Pan Maruda Mode:
1. Prototyp przed kalibracją wyświetla sylwetki płaskie, nie hologramy.
2. Nie możesz zmienić się w coś co inteligencją nie jest przynajmniej na poziomie człowieka.
3. Nie jestem pewien ile żyją psy, ale dziesięć lat to chyba za dużo i zrobienie tego byłoby pewnie samobójstwem
@AgnieszkaKielbasowska228:
1 Kto mówi, że nikt nie majstrował przy tym cacku?
2 Znalazło by się sporo osób mniej inteligentnych niż pieseł z memów (chodzi o niego, a nie zwykłego psa)
3 Z tego co kojarzę Ben nie zmienia się w 10-letnią wersję każdego kosmity tylko po prostu w taką wersję od jakiej ma pobrane geny w omnitriksie (były odcinki z odmładzaniem i dziecięcy kosmici wyglądają zupełnie inaczej)
@FluttershyIsNOTaDoormat: No właśnie, odcinek z odmładzaniem. Wyglądają inaczej, bo są młodsi. W przypadku wersji z Omniverse tak chyba nie było, ale tu akurat wszystko było dziwne, bo Omnitrix nie rozpoznał Bena po genach, które się z czasem nie zmieniają przecież
@FluttershyIsNOTaDoormat: 3 Otóż nie. Kośmici rosną razem z Benem. Można to zaobserwować w 3 przypadkach
1 Kosmici Bena 10.000 wyglądają inaczej
2 Podczas jednego z odcinków omniwers Ben miał wysypkę. Okazało się że to dlatego że jeden z kosmitów przechodził metamorfozę. Wysypka mu w końcu przeszła gdy kosmita zmienił formę
3 Ziąb dorosł i miał dzieci
@AgnieszkaKielbasowska228: 2 a dzięki pysk? Ten taki psowaty on raczej nie był inteligentniejszy od człowieka na równi bym też go nie postawił
3. To nie miało znaczenia ile lat masz zmieniając się w dane stworzenie one były zrobione tak abyś dostał najpotężniejszą formę danego kosmity zawsze
@Matiozowiec: 2. Był inteligentny. Może przesadziłem mówiąc "na równi", ale Wildmutt nie jest taki głupi, po prodtu brak mowy nie kojarzy nam się z inteligencją. Za wiele nie pamiętam, ale kto wpadł na to, żeby użyć klapy w podłodze w odcinku w domu starców? Wildmutt
3. To akurat prawda, Omnitrix daje ci formę w szczytowej formie. Ale jak to niby wyklucza cokolwiek? Możesz mieć nawet i 40 lat i używając Omnitrixu stać się czterdziestoletnim pyronitem w szczytowej formie. Oczywiście to już będzie inny poziom od młodszego pytonita, ale nadal
@AgnieszkaKielbasowska228: a w domu starców nie uciekł on przypadkiem jako ghostfreek? No i czy on nie miał kosmitów w jednym wieku? Znaczy oni chyba byli niezależni względem jego wieku
@Matiozowiec: Cały ten odcinek to była jedna wielka ucieczka, za pierwszym razem uciekł jako Ghostfreak, ale gdy już oni się dowiedzieli to z Gwen uciekał i jako Wildmutt wyczuł właz i przekazał Gwen, by go otwarła
@Cosnapewno: Wcześniej nadal był najlepszym sobą, po prostu był młodszy. Wyobraźmy sobie jego gatunek, wielu jest pewnie słabych, grubych czy genetycznie chorych. Nie Swampfire, on jest w szczytowej formie, wszystko najlepsze. Jakby tak pomyśleć to ta funkcja pozwoliłaby wielu ludziom z nieuleczalnymi wadami wieść lepsze życie
@AgnieszkaKielbasowska228: A to nie działa tak że ma w sobie próbkę jednego osobnika z danego gatunku, i jest tak dobry jak ten osobnik? Istnieje nawet przypadek gdzie Ben miał 2 próbki tego samego kosmity( Apjack chyba)
@Cosnapewno: Tak, ale nie zmienia użytkownika w perfekcyjną kopię. Bo jakie są szanse, że każda próbka jest od zdrowego kosmity? Nie ma żadnego co byłby "słabej jakości", bo Omnitrix tworzy najlepszą wersję przedstawiciela gatunku. A z Upchuckiem to dziwna sprawa, bo to nie powinno tak działać chyba, że z jednego DNA może stać się dwoma podgatunkami. Musiałby mieć kod obu wersji i teoretycznie musiałyby się wyświetlać jako osobne opcje. W sumie to nie jedyny absurd w tej bajce
@Cosnapewno: To jak to jest, że Gwen w alternatywnej linii czasu staje się żeńskimi obcymi? To też modyfikacja. Wiadomo, Ultimatrix to przesada, ale zwykłe dopasowanie formy pod użytkownika? Czemu nie, zwłaszcza, że po to to powstało, by móc zobaczyć jak to się inne gatunki mają (chciałbym dokładnie zacytować jego słowa, ale nie pamiętam), a gdy masz dopasowaną formę to bardziej się wczuwasz raczej. No chyba, że mówimy o Feedbacku, tutaj Ben stwierdził, że czuje się jako on inaczej (a bycie obcym określił jsko bycie sobą, a jednocześnie kimś innym co z resztą pasuje do tego, że stajesz się innym gatunkiem, ale forma dopasowana jest do ciebie, więc nie czujesz się w pełni kimś innym), więc tu musi wyglądać to odrobinę inaczej.
@AgnieszkaKielbasowska228: To nie było dopasowanie do użytkownika, tylko bardziej połączenie. W każdym kosmicie musi zawierać się cząstka Użytkownika. Jeżeli natomiast chodzi o zatracenie siebie w kosmitach to było kilka takich sytuacji.
1 Fantom był więźniem uwięzionym w omnitrixie
2 Chromatom poszedł ratować planetę diamentogłowego
3 Obcy X ma 2 dodatkowe osobowości
4 Ostateczne wersje chciały uciec Benowi
5 Ziąb jadł metal a potem rodził
6 W filmie aktorskim Ben zamienił się w kosmitę z którym wcześniej walczył, a ten przejął nad nim kontrolę
7 Ben Wilk miał problemy z pochamowaniem instynktów
A tak pozatym Azmuth nie lubi modyfikacji w ogóle. Autor potwierdził że uważa fuzje Bena 10.000 za głupie
@Cosnapewno: A można to i tak nazwać, ale to miałem na myśli właśnie. Co do Obcego X to po prostu taka fizjologia i Ben musi się do tego stosować, trochę jak z czterema rękoma Spider Monkey, a zbuntowani Ostateczni to argument przeciwko Ultimatrixowi, który w ten sposób pokazał jak wadliwym urządzenurm jest. Co do fuzji, autor uważa je za głupie czy Azmuth? Bo chcę wiedzieć czyje zdanie popieram.
@Cosnapewno: co do tych duchowych kosmitów dziwne to ponieważ tam było tylko ich dna nic więcej ale pomimo to ten rodzaj kosmitów i tak był świadomy kolejny bez sens jak dla mnie to fakt że zegarek przeniósł Bena do swoje wnętrza pytanie skąd nagle w nim pojawił się kieszonkowy wymiar
@Matiozowiec: Mnie tam najbardziej kłuje fakt, że Anodyci to istoty energetyczne. Bo skoro nie mają genów to Ben i Gwen nie mają prawa być w 1/3 tym gatunkiem, nie mówiąc już o tym, że te proporcje są bez sensu
@AgnieszkaKielbasowska228:
1 Fuzje są głupie to zdanie Azmutha. Po prostu nigdy nie było to pokazane, ale scenarzysta potwierdził to na Twitterze
2 W przypadku Ultimatrixa to głównym problemem było to że miał on służyć do walki, a omnitrix miał powstać w celach pokojowych. Jednakże Ultimatrix dało się okiełznać, czego dokonał Drugi Ben 10.000
@AgnieszkaKielbasowska228: Parthenogenesis is the most likely process by which the Anodites reproduce with alien partners.
Parthenogenesis is a form of asexual reproduction in which growth and development of embryos occur without fertilization. In animals, parthenogenesis means development of an embryo from an unfertilized egg cell and is a component process of apomixis.
Parthenogenesis: Development of an embryo directly from an egg cell without fertilization is called parthenogenesis. It is of two types:
Haploid parthenogenesis: Parthenogenesis of a normal haploid egg (a meiotically reduced egg) into an embryo is termed haploid parthenogenesis. If the mother plant was diploid, then the haploid embryo that results is monoploid, and the plant that grows from the embryo is sterile. If they are not sterile, they are sometimes useful to plant breeders (especially in potato breeding, see dihaploidy). This type of apomixis has been recorded in Solanum nigrum, Lilium spp., Orchis maculata, Nicotiana tabacum, etc.
Diploid parthenogenesis: When the megagametophyte develops without completing meiosis, so that the megagametophyte and all cells within it are meiotically unreduced (aka diploid, but diploid is an ambiguous term), this is called diploid parthenogenesis, and the plant that develops from the embryo will have the same number of chromosomes as the mother plant. Diploid parthenogenesis is a component process of gametophytic apomixis (see above).
While the concepts listed here are primarily plant-oriented, with sufficient technological sophistication, there is no reason it could not be applied to more advanced forms of life.
Since Dwayne McDuffie's canon says:
Anodites lack DNA. Therefore, any child an Anodite produces with another species, will be related to that Anodite via parentage, but biologically the offspring will remain 100% pure to the species of the other parent.
This implies:
They either replicate the DNA of their partner using a chemical process by which they initiate cellular replication, essentially creating a clone of their partner.
It is also possible they are utilizing another source of DNA for the replication if their goal is to NOT create a clone of their partner. Manipulation of DNA information seems well within the range of an experienced Anodite. They could also be utilizing advanced alien technology far beyond the capacity of Humanity.
It may also imply the process by which the Anodites reproduce does contain some sort of information transfer (like DNA but unique to the Anodite species) which allows information regarding inheritance.
Jeżeli nie znasz angielskiego to mogę wstawić przetłumaczone
@Matiozowiec: Ben także jest Anodytą, po prostu nie ma aż takiego talentu. Jednakże gdyby wystarczająco pracował to byłby na takim samym poziomie jak Gwen. Jest nawet pokazane że Ben 10.000 zna kilka zaklęć
@Cosnapewno: chociaż jak dla mnie to bez sensu bo omnitrix skanował jedynie dna dlaczego nagle miałby pochłonąć jakiś byt? Wątpię by było to miejsce stworzenia ostatecznych kosmitów bo do tego potrzebny był dziwny czerwony kryształ który najpewniej przyśpieszał rozwój genetyczny o miliony lat
@Matiozowiec: Ok, sprawdziłem. Świadomość Fantoma jest w każdej jego próbce DNA, dlatego oryginalny fantom oddał swoje DNA do omnitrixu, i dlatego się w nim odrodził
@AgnieszkaKielbasowska228: Partenogeneza jest najbardziej prawdopodobnym procesem, w którym Anodyci rozmnażają się z obcymi partnerami.
Partenogeneza to forma rozmnażania bezpłciowego, w której wzrost i rozwój zarodków przebiega bez zapłodnienia. Partenogeneza u zwierząt oznacza rozwój zarodka z niezapłodnionej komórki jajowej i jest składowym procesem apomiksy.
Partenogeneza: Rozwój zarodka bezpośrednio z komórki jajowej bez zapłodnienia nazywa się partenogenezą. Jest dwojakiego rodzaju:
Partenogeneza haploidalna: Partenogeneza normalnego jaja haploidalnego (jajo zredukowanego mejotycznie) do zarodka jest nazywana partenogenezą haploidalną. Jeśli roślina mateczna była diploidalna, to powstały zarodek haploidalny jest monoploidalny, a roślina wyrastająca z zarodka jest sterylna. Jeśli nie są sterylne, czasami przydają się hodowcom roślin (zwłaszcza w hodowli ziemniaków, patrz dihaploidy). Ten typ apomixis został odnotowany u Solanum nigrum, Lilium spp., Orchis maculata, Nicotiana tabacum itp.
Partenogeneza diploidalna: Kiedy megagametofit rozwija się bez ukończenia mejozy, tak że megagametofit i wszystkie znajdujące się w nim komórki są mejotycznie niezredukowane (znane również jako diploidalny, ale diploidalny jest terminem niejednoznacznym), nazywa się to partenogenezą diploidalną, a roślina rozwijająca się z zarodka mają taką samą liczbę chromosomów jak roślina mateczna. Partenogeneza diploidalna jest procesem składowym apomiksy gametofitowej (patrz wyżej).
Chociaż wymienione tutaj koncepcje są głównie zorientowane na rośliny, z wystarczającym zaawansowaniem technologicznym, nie ma powodu, aby nie mogły być zastosowane do bardziej zaawansowanych form życia.
Ponieważ kanon Dwayne McDuffie mówi:
Anodytom brakuje DNA. Dlatego każde dziecko, które Anodyta rodzi z innym gatunkiem, będzie spokrewnione z tym Anodytą poprzez pochodzenie, ale biologicznie potomstwo pozostanie w 100% czyste z gatunkami drugiego rodzica.
Oznacza to:
Albo replikują DNA swojego partnera za pomocą procesu chemicznego, w którym inicjują replikację komórkową, zasadniczo tworząc klon swojego partnera.
Możliwe jest również, że do replikacji wykorzystują inne źródło DNA, jeśli ich celem nie jest stworzenie klonu swojego partnera. Manipulacja informacjami DNA wydaje się być w zasięgu doświadczonego Anodyty. Mogli również wykorzystywać zaawansowaną technologię obcych daleko wykraczającą poza możliwości ludzkości.
Może to również sugerować, że proces rozmnażania się Anodytów zawiera pewien rodzaj transferu informacji (jak DNA, ale unikalny dla gatunku Anodytów), który umożliwia informacje dotyczące dziedziczenia.
@Cosnapewno: O, czyli wszystkie wiki podające Gwen jako po części anodytkę się mylą i ona ma moce ze sposobu powstania? Będę szczery, oryginalne i bardzo mi się to podoba.
@Matiozowiec: Po tym jak Fantom oszalał nie było go już w pierwszym omnitrixie. Był w ultimatrixie, jednakże Ben go nie używał bo się bał. W drugim omnitrixie już jednak go używał. Prawdopodobnie w Ultimatrixie i omnitrixie 2 znajduje się próbka innego, bardziej pokojowego Fantoma
@Cosnapewno: No to już akurat kwestia wiary w dusze, ale w UAF był taki odcinek o kosmicie dzieciaku i on postrzegał Gwen jako anodytkę, więc coś jest na rzeczy
@Cosnapewno: bądź jest to zwykła nie konsekwencja twórców, chociaż mnie zastanawia jedno bo fantom potrafi opętać człowieka więc zakładam że to umiejętność każdego z jego gatunku no i jeżeli ben jako fantom opęta kogoś a w omnitrixie skończy się bateria (tutaj nie ma sposobu by się dowiedział że się kończy) co by się stało ben zmienił by się nagle w człowieka będąc w innym człowieku czy może omnitrix po prostu wyrzucił by go z ciała człowieka i wtedy dopiero przemienił?
@Matiozowiec: Omnitrix wielokrotnie pokazywał, że nie po drodze mu ze śmiercią użytkownika, więc jak nic wyrzuciłby go z posiadanego. Z drugiej strony może to działać jak w przypadku Ditto
@AgnieszkaKielbasowska228: przypomnij mi proszę o co z ditto chodziło, a i czy ja wiem zdarzało się że pod czas walki się po prostu wyłączał więc raczej nie dbał tak do końca o swojego nosiciela po prostu kończyły się baterie on się wyłączał cofając transformacie
@Matiozowiec: W swoim debiucie Ditto został rozdzielony od swoich klonów, Omnitrix uparcie nie chciał cofnąć transformacji i cały odcinek opierał się na próbie ponownego połączenia się Ditto. W sumie ciekawe czy tak zareagowałby też z Echo Echo, bo po kalibracji już nie miał problemów. A Omnitrix posiada funkcję failsave: https://youtu.be/Q___o5PLpDc
Za każdym razem, gdy Ben był w zbyt dużym ryzyku Omnitrix albo przechodzi w tryb aktywny umożliwiając transformację, albo powoduje zwarcie, by przegonić niebezpieczeństwo. Szczególnie widać to, gdy Kevin 11 chciał go zabić po przyklejeniu go do ściany, gdzie nawet tarcza wyskoczyła sama co nie stałoby przy zwykłym przejściu w tryb aktywny
@AgnieszkaKielbasowska228: był taki tryb? O kurde tego nie pamiętam, sle tak swoją drogą gdy ben był starszy i w teorii mądrzejszy azmut powinienem znieść ten limit czasowy Benowi ułatwiło by to sporo walki i w wielu sytuacjach nie musiał by cały czas działać pod presją końca transformacji
@Matiozowiec: Był. Jako Bullfrag musiał gdzieś w kosmos się udać bodajże i jego misja była na tyle delikatna, że transformacja zwrotna była za dużym ryzykiem. Nie pamiętam dokładnie, ale miałp to coś związanego chyba ze zmutowanym gatunkiem Waybiga. I szczerze, starszy Ben mógł równie dobrze sam to ogarnął, w końcu jedna z jego przyszłych wersji aktywowała Master Control
@AgnieszkaKielbasowska228: lecz tylko chwilowo a tak ben musiał poza ziemią używać omnitrixa naprawdę w ostateczności gdyż ten po sprawiał że miał na sobie rzeczy w których omnitrix go zapamiętał czyli zwykły dres który w kosmosie nie dawał nic
@Matiozowiec: Mówię o pierwszym Benie 10K.On nigdy nie zdjął Omnitrixa (przez co UAF wyglądało tam inaczej, ale to już inna historia) i miał dostęp do Master Control
@AgnieszkaKielbasowska228: aaaa dobra rozumiem to chociaż te jego przyszłe wersje były bez sensu bo tak naprawdę nie przedstawiały jego przyszłości tylko możliwą wersję
@AgnieszkaKielbasowska228: Otóż nie. W serii są dwa Beny 10. 000
1 Główny Ben 10.000. Ten Ben używał drugiej wersji omnitrixa. Potem miał syna Kennegoz któremu dał duplikat omnitrixa. Potem stworzył Biomnitrix który dawał mu moc fuzji. Widziany w serii oryginalnej oraz omniverse
2 Drugi Ben 10.000. Ten Ben pochodzi z innej lini czasu ( w której dzieje się pierwszy film aktorski). Za młodu użył kosmity Eona, jednakże stracił go gdyż ten chciał przejąć nad nim kontrolę. On nigdy nie zdjął Ultimatrixa, przez co odblokował najpotężniejszą transformację, ostatecznego Bena. Widziany w Ultimate Alien
@Cosnapewno: a ten ostateczny ben 10k nie mógł przypadkiem przemienić się w dowolnego kosmitę mając jego zdolność itd a na tym wyświetlając hologram zwykłego Bena? Miało by to sens bo przeciwnik nie wiedział by z jakim gatunkiem walczy ale tu cała logika pryska bo przy transformacji drze mordę z nazwą kosmity
@Matiozowiec: Mógł. Co prawda ewolucyjnie sensu to nie ma (a tak działa wersja ostateczna, że wystrzeliwujesz wprost na sztyt ewolucji), ale tak. Swoją drogą Ben jest ostatnią osobą, którą wybrałbym do dyskretnych misji
Ktoś: Dobra, teraz musimy się skradać, bo nas zauważą, czekaj, co ty robisz z zegarkiem?
Ben: Big Chill!
@Matiozowiec: Ta zdolność o której właśnie mówisz, te hologramy, to jest właśnie ostateczny Ben. Jest najpotężniejsza bo ma zdolności wszystkich innych
@AgnieszkaKielbasowska228: Zobacz tylko ile czasu zajmuje tranformacja normalnie, a ile ostatecznym Benem. Ben również dziedziczy tylko ich moce, ale nie resztę fizjologi, co pozwala mu ominąć ich słabości. Ma również dostęp do innych kosmitów ostatecznych. Nie zatraci się w kosmicie, bo nim nie jest. Nie musi się martwić że jego kombinezon zniknie
Ostateczny Ben= Op
@Cosnapewno: Transformacja nie trwa długo. To po prostu bajka dla dzieci, wizualizacja przemiany jest ciekawsza. Gdyby Ben przemieniałby się stopniowo to podczas pierwszego wciśnięcia tarczy jego ludzkie ciało by spłonęło, bo nie zdążyłoby się przemienić
@AgnieszkaKielbasowska228: transformacia trwała tak naprawdę sekundę a nie wiadomo czy ostateczny nie przemieniał się w równym tępię skoro wyświetlało to jego hologram na kosmicie
@Matiozowiec: Oczywiście zignorujmy fakt, że Echo Echo to dźwięk zakuty w silikon, więc nie mam pojęcia, gdzie tu DNA. Choć podobna luka jest z Heatblastem, Diamond Headem, Chromastonem, Upgradem, prawdopodobnie z Bloxem i NRG
@AgnieszkaKielbasowska228: akurat z Chromastonem to jeszcze dziwniejsza sprawa bo w teorii on nie istnieje bo był w diamentogłowym. Co do echo echo fakt jest to nonsens ale tutaj jako jedyna ostateczna wersja ma sens bo z dźwięku zamkniętego w sylikonie staje się robotem emitującym dźwięk z głośników reszta wymienionych faktycznie jest trochę bez sensu zważając że diementowy jest żywym kryształem pustym w środku cóż upgrade ma tu jeszcze sens ponieważ jest czymś mechanicznym więc jako tako miał by miejsce jako pomocnik bądź coś ale w momencie gdy człowiek staje biomechaniczną masą traci to jakikolwiek sens
@Matiozowiec: Co do Upgrade'a to jeszcze dałoby się to rozwiązać tak, że jest zrobiony nie z nanitów, a organitów. I w sumie przydałoby się miejsce do rozmyślać o tej franczyzie, a na grupie pewnie nikt by nie siedział.
@AgnieszkaKielbasowska228: i to nabiera sensu chociaż ciekawi mnie jedno odnośnie gatunku upgrade czy statek był upośledzony intelektualnie? A i pomysł z miejscem do takich debat jest świetny
@Matiozowiec: Ship powstał poprzez wydalenie części nanitów i faktycznie mogło go to osłabić. Z resztą, jest osobnym bytem, w przeciwieństwie do fragmentów Goopa, które łączą się w jednego kosmitę. Bardziej trapi mnie to, że on ma nieco inne zdolności, ale w przypadku mechanicznych form życia to akurat nie problem. Czy w rakim razie jest to podgatunek?
@Matiozowiec: A to ciekawe. Co do tego. Omnitrix zmieniał Bena w Upchucka o dwóch podgatunkach. Czy tak samo działałoby z człowiekiem? Oczywiście zakładamy, że zegarem ma ktoś inny, niż człowiek. Bo osmozjanie to podgatunek ludzi, więc logiką Upchucka tak powinno się dziać.
@AgnieszkaKielbasowska228: hmm najprawdopodobniej tak chociaż było by to dziwne bo dna chociaż bardzo podobne powinno delikatnie się różnić dla każdego podgatunku więc każda z nich powinna być osobną ikonką. Lecz to co mnie bardziej ciekawi to to że będąc w formie obcego przemieniał się dotykając znaku nie miał tam jak wybrać więc wtedy omnitrix musiał odczytywać w co chce się przemienić na podstawie fal mózgowych zatem pytanie czy Azmut nie mógł sprawić aby cały czas omnitrix działał w ten sposób bez durnego wybierania kosmity za pomocą tarczy?
@Matiozowiec: Master control dawało mu też dostęp do każdego obcego, brak limitu czasu, oraz kilka innych funkcji. Więc Azmuth nie chciał dać tej mocy dziecku
@Matiozowiec: Jeśli chodzi o wybieranie kosmitów za pomocą tarczy to jest to bardziej intuicyjne. Omnitrix jest technologią poziomu 20, a dziesięciolatek z Ziemi był bez problemu go użyć. Zważywszy na jego początkowy cel, Omnitrix musiał być łatwy w obsłudze. Ponad to, znaleziony przez Bena zegar był prototypem, więc Azmuth mógł w teorii pierwotnie chcieć w pełnej wersji pozbyć się tej funkcji, jednak pierwszy prawdziwy Omnitrix był już pewnie pod Bena robiony, a Ben lubi uderzać w tarczę. Jest też do tego przyzwyczajony i co prawda jako Ben 10K już tego nie robi (bo pewnie nie ma tam tarczy, mówię o tym z Omniverse) to i tak założyć można, że odzwyczajanie zajęło mu długo. Jestem też fanem tego, że Ben w 5 Years Later ma Master Control, ale nadal używa manualnej metody wyboru, bo jak już mówiłem, jest do tego przyzwyczajony.
@AgnieszkaKielbasowska228: w sumie to ma sens aczkolwiek jak to Azmut powiedział omnitrix miał służyć jako urządzenie do tłumaczenia więc to że możesz zmienić się telepatycznie miało by więcej sensu chociaż z drugiej strony ta funkcja przemiany najprawdopodobniej miała służyć do tego aby przedstawiciel jakieś rasy mógł Ci bardziej zaufać?
@AgnieszkaKielbasowska228: w tym momencie ograniczenie czasowe itd traci trochę sens bo ty masz tylko zobaczyć jak czuje się twój rozmówca, chociaż mnie nurtuje jedno skoro Azmut był geniuszem to dlaczego nie przyszło mu do głowy że mogąc przybrać każdą formę nawet dosłownie Boga ktoś nie zdecyduje się użyć tego jako broni
@Matiozowiec: Bo używanie tego jaki broni to idiotyzm. Masz urządzenie będące w stanie zrekonstruować cały gatunek, przynieść pokój, wyleczyć wszystkie wady genetyczne. Co z nim robisz? Używasz go jako broni? To trochę krindżowe, gościu.
@AgnieszkaKielbasowska228: właściwie to dobre pytanie czy może je naprawdę wyleczyć bo naprawi jego kod genetyczny to prawda ale tylko na jakiś czas bądź do zdjęcie zegarka
@Matiozowiec: Raczej na zawsze. Chociażby tacy DNAlien czy Nadistoty. I teoretycznie zmutowane Waybigi powinny się liczyć, Omniverse popełniło imperatyw narracyjny, jej!
@AgnieszkaKielbasowska228: dobrze tu możemy uznać że naprawa dna będzie czymś stałym i to naprawdę spoko sprawa a więc pytanie dlaczego dodał to zegarka dna stworzeń które mogą wszystko obcy x żyjący naturalnie na ogół nic nie robili spędzając wieczność nad przemyśleniami więc nie byli groźni lecz ta moc w rękach innej istoty doprowadziła by do zniszczenia całego wszechświata
@Matiozowiec: A kojarzysz te dwie pozostałe świadomości Alien X? Te omniwiedzące byty, które mogą powstrzymać każdą decyzję użytkownika meta-uniwersalnym liberum veto? Nie sądzisz, że są odpowiednim zabezpieczeniem przed niegodnymi rękami?
@AgnieszkaKielbasowska228: otóż z nimi może być problem one nie mogą nigdy naturalnie dojść do porozumienia to fakt ale w przypadku pojawienia się 3 głosu nie jest tak prosto co prawda w bajce słabo to pokazali ale gdyby Ben trochę dłużej czasu spędził z nimi i chociaż trochę spróbował się z nimi zaprzyjaźnić jest szansa że mogli by oni całymi dniami debatować w momencie w którym posiadać on będzie wyłączną władzę nad obcym x tak jak było to omnivers gdzie podczas sądu ostatecznego oddali mu władze nad nim
@Matiozowiec: Wiem, chodzi mi o to, że nie każdy jest Benem. Albedo kiedyś zmienił się na ponad rok w Alien X i nic mu to nie przyniosło raczej, bo nie mógł się dogadać.
@AgnieszkaKielbasowska228: moim zdaniem zależy to od dwóch rzeczy twojego charakteru i tego jaki będą miały twoje byty wątpię by przy każdym obcym x te wewnętrzne byty miały jednakowy charakter
@Matiozowiec: A no z charakterami różnych Celestasapiensów muszę się zgodzić. Jednak Omnitrix dysponuje tymi, które znamy, więc w zasadzie bez różnicy.
@AgnieszkaKielbasowska228: nie do końca mogę się zgodzić co prawda dna tego kosmity dla każdego będzie takie same lecz nie wiadomo czy celestianie także są czymś stałym
Komentarze
Odśwież29 sierpnia 2021, 18:51
Pewien pieseł na tym świecie główną rolę gra
Odpisz
20 sierpnia 2021, 20:54
Pan Maruda Mode:
1. Prototyp przed kalibracją wyświetla sylwetki płaskie, nie hologramy.
2. Nie możesz zmienić się w coś co inteligencją nie jest przynajmniej na poziomie człowieka.
3. Nie jestem pewien ile żyją psy, ale dziesięć lat to chyba za dużo i zrobienie tego byłoby pewnie samobójstwem
Odpisz
20 sierpnia 2021, 20:57
@AgnieszkaKielbasowska228: ale wiek nie ma znaczenia bo przecież zmieniał się w Fantoma który jest duchem technicznie
Odpisz
20 sierpnia 2021, 20:59
@AgnieszkaKielbasowska228:
1 Kto mówi, że nikt nie majstrował przy tym cacku?
2 Znalazło by się sporo osób mniej inteligentnych niż pieseł z memów (chodzi o niego, a nie zwykłego psa)
3 Z tego co kojarzę Ben nie zmienia się w 10-letnią wersję każdego kosmity tylko po prostu w taką wersję od jakiej ma pobrane geny w omnitriksie (były odcinki z odmładzaniem i dziecięcy kosmici wyglądają zupełnie inaczej)
Odpisz
20 sierpnia 2021, 21:02
@AgnieszkaKielbasowska228:
2. A ten rudy dzikus niby pies niby nie pies bez oczu?
Odpisz
20 sierpnia 2021, 21:08
@Brodacz: Dawno nie ogladalam oeyginalnej serii ale nie przypominan sobie by Ben tracil jakos inteligencje po przemianie
Odpisz
20 sierpnia 2021, 21:09
@Oliwier256: Ghostfreak nie jest duchem. Skoro jest jego DNA w zegarku to znaczy, ze musi je mieć, czyli jest organiczny
Odpisz
20 sierpnia 2021, 21:11
@FluttershyIsNOTaDoormat: No właśnie, odcinek z odmładzaniem. Wyglądają inaczej, bo są młodsi. W przypadku wersji z Omniverse tak chyba nie było, ale tu akurat wszystko było dziwne, bo Omnitrix nie rozpoznał Bena po genach, które się z czasem nie zmieniają przecież
Odpisz
20 sierpnia 2021, 21:12
@Brodacz: Jest inteligentny, po prostu nie umie mówić. Nadrabia to jako Ostateczny Wildmutt
Odpisz
20 sierpnia 2021, 21:32
@FluttershyIsNOTaDoormat: 3 Otóż nie. Kośmici rosną razem z Benem. Można to zaobserwować w 3 przypadkach
1 Kosmici Bena 10.000 wyglądają inaczej
2 Podczas jednego z odcinków omniwers Ben miał wysypkę. Okazało się że to dlatego że jeden z kosmitów przechodził metamorfozę. Wysypka mu w końcu przeszła gdy kosmita zmienił formę
3 Ziąb dorosł i miał dzieci
Odpisz
20 sierpnia 2021, 21:42
@Cosnapewno: niestety Bena 10k nie widziałem
Odpisz
20 sierpnia 2021, 21:44
@FluttershyIsNOTaDoormat: A, rozumiem. Tak czy siak, jego transformację wyglądały inaczej. Np. Inferno, na ramionach miał dodatkowe płomienie
Odpisz
21 sierpnia 2021, 06:53
@AgnieszkaKielbasowska228: 2 a dzięki pysk? Ten taki psowaty on raczej nie był inteligentniejszy od człowieka na równi bym też go nie postawił
3. To nie miało znaczenia ile lat masz zmieniając się w dane stworzenie one były zrobione tak abyś dostał najpotężniejszą formę danego kosmity zawsze
Odpisz
21 sierpnia 2021, 10:23
@Matiozowiec: 2. Był inteligentny. Może przesadziłem mówiąc "na równi", ale Wildmutt nie jest taki głupi, po prodtu brak mowy nie kojarzy nam się z inteligencją. Za wiele nie pamiętam, ale kto wpadł na to, żeby użyć klapy w podłodze w odcinku w domu starców? Wildmutt
3. To akurat prawda, Omnitrix daje ci formę w szczytowej formie. Ale jak to niby wyklucza cokolwiek? Możesz mieć nawet i 40 lat i używając Omnitrixu stać się czterdziestoletnim pyronitem w szczytowej formie. Oczywiście to już będzie inny poziom od młodszego pytonita, ale nadal
Odpisz
21 sierpnia 2021, 15:51
@AgnieszkaKielbasowska228: życie psów zależy od wieku, kundelki ok 10 a większe potrafią 15. Shiba Inu zalicza się do większych
Odpisz
21 sierpnia 2021, 15:57
O, to kozak
Odpisz
21 sierpnia 2021, 16:04
@AgnieszkaKielbasowska228: a w domu starców nie uciekł on przypadkiem jako ghostfreek? No i czy on nie miał kosmitów w jednym wieku? Znaczy oni chyba byli niezależni względem jego wieku
Odpisz
Edytowano - 21 sierpnia 2021, 17:41
@Matiozowiec: Omnitrix przekształca w optymalne fizycznie i rozwojowo formy przedstawicieli danego gatunku
Czytaj, jako kosmita będziesz w najlepszej formie jaką może osiągnąć ten gatunek
Odpisz
21 sierpnia 2021, 19:17
@Matiozowiec: Cały ten odcinek to była jedna wielka ucieczka, za pierwszym razem uciekł jako Ghostfreak, ale gdy już oni się dowiedzieli to z Gwen uciekał i jako Wildmutt wyczuł właz i przekazał Gwen, by go otwarła
Odpisz
21 sierpnia 2021, 20:00
@AxonDeHudin: Otóż nie. Szlamfajer( chyba tak się nazywał) osiągnął pełnię mocy dopiero gdy Ben był w okolicach 18 lat
Odpisz
21 sierpnia 2021, 20:16
@Cosnapewno: Wcześniej nadal był najlepszym sobą, po prostu był młodszy. Wyobraźmy sobie jego gatunek, wielu jest pewnie słabych, grubych czy genetycznie chorych. Nie Swampfire, on jest w szczytowej formie, wszystko najlepsze. Jakby tak pomyśleć to ta funkcja pozwoliłaby wielu ludziom z nieuleczalnymi wadami wieść lepsze życie
Odpisz
21 sierpnia 2021, 23:06
@AgnieszkaKielbasowska228: A to nie działa tak że ma w sobie próbkę jednego osobnika z danego gatunku, i jest tak dobry jak ten osobnik? Istnieje nawet przypadek gdzie Ben miał 2 próbki tego samego kosmity( Apjack chyba)
Odpisz
21 sierpnia 2021, 23:14
@Cosnapewno: Tak, ale nie zmienia użytkownika w perfekcyjną kopię. Bo jakie są szanse, że każda próbka jest od zdrowego kosmity? Nie ma żadnego co byłby "słabej jakości", bo Omnitrix tworzy najlepszą wersję przedstawiciela gatunku. A z Upchuckiem to dziwna sprawa, bo to nie powinno tak działać chyba, że z jednego DNA może stać się dwoma podgatunkami. Musiałby mieć kod obu wersji i teoretycznie musiałyby się wyświetlać jako osobne opcje. W sumie to nie jedyny absurd w tej bajce
Odpisz
21 sierpnia 2021, 23:39
@AgnieszkaKielbasowska228: Otóż nie, Omnitrix używa dna w takiej formie w jakiej je posiada. Azmuth brzydził się jakkolwiek modyfikacjami
Odpisz
21 sierpnia 2021, 23:53
@Cosnapewno: To jak to jest, że Gwen w alternatywnej linii czasu staje się żeńskimi obcymi? To też modyfikacja. Wiadomo, Ultimatrix to przesada, ale zwykłe dopasowanie formy pod użytkownika? Czemu nie, zwłaszcza, że po to to powstało, by móc zobaczyć jak to się inne gatunki mają (chciałbym dokładnie zacytować jego słowa, ale nie pamiętam), a gdy masz dopasowaną formę to bardziej się wczuwasz raczej. No chyba, że mówimy o Feedbacku, tutaj Ben stwierdził, że czuje się jako on inaczej (a bycie obcym określił jsko bycie sobą, a jednocześnie kimś innym co z resztą pasuje do tego, że stajesz się innym gatunkiem, ale forma dopasowana jest do ciebie, więc nie czujesz się w pełni kimś innym), więc tu musi wyglądać to odrobinę inaczej.
Odpisz
22 sierpnia 2021, 00:09
@AgnieszkaKielbasowska228: To nie było dopasowanie do użytkownika, tylko bardziej połączenie. W każdym kosmicie musi zawierać się cząstka Użytkownika. Jeżeli natomiast chodzi o zatracenie siebie w kosmitach to było kilka takich sytuacji.
1 Fantom był więźniem uwięzionym w omnitrixie
2 Chromatom poszedł ratować planetę diamentogłowego
3 Obcy X ma 2 dodatkowe osobowości
4 Ostateczne wersje chciały uciec Benowi
5 Ziąb jadł metal a potem rodził
6 W filmie aktorskim Ben zamienił się w kosmitę z którym wcześniej walczył, a ten przejął nad nim kontrolę
7 Ben Wilk miał problemy z pochamowaniem instynktów
A tak pozatym Azmuth nie lubi modyfikacji w ogóle. Autor potwierdził że uważa fuzje Bena 10.000 za głupie
Odpisz
22 sierpnia 2021, 00:14
@Cosnapewno: nie spodziewałem się takiej merytorycznej dyskusji pod memem z piesełem
Odpisz
22 sierpnia 2021, 00:16
@Cosnapewno: A można to i tak nazwać, ale to miałem na myśli właśnie. Co do Obcego X to po prostu taka fizjologia i Ben musi się do tego stosować, trochę jak z czterema rękoma Spider Monkey, a zbuntowani Ostateczni to argument przeciwko Ultimatrixowi, który w ten sposób pokazał jak wadliwym urządzenurm jest. Co do fuzji, autor uważa je za głupie czy Azmuth? Bo chcę wiedzieć czyje zdanie popieram.
Odpisz
22 sierpnia 2021, 00:16
@FluttershyIsNOTaDoormat: Ja też, dziwne uczucie
Odpisz
22 sierpnia 2021, 01:23
@AgnieszkaKielbasowska228: prawdopodobne masz rację sam już za dobrze nie pamiętam tego odcinka więc nir będę się sprzeczał
Odpisz
22 sierpnia 2021, 01:34
@Cosnapewno: co do tych duchowych kosmitów dziwne to ponieważ tam było tylko ich dna nic więcej ale pomimo to ten rodzaj kosmitów i tak był świadomy kolejny bez sens jak dla mnie to fakt że zegarek przeniósł Bena do swoje wnętrza pytanie skąd nagle w nim pojawił się kieszonkowy wymiar
Odpisz
22 sierpnia 2021, 07:58
@Matiozowiec: Mnie tam najbardziej kłuje fakt, że Anodyci to istoty energetyczne. Bo skoro nie mają genów to Ben i Gwen nie mają prawa być w 1/3 tym gatunkiem, nie mówiąc już o tym, że te proporcje są bez sensu
Odpisz
22 sierpnia 2021, 08:30
@AgnieszkaKielbasowska228:
1 Fuzje są głupie to zdanie Azmutha. Po prostu nigdy nie było to pokazane, ale scenarzysta potwierdził to na Twitterze
2 W przypadku Ultimatrixa to głównym problemem było to że miał on służyć do walki, a omnitrix miał powstać w celach pokojowych. Jednakże Ultimatrix dało się okiełznać, czego dokonał Drugi Ben 10.000
Odpisz
22 sierpnia 2021, 08:33
@Matiozowiec: Kieszonkowy wymiar mógłbyć
1 Przestrzenią stworzoną do przechowywania Fantoma
2 Miejscem w którym były tworzone ostateczne wersję
Odpisz
22 sierpnia 2021, 08:34
@AgnieszkaKielbasowska228: a to nie tylko gwen? Która dosłownie może się zmienić w czystą energię
Odpisz
Edytowano - 22 sierpnia 2021, 08:40
@AgnieszkaKielbasowska228: Parthenogenesis is the most likely process by which the Anodites reproduce with alien partners.
Parthenogenesis is a form of asexual reproduction in which growth and development of embryos occur without fertilization. In animals, parthenogenesis means development of an embryo from an unfertilized egg cell and is a component process of apomixis.
Parthenogenesis: Development of an embryo directly from an egg cell without fertilization is called parthenogenesis. It is of two types:
Haploid parthenogenesis: Parthenogenesis of a normal haploid egg (a meiotically reduced egg) into an embryo is termed haploid parthenogenesis. If the mother plant was diploid, then the haploid embryo that results is monoploid, and the plant that grows from the embryo is sterile. If they are not sterile, they are sometimes useful to plant breeders (especially in potato breeding, see dihaploidy). This type of apomixis has been recorded in Solanum nigrum, Lilium spp., Orchis maculata, Nicotiana tabacum, etc.
Diploid parthenogenesis: When the megagametophyte develops without completing meiosis, so that the megagametophyte and all cells within it are meiotically unreduced (aka diploid, but diploid is an ambiguous term), this is called diploid parthenogenesis, and the plant that develops from the embryo will have the same number of chromosomes as the mother plant. Diploid parthenogenesis is a component process of gametophytic apomixis (see above).
While the concepts listed here are primarily plant-oriented, with sufficient technological sophistication, there is no reason it could not be applied to more advanced forms of life.
Since Dwayne McDuffie's canon says:
Anodites lack DNA. Therefore, any child an Anodite produces with another species, will be related to that Anodite via parentage, but biologically the offspring will remain 100% pure to the species of the other parent.
This implies:
They either replicate the DNA of their partner using a chemical process by which they initiate cellular replication, essentially creating a clone of their partner.
It is also possible they are utilizing another source of DNA for the replication if their goal is to NOT create a clone of their partner. Manipulation of DNA information seems well within the range of an experienced Anodite. They could also be utilizing advanced alien technology far beyond the capacity of Humanity.
It may also imply the process by which the Anodites reproduce does contain some sort of information transfer (like DNA but unique to the Anodite species) which allows information regarding inheritance.
Jeżeli nie znasz angielskiego to mogę wstawić przetłumaczone
Odpisz
22 sierpnia 2021, 08:46
@Matiozowiec: Ben także jest Anodytą, po prostu nie ma aż takiego talentu. Jednakże gdyby wystarczająco pracował to byłby na takim samym poziomie jak Gwen. Jest nawet pokazane że Ben 10.000 zna kilka zaklęć
Odpisz
22 sierpnia 2021, 08:50
@Cosnapewno: chociaż jak dla mnie to bez sensu bo omnitrix skanował jedynie dna dlaczego nagle miałby pochłonąć jakiś byt? Wątpię by było to miejsce stworzenia ostatecznych kosmitów bo do tego potrzebny był dziwny czerwony kryształ który najpewniej przyśpieszał rozwój genetyczny o miliony lat
Odpisz
22 sierpnia 2021, 08:51
@Cosnapewno: Wstaw przetłumaczone, bo moje skille w obcych językach są bardzo średnie. Choć wnioskuję, że źle coś z serialu zapamiętałem
Odpisz
22 sierpnia 2021, 10:20
@Matiozowiec: Ok, sprawdziłem. Świadomość Fantoma jest w każdej jego próbce DNA, dlatego oryginalny fantom oddał swoje DNA do omnitrixu, i dlatego się w nim odrodził
Odpisz
22 sierpnia 2021, 10:21
@AgnieszkaKielbasowska228: Partenogeneza jest najbardziej prawdopodobnym procesem, w którym Anodyci rozmnażają się z obcymi partnerami.
Partenogeneza to forma rozmnażania bezpłciowego, w której wzrost i rozwój zarodków przebiega bez zapłodnienia. Partenogeneza u zwierząt oznacza rozwój zarodka z niezapłodnionej komórki jajowej i jest składowym procesem apomiksy.
Partenogeneza: Rozwój zarodka bezpośrednio z komórki jajowej bez zapłodnienia nazywa się partenogenezą. Jest dwojakiego rodzaju:
Partenogeneza haploidalna: Partenogeneza normalnego jaja haploidalnego (jajo zredukowanego mejotycznie) do zarodka jest nazywana partenogenezą haploidalną. Jeśli roślina mateczna była diploidalna, to powstały zarodek haploidalny jest monoploidalny, a roślina wyrastająca z zarodka jest sterylna. Jeśli nie są sterylne, czasami przydają się hodowcom roślin (zwłaszcza w hodowli ziemniaków, patrz dihaploidy). Ten typ apomixis został odnotowany u Solanum nigrum, Lilium spp., Orchis maculata, Nicotiana tabacum itp.
Partenogeneza diploidalna: Kiedy megagametofit rozwija się bez ukończenia mejozy, tak że megagametofit i wszystkie znajdujące się w nim komórki są mejotycznie niezredukowane (znane również jako diploidalny, ale diploidalny jest terminem niejednoznacznym), nazywa się to partenogenezą diploidalną, a roślina rozwijająca się z zarodka mają taką samą liczbę chromosomów jak roślina mateczna. Partenogeneza diploidalna jest procesem składowym apomiksy gametofitowej (patrz wyżej).
Chociaż wymienione tutaj koncepcje są głównie zorientowane na rośliny, z wystarczającym zaawansowaniem technologicznym, nie ma powodu, aby nie mogły być zastosowane do bardziej zaawansowanych form życia.
Ponieważ kanon Dwayne McDuffie mówi:
Anodytom brakuje DNA. Dlatego każde dziecko, które Anodyta rodzi z innym gatunkiem, będzie spokrewnione z tym Anodytą poprzez pochodzenie, ale biologicznie potomstwo pozostanie w 100% czyste z gatunkami drugiego rodzica.
Oznacza to:
Albo replikują DNA swojego partnera za pomocą procesu chemicznego, w którym inicjują replikację komórkową, zasadniczo tworząc klon swojego partnera.
Możliwe jest również, że do replikacji wykorzystują inne źródło DNA, jeśli ich celem nie jest stworzenie klonu swojego partnera. Manipulacja informacjami DNA wydaje się być w zasięgu doświadczonego Anodyty. Mogli również wykorzystywać zaawansowaną technologię obcych daleko wykraczającą poza możliwości ludzkości.
Może to również sugerować, że proces rozmnażania się Anodytów zawiera pewien rodzaj transferu informacji (jak DNA, ale unikalny dla gatunku Anodytów), który umożliwia informacje dotyczące dziedziczenia.
Odpisz
Edytowano - 22 sierpnia 2021, 10:28
@Cosnapewno: O, czyli wszystkie wiki podające Gwen jako po części anodytkę się mylą i ona ma moce ze sposobu powstania? Będę szczery, oryginalne i bardzo mi się to podoba.
Odpisz
22 sierpnia 2021, 10:35
@Cosnapewno: w takim razie skąd ben wziął drugie fantomama który był jedynie pustym dna
Odpisz
22 sierpnia 2021, 10:43
@AgnieszkaKielbasowska228: Wydaje mi się że w duszy jest anodytką, a ciało człowieka. Prawdopodobnie jak Ben
Odpisz
Edytowano - 22 sierpnia 2021, 10:46
@Matiozowiec: Po tym jak Fantom oszalał nie było go już w pierwszym omnitrixie. Był w ultimatrixie, jednakże Ben go nie używał bo się bał. W drugim omnitrixie już jednak go używał. Prawdopodobnie w Ultimatrixie i omnitrixie 2 znajduje się próbka innego, bardziej pokojowego Fantoma
Odpisz
22 sierpnia 2021, 11:08
@Cosnapewno: No to już akurat kwestia wiary w dusze, ale w UAF był taki odcinek o kosmicie dzieciaku i on postrzegał Gwen jako anodytkę, więc coś jest na rzeczy
Odpisz
22 sierpnia 2021, 11:13
@AgnieszkaKielbasowska228: Dusza istnieje w Ben 10 bo czarodziejka wskrzesiła swojego ojca używając dusz innych ludzi
Odpisz
22 sierpnia 2021, 11:16
@Cosnapewno: Fakt, zapomniałem. Ciekawe czy wszyscy kosmici ją mają czy taki Upgrade nie.
Odpisz
22 sierpnia 2021, 11:55
@AgnieszkaKielbasowska228: Z upgradem to może być różnie, bo jest stuczną formą życia
Odpisz
22 sierpnia 2021, 13:17
@AgnieszkaKielbasowska228: upgrade raczej jej nie posiada bo jest to bardziej maszyna niż żywa istota
Odpisz
22 sierpnia 2021, 13:25
@Cosnapewno: bądź jest to zwykła nie konsekwencja twórców, chociaż mnie zastanawia jedno bo fantom potrafi opętać człowieka więc zakładam że to umiejętność każdego z jego gatunku no i jeżeli ben jako fantom opęta kogoś a w omnitrixie skończy się bateria (tutaj nie ma sposobu by się dowiedział że się kończy) co by się stało ben zmienił by się nagle w człowieka będąc w innym człowieku czy może omnitrix po prostu wyrzucił by go z ciała człowieka i wtedy dopiero przemienił?
Odpisz
22 sierpnia 2021, 13:55
@Matiozowiec: Omnitrix wielokrotnie pokazywał, że nie po drodze mu ze śmiercią użytkownika, więc jak nic wyrzuciłby go z posiadanego. Z drugiej strony może to działać jak w przypadku Ditto
Odpisz
22 sierpnia 2021, 13:57
@AgnieszkaKielbasowska228: przypomnij mi proszę o co z ditto chodziło, a i czy ja wiem zdarzało się że pod czas walki się po prostu wyłączał więc raczej nie dbał tak do końca o swojego nosiciela po prostu kończyły się baterie on się wyłączał cofając transformacie
Odpisz
22 sierpnia 2021, 14:18
@Matiozowiec: W swoim debiucie Ditto został rozdzielony od swoich klonów, Omnitrix uparcie nie chciał cofnąć transformacji i cały odcinek opierał się na próbie ponownego połączenia się Ditto. W sumie ciekawe czy tak zareagowałby też z Echo Echo, bo po kalibracji już nie miał problemów. A Omnitrix posiada funkcję failsave: https://youtu.be/Q___o5PLpDc
Za każdym razem, gdy Ben był w zbyt dużym ryzyku Omnitrix albo przechodzi w tryb aktywny umożliwiając transformację, albo powoduje zwarcie, by przegonić niebezpieczeństwo. Szczególnie widać to, gdy Kevin 11 chciał go zabić po przyklejeniu go do ściany, gdzie nawet tarcza wyskoczyła sama co nie stałoby przy zwykłym przejściu w tryb aktywny
Odpisz
22 sierpnia 2021, 14:43
@AgnieszkaKielbasowska228: przypomniałem sobie to wcale nie było rozładowanie tylko wyłączenie transformacji aby ben nie zatracił człowieczeństwa
Odpisz
22 sierpnia 2021, 15:07
@Matiozowiec: Tak, Omnitrix jest naładowany cały czas i udowadnia to tryb blokady funkcji życiowych co totalnie szanuję
Odpisz
22 sierpnia 2021, 15:36
@AgnieszkaKielbasowska228: był taki tryb? O kurde tego nie pamiętam, sle tak swoją drogą gdy ben był starszy i w teorii mądrzejszy azmut powinienem znieść ten limit czasowy Benowi ułatwiło by to sporo walki i w wielu sytuacjach nie musiał by cały czas działać pod presją końca transformacji
Odpisz
Edytowano - 22 sierpnia 2021, 16:04
@Matiozowiec: Był. Jako Bullfrag musiał gdzieś w kosmos się udać bodajże i jego misja była na tyle delikatna, że transformacja zwrotna była za dużym ryzykiem. Nie pamiętam dokładnie, ale miałp to coś związanego chyba ze zmutowanym gatunkiem Waybiga. I szczerze, starszy Ben mógł równie dobrze sam to ogarnął, w końcu jedna z jego przyszłych wersji aktywowała Master Control
Odpisz
22 sierpnia 2021, 16:08
@AgnieszkaKielbasowska228: lecz tylko chwilowo a tak ben musiał poza ziemią używać omnitrixa naprawdę w ostateczności gdyż ten po sprawiał że miał na sobie rzeczy w których omnitrix go zapamiętał czyli zwykły dres który w kosmosie nie dawał nic
Odpisz
22 sierpnia 2021, 17:38
@Matiozowiec: Mówię o pierwszym Benie 10K.On nigdy nie zdjął Omnitrixa (przez co UAF wyglądało tam inaczej, ale to już inna historia) i miał dostęp do Master Control
Odpisz
22 sierpnia 2021, 17:49
@AgnieszkaKielbasowska228: aaaa dobra rozumiem to chociaż te jego przyszłe wersje były bez sensu bo tak naprawdę nie przedstawiały jego przyszłości tylko możliwą wersję
Odpisz
22 sierpnia 2021, 18:03
@Matiozowiec: Tak, bo przyszłość jest płynna.
Odpisz
22 sierpnia 2021, 18:14
@AgnieszkaKielbasowska228: nie powiedział bym przynajmniej dla mnie przyszłość to cie stałego
Odpisz
22 sierpnia 2021, 18:31
@AgnieszkaKielbasowska228: Otóż nie. W serii są dwa Beny 10. 000
1 Główny Ben 10.000. Ten Ben używał drugiej wersji omnitrixa. Potem miał syna Kennegoz któremu dał duplikat omnitrixa. Potem stworzył Biomnitrix który dawał mu moc fuzji. Widziany w serii oryginalnej oraz omniverse
2 Drugi Ben 10.000. Ten Ben pochodzi z innej lini czasu ( w której dzieje się pierwszy film aktorski). Za młodu użył kosmity Eona, jednakże stracił go gdyż ten chciał przejąć nad nim kontrolę. On nigdy nie zdjął Ultimatrixa, przez co odblokował najpotężniejszą transformację, ostatecznego Bena. Widziany w Ultimate Alien
Odpisz
22 sierpnia 2021, 19:23
@Cosnapewno: A może, za dużo tych Benów 10K, nie ogarniam już. Przestało to być oryginalne gdzieś po Omniverse i tych głupich fuzjach
Odpisz
22 sierpnia 2021, 19:34
@AgnieszkaKielbasowska228: Przyszłość nie może być zmienna, bo w końcówce Omniverse było pokazane że to wszystko to pętla czasowa
Odpisz
22 sierpnia 2021, 19:52
@Cosnapewno: A no, najlepsze dwa odcinki
Odpisz
22 sierpnia 2021, 20:39
@Cosnapewno: a ten ostateczny ben 10k nie mógł przypadkiem przemienić się w dowolnego kosmitę mając jego zdolność itd a na tym wyświetlając hologram zwykłego Bena? Miało by to sens bo przeciwnik nie wiedział by z jakim gatunkiem walczy ale tu cała logika pryska bo przy transformacji drze mordę z nazwą kosmity
Odpisz
22 sierpnia 2021, 21:06
@Matiozowiec: Mógł. Co prawda ewolucyjnie sensu to nie ma (a tak działa wersja ostateczna, że wystrzeliwujesz wprost na sztyt ewolucji), ale tak. Swoją drogą Ben jest ostatnią osobą, którą wybrałbym do dyskretnych misji
Ktoś: Dobra, teraz musimy się skradać, bo nas zauważą, czekaj, co ty robisz z zegarkiem?
Ben: Big Chill!
Odpisz
22 sierpnia 2021, 21:13
@Matiozowiec: Ta zdolność o której właśnie mówisz, te hologramy, to jest właśnie ostateczny Ben. Jest najpotężniejsza bo ma zdolności wszystkich innych
Odpisz
22 sierpnia 2021, 21:22
@Cosnapewno: Może i ma, ale musi się między nimi przełączać, więc niezbyt
Odpisz
Edytowano - 22 sierpnia 2021, 21:36
@AgnieszkaKielbasowska228: Zobacz tylko ile czasu zajmuje tranformacja normalnie, a ile ostatecznym Benem. Ben również dziedziczy tylko ich moce, ale nie resztę fizjologi, co pozwala mu ominąć ich słabości. Ma również dostęp do innych kosmitów ostatecznych. Nie zatraci się w kosmicie, bo nim nie jest. Nie musi się martwić że jego kombinezon zniknie
Ostateczny Ben= Op
Odpisz
22 sierpnia 2021, 21:40
@Cosnapewno: Transformacja nie trwa długo. To po prostu bajka dla dzieci, wizualizacja przemiany jest ciekawsza. Gdyby Ben przemieniałby się stopniowo to podczas pierwszego wciśnięcia tarczy jego ludzkie ciało by spłonęło, bo nie zdążyłoby się przemienić
Odpisz
22 sierpnia 2021, 22:51
@Cosnapewno: co niszczy całą logikę zważając że ich moc wynikała jedynie z ich fizjologii więc może jest op ale nie ma racji bytu
Odpisz
22 sierpnia 2021, 23:05
@Matiozowiec: potężna dyskusja, chyba mogę jednak być dumny ze wstawienia tego kradzionego mema :3
Odpisz
23 sierpnia 2021, 08:52
@AgnieszkaKielbasowska228: transformacia trwała tak naprawdę sekundę a nie wiadomo czy ostateczny nie przemieniał się w równym tępię skoro wyświetlało to jego hologram na kosmicie
Odpisz
23 sierpnia 2021, 09:02
@Matiozowiec: Każdy z ostatecznych obcych nie ma racji Bytu
Odpisz
23 sierpnia 2021, 09:07
@Cosnapewno: w sumie to tak ogień który zamraża rakiety biorące się w nieskończoność chociaż echo echo miał rację bytu
Odpisz
30 sierpnia 2021, 12:49
@Matiozowiec: W sumie Ostateczny Echo Echo to ten sam Echo Echo, ale w innej skorupce
Odpisz
30 sierpnia 2021, 12:53
@AgnieszkaKielbasowska228: dokładnie jest jedynie lepiej uzbrojony
Odpisz
30 sierpnia 2021, 13:25
@Matiozowiec: Oczywiście zignorujmy fakt, że Echo Echo to dźwięk zakuty w silikon, więc nie mam pojęcia, gdzie tu DNA. Choć podobna luka jest z Heatblastem, Diamond Headem, Chromastonem, Upgradem, prawdopodobnie z Bloxem i NRG
Odpisz
30 sierpnia 2021, 15:37
@AgnieszkaKielbasowska228: akurat z Chromastonem to jeszcze dziwniejsza sprawa bo w teorii on nie istnieje bo był w diamentogłowym. Co do echo echo fakt jest to nonsens ale tutaj jako jedyna ostateczna wersja ma sens bo z dźwięku zamkniętego w sylikonie staje się robotem emitującym dźwięk z głośników reszta wymienionych faktycznie jest trochę bez sensu zważając że diementowy jest żywym kryształem pustym w środku cóż upgrade ma tu jeszcze sens ponieważ jest czymś mechanicznym więc jako tako miał by miejsce jako pomocnik bądź coś ale w momencie gdy człowiek staje biomechaniczną masą traci to jakikolwiek sens
Odpisz
30 sierpnia 2021, 18:35
@Matiozowiec: Co do Upgrade'a to jeszcze dałoby się to rozwiązać tak, że jest zrobiony nie z nanitów, a organitów. I w sumie przydałoby się miejsce do rozmyślać o tej franczyzie, a na grupie pewnie nikt by nie siedział.
Odpisz
30 sierpnia 2021, 18:40
@AgnieszkaKielbasowska228: i to nabiera sensu chociaż ciekawi mnie jedno odnośnie gatunku upgrade czy statek był upośledzony intelektualnie? A i pomysł z miejscem do takich debat jest świetny
Odpisz
30 sierpnia 2021, 19:12
@Matiozowiec: Ship powstał poprzez wydalenie części nanitów i faktycznie mogło go to osłabić. Z resztą, jest osobnym bytem, w przeciwieństwie do fragmentów Goopa, które łączą się w jednego kosmitę. Bardziej trapi mnie to, że on ma nieco inne zdolności, ale w przypadku mechanicznych form życia to akurat nie problem. Czy w rakim razie jest to podgatunek?
Odpisz
30 sierpnia 2021, 20:47
@AgnieszkaKielbasowska228: prawdopodobne tak chociaż o ile pamiętam posiada on większą siłę od typowego przedstawiciela swojego gatunku
Odpisz
30 sierpnia 2021, 22:14
@Matiozowiec: A to ciekawe. Co do tego. Omnitrix zmieniał Bena w Upchucka o dwóch podgatunkach. Czy tak samo działałoby z człowiekiem? Oczywiście zakładamy, że zegarem ma ktoś inny, niż człowiek. Bo osmozjanie to podgatunek ludzi, więc logiką Upchucka tak powinno się dziać.
Odpisz
31 sierpnia 2021, 14:57
@AgnieszkaKielbasowska228: hmm najprawdopodobniej tak chociaż było by to dziwne bo dna chociaż bardzo podobne powinno delikatnie się różnić dla każdego podgatunku więc każda z nich powinna być osobną ikonką. Lecz to co mnie bardziej ciekawi to to że będąc w formie obcego przemieniał się dotykając znaku nie miał tam jak wybrać więc wtedy omnitrix musiał odczytywać w co chce się przemienić na podstawie fal mózgowych zatem pytanie czy Azmut nie mógł sprawić aby cały czas omnitrix działał w ten sposób bez durnego wybierania kosmity za pomocą tarczy?
Odpisz
31 sierpnia 2021, 15:00
@Matiozowiec: Ta funkcja to jeden z elementów master control, czyli pełnej kontroli nad omnitrixem. Azmuth dał go Benowi na 18 urodziny
Odpisz
31 sierpnia 2021, 15:02
@Cosnapewno: jak dla mnie głupota wszak ułatwiło by to mu życie
Odpisz
31 sierpnia 2021, 15:18
@Matiozowiec: Master control dawało mu też dostęp do każdego obcego, brak limitu czasu, oraz kilka innych funkcji. Więc Azmuth nie chciał dać tej mocy dziecku
Odpisz
31 sierpnia 2021, 15:38
@Cosnapewno: dodatkowo daje dostęp do całej bazy kosmitów których podobno jest 1.900.011
Odpisz
31 sierpnia 2021, 17:43
@Matiozowiec: Jeśli chodzi o wybieranie kosmitów za pomocą tarczy to jest to bardziej intuicyjne. Omnitrix jest technologią poziomu 20, a dziesięciolatek z Ziemi był bez problemu go użyć. Zważywszy na jego początkowy cel, Omnitrix musiał być łatwy w obsłudze. Ponad to, znaleziony przez Bena zegar był prototypem, więc Azmuth mógł w teorii pierwotnie chcieć w pełnej wersji pozbyć się tej funkcji, jednak pierwszy prawdziwy Omnitrix był już pewnie pod Bena robiony, a Ben lubi uderzać w tarczę. Jest też do tego przyzwyczajony i co prawda jako Ben 10K już tego nie robi (bo pewnie nie ma tam tarczy, mówię o tym z Omniverse) to i tak założyć można, że odzwyczajanie zajęło mu długo. Jestem też fanem tego, że Ben w 5 Years Later ma Master Control, ale nadal używa manualnej metody wyboru, bo jak już mówiłem, jest do tego przyzwyczajony.
Odpisz
1 września 2021, 10:33
@AgnieszkaKielbasowska228: w sumie to ma sens aczkolwiek jak to Azmut powiedział omnitrix miał służyć jako urządzenie do tłumaczenia więc to że możesz zmienić się telepatycznie miało by więcej sensu chociaż z drugiej strony ta funkcja przemiany najprawdopodobniej miała służyć do tego aby przedstawiciel jakieś rasy mógł Ci bardziej zaufać?
Odpisz
1 września 2021, 10:42
@Matiozowiec: Ja zawsze myślałem o tym jako o metodzie wejścia w czyjeś buty, żeby zobaczyć jak mają inni.
Odpisz
1 września 2021, 11:15
@AgnieszkaKielbasowska228: jak miotacz punktu widzenia z "autostopem przez galaktykę"?
Odpisz
1 września 2021, 11:19
@AgnieszkaKielbasowska228: w tym momencie ograniczenie czasowe itd traci trochę sens bo ty masz tylko zobaczyć jak czuje się twój rozmówca, chociaż mnie nurtuje jedno skoro Azmut był geniuszem to dlaczego nie przyszło mu do głowy że mogąc przybrać każdą formę nawet dosłownie Boga ktoś nie zdecyduje się użyć tego jako broni
Odpisz
1 września 2021, 14:41
@Matiozowiec: Bo używanie tego jaki broni to idiotyzm. Masz urządzenie będące w stanie zrekonstruować cały gatunek, przynieść pokój, wyleczyć wszystkie wady genetyczne. Co z nim robisz? Używasz go jako broni? To trochę krindżowe, gościu.
Odpisz
1 września 2021, 14:46
@AgnieszkaKielbasowska228: właściwie to dobre pytanie czy może je naprawdę wyleczyć bo naprawi jego kod genetyczny to prawda ale tylko na jakiś czas bądź do zdjęcie zegarka
Odpisz
1 września 2021, 17:34
@Matiozowiec: Raczej na zawsze. Chociażby tacy DNAlien czy Nadistoty. I teoretycznie zmutowane Waybigi powinny się liczyć, Omniverse popełniło imperatyw narracyjny, jej!
Odpisz
1 września 2021, 18:02
@AgnieszkaKielbasowska228: dobrze tu możemy uznać że naprawa dna będzie czymś stałym i to naprawdę spoko sprawa a więc pytanie dlaczego dodał to zegarka dna stworzeń które mogą wszystko obcy x żyjący naturalnie na ogół nic nie robili spędzając wieczność nad przemyśleniami więc nie byli groźni lecz ta moc w rękach innej istoty doprowadziła by do zniszczenia całego wszechświata
Odpisz
1 września 2021, 19:24
@Matiozowiec: A kojarzysz te dwie pozostałe świadomości Alien X? Te omniwiedzące byty, które mogą powstrzymać każdą decyzję użytkownika meta-uniwersalnym liberum veto? Nie sądzisz, że są odpowiednim zabezpieczeniem przed niegodnymi rękami?
Odpisz
1 września 2021, 20:26
@AgnieszkaKielbasowska228: otóż z nimi może być problem one nie mogą nigdy naturalnie dojść do porozumienia to fakt ale w przypadku pojawienia się 3 głosu nie jest tak prosto co prawda w bajce słabo to pokazali ale gdyby Ben trochę dłużej czasu spędził z nimi i chociaż trochę spróbował się z nimi zaprzyjaźnić jest szansa że mogli by oni całymi dniami debatować w momencie w którym posiadać on będzie wyłączną władzę nad obcym x tak jak było to omnivers gdzie podczas sądu ostatecznego oddali mu władze nad nim
Odpisz
1 września 2021, 20:49
@Matiozowiec: Wiem, chodzi mi o to, że nie każdy jest Benem. Albedo kiedyś zmienił się na ponad rok w Alien X i nic mu to nie przyniosło raczej, bo nie mógł się dogadać.
Odpisz
1 września 2021, 22:12
@AgnieszkaKielbasowska228: moim zdaniem zależy to od dwóch rzeczy twojego charakteru i tego jaki będą miały twoje byty wątpię by przy każdym obcym x te wewnętrzne byty miały jednakowy charakter
Odpisz
2 września 2021, 09:15
@Matiozowiec: A no z charakterami różnych Celestasapiensów muszę się zgodzić. Jednak Omnitrix dysponuje tymi, które znamy, więc w zasadzie bez różnicy.
Odpisz
2 września 2021, 09:26
@AgnieszkaKielbasowska228: nie do końca mogę się zgodzić co prawda dna tego kosmity dla każdego będzie takie same lecz nie wiadomo czy celestianie także są czymś stałym
Odpisz