Podróż z prędkością światła nie jest taka nie do osiągnięcia, lecz nasze i przyszłe X pokoleń tego nie doczeka. Chociażby 10% prędkości światła już byłoby czymś.
@Crln_7: dzień dobry lokalny typ od fizyki z tej storny. Podróż z prędkością światła jest możliwa poprzez użycie zakrzywienia przestrzeni. Z przodu danego obiektu płaszczyzną przestrzenna musiałaby się zwężać, a z tyłu rozszerzać. Jedyny minus jest taki, że wymagałoby to więcej energii niż ludzie obecnie wyprodukowali łącznie
@Crln_7: Jakie znamy, właśnie. Ale świat generalnie zbudowany jest na dość stabilnych zasadach które choć tajemnicze nie podlegają drastycznej modyfikacji gdy odkrywamy coś nowego. Absolutnie nie wątpię że w przyszłości będziemy podróżować swobodnie po planetach, ale stawiam tu na loty hibernacyjne i później możliwą teleportację za sprawą choćby wormholi. Możliwe że zbliżymy się nawet do prędkości światła, ale ona sama jest wartością tak elementarną że nawet ekspansja wszechświata ma to w pi...... i nie pójdzie szybciej
@Krzyniu: osobiście obstawiam prędzej napęd alcubierrea i przyspieszenie do prędkości wielokrotnych do światła. Jeśli ludzie zorientują się jak wytworzyć materię egzotyczną albo stworzą superwydajne źródło energii to taka opcja mogłaby się udać
@Kolodziej_1: Yyyh mocno teoretyczne, kompletnie niezbadane i na dobrą sprawę opiera się prawie na tym samym co wormhole. Nie wiem czy można to zaliczyć do przekraczania prędkości światła jeśli zakrzywiasz przestrzeń do swoich potrzeb. Plus, co z ciężarem?
@Krzyniu: ciężar nie na w tym przypadku znaczenia ponieważ sam statek poruszałby się na bazie zmieniania przestrzeni zamiast przy użyciu napędu. A co do "niezbadane" to stworzono już bąbel czasoprzestrzenny na mniejszą skalę
@Krzyniu: ok pozwól że cię doedukuję. Teleportacja KWANTOWA to nie to samo co teleportacja zwykła. I polega ona na przeniesieniu stanu kwantowego a nie atomu
@Kolodziej_1: ale wy wszyscy jesteście k...a znawcy fizyki XDD
Podróż materii z masą z prędkością światła jest niemożliwa
Uproszczony wzór na pęd to p=mv
Rozbudowany wzór na pęd to p=(mv)/pierwiastek(1-(v^2/c^2))
Przy małych prędkościach te dzielenie jest bardzo bliskie 1, więc jest znikome i można je ignorować
Ale im bardziej materia zbliża się do prędkości światła, tym trudniej ją przyspieszyć, ponieważ dolna część wzoru zbliża się do 0
Gdy materia osiągnie prędkość światła, dolna część wzoru będzie równa zero, więc trzeba będzie podzielić przez zero, więc aby to osiągnąć trzeba użyć nieskończonej ilości energii, co jest niemożliwe
@Lemeowur: jezuuu. Tak, masz rację osiągnięcie prędkości światła jest NORMALNIE niemożliwe. Rzecz w tym, że obowiązuje to tylko przy normalnej płaszczyźnie przestrzennej. Ja mówię o zakrzywieniu przestrzeni przez ogromną ilość energii zgromadzonej w jednym miejscu. W tym wypadku podróż z prędkością światła lub większą jest możliwa ze względu na to, że taki statek znajdowałby się na zakrzywionej płaszczyźnie przestrzennej. Masz tu link do tego o czym mówię https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Nap%C4%99d_Alcubierre%E2%80%99a
@Kolodziej_1: wiem, o czym mówisz, ale to również jest ludzko niemożliwe
negatywna masa = negatywna energia
Negatywna energia zwyczajnie nie istnieje
Istnieje ona jedynie podczas fluktuacji kwantowych, czyli przy wirtualnych cząstkach, które od razu zostają anihilowane przez jej antycząstkę z pozytywną energią
Uzyskanie negatywnej masy jest niemożliwe, napęd który wspominasz jest *hipotetyczny*, czyli według znanych zasad fizyki, nawet jeżeli nie pogwałca on zasad względności, jest on niemożliwy. Zasady fizyki się nie zmieniają, gdybyśmy jakimś cudem utworzyli negatywną masę, i tak byłaby ona dużo za dużo niestabilna na jakiekolwiek trwałe zakrzywienie przestrzeni
Komentarze
OdświeżEdytowano - 27 października 2022, 08:19
Podróż z prędkością światła nie jest taka nie do osiągnięcia, lecz nasze i przyszłe X pokoleń tego nie doczeka. Chociażby 10% prędkości światła już byłoby czymś.
Odpisz
27 października 2022, 09:38
@Crln_7: Podróż z prędkością światła na ten moment łamie prawa fizyki jakie znamy gościu XD
Odpisz
27 października 2022, 09:45
@Krzyniu: jakie znamy, właśnie.
Odpisz
27 października 2022, 09:48
@Crln_7: dzień dobry lokalny typ od fizyki z tej storny. Podróż z prędkością światła jest możliwa poprzez użycie zakrzywienia przestrzeni. Z przodu danego obiektu płaszczyzną przestrzenna musiałaby się zwężać, a z tyłu rozszerzać. Jedyny minus jest taki, że wymagałoby to więcej energii niż ludzie obecnie wyprodukowali łącznie
Odpisz
27 października 2022, 10:22
@Crln_7: Jakie znamy, właśnie. Ale świat generalnie zbudowany jest na dość stabilnych zasadach które choć tajemnicze nie podlegają drastycznej modyfikacji gdy odkrywamy coś nowego. Absolutnie nie wątpię że w przyszłości będziemy podróżować swobodnie po planetach, ale stawiam tu na loty hibernacyjne i później możliwą teleportację za sprawą choćby wormholi. Możliwe że zbliżymy się nawet do prędkości światła, ale ona sama jest wartością tak elementarną że nawet ekspansja wszechświata ma to w pi...... i nie pójdzie szybciej
Odpisz
27 października 2022, 10:49
@Krzyniu: A ja tylko czytam wasze komentarze i wiem że nic nie wiem.
Odpisz
27 października 2022, 10:52
@Klingon: świetna robota obywatelu
w nagrodę dostajesz chleb ziemny który właśnie znalazłem
Odpisz
27 października 2022, 10:57
@Krzyniu: Dzięki.
Odpisz
27 października 2022, 11:36
@Krzyniu: osobiście obstawiam prędzej napęd alcubierrea i przyspieszenie do prędkości wielokrotnych do światła. Jeśli ludzie zorientują się jak wytworzyć materię egzotyczną albo stworzą superwydajne źródło energii to taka opcja mogłaby się udać
Odpisz
27 października 2022, 11:41
@Kolodziej_1: Yyyh mocno teoretyczne, kompletnie niezbadane i na dobrą sprawę opiera się prawie na tym samym co wormhole. Nie wiem czy można to zaliczyć do przekraczania prędkości światła jeśli zakrzywiasz przestrzeń do swoich potrzeb. Plus, co z ciężarem?
Odpisz
27 października 2022, 12:29
@Krzyniu: ciężar nie na w tym przypadku znaczenia ponieważ sam statek poruszałby się na bazie zmieniania przestrzeni zamiast przy użyciu napędu. A co do "niezbadane" to stworzono już bąbel czasoprzestrzenny na mniejszą skalę
Odpisz
27 października 2022, 12:31
@Kolodziej_1: Tak samo jak podobno kontrolowanie teleportowali atom (albo sam elektron?)
Niby coś jest, ale daleko do faktycznej używalności
Odpisz
27 października 2022, 14:38
@Krzyniu: ok pozwól że cię doedukuję. Teleportacja KWANTOWA to nie to samo co teleportacja zwykła. I polega ona na przeniesieniu stanu kwantowego a nie atomu
Odpisz
27 października 2022, 14:45
@Kolodziej_1: OKEJ mówię tylko że jesteśmy na drodze robienia czegoś i nie wiadomo na razie co z tego wyniknie ale istnieją jakieś mikrosukcesy
Odpisz
27 października 2022, 16:35
@Krzyniu: tak
Odpisz
27 października 2022, 16:38
@Kolodziej_1: Tak
Odpisz
31 października 2022, 13:28
@Kolodziej_1: ale wy wszyscy jesteście k...a znawcy fizyki XDD
Podróż materii z masą z prędkością światła jest niemożliwa
Uproszczony wzór na pęd to p=mv
Rozbudowany wzór na pęd to p=(mv)/pierwiastek(1-(v^2/c^2))
Przy małych prędkościach te dzielenie jest bardzo bliskie 1, więc jest znikome i można je ignorować
Ale im bardziej materia zbliża się do prędkości światła, tym trudniej ją przyspieszyć, ponieważ dolna część wzoru zbliża się do 0
Gdy materia osiągnie prędkość światła, dolna część wzoru będzie równa zero, więc trzeba będzie podzielić przez zero, więc aby to osiągnąć trzeba użyć nieskończonej ilości energii, co jest niemożliwe
Odpisz
31 października 2022, 14:35
@Lemeowur: jezuuu. Tak, masz rację osiągnięcie prędkości światła jest NORMALNIE niemożliwe. Rzecz w tym, że obowiązuje to tylko przy normalnej płaszczyźnie przestrzennej. Ja mówię o zakrzywieniu przestrzeni przez ogromną ilość energii zgromadzonej w jednym miejscu. W tym wypadku podróż z prędkością światła lub większą jest możliwa ze względu na to, że taki statek znajdowałby się na zakrzywionej płaszczyźnie przestrzennej. Masz tu link do tego o czym mówię https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Nap%C4%99d_Alcubierre%E2%80%99a
Odpisz
31 października 2022, 15:19
@Kolodziej_1: wiem, o czym mówisz, ale to również jest ludzko niemożliwe
negatywna masa = negatywna energia
Negatywna energia zwyczajnie nie istnieje
Istnieje ona jedynie podczas fluktuacji kwantowych, czyli przy wirtualnych cząstkach, które od razu zostają anihilowane przez jej antycząstkę z pozytywną energią
Uzyskanie negatywnej masy jest niemożliwe, napęd który wspominasz jest *hipotetyczny*, czyli według znanych zasad fizyki, nawet jeżeli nie pogwałca on zasad względności, jest on niemożliwy. Zasady fizyki się nie zmieniają, gdybyśmy jakimś cudem utworzyli negatywną masę, i tak byłaby ona dużo za dużo niestabilna na jakiekolwiek trwałe zakrzywienie przestrzeni
Odpisz
31 października 2022, 15:57
@Lemeowur: teoretycznie energia występuje przy rozpadzie cząstek wywołanym promieniowaniem hawkinga https://en.m.wikipedia.org/wiki/Negative_energy#:~:text=Negative%20energy%20is%20a%20concept,electromagnetics%20is%20negative%20energy%20electricity.
Odpisz
1 listopada 2022, 06:42
@Kolodziej_1: ?? Tak, właśnie o tym mówię
Promieniowanie Hawkinga jest spowodowane kwantowymi fluktuacjami
Odpisz
1 listopada 2022, 11:21
@Lemeowur:
Odpisz
27 października 2022, 11:16
jeszcze kilka lat i bede miał 20 lat
Odpisz
27 października 2022, 12:33
@pmackowiakopl: jeszcze kilka lat i witaj k....skie życie po trzydziestce
Odpisz
27 października 2022, 16:00
@Crln_7: to jeszcze daleko
Odpisz
27 października 2022, 16:01
@pmackowiakopl: no nie wiem
Odpisz
27 października 2022, 16:06
@Crln_7: ja też tego nie łapie
Odpisz
27 października 2022, 15:55
On się znowu gdzieś bił czy to odnośnie starych walk?
Odpisz
27 października 2022, 09:11
Nawet nie druga runda a druga minuta
Odpisz
27 października 2022, 08:08
A co to za jeden? Wygląda jak Korwin-Mikke bez wąsów.
Odpisz