@Murarzowa: Jak już ktoś chce jechać SUVem to nie po centrum a gdzieś na zadupiu a jeśli już w mieście to na ruchliwych drogach wielopasmowych i po przemysłowych dzielnicach. Natomiast co wyje**nia aut to się nie zgadzam. Każdy ma prawo do posiadania samochodu i każdy ma prawo jechać po dozwolonych drogach nawet w centrum miasta
@AlMalina: wystarczy wyj...ć auta - ale przez wyj...nie aut mam (przynajmniej ja, nie wiem jak murarzowa) ograniczenie ruchu samochodów w centrach miast i usprawnienie komunikacji miejskiej, żeby ludzie nią dojeżdżali do pracy. i to pomaga
@DaveAfton: Bruh wolę jechać samochodem i zaparkować blisko pracy niż zapier**lać na przystanek pod autobus i wysiadać na innym przystanku który równie dobrze może być oddalony od miejsca do którego zmierzam
@AlMalina: Bruh wolę jechać samochodem i zaparkować blisko pracy niż zapier**lać na przystanek pod autobus i wysiadać na innym przystanku który równie dobrze może być oddalony od miejsca do którego zmierzam
@Murarzowa: jeszcze te babska w tych autobusach. Jedne są miłe, a drugie nienawidzą wszystkich poniżej 55 roku życia. Czasami jak jedzie jakaś wycieczka szkolna to widuję że mimo tego że ona ma miejsce siedzące a nie wszyscy z wycieczki mają to ona i tak cały czas obgaduję
@DaveAfton: Jak większość władz kasuje miejsca parkingowe to czego się dziwić? A jeszcze gorsi są ci którzy wpier****ją zakazy ruchu wszędzie gdzie się da. Ogromne miasto + Za mała ilość parkingów lub ich brak + Mniej ulic łączących główne drogi i które odciążają główne drogi = Zakorkowane miasto w pi*du
@AlMalina: Nie. W Ameryce tak próbowali. "Jeszcze jeden pas ruchu i na pewno się odkorkuje". Otóż nie, nie odkorkuje się. Najlepszy sposób to sprawienie, że ludzie przesiądą się do dobrze zorganizowanej i komfortowej komunikacji miejskiej. Możesz wtedy sobie dojechać samochodem na przystanek na przedmieściach i jest to zarówno szybsze, jak i bardziej komfortowe niż tłoczenie się w korkach. Nie mówiąc już o tym, że centra miast są dużo przyjemniejsze bez samochodów
@DaveAfton: a, no i na przykład zobacz, jak wyglądało Krakowskie Przedmieście w latach 90, a jak wygląda dzisiaj. Wywalanie samochodów z centrum nadal takie złe?
@DaveAfton: Czy ja wspominam o jednym pasu ruchu? Nie, wspominam o drogach
"Wywalanie samochodów z centrum nadal takie złe?"
Wszędzie = Oczywiście, że tak
Tylko w miejscach gdzie przechodzi ogromna ilość osób = Nie jest złe a wręcz zaje**ste (oczywiście fajnie jeśli mieszkańcy ulic będą mogli wjeżdżać do swojego podwórka w celu zaparkowania swojego samochodu)
Po za tym zamykanie wszystkich ulic powoduje problemy dla śmieciarek, kurierów, hydraulików, elektryków i innych przedsiębiorstw oraz służb miejskich i zaopatrzenia (nie każde z nich może łatwo otrzymać zezwolenie na wjazd). Z resztą idealnym przykładem w miarę dobrej siatki ulic jest miasto Göteborg w Szwecji. Tam gdzie jest masa pieszych znajdują się znaki zakazów ruchu a tak to można swobodnie jechać zaś komunikacja miejska na większości ulic jest przeprowadzona po wytycznym pasie. Torowiska tramwajowe w większości miejsc też jest na osobnym pasie wraz z autobusami dzięki czemu tramwaje nie są opóźniane
@Murarzowa: No i właśnie nie jest dla ludzi jeśli zlikwidujesz parkingi. I nie wiem jak ty ale ja nie chcę oglądać zakorkowanego miasta oraz wdychać spaliny
@AlMalina: jakbyś wiedziała chociaż trochę o zamykaniu ulic w miastach to byś nie podała gównianego argumentu o usługach bo zwykle w takich miastach są drogi tylko mają blokady
@Murarzowa: Owszem wiem o tym i owszem są blokady na drogach lub znak zakaz wjazdu/ruchu. Ale żeby móc wjechać to taka służba musi mieć zezwolenie i nie każdemu jest rozdawane. A wiesz kto na tym cierpi najbardziej? Kierowcy dostaw do sklepów, kurierzy, hydraulicy, elektrycy i inne ekipy remontowe. Po za tym im więcej dróg blokujesz tym bardziej są zakorkowane główne drogi. Jak już naprawdę mamy ograniczać ruch to róbmy drogi jednokierunkowe i to ma sens. Dobrym przykładem jest Oslo gdzie część dróg prowadzi na południe a część na północ w stronę drogi ekspresowej. Aczkolwiek Oslo nie jest najlepszym przykładem gdyż to miasto nie ma nawet obwodnicy (praktycznie ujmując)
@Murarzowa: Bruh jeżeli masz na myśli zapier****nie taczką zamiast normalny wjazd to ja ci srogo współczuję. Z resztą wymówki to są teksty pseudo ekologów że trzeba się pozbyć samochodów z miast
@Murarzowa: 1. Blokując drogi to zwiększasz ruch na głównych ulicach a im więcej tam samochodów tym więcej spalin a samochód spala najwięcej gdy stoi w miejscu
2. Nowsze samochody nie produkują od groma hałasu. Po za tym kto zapier**la w centrum miasta 60-100 km/h? Bo na pewno nie rozsądny człowiek
"z reztą już się z tobą nie kłócą bo gardzę autami i gardzę ludźmi takimi jak ty"
Spoko również kc. Ja gardzę ludźmi którzy wpier**lają drogi rowerowe nie tam gdzie trzeba i są w niebezpiecznych miejscach
Jako dziennikarz dzwiniłem do nich kilka razy. Jest gość zarzącający województwem i ludzie od poszczególnych sektorów. Dzwonilem najpierw do pań od naszego sektora "A to w kwestii tego objazdu dokładne dane to pan może dostanie od dyrektora, ja nawet nie wiem za bardzo, gdzie to jest". Dzwonie do dyrektora "Wie pan, tam są panie odpowiedzialne za ten sektor, nie chcę im zabierać tutaj ich pracy, to ja panu podam do nich numer". Po długim wyjaśnianiu, ze one tez nic nie wiedzą, powiedział, że za chwilę zadzwoni i po kilku godzinach zadzwonił z odpowiedziami na pytania jak, za ile i na jak długo
mogę się mylić ale po tych cyfrowych drogach nie jeżdżą prawdziwi ludzie więc nie ma możliwości wypadku
nie ma takiej odpowiedzialności
nie ma takich przepisów prawnych
nie ma ustawianych przetargów
nie ma materiałów gorszej jakości
nie ma pracowników którzy mogą popełnić błędy
no i nie ma warunków atmosferycznych które niszczą drogi
gejaki pewnie myślą że grupka graczy ma większą wiedze i kompetencje od doświadczonych inżynierów i architektów
Komentarze
Odśwież25 października 2023, 15:45
I tak nigdy nie zrobisz tak, żeby nie było korków
Odpisz
Edytowano - 25 października 2023, 15:54
@wiedeni: wystarczy wyj...ć auta lol
I to nawet nie jest shitpost.
To prawdziwe działające rozwiązanie które wpływa pozytywnie na jakość powietrza, mniejsze zanieczyszczenie dźwiękiem.
Oraz lepsza komunikacja dla ludzi co coś wożą a nie 5 miejscowe SUVy z jedną osobą i powietrzem w środku
Odpisz
25 października 2023, 15:57
@Murarzowa:
Odpisz
Edytowano - 25 października 2023, 16:16
@Murarzowa: Jak już ktoś chce jechać SUVem to nie po centrum a gdzieś na zadupiu a jeśli już w mieście to na ruchliwych drogach wielopasmowych i po przemysłowych dzielnicach. Natomiast co wyje**nia aut to się nie zgadzam. Każdy ma prawo do posiadania samochodu i każdy ma prawo jechać po dozwolonych drogach nawet w centrum miasta
Odpisz
25 października 2023, 17:07
@AlMalina: wystarczy wyj...ć auta - ale przez wyj...nie aut mam (przynajmniej ja, nie wiem jak murarzowa) ograniczenie ruchu samochodów w centrach miast i usprawnienie komunikacji miejskiej, żeby ludzie nią dojeżdżali do pracy. i to pomaga
Odpisz
25 października 2023, 18:19
@DaveAfton: Bruh wolę jechać samochodem i zaparkować blisko pracy niż zapier**lać na przystanek pod autobus i wysiadać na innym przystanku który równie dobrze może być oddalony od miejsca do którego zmierzam
Odpisz
25 października 2023, 18:25
@DaveAfton: Dave z rigczem
Odpisz
25 października 2023, 18:28
@AlMalina: Bruh wolę jechać samochodem i zaparkować blisko pracy niż zapier**lać na przystanek pod autobus i wysiadać na innym przystanku który równie dobrze może być oddalony od miejsca do którego zmierzam
Odpisz
25 października 2023, 18:28
@Murarzowa: Spoko ale nie musisz się pokazywać
Odpisz
25 października 2023, 18:30
@AlMalina: ja bym nie jechała autem :3
Odpisz
25 października 2023, 18:31
@Murarzowa: Ja też bo nie mam prawka i muszę zmagać się z komunikacją miejską :v
Odpisz
25 października 2023, 18:33
@AlMalina: No to żyjesz w retardniętym komunikacyjnie regionie i zamiast to zmienić to dołączysz do karuzeli spie....enia.
Gratuluję
Odpisz
25 października 2023, 18:34
@Murarzowa: Co to znaczy retardniętym komunikacyjnie regionie?
Odpisz
26 października 2023, 08:53
@Murarzowa: i jak ma to zmienić?
Odpisz
27 października 2023, 08:59
@AlMalina: No i ok, ale w taki sposób nigdy się nie odkorkuje centrów miast
Odpisz
27 października 2023, 10:07
@Murarzowa: jeszcze te babska w tych autobusach. Jedne są miłe, a drugie nienawidzą wszystkich poniżej 55 roku życia. Czasami jak jedzie jakaś wycieczka szkolna to widuję że mimo tego że ona ma miejsce siedzące a nie wszyscy z wycieczki mają to ona i tak cały czas obgaduję
Odpisz
27 października 2023, 14:33
@DaveAfton: Jak większość władz kasuje miejsca parkingowe to czego się dziwić? A jeszcze gorsi są ci którzy wpier****ją zakazy ruchu wszędzie gdzie się da. Ogromne miasto + Za mała ilość parkingów lub ich brak + Mniej ulic łączących główne drogi i które odciążają główne drogi = Zakorkowane miasto w pi*du
Odpisz
28 października 2023, 13:42
@AlMalina: Nie. W Ameryce tak próbowali. "Jeszcze jeden pas ruchu i na pewno się odkorkuje". Otóż nie, nie odkorkuje się. Najlepszy sposób to sprawienie, że ludzie przesiądą się do dobrze zorganizowanej i komfortowej komunikacji miejskiej. Możesz wtedy sobie dojechać samochodem na przystanek na przedmieściach i jest to zarówno szybsze, jak i bardziej komfortowe niż tłoczenie się w korkach. Nie mówiąc już o tym, że centra miast są dużo przyjemniejsze bez samochodów
Odpisz
28 października 2023, 15:07
@AlMalina: no i bardzo Dobrze, miasto ma być dla ludzi a nie dla samochodów.
I bardzo dobrze, że są korki. Na chodnikach nie ma korków.
Odpisz
28 października 2023, 15:20
@DaveAfton: a, no i na przykład zobacz, jak wyglądało Krakowskie Przedmieście w latach 90, a jak wygląda dzisiaj. Wywalanie samochodów z centrum nadal takie złe?
Odpisz
Edytowano - 28 października 2023, 16:53
@DaveAfton: Czy ja wspominam o jednym pasu ruchu? Nie, wspominam o drogach
"Wywalanie samochodów z centrum nadal takie złe?"
Wszędzie = Oczywiście, że tak
Tylko w miejscach gdzie przechodzi ogromna ilość osób = Nie jest złe a wręcz zaje**ste (oczywiście fajnie jeśli mieszkańcy ulic będą mogli wjeżdżać do swojego podwórka w celu zaparkowania swojego samochodu)
Po za tym zamykanie wszystkich ulic powoduje problemy dla śmieciarek, kurierów, hydraulików, elektryków i innych przedsiębiorstw oraz służb miejskich i zaopatrzenia (nie każde z nich może łatwo otrzymać zezwolenie na wjazd). Z resztą idealnym przykładem w miarę dobrej siatki ulic jest miasto Göteborg w Szwecji. Tam gdzie jest masa pieszych znajdują się znaki zakazów ruchu a tak to można swobodnie jechać zaś komunikacja miejska na większości ulic jest przeprowadzona po wytycznym pasie. Torowiska tramwajowe w większości miejsc też jest na osobnym pasie wraz z autobusami dzięki czemu tramwaje nie są opóźniane
Odpisz
28 października 2023, 16:54
@Murarzowa: No i właśnie nie jest dla ludzi jeśli zlikwidujesz parkingi. I nie wiem jak ty ale ja nie chcę oglądać zakorkowanego miasta oraz wdychać spaliny
Odpisz
28 października 2023, 18:31
@AlMalina: jakbyś wiedziała chociaż trochę o zamykaniu ulic w miastach to byś nie podała gównianego argumentu o usługach bo zwykle w takich miastach są drogi tylko mają blokady
Odpisz
28 października 2023, 19:26
@Murarzowa: Owszem wiem o tym i owszem są blokady na drogach lub znak zakaz wjazdu/ruchu. Ale żeby móc wjechać to taka służba musi mieć zezwolenie i nie każdemu jest rozdawane. A wiesz kto na tym cierpi najbardziej? Kierowcy dostaw do sklepów, kurierzy, hydraulicy, elektrycy i inne ekipy remontowe. Po za tym im więcej dróg blokujesz tym bardziej są zakorkowane główne drogi. Jak już naprawdę mamy ograniczać ruch to róbmy drogi jednokierunkowe i to ma sens. Dobrym przykładem jest Oslo gdzie część dróg prowadzi na południe a część na północ w stronę drogi ekspresowej. Aczkolwiek Oslo nie jest najlepszym przykładem gdyż to miasto nie ma nawet obwodnicy (praktycznie ujmując)
Odpisz
28 października 2023, 21:14
@AlMalina: pie....enie głupie wymówki. Na każdy problem jest rozwiązanie
Odpisz
28 października 2023, 22:19
@Murarzowa: Bruh jeżeli masz na myśli zapier****nie taczką zamiast normalny wjazd to ja ci srogo współczuję. Z resztą wymówki to są teksty pseudo ekologów że trzeba się pozbyć samochodów z miast
Odpisz
28 października 2023, 23:20
@AlMalina: 1. to nie jest pseudo ekologia bo mniej aut generuje mniej spalin, proste
2. chodzi też o takie rzeczy jak hałas
z reztą już się z tobą nie kłócą bo gardzę autami i gardzę ludźmi takimi jak ty
Odpisz
29 października 2023, 00:11
@Murarzowa: 1. Blokując drogi to zwiększasz ruch na głównych ulicach a im więcej tam samochodów tym więcej spalin a samochód spala najwięcej gdy stoi w miejscu
2. Nowsze samochody nie produkują od groma hałasu. Po za tym kto zapier**la w centrum miasta 60-100 km/h? Bo na pewno nie rozsądny człowiek
"z reztą już się z tobą nie kłócą bo gardzę autami i gardzę ludźmi takimi jak ty"
Spoko również kc. Ja gardzę ludźmi którzy wpier**lają drogi rowerowe nie tam gdzie trzeba i są w niebezpiecznych miejscach
Odpisz
29 października 2023, 00:34
@AlMalina: spoko ja bym sobie żyła w takim Amsterdamie a ty zapi.....aj do USA i jeździj 10km do marketu uwu
Odpisz
25 października 2023, 15:45
Raz jakiś studenciak używał Cities Skylines żeby pokazać, że spie....ili projekt drogi
Odpisz
27 października 2023, 12:29
@Murarzowa: i rzeczywiście przeprojektowali
Odpisz
25 października 2023, 17:09
GDDKiA dająca na kierunki z największym ruchem jeden pas a na dojazd do zadupia z 2000 mieszkańców trzy
Odpisz
25 października 2023, 15:45
Bez kitu by omówić jak planowany węzeł w Krakowie był beznadziejny ktoś użył Cities Skylines by to zaprezentować https://www.youtube.com/watch?v=zEZy8wFd4OQ
Odpisz
25 października 2023, 17:08
@AlMalina: i go przeprojektowali XDDD
radek gigachad
Odpisz
25 października 2023, 15:49
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Jako dziennikarz dzwiniłem do nich kilka razy. Jest gość zarzącający województwem i ludzie od poszczególnych sektorów. Dzwonilem najpierw do pań od naszego sektora "A to w kwestii tego objazdu dokładne dane to pan może dostanie od dyrektora, ja nawet nie wiem za bardzo, gdzie to jest". Dzwonie do dyrektora "Wie pan, tam są panie odpowiedzialne za ten sektor, nie chcę im zabierać tutaj ich pracy, to ja panu podam do nich numer". Po długim wyjaśnianiu, ze one tez nic nie wiedzą, powiedział, że za chwilę zadzwoni i po kilku godzinach zadzwonił z odpowiedziami na pytania jak, za ile i na jak długo
Odpisz
Edytowano - 25 października 2023, 15:45
mogę się mylić ale po tych cyfrowych drogach nie jeżdżą prawdziwi ludzie więc nie ma możliwości wypadku
nie ma takiej odpowiedzialności
nie ma takich przepisów prawnych
nie ma ustawianych przetargów
nie ma materiałów gorszej jakości
nie ma pracowników którzy mogą popełnić błędy
no i nie ma warunków atmosferycznych które niszczą drogi
gejaki pewnie myślą że grupka graczy ma większą wiedze i kompetencje od doświadczonych inżynierów i architektów
Odpisz