Realizm historyczny mocno
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Zszedł ze sceny z hukiem
Imperialny system miar be like
No lekko nie było
Wygląda znajomo
Teraz to już cię chcę
Rejent Milczek: Apokalipsa
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież14 marca 2025, 21:13
Ale gównoburza
Odpisz
19 stycznia 2025, 12:09
Wiecie,tu chodzi raczej o ramy czasowe
Stalin i Afrykanie? Nie sądzę. Po za tym,to ze Śnieżką i Ariel była ta sama afera. Dziewczyny miały już Tianę,Vaianę,Jasminę,Pocahontas, Esmeraldę, i Ashę,ale wolały się wepchać tam,gdzie nie pasują (skoro są wizerunki,to niech się ich trzymają do jasnej..)
Odpisz
Edytowano - 16 stycznia 2025, 13:33
Ja tam szczerze zawsze mam wyj...ne na kolor u aktorów.
Fajnie, tylko jak filmy dokumentalne są robione poprawnie(chociaż i tak bym nie zauważył, bo nie widze jakiegoś celu w sprawdzaniu tego)
Zgaduje, że 90% osobą oglądających filmy i seriale też zwisa, czy ktoś jest biały, czarny, czy różowy.
A reszta, to może zwróci uwage, ale od razu o tym zapomni.
A, co do tych wszystkich osób, które najbardziej krzyczą(chodzi oczywiście o obie strony), to polecam sobie jakieś hobby znaleźć.
Bo takie denerwowanie się o byle gówno, to wyniszcza organizm strasznie.
Odpisz
16 stycznia 2025, 17:29
@kiwi999999: Tłumacząc: Dobrze, że wciskają czarnych wszędzie, a jak ktoś ma z tym problem to niech spier....
Odpisz
Edytowano - 16 stycznia 2025, 17:34
@honhenim09: tłumacząc: wyj...ne.
niech se wciskają, lub nie, ja tam jakoś nie zwracam uwagi
też podkreśliłem że obie strony, co są zwolennikami wpi.....ania czarnych wszędzie, i wielcy obrońcy nie wpi.....ania niech se hobby znajdą inne.
Odpisz
16 stycznia 2025, 17:57
@kiwi999999: Mam nadzieje, że zawsze jesteś taki na wyj...ne, i jak film ma słabe efekty, to też zachwalasz XD
Odpisz
Edytowano - 16 stycznia 2025, 18:28
@honhenim09: drugi raz udowadniasz, że nie umiesz czytać z zrozumieniem.
w ani jednej wiadomości nie napisałem NIC o jakości filmu.
Ani o zachwalaniu czegokolwiek.
tylko o tym, że nie zwracam uwagi na takie szczegóły jak kolor aktorów.
Poza tym, od kiedy posiadanie na coś wyj...ne=zachwalanie tego?
Posiadanie na coś "wyj...ne" to po prostu neutralość/obojętność do czegoś.
Mój komentarz znaczy dosłownie coś odwrotnego, co teraz napisałeś.
Że przy ocenie filmu nie są dla mnie ważne kolory skóry.
ehhh
Odpisz
16 stycznia 2025, 18:42
@kiwi999999: Buhahahahaha! Tak, doskonale umiem czytać ze zrozumieniem, dlatego dowalam się do rzeczy, które ktoś próbuje przepchnąć udając neutralnego.
Tylko "neutralni" są neutralni, a nie mówią o zaprzestaniu działań opozycyjnych do aktualnego statusu.
Tak, tak, akurat teraz, gdy przepychane jest multi w filmach i grach, tobie to nie przeszkadza XD
Odpisz
Edytowano - 16 stycznia 2025, 19:20
@honhenim09: tak
i również mówie o zaprzestaniu działań przez drugą strone, czyli wychwalania i nawoływania do wpi.....ania gdzie sie da kolorków.
Napisałem to w dwóch komentarzach.
Odpisz
16 stycznia 2025, 19:30
@kiwi999999: Nie zmienia to faktu, że głównie atakujesz tych, którzy się temu przeciwstawiają, w czasach, kiedy na każdym kroku, postacie są ubarwiane w tylko jedną stronę.
Odpisz
Edytowano - 16 stycznia 2025, 19:42
@honhenim09: jedna grupa się drze, że za mało czarnych
druga grupa się drze, że za dużo czarych
Ja mówie, że po co zwracać na to uwage.
A to, że teraz stawiają na któreś z tych, zamiast na jakość, to tylko odbija im się na coraz niższych wynikach.
Jak to zrobi jakiś obrót , to i tak swojego zdania nie zmienie.
Odpisz
16 stycznia 2025, 20:42
@kiwi999999: Tak, tak, może od razu miejmy gdzieś stwierdzenia o "polskie obozy koncentracyjne".
Po co zwracać na to uwage.
Odpisz
Edytowano - 16 stycznia 2025, 20:46
@honhenim09: Mam inne zdanie w jednej kwestii i od razu mnie wrzucasz, do jednego wora, tak jak wszyscy twoi przeciwicy myślą...
Ale piękne szufladkowanie...
Dosłownie większość rzeczy, które piszesz w swoich komentarzach takim sposobem wydedukowałeś.
Świat nie jest czaro biały.
Odpisz
16 stycznia 2025, 21:26
@honhenim09: i znowu ta wiadomość jest przeciwna, do tego co pisze w komentarzach.
Po raz enty mówie, obie strony są jak najchętniej do wypie....enia bo tworzą syf w internecie.
A ty, przeciwnie do moich kometarzy piszesz dalej to samo, jakbym był zwolennikiem jednej strony.
A poza tym w tym stwierdzeniu, co właśnie napisałeś mam takie samo zdanie.
Po ...j zwolennicy o tym mówią.
Po ...j przeciwnicy o tym mówią.
GÓWNO MNIE TO PO PROSTU OBCHODZI, aż tak trudno to zrozumieć?
Aż tak to jest dla ciebie oburzające, że nie zwracam uwage i się nie derwuje o to, że jakiś czarny zagrał w filmie?
Zamiast robić to co lubie w wolnych chwilach, mam przeszukiwać połowe internetu, kłócić się z ludźmi w internecie i denerwować o byle gówna, które mi życia nie zmienią?
WYJ...NE W TO MAM.
Wole sobie pogrzebać coś w warsztacie, pograć w coś, czy inaczej spędzić sobie miło czas.
A innym po prostu mówie, że też nie mają sensu w tej wielkiej brei gówna grzebać, nieważne po jakiej są stronie.
Wielcy k...a znawcy internetowi na każdym kroku.
Już więcej do tej dyskusji nic nie pisze, bo czuje się jakbym w każdym komentarzu cały czas coś do ściany gadał.
Odpisz
16 stycznia 2025, 17:35
O, obrońcy blackwashingu się uruchomili, ci sami, którzy najwięcej mówią o "sprawiedliwości dziejowej".
Odpisz
16 stycznia 2025, 17:34
O, obrońcy blackwashingu się uruchomili, ci sami, którzy najwięcej mówią o "sprawiedliwości dziejowej".
Odpisz
16 stycznia 2025, 00:07
Uwaga uwaga, rewolucyjny pomysł który pewnie nie zmieści się w waszych łebkach bo nie macie wyobrażni: to jak bardzo aktor jest podobny do odgrywanej przez siebie postaci historycznej zależy od wizji twórcy. To że aktor jest czarny nie musi znaczyć że odgrywana przez niego postać jest czarna, podobnie jak to że aktor ma krzywy nos nie musi znaczyć że postać ma krzywy nos. Traktowanie w takiej sytuacji koloru skóry inaczej niż koloru oczu, włosów, czy leworęczności, jest przejawem rasizmu. Przestańcie, to co robicie nie jest ani zabawne, ani odkrywcze, ani mądre.
Odpisz
Edytowano - 16 stycznia 2025, 02:20
@Anantashesha: Uwaga Uwaga lewackie pie....enie. Przez 120 lat kina nikt nie robił fikołków tego typu i nagle wizja artystyczna. Pokaż mi film o baletnicy którą gra osoba otyła. Pokaż mi film o żołnierzu którego gra chuda blondynka. Pokaż mi film o piosenkarzu którego gra pięściarz czy wresler. A mówimy o filmie gdzie adaptowana jest KONKRETNA POSTAĆ HISTORYCZNA No to prosze. Jeden film w którym eksimosa nie gra eskimos? Jeden film o wojnie w vietnamie w którym Vietkong nie grają Azjaci? Jeden film o wyprawach krzyżowych gdzie muzułmanów nie grają śniadzi? Jeden Western w którym indianów nie grają indianie. Czekam. Jakoś dziwnym trafem wizja artystyczna dotyczy wyłącznie wpychanie czarnych aktorów w role wzorowane na postaciach czysto kakukaskich. I wyłącznie po 2011. Więc sorry Winetou ale twój argument to inwalida.
Odpisz
16 stycznia 2025, 04:47
@whereswally: No nie, bo ja mam taki sam problem z tym że się tego nie robi gdzie indziej. Powinno się pójść jeszcze dalej, a nie cofać w rozwoju.
Odpisz
16 stycznia 2025, 07:06
@Anantashesha:
Odpisz
16 stycznia 2025, 08:01
@Neronixu: właśnie to co mówisz Saszeta to jest cofanie się w rozwoju
Odpisz
Edytowano - 16 stycznia 2025, 08:02
@Neronixu: Kłuje dupka jak ktoś wytyka rasizm, co? Pewnie jakbyście zobaczyli czarnoskórego to byście skakali jak małpy.
Odpisz
16 stycznia 2025, 08:30
@whereswally: w temacie blondynki kojarzę, że był taki film jak blondynka w koszarach. Choć była to prawdopodobnie komedia.
Odpisz
16 stycznia 2025, 08:32
Saszeta jesteś rasistką bo przeszkadzają ci białe osoby w filmie
Odpisz
Edytowano - 16 stycznia 2025, 08:42
@whereswally: Nie ukrywam wisi mi trochę kto gra tam kogo, ale tak mnie zaciekawiłeś swoim komentarzem że aż odpowiem bo to wola o pomstę do nieba.
Proszę oto lista filmów gdzie jak mówiłeś ,,Eskimos nie gra Eskimosa" itp:
-300 (Króla Lenidasa nie gra nikt greckiego pochodzenia, ale aktor Irlandziego pochodzenia)
-Otello (film z 1965, czarną postać gra biały aktor którego zwyczajnie pomalowali na czarno, tak nawet nie zartuje)
-Książę Persji:Piaski Czasu (Ludzi z Persji nie grają ludzie z Persji, samowytlumaczalne)
-Ostatnia walka Apacza (Film z 1954 gdzie Apaczów grają biali amerykanie)
-Śniadanie u Tiffaniego (Mickey Rooney grał tam postać innej rasy)
-Myślę że można tutaj wepchnąć praktycznie każdy film sprzed 2011 o Jezusie, bo go przecież niemal nigdy nie gra żyd tylko zazwyczaj biały facet.
Oczywiście mógłbym dalej wymieniać, np Iron Man z 2008 gdzie Nicka Furryego gra czarny facet (bo ciekawostka w komiksach był biały), ale myślę że udowodniłem swój punkt.
Chciałeś i masz ,,Jeden Western w którym indianów nie grają indianie. " XD. Beka z ciebie.
Gdybym miał sam się wypowiedzieć. Zjawisko gdzie zamienią się role aktorów istniały i istnieć będą od poczatkow do końca kina. Ale gadanie że ,,O MóJ BoRZe LEwaCTwO nAm PSujE FiLmY bO KIEDYŚ TeGo NiE ByŁo i Kiedyś To WgL ByłY CzaSy" - to jest dopiero pie....enie
Odpisz
16 stycznia 2025, 08:51
@Obietnica_12: znaczy, się w temacie nicka fury'ego to zrobili go czarnego w 2002r. Kiedy zaczęli odkładać oryginalne uniwersum dla jego lekkiej świętości i wtedy właśnie stworzyli nicka fury'ego na podstawie już wtedy popularnego Samuela El Jacksona
Odpisz
16 stycznia 2025, 08:52
@Zloty_bambus: A, no ale i tak swój punkt udowodniłem, idiote z whereswally zrobiłem, do domu można iść
Odpisz
16 stycznia 2025, 08:59
@Obietnica_12: dodaj Kapitana Nemo z Patrickiem Stewardem. Indian w nowym Kapitanie Haku, i właściwie prawie wszędzie
Charlie z Fabryki czekolady był czarny ale wydawca zmusił autora do zmiany, bo książka nie sprzedała by się.
W drugą stronę mamy Skazanych na Shawshank z Morgaanem Freemanem - ale tu się nikt nie kłócił bo Morgan jest zarąbisty w tej roli
Odpisz
16 stycznia 2025, 09:00
@Anantashesha: Co za bełkot.
Odpisz
Edytowano - 16 stycznia 2025, 09:01
@whereswally: co do grubej baletnicy, to w drugą stronę jest. Bodajże Shining Stephena Kinga. 'Bochaterka' była otyła ale do filmu dali chudzinę.
A i 1 film z zachowanym pochodzeniem etnicznym:
Noc w muzeum
Wszystkie części
Odpisz
16 stycznia 2025, 09:05
@whereswally: teraz serio już nie wiem czy ultra-lewak czy po prostu już troll, nie wierzę żeby ktoś serio miał tak nie po kolei w głowie xD
Odpisz
16 stycznia 2025, 09:30
@Anantashesha: @MlodyKamil96: Wiem że trollujesz, ale odpowiem tym co ci dają strzałki:
Nie k*rwa, nie przeszkadzają mi biali w filmach xD
Spokojnie, to że będzie odrobinę mniejsza większość białych w filmach nie sprawi że biali będą mieli przej*bane xD
Odpisz
Edytowano - 16 stycznia 2025, 09:35
@Obietnica_12: No dokładnie xD
Zwłaszcza że jak masowo zamieniają postaci na białasów to nikogo nie przeszkadza
O to że Jesus który miał być niezbyt urodziwym Żydem z bliskiego wschodu był j*banym aryjczykiem też będą walczyć jak lwy.
Czują się zwyczajnie zagrożeni bo tracą przywilej nad innymi, nie rozumiejąc że to że inni mają lepiej niż mieli nie znaczy że oni będą mieć gorzej xD
Odpisz
Edytowano - 16 stycznia 2025, 11:20
@Drag_on: try trollujesz Saszeta i to widać bo nikt na poważnie tkaoch bredni nie gada. Przeszkadza ci ze będzie 100% białych w obsadzie w filmie historycznymi gdzie w wydarzeniach były biali ludzie, a Jezus był biały, jak widać jak rekonstrukcji
Odpisz
16 stycznia 2025, 11:23
Odpisz
16 stycznia 2025, 11:52
@Anantashesha: Tak jestem ras*stą, aż tak widać.
Odpisz
16 stycznia 2025, 12:08
@P_nazgul123:
Odpisz
16 stycznia 2025, 12:10
@Obietnica_12: Dobre. Trochę nie pomyślałem, stosując sarkastycznego mema, ale dobre.
Odpisz
16 stycznia 2025, 17:30
@Anantashesha: Tymczasem wielcy antyrasiści, kiedy czarnej postaci podkłada glos biały aktor...
Odpisz
16 stycznia 2025, 17:33
@Anantashesha: Gdzie masowo zmieniają postacie na białasów, przykłady.
Odpisz
16 stycznia 2025, 17:38
@honhenim09: No ja z tym żadnego problemu nie mam. Próbujesz mnie wcisnąć do jakiegoś twojego wyimaginowanego chocholego pakietu poglądów. Nie uda ci się to.
Odpisz
16 stycznia 2025, 17:56
@Anantashesha: Tak nie masz problemu, że żadnego nie jesteś w stanie podać XD
Konkrety, ale nie jakiś słowotok z 1911, aktualne, z ostatnich lat.
Odpisz
16 stycznia 2025, 18:47
@honhenim09: Saszeta ci nie poda. To troll, bredzi nie mając żadnych argumentów za i nie podaje nawet źródeł
Odpisz
16 stycznia 2025, 20:08
@honhenim09: Trzymaj:
- Ghost in the shell (2017) Scarlett Johanson gra postać która oryginalnie była azjatką
- Exodus bogowie i królowie (2014) biali ludzie grają wiele postaci hebrajskiego pochodzenia
- Książe Persji piaski czasu (pisałem o tym wcześniej)
- Speed Racer 2008 tak samo jak z ghost in the shell, film na podstawie anime
- Wiecznie żywy 2013 (biała aktorka grająca Norę - postać pochodzącą z Etiopii) pozdraiwam Etiopię
- Ostatni władca wiatru 2010 (postacie z oryginału były bazowane na narodowości azjackiej i Inuickiej)
- Bogowie egiptu 2016 (znowu Bogowie egiptu przedstawieni jako biali europejczycy)
- Na skraju jutra 2014 (film na podstawie azjatyckiej powieści główną postać gra Tom Cruise)
- Dr. Strange (postać "starożytnej" w oryginale był mężczyzną z okolicy Himalajów)
- Dragon Ball Evolucja (XDDDDD)
W zasadzie większość z tych filmów głównie z tych powodów były krytykowane za Whitewashing.
I szczerze, większości z nich nawet i tak nie oglądałem, ale ej zróbcie z tym faktem co chcecie bo fajnie się patrzy na te dyskusje
Odpisz
16 stycznia 2025, 20:33
@Obietnica_12:
XD
A więc, praktycznie wszystkie twoje przykłady to biały gra azjate, w czasie, gdy japończycy z tym problemu nie mają, bo uznają to za europejską wersję.
Po drugie, dowalanie się do Egiptu, kiedy byli oni biali XD
No ale postępowcy myślą, że wszyscy mieszkańcy Egiptu zawsze byli czarni, mimo, że jest tylko jednen przykład czarnych faraonów.
Tak więc, tyle krzyczysz, o odcieniowaniu czarnym ról, a okazuje się, że to nie prawda XD
Ale, zaraz zaraz "Traktowanie w takiej sytuacji koloru skóry inaczej niż koloru oczu, włosów, czy leworęczności, jest przejawem rasizmu.".
Lepsze są za to wasze przykłady jak:
- Przerobienie Jeta Blacka, na czarnego w serialu aktorskim, bo w nazwisku miał "Black" więc musi być czarny
- Przerobienie N z Death Note, na czarnego, mimo, że był biały jak mleko
- The Hollow Crown, w roli królowej Małgorzaty obsadzono czarnoskóra aktorkę Sophie Okonedo
- A może Anna Boleyn grana przez Jodie Turner Smith
- Arielka, również nowa odsłona w postaci czanrnoskórej
- Biały i rudy Jim Gordon, tym razem czarnoskóry Jeffrey Wright.
- Heimdall, którego grał Idris Elba
- Triss Merigold z Wiedźmina, również przerobiona
- Annabeth Chase w serialu Percy Jackson z 2024
- Achilles w nowej Troi
- Joanna Constantine w serialu The Sandman
- Nick Fury w MCU
Ej zróbcie z tym faktem co chcecie bo fajnie się patrzy na te dyskusje.
Odpisz
16 stycznia 2025, 20:35
@honhenim09: Czy ty poprosiłeś o przykłady white Washingu po czym przywaliłeś się o to że podałem przykłady white washingu? XD?
Odpisz
16 stycznia 2025, 20:40
@Obietnica_12: Tak. W końcu, to wedle waszej logiki, kolor skóry nie powinien być żadnym kryterium przy przyznawaniu roli, ale jednocześnie macie pretensje jak jest za biało.
Ergo, jesteście jak liberałowie z dumą mówiący o demokracji, do czasu, jak działa tak jak wam pasuje.
Odpisz
16 stycznia 2025, 20:53
@Obietnica_12: ale Hebrajczycy są biali jak Jezus
Odpisz
16 stycznia 2025, 20:53
@honhenim09:
-"Tak a podaj może przykłady tego whitewashingu ale nie z 1911 tylko z ostatnich lat"
-*Podaje argumenty*
- No tak ogólnie to jesteś rasistą bo jest też blackwashing
XD. Ale po kolei, mi szczerze wisi kto kogo gra, o czym zresztą pisałem wyżej, ale rozwala mnie fakt że ktoś w 21 wieku daje argumenty w stylu
- Podaj mi przykład owocu
- Banan
- Ogólnie to nienawidzisz warzyw co jest dość jasne przez fakt że podałeś mi przykład czegoś o co sam prosiłem
Odpisz
17 stycznia 2025, 07:20
@honhenim09: Ale po co ja mam k*rwa podawać jakieś przykłady jak mnie to w ogóle nie interesuje xD
To wy non-stop postujecie memy takie jak ten, ja mam gdzieś czy białego gra czarny, czarnego biały, czy bruneta blondyn, to i nie będę zapamiętywać przykładów.
Odpisz
17 stycznia 2025, 07:24
@honhenim09: "macie pretensje jak jest za biało" <-- kto? Jacy wy, ziomuś? Kto ma taki problem? Bo i ja i @Obietnica już wspominaliśmy że mamy to w dupie.
Odpisz
17 stycznia 2025, 16:17
@Obietnica_12: To nie moja wina, że wasza logika odnośnie koloru skóry w filmach i grach, zależy od tego, co akurat jest wygodniejsze. Dwójmyślenie.
Najpierw mówicie, jak to nikogo nie powinno obchodzić jaki kolor skóry ma aktor, a potem wyliczacie, że gdzieś zagrał biały zamiast azjaty, więc czarni są poszkodowani.
Odpisz
17 stycznia 2025, 16:19
@Anantashesha: Ty masz z tym problem ziomuś. Tak bardzo macie to gdzieś, że się uruchamiacie, gdy tylko jest za biało.
Odpisz
Edytowano - 17 stycznia 2025, 17:52
@honhenim09: Chłopie ja wyżej sam pisałem że np Nick Fury był biały w komiksach. zresztą gdzie ja ci pisałem że czarni są poszkodowani? Fakt jest taki że zwyczajnie i ty i whereswally pie....iliście o tym że "Pokaż mi film gdzie indian nie grają indianie", albo "Gdzie masowo zmieniają postacie na białasów, przykłady." I wam te przykłady podałem. Wy sami o nie k...a pytaliście, a teraz wkładacie jakieś zdania czy ideologie w moje usta.
Wtf.
Odpisz
17 stycznia 2025, 20:05
@honhenim09: Po pierwsze, nie mów do mnie ziomuś proszę.
Po drugie, jacy znowu k*rwa wy? Powiesz mi wreszcie co to za "wy"? Bo ja mówię tylko za siebie.
Odpisz
19 stycznia 2025, 09:53
@Anantashesha: Zabawne, że o "ziomuś" ma pretensje osoba, która sama do mnie tak pisała XD
Tak, tak, tak bardzo mówisz za siebie, że mówisz za wszystkich.
Odpisz
19 stycznia 2025, 10:30
@Obietnica_12: Oh no! Jak można traktować cię swoją własną logiką! Kolor skóry nie ma znaczenia, do czasu, jak jest to zmiana białego i azjaty na czarnego.
Najlepsze to, że 95% wszystkich oskarżeń o whitewashing dotyczy azjaty granego przez białego.
Odpisz
19 stycznia 2025, 10:51
@honhenim09: Dobrze dziadku zabierzmy cię już do domu
Odpisz
19 stycznia 2025, 11:09
@Obietnica_12: Uroczę, wygląda na to, że twoją reakcją obronną jest atak personalny.
Powiedz babciu, jak łączysz logikę "nie ważny kolor skóry" z "whitewashing w kinie istnieje" i dlatego teraz trzeba zastępować azjatów i białych, czarnymi.
Odpisz
19 stycznia 2025, 11:19
@Obietnica_12: nie kompromituj się Obietnica
Odpisz
19 stycznia 2025, 22:52
@honhenim09: Ja żadnych pretensji nie mam, tylko cię po ludzku proszę. Jak tobie też przeszkadza jak się tak do ciebie mówi to mogę tak do ciebie nie mówić. Proste? Proste. Szanujmy się.
Po raz kolejny, mówię tylko za siebie i za nikogo innego. Mam w d*pie czy czarnego gra azjata czy koszykarza karzeł, ani nawet że chłop się za babę przebrał. Więc mi nie wciskaj.
Odpisz
20 stycznia 2025, 09:16
@Anantashesha: Zabawne, ty najpierw wyskakujesz takimi tekstami, a potem masz o nie pretensje? Typowa hipokryzja.
Tak tak, masz to tak gdzieś, że musisz tu się rozpisywać o whitewashingu.
Ale to akurat nic nowego, sami żeście pogubili w swojej ideologii.
Odpisz
20 stycznia 2025, 12:35
@honhenim09: jeśli chodzi jak kaczka, kwacze jak kaczka i pływa jak kaczka to raczej jest to kaczka. Nawet jak rolę dasz psu, a będzie się ją czytać jak kaczkę,to każdy normalny powie, że to powinna być kaczka, tylko jakiś debil obsadził psa.
Uwaga:
To działa we wszystkie strony.
Wwalenie "poprawnej politycznie że względu na pochodzenie" osoby do roli nie czyni ją niczym więcej niż pastiżem jeśli nie weźmie się pod uwagę że należałoby dostosować zachowanie, kulturę czy aksjomaty moralne.
Wpierniczenie czarnego do białej roli, którą ma grać jak biały jest nową formą blackfacingu i służy tylko uciesze gawiedzi w imię "różnorodności".
Ma to tyle samo sensu co Słowianin grający Boba Marleya. Po prostu bezmyślnie wybiela/koloruje się historię beż najmniejszego szacunku dla faktów.
I obrażaj się ile wlezie ale przypominam że Egipcjanie sami protestowali przeciw czarnej Kleopatrze.
Jak chcieli różnorodność to mogli wziąść tatara, uzbeka, mongoła czy kogoś z plemion syberyjskich. Mateczka Rossija jest duża i mają z czego wybierać.
Mulat może by śmignął (wątpię, bo rządy terroru biorą na pierwszy ogień wszystkich "odmiennych", ale miałoby to więcej sensu)
Kolejna kwestia, to że Hollywood rozpoznaje tylko 2 typy "różnorodności" czyli kaukazka, anglo-celtycka (+ iberyjska lub latyńska jak potrzebują mafii) oraz kenijska i ghańska. No sorry, nawet ludność afrykańska jest zróżnicowana etnicznie, a co dopiero afroamerykańska a Azja to nie tylko mała Chinka i koreańskie boybandy. Jak się chce wpierniczać wszędzie różnorodność to należałoby przynajmniej robić to zgodnie z prawdą etniczną i geopolityczną danego czasu
Odpisz
20 stycznia 2025, 23:03
@honhenim09: Dobra, ja z tobą nie rozmawiam bo jesteś niepoważny.
Odpisz
21 stycznia 2025, 09:31
@Annika1: Nie "kenijska i ghańska" ale afroamerykańska. A to jest różnica.
Odpisz
21 stycznia 2025, 09:32
@Anantashesha: To ty jesteś nie poważna. Brak argumentów tuszujesz ucieczkami stosując biernie agresywne stwierdzenia.
Odpisz
21 stycznia 2025, 13:38
@honhenim09: ...nie ma czegoś takiego jak uniwersalny typ Afrykański. No chyba że używamy standardy Hollywood.
To tak jak powiedzieć że wszyscy Europejczycy są tacy sami. A gdzie Włoch jest podobny do Skandynawa
Na szybko nie mogłam znaleźć lepszego zestawienia, ale powinno wystarczyć do wykazania różnic pomiędzy różnymi ludami Afryki
Odpisz
22 stycznia 2025, 00:58
@honhenim09: No przepraszam że nie mam argumentów na coś Z CZYM SIĘ K*RWA NIE ZGADZAM
Odpisz
22 stycznia 2025, 10:30
@Annika1: A co ja napisałem? Afroamerykański. A ty mylisz pojęcia
Odpisz
22 stycznia 2025, 10:31
@Anantashesha: Tak? A kto tu pisał: " To że aktor jest czarny nie musi znaczyć że odgrywana przez niego postać jest czarna, podobnie jak to że aktor ma krzywy nos nie musi znaczyć że postać ma krzywy nos. Traktowanie w takiej sytuacji koloru skóry inaczej niż koloru oczu, włosów, czy leworęczności, jest przejawem rasizmu. Przestańcie, to co robicie nie jest ani zabawne, ani odkrywcze, ani mądre.".
Tyle, jeśli chodzi o twoje szczere stwierdzenia.
Odpisz
22 stycznia 2025, 10:33
@honhenim09: no z nieba do Ameryki nie spadli.
Odpisz
22 stycznia 2025, 13:13
@honhenim09: Witamy w świecie ludzi ziomeczku, dokładnie tak samo jest z białym, żółtym, czerwonym, a nawet zielonym aktorem.
Odpisz
Edytowano - 23 stycznia 2025, 09:59
@Obietnica_12: Jeżeli film nie pozuje na historyczny to nie ma potrzeby zachowywać w pełni cech bohaterów
gorzej jednak jak pozuje na dokument historyczny (np. Kleopatra od Netfliksa) i się tak reklamuje (z tych co wymieniłeś to 300 kojarzę, a to nie jest film historyczny, z resztą nie wiem)
Albo gdy dana postać jest już spopularyzowana w określonym wyglądzie - typu Ariel
argument "wyobraźcie sobie" od Anantasheshy jest po prostu ujowy - a co jakby Ariel zmienili na białego faceta?
I tak w kinie występował whitewashing przed 2000, tylko to co dzieje się ok kilku lat to jest przeginka w 2 stronę
Odpisz
23 stycznia 2025, 10:22
@Anantashesha: To jest to twoje, legendarne odpowiadanie rzeczowo? Dałem tu dosłownie twoje słowa, a teraz od nich uciekasz, bo jest to nie wygodne.
Piszesz inaczej w zależności od tego, co akurat brzmi bardziej wygodnie.
Odpisz
23 stycznia 2025, 14:44
@honhenim09: Cieszę się że krążą o mnie legendy
To może ziomeczku przypomniesz sobie inne moje słowa? Na przykład takie:
"Nie k*rwa, nie przeszkadzają mi biali w filmach xD"
"Mam w d*pie czy czarnego gra azjata czy koszykarza karzeł, ani nawet że chłop się za babę przebrał."
Odpisz
23 stycznia 2025, 14:57
@piotrkacz: To Ariel byłby białym facetem :)
Mało to przykładów genderbent postaci?
Miałam nauczyciela angielskiego o imieniu Ariel
Co konkretnie masz na myśli przez "argument wyobraźcie sobie"?
Odpisz
23 stycznia 2025, 17:25
@Anantashesha: pierwszy twój komentarz wyraża oburzenie w stosunku do osób którym bohater niepasujący do świata/miejsca przedstawionego psuje immersję i odbiór filmu
Nwm, jakby w filmie historycznym o II WŚ zamienili Hitlera na czarną kobietę, a Stalina na latynosa to by mi psuło immersję i odbiór filmu
Oczywiście, niech odbiorca sobie wyobrazi że jest to mężczyzna z wąsem, tylko jeżeli odbiorca ma sobie tyle wyobrażać to po co ma oglądać film?
Właśnie czymś takim byłaby zamiana Arielki w bajce na mężczyznę
A to że w Polsce istnieje imię Ariel (chyba od Aureliusza) męskie, to nic nie zmienia w kwestii odbioru Małej Syrenki
Moje argumenty nie tyczą się komedii, filmow akcji czy fantasy nie opierających się na wyrobionej już marce
A filmów reklamowanych jako historyczne lub fantasy opartych na już spopularyzowanych postaciach
Odpisz
23 stycznia 2025, 18:08
@piotrkacz: Zapomniałeś dodać że jest to de facto propaganda pseudohistoryczna.
Bo przemalowanie postaci to tak naprawdę zakłamanie faktów tak by pasowały do propagowanej wizji świata. No i pół biedy jak to robią w scifi czy fantasy (choć mogliby przynajmniej robić to z głową) ale jeśli ma to być bardziej kierunek faction to mamy problem.
Generalnie jakby Jagiełłę grała Brazylijka a króla Jadwigę Chińczyk, to odpowiedzialnego "artystę" widłami by roznieśli. Bo to kretynizm a nie 'różnorodność'
Odpisz
23 stycznia 2025, 18:11
@Annika1: w sumie do tego moje wypowiedzi sie sprowadzają
100% się z Tobą zgadzam
Odpisz
24 stycznia 2025, 10:15
@Annika1: Aby postulować że jest to kłamstwo lub propaganda musisz to najpierw wykazać.
Odpisz
24 stycznia 2025, 10:20
@piotrkacz: Musiałeś źle mnie zrozumieć. Nie mam żadnego problemu z tym, że tobie może coś takiego psuć immersję bo akurat lubisz taką dokładność. Możesz sobie lubić co chcesz.
Mam problem do twierdzenia które często pada że to jest idiotyczne, kompletnie ridiculous, że propaganda i w ogóle nie powinno się tak robić.
Innymi słowy: jest różnica między "nie lubię impresjonizmu, wolę kubizm", a "impresjonizm to a całości d*bilizm, jest absolutnie kretyński, nie do przyjęcia, powinno się go wymazać z rzeczywistości i nie jest prawdziwą formą sztuki".
Masz prawo lubić co chcesz ale na twierdzenie że inni nie mają prawa lubić czego innego nie ma mojej zgody.
Odpisz
24 stycznia 2025, 10:58
@Anantashesha: bo jeżeli dotyczy filmów historycznych lub juz obudowanych fantasy to autor jest ograniczony
Jeżeli film jest akcji lub przygodowy ale tylko w settingu historycznym - rzeczywiście, wizja twórcy
Jeżeli film jest reklamowany jako historyczny, a postacie nie mają na celu odwzorować historycznych to jest celowa manipulacja faktami i opinią publiczną (przykład Kleopatry)
Manipulacja historią nie jest sztuką
Odpisz
24 stycznia 2025, 12:47
@Anantashesha: No i, ziomuś? Jakoś to zaprzecza twojemu głównego komentarzowi? Bo ja tu tylko widzę, że dalej pootrzymujesz tezę, że kolor skóry powinien mieć takie znacznie jak krzywizna nosa. Tylko manipulujesz, bo nie możesz edytować swojego pierwszego postu.
Odpisz
24 stycznia 2025, 13:05
@piotrkacz: A skąd wiesz że celowa? To że ludzie to tak odczytają nie znaczy że autor przewidział że tak będzie. Za szybko i za dużo sprawczości ludziom przypisujesz.
Odpisz
Edytowano - 24 stycznia 2025, 14:12
@Anantashesha: w momencie kiedy "autor" (reżyser, scenarzysta czy pisarz skryptów/scenariusza) zaczyna tworzyć film który opiera się już na przyjętych istniejących wyobrażeniach postaci (w przypadku fantasy będącego pod marką znanego tytułu) lub tworzy film historyczny (typu o władcach Egiptu lub II WŚ) to jego skichanym obowiązkiem jest zgłębić daną sytuację
tak jak sprzedawcy w sklepie obsłużyć klienta, lekarza zająć się pacjentem, nauczyciela wspomóc ucznia w nauce i ocenić wyniki
to jest część ich pracy
więc jeżeli nie zrobią researchu albo zrobią research pod tezę, to znaczy że nie wykonują swojej pracy dobrze i zasługują na zmasowaną krytykę
Odpisz
24 stycznia 2025, 16:52
@piotrkacz: Nie zgadzam się. O ile nie pracuje na czyjeś zlecenie, autor jest przede wszystkim artystą i ma prawo mieć swoją wizję. Tobie czy komukolwiek innemu może się ona nie podobać, ale autor nie ma obowiązku tworzyć swojej sztuki dla poklasku.
Odpisz
24 stycznia 2025, 17:11
@Anantashesha: Prawda > wolność twórcza
Jeśli ktoś kłamie, a jako wymówkę stosuje "kreatywność" , to nie zmienia to faktu, że kłamie.
Czym innym jest wymyślona historia, czym innym użycie fikcji by manipulować.
No chyba, że mówisz nie, i popierasz te wszystkie propagandowe filmy z np. Korei północnej.
Odpisz
24 stycznia 2025, 19:49
@Anantashesha: Autor dzieła od zera nie ma obowiązku
Autor tworzący film historyczny musi zachować zgodność historyczną w takich kwestiach jak: rasa, płeć i religia bohaterów, bo są one ważne w większości epok historycznych w przeszlosci
Odpisz
24 stycznia 2025, 19:59
@piotrkacz: To jak bardzo aktor jest podobny do odgrywanej przez siebie postaci historycznej zależy od wizji twórcy. To że aktor jest czarny nie musi znaczyć że odgrywana przez niego postać jest czarna, podobnie jak to że aktor ma krzywy nos nie musi znaczyć że postać ma krzywy nos. Traktowanie w takiej sytuacji koloru skóry inaczej niż koloru oczu, włosów, czy leworęczności, jest przejawem rasizmu.
Odpisz
25 stycznia 2025, 05:07
@piotrkacz: Tak jak mówiłam, jedyny powód dla którego wyobrażam sobie że casting np. czarnego aktora jako białej postaci miałby być problematyczny to to, że głupia widownia mogłaby pomyśleć że tak było naprawdę.
Odpisz
Edytowano - 25 stycznia 2025, 08:19
@Anantashesha: czyli argumenty się skończyły
Celem filmów historycznych jest pokazanie danego okresu lub sytuacji
Ponieważ może być taka teoretyczna sytuacja, ktoś kręci dokument historyczny o II WŚ i zamiast Niemców wstawia tam Nigeryjczyków
I cyk leci przekaz że Nigeryjczycy przeprowadzili holokaust i zaczęli II WŚ
Teraz o ile duża część europejskiej widowni by wiedziala, że coś jest nie tak, o tyle część widowni amerykańskiej czy azjatyckiej mogłoby w to uwierzyć (kwestia tego, że w Azji bardziej były odczuwalne działania Japończyków)
W filmie przygodowym mozna coś takiego zrobić, w filmie historycznym nie, bo wtedy jest to manipulacja
Zdaniem wielu podobna rzecz tycxy się już spopularyzowanych światów fantasy, gdzie kluczowe rzeczy nieraz w filmach czy serialach są zmieniane
Sam blackwashing w takich filmach dużej liczbie osób psuje immersję (z tego względu przynoszą one często straty)
Więc o ile jest to nowa franczyza/niespopularyzowana, to wolna ręka, nic za bardzo immersji popsuć nie może bo jesscze nie ma wykreowanego wygladu bohaterów w popkulturze
To o tyle już w spopularyzowanych franczyzach nie powinno do takich rzeczy dochodzić, bo dużej liczbie osób psują odczucia z filmu i jest wtedy "hurr durr rasiści nie oglądsją naszego filmu", a ta kwestia nie tyczy się tylko koloru skóry
Weźmy np. franczyze Wiedźmina, jeżeli w hipotetycznym serialu zrobiliby Triss czarnowłosą a Yennefer rudą, psułoby to fanom odbiór mocno
Więc nie, problem nie jest kolor skóry sam w sobie
Odpisz
27 stycznia 2025, 06:52
@piotrkacz: Tu chyba jakieś komentarze były usuwane, nie?
Odpisz
29 stycznia 2025, 11:18
@piotrkacz: K*rwa znowu xD
Odpisz
29 stycznia 2025, 21:46
@Anantashesha: z 15 usunięto (co najmniej)
Wcześniej patrzyłam że w rozwiń komentarze było 99. Jest 74. I nie wszystko to było plucie dla sztuki.
Admin nawet w spokoju porozmawiać nie da
Odpisz
30 stycznia 2025, 09:53
@Annika1: Adm!n nie lubi widzieć że ja i piotrunia się szanujemy.
Odpisz
30 stycznia 2025, 09:55
@Annika1: właściwie było jakieś znaczące plucie?
Było wyrażanie swojego zdania i popieranie przykładami...
Nie nazwałbym tego pluciem
Admin po prostu nas nie lubi, w odwecie proponuję wstawić tunele do poczekalni
Odpisz
30 stycznia 2025, 09:56
@piotrkacz: Albo papieża xD
Odpisz
30 stycznia 2025, 13:21
@piotrkacz: ...no w tym sęk że nie było plucia. Normalnie permanentna inwigilacja i cenzura.
Mi brakuje kilku rzeczowych komentarzy.
A tunele serio coś adminowi robią czy tylko psują jego wizję skłóconego jeja świata?
Odpisz
30 stycznia 2025, 13:22
@Annika1: nwm, ale rozdaje za to bany
Jedyny ban jaki mialem to za wstawienie tunelu o głebokości powyżej 40
Odpisz
30 stycznia 2025, 13:23
@Anantashesha: papatunele?
Odpisz
30 stycznia 2025, 15:25
@piotrkacz: szacun, Panie. Pełen szacun
Odpisz
15 stycznia 2025, 23:31
Jeden czarny to już cud, więcej niż jeden jest podejrzane.
Odpisz
15 stycznia 2025, 21:16
Ach ta poprawność polityczna... Brakuje tylko, żeby saracen zasiadł na tronie Wielkiej Brytanii... A nie, czekaj...
Odpisz
15 stycznia 2025, 10:45
"Arrow" na to wpadł w 2013
Odpisz
15 stycznia 2025, 18:02
@TowarzyszBagniak: raczej wtedy zekranixowali bardzo star żart
Odpisz
15 stycznia 2025, 09:18
Zdziwiłbyś się jak dobrze kolor czarny kamufluje w zaśnieżonym terenie
Odpisz
15 stycznia 2025, 11:56
@Szczepan_Rzonsa: brązowy śnieg, najczęściej na środku podwórka
Odpisz
15 stycznia 2025, 11:56
Przynajmniej jest rynek zbytu na białą czekoladę, żeby się po palcach nie gryźli
Odpisz
15 stycznia 2025, 10:56
Żeby chociaż mongołów dali....
Odpisz