Wszyscy mówią o jakimś Zeusie czy Jowiszu
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Nowa część zapowiada się dobrze
Mów gdzie jest Joker
Pomidorek
Nie umiem się jednak długo gniewać na takiego słodziaka
*dźwięki umierania potworów*
Biedny Brian
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież28 grudnia 2016, 22:05
a
Odpisz
4 lipca 2016, 18:20
Kolejny wjeżdża z rodzimowiercami. Zeus i Jowisz byli uważani za władców Bogów. W przypadku pradawnych słowian był to Świętowid/Światowid. Nieznana jest dokładna nazwa bo źródła się nie zachowały.
Odpisz
3 lipca 2016, 14:57
A to nie jest Odyn przypadkiem O.o
Odpisz
3 lipca 2016, 16:10
@nexus: No właśnie taki trochę podobny...
Odpisz
3 lipca 2016, 18:03
@nexus: Jako osoba znająca się mogę powiadomić, iż Odyn nie miał oka.
Odpisz
3 lipca 2016, 19:30
@damus145: A co jeśli to obraz sprzed stracenia oka ? XD
Odpisz
3 lipca 2016, 19:36
@damus145: No i patrz ma normalnie oczy xD
W Avengersach albo w Thorze. Była scena kiedy widzieliśmy Odyna imrzeczywiście nie miał oka a tu ma. Dziwne.
Odpisz
Edytowano - 3 lipca 2016, 20:30
@nexus: To jest Odyn. Nie wiem kto nazwał go Perunem, ale był tak jakby idiotą. Spójrzcie tylko na te skrzydła przy głowie. Poza tym kto niby miałby przy nim stac jak walkirie? W słowiańskim panteonie nie było miejsca dla zbyt duzej ilosci boginii.
P.S. Marvel nic nie wie o mitologii nordyckiej.
Odpisz
3 lipca 2016, 23:01
No i ten profesjonalizm mi się podoba. Nie tylko upewniła mnie,że to Odyn to jeszcze podała dobry argument ;)
Odpisz
3 lipca 2016, 23:18
@nexus: Cóż, zawsze do usług :p
Odpisz
4 lipca 2016, 07:11
Mianuje Cię mają doradczynią :P Będę Cię wzywał kiedy będę miał jakieś wątpliwości. :D
Odpisz
4 lipca 2016, 09:02
@nexus: Jej, awans! :v
Odpisz
3 lipca 2016, 18:04
*Перун
Odpisz
Edytowano - 26 czerwca 2016, 23:52
Powiedziałbym, że sową
Psem to ja jestem
Odpisz
3 lipca 2016, 11:01
@lorax12: A JA SOWĄ
Odpisz
3 lipca 2016, 12:37
@PanSowa12: O ku*wa!
Odpisz
3 lipca 2016, 15:59
@lorax12: Poka sowe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Odpisz
3 lipca 2016, 16:09
Nie
Chlap Mintaja!
Odpisz
3 lipca 2016, 15:58
Żodyn nie słyszał.
.
.
.
Nie śmieszne ;-;
Odpisz
26 czerwca 2016, 23:40
mitologia grecka i rzymska to 2 najpopularniejsze mitologie, a słowiańska jest trochę "dalej" na liście
Odpisz
26 czerwca 2016, 23:41
@ozi12: Najpopularniejszą mitologią i tak jest mitologia biblijna.
Odpisz
26 czerwca 2016, 23:46
zapomniałem jej wziąć pod uwagę
Odpisz
27 czerwca 2016, 05:47
jestem ciekaw czy ludzie piszący sformułowanie "mitologia biblijna" używają go również przy rodzicach lub babci od której czasem wezmą kieszonkowe :)
Odpisz
27 czerwca 2016, 07:44
już myślałem że powiesz "mitologia Quetzalcoatl"
Odpisz
27 czerwca 2016, 09:19
@dawinbi: A czemu by mieli nie mówić? Przecież to co jest w Biblii to właśnie mitologia i nie ma w tym nic antychrześcijańskiego jeżeli o to się ciskasz. A jeżeli jakichś katolików to boli to raczej wynika to z ich nieznajomości definicji mitologii.
Odpisz
27 czerwca 2016, 09:46
@heraklio2: to je aztecka elo jestem madry
Odpisz
27 czerwca 2016, 11:21
@Kubox123456: Nie ku*wa, nie jesteś.
Odpisz
Edytowano - 27 czerwca 2016, 18:02
W szkole uczą, że nie ma czegoś takiego jak mitologia biblijna (czy też chrześcijańska).
"Mitologii nie należy utożsamiać z religią" (źródło: wikipedia).
Mitologia uznawana jest za zbiór opowiadań, legend czy też baśni, a religia to wiara, że wiele rzeczy z biblii wydarzyło się na prawdę lub się jakoś do nich odnoszą.
Odpisz
3 lipca 2016, 10:04
@dawinbi: Biblia to też zbiór opowiadań i legend.
Odpisz
3 lipca 2016, 10:16
@dawinbi: Mitologia to też wiara.
Odpisz
3 lipca 2016, 10:19
@dawinbi: Nie wierz w to co Ci mówią na temat religii w szkole bo tam panuje katolicka indoktrynacja więc wiadomo że swoją religię będą promować i idealizować i nie nazwą jej mitologią. Ale tak jak mówi Quetzalcoatl biblia też jest mitologią. I nie ma się co oburzać na takie nazewnictwo bo taki jest stan rzeczy.
Odpisz
Edytowano - 3 lipca 2016, 10:31
A nie bardziej mitologia żydowska ? Ją uznaje bardzo duża część populacji z Chrześcijanami, Muzułmanami i Żydami na czele.
Odpisz
3 lipca 2016, 10:33
@dawinbi: Tyle że Biblia to zbiór właśnie takich opowiadań i nieprawdopodobnych historii. Powinieneś o tym wiedzieć, w końcu przeczytałeś Biblię, c'nie? W każdym razie ja przeczytałem i Biblię i mitologię Parandiwskiego i poza tym, że Biblia jest trochę bardziej spójna to jednak wszystkie te historie zostały wymyślone przez ludzi, miały charakter nadnaturalny i moralizatorski. Jednym słowem - mitologia.
Odpisz
3 lipca 2016, 10:34
@Hartio: Mitologia żydowska to byłby sam ST. A mitologia bibilijną odnosi sie do całej Biblii.
Odpisz
Edytowano - 3 lipca 2016, 10:36
Biblia nie jest mitologią, bo nikt rozsądny na prawdę nie wierzy, że np. wielki potop ogarnął cały świat (w mitologię grecką też nikt nie wieży, ale też nikt już nie wyznaje jej bogów). Ponieważ podobny element występuje też w innych księgach opisujących jakąś wiarę, to najprawdopodobniej w tamtym rejonie miała miejsce jakaś większa powódź, którą jakiś człowiek przewidział chociażby z obserwacji czynników przyrodniczych i zbudował łódź, zabierając na nią rodzinę i inwentarz. Jeśli dodatkowo twierdził, że Bóg zdradził mu termin tej klęski, to stąd już krótka droga do historii przepisywanej do ksiąg. I w ten sposób możesz przewałkować prawie cały stary testament. Stary, bo nowy testament to fakty historyczne, plus elementy, których nie da się udowodnić. Gdyby ich nie było Biblia nie opisywałaby wiary.
Odpisz
3 lipca 2016, 10:47
@Weasley: To nie ma znaczenia czy ktoś wierzy czy nie. I czy opowieści są metaforyczne czy nie, bo to nadal są opowieści moralizatorskie. Mitologia bibilijna to mitologia z definicji.
Odpisz
Edytowano - 3 lipca 2016, 10:52
Oczywiście ale mi chodzi o tę najbardziej popularną. Biblia to tylko chrześcijanie, a Stary Testament to już Chrześcijanie i żydzi bez rzeczywiście jednak muzułmanów, oraz pomniejsze religie.
Odpisz
3 lipca 2016, 11:01
@dawinbi: Religia to po prostu wiara w to, że mitologia jest prawdą \_(._.)_/
Odpisz
3 lipca 2016, 11:34
mitologia
mythos - opowieść logos - słowo, nauka
mitologia - nauka o opowieściach
a w Biblii wg chrześcijan jest prawda dlatego nie używa się do tego określenia mitologia gdyż to tak jakbyś zaprzeczał ich wierze co prowadzi do shitstormu
Odpisz
3 lipca 2016, 11:36
@Weasley: raczej to się wzięło od szczątków amonitow i innych morskich stworzeń
Odpisz
3 lipca 2016, 11:36
@Weasley: raczej to się wzięło od szczątków amonitow i innych morskich stworzeń
Odpisz
3 lipca 2016, 11:42
@Miguelp: Wg rozdzimowierców mitologia słowiańska to prawda, wiec to znaczy, że tez nie należy jej nazywać mitologią? To strasznie aroganckie ze strony chrześcijan w takim razie, nieprawdaż?
Chrześcijanie wierzą, że ich mitologia to prawda i nie ma nic obraźliwego w określeniu mitologia do zbioru opowieści. Jak juz ładnie Darcus to ujął: "Religia to wiara w to, że mitologia jest prawdą".
Odpisz
3 lipca 2016, 11:47
to prawda ale nawet jeśli jakieś określenie do czegoś pasuje nie znaczy że powinniśmy go używać
określenie mitologia przyznaje pasuje do Biblii ale uznano że Biblii nie powinno się nim określać i dopóki zasady języka się nie zmienia będzie to błąd
Odpisz
3 lipca 2016, 12:10
@Miguelp: Biblia to też mitologia. Jeśli kogoś razi takie nazewnictwo to już jest problem tej osoby. Nie stosujmy przesadnej poprawności politycznej bo nie ma tu do tego podstaw. Nazwanie religii chrześcijańskiej mitologią chrześcijańską nie jest przecież obraźliwe
Odpisz
3 lipca 2016, 12:22
@Miguelp: Pokaż mi te zasady języka, które pokazują, że określenie mitologia judeochrześcijańska to błąd.
Odpisz
3 lipca 2016, 12:22
@Hartio: Masz rację. Przypomniałem sobie jak to się nazywa. To jest mitologia judeochrześcijańska.
Odpisz
3 lipca 2016, 13:06
@Broski: oficjalnie Biblia to nie mitologia i dopóki to się nie zmieni nazywanie jej tak to błąd
Odpisz
3 lipca 2016, 13:07
nie znajdę ci tych zasad ale chyba zdajesz sobie sprawę z tego określenia nie stosuje się przy Biblii
Odpisz
3 lipca 2016, 13:14
@Miguelp: Ale mitologia judeochrześcijańska już tak. A podstawą tej mitologii jest Biblia.
Odpisz
3 lipca 2016, 13:33
widzę określenia mitologia judeochrzescijanska w necie ale nwm czy to oficjalne określonie
mogę prosić o jakiś odnośnik?
Odpisz
26 czerwca 2016, 23:40
Nie. Perun jest po prostu jedną z wielu ofiar chrystianizacji.
Odpisz
26 czerwca 2016, 23:53
#teammitologiamajów?
#mitologiaaztekówmasterrace?
Odpisz
26 czerwca 2016, 23:56
@lorax12: #twojawłasnamitologia
Odpisz
26 czerwca 2016, 23:57
A żebyś wiedział, że mam, ale za długo by gadać
Odpisz
Edytowano - 3 lipca 2016, 12:49
@lorax12: ty heretyku! HAIL BOŻYDAR
Odpisz
3 lipca 2016, 12:54
@Hiopekwhatfu: Bożydar do niej należy :v
Odpisz
3 lipca 2016, 11:31
ni ch*ja o Światowidzie nie wiemy oprócz jego trzech imion
Odpisz
3 lipca 2016, 10:42
Przeczytałam Petru ;_;
Odpisz
3 lipca 2016, 11:29
nikt nie spodziewał się tutaj Petru ;)
Odpisz
27 czerwca 2016, 00:52
A ja wierzę tylko w mandarynki
Odpisz
3 lipca 2016, 11:20
Mandarynki są za**biste
Odpisz
3 lipca 2016, 11:21
@Darwineek: #TeamZa**bisteMandarynki
Odpisz
3 lipca 2016, 10:34
Mitologia słowiańska jest ciekawa , szkoda że tak mało osób ją zna.
Odpisz
3 lipca 2016, 10:27
ob jest o wiele lepszy
Odpisz
27 czerwca 2016, 21:12
#KronikiŻelaznegoDruida, #TeamPerun
Odpisz
27 czerwca 2016, 11:00
Nie.
Cytując pewnego użytkownika internetu: ,,To nie Bogowie się budzą, to budzi się człowiek.'' Prawdą jest, że w Europie pojawia się coraz więcej rodzimowierców, ludzi czczących rodzimych Bogów. Jeśli dobrze pamiętam aktualnie jest nas ponad 2 tysiące.
Chociaż chrzest był ważny ze względów politycznych, był też zmiażdżeniem naszej prawdziwej wiary, ale jak wcześniej wspomniałam ludzie się budzą. Może niekoniecznie wierzą w nich na nowo, ale przynajmniej się interesują mitologią słowiańską i ją poznają.
Mnie to wystarczy.
Odpisz