@struskawka:
Szuryzm? Fakt. Ale żyjemy w wolnym społeczeństwie i głoszenie danych poglądów powinno być legalne. Inteligentny człowiek będzie miał dzięki temu pewność, że dana osoba ma kiepskie poglądy i nie będzie chciała na niego głosować.
Antyszczep? Dwie szkoły. Jestem za szczepionkami, ale szczepionki na COVID nie były wystarczająco przetestowane, więc według mnie to słuszne, że ludzie byli przeciwko. Czy to coś złego mieć tutaj różne zdanie?
Ksenofobia? Co jak co, ale społeczeństwo jest tak długo bezpieczne i wolne od codziennych przestępstw jak dobrze prosperuje i zachowuje jedność społeczno-kulturową. Wszelkie multi-kulti są po prostu niebezpieczne i to fakt.
Fantyzm religijny? Też pogląd. Jak ktoś chce w Polsce wprowadzić religijność jak coś istotnego w polityce, to póki ma poparcie, niech wprowadza. Żyjemy w demokracji i ona nie jest wolna od dokonywania błędów. Rządzi większość.
Możesz popierać i być przeciwnym, ale zabieranie ludziom wolności słowa, nieważne jakie mają poglądy, jest po prostu świństwem. Zapominasz, że ludzie, którzy mają styczność z danym poglądem, posiadają również własny rozum, własną wolę i własną interpretację świata oraz często, własne poglądy. Kto wie? Może większy udział danej partii w telewizji publicznej im zaszkodzi, bo ludzie będą mieli styczność z poglądami, na które nie wyrażają zgody.
I były już formy rządów, które sprawiały, że opozycja nie mogła się wyrazić.
To były autorytaryzm i totalitaryzm.
Czemu wprowadzasz metody rodem od Stalina czy Hitlera?
@dustin2001: ale to właśnie takie podejście pozwoliło Hitlerowi dojść do władzy, ponieważ był on tolerowany przez liberałów, a nie od razu uciszony. Szkodliwe poglądy powinno się wyciszać, a nie dawać im platformę do głoszenia
@struskawka:
Bzdura.
Niemcy wybrały Hitlera, nie dlatego że pozwolono mu mówić, a dlatego że mówił, to czego oczekiwali od niego.
To nie jest tak, że zły Hitler nagle pojawił się znikąd, przejął Niemcy i zaprowadził w nich faszyzm.
A potem Niemcy zostali oswobodzeni i uratowani przed nazizmem.
Hitler był wypadkową poglądów Niemców. On był osobą, która wykonywała wolę ludu, a nie na odwrót.
@Shadow277:
Nie muszę mu wytłumaczyć, ale i tak obronić pewien pogląd trzeba.
Bo jakbym zostawił bez komentarza pogląd dot. ograniczania wolności słowa, to wtedy zezwoliłbym na szerzenie prawdziwego faszyzmu.
@dustin2001: jakby od początku rządy liberałów zwalczały by faszystow, zamiast normalizować ich poglądy w przeświadczeniu, że zwalczą komunistów a potem zniknął, to może by do tego nie doszło
@struskawka:
Bardzo wielu Żydów uprawiało komunizm, stąd się też zaczęło...
To skomplikowana sprawa i zabieranie wolności słowa wcale by tam nie zmieniło wiele.
@dustin2001: zmieniło by, poglądy które wcześniej były odbierane jako szurskie wymysły grupki odklejeńców awansowały dzięki temu do tego, że można brać je na poważnie
@struskawka:
Zgadza się. Antysemityzm w Europie był od dawna popularny.
Plus u komuchów było BARDZO dużo Żydów, a wszyscy Niemcy pamiętali jak źle było w Republice Weimarskiej.
Ci ludzie byli zdruzgotani i znaleźli w ten sposób wspólnego wroga.
To nie jest tak, że Hitler przyszedł, oskarżył Żydów i wszyscy na to poszli.
Wykorzystał ich poglądy.
@dustin2001: ale mordowanie Żydów nie było inicjatywą oddolną. Gdyby te poglądy nie zostały ogłoszone jako legitne na mównicy, w telewizji, radiu itp, to zostały by nie zrealizowane i zostaly by najwyżej w jakichś bojówkach
@struskawka:
Fair! Została zorganizowana odgórnie. Przyznaję tutaj mój błąd.
Za bardzo zwróciłem głowę na aspekt tego jak ludzie dołączyli do tego.
Jednak dalej uważam, że akceptacja tego zjawiska była oddolna, a ci na górze po prostu dopełniali tego, czego chciała większość Niemców.
Dlatego Kristallnacht poszło na taką skalę.
Komentarze
OdświeżEdytowano - 30 grudnia 2023, 11:54
Moja twarz kiedy niemiecki alfabet: ö
Odpisz
23 grudnia 2023, 11:18
W przeciwieństwie do starych w ogóle pokazują konfe
Odpisz
23 grudnia 2023, 11:52
@Frutti56: w tej kwestii niestety zmiana jest zdecydowanie negatywna
Odpisz
23 grudnia 2023, 13:37
@struskawka: zdecydowanie że negatywna, z drugiej strony może zabiorą trochę elektoratu PISowi
Odpisz
23 grudnia 2023, 17:31
@struskawka:
No tak. Media publiczne nie powinny pokazywać partii, której nie lubię.
Zapomniałem. xD
Odpisz
23 grudnia 2023, 17:50
@dustin2001: nie powinny dawać miejsca dla głoszenia swoich poglądów przez szurów, antyszczepów, ksenofobów i fanatyków religijnych
Odpisz
23 grudnia 2023, 18:22
@struskawka:
Bo?
Odpisz
23 grudnia 2023, 18:29
@dustin2001: bo ich nie lubi
Odpisz
23 grudnia 2023, 20:26
@Komutor: bo to nie są dobre cechy, więc partia też dobra niezbyt
Odpisz
23 grudnia 2023, 21:38
@Komutor: ale szury antyszczepy i ksenofoby to lewica
Odpisz
23 grudnia 2023, 22:38
@MlodyKamil96: zapomniałeś dodać że jeszcze geje i zkorumpowani
Odpisz
24 grudnia 2023, 12:40
@dustin2001: bo to nie są dobre postawy do budowania społeczeństwa
Odpisz
24 grudnia 2023, 14:10
@Shadow277: dlatego lewica jest zła partią
Odpisz
24 grudnia 2023, 14:41
@struskawka:
Szuryzm? Fakt. Ale żyjemy w wolnym społeczeństwie i głoszenie danych poglądów powinno być legalne. Inteligentny człowiek będzie miał dzięki temu pewność, że dana osoba ma kiepskie poglądy i nie będzie chciała na niego głosować.
Antyszczep? Dwie szkoły. Jestem za szczepionkami, ale szczepionki na COVID nie były wystarczająco przetestowane, więc według mnie to słuszne, że ludzie byli przeciwko. Czy to coś złego mieć tutaj różne zdanie?
Ksenofobia? Co jak co, ale społeczeństwo jest tak długo bezpieczne i wolne od codziennych przestępstw jak dobrze prosperuje i zachowuje jedność społeczno-kulturową. Wszelkie multi-kulti są po prostu niebezpieczne i to fakt.
Fantyzm religijny? Też pogląd. Jak ktoś chce w Polsce wprowadzić religijność jak coś istotnego w polityce, to póki ma poparcie, niech wprowadza. Żyjemy w demokracji i ona nie jest wolna od dokonywania błędów. Rządzi większość.
Możesz popierać i być przeciwnym, ale zabieranie ludziom wolności słowa, nieważne jakie mają poglądy, jest po prostu świństwem. Zapominasz, że ludzie, którzy mają styczność z danym poglądem, posiadają również własny rozum, własną wolę i własną interpretację świata oraz często, własne poglądy. Kto wie? Może większy udział danej partii w telewizji publicznej im zaszkodzi, bo ludzie będą mieli styczność z poglądami, na które nie wyrażają zgody.
I były już formy rządów, które sprawiały, że opozycja nie mogła się wyrazić.
To były autorytaryzm i totalitaryzm.
Czemu wprowadzasz metody rodem od Stalina czy Hitlera?
Odpisz
24 grudnia 2023, 16:51
@dustin2001: ciekawa rozprawka ale jednak wolałbym zakazać wiary która chce wybić wszystkich nie żydów a partie usunąć
Odpisz
24 grudnia 2023, 17:37
@dustin2001: ale to właśnie takie podejście pozwoliło Hitlerowi dojść do władzy, ponieważ był on tolerowany przez liberałów, a nie od razu uciszony. Szkodliwe poglądy powinno się wyciszać, a nie dawać im platformę do głoszenia
Odpisz
24 grudnia 2023, 20:33
@Shadow277: dokładnie, lewice trzeba ucieszyć już teraz. Dobrze truskawka mówi
Odpisz
24 grudnia 2023, 21:54
@struskawka:
Bzdura.
Niemcy wybrały Hitlera, nie dlatego że pozwolono mu mówić, a dlatego że mówił, to czego oczekiwali od niego.
To nie jest tak, że zły Hitler nagle pojawił się znikąd, przejął Niemcy i zaprowadził w nich faszyzm.
A potem Niemcy zostali oswobodzeni i uratowani przed nazizmem.
Hitler był wypadkową poglądów Niemców. On był osobą, która wykonywała wolę ludu, a nie na odwrót.
Odpisz
24 grudnia 2023, 21:58
@dustin2001: lewaką nie wytłumaczysz bo oni są deutchami i będą próbować się bronić
Odpisz
24 grudnia 2023, 22:37
@Shadow277:
Nie muszę mu wytłumaczyć, ale i tak obronić pewien pogląd trzeba.
Bo jakbym zostawił bez komentarza pogląd dot. ograniczania wolności słowa, to wtedy zezwoliłbym na szerzenie prawdziwego faszyzmu.
Odpisz
25 grudnia 2023, 10:30
@dustin2001: jakby od początku rządy liberałów zwalczały by faszystow, zamiast normalizować ich poglądy w przeświadczeniu, że zwalczą komunistów a potem zniknął, to może by do tego nie doszło
Odpisz
25 grudnia 2023, 10:43
@struskawka:
Bardzo wielu Żydów uprawiało komunizm, stąd się też zaczęło...
To skomplikowana sprawa i zabieranie wolności słowa wcale by tam nie zmieniło wiele.
Odpisz
25 grudnia 2023, 15:05
@dustin2001: zmieniło by, poglądy które wcześniej były odbierane jako szurskie wymysły grupki odklejeńców awansowały dzięki temu do tego, że można brać je na poważnie
Odpisz
25 grudnia 2023, 16:48
@struskawka:
Awansowały, bo ludzie się z nimi zgadzali i tak samo sądzili.
A nie, że je poznawali.
Odpisz
25 grudnia 2023, 17:19
@dustin2001: i większość Niemców tak sama z siebie doszła do wniosku, że Żydzi są winni całemu złu i trzeba ich wymordować?
Odpisz
25 grudnia 2023, 17:52
@struskawka:
Zgadza się. Antysemityzm w Europie był od dawna popularny.
Plus u komuchów było BARDZO dużo Żydów, a wszyscy Niemcy pamiętali jak źle było w Republice Weimarskiej.
Ci ludzie byli zdruzgotani i znaleźli w ten sposób wspólnego wroga.
To nie jest tak, że Hitler przyszedł, oskarżył Żydów i wszyscy na to poszli.
Wykorzystał ich poglądy.
Odpisz
25 grudnia 2023, 22:28
@dustin2001: warto przypomnieć że ludzie się na to zgodzili a nawet wspierali m.in wydając takich żydów
Odpisz
26 grudnia 2023, 10:55
@dustin2001: ale mordowanie Żydów nie było inicjatywą oddolną. Gdyby te poglądy nie zostały ogłoszone jako legitne na mównicy, w telewizji, radiu itp, to zostały by nie zrealizowane i zostaly by najwyżej w jakichś bojówkach
Odpisz
26 grudnia 2023, 20:44
@struskawka:
Kristallnacht nie była oddolna? Haha.
Dobre.
Odpisz
27 grudnia 2023, 10:04
@dustin2001: dosłownie została zorganizowana przez NSDAP i hitlerjugend
Odpisz
27 grudnia 2023, 10:44
@dustin2001: nie spodziewaj się po truskawce wiedzy historycznej
Odpisz
27 grudnia 2023, 14:05
@struskawka:
Fair! Została zorganizowana odgórnie. Przyznaję tutaj mój błąd.
Za bardzo zwróciłem głowę na aspekt tego jak ludzie dołączyli do tego.
Jednak dalej uważam, że akceptacja tego zjawiska była oddolna, a ci na górze po prostu dopełniali tego, czego chciała większość Niemców.
Dlatego Kristallnacht poszło na taką skalę.
Odpisz
Edytowano - 27 grudnia 2023, 15:45
@dustin2001: poszła na taką skalę, bo hitler już od pięciu lat był wtedy u władzy i miał mistrzowsko rozwiniętą propagandę. Poza tym mocno odbiegli
Odpisz
23 grudnia 2023, 10:31
I jeszcze błąd w nazwisku, powinno być mencen
Odpisz
23 grudnia 2023, 10:44
@struskawka: *memcen
Odpisz
26 grudnia 2023, 12:19
@kajba: *niemcem
Odpisz
23 grudnia 2023, 10:51
Zabawne bo Zajączkowska-Hernik to rzecznik prasowy Konfederacji
Odpisz
24 grudnia 2023, 09:49
@Hacjul: chyba nikt nie zrozumiał, jej chodziło raczej o to że koleś co robił te napisy to zapomniał o Ł, bo nowe wiadomość teraz należą do platformy
Odpisz
23 grudnia 2023, 20:31
o k...a XDD
Odpisz