Ale to jest serio dobre pytanie. Czemu Bóg nas stworzył? Wg kościoła jest istotą idealną, jest ponad wszystkim, czyli nie zrobił tego ani z samotności, ani z nudy. Więc, dlaczego?
Według biblii przed powstaniem świata nie było nic, istniała jedynie pustka. Bogu się to nie podobało a więc postanowił świat, a następnie człowieka na swoje podobieństwo. Wydaje mi się, że stworzył nas byśmy wypełnili wszechobecną nicość i tchnęli w nią życie, aczkolwiek jak wiadomo nieznane są boskie plany i wciąż pozostaje to zagadką.
@Mr_Kot: Mam nadzieję, że nie jest to komentarz mający na celu wywołanie kłótni. To czy ktoś wierzy w Boga czy nie pozostaje jego osobistą sprawą, przynajmniej ja tak uważam.
*szept* normalnych ludzi
Ale jednak udajemy normalnych
Więc dlaczego tak samo nie udawać, że Bóg Istnieje?
To przecież to samo
To i to daje nam pewne zasady i wytycza moralność jak i granice
Według chrześcijan to pewnie było tak, że dobry Bóg stworzył świat. W tym świecie czegoś mu brakowało. Stworzył więc ludzi, aby tę pustkę zapełnić. Mógł też mieć marzenie, aby opiekować się jakaś bardzo inteligentną rasą, którą pokochał, przez co nawet wśród Serafinów zyskał wrogów.
@Broski: Katolicyzm zakłada, że Bóg istniał od zawsze. I był tylko On. Pustka jest chyba pierwszą rzeczą jaką stworzył. Tak przynajmniej myślę. Ale mam lepsze pytanie. Dlaczego Lucyfer się zbuntował? Był on przecież wysokim aniołem, który pomagał przy tworzeniu słońca. Dlaczego upadł?
Dla mnie jest to strasznie nielogicznie, w sensie, że istnienie Boga. Niby istniał i stworzył pustkę? Pustka to nicość, jak mógł stworzyć nic? Bóg jest według mnie tylko wymysłem starożytnym, tak jak wszyscy bogowie posłużył do wyjaśniania zjawisk przyrodniczych i stworzenia świata. Później wykorzystywanie Boga się zmieniło, posłużył do omamiania ludzi, straszenia i zagarniania władzy i pieniędzy. A co do Twojego pytania to nie wiem czemu się Lucyfer zbuntował.
Lucyfer? Bóg bardzo kochał ludzi. Lucyfer wiedział, że człowiek jest od niego potężniejszy, lepszy w oczach Boga. Zbuntował się, za co został strącony. Szatan natomiast czuł nienawiść do człowieka. Jakim cudem coś zlepionego z błota może być lepsze od najpiękniejszego z aniołów? Właściwie to nawet bym ich rozumiał, nikt nie chce zejść na drugi plan.
@olekzpoznania: "Na początku było słowo, a słowo było u Boga, a Bogiem było słowo" ~ J 1. 1 Na początku była nicość i Bóg wymówiwszy słowo stalo się. "a słowo ciałem się stało" ~ nie pamiętam sigli. Ja też lubię odpowiadać na stare komentarze.
@stanley2007: nie ma dowodów, że Bóg istnieje lub nie, a jeżeli istnieje to nie wiemy w jakiej formie; wiara w jego istnienie lub nieistnienie może być jedynie rezultatem płytkiego lub zbyt głębokiego rozmyślania na ten temat
choć oczywiście możemy wyznawać religie (w tym ateizm) nawet gdy nie jesteśmy pewni ich słuszności
człowiek powstał w drodze ewolucji takie gówno jak religia powinno być zakazane bo nas uwstecznia ( przynajmniej tych którzy się temu nie przeciwstawiają )
@Kolikon: Bo musi, ku*wa kiedy ci ludzie zrozumieją że te wszystkie ateistyczne dzieci chodzą na religię bo rodzice im karzą i czekają na niespodziewane nawrócenie znikąd.
*każą (każe - kazać, karze - karać)
*przed że i bo stawia się przecinek
*wtrącenia np. przekleństwa odosobnia się przecinkami
Przykro mi, że Twoi rodzice nie pozwalają Ci chodzić na j. polski /s
@Niszczyiel: Ja zawsze byłem za tym ze w Biblii powstanie człowieka było ładnie opisane nie należy go brać na serio. A tak poza tym w dzisiejszych czasach nie można zaprzeczyć teorii ewolucji bo jest na to za dużo argumentów
Po pierwsze to ten kto wymyślił to zadanie powinien polecieć i to od razu.
Widziałem tam niżej komentarze, że bóg nie wyklucza ewolucji i że stworzenie człowieka to taka metafora tak jak 7 dni, adam i ewa czyli też i grzech pierworodny to tak naprawdę sprawia, że cała religia się sypie ponieważ od prawdy absolutnej zawartej w biblii praktycznie wszystko stało się metaforą, ale Watykan nie mógł już nic po prostu zrobić jak przyjąć wszystkie fakty naukowe i jednocześnie dostosować swoją wersję.
Co do samego boga o ile nie ma dowodów na istnienie czy nieistnienie takiego bytu to nie ma on aktualnie żadnego sensu ani potrzeby istnienia, istota która niby się ujawnia pojedynczym ludziom, która nie miała swojego początku i istniała od zawsze, która niby daje wolną wolę wszystkim lecz gdy coś jej się zaczyna nie podobać unicestwia całe miasto albo i całą planetę, wszechpotężna istota która zrzuciła plagi na Egipcjan żeby wypuściła niewolników nie robi nawet tyle by wszyscy chociaż rodzili się cali i zdrowi.
Nie zaprzeczam że mogła gdzieś powstać istota wszechpotężna taka którą można by i nazwać bogiem, lecz na pewno nie był by to bóg jakiego przedstawiają religię, powiem więcej Hitler był by bardziej doceniony przez nią niż zwykły gość karmiący głodnych gdyż taka istota niebyła by ani dobra ani zła, ani by nas nie kochała ani też nienawidziła interesowało by ją raczej jak ktoś wykorzystuje swoje życie do realizowania swoich celów.
@Hyberius: Religia powstała tak w ogóle po to żeby uzasadnić coś, czego starożytni nie umieli zrozumieć. Np. jak powstał świat, czemu jest dzień i noc... Teraz nauka to rozumie. Więc nie ma sensu w wiarę w bajki pokroju wszelkich religii.
@Hyberius: Ja wiem tylko, że nic nie wiemy. Ewolucja, czy wielki wybuch to też przypuszczenia, nie jest to jednoznacznie potwierdzone. 7 dni to prawdopodobnie przenośnia, ale nigdy nic nie wiadomo. Każdy po śmierci dowie się, czy miał rację, nie ma sensu kłócić się na ziemi. Ja wierzę w tego Boga, ktoś wierzy w innego, ktoś nie wierzy w żadnego, każdy ma argumenty i wątpliwości, nikt nie ma 100% pewności.
@Anielka999: Teoria naukowa – całość logicznie spoistych uogólnień, wywnioskowanych na podstawie ustalonych faktów naukowych i powiązanych z dotychczasowym stanem nauki. Ma na celu wyjaśnienie przyczyny lub układu przyczyn, warunków, okoliczności powstawania i określonego przebiegu danego zjawiska.
@Anielka999: mylisz teorię naukową z teorią "potocznie". Nie chce mi się rozpisywać więc zacytuję wikipedię, bo jest tam to dość dobrze opisane:
"Teoria naukowa – całość logicznie spoistych uogólnień, wywnioskowanych na podstawie ustalonych faktów naukowych i powiązanych z dotychczasowym stanem nauki. Ma na celu wyjaśnienie przyczyny lub układu przyczyn, warunków, okoliczności powstawania i określonego przebiegu danego zjawiska. Jest podsumowaniem wyników szczegółowych pracy naukowej. Wieńczy badania naukowe."
"Teoria naukowa jest najbardziej rzetelną, rygorystyczną i kompletną formą wiedzy naukowej. Odróżnia ją to od potocznego rozumienia słowa teoria, które sugeruje spekulatywność charakterystyczną dla hipotezy naukowej"
TL;DR - teoria naukowa to najbardziej rzetelna forma wiedzy naukowej i jest czymś co zostało w jakiś sposób udowodnione (np. matematycznie, w wyniku obserwacji).
Pewnego razu na kartkówce miałem pytanie "Kto napisał Pismo Święte?". Moja odpowiedź to "ludzie", bo nie znałem ani nazwiska ani pseudonimu. Gdy spytałem z ciekawości jaka była poprawna odpowiedź usłyszałem: Bóg.
Usłyszałem, że jestem niewierzący i powinienem nie chodzić na religię.
Wtedy jeszcze byłem.
@lorax12: Serio? Dopóki nie było bardzo silnych dowodów ewolucji Kościół utrzymywał, że stworzył człowieka jakiego mamy teraz. Jak dowody się pojawiły to wraz z nimi metafory.
@lorax12: no to moja katechetka nie uznaje teorii ewolucji w ogole, to co w piśmie/biblii było naprawde. Czyli wg. niej bóg strzelił palcami i człowiek pojawił się na ziemi...
@SetAbominae: dla mnie mógłby być ale jak ktoś z klasy podsunął coś takiego to się zrobiła czerwona na twarzy i prawie wykrzyczała żeby nie opowiadał herezji ;-;
Komentarze
Odśwież18 grudnia 2016, 20:18
Ale to jest serio dobre pytanie. Czemu Bóg nas stworzył? Wg kościoła jest istotą idealną, jest ponad wszystkim, czyli nie zrobił tego ani z samotności, ani z nudy. Więc, dlaczego?
Odpisz
18 grudnia 2016, 20:18
byśmy mu służyli
Odpisz
18 grudnia 2016, 20:21
Ale po co służący? Czy poddani? On/Ona sam/a w sobie jest wieczną chwałą i uwielbieniem. Poza tym od posługi są aniołowie.
Odpisz
18 grudnia 2016, 20:21
Bo chciał się śmiać z nas i naszych problemów
Odpisz
18 grudnia 2016, 20:22
Nudziło mu się
Odpisz
18 grudnia 2016, 20:24
Według biblii przed powstaniem świata nie było nic, istniała jedynie pustka. Bogu się to nie podobało a więc postanowił świat, a następnie człowieka na swoje podobieństwo. Wydaje mi się, że stworzył nas byśmy wypełnili wszechobecną nicość i tchnęli w nią życie, aczkolwiek jak wiadomo nieznane są boskie plany i wciąż pozostaje to zagadką.
Odpisz
Edytowano - 18 grudnia 2016, 20:26
Boga nie ma.
Odpisz
Edytowano - 18 grudnia 2016, 20:28
@Mr_Kot: Ekhem. Po 1:
-Dowód
Potem możesz sie wypowiedzieć.
Odpisz
18 grudnia 2016, 20:28
@Mr_Kot: Mam nadzieję, że nie jest to komentarz mający na celu wywołanie kłótni. To czy ktoś wierzy w Boga czy nie pozostaje jego osobistą sprawą, przynajmniej ja tak uważam.
Odpisz
18 grudnia 2016, 20:33
Tak naprawdę Bóg gra nami w Simsy. Jedyna różnica jest taka, że nie zabiera drabinek kiedy ktoś jest w basenie...
Odpisz
18 grudnia 2016, 20:33
Bóg stworzył nas żebyśmy Go kochali, bo On nas kocha. Dał nam wolną wolę, bo miłość ( nie zauroczaenie) to świadoma decyzja.
Odpisz
18 grudnia 2016, 20:35
@Mr_Kot: wiesz czego jeszcze nie ma?
*szept* normalnych ludzi
Ale jednak udajemy normalnych
Więc dlaczego tak samo nie udawać, że Bóg Istnieje?
To przecież to samo
To i to daje nam pewne zasady i wytycza moralność jak i granice
Odpisz
18 grudnia 2016, 20:36
@TheTemplar: Może zabiera
Kto tam go zna
Odpisz
Edytowano - 18 grudnia 2016, 20:40
@Mr_Kot: Spokojnie, to był tylko bait.
Jestem osobą wierzącą.
Odpisz
18 grudnia 2016, 20:56
@Mr_Kot:
Odpisz
Edytowano - 18 grudnia 2016, 20:58
@Mr_Kot: Wiem i przepraszam że wpi***alam się tam gdzie nie trzeba...
Ale bait Ci nie wyszedł (awatar tak bardzo pasuje do wątku)
Odpisz
18 grudnia 2016, 20:59
Według chrześcijan to pewnie było tak, że dobry Bóg stworzył świat. W tym świecie czegoś mu brakowało. Stworzył więc ludzi, aby tę pustkę zapełnić. Mógł też mieć marzenie, aby opiekować się jakaś bardzo inteligentną rasą, którą pokochał, przez co nawet wśród Serafinów zyskał wrogów.
Odpisz
18 grudnia 2016, 21:07
Potrzebował godnego następcy
Odpisz
18 grudnia 2016, 21:59
Bóg stworzył nas żebyśmy Go kochali, bo On nas kocha. Dał nam wolną wolę, bo miłość ( nie zauroczaenie) to świadoma decyzja.
Odpisz
Edytowano - 18 grudnia 2016, 22:01
Rafał ze Sławkiem nas stworzyli bo C.H.A.O.S nic nie robił więc oni wpadli na taki pomysł.
Niby pochodzi to od programu rozrywkowego ale to ma sens.
Odpisz
21 grudnia 2016, 07:12
Możesz nie spamic, proszę
Odpisz
21 grudnia 2016, 07:18
Skoro była pustka, to gdzie był Bóg? Obok tej pustki?
Odpisz
21 grudnia 2016, 07:31
@Zenon_Smolik: Bóg istniał od zawsze jako duch. Nie mógł się znaleźć obok pustki czy w jakimkolwiek innym położeniu względem niej.
Odpisz
21 grudnia 2016, 18:05
@Mr_Kot: Nawet jak bait co całkiem mądry
Odpisz
21 grudnia 2016, 18:32
Skoro przed światem była pustka to skąd się niby wziął Bóg? Gdzie siedział jak niczego nie było?
Odpisz
21 grudnia 2016, 18:51
A ja myślę że Bóg stworzył ludzi tylko po to by oni stworzyli z kolei serię Uncharted.
Odpisz
21 grudnia 2016, 20:06
@Broski: Katolicyzm zakłada, że Bóg istniał od zawsze. I był tylko On. Pustka jest chyba pierwszą rzeczą jaką stworzył. Tak przynajmniej myślę. Ale mam lepsze pytanie. Dlaczego Lucyfer się zbuntował? Był on przecież wysokim aniołem, który pomagał przy tworzeniu słońca. Dlaczego upadł?
Odpisz
Edytowano - 21 grudnia 2016, 20:27
Dla mnie jest to strasznie nielogicznie, w sensie, że istnienie Boga. Niby istniał i stworzył pustkę? Pustka to nicość, jak mógł stworzyć nic? Bóg jest według mnie tylko wymysłem starożytnym, tak jak wszyscy bogowie posłużył do wyjaśniania zjawisk przyrodniczych i stworzenia świata. Później wykorzystywanie Boga się zmieniło, posłużył do omamiania ludzi, straszenia i zagarniania władzy i pieniędzy. A co do Twojego pytania to nie wiem czemu się Lucyfer zbuntował.
Odpisz
Edytowano - 21 grudnia 2016, 21:45
Lucyfer? Bóg bardzo kochał ludzi. Lucyfer wiedział, że człowiek jest od niego potężniejszy, lepszy w oczach Boga. Zbuntował się, za co został strącony. Szatan natomiast czuł nienawiść do człowieka. Jakim cudem coś zlepionego z błota może być lepsze od najpiękniejszego z aniołów? Właściwie to nawet bym ich rozumiał, nikt nie chce zejść na drugi plan.
Odpisz
22 grudnia 2016, 10:58
stworzył faceta bo chciał coś głupiego, a gdy chciał mieć mądra kobietę to do zaklęcia przez przypadek dodał słowo Ku*wa
Odpisz
18 listopada 2019, 22:25
@olekzpoznania: "Na początku było słowo, a słowo było u Boga, a Bogiem było słowo" ~ J 1. 1 Na początku była nicość i Bóg wymówiwszy słowo stalo się. "a słowo ciałem się stało" ~ nie pamiętam sigli. Ja też lubię odpowiadać na stare komentarze.
Odpisz
8 maja 2021, 21:55
@Mr_Kot: zdanie mam takie samo, ale każdy może wierzyć w co chce
Odpisz
10 maja 2021, 02:32
@stanley2007: nie ma dowodów, że Bóg istnieje lub nie, a jeżeli istnieje to nie wiemy w jakiej formie; wiara w jego istnienie lub nieistnienie może być jedynie rezultatem płytkiego lub zbyt głębokiego rozmyślania na ten temat
choć oczywiście możemy wyznawać religie (w tym ateizm) nawet gdy nie jesteśmy pewni ich słuszności
Odpisz
21 grudnia 2016, 07:40
A może Bóg stworzył małpę, która wyewulowała (nie umiem pisać, sory za błędy) w Adama, z którego powstała Ewa?
Odpisz
14 marca 2017, 11:55
@CukiereczeQ: Ale ty wiesz, że małpa też musiała z czegoś wyewoluować?
odkopywanie komentarzy sprzed 3 miesięcy takie fajne
Odpisz
14 marca 2017, 14:53
No to w takim razie wyewulowała z komórki, czy coś w tym stylu. Idk, nie znam się.
Odpisz
22 maja 2017, 17:38
@CukiereczeQ: Ale Adam i Ewa mieli dzieci...
Odpisz
12 stycznia 2018, 16:26
Pffff amator
Odpisz
21 grudnia 2016, 11:55
uwielbiam takie kontrowersyjne obrazki :') zawsze jest niezła inba w komentarzach.
Odpisz
22 grudnia 2016, 20:32
@Hank1212: ja też :') uwielbiam patrzeć na te gównoburze i baity xD
Odpisz
21 grudnia 2016, 21:54
człowiek powstał w drodze ewolucji takie gówno jak religia powinno być zakazane bo nas uwstecznia ( przynajmniej tych którzy się temu nie przeciwstawiają )
Odpisz
21 grudnia 2016, 14:20
To po co chodzisz na religię?
„XDDD”
Odpisz
21 grudnia 2016, 15:47
@Kolikon: Bo musi, ku*wa kiedy ci ludzie zrozumieją że te wszystkie ateistyczne dzieci chodzą na religię bo rodzice im karzą i czekają na niespodziewane nawrócenie znikąd.
Odpisz
21 grudnia 2016, 17:48
*każą (każe - kazać, karze - karać)
*przed że i bo stawia się przecinek
*wtrącenia np. przekleństwa odosobnia się przecinkami
Przykro mi, że Twoi rodzice nie pozwalają Ci chodzić na j. polski /s
Odpisz
21 grudnia 2016, 18:20
@Myszkapl: heh
Odpisz
18 grudnia 2016, 20:12
Tepe ateistyczne dziecko vs religia
Odpisz
18 grudnia 2016, 20:22
@Niszczyiel: Nie.
Odpisz
18 grudnia 2016, 22:21
@lulul: Tak.
Odpisz
18 grudnia 2016, 22:26
@Niszczyiel: To, że ktoś nadużywa emotikonek, nie znaczy od razu że jest tępy...
Odpisz
19 grudnia 2016, 07:17
@lulul: To po ch#j chodzi na religie.
Odpisz
19 grudnia 2016, 09:52
@Niszczyiel: Bo lubi.
Odpisz
19 grudnia 2016, 15:11
@Niszczyiel: Może dlatego, że decydują za nie rodzice, którzy mogą mieć nadzieję na cudowne nawrócenie
Odpisz
19 grudnia 2016, 15:41
@Niszczyiel: Wiesz, że to od rodziców zależy?
Odpisz
21 grudnia 2016, 10:18
@Niszczyiel: Chyba mądre ateistyczne dziecko
Odpisz
21 grudnia 2016, 10:29
@Niszczyiel: Czemu tępe? Podaj argumenty
Odpisz
21 grudnia 2016, 14:21
.
Odpisz
21 grudnia 2016, 15:09
@Niszczyiel: Czy dobrze rozumiem, według Ciebie każdy ateista jest tępy?
Odpisz
21 grudnia 2016, 16:07
@Niszczyiel: Ja zawsze byłem za tym ze w Biblii powstanie człowieka było ładnie opisane nie należy go brać na serio. A tak poza tym w dzisiejszych czasach nie można zaprzeczyć teorii ewolucji bo jest na to za dużo argumentów
Odpisz
21 grudnia 2016, 14:18
oyezu 100 komentarzy
w sumie już 101
Odpisz
19 grudnia 2016, 03:30
Po pierwsze to ten kto wymyślił to zadanie powinien polecieć i to od razu.
Widziałem tam niżej komentarze, że bóg nie wyklucza ewolucji i że stworzenie człowieka to taka metafora tak jak 7 dni, adam i ewa czyli też i grzech pierworodny to tak naprawdę sprawia, że cała religia się sypie ponieważ od prawdy absolutnej zawartej w biblii praktycznie wszystko stało się metaforą, ale Watykan nie mógł już nic po prostu zrobić jak przyjąć wszystkie fakty naukowe i jednocześnie dostosować swoją wersję.
Co do samego boga o ile nie ma dowodów na istnienie czy nieistnienie takiego bytu to nie ma on aktualnie żadnego sensu ani potrzeby istnienia, istota która niby się ujawnia pojedynczym ludziom, która nie miała swojego początku i istniała od zawsze, która niby daje wolną wolę wszystkim lecz gdy coś jej się zaczyna nie podobać unicestwia całe miasto albo i całą planetę, wszechpotężna istota która zrzuciła plagi na Egipcjan żeby wypuściła niewolników nie robi nawet tyle by wszyscy chociaż rodzili się cali i zdrowi.
Nie zaprzeczam że mogła gdzieś powstać istota wszechpotężna taka którą można by i nazwać bogiem, lecz na pewno nie był by to bóg jakiego przedstawiają religię, powiem więcej Hitler był by bardziej doceniony przez nią niż zwykły gość karmiący głodnych gdyż taka istota niebyła by ani dobra ani zła, ani by nas nie kochała ani też nienawidziła interesowało by ją raczej jak ktoś wykorzystuje swoje życie do realizowania swoich celów.
Odpisz
19 grudnia 2016, 18:11
@Hyberius: co XDDDD
(ofc tl;dr)
Odpisz
21 grudnia 2016, 06:50
@Hyberius: w sumie... to ma sens o.o
Odpisz
21 grudnia 2016, 07:30
@Hyberius: Religia powstała tak w ogóle po to żeby uzasadnić coś, czego starożytni nie umieli zrozumieć. Np. jak powstał świat, czemu jest dzień i noc... Teraz nauka to rozumie. Więc nie ma sensu w wiarę w bajki pokroju wszelkich religii.
Odpisz
21 grudnia 2016, 07:48
@Hyberius: Ja wiem tylko, że nic nie wiemy. Ewolucja, czy wielki wybuch to też przypuszczenia, nie jest to jednoznacznie potwierdzone. 7 dni to prawdopodobnie przenośnia, ale nigdy nic nie wiadomo. Każdy po śmierci dowie się, czy miał rację, nie ma sensu kłócić się na ziemi. Ja wierzę w tego Boga, ktoś wierzy w innego, ktoś nie wierzy w żadnego, każdy ma argumenty i wątpliwości, nikt nie ma 100% pewności.
Odpisz
21 grudnia 2016, 07:57
@Hyberius: Przy tym że Bóg unicestwia całe planety to jednak mocno skisłem XDDD
Odpisz
21 grudnia 2016, 08:39
@Anielka999: Teoria naukowa – całość logicznie spoistych uogólnień, wywnioskowanych na podstawie ustalonych faktów naukowych i powiązanych z dotychczasowym stanem nauki. Ma na celu wyjaśnienie przyczyny lub układu przyczyn, warunków, okoliczności powstawania i określonego przebiegu danego zjawiska.
Odpisz
21 grudnia 2016, 10:05
@Anielka999: mylisz teorię naukową z teorią "potocznie". Nie chce mi się rozpisywać więc zacytuję wikipedię, bo jest tam to dość dobrze opisane:
"Teoria naukowa – całość logicznie spoistych uogólnień, wywnioskowanych na podstawie ustalonych faktów naukowych i powiązanych z dotychczasowym stanem nauki. Ma na celu wyjaśnienie przyczyny lub układu przyczyn, warunków, okoliczności powstawania i określonego przebiegu danego zjawiska. Jest podsumowaniem wyników szczegółowych pracy naukowej. Wieńczy badania naukowe."
"Teoria naukowa jest najbardziej rzetelną, rygorystyczną i kompletną formą wiedzy naukowej. Odróżnia ją to od potocznego rozumienia słowa teoria, które sugeruje spekulatywność charakterystyczną dla hipotezy naukowej"
TL;DR - teoria naukowa to najbardziej rzetelna forma wiedzy naukowej i jest czymś co zostało w jakiś sposób udowodnione (np. matematycznie, w wyniku obserwacji).
Odpisz
21 grudnia 2016, 13:24
@kamykPL: Czym innym był potop, jeśli był(nie ma na niego żadnych dowodów) jak nie unicestwieniem praktycznie całego życia.
Odpisz
Edytowano - 18 grudnia 2016, 21:06
Pewnego razu na kartkówce miałem pytanie "Kto napisał Pismo Święte?". Moja odpowiedź to "ludzie", bo nie znałem ani nazwiska ani pseudonimu. Gdy spytałem z ciekawości jaka była poprawna odpowiedź usłyszałem: Bóg.
Usłyszałem, że jestem niewierzący i powinienem nie chodzić na religię.
Wtedy jeszcze byłem.
Odpisz
21 grudnia 2016, 11:57
@Sputnik: Tak właściwie to miałeś rację, bo PŚ napisali ludzie rzekomo natchnieni przez Boga... ale nadal ludzie.
Odpisz
Edytowano - 18 grudnia 2016, 20:31
Ale te pytania nie są sprzeczne w ogóle
Biblia nie wyklucza teori ewolucji bo tam stworzenie człowieka to tylko metafora
Odpisz
Edytowano - 18 grudnia 2016, 20:33
@lorax12: ta bo mógł stworzyć małpy i one potem się szybciej rozwinęły (czy coś)
Odpisz
18 grudnia 2016, 20:36
@DziwnyPan: albo dał początek pierwotniakom skoro stworzył całe życie
Odpisz
18 grudnia 2016, 20:56
@lorax12: a potem sobie Adama i Ewę stworzył
Odpisz
18 grudnia 2016, 20:59
@DziwnyPan: Pierwsza była Llith
Odpisz
18 grudnia 2016, 21:03
@lorax12: Serio? Dopóki nie było bardzo silnych dowodów ewolucji Kościół utrzymywał, że stworzył człowieka jakiego mamy teraz. Jak dowody się pojawiły to wraz z nimi metafory.
Odpisz
18 grudnia 2016, 21:06
@Sputnik: Co ku*wa poradzisz?
Nikt już nie wie jak było naprawdę *wzruszenie rąk*
Odpisz
18 grudnia 2016, 23:52
@lorax12: no to moja katechetka nie uznaje teorii ewolucji w ogole, to co w piśmie/biblii było naprawde. Czyli wg. niej bóg strzelił palcami i człowiek pojawił się na ziemi...
Odpisz
19 grudnia 2016, 06:45
@nata127: Na katoli nic nie poradzisz
Odpisz
21 grudnia 2016, 06:07
@nata127: Widziałem wielu ludzi co nie uznawali teorii ewolucji. Niekoniecznie wierzących.
Odpisz
21 grudnia 2016, 10:27
@lorax12: Welp, nic nie mam do żadnej wiary, ale jeśli tak to interpretujesz, to czemu sam Bóg niemógłby być metaforą?
Odpisz
21 grudnia 2016, 10:39
@SetAbominae: dla mnie mógłby być ale jak ktoś z klasy podsunął coś takiego to się zrobiła czerwona na twarzy i prawie wykrzyczała żeby nie opowiadał herezji ;-;
Odpisz
Edytowano - 21 grudnia 2016, 10:16
Mam nadzieję że to na przyrodzie? Proszę powiedzcie że tak...
Edit: Że to NIE na przyrodzie?
Odpisz
21 grudnia 2016, 08:46
cóż za piękna gównoburza
Odpisz
18 grudnia 2016, 19:58
Bo był samotny
Odpisz
21 grudnia 2016, 08:01
@Jasnowidz: Albo chciał żeby miał go kto wielbić
Odpisz
21 grudnia 2016, 07:38
Kurde, jeden popcorn nie starczył mi na wszystkie komentarze.
Odpisz
21 grudnia 2016, 07:36
Bóg był małpą z której wyelowyował w Człowieka jakiego znamy obecnie. (kropka zgody pomiędzy wierzącymi i nie wierzącymi)
Odpisz