Autobusy są duże i ciężkie, podczas zderzenia z innym samochodem autobus za bardzo nie ucierpi oraz bez pasów bezpieczeństwa łatwiej i szybciej ewakuować te 50 osób
@gvcxzxcxfg: w najgorszym wypadku uderzysz o siedzenie przed tobą a nie uderzysz głową o przednią szybę jak w samochodzie osobowym
Autobus zatrzymuje się dużo wolniej niż samochód osobowy
@przemek1ni: i tak większe pojazdy jeżdżą wolniej, jest ich mniej i są prowadzone przez kierowców zawodowych a nie janusza która zapi.....a passatem 120 na wsi
nawet w tym wypadku rozmiar autobusu sprawia że duża część uderzenia zostanie wchłonięta przez sam autobus który się zgniecie, osobówki są małe i tam nie ma za bardzo co się zgnitać i wchłaniać energię
przynajmniej tak mi sięwydaje
pasy w autobusach by nie przeszkadzały ale teżjakośbardzo potrzebne nie są
@przemek1ni: Prędkość oraz impet jakiegokolwiek wypadku samochodowego (omijając pociąg jako przyczyna lub spadek z mostu, bo to jest prawie pewna śmierć co najmniej 2 osób w prawie każdym takim wypadku), w którym uczestniczy autobus jest tak niewielki, że możliwość śmierci jest podobna do tej po spadanięciu z kilku schodków na klatce czy w domu. Najciężej ma w każdym wypadku kierowca, bo jest najczęściej lub bardziej zawsze (tu mowa o budowie autobusa) wypoziomowany na wysokości każdego przeciętnego kierowcy samochodu osobowego. Boczne zderzenia czy tylnie są w większości niegroźne przez sposób poruszania, czołowe i z pełną prędkością może wywołać duże szkody, ale głównie znajdziesz rannych niż zabitych w takiej sytuacji, nawet przewrócenie autobusa przez zderzenie boczne wydaje się być niegroźne, mimo że groźniejsze niż przeciętnie. Przez swoje gabaryty oraz prędkość jaką osiąga jest to jeden z najbezpieczniejszych transportów drogowych w każdym razie na pewno dla pasażerów.
Komentarze
Odśwież24 października 2021, 10:20
Ale w autokarach są pasy czy jest ktoś w stanie to wyjaśnić ?
Odpisz
26 listopada 2021, 11:27
@Wikidoom: czasem są, czasem nie
Odpisz
21 października 2021, 16:25
Autobusy są duże i ciężkie, podczas zderzenia z innym samochodem autobus za bardzo nie ucierpi oraz bez pasów bezpieczeństwa łatwiej i szybciej ewakuować te 50 osób
Odpisz
21 października 2021, 16:34
@stalamed: a przy gwałtownym hamowaniu?
Odpisz
21 października 2021, 16:39
@gvcxzxcxfg: w najgorszym wypadku uderzysz o siedzenie przed tobą a nie uderzysz głową o przednią szybę jak w samochodzie osobowym
Autobus zatrzymuje się dużo wolniej niż samochód osobowy
Odpisz
21 października 2021, 16:41
@stalamed: kurde rzeczywiście
Odpisz
21 października 2021, 16:55
@stalamed: Gówno prawda, jeśli "innym samochodem" nie jest osobówka, tylko ciężarówka czy inny autobus
Odpisz
21 października 2021, 17:21
@przemek1ni: i tak większe pojazdy jeżdżą wolniej, jest ich mniej i są prowadzone przez kierowców zawodowych a nie janusza która zapi.....a passatem 120 na wsi
nawet w tym wypadku rozmiar autobusu sprawia że duża część uderzenia zostanie wchłonięta przez sam autobus który się zgniecie, osobówki są małe i tam nie ma za bardzo co się zgnitać i wchłaniać energię
przynajmniej tak mi sięwydaje
pasy w autobusach by nie przeszkadzały ale teżjakośbardzo potrzebne nie są
Odpisz
21 października 2021, 17:26
@stalamed: ale przy dachowaniu mogą się przydać
Odpisz
21 października 2021, 20:33
@stalamed: Mówisz to zobaczeniu crashtestów szkolnych autobusów na YT czy dokonujesz czystej spekulacji?
Odpisz
Edytowano - 21 października 2021, 20:59
@przemek1ni: Prędkość oraz impet jakiegokolwiek wypadku samochodowego (omijając pociąg jako przyczyna lub spadek z mostu, bo to jest prawie pewna śmierć co najmniej 2 osób w prawie każdym takim wypadku), w którym uczestniczy autobus jest tak niewielki, że możliwość śmierci jest podobna do tej po spadanięciu z kilku schodków na klatce czy w domu. Najciężej ma w każdym wypadku kierowca, bo jest najczęściej lub bardziej zawsze (tu mowa o budowie autobusa) wypoziomowany na wysokości każdego przeciętnego kierowcy samochodu osobowego. Boczne zderzenia czy tylnie są w większości niegroźne przez sposób poruszania, czołowe i z pełną prędkością może wywołać duże szkody, ale głównie znajdziesz rannych niż zabitych w takiej sytuacji, nawet przewrócenie autobusa przez zderzenie boczne wydaje się być niegroźne, mimo że groźniejsze niż przeciętnie. Przez swoje gabaryty oraz prędkość jaką osiąga jest to jeden z najbezpieczniejszych transportów drogowych w każdym razie na pewno dla pasażerów.
Odpisz
21 października 2021, 21:23
@TrueStoryGuy: O, aż fajnie posłuchać kogoś, kto się trochę zna w temacie
Odpisz
21 października 2021, 20:21
Jeśli w autobusie są pasy, trzeba zapinać
Odpisz