@Maslo_Jajeczne: Ale bardziej od wolnej ręki przydaje się skupienie uwagi na drodze. W świetle polskiego prawa nie możesz rozmawiać mając telefon w dłoni, ale zgodnie z prawem możesz ustawiać nawigacje, wybierać muzykę z listy czy programować pralkę....
@Maslo_Jajeczne: Tu właśnie leży problem, bo wedle badań nieważne, czy rozmawiasz z telefonem przy uchu, czy przez głośnomówiący, nadal czas twojej reakcji jest drastycznie mniejszy (z niewielką różnicą między tymi dwoma przypadkami) niż gdybyś był skupiony na drodze.
Raczej w wszystkich autach z panelami jak na zdjęciu daje się je obsługiwać z kierownicy. Większość także wyświetla tez informacje o używanej właśnie funkcji na dodatkowym wyswietlaczu na panelu za kierownica. Wiec daje się to obsługiwać dużo bezpieczniej niż trzymając w ręku telefon. Po zaznajomieniu się z funkcjami których używa się naczęściej zazwyczaj nawet nie trzeba odwracać uwagi od drogi przed nami tylko używamy sterowania intuicyjnie.
Do tego mając telefon w ręku masz jedna rękę zajęta i dość duże ograniczenie w opanowaniu samochodu w razie nagłej sytuacji
Ten drugi obrazek jest prosto z materiałów promocyjnych Mercedesa dotyczących ich najnowszego systemu jazdy 100% autonomicznej, gdzie kierowca oficjalnie, zgodnie z niemieckimi przepisami, staje się pasażerem w trakcie działania tego systemu.
Komentarze
Odśwież1 marca, 17:12
jest w tym trochę logiki, ponieważ taki ekran nie zajmuje ci ręki i możesz w każdej chwili złapać za ręczny albo skrzynię
Odpisz
1 marca, 19:50
@Maslo_Jajeczne: +rozmowa na tym ma wymuszony głośno mówiący
Odpisz
2 marca, 14:43
@Maslo_Jajeczne: Ale bardziej od wolnej ręki przydaje się skupienie uwagi na drodze. W świetle polskiego prawa nie możesz rozmawiać mając telefon w dłoni, ale zgodnie z prawem możesz ustawiać nawigacje, wybierać muzykę z listy czy programować pralkę....
Odpisz
2 marca, 14:44
@Mikrus19: jeśli nie jesteś ekspertem od wielozadaniowości to różnica w skupieniu nie wielka
Odpisz
2 marca, 14:48
@Maslo_Jajeczne: telefon też nie, jeśli go szybko puścisz przez co spadnie
Odpisz
2 marca, 14:51
@MlodyKamil96: będziesz pamiętać? a na pewno nic on nie zniszczy albo się nie zepsuje?
Odpisz
2 marca, 22:19
@Maslo_Jajeczne: Tu właśnie leży problem, bo wedle badań nieważne, czy rozmawiasz z telefonem przy uchu, czy przez głośnomówiący, nadal czas twojej reakcji jest drastycznie mniejszy (z niewielką różnicą między tymi dwoma przypadkami) niż gdybyś był skupiony na drodze.
Odpisz
2 marca, 22:27
@Baturaj: nie bronię tego, mówię, że trochę jakby sensu ma. Trochę
Odpisz
Edytowano - 2 marca, 17:20
Raczej w wszystkich autach z panelami jak na zdjęciu daje się je obsługiwać z kierownicy. Większość także wyświetla tez informacje o używanej właśnie funkcji na dodatkowym wyswietlaczu na panelu za kierownica. Wiec daje się to obsługiwać dużo bezpieczniej niż trzymając w ręku telefon. Po zaznajomieniu się z funkcjami których używa się naczęściej zazwyczaj nawet nie trzeba odwracać uwagi od drogi przed nami tylko używamy sterowania intuicyjnie.
Do tego mając telefon w ręku masz jedna rękę zajęta i dość duże ograniczenie w opanowaniu samochodu w razie nagłej sytuacji
Odpisz
2 marca, 12:47
Ten drugi obrazek jest prosto z materiałów promocyjnych Mercedesa dotyczących ich najnowszego systemu jazdy 100% autonomicznej, gdzie kierowca oficjalnie, zgodnie z niemieckimi przepisami, staje się pasażerem w trakcie działania tego systemu.
Ale z ogólnym przekazem mema się zgadzam.
Odpisz
2 marca, 12:34
Myślałem, że odpaliła stronę wyspy gier. Dawno w sumie nie odwiedzałem tej strony, fajnie się grało kiedyś, w niektóre gierki.
Odpisz
2 marca, 12:17
Bez jakiejś modyfikacji chyba nie da się odpalić stronny internetowej na takim samochodowym tablecie
Odpisz
1 marca, 17:24
Dzięki rozwijającej się technice możemy ograniczyć ilość wypadków samochodowych
Odpisz
1 marca, 17:26
@pawelomega: albo zwiększyć
Odpisz