@Mikatrix: ucz się C++ do tworzenia gier tekstowych. Fajnym (moim zdaniem) środowiskiem jest Code::Blocks a stroną, którą polecam do nauki jest cpp0x(kropka)pl
@JakubJJJ: Od kiedy to C++ jest tylko na Windows? C++ jest wieloplatformowy, to kwestia kompilatora i dostępności odpowiednich bibliotek. Faktem jest, że jeśli korzystasz z bibliotek M. Visual C++, to nie przełożysz tego na gcc, ale tak długo, jak długo korzystasz tylko z podstawowych bibliotek, tak długo uruchomisz swój program wszędzie.
@Mikatrix: C++ nigdy nie opanowałem. Od razu z C przeskoczyłem do C#, potem do Javy. Spotkałem się z opinią, że faktycznie lepiej zacząć jest od C niż od Javy, bo warto, by programista znał pojęcie przydzielania pamięci i posługiwania się wskaźnikami - acz znam paru dobrych programistów, którzy od Javy właśnie zaczęli.
Więc:
1. Obczaj jakiś 20-stopniowy kurs C w necie.
2. Obczaj jakiś 20-stopniowy kurs Javy lub C++ w necie.
3. Zdobądź parę dobrych książek do programowania obiektowego (Polecam serię "Head First" - czasami tłumaczoną na "Rusz Głową" - książki Java, Wzorce Projektowe, Analiza i projektowanie obiektowe). W kwestii C++ niestety nie poratuję Cię literaturą, acz Wzorce Projektowe i Analiza przydają się niezależnie od języka.
4. Teraz, żeby się nie zniechęcać, możesz obczaić bibliotekę Minecraft Forge i napisać jakiegoś moda do Minecrafta.
5. Poszukaj jakiejś dobrej szkoły - czy to na poziomie technikum, czy liceum lub studiów wyższych. Bro tip jest taki, że nie musisz jej kończyć, by zostać dobrym programistą - ze dwa lata wystarczą, jeśli jesteś pilny.
6. Jeszcze zanim skończysz szkołę postaraj się ogarnąć jakieś praktyki - zdobędziesz o wiele bardziej praktyczną wiedzę i doświadczenie, a hajs zawsze Ci się przyda.
@Mikatrix: Jak rozumiem, ma to być prosty program, który w okienku wyświetla tekst i wczytuje proste odpowiedzi gracza typu A, B, C? Ja np. trochę znam C++ i powiem ze swojej strony, że tego typu program nie wymaga wielkich nakładów pracy w tym języku (jeśli mówimy o super-prostej wersji), więc mógłbyś spróbować C++. Plus jest taki, że jeśli faktycznie ogarniesz chociażby podstawy, to masz od razu łatwiejszy start w przypadku innych języków.
Warto byłoby się jeszcze przyjrzeć Pythonowi, podobno jest świetnym językiem dla początkujących. Ale to zasłyszana opinia, osobiście nie znam tego języka.
@Mikatrix: Wiesz, grę tekstową możesz w szczególności napisać
- w postaci pliku .BAT
- w skrypcie w .sh (Linux lub Windows z zainstalowanym Cygwinem)
- jako makro w Wordzie
Jeśli Ci się spieszy, w sumie widziałem kiedyś taką stronkę z tekstowymi RPG, gdzie można było napisać własne. Wygooglaj choice of games (zarzuciłbym linkiem, ale jeja filtruje takie komentarze).
Właściwie dla tekstówki język programowania nie ma tak dużego znaczenia. Nawet C czy Perl da radę, acz radzę zapoznać się z podstawami - tak byś wiedział, co to jest zmienna i jak obsługiwać stringi.
@SynMarsa: dobry kurs c++ jest na stronie shebang(kropka)pl najlepsze jest to że moja nauczycielka od inny znalazła ta stronę A tu dam screena ze to nie pornole
@SynMarsa: Chodziło mi raczej o coś ala Pokemony. Chcę to zrobić głównie po to, aby pokazać samemu sobie, że umiem.
Może jak mi się spodoba programowanie, to zrobię z tego coś porządnego.
@Mikatrix: Czyli widzi ci się gra, w której bohater ma szereg cech (hp, atak, kasa itp.) i ma do czynienia z innymi obiektami o podobnych cechach? To są cechy języka obiektowego, tak więc C++ byłby dobrym wyborem, ale każdy inny język obiektowy, jak np. Java, też się nada. Minusem jaki stoi na przeszkodzie w przypadku C++ jest jego trudność - początek nie będzie należał do najłatwiejszych.
@Mikatrix: pamiętaj że pierwsza gra jest zawsze gównem
zacznij od napisania jakiegoś gówna i ucz się na tym co ci się z tym nie podoba. poprawiaj to, a potem napisz grę którą chcesz od razu bez takich crapowych zarodków
oczywiście najpierw musisz dobrze poznać język. Musisz się nauczyć pojęć typu: zmienna, tablica 1, 2 i więcej-wymiarowa, obiekt, klasa, konstruktor, destruktor, funkcja
@SynMarsa: Czy shisart (nie wiem jak się to pisze) jest dobry na początek? Bo mój kolega go ogarnia i mógłby mi trochę pomóc i ogólnie fajnie by było znać ten sam język ale nie wiem czy jest on dobry na początek :v
Mam pytanie. Na jakim hostingu zrobić grę przeglądarkowa. Forum już mam. Blisko 500 osób. Chodzi mi o hosting który nie blokuje możliwości zrobienia gierki tak jak cba pl
@sucy_manbavaran: Hostinger dalej jest darmowy (miesiąc temu brałem tam hosting), acz mocno przycięli możliwości darmowego hostingu, więc koniec końców kupiłem podstawowy plan.
@piotrekw2007: Inaczej Baltie. Tego programu nie należy nazywać programowaniem. Programowanie to pisanie programów albo gier, a nie stawianie klocków w toalecie by jakiś magik zrobił jeden krok.
@Lujis: są takie silniki w ktòrych niemusisz w ogóle programować (linijkowo) tylko poprostu dołączasz bloczki nie są idealne ale na średnie gry się nadają
@cichyadam: Tyle że właśnie zrozumienie jak działa algorytm, jest najważniejszą podstawą. A na prawdziwym kodzie niewiele widać, gdyż jest zbyt skomplikowany.
@Mikatrix: Zależy dla kogo. Taki Scratch dla uczniów podstawówki może być okej, ale już gimnazjaliści jak najbardziej są w stanie obsługiwać np. Pythona i doskonale zorientować się czego jaka linijka dotyczy.
Komentarze
Odśwież18 października 2017, 20:59
Mam pytanie. Jak zacząć przygodę z programowaniem, w kierunku tworzenia gier tekstowych i chatbota?
Odpisz
18 października 2017, 21:03
@Mikatrix: ucz się C++ do tworzenia gier tekstowych. Fajnym (moim zdaniem) środowiskiem jest Code::Blocks a stroną, którą polecam do nauki jest cpp0x(kropka)pl
Odpisz
18 października 2017, 21:03
@kloklo1: Dziękuję.
Odpisz
18 października 2017, 21:06
@kloklo1: C++ jest tylko na Windows. Lepszy jest Java bo jest multiplatformowa.
Odpisz
18 października 2017, 21:08
@JakubJJJ: Acha. Też dziękuję. Ale słyszałem kiedyś że Java zamula i jest zbugowana.
Odpisz
18 października 2017, 21:20
@JakubJJJ: Od kiedy to C++ jest tylko na Windows? C++ jest wieloplatformowy, to kwestia kompilatora i dostępności odpowiednich bibliotek. Faktem jest, że jeśli korzystasz z bibliotek M. Visual C++, to nie przełożysz tego na gcc, ale tak długo, jak długo korzystasz tylko z podstawowych bibliotek, tak długo uruchomisz swój program wszędzie.
Odpisz
18 października 2017, 21:24
@Mikatrix: C++ nigdy nie opanowałem. Od razu z C przeskoczyłem do C#, potem do Javy. Spotkałem się z opinią, że faktycznie lepiej zacząć jest od C niż od Javy, bo warto, by programista znał pojęcie przydzielania pamięci i posługiwania się wskaźnikami - acz znam paru dobrych programistów, którzy od Javy właśnie zaczęli.
Więc:
1. Obczaj jakiś 20-stopniowy kurs C w necie.
2. Obczaj jakiś 20-stopniowy kurs Javy lub C++ w necie.
3. Zdobądź parę dobrych książek do programowania obiektowego (Polecam serię "Head First" - czasami tłumaczoną na "Rusz Głową" - książki Java, Wzorce Projektowe, Analiza i projektowanie obiektowe). W kwestii C++ niestety nie poratuję Cię literaturą, acz Wzorce Projektowe i Analiza przydają się niezależnie od języka.
4. Teraz, żeby się nie zniechęcać, możesz obczaić bibliotekę Minecraft Forge i napisać jakiegoś moda do Minecrafta.
5. Poszukaj jakiejś dobrej szkoły - czy to na poziomie technikum, czy liceum lub studiów wyższych. Bro tip jest taki, że nie musisz jej kończyć, by zostać dobrym programistą - ze dwa lata wystarczą, jeśli jesteś pilny.
6. Jeszcze zanim skończysz szkołę postaraj się ogarnąć jakieś praktyki - zdobędziesz o wiele bardziej praktyczną wiedzę i doświadczenie, a hajs zawsze Ci się przyda.
Odpisz
18 października 2017, 21:24
@Mikatrix: No, nie jest najlepsza jeśli chodzi o wydajność.
Odpisz
18 października 2017, 21:28
@SynMarsa: Ja chcę napisać grę tekstową, a nie zostać PC master co ci zainstaluje Linuxa na kalkulatorze. Ale też dziękuję.
Odpisz
18 października 2017, 21:29
Wystarczy popatrzeć na Minecraft.
Odpisz
Edytowano - 18 października 2017, 21:40
@Mikatrix: Jak rozumiem, ma to być prosty program, który w okienku wyświetla tekst i wczytuje proste odpowiedzi gracza typu A, B, C? Ja np. trochę znam C++ i powiem ze swojej strony, że tego typu program nie wymaga wielkich nakładów pracy w tym języku (jeśli mówimy o super-prostej wersji), więc mógłbyś spróbować C++. Plus jest taki, że jeśli faktycznie ogarniesz chociażby podstawy, to masz od razu łatwiejszy start w przypadku innych języków.
Warto byłoby się jeszcze przyjrzeć Pythonowi, podobno jest świetnym językiem dla początkujących. Ale to zasłyszana opinia, osobiście nie znam tego języka.
Odpisz
18 października 2017, 21:40
@Mikatrix: Wiesz, grę tekstową możesz w szczególności napisać
- w postaci pliku .BAT
- w skrypcie w .sh (Linux lub Windows z zainstalowanym Cygwinem)
- jako makro w Wordzie
Jeśli Ci się spieszy, w sumie widziałem kiedyś taką stronkę z tekstowymi RPG, gdzie można było napisać własne. Wygooglaj choice of games (zarzuciłbym linkiem, ale jeja filtruje takie komentarze).
Właściwie dla tekstówki język programowania nie ma tak dużego znaczenia. Nawet C czy Perl da radę, acz radzę zapoznać się z podstawami - tak byś wiedział, co to jest zmienna i jak obsługiwać stringi.
Odpisz
18 października 2017, 21:50
@SynMarsa: dobry kurs c++ jest na stronie shebang(kropka)pl najlepsze jest to że moja nauczycielka od inny znalazła ta stronę A tu dam screena ze to nie pornole
Odpisz
Edytowano - 18 października 2017, 21:59
@SynMarsa: Chodziło mi raczej o coś ala Pokemony. Chcę to zrobić głównie po to, aby pokazać samemu sobie, że umiem.
Może jak mi się spodoba programowanie, to zrobię z tego coś porządnego.
Odpisz
Edytowano - 18 października 2017, 22:11
@Mikatrix: Czyli widzi ci się gra, w której bohater ma szereg cech (hp, atak, kasa itp.) i ma do czynienia z innymi obiektami o podobnych cechach? To są cechy języka obiektowego, tak więc C++ byłby dobrym wyborem, ale każdy inny język obiektowy, jak np. Java, też się nada. Minusem jaki stoi na przeszkodzie w przypadku C++ jest jego trudność - początek nie będzie należał do najłatwiejszych.
Odpisz
18 października 2017, 22:12
@alfonsinio: Wszystko w imieniu pokazania sobie, że potrafię coś osiągnąć.
Odpisz
18 października 2017, 22:43
@Mikatrix: No cóż, co kto lubi. Pamiętaj, że proces tworzenia gier jest długi i pełen porażek, więc musisz uzbroić się w cierpliwość.
Odpisz
18 października 2017, 22:57
@Mikatrix: Polecam zacząć od jakiś prostych gierek typu Skratch albo LOGO
Odpisz
18 października 2017, 23:00
Mam to już za sobą.
Odpisz
18 października 2017, 23:01
@Mikatrix: to zacznij w Batchu. Prosty do nauczenia i nie zaczynaj od razu w c++ bo tego nie ogarniesz
Odpisz
18 października 2017, 23:08
Zacznę od C.
Odpisz
18 października 2017, 23:08
@Mikatrix: C to C++ z mniejszą paletą możliwości
Odpisz
19 października 2017, 07:02
@Mikatrix: pamiętaj że pierwsza gra jest zawsze gównem
zacznij od napisania jakiegoś gówna i ucz się na tym co ci się z tym nie podoba. poprawiaj to, a potem napisz grę którą chcesz od razu bez takich crapowych zarodków
oczywiście najpierw musisz dobrze poznać język. Musisz się nauczyć pojęć typu: zmienna, tablica 1, 2 i więcej-wymiarowa, obiekt, klasa, konstruktor, destruktor, funkcja
polecam pythona
Odpisz
19 października 2017, 15:40
@Mikatrix: ja zacząłem od Pythona i Javascript i się uczę ich
Odpisz
21 października 2017, 19:55
@SynMarsa: Czy shisart (nie wiem jak się to pisze) jest dobry na początek? Bo mój kolega go ogarnia i mógłby mi trochę pomóc i ogólnie fajnie by było znać ten sam język ale nie wiem czy jest on dobry na początek :v
Odpisz
21 października 2017, 20:04
chodzi ci o C#?
(si szarp)
Odpisz
21 października 2017, 20:28
@daglasio: Szczerze to nie wiem, ale chyba tak. (no mój kolega to wymawial tak jak ty więc chyba tak)
Odpisz
21 października 2017, 20:54
@Mikatrix: proponuję poradniki Mirosława Zelenta. Są na yt
Odpisz
22 października 2017, 14:06
@JakubJJJ: Mówić ,że java jest lepsza ,bo działa na każdej platformie to jak mówić ,że anal jest najlepszy ,bo działa na każdej płci.
Odpisz
22 października 2017, 15:25
@DiKarpio: rozje**les
Odpisz
28 kwietnia 2018, 20:27
@Mikatrix: napisałeś to?
Odpisz
21 października 2017, 21:38
Mam pytanie. Na jakim hostingu zrobić grę przeglądarkowa. Forum już mam. Blisko 500 osób. Chodzi mi o hosting który nie blokuje możliwości zrobienia gierki tak jak cba pl
Odpisz
Edytowano - 21 października 2017, 22:24
@Next01: Korde ja dopiero sieci zaczymam... nie wiem czy ci ktoś tutaj odpowie stary
Odpisz
21 października 2017, 22:28
@NitroNinja: kurde szkoda, no nie będę płacił hostingom po 20zł za to żeby sprawdzić czy tam się da. Chce konkret i piszę grę.
Odpisz
21 października 2017, 22:31
@Next01: sam chcę się zabrać za pisanie gry. Rpga dokładnie
a ty jaką piszesz
Odpisz
22 października 2017, 01:23
@Next01: Podejrzewam, że hostinger dałby radę. Acz jak pojawią się gracze, pewnie będziesz musiał wykupić premium, bo transferem nie wyrobisz
Odpisz
22 października 2017, 07:46
@SynMarsa: hostinger chyba już nie jest darmowy, ale ja tam jakąś gre wstawiłam (projekt na lekcje jakiś crap) to powinno się dać
Odpisz
22 października 2017, 10:16
@sucy_manbavaran: Hostinger dalej jest darmowy (miesiąc temu brałem tam hosting), acz mocno przycięli możliwości darmowego hostingu, więc koniec końców kupiłem podstawowy plan.
Odpisz
18 października 2017, 20:54
jaki magik?
Odpisz
18 października 2017, 20:55
@piotrekw2007: taki program edukacyjny w szkole co niby uczy programować, a kodu tam ni zobaczysz
Odpisz
18 października 2017, 21:51
@piotrekw2007: skoczny
Odpisz
21 października 2017, 21:03
@piotrekw2007: Inaczej Baltie. Tego programu nie należy nazywać programowaniem. Programowanie to pisanie programów albo gier, a nie stawianie klocków w toalecie by jakiś magik zrobił jeden krok.
Odpisz
21 października 2017, 23:43
@Lujis: są takie silniki w ktòrych niemusisz w ogóle programować (linijkowo) tylko poprostu dołączasz bloczki nie są idealne ale na średnie gry się nadają
Odpisz
21 października 2017, 23:51
@Strex: Tak, ale programowanie klockowe w stylu Baltie to już nie jest prawdziwe programowanie, ale te silniki gier to już jest programowanie.
Odpisz
19 października 2017, 10:04
Kiedy zrobisz w Magiku swój pierwszy program i skaczesz z radości.
Odpisz
20 października 2017, 21:42
@eretann:
Odpisz
18 października 2017, 20:59
Albo scratch
Odpisz
18 października 2017, 21:06
@cichyadam: Tyle że właśnie zrozumienie jak działa algorytm, jest najważniejszą podstawą. A na prawdziwym kodzie niewiele widać, gdyż jest zbyt skomplikowany.
Odpisz
19 października 2017, 06:11
@cichyadam: O nie, przypomniałeś mi o tym, jak w wieku 8 lat opanowałam Scratch'a i myślałam, że jestem 'peunoprawnom programistkom'
Odpisz
22 października 2017, 14:54
@Mikatrix: Zależy dla kogo. Taki Scratch dla uczniów podstawówki może być okej, ale już gimnazjaliści jak najbardziej są w stanie obsługiwać np. Pythona i doskonale zorientować się czego jaka linijka dotyczy.
Odpisz
18 października 2017, 22:18
#team logomocja
Odpisz
18 października 2017, 21:09
Ja ucze sie programować w Scratchu i nawet mi wychodzi
Odpisz
18 października 2017, 20:55
Za to jest zajebistym skoczkiem okiennym.
Odpisz