@wilsonXcuddyXhouse: Od zawsze i z tego co pamiętam w średniowieczu mieli ciekawy sposób na leczenie tej choroby. Wiązali ze sobą nagich delikwentów (delikwentki) i zrzucali z stromej skarpy na skały (najlepiej w pobliżu morza) :)
o jeny to ja w 2015 miałam jakiekolwiek stanowisko w tej sprawie...
otóż po 3 latach wiem ze udowodniono ze homoseksualizm to nir choroba
a twoja opinia na ten temat kiedy pewnie nie masz pojęcia o chorobach jest śmieszna
(prekurior tylko pierwsze zdanie jest do ciebie, po prostu nie chcialam spamic dwoma komentarzami)
Orientacje seksualną można wybrać. Człowiek z natury nie czuje pociągu do płci tożsamej. Zmiana ta może nastąpić z powodu złego wychowania, lub niewłaściwej proporcji hormonów. Jeśli jest to związane z wychowaniem to problem leży w psychice człowieka, a w tym pomoże psycholog lub silna wola . Niestety większość woli powiedzieć że oni się tacy urodzili, tylko po to by ludzie ich przymusowo akceptowali lub litowali się nad nimi. Drugą możliwością jest zła proporcja hormonów w organizmie. Jak wiecie to właśnie hormony odpowiadają za nasz pociąg seksualny jak i pociąg towarzyski (z kim się kumplujesz, lubisz spędzać czas itd.). Niewłaściwa proporcja może być wywołana przez problemy z narządami produkującymi hormony, lub może być ona związana z kodem genetycznym przekazanym wraz z komórkami rozrodczymi rodziców. W obu przypadkach trzeba udać się do lekarza, a ten może podać sztuczne hormony, lub wyleczyć dany narząd. Tak czy inaczej homoseksualiści się wstydzą iść do lekarza. Wolą zamiast tego wierzyć w te internetowe brednie typu że to od nich nie zależy i użalać się nad swoim losem, niż wziąć się w garść.
Sorki zapomniałem jeszcze o dwóch możliwościach
1) człowiek chce być odmieńcem, ma dziwne zaniżone poczucie własnej wartości, i dlatego chce się wyróżniać, aby ludzie zwrócili na niego uwagę, aby nie był takie "pospolity".
2) Ostatnią możliwością jest uszkodzenie mózgu, np w wyniku niedotlenienia, lub niedorozwinięcia mózgu w okresie płodu. W tym przypadku pojawia się podobna analogia jak przy chorobach dysleksyjnych lub innych związanych z mózgiem. Człowiek ma w mózgu uszkodzoną pewną cześć szarych komórek (bardzo duże uproszczenie) i nie da się tego wyleczyć. Rzecz jednak jest w tym, że osoby z taką wadą są bardzo nieliczne, a powiązane z tym defekty są bardzo widoczne . (np brak erekcji,pociagu, problem z pamięcia, z podstawowymi czynnościami - jest to zależne od skali uszkodzenia umysłu.) Dla tych co mi zaraz napiszą że jest to brednia (to ostatnie o uszkodzeniu umysłu) Przykład choroby z pewnością wam znanej, która jest obiektem zażartych dyskusji na Jeja - Dysgrafia, oto co ją wywołuję - "Występuje w przypadkach uszkodzenia tylnych części drugiego lub trzeciego zakrętu czołowego półkuli lewej lub zakrętu nadbrzeżnego." Tak samo jest z mózgiem homoseksualisty, u którego wynika to z wady mózgu.
Jednakże najczęstsze powody to są pierwsze trzy.
@wojtekvicta: Widzę że mnie minusujecie... może zamiast tego napiszecie w komentarzu czemu uważacie że nie mam racji co? Przez to że nie ma ani jednego komentarza zaprzeczającego wnioskuje że trafiłem w czuły punkt ...
@wojtekvicta: Zapomniałeś jeszcze o tych lekcjach w Hiszpanii , jak je zobaczysz to padniesz. Przytoczę jeden komiks z tej lekcji : "Ej stary zobacz jakie to wielkie! Ciekawe czy się zmieści! *patrzy się na odbyyt psa*
@MrocznyWilk: Kiedy ja mówię że orientacja to nie wybór........ a to że istnieją tacy kretyni co to 'uważają' się raz za homo a za 5 minut za hetero to nie wina świata....... tylko defekt ich mózgów ;p
@MrocznyWilk: Też dałem Ci minus. Za styl wypowiedzi... Nie za to, że się nie zgadzam z Tobą : )
Ja uważam tak, z czym nie każdy musi się zgodzić:
Orientacja nie jest wyborem, gdyż jest on efektem wychowania (zbyt luźne lub ef. zaprzeczenia [rodzice wpajają coś, więc dziecko robi w życiu dokładnie odwrotnie]) czy efektem wrodzonym po prostu. Są też ludzie, którzy przechodzą przez taką zmianę na skutek silnych emocji związanych z jakimś przyjacielem płci tożsamej lub na skutek wstrząsu (np. gwałt). Musisz rozróżnić reakcję ciała, a decyzję świadomą : ) Ja tego nie potrafię i dziwię się, że Ty próbujesz ;p Jest to bardzo trudna sztuka i nie sądzę, aby dało się tutaj roztrzygnąć tejże.
Chorób ludzie nie wybierają. Chyba że hipochondrycy(poprawcie mnie w pisowni). Ludzie robią głupie rzeczy jak np. upierają się, żeby nie wkładać ciepłych ubrań (czapek, szalików etc.) a później płacą za te błędy zdrowiem. Moim zdaniem to nie jest wybór, a raczej błąd.
Wygląd (tutaj masz rację i nie ma co się spierać) na obrazku powinien mieć gwiazdkę: ten, z którym nie robisz nic, aby go diametralnie zmienić.
@DanKuso13: Homoseksualizm to choroba. Oczywiście, trudniej się ją leczy niż np. grypę (Boże, co za porównanie ;-;), ale leczy. Oczywiście, jeśli chcesz.
@MrocznyWilk: co do wyglądu, to np wagę można zmienić, krzywe zęby też, ale niektóre wady da się tylko zmienić za pomocą operacji plastycznych, a nie każdy ma na takie coś pieniądze
@MrocznyWilk: Cóż, masz rację. Gej ma wybór - zostać starym kawalerem, ożenić z kobietą, którą kocha, ale do której nie czuje się pożądania, albo być sobą.
Gdybym miała wybór być sobą lub nie być, "bo co ludzie powiedzą?", byłabym sobą, "bo co ludzi to obchodzi?"
Ale co do orientacji, sam napisałeś, że jest wybór, tylko w dużej mierze należy on do rodziców. Ale każdy zdrowy umysłowo rodzic powinien wychowywać swoje dziecko jako heteroseksualne.
Jeśli mówimy już o chorobach, to człowiek ma duży wpływ na ich częstotliwość i siłę. Jeżeli będzie prowadził zdrowy tryb życia, to nie będą się do niego tak czepiały. Niestety istnieją także choroby, które są nieuleczalne, wrodzone lub to i to.
@Myszkapl: Byś się zdziwiła, bo ludzi obchodzi to bardzo. Homoseksualizm to choroba, którą trzeba leczyć. Mógłbym tutaj podać wiele przykładów, np. że Bóg tak stworzył człowieka itp., ale po prostu mi się nie chce.
Miłość to nie tylko pożądanie.
Ale i tak człowiek ma ogromny wpływ na swój wygląd. Sam wybiera, czy będzie się odżywiał zdrowo, czy będzie uprawiał sporty. Albo czy po prostu się spasie i będzie siedział w domu. Do człowieka należy wybór, czy będzie się mył itp.
@MrocznyWilk: Tak miłość to nie tylko pożądanie - tak jak napisałam, że kocha, ale nie pożąda, w końcu osoby aseksualne też się żenią i nawet współżyją, ale mniejsza.
Homoseksualizmu nie da się wyleczyć, to coś jak kolor oczu, można nosić soczewki i udawać, że ma się inny kolor, ale to życie w kłamstwie.
Dlaczego miałoby nas obchodzić zdanie kogoś innego? Oczywiście powinniśmy się kierować radami i krytyką przyjaciół - w granicach rozsądku, ale na pewno nie hejtami nieznajomych.
@MrocznyWilk: Dobra logika: ktoś się ze mną nie zgadza ----> jest homosiem. Orientacja seksualna jest wrodzona, a jakakolwiek ingerencja w większości przypadków kończy się dużymi problemami psychicznymi. Homoseksualizmu nie powinno się leczyć, a nie każde odchylenie od normy jest chorobą. Poza tym nie problemu ktoś jest gejem, a nie chce nim być, proszę bardzo, kliniki psychiatryczne otwarte są non-stop, tylko co z tego jeżeli później będzie potrzebował jeszcze większej opieki psychiatrycznej. Poza tym tak samo jak homoseksualizm jeszcze 100 lat temu próbowano leczyć leworęczność, co miało katastrofalne skutki na zdrowiu mańkutów. Obejrzyj sobie film "Jak zostać królem", Jerzy VI miał takie problemy z jąkaniem, właśnie dlatego, że był zmuszany do pisania prawą ręką. A dla katolików mam taki argument: Bóg stworzył kogoś gejem, tzn. że to zakładał plan boski i nie należy się w niego wtrącać.
Komentarze
Odśwież7 lutego 2015, 21:06
płeć?-gender
kolor skóry?-michael jackson
:P
Odpisz
11 lutego 2015, 12:33
@mich805k: Michael przecież cierpiał na bielactwo
Odpisz
7 września 2023, 15:32
@mich805k: transplciowosci tez sie nie wybiera :p
Odpisz
7 lutego 2015, 18:01
Świat uważa, że otyłość to choroba, a homoseksualizm to świadomy wybór.
Odpisz
7 lutego 2015, 18:20
@figaro19: :)
Odpisz
7 lutego 2015, 19:59
@figaro19: a tak nie jest?
Odpisz
7 lutego 2015, 22:59
@wilsonXcuddyXhouse: Nie jest, oba przypadki to choroby i powinno się je leczyć a nie zachęcać ludzi żeby je akceptowali.
Odpisz
7 lutego 2015, 23:34
@TheGreatcat: Łapka w górę i spadam :P
Odpisz
8 lutego 2015, 08:07
@TheGreatcat: ??? od kiedy homoseksualizm to choroba?!
Odpisz
8 lutego 2015, 13:57
@wilsonXcuddyXhouse: Od zawsze i z tego co pamiętam w średniowieczu mieli ciekawy sposób na leczenie tej choroby. Wiązali ze sobą nagich delikwentów (delikwentki) i zrzucali z stromej skarpy na skały (najlepiej w pobliżu morza) :)
Odpisz
8 lutego 2015, 14:58
Uwaga bo jeszcze pójdziemy siedzieć za nie tolerancje :p
Odpisz
20 października 2018, 18:13
@TheGreatcat: Otyłość to nie choroba, to styl życia.
Odpisz
21 października 2018, 09:02
o jeny to ja w 2015 miałam jakiekolwiek stanowisko w tej sprawie...
otóż po 3 latach wiem ze udowodniono ze homoseksualizm to nir choroba
a twoja opinia na ten temat kiedy pewnie nie masz pojęcia o chorobach jest śmieszna
(prekurior tylko pierwsze zdanie jest do ciebie, po prostu nie chcialam spamic dwoma komentarzami)
Odpisz
15 lipca 2017, 10:13
Orientację i wygląd sami sobie wybieramy.
Odpisz
16 stycznia 2018, 18:24
a no tak bo sam decyduje o tym czy bede mial duzy/maly nos albo kolor oczu, no nie?
Odpisz
20 października 2018, 18:05
Orientacji się nie wybiera
Odpisz
20 października 2018, 18:11
Wybiera się.
Odpisz
20 października 2018, 18:14
Nie, orientacji się nie wybiera, z tym się rodzi
Odpisz
20 października 2018, 18:15
BZDURA!!!
Odpisz
20 października 2018, 19:40
Bóg jest bzdurą :)
Odpisz
Edytowano - 28 czerwca 2019, 11:30
skoro Bóg jest bzdurą a orientacji się nie wybiera to Ty jesteś debilem
Odpisz
28 czerwca 2019, 11:45
@krypton22: Orientacji się nie wybiera, Bóg raczej nie jest prawdziwy, a z ostatnim mogę polemizować
Odpisz
13 października 2017, 10:18
Właśnie siedzę na religii i słucham takiej frajerki...
Odpisz
24 marca 2015, 19:31
A jak ktoś niema wpływu na to że nienawidzi gejów?
Odpisz
10 lutego 2015, 18:38
Jeżeli inaczej się uczeszesz to też inaczej wyglądasz. " Kolejny mit obalony ! "
Odpisz
8 lutego 2015, 04:55
Czemu na jeja jest tyle homofów?
Odpisz
8 lutego 2015, 17:01
@creeperoskar: Kim są homofy?
Odpisz
10 lutego 2015, 07:04
@MasterW: homofoby, przepraszam mamo
Odpisz
8 lutego 2015, 20:47
Ehkhem, orientacja seksualna to wybór:
Lubisz w dupe ale możesz być hetero, Lubisz wsadzać laskom ale wolisz wsadzać chłopcom :)
Odpisz
10 września 2018, 15:58
@bionic2000: Cześć
Odpisz
8 lutego 2015, 17:00
Od kiedy nie mamy wpływu na choroby i wygląd?
Odpisz
8 lutego 2015, 15:21
A co z religią ?
Odpisz
7 lutego 2015, 20:59
Orientacje seksualną można wybrać. Człowiek z natury nie czuje pociągu do płci tożsamej. Zmiana ta może nastąpić z powodu złego wychowania, lub niewłaściwej proporcji hormonów. Jeśli jest to związane z wychowaniem to problem leży w psychice człowieka, a w tym pomoże psycholog lub silna wola . Niestety większość woli powiedzieć że oni się tacy urodzili, tylko po to by ludzie ich przymusowo akceptowali lub litowali się nad nimi. Drugą możliwością jest zła proporcja hormonów w organizmie. Jak wiecie to właśnie hormony odpowiadają za nasz pociąg seksualny jak i pociąg towarzyski (z kim się kumplujesz, lubisz spędzać czas itd.). Niewłaściwa proporcja może być wywołana przez problemy z narządami produkującymi hormony, lub może być ona związana z kodem genetycznym przekazanym wraz z komórkami rozrodczymi rodziców. W obu przypadkach trzeba udać się do lekarza, a ten może podać sztuczne hormony, lub wyleczyć dany narząd. Tak czy inaczej homoseksualiści się wstydzą iść do lekarza. Wolą zamiast tego wierzyć w te internetowe brednie typu że to od nich nie zależy i użalać się nad swoim losem, niż wziąć się w garść.
Sorki zapomniałem jeszcze o dwóch możliwościach
1) człowiek chce być odmieńcem, ma dziwne zaniżone poczucie własnej wartości, i dlatego chce się wyróżniać, aby ludzie zwrócili na niego uwagę, aby nie był takie "pospolity".
2) Ostatnią możliwością jest uszkodzenie mózgu, np w wyniku niedotlenienia, lub niedorozwinięcia mózgu w okresie płodu. W tym przypadku pojawia się podobna analogia jak przy chorobach dysleksyjnych lub innych związanych z mózgiem. Człowiek ma w mózgu uszkodzoną pewną cześć szarych komórek (bardzo duże uproszczenie) i nie da się tego wyleczyć. Rzecz jednak jest w tym, że osoby z taką wadą są bardzo nieliczne, a powiązane z tym defekty są bardzo widoczne . (np brak erekcji,pociagu, problem z pamięcia, z podstawowymi czynnościami - jest to zależne od skali uszkodzenia umysłu.) Dla tych co mi zaraz napiszą że jest to brednia (to ostatnie o uszkodzeniu umysłu) Przykład choroby z pewnością wam znanej, która jest obiektem zażartych dyskusji na Jeja - Dysgrafia, oto co ją wywołuję - "Występuje w przypadkach uszkodzenia tylnych części drugiego lub trzeciego zakrętu czołowego półkuli lewej lub zakrętu nadbrzeżnego." Tak samo jest z mózgiem homoseksualisty, u którego wynika to z wady mózgu.
Jednakże najczęstsze powody to są pierwsze trzy.
Odpisz
8 lutego 2015, 10:23
@wojtekvicta: Widzę że mnie minusujecie... może zamiast tego napiszecie w komentarzu czemu uważacie że nie mam racji co? Przez to że nie ma ani jednego komentarza zaprzeczającego wnioskuje że trafiłem w czuły punkt ...
Odpisz
8 lutego 2015, 12:07
@wojtekvicta: za długie, nie czytam
Odpisz
8 lutego 2015, 15:02
@wojtekvicta: Zapomniałeś jeszcze o tych lekcjach w Hiszpanii , jak je zobaczysz to padniesz. Przytoczę jeden komiks z tej lekcji : "Ej stary zobacz jakie to wielkie! Ciekawe czy się zmieści! *patrzy się na odbyyt psa*
Odpisz
8 lutego 2015, 10:12
orientacja to świadomy wybór...
Odpisz
7 lutego 2015, 23:39
A ja jestem homofobem i wy to zaakceptujcie bo jak nie to będziecie aspołeczni.
Odpisz
7 lutego 2015, 23:06
Mi się wydaje, że nie powinni mieć wpływu a starają się mieć jak największy ;)
Odpisz
7 lutego 2015, 18:03
Orientacja nie jest wyborem...? Nie wydaje mi się. Na wygląd i zdrowie człowiek też sam wpływa. Chyba, że chodzi o choroby wrodzone.
Odpisz
7 lutego 2015, 18:09
@MrocznyWilk: Oho. Widocznie od homosiów „hejty lecom”. Już znalazło się aż pięciu? A to dopiero początek...
Odpisz
7 lutego 2015, 18:10
@MrocznyWilk: Nie, nie jest wyborem. Z orientacją nie jest tak jak z wyborem jaką kurtkę ubierzesz.
Odpisz
7 lutego 2015, 18:12
@DanKuso13: Tak, bo jest łatwiej. Człowiek za to nie płaci, jak za kurtkę, tylko sam wybiera po prostu to, co chce.
Odpisz
7 lutego 2015, 18:16
@MrocznyWilk: Kiedy ja mówię że orientacja to nie wybór........ a to że istnieją tacy kretyni co to 'uważają' się raz za homo a za 5 minut za hetero to nie wina świata....... tylko defekt ich mózgów ;p
Odpisz
Edytowano - 7 lutego 2015, 18:18
@MrocznyWilk: w "choroby" nie chodzi o np. grypę, gorączkę, tylko o np. choroba skóry, łuszczyca (w sumie to to samo) czy coś w tym stylu.
Odpisz
7 lutego 2015, 18:18
@Kubox123456: Napisałem o tym.
Odpisz
Edytowano - 7 lutego 2015, 18:35
@MrocznyWilk: Też dałem Ci minus. Za styl wypowiedzi... Nie za to, że się nie zgadzam z Tobą : )
Ja uważam tak, z czym nie każdy musi się zgodzić:
Orientacja nie jest wyborem, gdyż jest on efektem wychowania (zbyt luźne lub ef. zaprzeczenia [rodzice wpajają coś, więc dziecko robi w życiu dokładnie odwrotnie]) czy efektem wrodzonym po prostu. Są też ludzie, którzy przechodzą przez taką zmianę na skutek silnych emocji związanych z jakimś przyjacielem płci tożsamej lub na skutek wstrząsu (np. gwałt). Musisz rozróżnić reakcję ciała, a decyzję świadomą : ) Ja tego nie potrafię i dziwię się, że Ty próbujesz ;p Jest to bardzo trudna sztuka i nie sądzę, aby dało się tutaj roztrzygnąć tejże.
Chorób ludzie nie wybierają. Chyba że hipochondrycy(poprawcie mnie w pisowni). Ludzie robią głupie rzeczy jak np. upierają się, żeby nie wkładać ciepłych ubrań (czapek, szalików etc.) a później płacą za te błędy zdrowiem. Moim zdaniem to nie jest wybór, a raczej błąd.
Wygląd (tutaj masz rację i nie ma co się spierać) na obrazku powinien mieć gwiazdkę: ten, z którym nie robisz nic, aby go diametralnie zmienić.
Odpisz
7 lutego 2015, 18:40
@DanKuso13: Homoseksualizm to choroba. Oczywiście, trudniej się ją leczy niż np. grypę (Boże, co za porównanie ;-;), ale leczy. Oczywiście, jeśli chcesz.
Odpisz
7 lutego 2015, 18:42
Kolejna z tych co gadają o leczeniu......... ;-; Już dawno udowodniono że takie leczenie nie pomaga a wręcz szkodzi.
Odpisz
7 lutego 2015, 18:43
@DanKuso13: Przez nazistowskich naukowców?
Odpisz
7 lutego 2015, 18:50
Nie wiem/pamiętam przez jakich........ ale na pewno przez jakichś ;p
Odpisz
Edytowano - 7 lutego 2015, 18:51
@DanKuso13: Nie wnikam, poglądów nie zmienię.
Odpisz
7 lutego 2015, 18:53
@MrocznyWilk: co do wyglądu, to np wagę można zmienić, krzywe zęby też, ale niektóre wady da się tylko zmienić za pomocą operacji plastycznych, a nie każdy ma na takie coś pieniądze
Odpisz
7 lutego 2015, 18:59
@MrocznyWilk: Cóż, masz rację. Gej ma wybór - zostać starym kawalerem, ożenić z kobietą, którą kocha, ale do której nie czuje się pożądania, albo być sobą.
Gdybym miała wybór być sobą lub nie być, "bo co ludzie powiedzą?", byłabym sobą, "bo co ludzi to obchodzi?"
Odpisz
7 lutego 2015, 19:03
Ale co do orientacji, sam napisałeś, że jest wybór, tylko w dużej mierze należy on do rodziców. Ale każdy zdrowy umysłowo rodzic powinien wychowywać swoje dziecko jako heteroseksualne.
Jeśli mówimy już o chorobach, to człowiek ma duży wpływ na ich częstotliwość i siłę. Jeżeli będzie prowadził zdrowy tryb życia, to nie będą się do niego tak czepiały. Niestety istnieją także choroby, które są nieuleczalne, wrodzone lub to i to.
Odpisz
7 lutego 2015, 19:07
@Myszkapl: Byś się zdziwiła, bo ludzi obchodzi to bardzo. Homoseksualizm to choroba, którą trzeba leczyć. Mógłbym tutaj podać wiele przykładów, np. że Bóg tak stworzył człowieka itp., ale po prostu mi się nie chce.
Miłość to nie tylko pożądanie.
Odpisz
7 lutego 2015, 19:09
Ale i tak człowiek ma ogromny wpływ na swój wygląd. Sam wybiera, czy będzie się odżywiał zdrowo, czy będzie uprawiał sporty. Albo czy po prostu się spasie i będzie siedział w domu. Do człowieka należy wybór, czy będzie się mył itp.
Odpisz
7 lutego 2015, 19:14
@MrocznyWilk: Tak miłość to nie tylko pożądanie - tak jak napisałam, że kocha, ale nie pożąda, w końcu osoby aseksualne też się żenią i nawet współżyją, ale mniejsza.
Homoseksualizmu nie da się wyleczyć, to coś jak kolor oczu, można nosić soczewki i udawać, że ma się inny kolor, ale to życie w kłamstwie.
Dlaczego miałoby nas obchodzić zdanie kogoś innego? Oczywiście powinniśmy się kierować radami i krytyką przyjaciół - w granicach rozsądku, ale na pewno nie hejtami nieznajomych.
Odpisz
7 lutego 2015, 20:02
@MrocznyWilk: Może wybrać, ale nie całkowicie. Krzywy nos czy wielkie odstające uszy to nie wybór. Ale waga i ogólne zadbanie to owszem.
Odpisz
7 lutego 2015, 20:32
@MrocznyWilk: Dobra logika: ktoś się ze mną nie zgadza ----> jest homosiem. Orientacja seksualna jest wrodzona, a jakakolwiek ingerencja w większości przypadków kończy się dużymi problemami psychicznymi. Homoseksualizmu nie powinno się leczyć, a nie każde odchylenie od normy jest chorobą. Poza tym nie problemu ktoś jest gejem, a nie chce nim być, proszę bardzo, kliniki psychiatryczne otwarte są non-stop, tylko co z tego jeżeli później będzie potrzebował jeszcze większej opieki psychiatrycznej. Poza tym tak samo jak homoseksualizm jeszcze 100 lat temu próbowano leczyć leworęczność, co miało katastrofalne skutki na zdrowiu mańkutów. Obejrzyj sobie film "Jak zostać królem", Jerzy VI miał takie problemy z jąkaniem, właśnie dlatego, że był zmuszany do pisania prawą ręką. A dla katolików mam taki argument: Bóg stworzył kogoś gejem, tzn. że to zakładał plan boski i nie należy się w niego wtrącać.
Odpisz
7 lutego 2015, 20:54
jest taki lekarz w ameryce i on wielu wyleczył
Odpisz
Edytowano - 7 lutego 2015, 20:55
edit
Odpisz