@Anantashesha: Nie jest bo przy obecnej średniej długości eksploatacji samochodu samochody elektryczne produkują więcej zanieczyszczeń, które produkują jeszcze zanim wyjadą z fabryki
@Anantashesha: I Chiny są największym producentem baterii do samochodów elektrycznych, lecz sposób składowania niesprzedanych samochodów elektrycznych w Chinach (a jest ich więcej niz może się wydawać) jest co najmniej niekorzystny dla środowiska
@PoziomkaV2: Szkoda mojego czasu. To że ktoś gada to samo co ty nie jest żadnym dowodem. Jak typ ma jakieś źródła to podlinkuj mi bezpośrednio te źródła
@PoziomkaV2: A zamiast tego gram sobie teraz w karty z dziewczyną i tylko okazjonalnie ci odpowiadam :)
Btw. nie argumentujemy, nie padły żadne argumenty
@PoziomkaV2: ogólnie ogladnolem ten pierwszy film może wezmę się za drugi i strzeliłeś sobie w stopę. Chłop tam dosłownie mówi że elektryki mają faktycznie mniejsza emisyjnosc niż auta spalinowe. A po za tym opie to jest tylko emisyjnosc produkcji a przy użytku ona jest jeszcze niższa że auta w jakiś sposób pracują w ciągu użytku na swoją niska emisyjnosc. I poza tym chłop dam nie mówi tak dużo o autkach co o energetyce i tym co według niego ma wpływ na ekologię
@flashpoolbanxso: Elektryki nie są jakieś mocno trudniejsze w utylizacji od samochodów spalinowych. Różnicą stanowią akumulatory, z których i tak korzystamy w innych miejscach(odkurzacze, laptopy, kosiarki, telefony itp.). Ale z jakiegoś powodu korzystanie z baterii w samochodzie generuje kontrowersje xd
Taka bateria w samochodzie nie kończy życia wraz z wyjęciem jej z samochodu. https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/jaworzno-tauron-uruchomil-magazyn-energii-ze-zuzytej-baterii-z-autobusu-elektrycznego/
Może posłużyć jako magazyn energii dla sieci. Potem dopiero ląduje w zakładzie przetwarzającym baterie.
https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/fortum-uruchamia-w-niemczech-fabryke-recyklingu-baterii-ktos-zaspal-to-my-mielismy-sie-tym-zajmowac/
@flashpoolbanxso: tak jak napisałem fajnie jakby też osoba która wrzucała źródła do tych filmów odpowiedziała. Z samego źródła w którym twórca negatywnie nastawiony do elektronów i tak przyznał ZE SA MNIEJ EMISYJNE OD SPALINOWYCH AUT
@PoziomkaV2: Emisja przy produkcji i utylizacji to dość oczywisty czynnik, jakoś ciężko mi uwierzyć, że ktokolwiek by starał się namawiać ludzi do używania samochodów elektrycznych ze względu na ich ekologiczność, gdyby tak rzeczywiście było...
Chyba, że producenci samochodów elektrycznych...
W sumie zdarzały się momenty kiedy kampanie przeforsowywały korzystne finansowo dla nich opinie, mimo że tak naprawdę było na odwrót (np. wyrzucanie skórek pomarańczy w rezerwacie przyrody w kostaryce).
@gelo1238: Za utrzymanie sieci płacisz w rachunkach za prąd. Im więcej ludzie będą kupować prądu, tym więcej pieniędzy zarobią firmy zarządzające sieciami, w ich interesie jest rozbudowa ich.
@gelo1238: U mnie jeszcze kilka lat temu jak trochę powiało to wypi.....ało prąd w sporej części miejscowości, raz w jednym transformatorze nie było komu wymienić bezpiecznika przez dwa tygodnie xD
Więc coś w tym jest chyba.
No ale od tych kilku lat sprawa wygląda lepiej.
@gelo1238: Działo się to podczas wiatru, pewnie przez drzewa w pobliżu linii, czy coś takiego. Nie jest to powód aby nie wymieniać bezpiecznika, jak przestało wiać, to nie wywali go od razu drugi raz. A sprawdzenie dlaczego wywalało zajęło im lata.
@Grewest: Trzeba wziąć pod uwagę wzrost emisyjności sieci energetycznej przy przestawieniu transport na pojazdy elektryczne.
W ogóle w miescie najlepiej dla atmosfery byloby poruszac sie komunikacja miejsca, ktora bylaby lepsza bez korków na ulicach i zwyczajnie z powodu wiekszej popularnosci
@gelo1238: Do tego by doszło w minimalnym stopniu. Ceny ładowania najniższe będą wtedy kiedy świeci albo wieje, będziemy mieć wtedy nadwyżkę energii.
A dopóki mamy węglówki to w nocy też mamy nadwyżki które możemy spożytkować. Co oczywiście będzie wiązało się ze wzrostem emisji, ale lepiej(dla klimatu) od czasu do czasu naładować go prądem z emisyjnego źródła niż cały czas jeździć spalinowym na emisyjnym dieslu czy benzynie. Ale zgadzam się że brakuje nam Atomu(sam wrzucałem o tym mema).
@historyk_pl: Poza teslą i chińskim BYDem* producenci robią elektryki bardziej z musi niż z potrzeby. VW jeszcze do nie dawna rzucał elektrycznego UPa aby sobie średnie emisje obniżyć. Renault zoe to przerobione clio.
* nie wiadomo czy ich rząd chiński pokątnie nie dotuje.
To nawet nie ma jak być elektryczne gdyż te baterie do samochodów elektrycznych to ogromne skrzynie. A żeby wyprodukować je to potrzeba masę. Samo wydobycie materiałów jest już zatruwające a także sama produkcja. No a potem weź to utylizuj a w tym nie ma nawet jakiegokolwiek pomysłu. I przy okazji to tak wygląda okolica nieopodal kopalni litu
Póki ludzkość nie wynajdzie lepszej technologii niż akumulatory litowo jonowe to samochody elektryczne nie będą miały sensu. To jest śmieszne że trzeba upchać mnóstwo małych akumulatorków aby auto w ogóle ruszyło. Mi by się nie chciało tego rozlutowywać do recyklingu
Komentarze
Odśwież12 stycznia, 16:11
Nawet jeśli, to produkcja i utylizacja samochodów spalinowych to podobnie + emisje samych samochodów, więc jest to krok w dobrą stronę.
Odpisz
12 stycznia, 16:27
@Anantashesha:
Odpisz
12 stycznia, 16:29
@Anantashesha: Nie jest bo przy obecnej średniej długości eksploatacji samochodu samochody elektryczne produkują więcej zanieczyszczeń, które produkują jeszcze zanim wyjadą z fabryki
Odpisz
12 stycznia, 16:31
@Anantashesha: I Chiny są największym producentem baterii do samochodów elektrycznych, lecz sposób składowania niesprzedanych samochodów elektrycznych w Chinach (a jest ich więcej niz może się wydawać) jest co najmniej niekorzystny dla środowiska
Odpisz
12 stycznia, 16:32
@PoziomkaV2: Masz na to jakieś dowody, czy tak se rzucasz słowa na wiatr?
Odpisz
12 stycznia, 16:34
@Anantashesha: źródło 1: https://youtube.com/watch?v=DCvJqZMpl4I
Źródło 2: https://youtube.com/watch?v=NuEo3xHM8Gc
Odpisz
12 stycznia, 16:35
@Anantashesha: W Chinach to nawet malują rośliny na zielono farbą żeby nie było że przemysł zatruwa środowisko
Odpisz
12 stycznia, 16:35
@Anantashesha: Ten pierwszy filmik ma na web archive dłuższą wersję ale jeja nie pozwala na linki z web archive
Odpisz
12 stycznia, 16:36
@PoziomkaV2: Ja pi*rdolę xD
Odpisz
12 stycznia, 16:42
@Anantashesha: ?
Odpisz
12 stycznia, 16:43
@Anantashesha:
- Masz dowody?
- Mam *daje dowody*
- Ja pie....e xD
Odpisz
12 stycznia, 16:51
@PoziomkaV2: Dowodem byłaby jakaś praca naukowa, a nie film na jutube xD
Odpisz
12 stycznia, 16:56
@Anantashesha: A obejrzałaś?
Odpisz
12 stycznia, 16:59
@PoziomkaV2: Szkoda mojego czasu. To że ktoś gada to samo co ty nie jest żadnym dowodem. Jak typ ma jakieś źródła to podlinkuj mi bezpośrednio te źródła
Odpisz
12 stycznia, 17:00
@Anantashesha: bruh
Odpisz
12 stycznia, 17:00
@Anantashesha: - Masz jakieś żródła?
- Mam *podaje źródła*
- Nie chce mi sie tego oglądać
Odpisz
12 stycznia, 17:03
@PoziomkaV2: Powtarzam: to że jakiś typ na jutube gada to samo co ty NIE JEST żadnym źródłem ani żadnym dowodem.
Odpisz
12 stycznia, 17:03
@PoziomkaV2:
Obejrzałeś.*
To chłop.
Odpisz
12 stycznia, 17:07
@Anantashesha: Ale nie gada tego tak o z dupy tylko ma dowody, obejrzyj
Odpisz
12 stycznia, 17:10
@PoziomkaV2: W takim razie proszę cię o podanie mi bezpośrednio tych dowodów :)
Odpisz
12 stycznia, 17:10
@PoziomkaV2: Jak chłop jak jest napisane użytkowniczka
Odpisz
12 stycznia, 17:11
@PoziomkaV2: Typ bredzi. Nie słuchaj.
Odpisz
Edytowano - 12 stycznia, 17:12
@Anantashesha: Jeja nie przepuszcza linków z innych stron niż yt, wikipedia i jeja, więc musisz zadowolić się tym
Odpisz
12 stycznia, 17:13
@PoziomkaV2: Zamień kropki na spacje albo gwiazdki
Odpisz
12 stycznia, 17:14
@Anantashesha: Patrz, oboje argumentujemy swoje zdanie od 40 minut, w tym czasie zdążyłabyś obejrzeć oba te filmiki :)
Odpisz
12 stycznia, 17:16
@PoziomkaV2: A zamiast tego gram sobie teraz w karty z dziewczyną i tylko okazjonalnie ci odpowiadam :)
Btw. nie argumentujemy, nie padły żadne argumenty
Odpisz
12 stycznia, 17:18
@Anantashesha: Z mojej strony padły argumenty
Zawsze możesz włączyć te filmiki z napisami
Odpisz
12 stycznia, 17:21
@PoziomkaV2: Ponawiam, podesłanie mi kogoś innego kto mówi to co ty to nie argument.
Odpisz
12 stycznia, 17:22
@Anantashesha: Ale nie mówi tego tak o z dupy tylko ma dowody
Odpisz
12 stycznia, 18:00
@PoziomkaV2: To podaj mi je bezpośrednio, a nie odsyłasz żeby ktoś inny to zrobił za ciebie :)
Odpisz
12 stycznia, 18:05
@PoziomkaV2: Widać Ananta nie za bardzo ma wiedzę w tym temacie. Jest szurem który wierzy w teorie spiskowe
Odpisz
12 stycznia, 18:07
@MlodyKamil96: Nie tyle teorie spiskowe co łyka propagandę UE i innych
Odpisz
12 stycznia, 21:57
@Anantashesha: To ja wrzucę coś porządniejszego od YT :P
https://wysokienapiecie.pl/87572-po-co-nam-auta-elektryczne-na-wegiel/
Odpisz
12 stycznia, 22:00
@Anantashesha: Mają całą sekcję artykułów obalającą mity o elektrykach. Polecam tą stronę.
https://wysokienapiecie.pl/tag/samochody-elektryczne-faq/
Odpisz
Edytowano - 12 stycznia, 22:20
@Grewest: widać nie masz wiedzy na ten temat szurze. Elektryki są mniej ekologiczne niż disle i są na to dowody
Odpisz
12 stycznia, 23:08
@MlodyKamil96: Zapomniałeś o "/s" na końcu. Jeszcze ktoś by pomyślał że na serio piszesz.
Odpisz
13 stycznia, 00:05
@Grewest: ty zapomniałeś
Odpisz
13 stycznia, 01:06
@MlodyKamil96:
Przestań udawać!
Jeszcze trochę ktoś pomyśli że negujesz dobrze napisany artykuł "bo tak".
Odpisz
13 stycznia, 01:28
@PoziomkaV2: spk zrodlo
Odpisz
13 stycznia, 01:51
@PoziomkaV2: ogólnie ogladnolem ten pierwszy film może wezmę się za drugi i strzeliłeś sobie w stopę. Chłop tam dosłownie mówi że elektryki mają faktycznie mniejsza emisyjnosc niż auta spalinowe. A po za tym opie to jest tylko emisyjnosc produkcji a przy użytku ona jest jeszcze niższa że auta w jakiś sposób pracują w ciągu użytku na swoją niska emisyjnosc. I poza tym chłop dam nie mówi tak dużo o autkach co o energetyce i tym co według niego ma wpływ na ekologię
Odpisz
13 stycznia, 01:54
@MlodyKamil96: troll czy ogólnie jesteś wredny?
Odpisz
13 stycznia, 01:59
@damen66: Troll i do tego wredny.
Odpisz
13 stycznia, 02:00
@Anantashesha: xd perfidny troll imo
Odpisz
Edytowano - 13 stycznia, 09:31
@damen66: wiesz jak wygląda utylizacja takiego elektryka? Baterie przecież same nie znikają
Odpisz
13 stycznia, 11:07
@damen66: Grawest? Trollem jest
Odpisz
13 stycznia, 14:20
@flashpoolbanxso: Elektryki nie są jakieś mocno trudniejsze w utylizacji od samochodów spalinowych. Różnicą stanowią akumulatory, z których i tak korzystamy w innych miejscach(odkurzacze, laptopy, kosiarki, telefony itp.). Ale z jakiegoś powodu korzystanie z baterii w samochodzie generuje kontrowersje xd
Taka bateria w samochodzie nie kończy życia wraz z wyjęciem jej z samochodu. https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/jaworzno-tauron-uruchomil-magazyn-energii-ze-zuzytej-baterii-z-autobusu-elektrycznego/
Może posłużyć jako magazyn energii dla sieci. Potem dopiero ląduje w zakładzie przetwarzającym baterie.
https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/fortum-uruchamia-w-niemczech-fabryke-recyklingu-baterii-ktos-zaspal-to-my-mielismy-sie-tym-zajmowac/
Odpisz
13 stycznia, 14:47
@flashpoolbanxso: tak jak napisałem fajnie jakby też osoba która wrzucała źródła do tych filmów odpowiedziała. Z samego źródła w którym twórca negatywnie nastawiony do elektronów i tak przyznał ZE SA MNIEJ EMISYJNE OD SPALINOWYCH AUT
Odpisz
13 stycznia, 23:54
@PoziomkaV2: Emisja przy produkcji i utylizacji to dość oczywisty czynnik, jakoś ciężko mi uwierzyć, że ktokolwiek by starał się namawiać ludzi do używania samochodów elektrycznych ze względu na ich ekologiczność, gdyby tak rzeczywiście było...
Chyba, że producenci samochodów elektrycznych...
W sumie zdarzały się momenty kiedy kampanie przeforsowywały korzystne finansowo dla nich opinie, mimo że tak naprawdę było na odwrót (np. wyrzucanie skórek pomarańczy w rezerwacie przyrody w kostaryce).
Odpisz
25 stycznia, 16:31
@Anantashesha: powiedz to sieci energetycznej która nie wytrzyma ladowania tysiecy samochodów xD
Odpisz
25 stycznia, 16:56
@gelo1238: Oczywiście że nie wytrzyma xD
Odpisz
25 stycznia, 18:23
@gelo1238: Za utrzymanie sieci płacisz w rachunkach za prąd. Im więcej ludzie będą kupować prądu, tym więcej pieniędzy zarobią firmy zarządzające sieciami, w ich interesie jest rozbudowa ich.
Odpisz
26 stycznia, 18:53
@Grewest: Siec energetyczna w Polsce w niektorych regionach rozpada się ze starości. Gdzie te pieniadze ida, co?
Odpisz
7 lutego, 06:21
@gelo1238: U mnie jeszcze kilka lat temu jak trochę powiało to wypi.....ało prąd w sporej części miejscowości, raz w jednym transformatorze nie było komu wymienić bezpiecznika przez dwa tygodnie xD
Więc coś w tym jest chyba.
No ale od tych kilku lat sprawa wygląda lepiej.
Odpisz
7 lutego, 12:18
@Beowulf_: Jak bezpiecznik pada to trzeba sprawdzić dlaczego, a to zajmie sporo czasu jak pracownik wali w gaz
Odpisz
7 lutego, 17:56
@gelo1238: Działo się to podczas wiatru, pewnie przez drzewa w pobliżu linii, czy coś takiego. Nie jest to powód aby nie wymieniać bezpiecznika, jak przestało wiać, to nie wywali go od razu drugi raz. A sprawdzenie dlaczego wywalało zajęło im lata.
Odpisz
9 lutego, 21:00
@Beowulf_: Jak drzewo spadło na linie to wywali za kazdym razem
Odpisz
9 lutego, 22:30
@gelo1238: Nie musi się przewrócić
Odpisz
12 stycznia, 21:56
Samochody elektryczne mają większe emisje podczas produkcji, ale potem to nadrabiają podczas użytkowania.
https://wysokienapiecie.pl/87572-po-co-nam-auta-elektryczne-na-wegiel/
Odpisz
12 stycznia, 22:21
@Grewest: widzę tabelka z d*py
Odpisz
7 lutego, 12:22
@Grewest: Trzeba wziąć pod uwagę wzrost emisyjności sieci energetycznej przy przestawieniu transport na pojazdy elektryczne.
W ogóle w miescie najlepiej dla atmosfery byloby poruszac sie komunikacja miejsca, ktora bylaby lepsza bez korków na ulicach i zwyczajnie z powodu wiekszej popularnosci
Odpisz
7 lutego, 12:48
@gelo1238: wzrost emisyjności sieci? Jak miało by się to stać?
Odpisz
9 lutego, 17:46
@Grewest: poprzez dodatkowe obciazenie jej ladujac pojazdy elektryczne? Nie mamy elektrowni atomowych ;)
Odpisz
9 lutego, 18:33
@gelo1238: Do tego by doszło w minimalnym stopniu. Ceny ładowania najniższe będą wtedy kiedy świeci albo wieje, będziemy mieć wtedy nadwyżkę energii.
A dopóki mamy węglówki to w nocy też mamy nadwyżki które możemy spożytkować. Co oczywiście będzie wiązało się ze wzrostem emisji, ale lepiej(dla klimatu) od czasu do czasu naładować go prądem z emisyjnego źródła niż cały czas jeździć spalinowym na emisyjnym dieslu czy benzynie. Ale zgadzam się że brakuje nam Atomu(sam wrzucałem o tym mema).
Odpisz
11 stycznia, 21:17
Obecne samochody elektryczne to syf, którym nie da się jeździć, a to tylko po to, by duże korporacje trzepały na ludziach kasę
Odpisz
12 stycznia, 21:53
@historyk_pl: Poza teslą i chińskim BYDem* producenci robią elektryki bardziej z musi niż z potrzeby. VW jeszcze do nie dawna rzucał elektrycznego UPa aby sobie średnie emisje obniżyć. Renault zoe to przerobione clio.
* nie wiadomo czy ich rząd chiński pokątnie nie dotuje.
Odpisz
11 stycznia, 21:28
To nawet nie ma jak być elektryczne gdyż te baterie do samochodów elektrycznych to ogromne skrzynie. A żeby wyprodukować je to potrzeba masę. Samo wydobycie materiałów jest już zatruwające a także sama produkcja. No a potem weź to utylizuj a w tym nie ma nawet jakiegokolwiek pomysłu. I przy okazji to tak wygląda okolica nieopodal kopalni litu
Odpisz
11 stycznia, 21:45
@AlMalina: pomijając fakt jak szybko się zużywają, łatwo psują, nie da się ich ugasić podczas pożaru i że się nie rozkładają
Odpisz
12 stycznia, 21:50
@Hacjul: Da się je ugasić. Gdyby się nie dało to parę milionów hybryd stanowiło by problem.
https://wysokienapiecie.pl/89604-pozar-samochodu-elektrycznego-dlaczego-wybucha-i-jak-go-ugasic/
Odpisz
11 stycznia, 21:30
Póki ludzkość nie wynajdzie lepszej technologii niż akumulatory litowo jonowe to samochody elektryczne nie będą miały sensu. To jest śmieszne że trzeba upchać mnóstwo małych akumulatorków aby auto w ogóle ruszyło. Mi by się nie chciało tego rozlutowywać do recyklingu
Odpisz
12 stycznia, 02:14
@MojeKonto: Mam wrażenie że wiele technologii ma ten problem że potrzeba do nich lepszych baterii niż mamy w masowej produkcji.
Odpisz
12 stycznia, 21:49
@MojeKonto: Gęstość cały czas wzrasta.
Odpisz
12 stycznia, 21:27
Planeta ziemia gdyby samohodu nie wynaleziono
Odpisz
12 stycznia, 21:27
@Fricher: *
Odpisz
11 stycznia, 22:09
Pamiętajcie że jak lewak powie że chce samochody elektryczne już popełnił myślozbrodnię bo j...ć syjon Autowy kocham pociągi i tramwaje
Odpisz
11 stycznia, 21:44
O zasilaniu nie wspominając
Odpisz