FIT55 to nie rewolucja, to uszczelnienie wcześniej istniejącego ETS2
ETS ma dwa problemy:
-Ucieczka emisji co2 za granicę. Firma przeniesie się za granicę UE gdzie nie ma opłat za emisje co2 i sprzeda produkt na rynku unijnym. Próbowano do tego zniechęcić darmowymi uprawnieniami co2, dla firm w UE* lub cłami. Teraz wejdzie w życie specjalne cło węglowe, które będzie opodatkowywało importowane produkty, ale cło będzie niższe jeśli produkt pochodzi z kraju który opodatkowuje emisję co2.
-Różne paliwa w ogrzewaniu i transporcie są różnie opodatkowywane. Benzyna, Diesel, LPG, gaz ziemny mają różne stawki akcyzy. ETS2 ma w założeniu ujednolicić sposób jej wyliczania, czyli im więcej dane paliwo emituje co2 tym większa jest akcyza.
*To rozwiązanie polegało na tym że taka huta nie płaciła za swoją emisję co2, ale jeśli zainwestowała w nową technologię która jest mniej emisyjna, to mogła zarabiać na sprzedaży tych darmowych uprawnień.
@Grewest: Gdzie idą wpływy z tych nowych podatków?
Wpływy z cła węglowego mają iść na sfinansowanie funduszu odbudowy.
Wpływy z ETS2 w 75% mają zasilić inwestycje w nowe technologie, a 25% na dopłaty dla najuboższych mieszkańców.
Więc pieniądze z ETS2 "nie uciekają z kraju" i mają sfinansować konieczne inwestycje. Wpływy z cła węglowego mają spłacić zaciągnięty dług na fundusz odbudowy, z którego niestety nie korzystamy.
W ogólnym założeniu, popieram. Ale przyczepię się na koniec.
Dlaczego popieram?
Przy założeniu że:
1. Musimy ograniczyć emisję gazów cieplarnianych, a zatrzymać w przyszłości zmiany klimatu.
2. Państwo musi się z czegoś finansować.
Przy takich założeniach podatek od co2 nie jest kontrowersyjny. Lepiej by państwo uzyskało wpływy z tego, niż z naszych pensji. I uszczelnienie tego systemu cłem węglowym w pełni popieram.
O tyle ETS2 jest kontrowersyjny. W kwestii ogrzewania łatwo ustalić kto wydaje za dużo na ogrzewanie i dać mu dotację. O tyle w transporcie to nie jest takie proste.
Wydajesz dużo na paliwo do swojego samochodu i zarabiasz okolice minimalnej, więc należało by ci jakoś to zrekompensować.
-Gotówka do ręki? Korupcjogenne.
-Dopłata do komunikacji publicznej. Ona działa jako tako tylko w dużych miastach. Z pomniejszymi wyjątkami. Nota bene już teraz PKP dostaje dotacje finansowane z akcyzy.
-Do głowy przychodzi mi wyliczanie "pokonanych kilometrów" w drodze do pracy i na tej podstawie wypłacać rekompenstę, ale tu też można kantować.
Więc nie obejmowałbym tym systemem transportu i został przy starej "dobrej" akcyzie.
Jakie jeszcze błędy/zaniechania widzę w polityce klimatycznej?
-Brak opodatkowania/wymogów przy odrzutowcach, globalnie emitują mało co2 ale jest nieuczciwe że ich to nie obejmuje*.
-Brak aktywnego wsparcia atomu, atom na szczeblu unijnym nie jest ani zwalczany, ani wspierany.
Samoloty pasażerskie są już/będą opodatkowane(CORSIA)
@Grewest: i myślisz że te pieniądze pójdą na zbadanie nowej technologii wytwarzania okien, tak żeby była mniej emisyjna, czy na samochody i fotowoltaikę?
@Grewest: Niestety wielu osobom takim długim pisaniem nie wytłumaczysz. Widzą śmieszny mem i myślą, że skoro coś jest na memie to musi być to prawda. A w tym wypadku to zwykły bullshit. Fit for 55 wpłynie pozytywnie na zrównoważony rozwój i ekologię w praktycznie każdym wymiarze.
I jeszcze odbieranie wolności krajom poprzez zmuszanie ich mieszkańców do pozbycia się swoich samochodów bo "nie są ekologiczne", gdy ważni ludzie z UE latają na konferencje kilkunastoma samolotami razem z ich obsługa i ochroną.
Podoba mi się, że op j....ął pomarańczowy prostokąt na watermarka
I tak wiadomo, że to z jbzd bo tam jest najwięcej antyunijnego gówna f
Bo prawda jest taka, że z połowy przywilejów bycia w unii nie korzystamy bo PiS to partia łamiąca co drugi podpunkt polskiej konstytucji jak na przykład ten mówiący o niezawisłości sądów.
Oczywiście chodzi tutaj o izbę dyscyplinarną na której czele siedzi pan Zbigniew Z. Izba ta może być usunięta lub jej funkcja może być usunięta ograniczona przez pana prokuratora generalnego pana Z. Ziobro
Komentarze
Odśwież7 lipca 2023, 04:31
Inna sprawa że Fit55 przyniesie same problemy niż korzyści według expertów
Odpisz
27 kwietnia 2023, 20:31
Mema stworzył korwinista więc się nie sugerujcie
Odpisz
26 maja 2023, 05:48
@PrecenttMantiss: ciekawe kto, znasz autora?
Odpisz
21 kwietnia 2023, 19:38
FIT55 to nie rewolucja, to uszczelnienie wcześniej istniejącego ETS2
ETS ma dwa problemy:
-Ucieczka emisji co2 za granicę. Firma przeniesie się za granicę UE gdzie nie ma opłat za emisje co2 i sprzeda produkt na rynku unijnym. Próbowano do tego zniechęcić darmowymi uprawnieniami co2, dla firm w UE* lub cłami. Teraz wejdzie w życie specjalne cło węglowe, które będzie opodatkowywało importowane produkty, ale cło będzie niższe jeśli produkt pochodzi z kraju który opodatkowuje emisję co2.
-Różne paliwa w ogrzewaniu i transporcie są różnie opodatkowywane. Benzyna, Diesel, LPG, gaz ziemny mają różne stawki akcyzy. ETS2 ma w założeniu ujednolicić sposób jej wyliczania, czyli im więcej dane paliwo emituje co2 tym większa jest akcyza.
*To rozwiązanie polegało na tym że taka huta nie płaciła za swoją emisję co2, ale jeśli zainwestowała w nową technologię która jest mniej emisyjna, to mogła zarabiać na sprzedaży tych darmowych uprawnień.
Odpisz
Edytowano - 21 kwietnia 2023, 19:43
@Grewest: Gdzie idą wpływy z tych nowych podatków?
Wpływy z cła węglowego mają iść na sfinansowanie funduszu odbudowy.
Wpływy z ETS2 w 75% mają zasilić inwestycje w nowe technologie, a 25% na dopłaty dla najuboższych mieszkańców.
Więc pieniądze z ETS2 "nie uciekają z kraju" i mają sfinansować konieczne inwestycje. Wpływy z cła węglowego mają spłacić zaciągnięty dług na fundusz odbudowy, z którego niestety nie korzystamy.
Odpisz
Edytowano - 21 kwietnia 2023, 20:16
@Grewest: A co o tym sądzę?
W ogólnym założeniu, popieram. Ale przyczepię się na koniec.
Dlaczego popieram?
Przy założeniu że:
1. Musimy ograniczyć emisję gazów cieplarnianych, a zatrzymać w przyszłości zmiany klimatu.
2. Państwo musi się z czegoś finansować.
Przy takich założeniach podatek od co2 nie jest kontrowersyjny. Lepiej by państwo uzyskało wpływy z tego, niż z naszych pensji. I uszczelnienie tego systemu cłem węglowym w pełni popieram.
O tyle ETS2 jest kontrowersyjny. W kwestii ogrzewania łatwo ustalić kto wydaje za dużo na ogrzewanie i dać mu dotację. O tyle w transporcie to nie jest takie proste.
Wydajesz dużo na paliwo do swojego samochodu i zarabiasz okolice minimalnej, więc należało by ci jakoś to zrekompensować.
-Gotówka do ręki? Korupcjogenne.
-Dopłata do komunikacji publicznej. Ona działa jako tako tylko w dużych miastach. Z pomniejszymi wyjątkami. Nota bene już teraz PKP dostaje dotacje finansowane z akcyzy.
-Do głowy przychodzi mi wyliczanie "pokonanych kilometrów" w drodze do pracy i na tej podstawie wypłacać rekompenstę, ale tu też można kantować.
Więc nie obejmowałbym tym systemem transportu i został przy starej "dobrej" akcyzie.
Jakie jeszcze błędy/zaniechania widzę w polityce klimatycznej?
-Brak opodatkowania/wymogów przy odrzutowcach, globalnie emitują mało co2 ale jest nieuczciwe że ich to nie obejmuje*.
-Brak aktywnego wsparcia atomu, atom na szczeblu unijnym nie jest ani zwalczany, ani wspierany.
Samoloty pasażerskie są już/będą opodatkowane(CORSIA)
Odpisz
21 kwietnia 2023, 20:17
@Grewest: czyli 75% z nich idzie od wielkich korporacji, których nie ma zbyt wiele w polsce. Tak wcale pieniądze nie uciekają z kraju
Odpisz
21 kwietnia 2023, 20:25
@Komutor: Całkiem sporo rzeczy do termodernizacji produkujemy sami.
Odpisz
21 kwietnia 2023, 21:01
@Grewest: i myślisz że te pieniądze pójdą na zbadanie nowej technologii wytwarzania okien, tak żeby była mniej emisyjna, czy na samochody i fotowoltaikę?
Odpisz
21 kwietnia 2023, 21:42
@Komutor: Wyraziłem się nie precyzyjnie. Pieniądze z tych opłat mają iść na dotacje dla mieszkańców, aby oni termodernizowali sobie mieszkanie.
Odpisz
21 kwietnia 2023, 22:26
@Grewest: znowu? Teraz to już powinni przejść do termofuturystyki z tyloma unowocześniającymi programami
Odpisz
21 kwietnia 2023, 22:55
@Grewest: Niestety wielu osobom takim długim pisaniem nie wytłumaczysz. Widzą śmieszny mem i myślą, że skoro coś jest na memie to musi być to prawda. A w tym wypadku to zwykły bullshit. Fit for 55 wpłynie pozytywnie na zrównoważony rozwój i ekologię w praktycznie każdym wymiarze.
Odpisz
22 kwietnia 2023, 00:06
@Nanook: Próbować zawsze warto. Sam kiedyś korwinowałem, więc no muszę odpokutować :p
Odpisz
20 kwietnia 2023, 12:28
I jeszcze odbieranie wolności krajom poprzez zmuszanie ich mieszkańców do pozbycia się swoich samochodów bo "nie są ekologiczne", gdy ważni ludzie z UE latają na konferencje kilkunastoma samolotami razem z ich obsługa i ochroną.
Odpisz
21 kwietnia 2023, 16:59
@Schabowy_nie_mielony: Nikt nie przymusza do pozbywania się samochodów. Za 12 lat nie kupisz nowego samochodu spalinowego.
Odpisz
21 kwietnia 2023, 21:01
@Grewest: unuemożliwienie zastąpienia, to pośrednio przymus pozbycia się
Odpisz
20 kwietnia 2023, 06:38
no to jak będzie drożej to trzeba handlować bez fakturki albo barterować, co już się sprawdza, polecam
Odpisz
20 kwietnia 2023, 10:45
@DiKarpio: ja na przykład dokonam znakomitej inwestycji 100% sukcesu
Polecam kupić produkt i wykonać akcje
Kupić bilet za granicę
I wykonać akcję ewakuację
Odpisz
20 kwietnia 2023, 07:39
Rel można powiedzieć
Odpisz
Edytowano - 20 kwietnia 2023, 07:30
Podoba mi się, że op j....ął pomarańczowy prostokąt na watermarka
I tak wiadomo, że to z jbzd bo tam jest najwięcej antyunijnego gówna f
Bo prawda jest taka, że z połowy przywilejów bycia w unii nie korzystamy bo PiS to partia łamiąca co drugi podpunkt polskiej konstytucji jak na przykład ten mówiący o niezawisłości sądów.
Oczywiście chodzi tutaj o izbę dyscyplinarną na której czele siedzi pan Zbigniew Z. Izba ta może być usunięta lub jej funkcja może być usunięta ograniczona przez pana prokuratora generalnego pana Z. Ziobro
Odpisz