Oceń:

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz obrazkowy

Ważne informacje:

  1. Komentarz obrazkowy musi być powiązany z komentowanym obrazkiem
  2. ZABRONIONE są obraźliwe, wulgarne obrazki
  3. ZABRONIONE są obrazki przedstawiające osoby w pozach prowokacyjnych oraz zbliżenia piersi, pośladków i inne treści o podobnym charakterze.

Komentarze

Odśwież
Avatar AnakinSkywalker1981

4 sierpnia 2023, 06:46

Ale się uśmiechnęłem jak przeczytałem pierwsze słowa, O! Znów mam nogi!

Avatar Xenomas

30 grudnia 2021, 23:23

No tak bo on ich wszystkich pozabijał w 3

Avatar AgnieszkaKielbasowska228

30 grudnia 2021, 23:55

@Xenomas: Ale to nadal dobre pytanie

Avatar Baturaj

8 stycznia 2022, 15:14

@AgnieszkaKielbasowska228: Właśnie że nie. To nie przeszłe czyny definiują, co ma się z człowiekiem stać, a to, kim jest teraz. A Vader w chwili śmierci był prawdziwym Jedi, nawet jeśli zamordował miliony ludzi w przeszłości.

Dlaczego ma tak być, zapytasz? A dlaczego nie? Jeśli ktoś już nie jest "zły", już nie morduje ani nie będzie mordował, to dawanie mu jakiejś kary (np. kary śmierci) jest czymkolwiek więcej, niźli bezsensowną, bezproduktywną zemstą? Która nie wróci życia zamordowanym ani nie naprawi szkód.

Jedyne, co ma sens, to takiej osobie nakazać swoje błędy naprawić, najlepiej, jak potrafi, ale Vader umarł, także...

Avatar AgnieszkaKielbasowska228

8 stycznia 2022, 15:36

@Baturaj: Masz rację, choć nadal iważam, że spytać nie zaszkodzi.

Avatar Michaelli

8 stycznia 2022, 18:13

@Baturaj: Austriacki akwarelista też zabił mordercę milionów ludzi, ale chyba nie trafił do nieba

Avatar Baturaj

Edytowano - 8 stycznia 2022, 18:25

@Michaelli: I tutaj uwaga: nie wiadomo, czy nie trafił. Nie wiadomo, gdzie trafił. I nie mamy moralnego prawa oceniać, gdzie trafił. Nieważne, co ktoś zrobił, nie można oceniać że poszedł do piekła.

Mamy za to obowiązek modlić się za KAŻDEGO człowieka, żeby poszedł do nieba.

P.S. Ale doceniam żart.

Avatar AgnieszkaKielbasowska228

8 stycznia 2022, 20:07

@Baturaj: W sumie beka będzie jak niebo okaże się gówniane, a piekło chillera utopia.

Avatar Baturaj

8 stycznia 2022, 22:08

@AgnieszkaKielbasowska228: Nie okaże się, z definicji. Bo piekło to nie miejsce. Piekło to stan duszy. Stan polegający na braku odczuwania obecności Jedynej i Absolutnej Miłości.

Avatar AgnieszkaKielbasowska228

9 stycznia 2022, 09:16

@Baturaj: Przekonamy się jak umrzemy

Avatar Baturaj

Edytowano - 9 stycznia 2022, 12:35

@AgnieszkaKielbasowska228: Jasne, że to wiara, nie wiedza, ale właśnie z perspektywy wiary katolickiej, to piekło z definicji nie może się okazać "fajnym miejscem", bo przede wszystkim jest stanem duszy nieodczuwającej Miłości, nie miejscem. To tak jakbyś powiedziała: "smak słodki może się okazać gorzkim krzesłem". Sprzeczne wewnętrznie i bez sensu.

Avatar AgnieszkaKielbasowska228

9 stycznia 2022, 15:27

@Baturaj: Oczywiście, że to bez sensu, ale wiesz. Bóg nas zawsze mógł prankować.

Avatar Baturaj

9 stycznia 2022, 22:23

@AgnieszkaKielbasowska228: Nie Bóg chrześcijański. To musiałby być jakiś inny Bóg.

Avatar AgnieszkaKielbasowska228

10 stycznia 2022, 08:49

@Baturaj: A ten biblijny to czasem nie monoteistyczny?

Avatar Baturaj

10 stycznia 2022, 09:02

@AgnieszkaKielbasowska228: Jest... ale mówimy hipotetycznie...
Chodzi o to, że jeśli ktoś mówi rzeczy typu "A CO JEŚLI Bóg tak naprawdę jest taki i siaki, a nie taki, jak mówi chrześcijaństwo" to wówczas nie mówi o chrześcijańskim Bogu. Ludzie nie zdają sobie z tego sprawy. Jeśli ktoś mówi, że Bóg jest np. "skur**ynem", a tacy się zdarzają, to mówi o jakimś innym Bogu monoteistycznym. To, że nie rozumie istoty Absolutu, to nie znaczy, że ten Bóg o którym mówi to nasz Bóg.

Avatar AgnieszkaKielbasowska228

10 stycznia 2022, 10:18

@Baturaj: Czyli jak oceniam czyny Boga jako złe to znaczy, że magicznie oceniam jakiegoś innego boga?

Avatar Baturaj

Edytowano - 11 stycznia 2022, 09:28

@AgnieszkaKielbasowska228: Nie magicznie... Po prostu "Bóg chrześcijański" = "Bóg mający konkretne, opisane w chrześcijaństwie cechy"

Więc jeśli ktoś mówi "a co jeśli On nie ma takich cech" to mówi już o Kimś, kogo wg chrześcijaństwa nie ma. Bo nie jest to Bóg.
Np. "sk**wysyn" to nie jest cecha chrześcijańskiego Boga, niezależnie pod jakim kątem spojrzeć. Dlatego osoba która mówi że On taki jest, to nie mówi o Nim.
To tak jakby rozważać na temat krzesła, biorąc pod uwagę że jest z gumy. Tylko że ono jest z drewna.

Czy już rozumiesz co mam na myśli?

Avatar AgnieszkaKielbasowska228

11 stycznia 2022, 11:04

@Baturaj: No powiedzmy, że rozumiem, ale czy się zgadzam to inna kwestia.

Avatar Baturaj

11 stycznia 2022, 12:26

@AgnieszkaKielbasowska228: Tu chodzi o czystą logikę. Chrześcijaństwo mówi wyraźnie, jaki jest Bóg. Nie ma problemu, żeby ktoś mówił sobie coś o innym Bogu, z innymi cechami, bo przecież jest najzupełniej możliwe, że taki Bóg istnieje (bo wiara to nie wiedza, jak wiadomo), ale niech nie mówi, że jest to Bóg chrześcijański, bo nie jest.

Avatar AgnieszkaKielbasowska228

11 stycznia 2022, 12:40

@Baturaj: Chrześcijaństwo opiera się na książce napisanej przez Boga, popraw mnie jeśli się mylę.

Avatar Baturaj

11 stycznia 2022, 12:55

@AgnieszkaKielbasowska228: Nie, "książka" została napisana przez ludzi, pod Bożym natchnieniem. I to jest ogromna różnica.
Polecam te oto dwa filmiki pomocne w zrozumieniu problemu:

Czy Biblia jest metaforą?
https://www.youtube.com/watch?v=91xYYDDcso8

Czy Bóg "się zmienił"?
https://www.youtube.com/watch?v=2P2GTY6duGY

Avatar AgnieszkaKielbasowska228

Edytowano - 11 stycznia 2022, 13:15

@Baturaj: Wiem, użyłem skrótu myślowego. A filmy widziałem. Ja zaś polecam Biblię Niewierzącego na youtubie skoro zaczynamy wskazywanie palcami na mądrzejszych od nas.

Avatar Xenomas

14 stycznia 2022, 16:26

@AgnieszkaKielbasowska228: CZAS ZAKOŃCZYĆ TĄ GÓWNO-BURZE

Avatar AgnieszkaKielbasowska228

14 stycznia 2022, 16:36

@Xenomas: Przecież już się rozeszliśmy

Avatar Xenomas

15 stycznia 2022, 12:53

Avatar AgnieszkaKielbasowska228

15 stycznia 2022, 13:08

@Xenomas: Co?

Avatar Xenomas

Edytowano - 15 stycznia 2022, 13:11

@AgnieszkaKielbasowska228: Ok chciałem napisać

Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.

Opisz problem

Dołącz screena

Avatar SieGraSieMa
Dodane przez: SieGraSieMa

Jeśli chodzi o inne kontynenty, to Turcja, USA, Japonia...

Ależ geniusz

Imponujący

Może następnym razem będzie bardziej uważać

Ciężkie jest życie historyka

Yyyy 90 minut to dużo?

Zobacz więcej popularnych memówpopularne memy strzałka