Myślę że taka "Julka" ma na myśli co innego mówiąc "komunizm" niż ty. Z mojego doświadczenia wynika, że osoby popierające komunizm nie mają go na myśli jako reżim Związku Radzieckiego i tym podobnych systemów totalitarnych, tylko w bardziej akademickim, marksowym znaczeniu.
@TakiOLogin: no ok ale jak już coś robisz to rozłóż wszystko na czynniki pierwsze.
Obecnie świat funkcjonuje tak, że "łe komunia zły bo Rosja"
"Bo Rosja" to nie jest właściwy argument.
Rosja nie doszła do komunizmu i rolą historyka jest punkt po punkcie patrzyć jakie błędy zostały popełnione i jak dałoby się ich uniknąć oraz czy dałoby się ich uniknąć.
@Anantashesha: Bo nie ma problemu nazywać komunizmem państw które komunizm miały co najwyżej w nazwie. Jednak ZSRR i Rosja to dla niego nie to samo to bruh.
@Murarzowa: Powtarzam, słowa zmieniają swoje znaczenie. W dzisiejszym znaczeniu słowa "komunizm" innym niż akademickie ZSRR to jak najbardziej komunizm.
@Murarzowa: Związek radzidcki był związek kilku państw w tym Rosji. Czego nie rozumiesz?
I tak możesz jak typowa twitterowa Julka mówić:
"NiE tO NiE bYł PrAwDziWy KoMuniZM" w kontekście państw, które wymieniłem ale niestety był i twierdzenie inaczej to brak szacunku dla jego ofiar, sianie dezinformacji, naiwność i po porstu głupota.
@TakiOLogin: "Julki" zwykle mają na myśli właśnie to starsze, marksowe znaczenie słowa "komunizm" i jeśli bierzemy właśnie to znaczenie pod uwagę, to ZSRR było tak daleko od prawdziwego komunizmu jak się dało.
Problem w tym że o ile ideały Marksa czy Engelsa mają jakiś sens to te przykłady które przytoczyłem (między innymi ZSRR) pokazują że nie da się ich zrealizować w praktyce bo ludzie nie są do tego fizycznie zdolni. Zawsze dojdzie do nadużyć.
Demokracja jest ułomna ale na razie to najlepsze co mamy.
@TakiOLogin: Przykłady te pokazują że >doszło< do nadużyć. Żadna ilość przykładów z życia nie udowadnia że te idee są niemożliwe do sprowadzenia ani że do tych nadużyć będzie na pewno dochodzić, ponieważ żaden przykład nie jest wolny od innych ułomności które zaburzają odczyt.
@TakiOLogin: No i spoko. Ja mogę argumentować że nazizm jest zły na podstawie faktycznego wytykania zła w samej idei, a nie tylko "no ale patrzcie na Trzecią Rzeszę, ona była zła".
@Anantashesha: dlatego zamienia się to w reżim bo jest to niezgodne z naturą człowieka ,człowiek chce więcej i więcej (sława ,pieniądze) jak by dać ludziom wybór to prędzej czy później pozbyli się komunizmu z państwa więc dlatego zawsze zamienia się to w dyktaturę
Komentarze
Odśwież6 kwietnia, 03:56
Myślę że taka "Julka" ma na myśli co innego mówiąc "komunizm" niż ty. Z mojego doświadczenia wynika, że osoby popierające komunizm nie mają go na myśli jako reżim Związku Radzieckiego i tym podobnych systemów totalitarnych, tylko w bardziej akademickim, marksowym znaczeniu.
Odpisz
6 kwietnia, 12:40
@Anantashesha: literalnie
Odpisz
Edytowano - 6 kwietnia, 13:43
@Anantashesha: "Ideals are peaceful, history is violent" ~ Furia
Odpisz
6 kwietnia, 16:13
@TakiOLogin: no ok ale jak już coś robisz to rozłóż wszystko na czynniki pierwsze.
Obecnie świat funkcjonuje tak, że "łe komunia zły bo Rosja"
"Bo Rosja" to nie jest właściwy argument.
Rosja nie doszła do komunizmu i rolą historyka jest punkt po punkcie patrzyć jakie błędy zostały popełnione i jak dałoby się ich uniknąć oraz czy dałoby się ich uniknąć.
Odpisz
6 kwietnia, 16:22
@Murarzowa: Zgoda, choć nadal uważam że lepiej zrobisz dla swoich idei jak przestaniesz nazywać je komunizmem.
Odpisz
6 kwietnia, 16:24
@Anantashesha: moje idee nie są komunistyczne, po prostu wk...ia mnie nazywanie ZSRR komunizmem bo dla mnie to po prostu ignorancja.
Odpisz
6 kwietnia, 16:34
@Murarzowa: Słowa zmieniają swoje znaczenie. W dzisiejszym znaczeniu ZSRR to jak najbardziej komunizm.
Odpisz
6 kwietnia, 16:48
@Murarzowa: Nie dlatego że rosja.
Dlatego że ZSRR dlatego, że Chiny, dlatego, że Kambodża, dlatego, że Kuba i dlatego, że PRL
To chyba wystarczjąco przykładów tego że Komunizm nie jest dobrym pomysłem
Odpisz
6 kwietnia, 19:27
@TakiOLogin:
> Nie dlatego, że Rosja
> Wymienia Rosję dwa razy
Odpisz
7 kwietnia, 01:19
@Murarzowa: ZSSR =/= Rosja
Odpisz
7 kwietnia, 10:49
@TakiOLogin: No I cyk masz podwójne standardy.
Odpisz
7 kwietnia, 12:54
@Murarzowa:
Odpisz
7 kwietnia, 15:11
@Murarzowa:
Odpisz
7 kwietnia, 17:21
@Anantashesha: Bo nie ma problemu nazywać komunizmem państw które komunizm miały co najwyżej w nazwie. Jednak ZSRR i Rosja to dla niego nie to samo to bruh.
Odpisz
7 kwietnia, 17:54
@Murarzowa: Powtarzam, słowa zmieniają swoje znaczenie. W dzisiejszym znaczeniu słowa "komunizm" innym niż akademickie ZSRR to jak najbardziej komunizm.
Odpisz
8 kwietnia, 07:05
@Murarzowa: Związek radzidcki był związek kilku państw w tym Rosji. Czego nie rozumiesz?
I tak możesz jak typowa twitterowa Julka mówić:
"NiE tO NiE bYł PrAwDziWy KoMuniZM" w kontekście państw, które wymieniłem ale niestety był i twierdzenie inaczej to brak szacunku dla jego ofiar, sianie dezinformacji, naiwność i po porstu głupota.
Odpisz
8 kwietnia, 07:56
@TakiOLogin: "Julki" zwykle mają na myśli właśnie to starsze, marksowe znaczenie słowa "komunizm" i jeśli bierzemy właśnie to znaczenie pod uwagę, to ZSRR było tak daleko od prawdziwego komunizmu jak się dało.
Odpisz
8 kwietnia, 14:12
@Anantashesha: Całkowicie się zgadzam.
Problem w tym że o ile ideały Marksa czy Engelsa mają jakiś sens to te przykłady które przytoczyłem (między innymi ZSRR) pokazują że nie da się ich zrealizować w praktyce bo ludzie nie są do tego fizycznie zdolni. Zawsze dojdzie do nadużyć.
Demokracja jest ułomna ale na razie to najlepsze co mamy.
Odpisz
8 kwietnia, 14:29
@TakiOLogin: Przykłady te pokazują że >doszło< do nadużyć. Żadna ilość przykładów z życia nie udowadnia że te idee są niemożliwe do sprowadzenia ani że do tych nadużyć będzie na pewno dochodzić, ponieważ żaden przykład nie jest wolny od innych ułomności które zaburzają odczyt.
Odpisz
9 kwietnia, 07:06
@Anantashesha: Znalazły by się osoby które na tej samej podstawie argumentowałyby, że nazizm to dobry system.
Odpisz
9 kwietnia, 09:41
@TakiOLogin: No i spoko. Ja mogę argumentować że nazizm jest zły na podstawie faktycznego wytykania zła w samej idei, a nie tylko "no ale patrzcie na Trzecią Rzeszę, ona była zła".
Odpisz
10 kwietnia, 19:56
@Anantashesha: Jestem pewien że to samo można zrobić z komunizmem.
Moja droga argumentacji była prostsza i opierała się na znanych przykładach które powinny łatwiej przemówić do mas.
Ale tak, można by tak zrobić
Odpisz
10 kwietnia, 23:55
@TakiOLogin: No to do dzieła :)
Odpisz
5 kwietnia, 18:18
A co jest zawarte w instrukcji Emergency 3, co dotyczy komunizmu?
Odpisz
4 kwietnia, 00:35
No i w sumie gówno wtedy udowadniasz. Jeśli nie stosujesz cherry pickingu f.
Odpisz
4 kwietnia, 07:55
@Murarzowa: Ṗ̷̢̡̢̥̰̹̠̩̰̅̈́͜͝Ê̵̡̦͎̰̰͔͍͚̟͎̽̊̋̎Ả̸̦̯̖̙̬̬̭̫̇̿̽́̋́̚
Odpisz
4 kwietnia, 08:25
@Rhokai: mikser fikser smh
Odpisz
4 kwietnia, 08:32
@Murarzowa:
Odpisz
4 kwietnia, 13:14
@Murarzowa: wiedziałem, że napiszesz.
Odpisz
6 kwietnia, 03:57
@Murarzowa: Ej, ja w sumie nie popieram, ale skoro to takie oczywiste że komunizm nie działa to niech ktoś da te dowody, jestem ciekawa.
Odpisz
6 kwietnia, 07:37
@Anantashesha: sam fakt że nie działa to to że każdy komunizm zamienia się w reżim
Odpisz
Edytowano - 6 kwietnia, 08:21
@Adix174: To dowodzi tylko że jego idea pozwala łatwo pociągnąć ludzi i wpędzić ich w reżim.
Odpisz
6 kwietnia, 09:11
@Anantashesha: dlatego zamienia się to w reżim bo jest to niezgodne z naturą człowieka ,człowiek chce więcej i więcej (sława ,pieniądze) jak by dać ludziom wybór to prędzej czy później pozbyli się komunizmu z państwa więc dlatego zawsze zamienia się to w dyktaturę
Odpisz
6 kwietnia, 10:06
@Adix174: Nie zgadzam się kompletnie z tym że taka jest natura człowieka.
Odpisz
8 kwietnia, 14:13
@Murarzowa: Cherry picking jest idealistyczny i nigdy nie prowadzi do faktycznrgo obrazu zjawiska.
Odpisz