda się bardziej.
Reasumując, bo odchodzimy od tematu nowego przedmiotu, nie rozumiem idei za nim, bo mamy wiedzę o społeczeństwie na temat dzisiejszych czasów i chciałbym dożyć reformy lekcji historii, moje doświadczenia i wnioski rozpisałem wyżej.
Odpisz
24 maja 2021, 17:54
@rolewicz3: Zgadzam się z tymi datami. Nienawidziłam kartkówek z dat w gimnazjum. Na szczęście w liceum tego już nie mieliśmy. Ani pisana obszernych notatek jak w podst. i gim. (weź nadążaj z zapisywaniem gdy facetka nawija jak katarynka, dyktując z podręcznika, do tego co chwilę się zacinając i gadając ,,yy...", ,,ee..." jak moja nauczycielka historii w gim.). W Liceum na szczęście zarówno pan od historii, z którym mieliśmy zastępstwo na czas macierzyńskiego historyczki, jak i ona sama, wymagali jedynie zapisywania tematu lekcji i poszczególnych rozdziałów, jedynie jak był ważniejszy temat to dyktowali notatkę, ale tak to nie, po prostu omawiali temat i do sprawdzianów/kartkówek uczyliśmy się z podręczników. Moim zdaniem słusznie, bo w końcu po coś one są i bez sensu pisać długie notatki i szpecić zeszyt jak nauczyciel/ka szybko dyktuje (masakra jak wyglądał mój zeszyt w gim,, pisałam skrótami co się dało, żeby jakoś nadążyć) skoro wszystko jest w podręczniku.
Odpisz
24 maja 2021, 18:16
@Pikachu: O panie. To widzę szczęście miałem.
Raz zastępstwo z taką no nieprzyjemną nauczycielką, to dosłownie wprowadzenie, pierwszy akapit nowego tematu mieliśmy przepisać, "żeby utrwalić". Słowo w słowo, nawet tego jakoś ładnie nie skróciła do istotnych informacji. Ale reszta nauczycieli normalna, jak była pisana notatka to tylko to, czego w podręczniku nie było.
No i zgodzę się, pisać byleby pisać, przynajmniej ja w pewnym momencie odpalam automat i jak kura pazurem + bez namysłu. Ciężko się to potem czyta, bo i niepogrupowane, niepodzielone na punkty informacje i takie na przykład "powinien" to "-winien" zamienia się już w szlaczek, góra dół, góra dół, rozumiesz. "e" od "i" nie rozróżnisz, "w" od "m" od "rn"... Chociaż przyznam, że to raczej moja słaba zdolność kaligrafii, jednak nie pomaga przy tym sposób prowadzenia notatki przez nauczyciela, byleby przedyktować pół strony A5 w najnudniejszy możliwy sposób i wykonał robotę.
Odpisz
24 maja 2021, 18:19
@rolewicz3: Sama nie jestem mistrzynią kaligrafii, ale moje zeszyty z innych przedmiotów nie wyglądały tak źle jak z historii w gimnazjum.
Odpisz
23 maja 2021, 19:29
Mój kolega (który jest totalnym cymbałem i nienawidzi się uczyć) miał rozkaz od pani przebiec się przez klasę i krzyknąć „nic nie powstrzyma naszej chęci do nauki” na końcu powiedział pod nosem „nieprawda” tak żeby każdy to usłyszał
beka na całą klasę
Odpisz
23 maja 2021, 14:08
Jakby po co mamy się uczyć nie wiem o komunie? czy ja już mylę wieki.
Odpisz
Edytowano - 23 maja 2021, 14:25
@PaniDama: XX i XXI wiek, czyli no zapewne czasy po II wojnie światowej aż po dziś dzień. Pewnie chodzi o wzbudzenie patriotyzmu u młodych Polaków czy coś lub pokazanie jak to kiedyś było.
Odpisz
23 maja 2021, 18:48
@Polish_Soldier: Pewnie na zasadzie, że to Lech Kaczyński obalił komunę. Do takiej propagandy powoli dochodzimy
Odpisz
23 maja 2021, 18:48
Mądrego to aż miło posłuchać
Odpisz
23 maja 2021, 17:09
Bracia i siostry! Już mamy dość PiSu i ich propagandy, pora obalić tego tyrana!
Odpisz
23 maja 2021, 16:45
jest git. rury wystają ze ścian, kable zresztą też, "zbić szybkę w wypadku mfaiosgnoan" jest rozbite i sklejon e taśmą przeźroczystą, farba ze ścian odpada, w kiblu męskim drzwi ktoś wyważył 6 lat temu i nadal nie naprawione, ogólnie w kiblach pachnie jak komory gazowe, a na stołówce dają nam to, co wojsko je jak grochówka sie kończy. ale ok. kolejny przedmiot.
Odpisz
23 maja 2021, 15:52
No zajebiście. Stołówka jest, jest ok, kibel na parterze (2 kabina) zabity dechami, pisuar zapchany kartonikiem po mleku, dzieci robiące prace o roblox na wystawę (ogólnogminną!), 2 sale mają rzutnik, plac zabaw jest, mieli postawić skeatepark, albo chociaż drogę na paru wziesieniach, ale przewalili 20 milionów zł w miasteczko rowerowe. Super, a ministrowie próbójący być młodzieżowi pogarszają sprawę.
Odpisz
23 maja 2021, 15:37
Kiedy wszystkie komentarze dotyczą artykułu, ja próbuję zweryfikować wiek autora.
Odpisz
23 maja 2021, 15:14
Przecież to bardzo dobry pomysł. Patrząc na to jakie poglądy mają młodzi ludzie, którzy nie żyli w okresie PRLu czy poprostu nie mają pojęcia jak wyglądało wtedy życie, bo na historii ten okres był omówiony po łebkach.
Odpisz
23 maja 2021, 14:48
podobno mają być 2 historie polski i ogólna
Odpisz
23 maja 2021, 14:40
Czuję, że ta lekcja będzie wykorzystywana do indoktrynacji na zasadzie PiS dobry, opozycja zła.
Odpisz
23 maja 2021, 14:33
wystarczy wziąć 2 razy ten obiad
Odpisz
23 maja 2021, 14:26
Widać jak bardzo ludzie są głodni, a zapewne uczniowie jeszcze bardziej tej wiedzy przez głosowanie na stronie pod artykułem na ten temat.
Odpisz
23 maja 2021, 14:24
A ja czuję głód od ch*jowych obiadów w szkole
Odpisz