@Baca_online: W kosmosie, weźmy orbitę Ziemi na przykład. Non stop spadamy, lecz jesteśmy za szybcy żeby spaść na powierzchnię. Stąd uczucie nieważkości.
Lecz kiedy będziemy w samolocie, i ten nagle wpadnie w przeciągnięcie, to te z będzie nieważkość? Bo nie jestem do końca pewny.
wszystko to jest zależne. jest np. taka firma, w której właśnie się robi takie loty - najpierw do góry, a potem w dół z przyśpieszeniem ziemskim. wewnątrz się wtedy uzyskuje stan nieważkości, bo nie czujemy spadania. więc... chyba mamy rację.
to nie jest niewazkosc nie chce pisac tu ksiazki o tym jakie to zjawisko al epolega ono na roznicy cisnien pomiedzy powietrzem pod i nad skrzydlami samolotu
@Pawello20102: Jak już to po prawej, natomiast obydwa "dmuchają" powietrzem w samolocik, który utrzymuje się w tych strumieniach. W twojej wersji po chwili roz*ebałby się na jednym z wiatraków.
Komentarze
Odśwież8 kwietnia 2013, 14:33
fizyka-tego nie ogarniesz
Odpisz
6 kwietnia 2013, 12:18
nieważkość, czyli nie-ważki, czyli "nie waży" i to jest osiągane tylko w kosmosie. na gifie mamy lewitację.
Odpisz
6 kwietnia 2013, 12:37
@Baca_online: W kosmosie, weźmy orbitę Ziemi na przykład. Non stop spadamy, lecz jesteśmy za szybcy żeby spaść na powierzchnię. Stąd uczucie nieważkości.
Lecz kiedy będziemy w samolocie, i ten nagle wpadnie w przeciągnięcie, to te z będzie nieważkość? Bo nie jestem do końca pewny.
Odpisz
6 kwietnia 2013, 18:59
wszystko to jest zależne. jest np. taka firma, w której właśnie się robi takie loty - najpierw do góry, a potem w dół z przyśpieszeniem ziemskim. wewnątrz się wtedy uzyskuje stan nieważkości, bo nie czujemy spadania. więc... chyba mamy rację.
Odpisz
6 kwietnia 2013, 17:40
A teraz spójrzcie na wiatrak po lewej widać że
skopiowane
Odpisz
6 kwietnia 2013, 09:02
To jest możliwe?
Odpisz
6 kwietnia 2013, 12:02
@Serphis: Tak. To tak jakbyś był w jądrze Ziemi, z każdej strony oddziaływałaby taka sama siła i byłbyś w bezruchu.
Odpisz
6 kwietnia 2013, 09:28
to nie jest niewazkosc nie chce pisac tu ksiazki o tym jakie to zjawisko al epolega ono na roznicy cisnien pomiedzy powietrzem pod i nad skrzydlami samolotu
Odpisz
3 kwietnia 2013, 17:09
Może się nie znam. Ale to nie jest stan nieważkości.
Odpisz
6 kwietnia 2013, 07:23
Zgadza się. Wiatrak po lewej jest włączony "do tyłu", tzn. ciągnie powietrze, więc samolocik po prostu "leci" w strumieniu powietrza.
Odpisz
6 kwietnia 2013, 08:14
@Pawello20102: Jak już to po prawej, natomiast obydwa "dmuchają" powietrzem w samolocik, który utrzymuje się w tych strumieniach. W twojej wersji po chwili roz*ebałby się na jednym z wiatraków.
Odpisz