@MlodyKamil96: nawet nie tyle co mniej obliczeń, a bardziej po prostu jest relatywnie niewielka ilość ruchów które może wykonać przeciwnik.
Zresztą akurat w FPSach to można bardzo prosto zrobić bota który będzie w stanie strzelić headshota każdemu w zasięgu jego wzroku, więc jeśli boty są słabe to nie dlatego że nie dali rady stworzyć lepszych, tylko chcieli dać szansę graczom.
Trudność bota w szachach można sobie dopasować. Oczywiście, tak Stockfish jeńców nie bierze, bo to jest jego cel, aby służyć do analizy a nie gry, ale grając na np. chesscom można sobie ustawić, jakie ELO ma mieć procesor.
bo bot do szachów może sobie zaplanować wszystkie możliwe kombinacje ruchów 20 tur do przodu i wybrać tą która mu daje taki procent na zwycięstwo jaki zaplanował programista, no a bot do fpsów zaprogramowany na terminatora mógłby trafiać head shoty z kilometra glockiem i nikt by się dobrze w takiej grze nie bawił
Ostatnio uczę się szachów trochę bardziej i potwierdzam. Te boty to masakra. Ja patrzę na pionki jak na armię ludzików plus ledwo odróżniam figury lekkie i ciężkie i jeszcze mam w głowie ruchy każdej tak max do 3 w przyszłość. Tymczasem boty mają algorytm na najbliższe 1400 możliwych scenariuszy. W FPS-ach też by mogły być obłędne, ale wtedy czulibyśmy się jak granie z hakerami
Komentarze
Odśwież19 stycznia 2022, 14:03
Boty są te same. Różnica polega na tym że te w szachach mają mniej obliczeń do zrobienia.
Odpisz
20 stycznia 2022, 01:19
@MlodyKamil96: nawet nie tyle co mniej obliczeń, a bardziej po prostu jest relatywnie niewielka ilość ruchów które może wykonać przeciwnik.
Zresztą akurat w FPSach to można bardzo prosto zrobić bota który będzie w stanie strzelić headshota każdemu w zasięgu jego wzroku, więc jeśli boty są słabe to nie dlatego że nie dali rady stworzyć lepszych, tylko chcieli dać szansę graczom.
Odpisz
dzisiaj, 17:55
@Noxen: Choć fajny byłby taki tryb, że jedyne, co się robi, to ucieka, bo boty zawsze trafiają w głowę.
Odpisz
22 stycznia 2022, 12:21
Boty w pubgu są takie, że wypatrzeć Cię z 200m. I zaczynają strzelać zawsze trafiając.
Odpisz
19 stycznia 2022, 15:03
Trudność bota w szachach można sobie dopasować. Oczywiście, tak Stockfish jeńców nie bierze, bo to jest jego cel, aby służyć do analizy a nie gry, ale grając na np. chesscom można sobie ustawić, jakie ELO ma mieć procesor.
Odpisz
19 stycznia 2022, 14:54
bo bot do szachów może sobie zaplanować wszystkie możliwe kombinacje ruchów 20 tur do przodu i wybrać tą która mu daje taki procent na zwycięstwo jaki zaplanował programista, no a bot do fpsów zaprogramowany na terminatora mógłby trafiać head shoty z kilometra glockiem i nikt by się dobrze w takiej grze nie bawił
Odpisz
Edytowano - 19 stycznia 2022, 14:12
W Dota 2 są specjalne boty, które rozwaliły drużynę prosów. To jest chyba na razie najbliżej stworzenia terminatora.
Odpisz
19 stycznia 2022, 13:49
Ostatnio uczę się szachów trochę bardziej i potwierdzam. Te boty to masakra. Ja patrzę na pionki jak na armię ludzików plus ledwo odróżniam figury lekkie i ciężkie i jeszcze mam w głowie ruchy każdej tak max do 3 w przyszłość. Tymczasem boty mają algorytm na najbliższe 1400 możliwych scenariuszy. W FPS-ach też by mogły być obłędne, ale wtedy czulibyśmy się jak granie z hakerami
Odpisz
Edytowano - 19 stycznia 2022, 13:11
Bo w szachach boty są robione żeby były jak najlepsze, gdyby tak samo było w FPSach to boty miałyby aimbota
Odpisz
18 stycznia 2022, 19:11
Boty w grach są specjalnie zubożane względem możliwości.
Odpisz