Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Ewentualnie mechaniczny indyk do ubijania indyków (terminator + indyk)
Linowiec
Obraził się
No nie uwierzy
Lubię pociągi
Kiedy nauczyciel w szkole mówi, że dostaniesz uwagę
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież19 czerwca 2023, 13:03
No tak. Lepsze to niż bycie bezdomnym.
Dlatego ludzie w tym mieszkali.
Ale jeżeli dałoby się mieć minimalnie lepsze warunki - to pierwej uciekali.
I architektura komunizmu ma za zadanie przygnębiać ludzi. To jeden z jej istotnych elementów. Jeżeli wszyscy czują się żałośnie i nie mają poczucia odpowiedzialności za blok (bo w końcu rzecz publiki), to nie mają domów i powodów, za które warto walczyć o lepszy dzień.
Odpisz
19 czerwca 2023, 13:53
@dustin2001: architektura komunizmu bazowała na "moderniźmie".
Odpisz
19 czerwca 2023, 14:28
@dustin2001:
No tak, nie ma nic lepszego na przygnębienie niż patrzenie na piękne budynki... z twojego obozu na ulicy, bo zabrakło tanich domów w tych budynkach.
Ale trzeba się doszukać głebokiego znaczenia tylko dlatego, że nie można przyznać, że komunizm zrobił niektóre rzeczy dobrze.
Odpisz
19 czerwca 2023, 15:02
@Arceronth: to były bardzo nieliczne rzeczy
Odpisz
19 czerwca 2023, 17:36
@Arceronth:
Tak. Ludzie potrzebują piękna.
Dzięki temu czują się dobrze psychicznie, wpływa to też pozytywnie na ich fizyczne zdrowie.
Bez piękna nie mamy dobrej cywilizacji.
I tak. Tanie mieszkania są zaletą socjalizmu.
Tanie mieszkania są też cechą kapitalizmu, pod warunkiem, że nie jest ograniczony przez restrykcyjne państwo.
O NIEEE. Najgorzej. Śmiem krytykować komunizm. Jaki ja jestem okrutny.
Ale jak bardzo chcesz, to proszę bardzo.
Za komuny wytwarzano dobrej jakości narzędzia czy zabawki, sprzęty.
Ponieważ taki sprzęt nie mógł się popsuć, a miał trwać na lata.
To jest sukces komunizmu.
Odpisz
13 lipca 2023, 06:39
@TakiOLogin: Wiem, odpowiadam po miesiącu
Masz rację, to były bardzo nieliczne rzeczy, ale zastanawia mnie co sprawia że czułeś potrzebę żeby to napisać.
Odpisz
13 lipca 2023, 12:48
@Anantashesha: Nie bardzo rozumiem pytanie.
Odpisz
13 lipca 2023, 18:33
@TakiOLogin: Czego nie rozumiesz?
Odpisz
13 lipca 2023, 19:55
@Anantashesha: co to znaczy że zastanawia cię co sprawia że miałem potrzebę napisania tego.
Odpisz
13 lipca 2023, 19:55
@TakiOLogin: Wolność słowa
Odpisz
13 lipca 2023, 20:46
@TakiOLogin: Wolność słowa oznacza że masz prawo, nie potrzebę.
Odpisz
14 lipca 2023, 00:30
@Anantashesha: Potrzeba pokazania inherentnej głupoty komunizmu ;)
Odpisz
14 lipca 2023, 00:39
@TakiOLogin: O której absolutnie wszyscy wiemy?
Jak ktoś mówi rzecz w stylu "Hitler zrobił jedną rzecz dobrze", to raczej nikt się nie rzuca żeby powiedzieć "ale większość zrobił źle!", bo wszyscy to wiedzą. Z komunizmem jest inaczej.
Odpisz
14 lipca 2023, 00:44
@Anantashesha: o tym i o tym trzeba pamiętać.
I o ile neonaziści to mała grupka (co nie znaczy że nie jest niebezpieczna (wręcz przeciwnie) i można ją ignorować) to dużo alternatywnych nastolatek na Twitterze identyfikuję się jako komunistki
Odpisz
14 lipca 2023, 00:46
@TakiOLogin: Myślę że osoby które identyfikują się jako komunistki to osoby które uważają, że to co ty i ja nazywamy komunizmem wcale nim nie było, więc im też nie trzeba tego mówić.
Odpisz
14 lipca 2023, 16:30
@Anantashesha: trzeba
Odpisz
14 lipca 2023, 17:00
@TakiOLogin: Dlaczego?
Odpisz
14 lipca 2023, 23:34
@Anantashesha: bo nie wiedzą że to był komunizm
Odpisz
15 lipca 2023, 00:41
@TakiOLogin: Myślę że to nie jest kwestia braku wiedzy. Te osoby wiedzą że my tak uważamy, tylko się z nami nie zgadzają. Ta sytuacja wymaga przekonania, nie uświadomienia.
Odpisz
19 czerwca 2023, 14:35
Zdjęcie robione w Warszawie
Odpisz
19 czerwca 2023, 16:02
@Polskikotlet: Dosłownie Moskwa
Odpisz
16 czerwca 2023, 16:39
moim zdaniem to nadal lepsze niż komunistyczny blok
Odpisz
19 czerwca 2023, 15:20
@Xelven: Na tygodniowy wypad to jedno, ale pomieszkaj w takim przez parę jesienno-zimowych miesięcy a zmienisz zdanie
Odpisz
19 czerwca 2023, 14:24
Bardzo duża liczba ludzi przeprowadziła się z wiosek do miast, z przyczyny rewolucji przemysłowej ktora się tam wydarzyła. Gdzieś ci ludzie musieli mieszkać, bo dojazd na koniu nie wchodził w grę.
Te komunistyczne bloki to jeden z najbardziej efektywnych sposobów na pomieszczenie ludzi.
Były też bardzo tanie, bo mogły być produkowane masowo.
I nie wiem ale wydaje mi się, że ludności bardziej podoba się tysiąc mieszkań, niż pół tysiąca ozdobnych mieszkań.
I generalnie panował wtedy nurt w architekturze, który stawiał funkcję nad formą.
Odpisz
19 czerwca 2023, 14:23
Niech sobie przeliczy, ile miejsca ci sami ludzie zajęliby w innych budynkach to pogadamy
Odpisz
19 czerwca 2023, 14:22
Dla mnie to takie nostalgiczne widoki
Odpisz
19 czerwca 2023, 12:20
Tak na poważnie, czy ktoś kiedyś widział takie przygnębiające osiedla na żywo? W moim przypadku osiedla postkomunistyczne mają dużo zieleni, terenów rekreacyjnych i sklepów pod ręką. Czasami tylko stara, brzydka farba to psuje.
Odpisz
19 czerwca 2023, 12:30
@tomzizek2: bo zostały odświeżone po upadku komunizmu (pan oczywisty)
nie, nie widziałem, bo w PL po 30 latach wolności raczej nie zauważysz miejsca w którym by choć trochę nie poprawili wyglądu tych bloków
ale zgaduję, że na wschodzie, to nadal jesienią dość powszechny widok (pora roku ma też znaczenie, to zdj. zdaje mi się zostało zrobione gdzieś na jesień czy początek zimy)
Odpisz
19 czerwca 2023, 13:32
@piotrkacz: Tylko że nie mam na myśli wyglądu budynków, a raczej układ osiedla, a do tego trzeba by było wyburzyć połowę budynków z tego zdjęcia.
Odpisz
19 czerwca 2023, 13:34
@tomzizek2: my zdjęcie widzimy z oddalenia, wzrok przez perspektywę zmniejsza przestrzenie pomiędzy budynkami
Tak naprawdę układ może być bardzo podobny do jakiegoś w PL
Ale nie mam możliwości tego przesądzić
Odpisz
19 czerwca 2023, 13:43
@tomzizek2: W Polsce chyba nie ma miejsca gdzie budowano by te bloki w takim nagromadzeniu i układzie. Osiedle ze zdjęcia znajduje się w Moskwie, a Ruscy faktycznie budowali ich mnóstwo. Te na zachodzie byłego ZSRR nawet nie wyglądają tak źle wiosną i latem, gorzej na wschód, za Uralem.
Odpisz
19 czerwca 2023, 13:42
Trochę farbki i będzie jak w bajce.
Odpisz
16 czerwca 2023, 16:49
Szczerze jakby dać trochę nowoczesności tak jak robią do "deweloperzy" to ja mogłabym w takim mieszkać
Lubię jakoś taką betonoze
Odpisz
16 czerwca 2023, 16:52
@Egirl: Kurczę, prze tego avka ciąglę myślę, że to Figarus pisze XD
Odpisz
19 czerwca 2023, 12:40
@Egirl: syndrom sztokholmski
Odpisz
19 czerwca 2023, 12:37
Komuna zwyczajnie żałowala farby i żeby tylko farby...
Odpisz
16 czerwca 2023, 17:21
Funfact: Osiedla złożone z bloków z wielkiej płyty powstały w Niderlandach i jest to szczyt kapitalistycznej rozbudowy, który powstał na podstawie amerykańskich osiedli.
Nieprzyjeło się to jednak w państwach powstania, ale idealnie wpasowały się one w komunistyczny zamysł równości i braku mieszkań.
Odpisz
16 czerwca 2023, 18:07
@Darwidx: W jakim sensie jest to "szczyt kapitalistycznej rozbudowy" skoro nie przyjęło się w najbardziej kapitalistycznych krajach? Bez sensu nazywać wszystko co fajne kapitalistycznym.
Odpisz
Edytowano - 16 czerwca 2023, 18:19
@Anantashesha: W sensie, komunizm i kapitalizm w wielu założeniach są sobie zbliżone, a bloki otworzyły w państwach wschodnich parodeweloperke, będącą obiektem wyższego kapitalizmu gdzie pieniądz zyskuję większą wartość od ludzkiego życia. Jest to szczyt kapitalizmu w zdzieraniu pieniędzy i bardzo dobrze, że taki system nie został szeroko przyjęty.
Poza tym dygresja, że kapitalnie oznacza wspaniale, przy twojej wypowiedzi by nie nazywać wszystkiego co fajne kapitalistycznym jest zabawne.
Odpisz
16 czerwca 2023, 18:22
@Darwidx: "Kapitalnie" to nie "kapitalistyczne". Słowa ewoluują.
Jeśli chcesz powiedzieć że komunizmowi bliżej do kapitalizmu niż legitnego socjalizmu to zgadzam się :)
Odpisz