@Racibor: ja wiem, że nie takie jest normalne rozwiązanie. W memie jest, że zamiana kolejności zmienia wynik, chciałam pokazać w jakim wypadku ten wynik się różni od oryginalnego
@Racibor: w takim razie popełniłam błąd, niemniej jest to pokazane z mojej strony skrótowo. Szukałam sposobu na zmianę tego tak, żeby wynik faktycznie wyszedł inny, jak według mema
@Racibor: nie, po prostu nie wiedział jak działa kolejność. Jakby dodawanie miało pierwszeństwo przed odejmowaniem (tak jakby był tam nawias) to wtedy faktycznie wynik jest taki jak wyszedł Viccy Art.
@FluttershyIsNOTaDoormat: no właśnie nie bardzo bo nawet jakby zapominał o kolejności wykonywania działań to i tak tu nie mógłby wyjść inny wynik, bo nieważne w jakiej kolejności to policzysz to i tak nie ma wpływu, bo wynik ma wyjść taki sam, jak mu wyszedł inaczej inny to znaczy że źle dodał/odjął ewentualnie jak pokazał ViccyArt
@Bejz_: WTF, w dodawaniu i odejmowaniu kolejność nie ma znaczenia mógłby zacząć od -16 i napisać -16+19+82 i to wciąż było by to samo działanie, tu nie ma znaczenia kolejność, w dodawaniu i odejmowaniu możesz sb to ustawiać w dowolnej kolejności i wynik ma wyjść taki sam, jeżeli wychodzi inaczej to to oznacza że masz błąd w wyliczeniach,
jeżeli nie wierzysz możesz sb wcięć kilka liczb i pododawać je w losowej kolejności, podobnie z ujemnymi i możesz też mieszać + z - i wyjdzie to samo, jak nie wierzycie to możecie zapytać swojego nauczyciela od matmy, jak nie jest ułomem skreślający 5x3 i piszącym 3x5 jak na niektórych memach to powie to samo co ja i Wikipedia
@Racibor: A ty się nie kłóć, Fluttershy ma rację, a ty ewidentnie nie jesteś dobry w myśleniu.
Fluttershy już to powiedział, ale spróbuję ci jakoś prościej wytłumaczyć, może w końcu zrozumiesz.
Kolejność wykonywania działań, to to w jakiej kolejności się wykonuje działania, cnie?
I w ogólnie przyjętej kolejności najpierw się mnoży/dzieli, a potem dodaje/odejmuje.
Dlatego 2 + 2 × 2 jest równe 2 + 4 = 6, a nie 2 + 2 × 2 = 4 × 2 = 8.
Zaś według Sławka dodawanie i odejmowanie nie są równorzędne i jedno z nich jest pierwsze.
W takiej sytuacji, jeśli odejmowanie jest pierwsze, to to nic nie zmienia, bo w działaniu odejmowanie jest po lewej, a w ogólnie przyjętej kolejności właśnie od lewej się liczy, w przypadku równorzędnych działań.
Ale gdyby dodawanie miało pierwszeństwo, to już robi różnicę, bo najpierw byś dodał, a dopiero potem odjął. Czyli 82 - 16 + 19 = 82 - 35 = 47
W ogólnie przyjętej kolejności działań to równanie byłoby zapisane w taki sposób: 82 - (16 + 19) = 82 - 35 = 47
@Racibor: Odpowiadając na ten nowszy komentarz:
Ja pie....e xD
Ale ty dalej nie rozumiesz k...a, że typ na memie NIE ROZUMIE, że dodawanie i odejmowanie jest równorzędne?
I właśnie o tym mówimy, jakby to mogło wyglądać według niego xD Więc te zasady "poprawnej" matematyki, o których mówisz, nie mają tu nic do rzeczy xD
@Bejz_: nie nie k...a nie, już to k...a któryś raz tłumacze - przed szesnastą oznacza że to liczba ujemna więc - ma być w nawiasie, a jak chcesz wyciągnąć przed nawias to należy zmienić znaki w nawiasie i wtedy w nawiasie będzie 16 ale -19,
-(16-19)=+(-16+19)
Zapis 1+2-3+4 można też traktować jako dodawani 1+2+(-3)+4 i można wówczas zmieniać kolejność wyrazów zgodnie z prawami łączności i przemienności dodawania.
a twój błąd w odliczeniach wynika z tego że błędnie użyłeś nawiasu
możesz sb nawet jutro na lekcjach zapytać nauczyciela od matmy, twój błąd jest z tego żę
@Racibor: Ja pie....e typie, ty umiesz czytać? xD
Może tym razem ci się uda coś zrozumieć, wkleję ten fragment jeszcze raz:
"Ale ty dalej nie rozumiesz k...a, że typ na memie NIE ROZUMIE, że dodawanie i odejmowanie jest równorzędne?
I właśnie o tym mówimy, jakby to mogło wyglądać według niego xD Więc te zasady "poprawnej" matematyki, o których mówisz, nie mają tu nic do rzeczy xD"
@Bejz_: nawias którego użyłeś żeby nadać priorytet, zrobiłeś to błędnie
jakbyś zapominał to co jest przed nawiasem oznacza wymnożenie tego co jest w nawiasie i tak a(2+3) to 2a+3a
i to samo tyczy się znaku plusa i minusa i tak jak dajesz minus przed nawias to oznacza ze ma wymnożyć to co jest w nawiasie i tak -(2+3)= -2-3 ,i tu k...a był błąd w twoim działaniu co krzyczałeś że wychodzi inny wynik, wychodził inny bo dałeś do nawiasu 19 a nie zmieniłeś jej wartości na ujemną,
błąd o którym mówisz to złe wyłączanie przed nawias a nie a nie zła kolejność wykonywania działań, wyszło ci inaczej bo zmieniłeś wartość to k...a co innego niż zła kolejność wykonywania działań
ty przez złe użycie nawiasu z 82-16+19 zrobiłeś 82-16-19
@Bejz_: od kiedy w dodawaniu kolejność ma znaczenie??? jak masz 10+3+7 możesz to dodać w dowolnej kolejności nie ma różnicy czy najpierw dodasz 7 do 3 czy 7 do 10 ten sam wynik wychodzi
@FluttershyIsNOTaDoormat: twierdziłeś że bezwzględnie należy wykonywać działania od lewej tak więc zmiany kolejności liczb wpływa na kolejności wykonywania działań, serio tego nie rozumiesz? serio? sam to k...a pisałeś, i tak wyjdzie że dodawanie jest przed odejmowanie
@Racibor: ja sobie nawias wstawiłam dla uproszczenia (chociaż minus dałam po nawiasie zamiast przed, mój błąd).
Jak masz 2-7+8= -5+8 czyli 3.
Jeśli zamienię kolejność i zrobię 2-(7+8), czyli najpierw dodam zamiast odjąć, to wyjdzie mi:
2-(7+8)= 2-15 czyli -13.
@ViccyArt: to nie wina złej kolejności tylko złego wprowadzenia do nawiasu, bo - przed nawiasem działa tak że zmienia wartość na przeciwną, błąd był z tego że jak dałeś minus przed nawias to powinieneś zmienić z +8 na - 8 i wtedy wyjdzie dokładnie więc używając nawiasu to powinno być tak 2+(-7+8) tak to powinno być i teraz możesz sprawdzić
@Racibor: minus wstawiam cały czas dla uproszczenia, jako pokazanie "patrz to sobie robię pierwsze, nie patrzę na ten minus". Dalej szukam jak można wykonać działanie inaczej, żeby wyszedł inny wynik. Wiem że minus przed nawiasem powoduje zmianę znaków
@Racibor: Nie no, patrz
Usunę liczbę dziesiątek, bo nie chce mi się tyle pisać, a pokazać o co mi chodzi:
2-6+9 masz obliczyć
(((2)-6)+9)
Opuśćmy zewnętrzny nawias bo nic nie daje
((2)-6)+8
Nawias dookoła 2 też zbędny
(2-6)+8
I znowu nawias wydaje się zbędny, ale skoro mają problem z tym, czy najpierw dodać, czy odjąć (czyli nie wiedzą, że w tej sytuacji robi się je od lewej do prawej), to miejmy nadzieję, że wiedzą, że nawiasy się robi najpierw i elegancko powinni to teraz rozwiązać
@Bejz_: Jeśli działanie ma tylko dodawanie i odejmowanie, albo mnożenie i dzielenie (czyli nie mieszasz dodawania z mnożeniem itd.) to to nic nie zmienia, bo równie dobrze na końcu wychodzi na to, że tak właściwie każdy nawias można opuścić wracając do punktu wyjścia, ale uwydatnia on, że najpierw robisz działanie z lewej (bo nawias zostanie na dwóch pierwszych liczbach zawsze)
@RoyalPigeon: Ale dlaczego trollujesz?
Podałeś to wstawienie nawiasu, jako rozwiązanie na to, że facet nie wie czy najpierw się odejmuje, czy dodaje. A skoro nie wie, to nie mógł po prostu wstawić nawiasu, bo według jego wiedzy odejmowanie albo może być przed dodawaniem, albo po. W jednym z tych wypadków dodanie nawiasu nic nie zmienia, ale gdyby drugi wypadek okazał się prawdziwy, to dodanie nawiasu dałoby im zły wynik -_-
Dodanie nawiasu nie zmienia rzeczywistości, bruh -_-
To tak jakby jakiś typ szedł na pole minowe i wj...ł się na minę, a ty byś powiedział "Mógł poszukać brzozy i stanąć przed nią, po czym iść w prostej linii. Wtedy udało by mu się przejść, bo rośnie tam tylko jedna brzoza i przed nią nie ma min.".
@Bejz_: Zgubiłem się w twoim komentarzu tak szczerze. I czuję, że nie powinienem odpowiadać, bo skoro go nie rozumiem, to moja odpowiedź może się mijać z tym, co mówisz, ale że uważasz, że trolluję to nie mogę tego tak zostawić i wytłumaczę jeszcze raz o co mi chodzi po prostu:
82-16+19 (patrz jak się poświęcam, bo piszę całe liczby)
Nałożymy sobie na to nawiasy tak jak tłumaczyłem wcześniej, czyli ile liczb, tyle otwierasz nawiasów i zamykasz nawias po każdej liczbie
(((82)-16)+19)
Zarówno najbardziej zewnętrzny jak i najbardziej wewnętrzny nic nie zmienia, więc usuńmy je
(82-16)+19
I teraz nie ma co się zastanawiać czy najpierw odejmujemy czy dodajemy. On dalej nie musi wiedzieć. Ale załóżmy, że wie, że nawiasy się robi najpierw. A w nawiasie jest tylko odejmowanie. Czyli najpierw odejmuje. Potem dodaje. Czyli najpierw robi działanie z lewej, potem idzie w prawo. Więc wynik wyjdzie poprawny.
Tak jak wspomniałem, jakby wymieszać dodawanie z mnożeniem to tak nie róbmy, bo wtedy wyjdzie źle faktycznie, ale no mowmi o odejmowaniu i dodawaniu, więc to jest jak najbardziej poprawne
@RoyalPigeon: K...a serio?
Postaram się to powiedzieć najprościej i najbardziej zrozumiale jak umiem.
Dodanie nawiasu nie pozwala Ci znaleźć wyniku. Nie pozwala się dowiedzieć co jest pierwsze. A on tego NIE WIE.
W tym wypadku to działa tylko dlatego, że TAK SIĘ SKŁADA, że ten nawias nic nie zmienia. Ale on nie wie, czy zmienia czy nie zmienia. Więc nie może po prostu wstawić nawiasu w losowym miejscu, aby się dowiedzieć w jakiej kolejności ma robić, bo zgodnie z jego wiedzą wtedy równie dobrze może mu wyjść w ten sposób zły wynik.
"I teraz nie ma co się zastanawiać czy najpierw odejmujemy czy dodajemy."
Jest, bo w zadaniu tego nawiasu NIE MA. Więc jeśli się okaże, że trzeba najpierw dodać, to wyjdzie mu ŹLE.
A on NIE WIE, że dodawanie nie ma pierwszeństwa i dodając nawias się NIE DOWIE, że dodawanie nie ma pierwszeństwa. Po prostu postawi to czy zrobił dobrze, czy źle na przypadek.
"Tak jak wspomniałem, jakby wymieszać dodawanie z mnożeniem to tak nie róbmy, bo wtedy wyjdzie źle faktycznie, ale no mowmi o odejmowaniu i dodawaniu, więc to jest jak najbardziej poprawne"
Tak jak wspomniałem - z mnożeniem to dokładnie ta sama kwestia. On nie wie, co jest pierwsze. Może dodać nawias w losowym miejscu. Jak da nawias akurat na mnożenie, to mu wyjdzie dobrze, ale on tego NIE WIE. Równie dobrze może dać na dodawanie i mu wyjdzie źle.
@Bejz_: Ale ja nie dążyłem do ukazania mu równości dodawania i odejmowania (chociaż skoro ostatecznie wyszło, że robi się najpierw działanie z lewej to w sumie to zrobiłem). Dla mnie może tego nie wiedzieć, ale pokazuję sposób, którym wykona to w dobrej kolejności bez zastanawiania się czy odjąć czy dodać, bo ma najpierw wykonać nawiasy cokolwiek w nim jest
I tak, ja zakładam, że on umie wszystko, Einstein naszych czasów po prostu, ale nie rozumie tylko czy z dodawania i odejmowania któreś ma pierwszeństwo, więc zakładam też, że ogarnia każdy zapis w którym obok siebie bezpośrednio nie ma dodawania i odejmowania, czyli np. jak dam nawias to nie muszę tłumaczyć mu, że nawias robi najpierw.
"Jest, bo w zadaniu tego nawiasu NIE MA. Więc jeśli się okaże, że trzeba najpierw dodać, to wyjdzie mu ŹLE." No ja wiem że nie ma nawiasu, mówię, żeby dodać je tak, aby w sumie nic nie zmieniły dla ludzi ogarniających matmę, ale mu może pomóc. I nie zakładaj mi tu sytuacji, że może się okazać, że ma dodać najpierw
"A on NIE WIE, że dodawanie nie ma pierwszeństwa i dodając nawias się NIE DOWIE, że dodawanie nie ma pierwszeństwa. Po prostu postawi to czy zrobił dobrze, czy źle na przypadek."
Czy dodając nawias na pierwsze działanie po lewej stronie niezależnie od tego czy to dodawanie czy odejmowanie nie wykazałem właśnie ich równości? No wiesz, z zasady jeśli one są równe to robimy je od lewej, a właśnie do tej sytuacji doprowadziłem
I może zróbmy tak:
Napisz mi przykład, nie musi być długi, w którym udowodnisz, że mój sposób może go doprowadzić do złego wyniku, bo wiesz, słowami o matmie trudno mówić, ja podałem przykład w którym wychodzi na moje, teraz ty mu zaprzecz
nop, one są równorzędne, tylko w tym przypadku może być łatwiej policzyć jak od 19 odejmiesz 16, ale kolejność wykonywania działań mówi że one są równorzędne, w dodatku w w przeciwieństwie do mnożenia/dzielenia to ty nie ma znaczenia, bo w mnożeniu dzieleniu musisz iść po kolei ale w dodawaniu to masz dowolną kolejność
wtf której podstawówce uczuł tych bzdur? aż przypominał mi się mem z głównej gdzie nauczycielka skreśliła mnożeni 3x5 i napisała 5x3 XD policz chociażby to działanie i wyjdzie ci to samo
Działania o jednakowym priorytecie
Dodawanie i odejmowanie traktuje się równorzędnie i wykonuje się od lewej do prawej:
{\displaystyle 1+2-3+4=((1+2)-3)+4.}{\displaystyle 1+2-3+4=((1+2)-3)+4.}
Zapis {\displaystyle 1+2-3+4}{\displaystyle 1+2-3+4} można też traktować jako dodawanie {\displaystyle 1+2+(-3)+4}{\displaystyle 1+2+(-3)+4} i można wówczas zmieniać kolejność wyrazów zgodnie z prawami łączności i przemienności dodawania.
@Racibor: a Krowie chodzi o to, że najpierw odejmujemy bo jest bardziej z lewej strony, po prostu działania równorzędne wykonujemy w kolejności od lewej do prawej. Gdyby wykonywać od prawej do lewej to masz:
82 - 16 + 19 = 82 - 35 = 47
@Racibor: kolejność ma znaczenie, są równorzędne więc od lewej do prawej. To serio wiedza z podstawówki, a ty serio dalej nie widzisz, że inny wynik jest jeżeli w innej kolejności robisz?
@FluttershyIsNOTaDoormat: wynik wychodzi taki sam o ile nie pie....niesz, tylko musisz rozumieć że - sprawia że liczba jest ujemna, ty zginasz liczbę z ujemnej na dodatnią dlatego ci wychodzi inny wynik
@FluttershyIsNOTaDoormat: zapominałeś o zasadzie wyciągani przed nawias jeżeli masz +(-16) to po wymnożeniu wychodzi -16. Minus i plus dają minus, tylko że nikt nie pisze +(-16) bo to bez sens lepiej po prostu napisać -16, a jak chcesz wyciągnąć minus sprzed nawias to musisz zmienić znaki w nawiasie i tak ma być -(16-19) bo minus przed nawiasem zmienia znak w nawiasie na przeciwne
@Racibor: to zadanie z wczesnej podstawówki, a do tego zadane działanie. Nie ma czego wyciągać przed nawias bo niema nawiasów. Dzieciaki na tym etapie nie mają nawet pojęcia o liczbach ujemnych ani o nawiasach
@FluttershyIsNOTaDoormat: tak, ale jakie to ma znaczenia? ja tłumacze tobie jak działa matematyka, bo nie rozumiesz tego, możesz sb nawet zapytać nauczyciela
@Racibor: nie ma - przed 16. Minus jest wykonywanym działaniem, a nie oznaczeniem liczby.
Gdyby to było -16 to miałbyś tam mnożenie. Jak nie dajesz znaku między dwoma zbiorami liczb to masz w domysle mnożenia np:
-16(5+3)
@Racibor: ODEJMOWANIE I DODAWANIE JEST NA TAKIM SAMYM POZIOMIE, WIĘC JEŻELI NIE MA NAWIASÓW IDZIEMY OD LEWEJ, TAK JAK JEST, NIEZALEŻNIE CZY WYNIK JEST TAKI SAM!
@FluttershyIsNOTaDoormat: poza tym w podstawówce są liczy ujemne jka i nawiasy też powinny być, zwłaszcza żę nawiasy są w kolejności wykonywania działań
@FluttershyIsNOTaDoormat: Zapis 1+2-3+4 można też traktować jako dodawani 1+2+(-3)+4 i można wówczas zmieniać kolejność wyrazów zgodnie z prawami łączności i przemienności dodawania.
to samo co ci tłumaczyłem pisze na Wikipedia - przed liczbą zmienia ją w ujemną -16 to +(-16)
@Racibor: owszem, można to tak zapisywać ale nie trzeba. Możesz każdą liczbę przedstawić jako jej przeciwieństwo z odwrotnym znakiem albo w postaci ułamka ale po co? Zwłaszcza, że jak już kilka razy mówiłem: to działanie z wczesnej podstawówki. Dzieciaki nie robią takich rzeczy
@FluttershyIsNOTaDoormat: po prostu ci tłumacze że możesz najpierw odjadać tylko musisz przyjąć poprawą wartość liczby 16 i jak ktoś nie jest idiotą to to rozumie nawet jak jest w podstawówce, sam nieraz tak robiłem w podstawówce, może i w pełni tego nie rozumiał i nie umiałem tego wyjaśnić jak teraz ale to wiedziałem, zrasta w podstawówce powinni już umączyć że jak przed liczą jest - to to liczba ujemna
@FluttershyIsNOTaDoormat: zresztą ja tu ci tłumacze że można w tym działaniu też najpierw dodać nie wiem co to ma do rzeczy że piszesz że to zadanie z podstawówki, ja ci K...a pisze można albo dodać albo odjąć najpierw i to nie ma wpływu na wynik
tak, ale ja tu wyjaśniam że można najpierw odjąć albo dodać , obie możliwości są poprawne, choć w tym przypadku łatwiej najpierw dodać , choć dla niektórych to może być problem
@Racibor: a ja ci napisałem co wychodzi jak się najpierw doda (a nie zmieni kolejność liczb w działaniu jak ty to przedstawiłeś) i, że jest wtedy inny wynik bo to niepoprawna kolejność wykonywania zadań...
@FluttershyIsNOTaDoormat: Zapis 1+2-3+4 można też traktować jako dodawanie 1+2+(-3)+4 i można wówczas zmieniać kolejność wyrazów zgodnie z prawami łączności i przemienności dodawania._wikipedia link który ci podałem .
kolejność tu nie ma znaczenia o ile rozumiesz że minus sprawia że liczba to -16 a nie 16
@olimpicYT3356: XD
Chłopie, ale ty nawet jak zaczniesz od końca to wraz tam jest 19 dodatnie a 16 ujemne
jak dodajesz 19 do minus 16 to ci wychodzi 3 a nie minus 35.
@przemek1ni: trzeba pamiętać że to działanie to 82 + (-16) + 19, dlatego zawsze wychodzi 85, myśle że ty zamiast tego obliczyłeś 82 -(16 + 19), co jest niepoprawne
@ambasadorpolskipolnocnej: Według photomath trzeba obliczyć sumę liczb dodatnich i odjąć od -16, ale wydawało mi się, że powinien być nawias, żeby zadanie wyglądało (82-16)+19. Wynik wychodzi identyczny co z brakiem nawiasów, więc w zasadzie nie to autor miał na myśli, a to co wynikło w photomath.
@MlodyKamil96: Liczba ujemna jest tam cały czas. Odejmowanie, to właśnie dodawanie liczby ujemnej.
Ten minus jest sprzężony z liczbą, dlatego można zamienić miejscami te liczby, a wynik wyjdzie taki sam, np.: -16+84+19. Gdyby, to nie była liczba ujemna, wtedy wynik wyszedłby inny.
Komentarze
Odśwież5 stycznia 2022, 14:41
to samo
Odpisz
5 stycznia 2022, 14:48
@adsjds: 82-(16+19) = 47
Odpisz
6 stycznia 2022, 00:02
@ViccyArt: to tak nie diała
Odpisz
Edytowano - 6 stycznia 2022, 00:03
@Racibor: ja wiem, że nie takie jest normalne rozwiązanie. W memie jest, że zamiana kolejności zmienia wynik, chciałam pokazać w jakim wypadku ten wynik się różni od oryginalnego
Odpisz
6 stycznia 2022, 00:04
@ViccyArt: a ok
Odpisz
6 stycznia 2022, 00:05
@Racibor: w takim razie popełniłam błąd, niemniej jest to pokazane z mojej strony skrótowo. Szukałam sposobu na zmianę tego tak, żeby wynik faktycznie wyszedł inny, jak według mema
Odpisz
6 stycznia 2022, 00:10
@ViccyArt: obstawiam że po prostu się j....eli w obliczeniach
Odpisz
6 stycznia 2022, 00:11
@Racibor: no właśnie też tak myślę. Bo to z takim nawiasem było jedyną opcją jaką znalazłam, żeby wyszło inaczej
Odpisz
6 stycznia 2022, 00:44
@Racibor: nie, po prostu nie wiedział jak działa kolejność. Jakby dodawanie miało pierwszeństwo przed odejmowaniem (tak jakby był tam nawias) to wtedy faktycznie wynik jest taki jak wyszedł Viccy Art.
Odpisz
6 stycznia 2022, 00:45
@adsjds: nie zczaiłeś o co im chodzi, zmieniłeś kolejność liczb, a nie działania
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:24
@FluttershyIsNOTaDoormat: no właśnie nie bardzo bo nawet jakby zapominał o kolejności wykonywania działań to i tak tu nie mógłby wyjść inny wynik, bo nieważne w jakiej kolejności to policzysz to i tak nie ma wpływu, bo wynik ma wyjść taki sam, jak mu wyszedł inaczej inny to znaczy że źle dodał/odjął ewentualnie jak pokazał ViccyArt
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:28
@Racibor: serio nie rozumiesz?
82 - 16 + 19 = 82 - 35 = 47
to jest ten tok myślenia, który oni mieli w głowie
Odpisz
Edytowano - 6 stycznia 2022, 13:32
@FluttershyIsNOTaDoormat: to już nie jest kolejność a raczej ...j wie co, bardziej nie umiejętność używania nawiasów 82-(16+19) zamiast 82+(-16+19)
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:41
@Racibor: to jest DOKŁADNIE kolejność wykonywanie działań
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:42
@Racibor: nawias służy do zmiany kolejności wykonywania działań (daje priorytet)
Odpisz
6 stycznia 2022, 16:57
@adsjds: czy ty masz w ogole mozg?
Odpisz
6 stycznia 2022, 17:36
@Bejz_: jaki masz problem?
Odpisz
6 stycznia 2022, 17:41
@Racibor: To co przedstawia jego screen nie ma nic wspólnego z treścią mema.
Odpisz
6 stycznia 2022, 17:56
@Bejz_: dokładnie, to samo mam na myśli. Przestawienie liczb miejscami to zupełnie co innego niż zmiana kolejności wykonywania działań
Odpisz
Edytowano - 6 stycznia 2022, 18:39
@Bejz_: WTF, w dodawaniu i odejmowaniu kolejność nie ma znaczenia mógłby zacząć od -16 i napisać -16+19+82 i to wciąż było by to samo działanie, tu nie ma znaczenia kolejność, w dodawaniu i odejmowaniu możesz sb to ustawiać w dowolnej kolejności i wynik ma wyjść taki sam, jeżeli wychodzi inaczej to to oznacza że masz błąd w wyliczeniach,
jeżeli nie wierzysz możesz sb wcięć kilka liczb i pododawać je w losowej kolejności, podobnie z ujemnymi i możesz też mieszać + z - i wyjdzie to samo, jak nie wierzycie to możecie zapytać swojego nauczyciela od matmy, jak nie jest ułomem skreślający 5x3 i piszącym 3x5 jak na niektórych memach to powie to samo co ja i Wikipedia
Odpisz
6 stycznia 2022, 18:45
@Racibor: A ty się nie kłóć, Fluttershy ma rację, a ty ewidentnie nie jesteś dobry w myśleniu.
Fluttershy już to powiedział, ale spróbuję ci jakoś prościej wytłumaczyć, może w końcu zrozumiesz.
Kolejność wykonywania działań, to to w jakiej kolejności się wykonuje działania, cnie?
I w ogólnie przyjętej kolejności najpierw się mnoży/dzieli, a potem dodaje/odejmuje.
Dlatego 2 + 2 × 2 jest równe 2 + 4 = 6, a nie 2 + 2 × 2 = 4 × 2 = 8.
Zaś według Sławka dodawanie i odejmowanie nie są równorzędne i jedno z nich jest pierwsze.
W takiej sytuacji, jeśli odejmowanie jest pierwsze, to to nic nie zmienia, bo w działaniu odejmowanie jest po lewej, a w ogólnie przyjętej kolejności właśnie od lewej się liczy, w przypadku równorzędnych działań.
Ale gdyby dodawanie miało pierwszeństwo, to już robi różnicę, bo najpierw byś dodał, a dopiero potem odjął. Czyli 82 - 16 + 19 = 82 - 35 = 47
W ogólnie przyjętej kolejności działań to równanie byłoby zapisane w taki sposób: 82 - (16 + 19) = 82 - 35 = 47
Odpisz
6 stycznia 2022, 18:48
@Racibor: Odpowiadając na ten nowszy komentarz:
Ja pie....e xD
Ale ty dalej nie rozumiesz k...a, że typ na memie NIE ROZUMIE, że dodawanie i odejmowanie jest równorzędne?
I właśnie o tym mówimy, jakby to mogło wyglądać według niego xD Więc te zasady "poprawnej" matematyki, o których mówisz, nie mają tu nic do rzeczy xD
Odpisz
6 stycznia 2022, 18:50
@Bejz_: nie nie k...a nie, już to k...a któryś raz tłumacze - przed szesnastą oznacza że to liczba ujemna więc - ma być w nawiasie, a jak chcesz wyciągnąć przed nawias to należy zmienić znaki w nawiasie i wtedy w nawiasie będzie 16 ale -19,
-(16-19)=+(-16+19)
Odpisz
6 stycznia 2022, 18:53
@Racibor: xD
Dobra, prościej nie umiem tego wytłumaczyć, trudno
Odpisz
6 stycznia 2022, 18:56
@Bejz_: podstawowej* i od lewej to standard ale możesz mieszać tylko musisz ogarniać żę -16 to -16 a nie 16
masz tu k...a link do wikipedi https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolejno%C5%9B%C4%87_wykonywania_dzia%C5%82a%C5%84
Działania o jednakowym priorytecie
Zapis 1+2-3+4 można też traktować jako dodawani 1+2+(-3)+4 i można wówczas zmieniać kolejność wyrazów zgodnie z prawami łączności i przemienności dodawania.
a twój błąd w odliczeniach wynika z tego że błędnie użyłeś nawiasu
możesz sb nawet jutro na lekcjach zapytać nauczyciela od matmy, twój błąd jest z tego żę
Odpisz
6 stycznia 2022, 19:02
@Racibor: Ja pie....e typie, ty umiesz czytać? xD
Może tym razem ci się uda coś zrozumieć, wkleję ten fragment jeszcze raz:
"Ale ty dalej nie rozumiesz k...a, że typ na memie NIE ROZUMIE, że dodawanie i odejmowanie jest równorzędne?
I właśnie o tym mówimy, jakby to mogło wyglądać według niego xD Więc te zasady "poprawnej" matematyki, o których mówisz, nie mają tu nic do rzeczy xD"
Odpisz
6 stycznia 2022, 19:03
@Bejz_: nawias którego użyłeś żeby nadać priorytet, zrobiłeś to błędnie
jakbyś zapominał to co jest przed nawiasem oznacza wymnożenie tego co jest w nawiasie i tak a(2+3) to 2a+3a
i to samo tyczy się znaku plusa i minusa i tak jak dajesz minus przed nawias to oznacza ze ma wymnożyć to co jest w nawiasie i tak -(2+3)= -2-3 ,i tu k...a był błąd w twoim działaniu co krzyczałeś że wychodzi inny wynik, wychodził inny bo dałeś do nawiasu 19 a nie zmieniłeś jej wartości na ujemną,
błąd o którym mówisz to złe wyłączanie przed nawias a nie a nie zła kolejność wykonywania działań, wyszło ci inaczej bo zmieniłeś wartość to k...a co innego niż zła kolejność wykonywania działań
ty przez złe użycie nawiasu z 82-16+19 zrobiłeś 82-16-19
Odpisz
6 stycznia 2022, 19:04
@Racibor: Dobra szkoda strzępić ryja
Odpisz
6 stycznia 2022, 19:06
@Bejz_: od kiedy w dodawaniu kolejność ma znaczenie??? jak masz 10+3+7 możesz to dodać w dowolnej kolejności nie ma różnicy czy najpierw dodasz 7 do 3 czy 7 do 10 ten sam wynik wychodzi
Odpisz
6 stycznia 2022, 19:11
@Racibor: xDDDDDDDD
Odpisz
6 stycznia 2022, 19:15
@Bejz_: co? do 10+3+7 też wj...łeś jakiś błędny nawias i wyszedł ci inny wynik zamiast 20?
Odpisz
6 stycznia 2022, 19:50
@Racibor: ja pie....e naucz sie czytac a jak nie to sie zamknij chociaz
Odpisz
6 stycznia 2022, 19:52
@Bejz_: ja też już mam dość... nie wiem jak nie można tak prostej rzeczy pojąć po tylu próbach wytłumaczenia ale zaczynam myśleć, że on nas wkręca
Odpisz
6 stycznia 2022, 19:54
@Racibor: no i jeszcze podał działanie z samymi plusami podkreślając jak bardzo nie ogarnia tematu...
Odpisz
6 stycznia 2022, 19:54
@FluttershyIsNOTaDoormat: to wy nawet nie umiecie poprawie używać nawiasu, ile razy wam tłumacze to nawet nie odróżniacie -16 od 16
Odpisz
6 stycznia 2022, 19:56
@Bejz_: w dodatku twierdzicie że 82+19-16 to co innego niż 82-16+19
Odpisz
6 stycznia 2022, 19:59
@Racibor: to ty nie odróżniasz twierdząc, że w działaniu masz gdzieś liczbę ujemną
Odpisz
6 stycznia 2022, 20:00
@Racibor: ty znowu zmieniłeś kolejność liczb zamiast kolejność wykonywania zadań? serio?
Odpisz
6 stycznia 2022, 20:31
@FluttershyIsNOTaDoormat: twierdziłeś że bezwzględnie należy wykonywać działania od lewej tak więc zmiany kolejności liczb wpływa na kolejności wykonywania działań, serio tego nie rozumiesz? serio? sam to k...a pisałeś, i tak wyjdzie że dodawanie jest przed odejmowanie
Odpisz
6 stycznia 2022, 20:35
@Racibor: kolejność liczb to nie to samo co kolejność wykonywania działań. Czy ty tego serio nie rozumiesz czy udajesz?
Odpisz
7 stycznia 2022, 01:22
@Racibor: ja sobie nawias wstawiłam dla uproszczenia (chociaż minus dałam po nawiasie zamiast przed, mój błąd).
Jak masz 2-7+8= -5+8 czyli 3.
Jeśli zamienię kolejność i zrobię 2-(7+8), czyli najpierw dodam zamiast odjąć, to wyjdzie mi:
2-(7+8)= 2-15 czyli -13.
3≠-13
Magia zmiany kolejności
Odpisz
7 stycznia 2022, 09:04
@ViccyArt: to nie wina złej kolejności tylko złego wprowadzenia do nawiasu, bo - przed nawiasem działa tak że zmienia wartość na przeciwną, błąd był z tego że jak dałeś minus przed nawias to powinieneś zmienić z +8 na - 8 i wtedy wyjdzie dokładnie więc używając nawiasu to powinno być tak 2+(-7+8) tak to powinno być i teraz możesz sprawdzić
Odpisz
7 stycznia 2022, 09:06
@ViccyArt: -(7+8) to nie to samo co -7+8
Odpisz
7 stycznia 2022, 10:36
@Racibor: minus wstawiam cały czas dla uproszczenia, jako pokazanie "patrz to sobie robię pierwsze, nie patrzę na ten minus". Dalej szukam jak można wykonać działanie inaczej, żeby wyszedł inny wynik. Wiem że minus przed nawiasem powoduje zmianę znaków
Odpisz
Edytowano - 7 stycznia 2022, 23:41
@ViccyArt: no powoduje a ty nie zmieniłeś znaku (przy pierwszej cyfrze zmieniłeś przy drugiej już nie) dlatego wyszedł ci inny wynik
inny wynik mógł wyjść po prostu przez złe dodanie i odjęcie w pamięci albo jak wielu nie zrozumieniu że tam jest -16 a nie 16
Odpisz
3 sierpnia 2022, 13:46
@adsjds: wystarczy pamiętać, że odejmowanie nie jest przemienne bruh
Odpisz
8 października 2023, 10:37
@Racibor: wylazłam w sobie w dodane przeze mnie i popatrzyłam na tą gównoburzę i Racibor
Nie podpisałeś się inteligencję już nawet Bejz cię orał
Odpisz
9 stycznia 2022, 18:07
i to 150 komentarzy XD
Odpisz
5 stycznia 2022, 15:20
Weź kalkulator i dla bezpieczeństwa wszystko weź w nawiasy
Odpisz
6 stycznia 2022, 00:05
@RoyalPigeon: prawdopodobnie przez nawiasy zj...ł
Odpisz
6 stycznia 2022, 15:08
@Racibor: Nie no, patrz
Usunę liczbę dziesiątek, bo nie chce mi się tyle pisać, a pokazać o co mi chodzi:
2-6+9 masz obliczyć
(((2)-6)+9)
Opuśćmy zewnętrzny nawias bo nic nie daje
((2)-6)+8
Nawias dookoła 2 też zbędny
(2-6)+8
I znowu nawias wydaje się zbędny, ale skoro mają problem z tym, czy najpierw dodać, czy odjąć (czyli nie wiedzą, że w tej sytuacji robi się je od lewej do prawej), to miejmy nadzieję, że wiedzą, że nawiasy się robi najpierw i elegancko powinni to teraz rozwiązać
Odpisz
6 stycznia 2022, 19:04
@RoyalPigeon: K...a, ale przecież jak wstawią nawias z dupy, tam gdzie coś zmienia, to będzie źle xD Nie trolluj
Odpisz
Edytowano - 7 stycznia 2022, 00:53
@Bejz_: Jeśli działanie ma tylko dodawanie i odejmowanie, albo mnożenie i dzielenie (czyli nie mieszasz dodawania z mnożeniem itd.) to to nic nie zmienia, bo równie dobrze na końcu wychodzi na to, że tak właściwie każdy nawias można opuścić wracając do punktu wyjścia, ale uwydatnia on, że najpierw robisz działanie z lewej (bo nawias zostanie na dwóch pierwszych liczbach zawsze)
(Wdółgłos nie ode mnie)
Odpisz
Edytowano - 7 stycznia 2022, 03:35
@RoyalPigeon: Ale dlaczego trollujesz?
Podałeś to wstawienie nawiasu, jako rozwiązanie na to, że facet nie wie czy najpierw się odejmuje, czy dodaje. A skoro nie wie, to nie mógł po prostu wstawić nawiasu, bo według jego wiedzy odejmowanie albo może być przed dodawaniem, albo po. W jednym z tych wypadków dodanie nawiasu nic nie zmienia, ale gdyby drugi wypadek okazał się prawdziwy, to dodanie nawiasu dałoby im zły wynik -_-
Dodanie nawiasu nie zmienia rzeczywistości, bruh -_-
To tak jakby jakiś typ szedł na pole minowe i wj...ł się na minę, a ty byś powiedział "Mógł poszukać brzozy i stanąć przed nią, po czym iść w prostej linii. Wtedy udało by mu się przejść, bo rośnie tam tylko jedna brzoza i przed nią nie ma min.".
Odpisz
7 stycznia 2022, 19:25
@Bejz_: Zgubiłem się w twoim komentarzu tak szczerze. I czuję, że nie powinienem odpowiadać, bo skoro go nie rozumiem, to moja odpowiedź może się mijać z tym, co mówisz, ale że uważasz, że trolluję to nie mogę tego tak zostawić i wytłumaczę jeszcze raz o co mi chodzi po prostu:
82-16+19 (patrz jak się poświęcam, bo piszę całe liczby)
Nałożymy sobie na to nawiasy tak jak tłumaczyłem wcześniej, czyli ile liczb, tyle otwierasz nawiasów i zamykasz nawias po każdej liczbie
(((82)-16)+19)
Zarówno najbardziej zewnętrzny jak i najbardziej wewnętrzny nic nie zmienia, więc usuńmy je
(82-16)+19
I teraz nie ma co się zastanawiać czy najpierw odejmujemy czy dodajemy. On dalej nie musi wiedzieć. Ale załóżmy, że wie, że nawiasy się robi najpierw. A w nawiasie jest tylko odejmowanie. Czyli najpierw odejmuje. Potem dodaje. Czyli najpierw robi działanie z lewej, potem idzie w prawo. Więc wynik wyjdzie poprawny.
Tak jak wspomniałem, jakby wymieszać dodawanie z mnożeniem to tak nie róbmy, bo wtedy wyjdzie źle faktycznie, ale no mowmi o odejmowaniu i dodawaniu, więc to jest jak najbardziej poprawne
Odpisz
7 stycznia 2022, 19:47
@RoyalPigeon: K...a serio?
Postaram się to powiedzieć najprościej i najbardziej zrozumiale jak umiem.
Dodanie nawiasu nie pozwala Ci znaleźć wyniku. Nie pozwala się dowiedzieć co jest pierwsze. A on tego NIE WIE.
W tym wypadku to działa tylko dlatego, że TAK SIĘ SKŁADA, że ten nawias nic nie zmienia. Ale on nie wie, czy zmienia czy nie zmienia. Więc nie może po prostu wstawić nawiasu w losowym miejscu, aby się dowiedzieć w jakiej kolejności ma robić, bo zgodnie z jego wiedzą wtedy równie dobrze może mu wyjść w ten sposób zły wynik.
"I teraz nie ma co się zastanawiać czy najpierw odejmujemy czy dodajemy."
Jest, bo w zadaniu tego nawiasu NIE MA. Więc jeśli się okaże, że trzeba najpierw dodać, to wyjdzie mu ŹLE.
A on NIE WIE, że dodawanie nie ma pierwszeństwa i dodając nawias się NIE DOWIE, że dodawanie nie ma pierwszeństwa. Po prostu postawi to czy zrobił dobrze, czy źle na przypadek.
"Tak jak wspomniałem, jakby wymieszać dodawanie z mnożeniem to tak nie róbmy, bo wtedy wyjdzie źle faktycznie, ale no mowmi o odejmowaniu i dodawaniu, więc to jest jak najbardziej poprawne"
Tak jak wspomniałem - z mnożeniem to dokładnie ta sama kwestia. On nie wie, co jest pierwsze. Może dodać nawias w losowym miejscu. Jak da nawias akurat na mnożenie, to mu wyjdzie dobrze, ale on tego NIE WIE. Równie dobrze może dać na dodawanie i mu wyjdzie źle.
Czaisz już, czy dalej trollujesz?
Odpisz
7 stycznia 2022, 20:17
@Bejz_: Ale ja nie dążyłem do ukazania mu równości dodawania i odejmowania (chociaż skoro ostatecznie wyszło, że robi się najpierw działanie z lewej to w sumie to zrobiłem). Dla mnie może tego nie wiedzieć, ale pokazuję sposób, którym wykona to w dobrej kolejności bez zastanawiania się czy odjąć czy dodać, bo ma najpierw wykonać nawiasy cokolwiek w nim jest
I tak, ja zakładam, że on umie wszystko, Einstein naszych czasów po prostu, ale nie rozumie tylko czy z dodawania i odejmowania któreś ma pierwszeństwo, więc zakładam też, że ogarnia każdy zapis w którym obok siebie bezpośrednio nie ma dodawania i odejmowania, czyli np. jak dam nawias to nie muszę tłumaczyć mu, że nawias robi najpierw.
"Jest, bo w zadaniu tego nawiasu NIE MA. Więc jeśli się okaże, że trzeba najpierw dodać, to wyjdzie mu ŹLE." No ja wiem że nie ma nawiasu, mówię, żeby dodać je tak, aby w sumie nic nie zmieniły dla ludzi ogarniających matmę, ale mu może pomóc. I nie zakładaj mi tu sytuacji, że może się okazać, że ma dodać najpierw
"A on NIE WIE, że dodawanie nie ma pierwszeństwa i dodając nawias się NIE DOWIE, że dodawanie nie ma pierwszeństwa. Po prostu postawi to czy zrobił dobrze, czy źle na przypadek."
Czy dodając nawias na pierwsze działanie po lewej stronie niezależnie od tego czy to dodawanie czy odejmowanie nie wykazałem właśnie ich równości? No wiesz, z zasady jeśli one są równe to robimy je od lewej, a właśnie do tej sytuacji doprowadziłem
I może zróbmy tak:
Napisz mi przykład, nie musi być długi, w którym udowodnisz, że mój sposób może go doprowadzić do złego wyniku, bo wiesz, słowami o matmie trudno mówić, ja podałem przykład w którym wychodzi na moje, teraz ty mu zaprzecz
Odpisz
5 stycznia 2022, 08:30
odejmujemy
Odpisz
6 stycznia 2022, 00:05
yyy co? przecież plus i minus mają jednakową wage, zwykle idzie się po kolei ale nie ma to znaczenia
Odpisz
6 stycznia 2022, 10:26
@Racibor: odejmujemy
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:21
nop, one są równorzędne, tylko w tym przypadku może być łatwiej policzyć jak od 19 odejmiesz 16, ale kolejność wykonywania działań mówi że one są równorzędne, w dodatku w w przeciwieństwie do mnożenia/dzielenia to ty nie ma znaczenia, bo w mnożeniu dzieleniu musisz iść po kolei ale w dodawaniu to masz dowolną kolejność
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:21
@Racibor: odejmujemy, 1 klasa podstawówki
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:28
wtf której podstawówce uczuł tych bzdur? aż przypominał mi się mem z głównej gdzie nauczycielka skreśliła mnożeni 3x5 i napisała 5x3 XD policz chociażby to działanie i wyjdzie ci to samo
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:28
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:30
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolejno%C5%9B%C4%87_wykonywania_dzia%C5%82a%C5%84
Działania o jednakowym priorytecie
Dodawanie i odejmowanie traktuje się równorzędnie i wykonuje się od lewej do prawej:
{\displaystyle 1+2-3+4=((1+2)-3)+4.}{\displaystyle 1+2-3+4=((1+2)-3)+4.}
Zapis {\displaystyle 1+2-3+4}{\displaystyle 1+2-3+4} można też traktować jako dodawanie {\displaystyle 1+2+(-3)+4}{\displaystyle 1+2+(-3)+4} i można wówczas zmieniać kolejność wyrazów zgodnie z prawami łączności i przemienności dodawania.
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:32
@Racibor: ale ty wiesz co to znaczy "kolejność wykonywania działań" tak? Bo ty pozamieniałeś kolejność liczb, a to zupełnie co innego
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:33
@FluttershyIsNOTaDoormat: w dodawaniu i odejmowaniu kolejność nie ma znaczenia, wynik zawsze wychodzi taki sam
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:34
@Racibor: a Krowie chodzi o to, że najpierw odejmujemy bo jest bardziej z lewej strony, po prostu działania równorzędne wykonujemy w kolejności od lewej do prawej. Gdyby wykonywać od prawej do lewej to masz:
82 - 16 + 19 = 82 - 35 = 47
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:36
@FluttershyIsNOTaDoormat: no nie bo to nie jest 16 tylko -16, to dwie zupełnie inne liczby
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:36
@Racibor: kolejność ma znaczenie, są równorzędne więc od lewej do prawej. To serio wiedza z podstawówki, a ty serio dalej nie widzisz, że inny wynik jest jeżeli w innej kolejności robisz?
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:36
@FluttershyIsNOTaDoormat: 82 - 16 + 19 =82+3=85
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:37
@Racibor: liczba to 16, gdybyś miał "-16" to miałbyś działanie zapisane tak:
82 + (-16) + 19 =
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:38
@FluttershyIsNOTaDoormat: wynik wychodzi taki sam o ile nie pie....niesz, tylko musisz rozumieć że - sprawia że liczba jest ujemna, ty zginasz liczbę z ujemnej na dodatnią dlatego ci wychodzi inny wynik
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:38
@Racibor: tak, wykonałeś to działanie zasadą od lewej do prawej, tak jak trzeba, a w memie chodzi o to, że nie znają tej zasady...
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:38
@FluttershyIsNOTaDoormat: no to to samo
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:39
@Racibor: niema w tym działaniu ani jednej liczby ujemnej. Skąd ty to bierzesz? To działanie na liczbach dodatnich
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:40
@Racibor: nie, to nie to samo.
82 - 16 + 19 = 82 - 35 = 47
to nie to samo co
82 - 16 + 19 = 66 = 19 = 85
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:42
@FluttershyIsNOTaDoormat: zapominałeś o zasadzie wyciągani przed nawias jeżeli masz +(-16) to po wymnożeniu wychodzi -16. Minus i plus dają minus, tylko że nikt nie pisze +(-16) bo to bez sens lepiej po prostu napisać -16, a jak chcesz wyciągnąć minus sprzed nawias to musisz zmienić znaki w nawiasie i tak ma być -(16-19) bo minus przed nawiasem zmienia znak w nawiasie na przeciwne
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:43
@FluttershyIsNOTaDoormat: ehh minus przed 16 oznacza że jest liczbą ujemna jakby był liczbą dodatnia to by była 16 a nie -16, to wiedza z liceum
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:44
@Racibor: to zadanie z wczesnej podstawówki, a do tego zadane działanie. Nie ma czego wyciągać przed nawias bo niema nawiasów. Dzieciaki na tym etapie nie mają nawet pojęcia o liczbach ujemnych ani o nawiasach
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:45
@FluttershyIsNOTaDoormat: zresztą krowie wysłałem lilnka do wikipedi o kolejności działań, masz https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolejno%C5%9B%C4%87_wykonywania_dzia%C5%82a%C5%84
i zejdź sb do "Działania o jednakowym priorytecie" i tam masz wyjaśnione
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:47
@FluttershyIsNOTaDoormat: tak, ale jakie to ma znaczenia? ja tłumacze tobie jak działa matematyka, bo nie rozumiesz tego, możesz sb nawet zapytać nauczyciela
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:47
@Racibor: nie ma - przed 16. Minus jest wykonywanym działaniem, a nie oznaczeniem liczby.
Gdyby to było -16 to miałbyś tam mnożenie. Jak nie dajesz znaku między dwoma zbiorami liczb to masz w domysle mnożenia np:
-16(5+3)
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:47
@Racibor: ODEJMOWANIE I DODAWANIE JEST NA TAKIM SAMYM POZIOMIE, WIĘC JEŻELI NIE MA NAWIASÓW IDZIEMY OD LEWEJ, TAK JAK JEST, NIEZALEŻNIE CZY WYNIK JEST TAKI SAM!
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:48
@FluttershyIsNOTaDoormat: poza tym w podstawówce są liczy ujemne jka i nawiasy też powinny być, zwłaszcza żę nawiasy są w kolejności wykonywania działań
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:49
@Racibor: ja ci tłumaczę, że w memie oni nie znają kolejności, a ty mówisz, że to nic nie zmienia, a to właśnie zmienia im wynik
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:49
@FluttershyIsNOTaDoormat: wejdź w link do Wikipedii i zejdź do "Działania o jednakowym priorytecie"
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:49
@Racibor: powiedziałem wczesna podstawówka, są na etapie dodawania i odejmowania...
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:50
wejdź w link do Wikipedii i zejdź do "Działania o jednakowym priorytecie"
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:50
@FluttershyIsNOTaDoormat: wejdź w link do Wikipedii i zejdź do "Działania o jednakowym priorytecie"
Odpisz
Edytowano - 6 stycznia 2022, 13:51
@FluttershyIsNOTaDoormat: Zapis 1+2-3+4}{ 1+2-3+4} można też traktować jako dodawanie {1+2+(-3)+4}{1+2+(-3)+4} i można wówczas zmieniać kolejność wyrazów zgodnie z prawami łączności i przemienności dodawania. - https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolejno%C5%9B%C4%87_wykonywania_dzia%C5%82a%C5%84
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:52
@Racibor: a ja ci tłumaczę, że w memie oni tego właśnie NIE WIEDZĄ. To tak trudno ogarnąć, że jak ktoś robi z błędem to mu inaczej wyjdzie wynik?
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:54
@FluttershyIsNOTaDoormat: ale ty mówisz że to błąd z kolejnością wykonywania działań a to jest niezrozumienia podstaw matematyki
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:58
@FluttershyIsNOTaDoormat: Zapis 1+2-3+4 można też traktować jako dodawani 1+2+(-3)+4 i można wówczas zmieniać kolejność wyrazów zgodnie z prawami łączności i przemienności dodawania.
to samo co ci tłumaczyłem pisze na Wikipedia - przed liczbą zmienia ją w ujemną -16 to +(-16)
Odpisz
6 stycznia 2022, 14:02
@Racibor: podstawy matmy, o których mówisz to też ten konkretny temat: kolejność wykonywania działań
Odpisz
6 stycznia 2022, 14:05
@Racibor: owszem, można to tak zapisywać ale nie trzeba. Możesz każdą liczbę przedstawić jako jej przeciwieństwo z odwrotnym znakiem albo w postaci ułamka ale po co? Zwłaszcza, że jak już kilka razy mówiłem: to działanie z wczesnej podstawówki. Dzieciaki nie robią takich rzeczy
Odpisz
6 stycznia 2022, 14:09
@FluttershyIsNOTaDoormat: po prostu ci tłumacze że możesz najpierw odjadać tylko musisz przyjąć poprawą wartość liczby 16 i jak ktoś nie jest idiotą to to rozumie nawet jak jest w podstawówce, sam nieraz tak robiłem w podstawówce, może i w pełni tego nie rozumiał i nie umiałem tego wyjaśnić jak teraz ale to wiedziałem, zrasta w podstawówce powinni już umączyć że jak przed liczą jest - to to liczba ujemna
Odpisz
6 stycznia 2022, 14:11
@FluttershyIsNOTaDoormat: poza tym koleś na zdjęciu na pewno jest po podstawówce to powinien to rozumieć
Odpisz
Edytowano - 6 stycznia 2022, 14:13
@FluttershyIsNOTaDoormat: zresztą ja tu ci tłumacze że można w tym działaniu też najpierw dodać nie wiem co to ma do rzeczy że piszesz że to zadanie z podstawówki, ja ci K...a pisze można albo dodać albo odjąć najpierw i to nie ma wpływu na wynik
Odpisz
6 stycznia 2022, 14:14
@Racibor: wystarczy, że chlop napisze sam wynik i tyle
Odpisz
6 stycznia 2022, 14:17
tak, ale ja tu wyjaśniam że można najpierw odjąć albo dodać , obie możliwości są poprawne, choć w tym przypadku łatwiej najpierw dodać , choć dla niektórych to może być problem
Odpisz
6 stycznia 2022, 14:56
@Racibor: a ja ci napisałem co wychodzi jak się najpierw doda (a nie zmieni kolejność liczb w działaniu jak ty to przedstawiłeś) i, że jest wtedy inny wynik bo to niepoprawna kolejność wykonywania zadań...
Odpisz
6 stycznia 2022, 15:12
@FluttershyIsNOTaDoormat: Zapis 1+2-3+4 można też traktować jako dodawanie 1+2+(-3)+4 i można wówczas zmieniać kolejność wyrazów zgodnie z prawami łączności i przemienności dodawania._wikipedia link który ci podałem .
kolejność tu nie ma znaczenia o ile rozumiesz że minus sprawia że liczba to -16 a nie 16
Odpisz
5 stycznia 2022, 00:39
Gdyby nie polskie nicki, to mógłbym się założyć, że to amerykanie.
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:31
@Bejz_: niestety czytając komentarze i widząc ile osób nie rozumie o co chodzi dochodzę do wniosku, że jednak nasi pasują równie dobrze
Odpisz
5 stycznia 2022, 15:55
dowolna kolejność
wynik to 85
Odpisz
5 stycznia 2022, 16:46
@Geraltzriviv: Nie, po prostu co jest pierwsze
Odpisz
5 stycznia 2022, 17:35
@olimpicYT3356: a jak zaczniesz od końca to coś innego wyjdzie?
Odpisz
5 stycznia 2022, 17:54
@Kliperx: Tak
Odpisz
5 stycznia 2022, 18:15
@olimpicYT3356: to co wyjdzie jak zaczniesz od końca?
Odpisz
5 stycznia 2022, 20:58
@Ameron: 47
Odpisz
5 stycznia 2022, 21:07
@olimpicYT3356: XD
Chłopie, ale ty nawet jak zaczniesz od końca to wraz tam jest 19 dodatnie a 16 ujemne
jak dodajesz 19 do minus 16 to ci wychodzi 3 a nie minus 35.
Odpisz
5 stycznia 2022, 22:11
@Ameron: Mi też wyszło 47
Odpisz
5 stycznia 2022, 22:22
@przemek1ni: no to przykro mi ale źle ci wyszło :)
Odpisz
Edytowano - 5 stycznia 2022, 22:55
@przemek1ni: trzeba pamiętać że to działanie to 82 + (-16) + 19, dlatego zawsze wychodzi 85, myśle że ty zamiast tego obliczyłeś 82 -(16 + 19), co jest niepoprawne
Odpisz
6 stycznia 2022, 01:36
@Kliperx: Wcale tego nie liczyłem, po prostu lubię tę liczbę
Odpisz
6 stycznia 2022, 13:30
@Geraltzriviv: ich tok myślenia to gdyby dodawanie wykonywano przed odejmowaniem to:
82 - 16 + 19 = 82 - 35 = 47
Odpisz
6 stycznia 2022, 09:31
... a i tak wszyscy są ekspertami od wirusologii, poziom minimum doktorat
Odpisz
5 stycznia 2022, 14:32
nie taki sam wynik
Odpisz
6 stycznia 2022, 00:07
@Adix174: zapominałeś o przecinku?
Odpisz
5 stycznia 2022, 00:04
Zapomnieli jeszcze pomnożyć przez średnią długość włosa w nosie nauczyciela.
Odpisz
5 stycznia 2022, 00:04
@AdeptusAstartes: A potem scałkować wszystko.
Odpisz
5 stycznia 2022, 00:06
@AdeptusAstartes: Nie wykorzystali wzoru skróconego mnożenia :/
Odpisz
5 stycznia 2022, 00:13
@starmagedon: ja bym dla upewnienia zrobił proporcje
Odpisz
5 stycznia 2022, 00:27
@hlepo: Oraz dołożyć x i obliczyć pochodną funkcji
Odpisz
5 stycznia 2022, 00:54
najpierw trzeba wielomiany podzielić przez dwumian (x-3)
Odpisz
5 stycznia 2022, 14:31
A na końcu obliczyć deltę.
Odpisz
5 stycznia 2022, 14:50
trzeba przecież jeszcze zaznaczyć na wykresie
Odpisz
5 stycznia 2022, 18:53
@Z4irver: a przedtem popełnić zbrodnie wojenne w Bośni
Odpisz
5 stycznia 2022, 18:14
I ci sami ludzie potem wybierają wam rząd i twierdzą że zły prywaciarz tworzy inflacje podnosząc ceny z pazerności
Odpisz
5 stycznia 2022, 17:22
Kolejność wykonywania działań się kłania
Odpisz
5 stycznia 2022, 14:12
zmieniamy odejmowanie na dodawanie liczby ujemnej i liczymy jak chcemy bo dodawanie jest zamienne
Odpisz
5 stycznia 2022, 01:42
ile w koncu?
Odpisz
5 stycznia 2022, 07:44
@FaustR: ale zaczynając od plusa, czy od minusa?
Odpisz
5 stycznia 2022, 07:57
@Maslo_Jajeczne: nie ma znaczenia bo wynik taki sam
Odpisz
Edytowano - 5 stycznia 2022, 08:12
@orzech39: Nie!
Odpisz
5 stycznia 2022, 08:34
@dawid51: kurka faktycznie
Odpisz
5 stycznia 2022, 09:48
@orzech39: cichaj, miał być żart, że od plusa to 85, ale od minusa to już 85
Odpisz
5 stycznia 2022, 08:14
85
Odpisz
Edytowano - 5 stycznia 2022, 00:02
Dlaczego tak jest?
Edit: Chodzi o brak nawiasu?
Odpisz
5 stycznia 2022, 00:05
@jacek1s: że co? żartujesz?
Odpisz
5 stycznia 2022, 00:06
@jacek1s: w tym przypadku jest najpierw odejmowanie, a potem dodawanie
Odpisz
5 stycznia 2022, 00:07
@warmar: Właściwie to tutaj kolejność nie ma znaczenia
Odpisz
5 stycznia 2022, 00:09
@ambasadorpolskipolnocnej: Według photomath trzeba obliczyć sumę liczb dodatnich i odjąć od -16, ale wydawało mi się, że powinien być nawias, żeby zadanie wyglądało (82-16)+19. Wynik wychodzi identyczny co z brakiem nawiasów, więc w zasadzie nie to autor miał na myśli, a to co wynikło w photomath.
Odpisz
Edytowano - 5 stycznia 2022, 00:18
@jacek1s: dodawanie i odejmowanie są równorzędne więc liczy się je od lewej do prawej, nawiasy są zbędne
Odpisz
5 stycznia 2022, 00:29
@astrofizyk: Myślałem, że nikt tego nie powie w końcu.
Odpisz
5 stycznia 2022, 00:32
@astrofizyk: A, no to git
Odpisz
5 stycznia 2022, 00:39
@jacek1s: wtf xd
Odpisz
Edytowano - 5 stycznia 2022, 00:40
@astrofizyk: dodać można, że każde odejmowanie można przekształcić na dodawanie ujemnej liczny, a więc 82 - 16 + 19 = 82 + (-16) + 19
Odpisz
5 stycznia 2022, 04:03
@ambasadorpolskipolnocnej: Wtedy jest jeszcze trudniej bo mamy liczbę ujemną. Po co sobie komplikować życie
Odpisz
5 stycznia 2022, 07:14
@MlodyKamil96: Liczba ujemna jest tam cały czas. Odejmowanie, to właśnie dodawanie liczby ujemnej.
Ten minus jest sprzężony z liczbą, dlatego można zamienić miejscami te liczby, a wynik wyjdzie taki sam, np.: -16+84+19. Gdyby, to nie była liczba ujemna, wtedy wynik wyszedłby inny.
Odpisz