Ktoś kto pisze że dobrze jest idiotą. Nie ma pojęcia o dyplomacji i równa swoje standardy do dziczy. Na tym polega cywilizowany świat że poseł to poseł i był chroniony choćby by był wysłany od samego diabła. Jakbysćie troche poczytali przed tą maturą naprawdę a nei streszczenia to byście rozumieli choćby takie motywy jak prowokowanie poprzez 2 nagie miecze z krzyżaków czy bezkarność Bohuna podczas zasadzki w karczmie. Ambasador jest nietykalny i tyle. Respektowanie naszych własnych wczęsniej danych gwarancji świadczy o nas. Zmienianie własnych zasad w trakcie bo nagle kogoś nie lubimy za bycie Ruskiem pokazuje nas jako chorągiewy bez kręgosłupa i tyle.
Polska od tysiącleci szanowała zasady dyplomacji i miała pewne standardy. Tak samo zachód. Nawet podczas 2WS ambasadorzy niemiec nie byli prześladowani czy atakowani. Jeśli nie chce sie danego ambasadora i stosunków dyplomatycznych to sie takiego delikwenta wydala. A oblewanie farbą to po prostu buractwo i pokazanie jakim bambustanem jesteśmy. Chłop tam stał i w duchu sie śmiał bo wiedział że to więcej zaszkodzi polsce niż jego ciuchom. A komentarze tylko pokazują że nastolatki z jeja koło polityki nawet nie stały i emocjonalnie by nie uniosły rządzenia nawet wioską jako sołtys
@whereswally: tylko że wydalenie ambasadora to nie jest taki łatwy temat. Wyczyściliśmy ambasady już dawno , jednak chwilowo wciąż nie możemy się pozbyć tego gościa. No a inna sprawą jest to że wśród atakujących byli Ukraińcy , wiesz , ludzi którzy stracili dosłownie wszystko przez kogoś kogo ten ambasador wychwala. Dyplomacja z Rosją jest i tak na zerowym poziomie , co pokazuje nawet rada UN , gdzie wiele dyplomatów podczas wypowiedzi rosyjskich polityków w imieniu protestu najzwyczajniej w świecie wyszło z sali. Z resztą ambasador powinien się cieszyć że jesteśmy na tyle cywilizowani że na farbie się skończyło. W końcu był to "atak" symboliczny. No i wciąż jednak moralność podpowiada mi że używanie zakazanej broni oraz rzeź na cywilach jest trochę gorszą od oblania farbą i raczej świat powinien skupić się na tym. Co z resztą widać , ponieważ nawet jeśli wciąż mówimy o specjalnej ochronie polityków , bardzo bardzo dużo osób przymyka na to oko w świetle aktualnych zdarzeń. Więc jeśli chodzi o politykę, nawet jeśli zarzucone zostaje nam zaniedbanie ochrony , wciąż jesteśmy na wyżynie moralnej. Cywile również są chronieni prawem wojennym , jednak Rosja ma to w dupie i zrzuca amunicję kasetową na perony - więc jeśli oni nie przestrzegają jakiegokolwiek prawa to czemu my mielibyśmy ? Oczywiście powstaje motyw "when fighting monsters, be cautious not to become one yourself" ale jako że tylko na farbie oraz proteście się skończyło to raczej nie ma tutaj o czym mówić
A przykład lektury to trochę k...a XD ci powiem. Oczywiście literatura jest ważna ale w danym systemie edukacji oraz przykłady które podałeś ledwo co zahacza o aktualną sytuację międzynarodową. Ale fakt , Rosja ma teraz pewien argument że "nie dokładamy starań w ochronie polityków" , jednak jak mówiłem , ta karta jest mało znaczącą w świetle argumentów przeciwko Rosji. Jedyne co to można zarzucić nam pewien nieprofesjonalizm - jednak tutaj można użyć kontrargumentu , że aktualnie przebywa u nas 3,4 miliona uchodźców wojennych, którzy najprawdopodobniej mają pewien personalny problem nie dość że z armią czerwoną to jeszcze z aktualną rosyjską polityką. A to że mimo odradzenia ambasador sobie poszedł chwalić zbrodniczy reżim i sprawa wymknęła się spod kontroli to "ciężko było zapobiec". Wystarczy że rząd nie wypowie się całkowicie w poparciu w sprawie tego ataku i argument Rosji traci bardzo bardzo dużo na swojej wartości
Ciekawy byłby power move , skoro rosyjskie ministerstwo spraw zagranicznych domaga się powtórzenia ceremonii , założyć warunek że tylko jeśli Rosja zobowiąże się do wydania osób odpowiedzialnych za zbrodnie wojenne na Ukrainie. Chociaż jest to ogromny gamble, i nie znam się aż tak aby umieć to dobrze przewidzieć
Ale prawdopodobnie będzie i tak boleć mniej niż patrzeć jak cała twoja rodzina jest masakrowana. Więc pytanie nie powinno być "czy zaboli" a "jak dużo bólu jest się w stanie znieść w słusznej sprawie"
@Tajwan: Jak ostatnio sprawdzałem, to nie przypominam sobie, by naszym bohaterem narodowym był zbrodniarz odpowiedzialny, za mordowanie Amerykanów, ale o tym nie należy mówić, bo to niedobra jest
@korsti: nie wiem, czy oblewanie ambasadorów sąsiednich krajów to słuszna sprawa, osobiście postrzegam to raczej jako przestępstwo, a przynajmniej huligański wybryk, ale jak sądzę dla każdego inne rzeczy są słuszne
@korsti: tak, jednakże zbrodnie wojenne dokonywane przez Rosjan nie stanowią usprawiedliwienia dla takich działań, a przynajmniej nie niwelują faktu, że ów czyn jest przestępstwem, zwłaszcza, że istnieje szansa, iż wszystkim nam może się to odbić bardzo nieprzyjemną czkawką.
niech zgadnę , ropy od Rosji też nie powinniśmy zakręcić bo ceny paliwa podrosną o całe 20 gr
Może to jest przestępstwo , jednak w świetle aktualnych wydarzeń każdy przymyka na to oko. Nie mówiąc o tym że wśród tych osób od farby były osoby mówiące po ukraińsku. Osoby które straciły praktycznie wszystko i będą patrzeć jak jakiś ...j gada jak to Putin jest wspaniały. J...ć Putina , j...ć tego ambasadora. Jeśli tak bardzo wspiera swojego "wielkiego przywódcę" to może zaklepac sobie miejsce na gałęzi obok niego.
Nie mówiąc nawet o tym że ambasador miał szczęście że na farbie się skończyło. I jeśli uważasz że propagowanie autorytarnego zbrodniarza wśród ludzi bezpośrednio dotkniętymi jego działaniami nie jest dobrym powodem na taki symboliczny "atak" to masz naprawdę dziwny system moralności
I BARDZO K...A ŹLE, w jakim nas k...a świetle stawia sytuacja gdzie AMBASADOR sąsiedniego kraju został oblany farbą podczas go przechodził ulicą. Osoba która tego dokonała powinna natychmiast stanąć przed sądem
Nie, wcale nie dobrze.
Naruszyli oni nietykalność cielesną i zniszczyli oni mienie nie tyle co po prostu człowieka, ale przede wszystkim szefa misji dyplomatycznej: ambasadora — czyli osoby kluczowej dla działania stosunków międzynarodowych i z tego tytułu objętej szczególną ochroną prawną. Dyplomaci są chronieni przed pośrednimi, czy bezpośrednimi atakami werbalnymi,czy fizycznymi, niezależnie na to, jaką politykę prowadzą ich państwa.
Sam fakt, że do tego doszło jest wielką porażką policji w zabezpieczaniu protestu, jak i w szczególności bezpieczeństwa ambasadora. Chociaz MSZ i MSWiA odradzało Ambasadorowi udanie się na plac aby złożyć wieniec, to jeśli już zadecydowano że to tego dojdzie, to i tak wszystko powinno być lepiej zabezpieczone.
I tak czy siak, ci ludzie nie osiągneli kompletnie NIC. Okej byłoby, gdyby oni tylko samych siebie by tym oblewali, ale naruszanie nietykalności ambassadora jest skrajnie głupie, dziecinne, niepotrzebne i szkodliwe dla nas i naszych interesów.
@FeliksDzierzynski: Czytałam, że ten ambasador jest dumny ze swojego prezydenta, więc można to również uznać, że jest dumny z tego co się dzieje na Ukrainie.
@Hiholatek: Nie ma znaczenia, co mówił. Pamiętajmy, że dyplomaci przede wszystkim reprezentują swoje państwo, i są podlegli swojemu rządowi, dlatego też mówią co muszą mówić, bo tak im każą. Ale i tak czy siak, bez względu na to co mówią, czy sami z siebie, czy pod wpływem innych, wciąż są oni szczególnymi osobami które są chronione.
Aczkolwiek na dyplomację był czas , teraz pora na rozliczanie się ze zbrodniarzami wojennymi. Czy Rosja będzie nas potępiać jeszcze bardziej? Absolutnie. Czy powinno nas to ruszyć ? Absolutnie nie. Chodzi o bardzo silny znak potępiania działań Rosji oraz znak chęci całkowitego odizolowania się od niej , w tym jej surowców. Na tym etapie ciężko o dyplomację , teraz trwa wojna której nie powinno się zawiesić i zamieść pod dywan. A to że jego ochrona jak i policja zaj...li sprawę to druga sprawa , według mnie całe złożenie wieńca nie powinno mieć w ogóle miejsca , i cóż , stało się że ludzie wzięli sprawy we własne ręce. Na tym etapie dyskusje idą raczej na marne i każdy to pokazuje. Nikt nie szanuje Rosji jak i nikt nie uważa że jest ona zdolna do jakichkolwiek dyplomatycznych rozmów na ludzkim poziomie. Niech ambasador się cieszy że został oblany farba a nie poddany egzekucji i wrzucony do masowego grobu na pustkowiu
@EternalSailorMoon: W sumie pierw na nagłówkach mówili że to «czerwona farba», teraz że to jest «czerwona substancja», a sam ambassador mówił że jest to... syrop owocowy.
@Tauvir: Jakby ci to powiedzieć, oni walczyli o swój własny kraj, to, jakich zbrodni się dopuścili dla nich się nie liczy, tylko to, co zrobili dla swojego kraju. Piłsudski i Dmowski nie byli jakimiś przyjemniaczkami (choć nie dopuścili się czegoś takiego jak Bandera) a ich wychwalamy bo dzięki nim mamy swoje państwo spowrotem
Ty specjalnie ignorujesz to co Tajwan napisał czy na serio masz problem z czytaniem ze zrozumieniem? Takie komentarze są serio irytujące. Daj jakiś kontrargument, a nie udawaj że napisał co innego >.>
Komentarze
OdświeżEdytowano - 10 maja 2022, 15:01
Ktoś kto pisze że dobrze jest idiotą. Nie ma pojęcia o dyplomacji i równa swoje standardy do dziczy. Na tym polega cywilizowany świat że poseł to poseł i był chroniony choćby by był wysłany od samego diabła. Jakbysćie troche poczytali przed tą maturą naprawdę a nei streszczenia to byście rozumieli choćby takie motywy jak prowokowanie poprzez 2 nagie miecze z krzyżaków czy bezkarność Bohuna podczas zasadzki w karczmie. Ambasador jest nietykalny i tyle. Respektowanie naszych własnych wczęsniej danych gwarancji świadczy o nas. Zmienianie własnych zasad w trakcie bo nagle kogoś nie lubimy za bycie Ruskiem pokazuje nas jako chorągiewy bez kręgosłupa i tyle.
Polska od tysiącleci szanowała zasady dyplomacji i miała pewne standardy. Tak samo zachód. Nawet podczas 2WS ambasadorzy niemiec nie byli prześladowani czy atakowani. Jeśli nie chce sie danego ambasadora i stosunków dyplomatycznych to sie takiego delikwenta wydala. A oblewanie farbą to po prostu buractwo i pokazanie jakim bambustanem jesteśmy. Chłop tam stał i w duchu sie śmiał bo wiedział że to więcej zaszkodzi polsce niż jego ciuchom. A komentarze tylko pokazują że nastolatki z jeja koło polityki nawet nie stały i emocjonalnie by nie uniosły rządzenia nawet wioską jako sołtys
Odpisz
Edytowano - 11 maja 2022, 01:41
@whereswally: tylko że wydalenie ambasadora to nie jest taki łatwy temat. Wyczyściliśmy ambasady już dawno , jednak chwilowo wciąż nie możemy się pozbyć tego gościa. No a inna sprawą jest to że wśród atakujących byli Ukraińcy , wiesz , ludzi którzy stracili dosłownie wszystko przez kogoś kogo ten ambasador wychwala. Dyplomacja z Rosją jest i tak na zerowym poziomie , co pokazuje nawet rada UN , gdzie wiele dyplomatów podczas wypowiedzi rosyjskich polityków w imieniu protestu najzwyczajniej w świecie wyszło z sali. Z resztą ambasador powinien się cieszyć że jesteśmy na tyle cywilizowani że na farbie się skończyło. W końcu był to "atak" symboliczny. No i wciąż jednak moralność podpowiada mi że używanie zakazanej broni oraz rzeź na cywilach jest trochę gorszą od oblania farbą i raczej świat powinien skupić się na tym. Co z resztą widać , ponieważ nawet jeśli wciąż mówimy o specjalnej ochronie polityków , bardzo bardzo dużo osób przymyka na to oko w świetle aktualnych zdarzeń. Więc jeśli chodzi o politykę, nawet jeśli zarzucone zostaje nam zaniedbanie ochrony , wciąż jesteśmy na wyżynie moralnej. Cywile również są chronieni prawem wojennym , jednak Rosja ma to w dupie i zrzuca amunicję kasetową na perony - więc jeśli oni nie przestrzegają jakiegokolwiek prawa to czemu my mielibyśmy ? Oczywiście powstaje motyw "when fighting monsters, be cautious not to become one yourself" ale jako że tylko na farbie oraz proteście się skończyło to raczej nie ma tutaj o czym mówić
A przykład lektury to trochę k...a XD ci powiem. Oczywiście literatura jest ważna ale w danym systemie edukacji oraz przykłady które podałeś ledwo co zahacza o aktualną sytuację międzynarodową. Ale fakt , Rosja ma teraz pewien argument że "nie dokładamy starań w ochronie polityków" , jednak jak mówiłem , ta karta jest mało znaczącą w świetle argumentów przeciwko Rosji. Jedyne co to można zarzucić nam pewien nieprofesjonalizm - jednak tutaj można użyć kontrargumentu , że aktualnie przebywa u nas 3,4 miliona uchodźców wojennych, którzy najprawdopodobniej mają pewien personalny problem nie dość że z armią czerwoną to jeszcze z aktualną rosyjską polityką. A to że mimo odradzenia ambasador sobie poszedł chwalić zbrodniczy reżim i sprawa wymknęła się spod kontroli to "ciężko było zapobiec". Wystarczy że rząd nie wypowie się całkowicie w poparciu w sprawie tego ataku i argument Rosji traci bardzo bardzo dużo na swojej wartości
Ciekawy byłby power move , skoro rosyjskie ministerstwo spraw zagranicznych domaga się powtórzenia ceremonii , założyć warunek że tylko jeśli Rosja zobowiąże się do wydania osób odpowiedzialnych za zbrodnie wojenne na Ukrainie. Chociaż jest to ogromny gamble, i nie znam się aż tak aby umieć to dobrze przewidzieć
Odpisz
9 maja 2022, 20:18
Obyście się boleśnie nie przekonali, że bynajmniej ku.... nie dobrze
Odpisz
9 maja 2022, 22:01
Ukraińcy są nastawieni pozytywnie do Polski. Nie przesadzę, jeżeli stwierdziłbym, że Ukraina widzi nas podobnie jak my USA
Odpisz
9 maja 2022, 22:32
oczywiście że zaboli
Ale prawdopodobnie będzie i tak boleć mniej niż patrzeć jak cała twoja rodzina jest masakrowana. Więc pytanie nie powinno być "czy zaboli" a "jak dużo bólu jest się w stanie znieść w słusznej sprawie"
Odpisz
9 maja 2022, 23:28
@Tajwan: Jak ostatnio sprawdzałem, to nie przypominam sobie, by naszym bohaterem narodowym był zbrodniarz odpowiedzialny, za mordowanie Amerykanów, ale o tym nie należy mówić, bo to niedobra jest
Odpisz
9 maja 2022, 23:32
@korsti: nie wiem, czy oblewanie ambasadorów sąsiednich krajów to słuszna sprawa, osobiście postrzegam to raczej jako przestępstwo, a przynajmniej huligański wybryk, ale jak sądzę dla każdego inne rzeczy są słuszne
Odpisz
Edytowano - 9 maja 2022, 23:40
jeśli widzisz to tylko jako "huligański wybryk" to masz bardzo płytkie postrzeganie czynów
Odpisz
10 maja 2022, 10:32
za to Piłsudski którego rząd wynaradawiał wschodnią Polskę to już git? Albo Dmowski który chciał każdego kto się nie zasymiluje wyrzucić z kraju? Hm?
Odpisz
10 maja 2022, 17:02
@korsti: nie widzę tego TYLKO jako huligański wybryk, widzę to jako poważne przestępstwo, którego sprawcy powinni zostać przykładnie ukarani
Odpisz
10 maja 2022, 17:04
wiesz co jeszcze jest przestępstwem ?
.
.
.
Zbrodnie wojenne. I wydaje mi się że to jest trochę poważniejsza sprawa niż oblanie kogoś farbą
Odpisz
10 maja 2022, 17:15
@korsti: tak, jednakże zbrodnie wojenne dokonywane przez Rosjan nie stanowią usprawiedliwienia dla takich działań, a przynajmniej nie niwelują faktu, że ów czyn jest przestępstwem, zwłaszcza, że istnieje szansa, iż wszystkim nam może się to odbić bardzo nieprzyjemną czkawką.
Odpisz
11 maja 2022, 01:20
niech zgadnę , ropy od Rosji też nie powinniśmy zakręcić bo ceny paliwa podrosną o całe 20 gr
Może to jest przestępstwo , jednak w świetle aktualnych wydarzeń każdy przymyka na to oko. Nie mówiąc o tym że wśród tych osób od farby były osoby mówiące po ukraińsku. Osoby które straciły praktycznie wszystko i będą patrzeć jak jakiś ...j gada jak to Putin jest wspaniały. J...ć Putina , j...ć tego ambasadora. Jeśli tak bardzo wspiera swojego "wielkiego przywódcę" to może zaklepac sobie miejsce na gałęzi obok niego.
Nie mówiąc nawet o tym że ambasador miał szczęście że na farbie się skończyło. I jeśli uważasz że propagowanie autorytarnego zbrodniarza wśród ludzi bezpośrednio dotkniętymi jego działaniami nie jest dobrym powodem na taki symboliczny "atak" to masz naprawdę dziwny system moralności
Odpisz
9 maja 2022, 23:07
I BARDZO K...A ŹLE, w jakim nas k...a świetle stawia sytuacja gdzie AMBASADOR sąsiedniego kraju został oblany farbą podczas go przechodził ulicą. Osoba która tego dokonała powinna natychmiast stanąć przed sądem
Odpisz
10 maja 2022, 12:40
@JanPat2: czyli całe osiedle
Odpisz
10 maja 2022, 01:34
Jesteś ambasadorem chcesz wykonać prace a jakieś małpy cie farbą oblewają
Odpisz
Edytowano - 9 maja 2022, 18:48
Nie, wcale nie dobrze.
Naruszyli oni nietykalność cielesną i zniszczyli oni mienie nie tyle co po prostu człowieka, ale przede wszystkim szefa misji dyplomatycznej: ambasadora — czyli osoby kluczowej dla działania stosunków międzynarodowych i z tego tytułu objętej szczególną ochroną prawną. Dyplomaci są chronieni przed pośrednimi, czy bezpośrednimi atakami werbalnymi,czy fizycznymi, niezależnie na to, jaką politykę prowadzą ich państwa.
Sam fakt, że do tego doszło jest wielką porażką policji w zabezpieczaniu protestu, jak i w szczególności bezpieczeństwa ambasadora. Chociaz MSZ i MSWiA odradzało Ambasadorowi udanie się na plac aby złożyć wieniec, to jeśli już zadecydowano że to tego dojdzie, to i tak wszystko powinno być lepiej zabezpieczone.
I tak czy siak, ci ludzie nie osiągneli kompletnie NIC. Okej byłoby, gdyby oni tylko samych siebie by tym oblewali, ale naruszanie nietykalności ambassadora jest skrajnie głupie, dziecinne, niepotrzebne i szkodliwe dla nas i naszych interesów.
Odpisz
9 maja 2022, 19:09
@FeliksDzierzynski: Czytałam, że ten ambasador jest dumny ze swojego prezydenta, więc można to również uznać, że jest dumny z tego co się dzieje na Ukrainie.
Odpisz
9 maja 2022, 19:13
@Hiholatek: Nie ma znaczenia, co mówił. Pamiętajmy, że dyplomaci przede wszystkim reprezentują swoje państwo, i są podlegli swojemu rządowi, dlatego też mówią co muszą mówić, bo tak im każą. Ale i tak czy siak, bez względu na to co mówią, czy sami z siebie, czy pod wpływem innych, wciąż są oni szczególnymi osobami które są chronione.
Odpisz
9 maja 2022, 22:24
@FeliksDzierzynski: być może
Aczkolwiek na dyplomację był czas , teraz pora na rozliczanie się ze zbrodniarzami wojennymi. Czy Rosja będzie nas potępiać jeszcze bardziej? Absolutnie. Czy powinno nas to ruszyć ? Absolutnie nie. Chodzi o bardzo silny znak potępiania działań Rosji oraz znak chęci całkowitego odizolowania się od niej , w tym jej surowców. Na tym etapie ciężko o dyplomację , teraz trwa wojna której nie powinno się zawiesić i zamieść pod dywan. A to że jego ochrona jak i policja zaj...li sprawę to druga sprawa , według mnie całe złożenie wieńca nie powinno mieć w ogóle miejsca , i cóż , stało się że ludzie wzięli sprawy we własne ręce. Na tym etapie dyskusje idą raczej na marne i każdy to pokazuje. Nikt nie szanuje Rosji jak i nikt nie uważa że jest ona zdolna do jakichkolwiek dyplomatycznych rozmów na ludzkim poziomie. Niech ambasador się cieszy że został oblany farba a nie poddany egzekucji i wrzucony do masowego grobu na pustkowiu
Odpisz
9 maja 2022, 21:15
pozdrawiam kreatora pomysłu
Odpisz
9 maja 2022, 16:19
teraz wyobrazcie sobie że ludzie oblali by go prawdziwą krwią (pochodzenia zwierzęcego oczywiście)
Odpisz
9 maja 2022, 18:51
@EternalSailorMoon: W sumie pierw na nagłówkach mówili że to «czerwona farba», teraz że to jest «czerwona substancja», a sam ambassador mówił że jest to... syrop owocowy.
Odpisz
9 maja 2022, 16:55
To nie farba, lecz krew banderowcó.... Znaczy co!?!, kochanych braci i bohaterów europy poległych na bitwie ukrainców
Odpisz
9 maja 2022, 17:10
@Okrisdwa: Dobra nie zesraj się już z tym twoim Banderą, to było 80 lat temu
Odpisz
9 maja 2022, 17:34
@Okrisdwa: ja bym wolał żeby to była jego krew
Odpisz
9 maja 2022, 17:47
@Okrisdwa: Banderowcy o charakterze etnonacjonalistycznym na Ukrainie prawie nie istnieją, a już napewno nie przewyższają radykalnie analogii w Polsce
Odpisz
9 maja 2022, 19:59
@olimpicYT3356: co z tego, że 80 lat temu skoro do tej pory oni uznają ich za swoich bohaterów narodowych.
Odpisz
9 maja 2022, 20:01
@Tajwan: oczywiście, nie ma żadmych banderowców a Ukraińcy zawsze byli naszymi braćmi i przyjaciółmi i wszyscy, bez jednego wyjąrku kochają Polaków
Odpisz
9 maja 2022, 20:29
@Okrisdwa: nie zesraj się chociaż wątpie
Odpisz
10 maja 2022, 08:17
@Tauvir: Jakby ci to powiedzieć, oni walczyli o swój własny kraj, to, jakich zbrodni się dopuścili dla nich się nie liczy, tylko to, co zrobili dla swojego kraju. Piłsudski i Dmowski nie byli jakimiś przyjemniaczkami (choć nie dopuścili się czegoś takiego jak Bandera) a ich wychwalamy bo dzięki nim mamy swoje państwo spowrotem
Odpisz
10 maja 2022, 10:35
Ty specjalnie ignorujesz to co Tajwan napisał czy na serio masz problem z czytaniem ze zrozumieniem? Takie komentarze są serio irytujące. Daj jakiś kontrargument, a nie udawaj że napisał co innego >.>
Odpisz
Edytowano - 9 maja 2022, 12:36
"Białe prześcieradła ubrudzone krwią"
Odpisz
9 maja 2022, 15:57
@Kapitalista: żony z miesiączkami, "krew" się trudno zmywa
Odpisz
9 maja 2022, 15:15
Ech, tylko farba...
Odpisz