Uważam, że jak ktoś przepiera się na Halloween za jakiegoś diabła, czy coś podobnego to to jest złe, ale jak przebiera się za coś nieszkodliwego, np. jakąś księżniczkę albo Supermana, to to jest OK
Śmieszy mnie zachowanie "Chrześcijan tak bardzo", ciekawe czy Ci co mieli ból dupy na Fb (może wstawię screena) tak często przychodzą na cmentarz, w zwykły dzień, nie tylko w święto zmarłych. Polska nie zasze była chrześcijańskim państwem, zapewne pamiętacie Słowianów. Wiarę otrzymaliśmy na przymus, bo napadały na nas min. Niemcy..No i dla typowych Grażyn, Halloween to Irlandzkie święto
@MistrzJedi: Historycznie to chyba Polska przyjęła chrzest aby mieć spokój od Niemców, którzy polskie ziemie chcieli zdobyć. Ale od razu mówię, że na historii za bardzo się nie znam.
@Palauball: W skrócie nic się nie zmieniło. Ty na serio myślisz że Mieszko zachowywał się jak gimb w grze strategicznej i najpierw działał a potem sprawdzał czy dobrze wyszło zamiast analizować potencjalne efekty wcześniej?
@Pandzianikki: A przed chrztem to niby był zależny<fuck logic>. Argument podany przez ciebie potwierdza jedynie dlaczego Mieszko zdecydował się na przyjęcie chrztu z Czech zamiast Niemiec a nie dlaczego przyjoł chrzest.
@Davido: Dzień dobry, cześć i czołem, pytacie skąd się wziąłem?
To, że Polacy przyjęli chrzest po to by nie być atakowanymi przez Niemców to jeden z największych mitów historycznych w historii Polski, dorównujący temu, który mówi o tym, że Polacy szarżowali na czołgi z szablami...
Jeżeli podasz za powód przyjęcia chrztu Polski chęć zaprzestania walk z Niemcami to z historii każdy historyk wstawi pałę... Powodów było co najmniej kilkanaście, a żadnym z nich nie jest strach przed napadami Niemców, bo napadali dalej, bo nic się nie zmieniło, bo państwo chrześcijańskie w tym okresie nic sobie nie robiło z wojen z innym państwem chrześcijańskim, chrześcijanie mordowali chrześcijan bo łupy, bo skarby, bo ziemie do zagarnięcia. To tak jakby powiedzieć, że Anglia została chrześcijańska żeby nie bić się z Francją, a potem jebs wojna 100-letnia, błąd w kalkulacjach? To że państwo ma chrzest nie znaczy że inne nie może go atakować i atakuje, wyłącznie w przypadkach skrajnych czy przychylnych papieżowi mógł on ekskomunikować chrześcijańskie państwa napadające na chrześcijan i rzeczywiście wojna musiała się szybko zakończyć...
Dzień dobry, cześć i czołem! Szerzenie nieprawidłowych informacji nie ma daty ważności, gdybym był 12-latkiem odkopującym po 4 latach to mógłbym to wziąć za realny powód, że się Niemców baliśmy xD
@Myszkapl: Tylko, że oni nie przechodzą obok tego obojętnie i zamiast po prostu olewac i nie obchodzić Halloween, obrazaja i twierdzą na około, że jeśli się bawisz to czcisz szatana i jesteś zły. To tak, jakby wyzywac tych homoseksualistów i uważać, że są chorzy, a to już nie jest tolerancja.
@damian2500: Nie. Widziałam kilka obrazków o tym, by obchodzić Wszystkich Świętych, a nie Halloween.
No - Halloween może nie jest złe, ale nazywanie go takim nie jest hejtem i patologią. Hejtem zaś są kłamstwa i wyolbrzymiania, które padają tak często ze strony katoli co i ateistów.
@MistrzJedi: Zakończmy tą dyskusje, czego nie rozumiesz w tym zdaniu? Przeliterowac? I dlaczego odpisujesz dopiero teraz? Mama dała szlaban na komputer? ;)
@MistrzJedi: Hah typowy, płytki krętym "Nie mam argumentów i jestem za głupi tą dyskusje- napisze, że druga strona jest gówniarzem/dzieckiem i nie jest warta mojego czasu". Żałosne.
@Davido: Ta wasza "tolerancja" coraz bardziej kojarzy mi się z tzw. poprawnością polityczną. Dlaczego? Bo wielu ludzi używa właśnie takich określeń, jak: "nietolerancyjny" albo "tolerancyjny". I ten drugi robi dobrze, a pierwszy źle, tak? To jest oczywiste pomylenie tolerancji z szacunkiem.
Bo TOLEROWAĆ COŚ to inaczej zgadzać się na to, akceptować to w swoim otoczeniu. I co, jak jestem "tolerancyjny" to muszę się na wszystko zgadzać, wszystko wokół siebie akceptować? A co, jak ja na przykład tego nie lubię, albo to coś mnie w jakiś sposób rani? Mam się zamknąć szczelnie w swoim pokoju i pozwolić temu działać dookoła mnie?
Trzeba szanować innych ludzi i ich poglądy, ale słowo "tolerancyjny" to inaczej nazwanie kogoś bez własnych poglądów, sumienia i kręgosłupa moralnego, bo przecież on wszystko musi "tolerować" i wszystko do siebie dopuszczać. Jak coś ci nie pasuje, to tego nie toleruj.
Tolerujmy to, co chcemy tolerować, a szanujmy wszystkie poglądy.
@bezimienny7: Umiem odróżnic pewne kwestie. i uważam ze jak ksiądz na nie tylko namawiał nas do nieobchodzenia, ale i zabraniał, pieprzył nam jakie to zło jakie złe są walentynki, jakie wszystko jest złe. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Uważam że nie tylko obrażanie np. homoseksualistów, ale twierdzenie że nie można ich tolerować, to już jednak jest sianie nienawiści. W budynku kościoła też słyszałem kwestie jakie to wszystko jest złe. I jakim złem są inne wiary.
edit: nim mnie o coś oskarżysz, ja jestem wierzący, wierze w Boga, i mam swoje argumenty za tym (tak, wierze z większej ilości powodów niż to że tak mi wpajano od najmłodszych lat). Ale nie podoba mi się to co się dzieje w kościele w ostatnich latach. Szczególnie że wielu księża pieniądze zasłaniają Boga,a to zdecydowanie nie tak powinno wyglądać.
Po pierwsze o nic Cię nie próbowałam oskarżać, jeśli tak to odebrałeś - przepraszam.
Po drugie, ja nie spotkałem się osobiście z nienawiścią wobec czegokolwiek innego, a do mediów zachowuję dystans, bo wiadome jest że media walczą z religią. Widocznie mamy inną definicję nienawiści.
Po trzecie tylko duża mniejszość księży jest niewłaściwa.
Po czwarte może skończmy tę dyskusję bo dyskusje na temat religii i polityki zazwyczaj do niczego dobrego nie prowadzą.
Dziękuję za kulturalne wypowiedzi.
Kilka dni temu kłóciłem się z siostrą zakonną, uczącą nas religii, o Halloween właśnie. Próbowałem jej wytłmaczyć, że ja nie traktuję tego jako pogańskie (lub jak ona je nazywała-satanistyczne) obrzędy, a raczej pretekst do spotkania się ze znajomymi. Ona cały czas utrzymywała, że nie ważne w jaki sposób to świętujemy i tak opuszczamy Boga i co więcej oddajemy cześć szatanowi. Tłumaczyłem jej, że nie da się wyeliminować Halloween, bo na tyle 'zakorzeniło się' w kulturze. Rozumiem fakt, że jako przedstawiciel Kościoła musiała potępić takie święto przy dzieciach, jednakże ręce mi opadły, gdy zapytana przeze mnie o to czy możemy obchodzić dziady, odparła, że tak. Czułem się jakbym rozmawiał z niedorozwiniętą małpą, nie dało się jej nic wytłumaczyć. Ciemnogród...
Niestety Halloween da się wykorzenić z kultury, bo tak było z Dziadami. Teoretycznie zostały usunięte wraz z przybyciem chrześcijaństwa na tereny słowiańskie, ale prawdopodobnie nawet Mickiewicz brał w nich udział. Nawet jeśli wydaje się, że komercja tej zabawy ( czy święta jak kto woli) jest wielokrotnie większą niż "siła" kościoła, to wciąż jest to możliwe.
W zeszłym roku, kiedy ja nie obchodziłam halloween (nie miałam z kim pójść itd.) pewna starsza pani w mojej okolicy nie była zachwycona tym pomysłem. Wygoniła grupę osób z podwórka i na tym się skończyło na szczęście, natomiast niektórzy skarżyli się po szkołach.
Rozumiem, może nie jest to polskie święto, ale wiara chrześcijańska ma to do siebie, że ma być TOLERANCYJNA dla innych kultur, wierzeń, tradycji. Więc przepraszam bardzo, ale kiedy widzę te wszystkie dewotki, które wypędzają dzieci "pouczając je" aż mnie mdli. A co do pouczania, to owszem, jest to obowiązek chrześcijanina (pierwszy uczynek miłosierdzia- grzeszących upominać), ale chyba trzeba mieć trochę rozumu i odróżnić, co jest nawracaniem , a co głupotą. Bo jak to inaczej nazwać.
Jeśli chodzi o to głupienie na starość, to niestety mam świetny przykład mojej babci, która kiedyś była wspaniałą kobietą (z opowieści dziadka), a teraz drze się, kłóci na każdym kroku i nie daje mnie i biednemu dziadkowi żyć. I nic w tym śmiesznego, tylko jest to bardzo przykre, że starsze osoby, zazwyczaj właśnie panie, zaczynają nie wiem, wariować? Można by i tak to nazwać. Mają obsesję na punkcie zachowań niezgodnych z listą ich oczekiwań do młodzieży. I mężów. I wszystkich, ku*wa, wszystkich. Przepraszam za słowo.
A księża, siostry zakonne i inne ściśle powiązane z tym osoby szczególnie powinny wiedzieć takie rzeczy. Mam na prawdę wielkie szczęście, że ksiądz nauczający w mojej szkole jest równym gościem, cudowny przypadek jeden na tysiąc. I jestem agnostyczką, ale tak życiowo wypowiada się, że z chęcią na religię chodzę. Tak, jestem agnostyczką i właśnie wypowiedziałam się na temat chrześcijaństwa. Możecie zlekceważyć mnie, ale chyba nie głupio napisałam, nie?
Gdyby halloween nie dało się usunąć, próby walki z nim przyniosłyby efekt odwrotny byłyby zamienione na chrześcijańskie święto jak dziady, które były pogańskie. Problem jest o tyle taki, że nie ma jak tego zamienić - no, bo to tylko przebieranie się w jakiś strój i chodzenie po domach. Mi tam trochę głupio, że doprawdy trzeba przywalić się o byle co, miejmy nadzieje, że po pewnym czasie kościół stanie się bardziej otwarty i nie będzie się rzucać na byle pierdoły - przebranie się za coś i chodzenie po cukierki nie jest czymś złym, a jak ktoś tak robi w inne dni to co? Nagle jest dobry? Czy może chodzi o to, że ktoś dla zabawy założy sobie plastikowe kły?
@Szymon2727: ale Halloween pochodzi od katolickiej Wigilii Wszystkich Świętych, która miała zastąpić celtycki Samhain. Co prawda od XVI wieku kiedy zanotowano że w różnych wioskach dzieci z tej okazji przebierają się i tańczą Taniec Śmierci wiele się zmieniło i święto dostosowało się do współczesności i skomercjalizowało, jednak nawet nazwa przypomina o chrześcijańskim pochodzeniu zwyczaju (już nawet nie święta) - Halloween to skrócone All Hallows' Eve (czyli właśnie Wigilia Wszystkich Świętych). Kościół nie ma go czym zastępować, bo Halloween już było tym świętem którym zastąpiono święto pogańskie.
Komentarze
Odśwież25 stycznia 2021, 14:07
Uważam, że jak ktoś przepiera się na Halloween za jakiegoś diabła, czy coś podobnego to to jest złe, ale jak przebiera się za coś nieszkodliwego, np. jakąś księżniczkę albo Supermana, to to jest OK
Odpisz
29 października 2016, 07:58
Śmieszy mnie zachowanie "Chrześcijan tak bardzo", ciekawe czy Ci co mieli ból dupy na Fb (może wstawię screena) tak często przychodzą na cmentarz, w zwykły dzień, nie tylko w święto zmarłych. Polska nie zasze była chrześcijańskim państwem, zapewne pamiętacie Słowianów. Wiarę otrzymaliśmy na przymus, bo napadały na nas min. Niemcy..No i dla typowych Grażyn, Halloween to Irlandzkie święto
Odpisz
Edytowano - 10 listopada 2016, 20:16
@Palauball: To jak wyjaśnisz to że po chrzcie Polski Niemcy napadały nas dalej?
Odpisz
10 listopada 2016, 22:57
@MistrzJedi: Historycznie to chyba Polska przyjęła chrzest aby mieć spokój od Niemców, którzy polskie ziemie chcieli zdobyć. Ale od razu mówię, że na historii za bardzo się nie znam.
Odpisz
11 listopada 2016, 19:41
@Davido: Widać. Chrzest był przyjęty z wielu powodów. Nie da się wyznaczyć jednego najważniejszego.
Odpisz
20 listopada 2016, 12:29
@MistrzJedi: Jeden najważniejszy był, nie chcieli być już atakowani przez Niemców
Odpisz
20 listopada 2016, 16:43
@Palauball: To dlaczego w takim razie dalej byli atakowani?<fuck logic>
Odpisz
20 listopada 2016, 16:55
@MistrzJedi: Bo później Niemcy chcieli zgarnąć nasze ziemie
Odpisz
25 listopada 2016, 22:08
@Palauball: W skrócie nic się nie zmieniło. Ty na serio myślisz że Mieszko zachowywał się jak gimb w grze strategicznej i najpierw działał a potem sprawdzał czy dobrze wyszło zamiast analizować potencjalne efekty wcześniej?
Odpisz
28 listopada 2016, 19:19
@Palauball: Mieszko zdecydował się na chrzest od Chechów,aby nie być ZALEŻNYM od Niemiec
Odpisz
2 grudnia 2016, 18:31
@Pandzianikki: A przed chrztem to niby był zależny<fuck logic>. Argument podany przez ciebie potwierdza jedynie dlaczego Mieszko zdecydował się na przyjęcie chrztu z Czech zamiast Niemiec a nie dlaczego przyjoł chrzest.
Odpisz
2 grudnia 2016, 18:33
@MistrzJedi: racja
Odpisz
15 sierpnia 2020, 02:13
@Davido: Dzień dobry, cześć i czołem, pytacie skąd się wziąłem?
To, że Polacy przyjęli chrzest po to by nie być atakowanymi przez Niemców to jeden z największych mitów historycznych w historii Polski, dorównujący temu, który mówi o tym, że Polacy szarżowali na czołgi z szablami...
Jeżeli podasz za powód przyjęcia chrztu Polski chęć zaprzestania walk z Niemcami to z historii każdy historyk wstawi pałę... Powodów było co najmniej kilkanaście, a żadnym z nich nie jest strach przed napadami Niemców, bo napadali dalej, bo nic się nie zmieniło, bo państwo chrześcijańskie w tym okresie nic sobie nie robiło z wojen z innym państwem chrześcijańskim, chrześcijanie mordowali chrześcijan bo łupy, bo skarby, bo ziemie do zagarnięcia. To tak jakby powiedzieć, że Anglia została chrześcijańska żeby nie bić się z Francją, a potem jebs wojna 100-letnia, błąd w kalkulacjach? To że państwo ma chrzest nie znaczy że inne nie może go atakować i atakuje, wyłącznie w przypadkach skrajnych czy przychylnych papieżowi mógł on ekskomunikować chrześcijańskie państwa napadające na chrześcijan i rzeczywiście wojna musiała się szybko zakończyć...
Odpisz
22 sierpnia 2020, 02:18
@Towarzysz777: odpowiadasz na czteroletni komentarz
Odpisz
Edytowano - 22 sierpnia 2020, 02:21
@Davido: No mówię
Dzień dobry, cześć i czołem! Szerzenie nieprawidłowych informacji nie ma daty ważności, gdybym był 12-latkiem odkopującym po 4 latach to mógłbym to wziąć za realny powód, że się Niemców baliśmy xD
Odpisz
22 sierpnia 2020, 02:26
@Davido: w sumie kto zabroni? Odkopik jak odkopik
Odpisz
22 sierpnia 2020, 14:07
@Towarzysz777: jak mówiłem to tak mnie pwn uczyli
Odpisz
9 stycznia 2018, 22:49
Dziady i tak najlepsze
Odpisz
28 października 2016, 20:19
Bo katolicyzm to oczywiście tolerancyjna wiara...
Odpisz
28 października 2016, 20:24
@Davido: A co ma nietolerancja do niebrania udziału w czymś?
Jak ktoś nie bierze udziału w czynnościach homoseksualnych jest homofobem?
Odpisz
28 października 2016, 20:24
@Davido: Deus Vult i tyle w temacie.
Odpisz
28 października 2016, 20:56
@Myszkapl: Widać na drugiej kartce, że starają się też narzucić innym nietolerancję do "halołin"
Odpisz
28 października 2016, 21:56
@Davido: Większość z was to gimba, i... produkujecie najgorszy shitstorm...
Odpisz
Edytowano - 30 października 2016, 11:04
@Myszkapl: Tylko, że oni nie przechodzą obok tego obojętnie i zamiast po prostu olewac i nie obchodzić Halloween, obrazaja i twierdzą na około, że jeśli się bawisz to czcisz szatana i jesteś zły. To tak, jakby wyzywac tych homoseksualistów i uważać, że są chorzy, a to już nie jest tolerancja.
Odpisz
30 października 2016, 14:34
@damian2500: Ja mam normalnego księdza.
Więc wybacz mi, ale wszystkie patologie religijne mnie omijają, toteż nie rozumiem takich wątów.
Odpisz
30 października 2016, 16:30
@Myszkapl: A nie widzisz tej całej patologii w internecie? Na każdym kroku się słyszy o tym, jakie to halloween jest złe.
Odpisz
30 października 2016, 17:40
@damian2500: Nie. Widziałam kilka obrazków o tym, by obchodzić Wszystkich Świętych, a nie Halloween.
No - Halloween może nie jest złe, ale nazywanie go takim nie jest hejtem i patologią. Hejtem zaś są kłamstwa i wyolbrzymiania, które padają tak często ze strony katoli co i ateistów.
Odpisz
30 października 2016, 18:46
@Myszkapl: I właśnie o kłamstwa i wyolbrzymiania mi chodzi. Niektórych naprawdę pogrzało.
Odpisz
4 listopada 2016, 18:21
@damian2500: Idąc twoim sposobem myślenia karanie morderców zamiast olewania tego co zrobili też jest złe.
Odpisz
4 listopada 2016, 19:05
@MistrzJedi: Porownujesz dzieci do morderców?...
Odpisz
5 listopada 2016, 14:29
@damian2500: analizuje twoją pseudologikę
Odpisz
5 listopada 2016, 15:07
@MistrzJedi: Nie, Ty jesteś jakiś chory. Zakonczmy tą dyskusje.
Odpisz
10 listopada 2016, 20:14
@damian2500: i co pewnie myslisz że dzięki temu taniemu tekstowi ktoś uzna że masz rację?
Odpisz
10 listopada 2016, 20:20
@MistrzJedi: Zakończmy tą dyskusje, czego nie rozumiesz w tym zdaniu? Przeliterowac? I dlaczego odpisujesz dopiero teraz? Mama dała szlaban na komputer? ;)
Odpisz
11 listopada 2016, 19:40
@damian2500: Bo nie mam w zwyczaju zanadto angażować się w dyskusje z gówniarzami takimi jak ty.
Odpisz
11 listopada 2016, 19:52
@MistrzJedi: Hah typowy, płytki krętym "Nie mam argumentów i jestem za głupi tą dyskusje- napisze, że druga strona jest gówniarzem/dzieckiem i nie jest warta mojego czasu". Żałosne.
Odpisz
12 listopada 2016, 14:11
@damian2500: pewnie jesteś dumny z siebie?
Odpisz
5 lutego 2017, 15:25
@Davido: Ta wasza "tolerancja" coraz bardziej kojarzy mi się z tzw. poprawnością polityczną. Dlaczego? Bo wielu ludzi używa właśnie takich określeń, jak: "nietolerancyjny" albo "tolerancyjny". I ten drugi robi dobrze, a pierwszy źle, tak? To jest oczywiste pomylenie tolerancji z szacunkiem.
Bo TOLEROWAĆ COŚ to inaczej zgadzać się na to, akceptować to w swoim otoczeniu. I co, jak jestem "tolerancyjny" to muszę się na wszystko zgadzać, wszystko wokół siebie akceptować? A co, jak ja na przykład tego nie lubię, albo to coś mnie w jakiś sposób rani? Mam się zamknąć szczelnie w swoim pokoju i pozwolić temu działać dookoła mnie?
Trzeba szanować innych ludzi i ich poglądy, ale słowo "tolerancyjny" to inaczej nazwanie kogoś bez własnych poglądów, sumienia i kręgosłupa moralnego, bo przecież on wszystko musi "tolerować" i wszystko do siebie dopuszczać. Jak coś ci nie pasuje, to tego nie toleruj.
Tolerujmy to, co chcemy tolerować, a szanujmy wszystkie poglądy.
Odpisz
Edytowano - 28 października 2016, 20:17
Random Guy:Yay,Halloween!
Chrześcijanin(coś pod fanatyka):Bitch plz,Dzień Zmarłych...
Słowianin:Bitch plz,Dziady...
Odpisz
29 października 2016, 00:30
@Pandzianikki: Umarli: ...
Odpisz
30 października 2016, 10:24
@Pandzianikki: Dziady!
Odpisz
30 października 2016, 10:33
@Pandzianikki: Nie zmarłych tylko Wszystkich Świętych.
Odpisz
30 października 2016, 10:57
@Pandzianikki:
Gimbus: Ej! Sam jesteś dziad!
Odpisz
28 listopada 2016, 19:21
@Batman_: dzięki za poprawę,bo nie wiedziałem o który dzień chodzi,więc ostatecznie dałem zmarłych
Odpisz
30 października 2016, 11:33
Jestem chrześcijaninem, ale te bóle dupy kościoła o wszystko, i straszliwa nietolerancja, straszliwie mnie do tego zniechęca.
Legenda głosi, że kościół kiedyś dojdzie do XXI wieku.
Odpisz
30 października 2016, 14:12
Kościół ma wierzyć w pełni w to, co głosił Jezus Chrystus, a nie tylko częściowo, tak, żeby przystosować się "do czasów".
Odpisz
30 października 2016, 14:57
@bezimienny7: Morze się nie znam, ale Jezus chyba nie głosił nienawiści?
Odpisz
30 października 2016, 15:27
Może*
Odpisz
30 października 2016, 16:00
Czyżby Kościół głosił?
Odpisz
30 października 2016, 16:34
@bezimienny7: Nienawiść do pogańskich świąt?
Odpisz
30 października 2016, 16:59
@Davido: Kościół wzywa do nie obchodzenia ich, a nie sieje nienawiści. Trzeba potrafić odróżnić pewne kwestie.
Odpisz
Edytowano - 30 października 2016, 18:04
@bezimienny7: Umiem odróżnic pewne kwestie. i uważam ze jak ksiądz na nie tylko namawiał nas do nieobchodzenia, ale i zabraniał, pieprzył nam jakie to zło jakie złe są walentynki, jakie wszystko jest złe. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Uważam że nie tylko obrażanie np. homoseksualistów, ale twierdzenie że nie można ich tolerować, to już jednak jest sianie nienawiści. W budynku kościoła też słyszałem kwestie jakie to wszystko jest złe. I jakim złem są inne wiary.
edit: nim mnie o coś oskarżysz, ja jestem wierzący, wierze w Boga, i mam swoje argumenty za tym (tak, wierze z większej ilości powodów niż to że tak mi wpajano od najmłodszych lat). Ale nie podoba mi się to co się dzieje w kościele w ostatnich latach. Szczególnie że wielu księża pieniądze zasłaniają Boga,a to zdecydowanie nie tak powinno wyglądać.
Odpisz
30 października 2016, 19:56
Po pierwsze o nic Cię nie próbowałam oskarżać, jeśli tak to odebrałeś - przepraszam.
Po drugie, ja nie spotkałem się osobiście z nienawiścią wobec czegokolwiek innego, a do mediów zachowuję dystans, bo wiadome jest że media walczą z religią. Widocznie mamy inną definicję nienawiści.
Po trzecie tylko duża mniejszość księży jest niewłaściwa.
Po czwarte może skończmy tę dyskusję bo dyskusje na temat religii i polityki zazwyczaj do niczego dobrego nie prowadzą.
Dziękuję za kulturalne wypowiedzi.
Odpisz
30 października 2016, 20:14
@bezimienny7: Rozumiem, możemy skończyć. sam niestety spotkałem kontrowersyjnych księży, ale liczę że więcej takich nie spotkam.
Ale zawsze należy pamiętać o jednym, czasu się nie zatrzyma.
Odpisz
31 października 2016, 15:12
@bezimienny7: zobacze jak się dalej dyskusja potoczy
Odpisz
31 października 2016, 17:29
@MistrzJedi: została zakończona, jak zostało zresztą napisane
Odpisz
30 października 2016, 18:27
Ale Halloween to bardziej już zabawa niż święto
Odpisz
31 października 2016, 06:34
Halloween to zwyczaj
Odpisz
31 października 2016, 06:54
Chyba że tak, ale sama idea na na celu przetrwaniu nocy z demonami :V
Odpisz
30 października 2016, 15:37
W sumie to mają trochę racji. Z tą rosnącą dupą to chyba wszyscy się zgodzimy.
Odpisz
30 października 2016, 10:58
Kilka dni temu kłóciłem się z siostrą zakonną, uczącą nas religii, o Halloween właśnie. Próbowałem jej wytłmaczyć, że ja nie traktuję tego jako pogańskie (lub jak ona je nazywała-satanistyczne) obrzędy, a raczej pretekst do spotkania się ze znajomymi. Ona cały czas utrzymywała, że nie ważne w jaki sposób to świętujemy i tak opuszczamy Boga i co więcej oddajemy cześć szatanowi. Tłumaczyłem jej, że nie da się wyeliminować Halloween, bo na tyle 'zakorzeniło się' w kulturze. Rozumiem fakt, że jako przedstawiciel Kościoła musiała potępić takie święto przy dzieciach, jednakże ręce mi opadły, gdy zapytana przeze mnie o to czy możemy obchodzić dziady, odparła, że tak. Czułem się jakbym rozmawiał z niedorozwiniętą małpą, nie dało się jej nic wytłumaczyć. Ciemnogród...
Odpisz
30 października 2016, 11:00
Odpisz
30 października 2016, 11:09
Witaj w klubie, (tylko że ksiądz nas uczy) u mnie wręcz pier*oli farmazony za przeproszeniem takie jak tu opisałeś
Odpisz
30 października 2016, 15:34
Niestety Halloween da się wykorzenić z kultury, bo tak było z Dziadami. Teoretycznie zostały usunięte wraz z przybyciem chrześcijaństwa na tereny słowiańskie, ale prawdopodobnie nawet Mickiewicz brał w nich udział. Nawet jeśli wydaje się, że komercja tej zabawy ( czy święta jak kto woli) jest wielokrotnie większą niż "siła" kościoła, to wciąż jest to możliwe.
Odpisz
30 października 2016, 14:09
W zeszłym roku, kiedy ja nie obchodziłam halloween (nie miałam z kim pójść itd.) pewna starsza pani w mojej okolicy nie była zachwycona tym pomysłem. Wygoniła grupę osób z podwórka i na tym się skończyło na szczęście, natomiast niektórzy skarżyli się po szkołach.
Rozumiem, może nie jest to polskie święto, ale wiara chrześcijańska ma to do siebie, że ma być TOLERANCYJNA dla innych kultur, wierzeń, tradycji. Więc przepraszam bardzo, ale kiedy widzę te wszystkie dewotki, które wypędzają dzieci "pouczając je" aż mnie mdli. A co do pouczania, to owszem, jest to obowiązek chrześcijanina (pierwszy uczynek miłosierdzia- grzeszących upominać), ale chyba trzeba mieć trochę rozumu i odróżnić, co jest nawracaniem , a co głupotą. Bo jak to inaczej nazwać.
Jeśli chodzi o to głupienie na starość, to niestety mam świetny przykład mojej babci, która kiedyś była wspaniałą kobietą (z opowieści dziadka), a teraz drze się, kłóci na każdym kroku i nie daje mnie i biednemu dziadkowi żyć. I nic w tym śmiesznego, tylko jest to bardzo przykre, że starsze osoby, zazwyczaj właśnie panie, zaczynają nie wiem, wariować? Można by i tak to nazwać. Mają obsesję na punkcie zachowań niezgodnych z listą ich oczekiwań do młodzieży. I mężów. I wszystkich, ku*wa, wszystkich. Przepraszam za słowo.
A księża, siostry zakonne i inne ściśle powiązane z tym osoby szczególnie powinny wiedzieć takie rzeczy. Mam na prawdę wielkie szczęście, że ksiądz nauczający w mojej szkole jest równym gościem, cudowny przypadek jeden na tysiąc. I jestem agnostyczką, ale tak życiowo wypowiada się, że z chęcią na religię chodzę. Tak, jestem agnostyczką i właśnie wypowiedziałam się na temat chrześcijaństwa. Możecie zlekceważyć mnie, ale chyba nie głupio napisałam, nie?
Odpisz
30 października 2016, 12:58
więcej takich domów
Odpisz
30 października 2016, 11:22
Gdyby halloween nie dało się usunąć, próby walki z nim przyniosłyby efekt odwrotny byłyby zamienione na chrześcijańskie święto jak dziady, które były pogańskie. Problem jest o tyle taki, że nie ma jak tego zamienić - no, bo to tylko przebieranie się w jakiś strój i chodzenie po domach. Mi tam trochę głupio, że doprawdy trzeba przywalić się o byle co, miejmy nadzieje, że po pewnym czasie kościół stanie się bardziej otwarty i nie będzie się rzucać na byle pierdoły - przebranie się za coś i chodzenie po cukierki nie jest czymś złym, a jak ktoś tak robi w inne dni to co? Nagle jest dobry? Czy może chodzi o to, że ktoś dla zabawy założy sobie plastikowe kły?
Odpisz
Edytowano - 30 października 2016, 11:50
@Szymon2727: ale Halloween pochodzi od katolickiej Wigilii Wszystkich Świętych, która miała zastąpić celtycki Samhain. Co prawda od XVI wieku kiedy zanotowano że w różnych wioskach dzieci z tej okazji przebierają się i tańczą Taniec Śmierci wiele się zmieniło i święto dostosowało się do współczesności i skomercjalizowało, jednak nawet nazwa przypomina o chrześcijańskim pochodzeniu zwyczaju (już nawet nie święta) - Halloween to skrócone All Hallows' Eve (czyli właśnie Wigilia Wszystkich Świętych). Kościół nie ma go czym zastępować, bo Halloween już było tym świętem którym zastąpiono święto pogańskie.
Odpisz
30 października 2016, 12:59
@Szymon2727: od kiedy dziady to święto chrześcijańskie?
Odpisz
30 października 2016, 11:46
no jak nie można halołin, to halloween tak?
Odpisz
30 października 2016, 11:11
Nacjonalistyczno-katolski dom tu widzę. Omijać szerokim łukiem.
Odpisz
28 października 2016, 21:18
Czyli...
Jak przebiorę się za Jana Pawła 2 lub Ojca Pio będę czcić szatana?
...
Ok.
Odpisz
Edytowano - 28 października 2016, 22:04
według mojej katechetki możemy przebierać się na halloween ale za postacie święte (anioły i te sprawy), więc nie, nie będziesz.
Odpisz
28 października 2016, 22:35
@Lord_Kaczuch: uff
Odpisz
30 października 2016, 11:03
Mój kolega przebiera się za randomowego zakonnika, a ja chciałem się przebrać za JP2, ale ostatecznie zrezygnowałem ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Odpisz