Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Wolę swoje zainteresowania
Nigdzie go nie widzę
Dzielny człowiek
Nic tylko się śmiać... czy płakać?
Za to można dać do ulubionych
Gdzieś w innej rzeczywistości
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież30 listopada 2023, 13:32
Już za miesiąc
Odpisz
15 lipca 2023, 21:53
W sposobie amerykańskim osoba urodzona 20 kwietnia 2068 roku bedzie obchodzić 69 urodziny dokładnie 4/20/2137
Odpisz
12 lipca 2023, 14:23
Amerykański sposób zapisywania dat jest popie....ony
To jeden z powodów dla którego Nienawidzę Ameryki
Odpisz
13 lipca 2023, 06:29
@Oliwier256: Jest trochę powodów żeby nienawidzić ameryki, ale ich sposób zapisywania daty to naprawdę kiepski powód.
Odpisz
Edytowano - 15 lipca 2023, 20:28
@Oliwier256: lepszym powodem jest system imperialny ten kraj to jest dosłownie stan umysłu
Odpisz
15 lipca 2023, 20:46
@doktorplaga2255: To też jeden z powodów dla którego nienawidzę Amerykii
Odpisz
12 lipca 2023, 14:40
Jeśli zapiszesz datę "po amerykańsku", w formacie miesiąc - dzień - rok, to coś jest z tobą nie tak
Odpisz
13 lipca 2023, 06:28
@WielkiSpod: Dlaczego?
Odpisz
Edytowano - 13 lipca 2023, 11:36
@Anantashesha: W naszym języku w niemal każdym innym kontekście podajemy informacje albo z rosnącą precyzją (np. "Ulica Legnicka, budynek 14, mieszkanie 4a", "Do końca wyprzedaży: 4:23:11:02" - tu na przykład nie muszą nawet podawać jednostek, "Szczur wędrowny"), albo od najmniejszej jednostki do największej, zwykle w przypadkach, gdy mniej precyzyjna informacja częściej wynika z kontekstu niż nie (np. "Jacek Lewarek" - najpierw informacja, o którą osobę w ramach rodziny chodzi, a potem o którą rodzinę, z nazwiska korzysta się, gdy kontekst do tej pory nie wskazuje na niego albo gdy w grupie ludzi, o których się mówi, jest kilku Jacków, a o Jacku częściej mówią jednak ludzie, którzy go znają, więc samo "Jacek" zwykle starcza).
Dla dat pasowałoby raczej drugie podejście (od najmniejszego do największego), bo podanie roku jest konieczne w zasadzie tylko przy naprawdę odległych planach ("Na operację wycięcia wyrostka możemy Panią zapisać na 23 maja 2044 roku, kolejny wolny termin 25 czerwca 2052") albo przy mówieniu o wydarzeniach, które miały miejsce dosyć dawno ("Bitwa pod Praśnikami miała miejsce 23 lutego 2022 roku"), a to robi się rzadziej niż mówi o wydarzeniach corocznych ("Urodziny mam 24 grudnia") albo krótkoterminowych planach ("Wolne terminy mam od piątego maja").
Odpisz
Edytowano - 13 lipca 2023, 18:36
@WielkiSpod: I w jaki sposób to jest odpowiedź na moje pytanie? Uważasz że jak ktoś robi coś inaczej niż zwykle albo nie jest Polakiem to coś z nim jest nie tak?
Odpisz
Edytowano - 13 lipca 2023, 19:49
@Anantashesha: Nie, ale komunikacja wymaga zapisywania informacji w sposób, który dla odbiorcy jest jasny, a to wymaga konsekwencji w stosowaniu reguł charakterystycznych dla języka. W Polsce (a użytkownicy Jeja to jednak w zdecydowanej większości Polacy) zapisujemy to w taki a nie inny sposób, żeby z góry jasnym było, co znaczą te liczby bez konieczności osobnego podawania formatu ("Jesteśmy umówieni na 16.05.2023, gdzie pierwsza para cyfr to dni, potem miesiące, na końcu lata"). Jeśli robisz to w inny sposób, to musisz o tym poinformować rozmówcę, a to jest zwiększenie pracy włożonej w zrozumienie przekazu (bo trzeba zastosować podejście inne niż to wyuczone i odruchowe) bez wymiernej korzyści. Celowo utrudniasz zrozumienie tego, co piszesz, a to znaczy że tak, jest z tobą coś nie tak.
I tak, jeśli piszesz do kogoś, kto jest przyzwyczajony do formatu MM.DD.RRRR, albo masz inny dobry powód, to nie ma nic złego w jego stosowaniu, wcześniej napisałem tylko dlaczego uważam, że to dobrze, że u nas korzysta się z DD.MM.RRRR - a że w angielskim reguły, o których wspomniałem, działają bardzo podobnie, to logicznym następstwem jest stwierdzenie, że w Ameryce ten format też byłby bardziej naturalny, innymi słowy, że ten aktualnie stosowany jest mniej naturalny niż stosowany np. w UK DD.MM.RRRR. Nie każę teraz nikomu zmieniać, ale szkoda, że to ten stosują
Odpisz
13 lipca 2023, 20:46
@WielkiSpod: Amerykanie po prostu zapisują to tak jak mówią.
I założyłeś od razu że jak to zapiszę po to żeby zrobić mema, to automatycznie piszę to po to żeby coś komuś skomunikować i coś ze mną nie tak?
Odpisz
Edytowano - 13 lipca 2023, 20:47
@Anantashesha: Nie, mówią tak, jak zapisują. 12th of September to też poprawna forma. September 12th jest tam popularniejsze bo w takiej kolejności odczytują daty.
I tak, tak właśnie jest. Komunikat to nie tylko suche dane albo ogłoszenie z interkomu, to każda przekazywana językiem informacja, z tym, co twoim zdaniem jest zabawne, włącznie
Odpisz
Edytowano - 13 lipca 2023, 20:57
@WielkiSpod: Więc jest coś ze mną nie tak bo zrobiłam żart, który by nie był żartem gdyby data była zapisana w innym formacie, tak?
Odpisz
Edytowano - 13 lipca 2023, 20:57
@Anantashesha: Bo zrobiłaś ten konkretny żart, tak. Ja równie dobrze mógłbym zrobić żart, że jeśli w dzisiejszej dacie (13.07.2023) jedynkę i siódemkę zapiszesz jako B, pierwszą trójkę i pierwsze zero jako O, pierwszą dwójkę jako I, a drugą jako S, ostatnie zero jako E, a ostatnią trójkę jako wykrzyknik, to wyjdzie coś przerażającego. Jeśli trzeba zmieniać sposób zapisu, żeby żart miał sens, to raczej nie jest żart śmiejący się z tego, na co wskazuje, a raczej poopost śmiejący się z samej formy żartu. A po twojej reakcji można się domyślić, że nie to miałaś na myśli.
Odpisz
13 lipca 2023, 21:54
@WielkiSpod: Zdecydowanej większości oceniających żart się spodobał. Myślę że to nie ze mną jest coś nie tak tylko ty masz jakiś problem. Życzę miłego wieczoru.
Odpisz
13 lipca 2023, 22:13
@Anantashesha: Spokojnej nocy
Odpisz
12 lipca 2023, 13:44
ale u nas jest cywilizacja dlatego 31122023
Odpisz