Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
SZYBKO BO NIE ZDĄŻYMY
W tej historii istotną rolę pełnią widły
JEZUS PATRZY
Nie interesuj się
Czy mogliby państwo dokonać anihilacji?
Jestem tylko skromnym multimiliarderem
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież3 grudnia 2015, 22:55
czemu ludzie nie boją się, że w przyszłości umrą?
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:59
@ALKATRAZ: Czemu tak uważasz? I co to ma wspólnego z tematem?
Odpisz
29 stycznia 2016, 18:58
To jest ALKATRAZ...
Odpisz
27 listopada 2015, 23:11
Dlatego jestem ateistą.
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:04
@Gal_Anonim: Bo nie potrafisz interpretować tekstu?
Odpisz
Edytowano - 3 grudnia 2015, 21:46
@Wpisz_nick: Wiem, że to żart, no ale spójrz:
Bóg: Ziemia ma 6 tys. lat, naukowcy:szkielety dinozaurów mają kilka milionów. I komu tu wierzyć? Naukowcy mają dowody.
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:01
@Gal_Anonim: A gdzieś jest napisane ze ziemia na 6tys lat???
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:07
@Gal_Anonim: Ale to, że Bóg stworzył świat w 6 dni to nie jest dosłownie. Mówi się że kiedyś było dobrze ,,ale to było wczoraj'' mimo iż nie chodzi nam o wczoraj tylko o przeszłość. Jeśli chcesz się wypowiedzieć na dany temat poczytaj. Obecnie Kościół uznaje ewolucje.
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:10
@mtista: Jeszcze raz przeczytaj ten obrazek przyjacielu -.-
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:22
@Gal_Anonim: a ty naucz sie wyczuwać sarkazm :D
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:24
@Wpisz_nick: Bo uległ faktom naukowym. Kiedyś byłabyto herezja, ale kościół nagina się dla faktów.
Odpisz
4 grudnia 2015, 14:15
@Gal_Anonim: Rozwalasz mnie koleś XD
Odpisz
4 grudnia 2015, 14:20
@Gal_Anonim: Ja jestem poganinem. I realistą. Naukowcem, Kolumbem swojego umysłu.
PS- A wiecie że kolumb nie odkrył ameryki?
Odpisz
Edytowano - 4 grudnia 2015, 22:06
Fakt. Byli to wikingowie. A tak na serio-to praludzie, którzy pierwsi dotarli tam (Indianie) XD
Odpisz
29 stycznia 2016, 18:54
@Gal_Anonim: Przed indianami dotarli tam inni, którzy zostali wybici przez indian.
Odpisz
27 listopada 2015, 00:42
Zaraz nadejdzie gównoburza, ale co mi tam... Stworzenie świata mamy traktować symbolicznie bo tak. Adama i Ewę, Arkę Przymierza mamy traktować symbolicznie bo tak. A właściwie dlatego, że udowodniono że to nieprawda. Dlaczego istnienie Boga mamy traktować dosłownie?
Odpisz
27 listopada 2015, 15:26
@Piotr99: Bo tak.
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:05
@Piotr99: Może Bóg 2000 lat temu miał przedstawić ludziom teorię ewolucji, żeby wszystko zrozumieli?
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:12
@Piotr99: Biblię spisano kiedy inteligencja przeciętnego człowieka była zbliżona do obecnej przeciętnego dziecka. Bóg musiał jakoś zobrazować to wszystko nierozumnym* ludziom.
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:21
@Sebzer: Czyli ludzi okłamał? Mi się wydaje, że ludzie Jezusowi uwierzyli, ze względu na to, że łatwo było go zrozumieć. Dodatkowo ta symbolika :/ Czemu mamy nosić krzyże i je wywieszać w domach? Gdyby kiedyś istniały krzesła elektryczne i Jezus by na takim zginął, to mielibyśmy łańcuszki z mały krzesełkami elektrycznymi i przedstawionym na nich spalonym człowiekiem?
Odpisz
Edytowano - 3 grudnia 2015, 19:23
@Sebzer: Zresztą skoro Bóg jest wszechmocny, to znaczy że umie przewidywać przyszłość, to czemu nie przewidział że jeden anioł mu się sprzeciwy i zostanie szatanem? I czemu skoro jest wszechmocny, go nie pokonał?
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:23
Prawdopodobnie.
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:23
wtedy nie widzialbys w tym nic dziwnego i napisalbys to samo tylko z pytaniem o krzyż...
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:25
Jak taki ciekawy jesteś to orzeczytaj Biblię bo tam jest wszystko wyjaśnione a jak nie ogarniasz to sie księdza spytaj. (Też się nad tym zastanawiałem)
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:25
@Sebzer: Tyle, że przy krzyżu, ja już widzę w tym coś dziwnego :/ Wiem, że to symbolika, ale wywieszanie wizerunku cierpiącego człowieka na krzyżu w domu nie jest trochę dziwne?
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:27
@Sebzer: A więc mi wyjaśnij :]
Ja niczego się tam nie doszukałem, ale może po prostu słabo szukam...
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:30
@Sebzer: Zresztą takich zagadek jest pełno. Skoro, według biblii umarło wszystko poza arką Noego, to skąd się wziął ptak, którego Noe zobaczył gdy płynął?
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:30
Słabo szukałeś. To trzeba czytać całe i słuchać księdza na mszach żeby wszystko ogarnąć. Mimo ze jestem wierzący to czasem mam wątpliwości wtedy szukam odpowiedzi na moje pytania (np takie jak Twoje zadawalem sb 4 lata temu)
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:31
@Piotr99: Chciałbym zauważyć, że według kościoła Bóg przejawia się chrześcijanom, a w Bibli każdemu .... chyba ku*wa coś nie tak?!
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:31
Jak ltak ma utonąć?
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:33
Krzyż jest znakiem. Symbolem.
1. Na krzyż wieszano ludzi, którzy mówili herezje.
2. Krzyż to tak obszerny temat, że jeśli chcesz porozmawiać to zapraszam na Prywatną.
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:38
No ok, rozumiem że to symbol, ale nie moglibyśmy go przedstawiać bardziej... symbolicznie? :/
Odpisz
Edytowano - 3 grudnia 2015, 19:40
@Sebzer: Chciałbym zwrócić uwagę na ten fragment z Księgi Rodzaju, a zwłaszcza na ostatnie zdanie:
"Ty zaś zbuduj sobie arkę z drzewa żywicznego, uczyń w arce przegrody i powlecz ją smołą wewnątrz i zewnątrz. A oto, jak masz ją wykonać: długość arki - trzysta łokci, pięćdziesiąt łokci - jej szerokość i wysokość jej - trzydzieści łokci. Nakrycie arki, przepuszczające światło, sporządzisz na łokieć wysokie i zrobisz wejście do arki w jej bocznej ścianie; uczyń przegrody: dolną, drugą i trzecią. Ja zaś sprowadzę na ziemię potop, aby zniszczyć wszelką istotę pod niebem, w której jest tchnienie życia; wszystko, co istnieje na ziemi, wyginie".(6,14-6,18) Ostatnie zdanie wyraźnie sugeruje, że wszystko poza Arką wyginie. :/
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:42
@Wpisz_nick: Nie. Ale jest wszechmogący. I chciałby, żeby ludzie w niego wierzyli, nie? To może sobie zrobic efektowny pokaz audio-wizualny, pomachać, powiedzieć że istnieje, wytłumaczyć wszystko.
Odpisz
Edytowano - 3 grudnia 2015, 19:43
@Piotr99: W tym wszystkim chodzi oto, że mamy w niego uwierzyć i nie może otwarcie się pokazać :E
Ja jestem ateistą, ale nic w sumie do Chrześcijan nie mam. Lubię po prostu dyskutować(nie kłócić), na tematy religijne :P
Odpisz
3 grudnia 2015, 20:53
Ja też nic nie mam do wyznawców żadnej religii, dopóki nie przechodzi to w fanatyzm. Ale o ile jestem w stanie zrozumieć takiego np. mojego kolegę, który przeczytał Biblię, chodzi do kościoła, serio w to wierzy; tak nie ogarniam ludzi, którzy nie wiedzą co znajduje się w ich świętej książce. A najlepsi to są ci którzy mówią że wierzą, ale "nie praktykują". Czyli tak naprawdę nie wierzą, ale nie chcą tego sami przed sobą przyznać.
Odpisz
Edytowano - 3 grudnia 2015, 20:59
@Piotr99: Wierzący niepraktykujący, to większość osób w Polsce. Zresztą wolę osobę wierzącą, która nigdy do Biblii nie zajrzała, od osoby niewierzącej, która nie posiada żadnych argumentów dot. nieistnienia Boga i jest ateistą, żeby w szkole szpanować ;)
Odpisz
3 grudnia 2015, 21:09
@Sebzer: Napisałeś na początku, że Biblię napisano wtedy kiedy ludzie dysponowali inteligencją dzisiejszego dziecka. Nie dysponowali oni wcale mniejszą inteligencją od nas. Posiadali tylko mniejszą wiedzę, nie inteligencję.
Odpisz
3 grudnia 2015, 21:26
Jak zaorosisz to moze pogadam.
Odpisz
3 grudnia 2015, 21:48
Wszystko co żyje na ZIEMI. Ptak był w powietrzu. ;-;
Odpisz
3 grudnia 2015, 21:52
@KingsMax: "[...]Ja zaś sprowadzę na ziemię potop, aby zniszczyć wszelką istotę pod niebem[...]" - ptaki też są pod niebem.
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:00
walisz przykaldami które powiedzieli ci koledzy a jakbyś czytal biblie to byś wiedział ze bóg chce w ten sposób ,,odsiac chwast od zboża" polecam przypowieść o siewcy
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:04
@mtista: Przecież to jest fragment Biblii. :/ Dokładnie Księgu Rodzaju. Przypowieść o siewcy znam. Ale jest jednak kilka niedociągnięć w Piśmie Świętym, a jeżeli się pomyliłem to napisz gdzie :)
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:06
Ptaki latają po niebie.
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:12
@KingsMax: Latać latają, ale czy przeciętny ptak, jest w stanie cały czas latać, przez przynajmniej kilka dni? Po jakimś czasie musiały ze zmęczenia wpaść do wody i utonąć.
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:17
@Piotr99: „Jeśli Mojżesza i proroków nie słuchają, to choćby kto z umarłych powstał, też nie uwierzą” (Łuk. 16:30-31, BW). Gdy pojawia się cud- dowód na istnienie Boga ateiści wymyślają milion teorii tylko po ty, by nie tyle wierzyć co dusić w sobie łaskę Boga.
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:20
Na przykład?
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:20
Racja, ale zwykły ptak. Nic nie ma, że to był zwykły ptak.
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:22
@mtista: Chociażby to z arką. Albo to dlaczego Bóg jeszcze nie pokonał szatana(to o czym wcześniej mówiłem).
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:24
@Wpisz_nick: Tyle, że ateiści pokazują, że pewne fakty ze sobą nie współgrają i to nie są teorie, tylko fakty.
Odpisz
4 grudnia 2015, 14:05
@Wpisz_nick: Jakoś nie kojarzę udokumentowanego cudu. PS. Książka fantasy to nie dowód.
Odpisz
4 grudnia 2015, 14:16
Na przykład?
Odpisz
4 grudnia 2015, 14:19
@Piotr99: Jest pełno cudów! Poczytaj. W Włoszech ciało Jezusa zamieniło się w prawdziwą materialną krew z kawałkiem serca. Krew ta nie krzepnie mimo iż NAUKOWCY potwierdzili, że jest to prawdziwa krew ludzka. Poczytaj o Matce Bożej Guadalupe.
Odpisz
4 grudnia 2015, 14:19
@Piotr99: A jak można wierzyć w boga, jak nawet go nie widzisz, nie objawił ci się? A w ogóle to co mówi kościół, spowodowało, że nienawidzę tej religii , tych ludzi co zabijali z zimną krwią inne wiary i kulturę, ci którzy walczą w imie "boga" ci którzy zabijają dzieci, kobiety, a w przykazaniaj ku*wa jest :
NIE ZABIJAJ. czyli powinni iśc wszyscy według was do piekła?!
Odpisz
4 grudnia 2015, 14:28
Gdzie twoim zdaniem Chrześcijanie zabijają dzieci z zimną krwią? Jeśli mówisz o muzułmanach to masz racje bo skrajny islam jest nielogiczny. Widać, że twoja wiedza teologiczna jest na poziomie wąsonoga. Bóg wybacza grzechy jeśli w Niego wierzysz i żałujesz za to co zrobiłeś i się wyspowiadasz, a kapłan odpuści ci grzechy. Ja na razie nikogo nie zabiłem, więc nie mów WSZYSCY.
Odpisz
4 grudnia 2015, 14:37
@Wpisz_nick: Widać, że nie jesteś tolerancyjny dla innych religii.... no niestety WIĘKSZOŚĆ CHRZEŚCIJAN jest nietolerancyjna. Nie rozmawiam z takimi ludźmi.
Obrażaniem i uniżaniem też nic sobie nie pomożesz. I to WSZYSCY" to jest do kościoła i jego wiary a dokładniej pseudowiary.
Odpisz
4 grudnia 2015, 14:45
Ahaha piszesz głupoty a ja cię poprawiam-jestem taki nietolerancyjny, krzywdzę tym WSZYSTKICH, przepraszam, że uraziłem cię mówiąc ci prawdę. Prawda boli.
Odpisz
4 grudnia 2015, 14:50
@Wpisz_nick: Nie jest to prawdą, a za uniżanie powinni chłostać ludzi.
Odpisz
4 grudnia 2015, 14:52
Ty uniżasz największą religię na świecie... A Kościół jak uniża innych hmm?
Odpisz
Edytowano - 4 grudnia 2015, 14:57
@Wpisz_nick: Kiedyś Kościół nie zaliczał do definicji "człowiek" muzułmanów. Więc tak.
Odpisz
4 grudnia 2015, 15:06
,,Kiedyś''. Jeśli znajdziesz w Piśmie Świętym wzmiankę na ten temat masz u mnie stówkę. Tutaj błąd popełnili członkowie Kościoła, i to oni odpowiedzą przed Bogiem. Kościół jako wspólnota jest czysty. Ale skoro po śmierci nic nie ma, a ludzka moralność bierze się z tego, że jesteśmy zwierzętami to kto zabroni?
Odpisz
4 grudnia 2015, 15:27
@Wpisz_nick: Inny człowiek.
Odpisz
4 grudnia 2015, 15:36
Więc uważasz, że człowiek nie ma moralności ani innych zasad. Dziękuję. Do widzenia.
Odpisz
4 grudnia 2015, 15:39
@Wpisz_nick: Posiada to, ponieważ należy do zwierząt stadnych i musi to mieć, żeby w grupie się nie pozabijać.
Odpisz
4 grudnia 2015, 21:58
@Piotr99: kiedy myślisz że zostaniesz zmiażdżony, ale dostajesz podan 50 szczałek w góre
Odpisz
4 grudnia 2015, 22:00
bóg nie ustala jaka jest przyszłoś. On może tylko zobaczyć co się prawdopodobnie zdarzyć, każdy ma wolną wole i ma wpłys na los
Odpisz
4 grudnia 2015, 22:14
@xXx_SmasherPL_xXx: Ale jest wszechmogący - potrafi wszystko. Potrafi wszystko - umie przewidywać przyszłość.
Odpisz
4 grudnia 2015, 22:38
@xXx_SmasherPL_xXx: Też jestem w szoku.
Odpisz
5 grudnia 2015, 12:14
Porównajmy stworzenie świata Biblijne z innymi wizjami. Egipcjanie wierzyli, że świat powstał przez masturbacje. W Biblii jest idealnie uproszczony przebieg stworzenia świata. Bóg nikogo nie okłamał . Krzyż był symbolem potępienia, ale Jezus cierpiał za nasze grzechy byś Ty mógł iść do Nieba. Od zmartwychwstania Chrystusa, krzyż jest symbolem zwycięstwa życia nad śmiercią.Co do krzesła popełniasz błąd logiczny ,,wbrew rzeczywistości''. Takie coś się nigdy nie wydarzyło. A gdybanie ,,co by było gdyby'' jest nielogiczne.
Odpisz
5 grudnia 2015, 12:51
@Wpisz_nick: Ale skoro Bóg jest wszechmocny, to potrafi wszystko. Co oznacza mniej więcej tyle, że może sprawić aby człowiek poszedł do nieba, bez potrzeby uśmiercania Chrystusa.
Odpisz
5 grudnia 2015, 14:47
Bóg powiedział ludziom: Nie grzeszcie! A każdy z nasz grzeszy. Oznacza to, że każdy powinien iść do piekła. Bóg zesłał więc swojego Syna aby ten umarł za nasze grzechy. Gdyby tego nie zrobił wszyscy byśmy byli na zatracenie. A jeśli od tak by wszystkich zbawił, to ugodził by w naszą wolność wyboru dobra i zła. Bóg jest sprawiedliwy, i gdyby wysłał wszystkich od Nieba nie byłby sprawiedliwy, gdyż do Nieba mogą iść tylko wierzący w Niego i postępujący według jego zasad. Dlaczego właśnie tak odkupiono nasze grzechy? To już jest tajemnica Boga-nie możemy pojąć dlaczego właśnie tak, ale wiemy po co.
Odpisz
Edytowano - 5 grudnia 2015, 23:25
@Wpisz_nick: Sprawiedliwość to pojęcie względne i według mnie cos takiego nie istnieje.
Jest wszechmocny. Czyli może wszystko. Czyli mógł równie dobrze odkupić nasze grzechy przez pstryknięciem palcami. Jeśli jednak nie mógł - nie jest wszechmocny. Jeśli mógł - zabił syna bez powodu.
Odpisz
6 grudnia 2015, 11:09
No widzisz, sprawiedliwość istnieje i nie jest pojęciem względnym. Dla Chrześcijanina nie ma rzeczy niemożliwych. Bóg ma własna naturę, której nie potrafimy w całości zrozumieć. Ale on oddał za nas życie swoje-wcześniej stworzył pewne zasady i się ich trzyma, poświęca się dla człowieka. Jezus jest najszerzej opisywaną postacią od momentu ukończenia 30 roku życia aż do dzisiaj. Nie widzę podstawa by temu nie wierzyć.
Odpisz
6 grudnia 2015, 12:06
@Wpisz_nick: Tyle, że to dalej zostawia ten sam dylemat. Albo jest wszechmocny i zabił syna bez powodu, albo nie jest, ale dlaczego w takim razie nazywamy go Bogiem?
PS: Jak chcesz ukarać osobę, która przez 10 lat torturowała, aż do wykrwawienia losowych ludzi?
Odpisz
6 grudnia 2015, 18:25
Nie wiem po co to pytanie... mógłbyś to rozwinąć?
Odpisz
6 grudnia 2015, 19:20
@Wpisz_nick: Chodzi mi oto, jak chcesz sprawiedliwie ukarać osob, która przez 10 lat torturowała losowych ludzi. Nadal uważam, że sprawiedliwość nie istnieje i nie da się takiej osoby sprawiedliwie ukarać.
Odpisz
6 grudnia 2015, 21:20
W piekle ją niewyobrażalne cierpienia nie na 100 czy 1000 lat tylko na całą wieczność. ( to całkiem długo) Bóg jest sprawiedliwością. Jeżeli w niego wierzysz, jesteś dobrym człowiekiem dostaniesz nagrodę wieczną, jeśli nie-karę wieczną. Nie wierzysz w Boga-nie wierzysz w sprawiedliwość, w miłość, w nadzieję, w to na co ludzkość pracowała przez kilka tysięcy lat, nie wierzysz w człowieka-żyjesz jak zwierzątko które gdy jest najedzone, wyspane i mu nie kapie na łeb jest szczęśliwe. Wstajesz rano-nic nie ma sensu, kładziesz się wieczorem-nic nie ma sensu. Po co tak żyć? Czy życie może być tak ograniczone? Skoro ludzka moralność ogranicza się jedynie do praw w stadzie to dlaczego zoofilia jest niemoralna? Dlaczego masturbacja jest niemoralna? Nie wynika to z zachowań stadnych. Zbyt wielu naukowców dowiodło, że człowiek ma sumienie od Boga . Poczytaj prace Johna Ecclesa na temat ludzkiej duszy.
Odpisz
6 grudnia 2015, 22:01
@Wpisz_nick: Ale za 10 lat torturowań dostać wieczność cierpień? Człowiek nie może być na tyle zły by sobie na to zasłużyć, a co za tym idzie: to nie jest sprawiedliwe. Wierzę w miłość, ale jako chemię. Nie twierdzę, że nie istnieje. Przecież człowiek cały czas jest na tyle rozpieszczany, że tylko nielicznym wystarcza dach nad głową, trochę jedzenia i picia. Idzie się przyzwyczaić do myśli, że życie jest bez sensu. Zoofilia jest niemoralna, ponieważ jest to niezgodne z naturą. Co do masturbacji, to nie wiem i się nie będę wypowiadał tylko zarzuce linka: /watch?v=MJAYLXotKsE (mam nadzieję, że wiesz gdzie to wpisać). Podaj nazwiska naukowców i potwierdzenia ich tez ;)
Odpisz
6 grudnia 2015, 22:50
Na sądzie ostatecznym wyjdzie czy byłeś dobrym człowiekiem czy złym. Masz świadomość dobra i zła i to ty dobrowolnie wybierasz-znasz konsekwencje. Właściwie to nie jest kara tylko twój wybór. Bóg mówi: chodź za mną! a ty powiesz, że nie. Pozostaje już tylko piekło. A z piekła się nie wraca.
Odpisz
6 grudnia 2015, 22:54
@Wpisz_nick: Ok, a co z ludźmi, którzy nigdy nie mieli styczności z Chrześcijaństwem? Pójdą do piekła za niewiedzę? To nie jest ich wybór. Myślę, że gdyby było jak mówisz, to Bóg sam by rozprowadził Chrześcijaństwo po świecie, a nie zostawiał to człowiekowi.
Odpisz
7 grudnia 2015, 15:28
Jeżeli nie mieli styczności z Chrześcijaństwem Bóg osadzi ich na podstawie ich uczynków( czy postępowali dobrze, czy źle) Jak niby Bóg miał rozprowadzić Chrześcijaństwo?
Odpisz
7 grudnia 2015, 16:55
@Wpisz_nick: Jest Bogiem - jest wszechmocny - może wszystko - może rozprowadzić Chrześcijaństwo w dowolny sposób.
Odpisz
7 grudnia 2015, 18:26
Rozprowadza Chrześcijaństwo poprzez ludzi. Jest pełno księży i sióstr w afryce(osobiście znałem księdza misjonarza będącego wtedy na Kubie, a obecnie w Kanadzie, znałem też np. księdza i siostrę pracujących w Rosji) Jesteśmy przedłużeniem rąk Chrystusa, jesteśmy jego oczami.
Odpisz
Edytowano - 7 grudnia 2015, 18:53
@Wpisz_nick: Ale skoro jest Bogiem i jest wszechmocny, to mógł sprawić abyśmy od razu rodzili się z PŚ w rękach(jest Bogiem i nie ma dla niego rzeczy niemożliwych). Chyba, że miał w tym jakiś cel, aby niektórzy dowiadywali się o nim z opóźnieniem wynoszącym 2000 lat i więcej. Bo to, że człowiek musi służyć Bogu i wypełniać jego misję na Ziemi, jest trochę dziwne przy wiedzy, że gdyby Bóg chciał, to zrobiłby to sam przez wypowiedzenie jednego słowa, ponieważ(powtórzę) jest wszechmocny. Ta jedna cecha potrafi sprawić, że wiele rzeczy w PŚ się ze sobą nie zgadza.
Odpisz
7 grudnia 2015, 20:29
Wymień te rzeczy. Akurat naukowcy od kilkuset lat próbują znaleźć błąd w Piśmie Świętym i na razie im się to nie udało. Skoro jest Bogiem to może wszystko więc zrobił tak, by nikt nie rodził się z Biblią w ręku, tylko musiał po nią sięgnąć sam. Skoro może wszystko to kto mu zabroni podejmować takei decyzje. Bóg jest mądrzejszy od nas. W wierze Katolickiej nie ma błędów.
Odpisz
7 grudnia 2015, 20:35
@Wpisz_nick: Jak ktoś kto nie miał styczności z Chrześcijaństwem, ma wziąć Biblię do ręki?
Pierwsza luka: Bóg jest wszechmocny, więc czemu nie pokonał jeszcze szatana? Jest kilka opcji:
- Nie jest wszechmocny i nie może tego zrobić, ale czemu w takim razie nazywamy go Bogiem.
- Może to zrobić, ale istnienie szatana jest mu do czegoś potrzebne, wobec czego, dlaczego nazywamy go miłosiernym?
To jedno z wielu luk. Jak chcesz mogę jeszcze parę przykładów dać ;)
Odpisz
7 grudnia 2015, 21:02
Poproszę o więcej. Człowiek ma wolną wolę taką samą jaką miał Lucyfer. Diabeł jest skazany na wieczne potępienie, ale może kusić człowieka. Zazwyczaj zabiera coś człowiekowi np. zdrowie a ten ktoś przestaje wierzyć. Szatan przychodzi wtedy do Boga i mówi: widzisz jak bardzo Cię kochają ci ludzie, coś im zabierzesz i już od Ciebie się odwracają. Cóż to była by za wiara gdybyśmy mieli tylko jedną opcję? Wszyscy by narzekali, że Bóg ich zniewolił. Jeśli coś kochasz, daj mu wolność. W Piśmie Świętym nie ma błędów.
Odpisz
7 grudnia 2015, 21:32
@Wpisz_nick:
1)Skoro jesteśmy darem Boga, a Bóg potrafi przewidywać przyszłość, to czemu nie rodzą się tylko ludzie, którzy będą w Boga wierzyć? Po to, aby miał kto siedzieć w piekle?
2)Po co Bóg stworzył człowieka? Z nudów? Bóg wiedział, że człowieka skusi szatan i zje owoc, przez co część ludzi trafi do piekła i będzie wieczność cierpieć.
3)Przecież Bóg powinien móc sprawić, aby szatan zniknął bez śladu, bezboleśnie i nikomu nie szkodząc. Czemu tego nie zrobił?
Dalej?
Odpisz
Edytowano - 7 grudnia 2015, 21:32
@Wpisz_nick: Ciągle podwójne komentarze...
Odpisz
7 grudnia 2015, 21:44
Dalej. Bóg wie co nastanie w przyszłości ale nie oznacza to, że ma się do niej przenosić i wpływać na nią. Bóg natomiast dał człowiekowi WYBÓR! Ty przykładowo obrałeś złą drogę, ale nie jesteś zły NIKT nie rodzi się zły, bo wszyscy zostaliśmy stworzeni jako dobro które sami odrzucamy. Bóg stworzył człowieka bo pragnie dzielić się miłością. Matka kocha swoje dziecko mimo iż wie, że będzie ono grzeszyło. I po co je kocha, a wcześniej rodzi? Z nudów? Aby było złe i cierpiało? Bóg od samego początku ma plan na całą wieczność. Nie można Mu dawać natury ludzkiej, gdyż jest Bogiem. Skoro Bóg jest najmądrzejszy ze wszystkich to wybrał plan najlepszy. Nikt całkowicie nie wie dlaczego postępuje tak, a nie inaczej bo jest to część Bożej tajemnicy. Jest dogmat o niezmienności Boga.
Odpisz
7 grudnia 2015, 23:14
@Wpisz_nick: Ale w takim razie na każdy z wymienionych powodów będziesz nakładać "Bóg nie ma natury ludzkiej" i będziemy to dalej ciągnąć bez sensu :/
Chyba, żebym coś znalazł, co nie dotyczy Boga bezpośrednio, a pamiętam że było kilka takich rzeczy, jutro poszukam.
Odpisz
Edytowano - 8 grudnia 2015, 14:43
To ma sens. Czekam na więcej, ale bez ,,dlaczego Bóg nie pokona szatana'' albo ,,Bóg zna przyszłość więc coś tam''.
Odpisz
30 grudnia 2015, 21:53
@Sebzer: W tamtych czasach gdyby Jezusa utopili to teraz pewnie byś miał akwarium nad drzwiami :/
Odpisz
30 grudnia 2015, 23:23
GÓWNOBURZA sie z mądrej dyskusji zrobila!
Odpisz
29 stycznia 2016, 18:52
O cholerka, ale shitstorm... Bóg nie zgładził szatana do tej pory, bo nie chciał tego zrobić. Najprawdopodobniej potrafi przewidywać przyszłość, ale nie chce tego robić. Jakby się zastanowić przewidywanie i znanie przyszłości jest złe...
Odpisz
15 grudnia 2015, 16:33
Ten śmieszny moment kiedy widzisz jak chrześcijanie i ateiści kłucą się przez pytanie zadane przez muzumanina
Odpisz
4 grudnia 2015, 17:36
"Perci"... kocham ten nick...
Odpisz
4 grudnia 2015, 07:54
W PS nie ma konkretnie napisanie o tym że Ziemia ma 6 tyś lat.
Odpisz
4 grudnia 2015, 07:11
Jejku D: Po co to cale udowadnianie ze Bóg istnieje/nie istnieje przecież to osobista sprawa każdego człowieka i to, że napiszesz "on istnieje/nie istnieje" to i tak nic nie zmieni ;---;
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:35
A ja jestem poganinem. I realistą i wszystko co ludzkie nie jest mi obce. A bóg nie istnieje, chyba, że dacie mi 5 dowodów na jego istnienie.
Odpisz
Edytowano - 3 grudnia 2015, 19:38
Rzeczy paranormalne, na pewno słyszałeś o takowych, a jeśli nie to na siłę ich unikałeś.
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:42
Oczywiście szanuję to, że nie wierzysz, sama egzystencja życia jest niezbadana i nieokreślona.
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:55
Na stos to za mało...
Odpisz
3 grudnia 2015, 20:01
@Yossarin: Kiedyś pioruny były uważane za paranormalne i twierdzono, że zsyła je sam bóg.
Twój argument jest inwalidą
Odpisz
3 grudnia 2015, 20:05
Skoro bóg nie istnieje, to kogo grał morgan freeman? szach mat!
Odpisz
3 grudnia 2015, 20:33
@thepolishguy: uwaga! De facto... "bogiem" jest każdy człowiek... ale ja mówię o czymś innym o religii.
Odpisz
3 grudnia 2015, 21:08
1. Bóg
2. Istnieje
3. Bo
4. Tak
5. Jest
Odpisz
3 grudnia 2015, 21:18
@Janusz_Przewodnik: Twoje dowody są kulawe i bezsensu. Zapraszam na profil i poczytaj o mnie.
Odpisz
3 grudnia 2015, 21:54
@erykhim44: Czyli uważasz, że czasy kiedy palono na stosie niewiernych, były dobre?
Odpisz
3 grudnia 2015, 21:56
Jesli podasz mi 3 powody na to ze nie istnieje
Odpisz
Edytowano - 3 grudnia 2015, 21:56
Myślałem że dysponujecie na tyle wysoką inteligencją że zrozumiecie co mam na myśli.
Rzeczy paranormalne czyli rzeczy typu oświecenia, ujawnianie i inne pierdoły.
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:09
@Yossarin:
1. Nigdy nie jesteś w stanie potwierdzić objawienia
2. Nauka idzie naprzód. Dziś rozumiemy burzę, za jakiś czas poznamy kolejne zjawiska.
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:22
Definitywnie lepsze od dzisiejszego socjalizmu.
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:27
@mtista: A więc podaj mi 3 powody/dowody(nie wiem czy to była literówka z twojej strony), na to, że nie istnieje latający potwór spaghetti.
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:28
@erykhim44: Niby z jakiej racji te czasy były lepsze?
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:32
Twoja logika mnie powaliła. Podać 5 powodów :) Wystarczy jeden-miłość, bo po co mielibyśmy żyć? Po co kochać innych? Dlaczego jesteśmy w stanie poświęcić życie dla kogoś innego skoro instynkt każe nam przetrwać za wszelką cenę? Dlaczego mamy moralność? Dlaczego mamy sumienie? Poza tym wszyscy jesteśmy wierzący, gdyż ci którzy mówią, że są ateistami są ludzmi którzy mówią ,,wierze w Boga, ale wolę grzech''. Dlaczego wierzą w Boga wszyscy? Pozwolę sobie zacytować Stanisława Barańczaka
,,musi wierzyć, żeś jednak jest,
musi wierzyć, żeś jest, aby przespać
tę jeszcze jedną noc. ''
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:48
@Wpisz_nick: Miłość to chemia. Moralność i tego typu sprawy posiadamy, ponieważ ludzie należą do zwierząt stadnych i muszą umieć żyć w grupach na tyle, aby się nie pozabijać. Moralność posiada też wiele innych zwierząt stadnych. Ten fragment co podałeś nie mówi o tym, że wszyscy muszą wierzyć, tylko o tym że ciężko żyć bez wiary. Zgaduję, że dla autora wiersza chodziło oto, że wiara daje życiu złudzenie, że posiada jakikolwiek sens. Życie nie ma sensu, a mówienie że jest inaczej jest niemożliwością pogodzenia się z tym faktem. I nie każdy wierzy(nawet w najmniejszym stopniu) w istnienie Boga.
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:48
@Wpisz_nick: Dlaczego możemy się poświęcić? Bo kogoś kochamy i chcemy żeby ta osoba żyła. Brak powiązania w wierze.
Sumienie i dusza... są w ciele, ale nie świadczą o Bogu.
W ogóle jestem pganem, a to co robił kościół było nie etyczne, nie tolerancyjne i grzeszne. Więc ku*wa nie są święci.
Wszyscy wieża w coś i trzeba to uszanować.
Poezja.... część KULTURY CZŁOWIEKA I TYLKO JEGO, słowa które wywołują emocje. Brak powiązania.
Jak ktoś z katolików napisał -0 do 10000000000000000 dla chrześcijan.
Odpisz
3 grudnia 2015, 23:01
@mtista: 1. Bóg nie mógł stworzyć świata (przykład na obrazku).
2. Jakoś mi się nie objawił bóg... a podobno wszystkim się ujawnia
3. Nie ma możliwości istnienia nieba.... po prostu nie ma.
4. Matka dziewica urodziła syna.... trzyma się kupy? Od kiedy kobieta ciężarna może być dziewicą? Musiała zostać zapłodniona
5. 25 grudnia, podobno narodziny Jezusa który urodził się na wiosnę. 25.12 urodził się też Bóg Dionizos i jakiś tam Bóg egipski.
6. Symbolika a wiara to coś innego i dlatego nie wierzę w boga i go nie ma.
7. Od narodzin chrześcijaństwa minęło 6 tys. lat. To chyba dużo? A człowiek zawsze coś zmieni. A może to była bajka o chłopcu co był żebrakiem i żył sobie.
Bóg jest wszechpotężny - potrafi wszystko, być i nie być jednocześnie, biec i iść w tym samym czasie oraz inne dziwne rzeczy, które wiążą się z tym atrybutem. Sami przyznacie, że to niema sensu, może tysiąc lat temu robiło to wrażenie na wieśniaku ale teraz może wzbudzić to tylko uśmiech politowania.
Bóg jest wszechobecny - bóg to taki podglądacz, widzi kiedy grzeszysz, kiedy robisz kupę i ile masz w portfelu, pilnuj się więc żeby Bóg cie na czymś nie przyłapał bo będziesz smażył się w piekle. Być może tak 2000 lat temu kapłani straszyli naiwnych ludzi. Tak samo jak powyższy atrybut i ten na pierwszy rzut oka jest niemożliwy i nieracjonalny. Wszystko ma swoją określoną pozycję, tak samo Bóg, nie może być tu i tu.
Bóg jest wszechwiedzący - bóg wie wszystko, wie co powiesz za 10 minut, wie co jadłeś na śniadanie, wie czy pójdziesz do piekła czy nie. Już tworząc świat wiedział, jaki będzie twój lost. Wiedział nawet, że stworzy świat. Wiedział nawet, że będzie wiedział, że stworzy świat itd... Dzisiaj wiadomo, że coś takiego jest niemożliwe. Nie można wiedzieć co wydarzy się za 10 lat. Można jedynie spekulować.
Bóg jest sprawiedliwy - bóg nigdy się nie myli, umie wszystko sprawiedliwie osądzić i zawsze ma rację. Sprawiedliwość to pojęcie stworzone przez człowieka, na dodatek pojęcie względne, które dla każdego człowieka może być inne. Więc według jakiej sprawiedliwości Bóg ma osądzać ludzi? Według swojej? Ale może ta sprawiedliwość zostanie uznana przez niektóre osoby za niesprawiedliwą. Co wtedy zrobi Bóg? Wymyśli nową? Może nowa też komuś się nie spodoba?
Bóg wykracza poza nasz świat - jeżeli ktoś w to wierzy to uznaje, że Bóg nie istnieje. Skoro jest poza naszym światem to rzeczywiście jest poza nim i w żaden sposób nie może w nas ingerować.
Wiele z atrybutów boskości powoduje powstanie paradoksów. Jak Bóg może kogoś karać skoro go kocha? Jak Bóg może stworzyć ciężar, którego nie może podnieść?
Po co nam ktoś taki? Po co nam ktoś kto obala wszystkie znane fakty? Po co Bóg w ogóle istnieje? Nie ma powodu, żeby istniał. Jest on niepotrzebny.
Wszystko o bogu to bzdury.
Chcesz więcej?
Odpisz
3 grudnia 2015, 23:49
jeśli Bóg nie istnieje jak niby powstały wszystkie galaktyki
Odpisz
3 grudnia 2015, 23:58
Jeśli Bóg istnieje i w niego wierzysz nic nie tracisz. Jeśli Bóg nie istnieje a w niego wierzysz nic nie tracisz. Jeżeli Bóg nie istnieje a ty w niego nie wierzysz nic nie tracisz. Natomiast jeśli Bóg istnieje a ty w niego nie wierzysz tracisz wszystko
Odpisz
3 grudnia 2015, 23:58
@MDDawid1: Istnieje coś takiego jak BBT(Big Bang Theory, tłum. Teoria Wielkiego Wybuchu). Ale to tylko teoria. Nauka nie polega na natychmiastowej wiedzy i poznaniu, a na doświadczeniach, które pozwalają nam powoli przyswajać wiedzę o nowych rzeczach. Nauka nie daje natychmiastowej odpowiedzi, dlatego dużo osób idzie w religie, która od razu na wszystko odpowiada, tyle że jak pokazuje nauka - najczęściej źle. Jak powstają galaktyki, dowiemy się w nieokreślonej przyszłości za pomocą nauki. Odpowiedź na pytanie słowem "Bóg" nie jest zbyt dobre. Kiedyś gdy była burza, to ludzie mówili(tak jak teraz ty na temat galaktyk), że to Bóg. Dzisiaj wiemy, że jest inaczej ale na to musieliśmy czekać wiele lat.
Odpisz
4 grudnia 2015, 05:49
@MDDawid1: Wielki Wybuch. Doszło do wybuchu i powstały galaktyki.
Odpisz
4 grudnia 2015, 07:06
Niestety, coraz częściej ludzie wierzący nie mogą się pogodzić z tym, że inni mogą nie wierzyć (albo nawet wierzyć w kogoś innego!!!!!11111!1!1jedenjeden1!1!1!1) w Boga. Dla wielu takie osoby z automatu stają się "podludźmi". No a przecież Bóg kocha wszystkich bez wyjątku... (zabijając im bliskich, ukochanego pieska itp. ... no przynajmniej ja tak miałem)
Odpisz
4 grudnia 2015, 14:24
Gdybyś nie wierzył zabiłbyś się już dawno. Masz świadomość, że On gdzieś i kolejny dzień ma sens. Autorowi chodził o to, że ludzie żyją niby bez Boga, ale w niego wierzą. Nie da się żyć z myślą, że po śmierci nie ma niczego.
Odpisz
Edytowano - 4 grudnia 2015, 14:51
@Wpisz_nick: Nie widzę sensu w życiu, nie wierzę i jakoś się jeszcze nie zabiłem :/ A nicość po śmierci, nie jest niczym strasznym. Po prostu przestajemy istnieć i... tyle.
PS: Możliwe, że to ty masz na tyle słabą psychikę, że nie mógłbyś pogodzić się z faktem że nic nie ma po śmierci
Odpisz
4 grudnia 2015, 15:01
Twoje rozumowanie jest nawet logiczne, szanuję Cię za to. Więc skoro masz max 80 lat życia i potem nic to lepiej zrób coś fajnego np. skocz ze spadochronem czy coś. Potem nie będzie nic... A właściwie wieczne cierpienie.
Odpisz
4 grudnia 2015, 15:27
@Wpisz_nick: Nic nie będzie. Nie będzie ani cierpienia, ani szczęścia. Po prostu nie będzie nic. Ciężko powiedzieć czy coś takiego jest złe, bo człowiek nie jest w stanie sobie wyobrazić pustki.
Odpisz
4 grudnia 2015, 15:35
Nie masz pewności, że tak będzie.
Odpisz
Edytowano - 4 grudnia 2015, 15:37
@Wpisz_nick: Ale jest to najbardziej prawdobodobna opcja jak dla mnie.
Odpisz
4 grudnia 2015, 15:40
Co nie oznacza, że słuszna.
Odpisz
4 grudnia 2015, 16:15
@Wpisz_nick: Ku*wa ludzie ogar, jedni nie wierzą, inni tak, tego nie zmienimy, więc kłótnie o sprawy poglądów są zje**ne.
Odpisz
4 grudnia 2015, 16:22
Przez socjalizm w Ukrainie ginęło nawet do 25 tysięcy ludzi dziennie.
Odpisz
4 grudnia 2015, 17:06
@erykhim44: Przez Chrześcijan na wojnach ginęło o wiele więcej osób + stosy, przez których straciliśmy wielu wybitnych ludzi, którzy mieli poglądy sprzeczne z Kościołem, np: uważali, że słońce nie krąży wokół Ziemi.
Odpisz
4 grudnia 2015, 17:10
Znajdź mi osobę która ci powiedziała że Biblia kłóci się z nauką.
Odpisz
4 grudnia 2015, 17:38
Koleś ty jesteś popie**olony. NIKT NIE POWIEDZIAŁ ŻE JEZUS URODZIŁ SIĘ 25 GRUDNIA MY TYLKO WTEDY OBCHODZIMY TO ŚWIĘTO! Bóg nikogo nie kara- wybieraj albo idziesz moją drogą albo droga zła. Wybieraj. Nikt ci nic nie każe. Jesteś odpowiedzialny za własny los, więc ponosisz konsekwencje swojego czynu. Maryja była dziewicą, bo nigdy nie uprawiała seksu. Duch święty zesłał Syna Bożego do jej łona. Jak Bóg może stworzyć ciężar którego nie jest w stanie unieść?
To zdanie jest sprzeczne logiczne, bo zakłada istnienie takiego ciężaru, oraz zakłada jego nieistnienie.
CZYTAJ KSIĄŻKI!
Odpisz
4 grudnia 2015, 17:43
Popełniasz błąd logiczny stolen concept. Nie stawiać jednego systemy ponad inne i na podstawie niego oceniać je.
Odpisz
4 grudnia 2015, 18:03
@Wpisz_nick: Co masz na myśli?
Odpisz
4 grudnia 2015, 18:41
Teorią wielkiego wybuchu jest ksiądz( tak nawiasem) :)
Odpisz
4 grudnia 2015, 23:43
ale jakim cudem nastąpił wielki wybuch jeśli nie było NIC
Odpisz
5 grudnia 2015, 15:43
@Wpisz_nick: Nie wstydź się, nie musisz się bać, że po śmierci jesteś "czymś" ,wątkiem bez ciała i rozumu. Nie bój się, trzeba się pogodzić, że Bóg nie istnieje i nie ma zbawienia, chyba byłby na tyle rozumny aby wszystkie rzeczy dla nas zrobił.
Odpisz
5 grudnia 2015, 16:03
Nie rozumiem tego co napisałeś. Gadasz jak potłuczony. Skoro ktoś ma ci dać 5 powodów dlaczego Bóg ma istnieć( swoją droga to błąd logiczny ,,błąd założenia''). Ty sam nie potrafisz wymienić 5 LOGICZNYCH powodów nieistnienia Boga. Mówiąc, że Bóg nie jest wszechmogący, bo tobie tak się wydaje popełniasz błąd logiczny ,,osobistego niedowierzania''. To że w coś nie wierzysz, nie oznacza, że nie może to istnieć. Nie zgadzasz się ze mną? Uargumentuj to!
Odpisz
29 stycznia 2016, 18:56
Ok 5 dowodów na istnienie Boga:
1. Ty istniejesz
2. Ja istnieje
3. Ziemia istnieje
4. Inne planety istnieją
5. wszechświat istnieje
+ bonusowy
6. Biblia
Odpisz
17 lutego 2016, 18:00
@MDDawid1: materia bierze się z niczego, samotwórczość.... a co do wielkiego wybuchu to chodzi o to, że materia i antymateria się ze sobą styknęły i ka-bum
Odpisz
17 lutego 2016, 18:04
@TheHunterMikiPL:
1.Ja istnieję, bo mama i tata mnie zrobili, nie bóg...
2.Ziemia jest zbudowana z materii, a materia w kosmosie bierze się z niczego.
3. To samo dotyczy innych planet (punkt 2)
4.Wszechświat powstał w wyniku Wielkiego Wybuchu (tj. materia + antymateria daje nam reakcję wybuchową.
5.Ja też mogę napisać biblie, gdzie napiszę, że twoja matka się puszcza , uwierzysz w to co napisałem? Uwierzysz.
Odpisz
4 grudnia 2015, 00:00
Czemu niby według Biblii ma 6 tyś lat?
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:39
Tymczasem w komentarzach.
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:29
Nie wiem jak wy ale ja zawsze mam beke od tych filmow religijnych puszczanych w podstawowce lub gimnazjum :D
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:55
To takie słodkie, kiedy kreacjoniści myślą, że są mądrzy.
Odpisz
3 grudnia 2015, 20:05
@darcus: O ile szanuję ludzi wierzących, tak kreacjonizm jest zwykłą głupotą i unikaniem namacalnych faktów.
Ps: Możesz być dobrym pisarzem, ale nigdy nie będziesz tak za**bisty, że pół świata zacznie modlić się do Twojego fantasy
:D
Odpisz
3 grudnia 2015, 20:11
No fakt, tamci przebili wszystko.
Odpisz
3 grudnia 2015, 20:18
@darcus: wytłumaczysz kto to kreacjoniści? bo chyba nigdy się z tym nie spotkałem
Odpisz
3 grudnia 2015, 20:29
@coloman: Osoby wyznające powstanie świata jako nagłe i zaplanowane działanie Boga (na przykład 7 dni z księgi rodzaju)
Popularny jest spór między kreacjonistami a darwinistami, którzy wyznają potwierdzoną teorię ewolucji. Zaznaczam, że Darwin nigdy nie wykluczał działania Boga w procesie tworzenia świata, a jedynie doszedł do innej, wolniejszej wersji wydarzeń.
Odpisz
3 grudnia 2015, 20:30
@coloman: Kreacjonista to osoba wierząca w to, że cały świat został w siedem dni magicznie stworzony przez Boga i wygląda niezmiennie od tamtego momentu. Inaczej mówiąc, kreacjoniści wierzą we wszystko, co jest w Biblii i interpretują to tak dosłownie, jak tylko się da.
Odpisz
3 grudnia 2015, 21:10
@coloman: Ktoś się z tobą nie zgodził :0 przyznaj się, kłamałeś?
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:24
dziękuję bardzo :)
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:25
@darcus: dziękuję bardzo :)
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:26
@Janusz_Przewodnik: nie skłamałem (chyba, że mam aż taką sklerozę O.o), więc może wziął mnie za debila/chciał być wredny ;)
Odpisz
3 grudnia 2015, 19:20
Adam i Ewa mogli być człowieko podobnymi istotami i ewolułować.
Odpisz
3 grudnia 2015, 20:05
@malos1234: moje oczy, one płoną ;-;
*ewoluować
Odpisz
3 grudnia 2015, 20:24
@malos1234: Z lekcji religii (na którą wcale nie chcę chodzić, ale rodzice) dowiedziałem się, iż w języku hebrajskim (pierwszy język pisma świętego) Adam (nie wiem jak tam było) oznacza zarówno imię, mężczyznę, ludzi, ziemię i tak dalej (używam za dużo nawiasów). Z każdym tłumaczeniem, wieloznaczność Adama poszła się yebać i traktowany jest jako zwykły sebix.
Wincyj symboliki maj frend
Z drugiej strony:
Bóg: łaska, miłosierdzie, grzech pierworodny dla miliardów ludzi, bo jakaś babka podpie**oliła mu kiedyś dwa jabca.
Kościół wyciąga z biblii to co mu się podoba, a to nie podoba się mnie.
Odpisz
3 grudnia 2015, 21:12
Poprawka: podpierniczyła jeden nieokreślony owoc.
Odpisz
3 grudnia 2015, 21:31
@Janusz_Przewodnik: Sens pozostaje ten sam
Odpisz
3 grudnia 2015, 21:43
Były to owoce zrozumienia dobra i zła. Grzech był w tym, że nie posłuchali Boga.
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:07
@KingsMax: Skąd mieli wiedzieć, że to jest złe?
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:12
@malos1234: Nie.
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:21
Skąd dziecko wie, że się czegoś nie robi? Bo rodzice mu powiedzieli. Tak Bóg powiedział do Adama i Ewy, żeby tego nie robili.
Odpisz
3 grudnia 2015, 22:12
Shitstorm is coming
Odpisz
3 grudnia 2015, 21:15
u arabów jest rok 1000 któryś, więc...
Odpisz