@BartoliniMg: Część komentarza bardzo trafna, z reklam. I tu można skończyć. Nie potrzeba mikropłatności, ewentualnie jakieś prawdziwe mikropłatności, a nie takie na kilkadziesiąt/set zł, bo jak ktoś wyda 10 zł czy trochę więcej na tydzień to niby coś zyska, ale dalej można z takim konkurować
To źle, że pojawiają się jakieś mikro transakcje? Jeśli nie są nam narzucane, to nie ma problemu. Jeśli jednak zbyt mocno psują nam rozgrywke, to nas do tego zniechęcą i zmienimy grę. Jeśli tracimy czas na grę, ale gramy ze znajomymi, to gramy rzadziej. Oni dalej idą do przodu, my stoimy w miejscu. To może trochę pomóc ich dogonić na nowo. Możemy tak wspierać twórcę. Kupujemy przedmioty dlatego, że lubimy grę i chcemy mieć do niej coś dodatkowego.
Ja na przykład grałam w Cooking Diary na telefonie i w sumie gra była przyjemna. Standardowo za 20zł (i tak trochę za dużo... Ale właściwie to niespecjalnie żałuję, gra była fajna, usługa działała miesiąc, dużo grałam, trochę w gildii dorzuciłam w punktach) kupiłam coś do tej gry, taki trochę season pass i grałam zadowolona. Teraz nie gram, bo zwyczajnie wolę gry na PC, ale pewnie w końcu wrócę do tej. Takie trochę Cookong Fever, tylko to mi się zdaje po prostu trochę ciekawsze.
Jeśli uwielbiacie grę ale nigdy przenigdy nic nie wydaliście (w grze darmowej) po dziesiątkach lub setkach godzin, to nie wiem czy jest czym się chwalić. Twórcy na czymś zarabiają, a po to jest wiele opcji, żebyśmy mogli wziąć np tą najtańszą za kilka złociszy. Nie musisz kupować giga opcji. Dobra i zbalansowana gra zasługuje na te kilka cebulionów, nawet jeśli potem więcej nie wydasz. Wspieraj twórców tych gier, które lubisz (jeśli masz możliwość i/lub chociaż zgodę rodzica. Jak wiemy na jeja są osoby niepełnoletnie, niepracujące itd. Nie kradnij kasy rodzicom, spytaj czy ci dadzą te 5zł)
Akurat mikropłatności nie mają tylko na celu zarobek czy założony przez graczy dysbalans gry, ale możliwość urozmaicenia i przyśpieszenia rozgrywki. Mikropłatności umożliwiają posiadanie większej ilości różnych przedmiotów i rzeczy, które normalnie grając nie można uzyskać oraz zwiększają efektywność zdobywania przedmiotów, by przyśpieszyć rozwój całej gry, która z założenia miała być znacznie powolniejsza. Jest to skierowane do bardziej niecierpliwych graczy, którzy zmieniają tytuły jak własne skarpetki, jeśli w ogóle to robią. To jest wybór, którego obarczono akurat ceną dla zysków deweloperów.
@TrueStoryGuy: Projektowanie gier tak, aby pewne przedmioty nie łatwo dostępne wyłącznie przy zakupie jest wkurzające, ale jeżeli owe rzeczy nie ułatwiają gry, to taka praktyka może być jeszcze uznawana za uczciwą. Gorzej jest jeżeli gra celowo jest spowolniana (np. przez długi czas budowy potrzebnych budynków) dla większej motywacji ,aby wydać pieniądze.
@TrueStoryGuy: Pierwszy raz widzę, żeby ktoś usprawiedliwiał mikropłatności w grach... No niby ja mam takie podejście, że to nie moja kasa, więc okej... niech sobie kupują, ale z drugiej strony wkurza mnie, że inni mają od razu to, co ja będę zdobywać nawet miesiącami. I ciężko mi uwierzyć, że piszesz to jako osoba F2P, więc zakładam, że sam też coś płacisz i stąd takie podejście do istnienia mikropłatności
@TrueStoryGuy: za co masz tyle w dół?
Jash Strife Hayes ma filmik typowo o mikro transakcjach i wspomina o wadach i kilku zaletach. Przede wszystkim jest to takie dodatkowe wspieranie twórców. Jeśli płacimy za grę... No to ją lubimy. Jeśli ją lubimy, warto wspierać twórcę, nawet jeśli to tam coś za 3zł
@RoyalPigeon: Powód jest prosty, większą ilością godzin możesz dojść do tego samego poziomu co ci którzy wydali pieniądze, większość gier przystosowuje mikropłatności tylko do samej szybkości rozgrywki i nie kieruje to zazwyczaj do niezbalansowanej gry, a nawet jeśli są takie gry to wystarczy mieć więcej umiejętności (w niektórych grach to nie ma sensu, bo rozgrywka jest wcelowana w spędzenie przyjemnego czasu, a nie w rywalizację). Ludzie za bardzo się poddają we wszystkim, jeśli zobaczą kogoś lepszego lub na lepszym poziomie, więc zazwyczaj albo sami płacą albo przestają grać.
@hlepo: Może i chcą zarobić ale żeby gracze w grze coś kupowali to trzeba się postarać nad grą. A WIĘKSZOŚĆ gier z mikropłatnościami jest zrobiona na odwal.
@Burgerchinski: kojarzy mi się z Gamigo, które kupuje gry, wyciska wszystko i potem je "zabija". Jestem za wspieraniem twórców gier dobrych, oni na pewno dobrzy nie są
Komentarze
Odśwież17 lipca 2021, 09:21
Jeżeli gra jest darmowa, to skąd twórca ma wziąć pieniądze jak nie z mikropłatności i reklam?
Odpisz
Edytowano - 19 lipca 2021, 23:53
@BartoliniMg: Część komentarza bardzo trafna, z reklam. I tu można skończyć. Nie potrzeba mikropłatności, ewentualnie jakieś prawdziwe mikropłatności, a nie takie na kilkadziesiąt/set zł, bo jak ktoś wyda 10 zł czy trochę więcej na tydzień to niby coś zyska, ale dalej można z takim konkurować
Odpisz
20 lipca 2021, 15:27
@BartoliniMg: no ok mikropłatności są i pewnie będą jeszcze będą przez długi czas... Ale na co komu mikro płatności w singlu ?
Odpisz
20 lipca 2021, 07:21
To źle, że pojawiają się jakieś mikro transakcje? Jeśli nie są nam narzucane, to nie ma problemu. Jeśli jednak zbyt mocno psują nam rozgrywke, to nas do tego zniechęcą i zmienimy grę. Jeśli tracimy czas na grę, ale gramy ze znajomymi, to gramy rzadziej. Oni dalej idą do przodu, my stoimy w miejscu. To może trochę pomóc ich dogonić na nowo. Możemy tak wspierać twórcę. Kupujemy przedmioty dlatego, że lubimy grę i chcemy mieć do niej coś dodatkowego.
Ja na przykład grałam w Cooking Diary na telefonie i w sumie gra była przyjemna. Standardowo za 20zł (i tak trochę za dużo... Ale właściwie to niespecjalnie żałuję, gra była fajna, usługa działała miesiąc, dużo grałam, trochę w gildii dorzuciłam w punktach) kupiłam coś do tej gry, taki trochę season pass i grałam zadowolona. Teraz nie gram, bo zwyczajnie wolę gry na PC, ale pewnie w końcu wrócę do tej. Takie trochę Cookong Fever, tylko to mi się zdaje po prostu trochę ciekawsze.
Jeśli uwielbiacie grę ale nigdy przenigdy nic nie wydaliście (w grze darmowej) po dziesiątkach lub setkach godzin, to nie wiem czy jest czym się chwalić. Twórcy na czymś zarabiają, a po to jest wiele opcji, żebyśmy mogli wziąć np tą najtańszą za kilka złociszy. Nie musisz kupować giga opcji. Dobra i zbalansowana gra zasługuje na te kilka cebulionów, nawet jeśli potem więcej nie wydasz. Wspieraj twórców tych gier, które lubisz (jeśli masz możliwość i/lub chociaż zgodę rodzica. Jak wiemy na jeja są osoby niepełnoletnie, niepracujące itd. Nie kradnij kasy rodzicom, spytaj czy ci dadzą te 5zł)
Odpisz
20 lipca 2021, 13:24
@ViccyArt: ale referat
Odpisz
20 lipca 2021, 13:27
@lesio2you:
Odpisz
19 lipca 2021, 23:19
Mikro płatności to zaraza dzisiejszych gier
Odpisz
19 lipca 2021, 21:25
Akurat mikropłatności nie mają tylko na celu zarobek czy założony przez graczy dysbalans gry, ale możliwość urozmaicenia i przyśpieszenia rozgrywki. Mikropłatności umożliwiają posiadanie większej ilości różnych przedmiotów i rzeczy, które normalnie grając nie można uzyskać oraz zwiększają efektywność zdobywania przedmiotów, by przyśpieszyć rozwój całej gry, która z założenia miała być znacznie powolniejsza. Jest to skierowane do bardziej niecierpliwych graczy, którzy zmieniają tytuły jak własne skarpetki, jeśli w ogóle to robią. To jest wybór, którego obarczono akurat ceną dla zysków deweloperów.
Odpisz
19 lipca 2021, 21:41
@TrueStoryGuy: Projektowanie gier tak, aby pewne przedmioty nie łatwo dostępne wyłącznie przy zakupie jest wkurzające, ale jeżeli owe rzeczy nie ułatwiają gry, to taka praktyka może być jeszcze uznawana za uczciwą. Gorzej jest jeżeli gra celowo jest spowolniana (np. przez długi czas budowy potrzebnych budynków) dla większej motywacji ,aby wydać pieniądze.
Odpisz
19 lipca 2021, 23:15
@TrueStoryGuy: zastanawiam się czy trollujesz xd
Odpisz
Edytowano - 19 lipca 2021, 23:46
@TrueStoryGuy: Pierwszy raz widzę, żeby ktoś usprawiedliwiał mikropłatności w grach... No niby ja mam takie podejście, że to nie moja kasa, więc okej... niech sobie kupują, ale z drugiej strony wkurza mnie, że inni mają od razu to, co ja będę zdobywać nawet miesiącami. I ciężko mi uwierzyć, że piszesz to jako osoba F2P, więc zakładam, że sam też coś płacisz i stąd takie podejście do istnienia mikropłatności
Odpisz
20 lipca 2021, 07:07
@TrueStoryGuy: za co masz tyle w dół?
Jash Strife Hayes ma filmik typowo o mikro transakcjach i wspomina o wadach i kilku zaletach. Przede wszystkim jest to takie dodatkowe wspieranie twórców. Jeśli płacimy za grę... No to ją lubimy. Jeśli ją lubimy, warto wspierać twórcę, nawet jeśli to tam coś za 3zł
Odpisz
20 lipca 2021, 09:40
@RoyalPigeon: Powód jest prosty, większą ilością godzin możesz dojść do tego samego poziomu co ci którzy wydali pieniądze, większość gier przystosowuje mikropłatności tylko do samej szybkości rozgrywki i nie kieruje to zazwyczaj do niezbalansowanej gry, a nawet jeśli są takie gry to wystarczy mieć więcej umiejętności (w niektórych grach to nie ma sensu, bo rozgrywka jest wcelowana w spędzenie przyjemnego czasu, a nie w rywalizację). Ludzie za bardzo się poddają we wszystkim, jeśli zobaczą kogoś lepszego lub na lepszym poziomie, więc zazwyczaj albo sami płacą albo przestają grać.
Odpisz
19 lipca 2021, 21:11
Wiecie gdyby nie mikrotransakcje rynek Gier Online nie miał by prawa istnieć
Odpisz
Edytowano - 17 lipca 2021, 09:54
w prawdziwym życiu też płacisz by wyglądać spoczko luzacko no wiesz z pozytywnymi wibracjami a ty się skiną dziwisz?
Odpisz
17 lipca 2021, 17:12
@Sylvibe: autorowi pewnie chodzi o gry Pay to Win a nie gry w których skórki są dobrowolne
Odpisz
17 lipca 2021, 09:54
Większość gier z pay2win jest za darmo. Ewentualnie te darmowe gry mają co chwila wyskakujące reklamy
Odpisz
17 lipca 2021, 09:30
Nie rozumiem ludzi którzy grają w gry pay2win
Odpisz
17 lipca 2021, 09:32
Jak MMO jest p2w, to zazwyczaj można kupować od innych graczy walutę premium
A granie wokoło Auction House potrafi zarobić czasami ekwiwalenty setek dolarów dziennie
Odpisz
17 lipca 2021, 09:19
wiem, że reklamy i mikropłatności są świńskie, ale skądś muszą mieć pieniądze
chyba, że zapłaciłeś już za grę
Odpisz
17 lipca 2021, 09:25
reklamy są lepsze wg mnie a mikropłatności są ok jeśli nie dają ci wygrać
Odpisz
17 lipca 2021, 09:28
@XxurmomxX: reklamy też są dobre jeśli są gdzieś na boku lub nie wyskakują za często
Odpisz
17 lipca 2021, 09:22
Ale jak to twórcy chcą zarobić
Odpisz
19 lipca 2021, 21:28
@hlepo: Może i chcą zarobić ale żeby gracze w grze coś kupowali to trzeba się postarać nad grą. A WIĘKSZOŚĆ gier z mikropłatnościami jest zrobiona na odwal.
Odpisz
20 lipca 2021, 07:23
@Burgerchinski: kojarzy mi się z Gamigo, które kupuje gry, wyciska wszystko i potem je "zabija". Jestem za wspieraniem twórców gier dobrych, oni na pewno dobrzy nie są
Odpisz