Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Każdy jest trochę ekologiem
Polska szkoła w końcu wychodzi ze średniowiecza... a nie
Nic tutaj nie widziałeś!
Ty nieczuły mięsożerco!
Współcześni złoczyńcy
Zły kurnik ziom
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież17 grudnia 2022, 08:16
Nienawidzę teraźniejszych świąt Bożego Narodzenia.
Zamiast rodzinnej celebracji narodzin pana, tradycyjnej wieczerzy i kolędowania, "święta" stały się celebracją kapitalizmu i mistycznego dziadka z ciężarówki Coca Coli który przynosi dziecią prezenty.
Ostatnio jak widziałem się z moim najmłodszych kuzynem, i ubieraliśmy choinkę, znaleźliśmy stajenkę.
Nie wiedział kim jest dzieciątko..
Ja uważam tak, jeśli ktoś nie jest wyznania Chrześcijańskiego, niech nie celebruje świat Chrześcijańskich.
Niech pracuje jak normalnie.
Nie wyznajesz danej wiary?
To nie celebruj ich świąt.
Odpisz
17 grudnia 2022, 09:02
@Kobiety_nieistnieja: rel, mam kolegę ateistę, ale nie obchodzi żadnych świąt, tylko dostaje pare złoty od babci, żeby mu smutno nie było.
Odpisz
17 grudnia 2022, 09:18
@Kobiety_nieistnieja: dosłownie niech ludzie sb obchodza swieta jak chca lmao. To prawda ze sa bardziej utozsamiane z prezentami, karpiem i mikolajem niz narodzinami Chrystusa, ale przynajmniej niektórych to swięto cieszy
Odpisz
17 grudnia 2022, 09:48
@Kobiety_nieistnieja: dajże ludziom obchodzić co chcą. Może ktoś jest ateistą, a obchodzi Boże Narodzenie bo cieszy sie że jest okazja do spotkania się z rodziną? Co ci nie pasuje w tym, że ktoś niewierzący obchodzi chrześcijańskie święto?
Odpisz
17 grudnia 2022, 10:19
@Kobiety_nieistnieja: dosłownie te świąteczne zwyczaje są podpie....one od zwyczajów pogańskich. Przykładowo 12 potraw wzięło się od tego że minęło 12 miesięcy a nie od 12 apostołów. Dodatkowo nie wiem co ubranie choinki, spotkanie z rodziną i dawanie prezentów ma wspólnego z chrześcijanizmen, chyba tylko jedzenie świętego wafla i kolędy są oryginalne
Odpisz
17 grudnia 2022, 10:28
@Kobiety_nieistnieja: Święta nie muszą mieć nic wspólnego z chrześcijaństwem, to po prostu tradycja związana z najdłuższą nocą w roku. Każdy ma prawo to świętować, niezależnie od wyznania.
Odpisz
17 grudnia 2022, 10:53
@Kobiety_nieistnieja: jak święto kest tak mocno zakorzenione to nic dziwnego że je obchodzą.
Odpisz
17 grudnia 2022, 12:20
@Kobiety_nieistnieja: ale nie możesz zabronić ateiście obchodzenia świąt chrześcijańskich, pogańskich vzy jakichkolwiek innych
Odpisz
17 grudnia 2022, 12:57
@Kobiety_nieistnieja:
Dziunia, nie jesteś moim szefem
Nie mów mi, jak mam żyć
Odpisz
17 grudnia 2022, 12:59
@struskawka: (ocenzurowane aby nie obrazić uczuć)
Odpisz
17 grudnia 2022, 13:09
@Kobiety_nieistnieja: no spoko, mi na przykład religia w ogóle zabrania pracować, jak wolisz przesyłać mi średnią krajową, przelewem czy pocztą?
Odpisz
17 grudnia 2022, 13:10
@lordbaysel: modlitwą i postem.
Odpisz
19 grudnia 2022, 19:51
@Kobiety_nieistnieja: Jeżeli zostałam ochrzczona wbrew mojej woli to mam prawo spędzać ten dzień jak chcę, nawet jeśłi jestem ateistką czy agnostykiem :>
Odpisz
Edytowano - 19 grudnia 2022, 21:28
@Kobiety_nieistnieja: Ja tam celebruje dzień wolny, a każdy inny tak jak chce.
Odpisz
20 grudnia 2022, 14:56
@Kobiety_nieistnieja: To może niech chrześcijanie przestaną sobie uzurpować prawa do obchodzenia Sol Invictus. Jestem ateistą, obchodzę święta bardze hucznie (z choinką, 12 daniami i prezentami), nie widzę w tym żadnego związku z chrześcijaństwem.
Odpisz
23 grudnia 2022, 16:02
@Kobiety_nieistnieja: Niewierzący mogą jednak świętować Boże Narodzenie. Większość Tradycji zostało zerżniętych z pogaństwa, a w tradycji Polskiej (Słowiańskiej) są odpowiedniki.
Choinka - zwyczaj germański, dawniej również obecny u Słowian.
Prezenty - Prezentami obdarowywano się w starożytnej Europie, np. w Rzymie, a u nas wygląd Świętego Mikołaja był dawniej inspirowany bogiem Welesem, obecny zaś stworzyła Coca-Cola.
Uczta - 12 potraw pochodzi ze zwyczajów Słowian (symbolizuje miesiące), sianko też wtedy zostawiano, głównie robili to Normanowie, zostawiano też puste miejsce dla Dziadów (dusz martwych przodków).
Odpisz
23 grudnia 2022, 16:03
@Veeebs: Opłatek też został zerżnięty z tradycji Słowian, jak i pierwsza gwiazdka.
Odpisz
23 grudnia 2022, 19:00
@PodlaskiZbik134: no to niezłe te chrześcijańskie święta skoro tylko jakieś pioseneczki mają cokolwiek wspólnego z tą religią
Odpisz
24 grudnia 2022, 00:00
@Veeebs: nawet data jest fakeowa, bo wybrali dzień narodzin boga mitry żeby skuteczniej zwalczać jego kult
Odpisz
27 grudnia 2022, 10:36
@Veeebs: z prezentami chodzi akurat o to, że Bóg "w prezencie" zesłał nam Jezusa Chrystusa
Odpisz
27 grudnia 2022, 10:38
@KUBEKch_1: Brzmi jak bycze ekstrememty wciskane naiwnym dzieciom przez niedoedukowane katechetki.
Odpisz
27 grudnia 2022, 10:44
@Mijak: być może ale to stąd wzięła się ta tradycja
Odpisz
27 grudnia 2022, 10:45
@KUBEKch_1: to już po prostu naciągane, w życiu nie słyszałam tego typu tłumaczenia a poza tym to kupy się nie trzyma
Odpisz
27 grudnia 2022, 10:48
@KUBEKch_1: Nie, tradycja wzięła się stąd, że poganie już wcześniej wręczali sobie prezenty z różnych okazji, a chrześcijanie, chcąc ich nawrócić, musieli pokazać że nie są pod tym względem gorsi.
Odpisz
Edytowano - 17 grudnia 2022, 08:49
Jak tam u was na święta? Bardziej katolickie czy te nowoczesne?
Odpisz
17 grudnia 2022, 09:10
@zielonydom: katolickie
Odpisz
19 grudnia 2022, 18:07
@zielonydom: katolickie pozdro!
Odpisz
19 grudnia 2022, 18:26
@zielonydom: katolickie
Odpisz
19 grudnia 2022, 18:39
@zielonydom: ciekawe co się stanie gdy powiem nowoczesne
Odpisz
19 grudnia 2022, 18:42
@Wolnymezczyzna: Nic
Odpisz
19 grudnia 2022, 18:45
@zielonydom: Katolickie, chrześcijańskie, bo gdyby nie Chrystus to nikt nie obchodziłby Bożego Narodzenia w żaden sposób
Odpisz
19 grudnia 2022, 18:55
@zielonydom: że niby jakie święta? dzień jak co dzień
Odpisz
19 grudnia 2022, 18:57
@zielonydom: pół na pół
Odpisz
19 grudnia 2022, 19:35
@zielonydom: Katolickie
Odpisz
19 grudnia 2022, 20:00
@Godylos5: wtedy byś obchodził święto przesilenia zimowego
Odpisz
19 grudnia 2022, 20:34
@zielonydom: katolickie (jak wyglądają nowoczesne święta?)
Odpisz
Edytowano - 19 grudnia 2022, 23:49
@Legnicki: wsm good question
Ale zgaduje że też jakieś fajne ozdóbki, prezenty i spotkania z rodziną, po prostu bez czytania pisma przed kolacja, jedzenia świętego wafla i można postawić wódke i szynkę na stół w wigilie
Odpisz
20 grudnia 2022, 07:07
@zielonydom: katolickie, zawsze takie obchodziłem i dobrze to wspominam.
Odpisz
20 grudnia 2022, 07:59
@zielonydom: Katolicke
Odpisz
27 grudnia 2022, 10:47
@zielonydom: nowoczesne, połowa rodzinki przy stole to ateiści, nie ma śpiewania kolend, modlitwy, czytania pisma świętego ani niczego z tych rzeczy
Odpisz
20 grudnia 2022, 17:02
Jezus z Nazaretu był postacią historyczną, więc niezależnie czy wierzysz, że był czarodziejem zamieniającym kamyki w bułki, czy nie wierzysz, nie możesz zaprzeczyć faktom. Argument ...jowy, dodatkowo biorąc pod uwagę to, że 24 grudnia to nie jest data urodzenia Jezusa. Tak naprawdę to wszystkie daty chrześcijańskich świąt, to daty świąt pogańskich, którym przypisano katolickie znaczenie.
Odpisz
20 grudnia 2022, 17:16
@Shpaygersharen: Zgadzam się, Jezus był postacią historyczną, a najzabawniejsze jest to, że najlepszy dowód na to stanowia kronikarze, którzy pisali o nim nieprzychylnie, nie lubili go. Większość chrześcijańskich swiąt jest zbieżna z pogańskimi i chwała za to, że zamiast narzucać nowy porządek świata, po prostu skojarzyli go ze starym. Wiele religii wierzy w to samo, tylko pod innymi nazwami i z innymi detalami, a potem na tym tle wybuchają wojny religijne
Odpisz
27 grudnia 2022, 10:42
@Shpaygersharen: racja Jezus najprawdopodobniej urodził się wiosna albo latem. Nawet rok jest błędny, o czym pisałem już w innym komentarzu pod tym memem.
Ponadto zapewne nie urodził się w stajence. Żydzi budowali domy kilkupiętrowe z tym, że na parterze nie było ścian tylko przegrody i tam trzymano zwierzęta i zapewne w takim miejscu Jezus przyszedł na świat (to tłumaczy obecność zwierząt opisaną w Biblii)
Odpisz
21 grudnia 2022, 16:43
@Kobiety_nieistnieja: A co masz do kapitalizmu? Socjalistyczna gospodarka zniszczyła kiedyś Polskę, Węgry, Czechosłowację, Rumunię, Bułgarii, Koreę Północną oraz Chiny za Mało. Socjalizm jest najgorszy jeśli chodzi o gospodarkę państwową. Jakby dzisiaj gospodarka Polska opierała się na socjalizmie to nie miał byś czasu nawet usiąść na komputerze (o ile byś na niego ) bo byś musiał pracować 23,5h/dzień by mieć na chleb (nawet nie cały)
Odpisz
20 grudnia 2022, 09:39
Ale dzisiaj jest 26/5/1444 Inshallah
Odpisz
19 grudnia 2022, 22:29
Nie musisz być Chrześcijaninem żeby musieć używać obowiązującego ogólnieświatowo systemu dat i liczenia czasu. XD
Odpisz
19 grudnia 2022, 22:22
Fajny fakt
Mówi się, że liczy się lata od narodzin Chrystusa, a tak naprawdę liczy się je od czasu gdy Jezus miał 6-8 lat. Wynika to z pomyłki Dionizego Małego. Chciał on zacząć liczyć lata od narodzin Chrystusa problem tkwi w tym, że nie wiedział kiedy Jezus dokładnie się urodził. Początkowo uważano, że pomylił się o 4 lata, ale w rzeczywistości pomyłka ta jest większa.
W Biblii podane jest, że urodził się za panowania Heroda, który zmarł w 4 r. p.n.e., a biorąc pod uwagę rzeź niewiniątek i inne wydarzenia mające miejsce za życia władcy wiemy, że urodził się wcześniej. Drugą informacją podaną w Piśmie Świętym dotyczącą czasu narodzin Syna Bożego jest to, że urodził się podczas spisu ludności. Napisane jest, że spis odbył się za panowania Kwiryniusza, który obiął władzę na przełomie 5/6r.p.n.e. Problem w tym, że Kwiryniusz przeprowadził spis dopiero w 6 r. n.e., a spis podczas którego najprawdopodobniej urodził się Jezus był gdzieś między 8, a 6 rokiem p.n.e. Niektórzy jednak mówią, że można to tłumaczyć "przed Kwiryniuszem", a imię to podano dlatego, że był on dużo bardziej znany niż jego poprzednik. Wtedy wszystko by pasowało i wychodzi na to, że Jezus Chrystus urodził się między 8, a 6 r p.n.e.
Wiem pan maruda.
Odpisz
19 grudnia 2022, 21:25
Rok jest tylko umowny, a święta mają byle co wspólnego z chrześcijaństwem, chociażby choinka.
Odpisz
19 grudnia 2022, 20:15
Takiego typu święta bardziej przywołują mi na myśl ideę urlopu czy przerwy dla rozerwania się od obowiązków, niżeli poważania religijnych dogmatów, bo w sumie tak właśnie to wygląda.
Odpisz
17 grudnia 2022, 11:26
2022 lat odkąd kult katolicki postanowił sb ze wtedy urodził się jakiś typ
wgl bez sensu bo ten typ się urodził 6 lat wcześniej a i rok się nie zaczyna 24 grudnia tylko 1 stycznia więc czemu mówią, że narodziny zapoczątkowały rok 1 n.e. skoro ten rok się zaczął w styczniu
Odpisz
17 grudnia 2022, 16:25
@Lemeowur: postanowili to nie 2000 lat temu, tylko 1650. A date wybrali żeby osłabić kult Mitry, bo dokładnie tego samego dnia obchodzono wcześniej jego urodziny
Odpisz
17 grudnia 2022, 16:27
@struskawka: powiedziałam, że postanowili, że wtedy się urodził, a nie że wtedy postanowili, bo tego nie wiedziałam
nawet nwm co to kult Mitry, ale brzmisz mądrze
Odpisz
17 grudnia 2022, 16:41
@Lemeowur: związane jest to z ustanowieniem chrześcijaństwa religią państwową w starożytnym Rzymie
Odpisz
Edytowano - 19 grudnia 2022, 18:04
@Lemeowur: IMO bez sensu, ludzie se wybrali jakiś względny punkt w historii i od niego liczą lata
Powinniśmy liczyć lata odkąd stworzono furry
Odpisz
20 grudnia 2022, 00:55
@CzerwonyPoniacz: wtf bazowany poniacz???
Odpisz
20 grudnia 2022, 09:07
@CzerwonyPoniacz:
Odpisz
17 grudnia 2022, 11:07
do dzisiaj ludzie mówią,,piorun" co pochodzi od Peruna. Szach mat chrześcijanie, rodzimowiercy znowu zaorali was faktami i logiką
Odpisz
17 grudnia 2022, 11:08
@Orzechowy: Prędzej imię Peruna pochodzi od słowa piorun etymologicznie
Odpisz
17 grudnia 2022, 11:50
@Yurasi: tak właściwie to oba słowa pochodzą od słowa "bić" tyle że ono brzmi inaczej po starosłowiańsku, jak "prać" lub coś takiego
Odpisz
17 grudnia 2022, 14:55
@OsamaFloppa: od pьrati. A od pioruna na pewno nie, raczej na odwrót
Odpisz
17 grudnia 2022, 12:22
2022 lat od roku 1, proste
Odpisz
19 grudnia 2022, 18:12
@Talerz:
Odpisz
17 grudnia 2022, 10:42
Święta już i tak dawno przestały być chrześcijańskie
Odpisz
17 grudnia 2022, 08:50
2022 lat od roku zerowego
Odpisz
Edytowano - 17 grudnia 2022, 09:00
a co zapoczątkowało rok zerowy? (Pomijając, że jest tylko rok 1p.n.e. I 1 n.e i nie ma roku 0)
Odpisz
Edytowano - 17 grudnia 2022, 09:31
@Sirbaloo: no raczej nie Jezus bo on urodzil sie jakos 6 roku p.n.e.
Odpisz
17 grudnia 2022, 09:49
@Sirbaloo: minięcie roku 1 p.n.e
Odpisz
17 grudnia 2022, 09:28
Widzisz bo moj narysowany pan zroastowal wlasnie twojego narysowanego pana i twoj narysowany pan placze bo jest beta a moj ma brode i jest madry i zawsz ema racje i co teraz zrobisz lewaczku
Odpisz
17 grudnia 2022, 10:22
@Smierdziel_: Lewaki się posikały ez
Odpisz