@M_ateo_: nie nie było plan był taki, że Polska przetrzymie Niemcy przez te 2 miesiące, a Anglia i Francja się zmobilizują, a że Polska została zniszczona szybciej to nie ich wina
@oceanaus: sojusz polegał na tym że w chwili kiedy Polska zostanie zaatakowana, Anglia i Francja pomoże nam militarnie. nie pierdziel o mobilizacji bo mobilizacja by im z tydzień zajęła. pominę fakt że już zdradzili i sprzedali Europę Hitlerowi kiedy był Anschluss. już wtedy powinni najechać na III Rzeszę i by nie było WW2. tak naprawdę to po części wojna wybuchła przez Francję i Anglię bo jak jak pi*dy bały się sprzeciwić Hitlerowi.
@M_ateo_1: Anglia i Francja nie bały się Hitlera. Bały się jedynie , ze znów wybuchnie konflikt na skale światowa , który znów przyniesie jedynie rozpacz , smierć i zniszczenie. Poza tym Anschluss był na państwie Austriackim , który z wielkim chęcią przyłączył się do III Rzeszy.
@M_ateo_1: Polska zobowiązała się utrzymać dwa miesiące Z JEDNOLITYM FRONTEM.
Francja zobowiązała się rozpocząć działania wojenne dopiero minimum po dwóch tygodniach bo tyle czasu wymagała mobilizacja wojsk.
Ponadto wojska Francuskie rozpoczęły działania zaczepne ale przypomnę że Niemcy trzymali na LINII FERDYNANDA ponad 40 dywizji. Więc nie były to małe siły i wystarczyły żeby bronić umocnionych pozycji przed ofensywą Francuską. Przypomnę że wojsko niemieckie było pod Warszawą już 8 Września. Pod Lwowem 12 września a pod Brześciem 13 Września. Jeszcze tylko dodam jakby zaraz ktoś miał napisać, że mogli próbować przebić się przez linię Zygfryda. Amerykanie od września 1944 potrzebowali chyba 5 miesięcy mając nowoczesna artylerię, olbrzymią przewagę liczebną, techniczną, powietrzna zaopatrzeniową i każdą inną. Mieli niemal nieskończone zasoby amunicji a mimo to zajęło im to aż tyle czasu. Nie wiem, czy Francuzi byliby to w stanie zrobić w tamtym czasie. Słusznie podjęli decyzję o zachowaniu amunicji na obronę szczególnie patrząc na to, że już po 2 miesiacach Niemcy przerzucili tam większość sił z Polski, którta miała się bronić 3 miesiące a broniła się tydzień.
Dodatkowo nie było żadnej zdrady. Francuzi i Brytole przecież nie sprzymierzyli się z Niemcami , wiec o żadnej zdradzie nie można mówić.
I jeszcze , słyszałeś o czymś takim jak ofensywa w Saarze ?
@M_ateo_1: 3v1 hmmm? Polska, Francja i Wielka Brytania, po pierwsze tonawet gdyby mieli te 70 dywizji co jest dosyć nie dorzecznym według mnie, ale ok to musieli by przejść przez linie Ferdynanda, po drugie Wielkie Brytania też musiała się zmobilizować oraz potem dopłynąć do Francji więc potrwało by do trochę dłużej więc by było już 2v1, a to by im się trochę nie opłacało, ponieważ jak nie było Polski to komu mieli pomagać?
@M_ateo_1: Akurat te informacje o datach to nie są tutaj ważne , po prostu skopiowałem swój komentarz , z wątku niżej , gdzie była mowa jeszcze o konferencji w Abbevile. I nie złamano żadnego sojuszu. Francuzi wypowiedzieli wojnę Niemcom wiec wciąż nie złamali swojej części umowy. Polacy byli zobowiązani do wytrzymania 2 miesięcy stopniowej defensywy , by Alianci mogli zmobilizować , przygotować i ruszyć. Takie były warunki umowy między Polska a Aliantami. Nie zapominajmy też, że Hitler natychmiast rzucił na zachód wszystko czym dysponował, a w miarę postępów w Polsce przerzucał tam coraz nowe oddziały. A że armia niemiecka liczyła 2,3 mil żołnierzy, zaś przeciw Polsce ruszyło 1,3 mil, więc naprawdę nawet ten pierwszy rzut był liczny. Już w momencie podpisania Paktu, na pytanie Stalina, Ribbentrop stwierdził, że armia niemiecka nad Renem ma 5-krotną przewagę nad obsadą Linii Maginote’a. Może się przechwalał, może nie. Ale raczej to drugie.
Dodatkowo teraz mnie zniszczyłeś xd Armia francuska była słabsza od armii niemieckiej. Franzuci byli silniejsi tylko na papierze. Górowali jedynie w ilości artylerii nad Niemcami ,bo w piechocie i lotnictwie Niemcy zarówno jakościowo, jak i liczebnie byli silniejsi. Trochę inaczej było z czołgami - te wartościowe były rozdzielone po dywizjach piechoty, zaś blisko 1/4 całej francuskiej siły pancernej stanowiły bezwartościowe FT.
@M_ateo_1: jasne, masz racje, Czechosłowacja zostala zdradzona przez aliantów, co im sie czkawką odbilo, bo gdyby Wehrmacht zaatakował to Hitler zostalby obalony, bo związany byl spisek wśród wysokich stopniem ranga wojskowych.
Natomiast Francja i Wielka Brytania nie dotrzymaly swoich umów względem Polski w takim stopniu jak i Polska wzgledem aliantów. Podważanie argumentów tekstem "czy w tej bajce byly smoki" jest bardzo słabe i nie ma wartości merytorycznej w dyskusji.
To dlaczego Generał Kutrzeba powiedział, że żeby Francja zyskała zdolność operacyjną w ofensywie to musi minąć przynajmniej trzy miesiące jeśli nie dłużej
@MisterDomin34: Co ty pie**olisz za przeproszeniem ? Jak kolega pisał wyżej , nie możliwa była by mobilizacja wojska w 3 dni oraz ulokowanie go w wyznaczonych miejscach. Tydzień mogłoby to potrwać w państwie z niesamowita logistyka i świetnym łańcuchu przekazywania informacji.
Uwielbiam jak ujawniają się pseudo historycy którzy gdzieś u HBC itp wysłuchali jakie bzdur i teraz uważają się za geniuszy.
„Bo pszeciesz Anglicy i Francusy zdradziły Wielką Bolsgę hur hur hur „
Głupota i tyle
Polska zobowiązała się utrzymać dwa miesiące Z JEDNOLITYM FRONTEM.
Francja zobowiązała się rozpocząć działania wojenne dopiero minimum po dwóch tygodniach bo tyle czasu wymagała mobilizacja wojsk.
Ponadto wojska Francuskie rozpoczęły działania zaczepne ale przypomnę że Niemcy trzymali na LINII FERDYNANDA ponad 40 dywizji. Więc nie były to małe siły i wystarczyły żeby bronić umocnionych pozycji przed ofensywą Francuską. Przypomnę że wojsko niemieckie było pod Warszawą już 8 Września. Pod Lwowem 12 września a pod Brześciem 13 Września. Jeszcze tylko dodam jakby zaraz ktoś miał napisać, że mogli próbować przebić się przez linię Zygfryda. Amerykanie od września 1944 potrzebowali chyba 5 miesięcy mając nowoczesna artylerię, olbrzymią przewagę liczebną, techniczną, powietrzna zaopatrzeniową i każdą inną. Mieli niemal nieskończone zasoby amunicji a mimo to zajęło im to aż tyle czasu. Nie wiem, czy Francuzi byliby to w stanie zrobić w tamtym czasie. Słusznie podjęli decyzję o zachowaniu amunicji na obronę szczególnie patrząc na to, że już po 2 miesiacach Niemcy przerzucili tam większość sił z Polski, którta miała się bronić 3 miesiące a broniła się tydzień.
No tak , bo ofensywa przez linie Zygfryda byłaby genialna. Poza tym jak mówię. Polacy nie wypełnili swoich zobowiązań to i Alianci niezbyt mogli , zwłaszcza gdy widziano już ze sprawa Polska jest przesadzona. Żadna ofensywa nie wchodziła w grę. Słusznie podjęli decyzję o zachowaniu amunicji na obronę szczególnie patrząc na to, że już po 2 miesiacach Niemcy przerzucili tam większość sił z Polski, którta miała się bronić 3 miesiące a broniła się tydzień.
Czy ty w ogóle przeczytałeś to co ci wypisałem ? Czy może nie przyswajasz tego sobie i tylko - „Wielka Bolzga zdradzona , Francuzi to tchórze hur hur hur hur” ?
Komentarze
Odśwież8 kwietnia 2018, 10:41
@M_ateo_: nie nie było plan był taki, że Polska przetrzymie Niemcy przez te 2 miesiące, a Anglia i Francja się zmobilizują, a że Polska została zniszczona szybciej to nie ich wina
Odpisz
8 kwietnia 2018, 16:58
@oceanaus: sojusz polegał na tym że w chwili kiedy Polska zostanie zaatakowana, Anglia i Francja pomoże nam militarnie. nie pierdziel o mobilizacji bo mobilizacja by im z tydzień zajęła. pominę fakt że już zdradzili i sprzedali Europę Hitlerowi kiedy był Anschluss. już wtedy powinni najechać na III Rzeszę i by nie było WW2. tak naprawdę to po części wojna wybuchła przez Francję i Anglię bo jak jak pi*dy bały się sprzeciwić Hitlerowi.
Odpisz
8 kwietnia 2018, 17:18
@M_ateo_1: Czy ty znasz generała Kutrzebe?
Odpisz
8 kwietnia 2018, 20:09
@oceanaus: ta, a co?
Odpisz
8 kwietnia 2018, 20:15
@M_ateo_1: a wiesz co powiedział?
Odpisz
Edytowano - 24 kwietnia 2018, 21:29
@M_ateo_1: Anglia i Francja nie bały się Hitlera. Bały się jedynie , ze znów wybuchnie konflikt na skale światowa , który znów przyniesie jedynie rozpacz , smierć i zniszczenie. Poza tym Anschluss był na państwie Austriackim , który z wielkim chęcią przyłączył się do III Rzeszy.
Odpisz
25 kwietnia 2018, 19:08
@Hefcom: to nie zmienia faktu że nas zdradzili. poza tym jest jeszcze Czechosłowacja.
Odpisz
25 kwietnia 2018, 19:21
@M_ateo_1: ehh, popatrz na najdłuższy wątek przy tym obrazku a może w końcu zrozumiesz, a jak nie to albo jesteś gimbo patriotą albo trollem
Odpisz
25 kwietnia 2018, 20:34
@M_ateo_1: Polska zobowiązała się utrzymać dwa miesiące Z JEDNOLITYM FRONTEM.
Francja zobowiązała się rozpocząć działania wojenne dopiero minimum po dwóch tygodniach bo tyle czasu wymagała mobilizacja wojsk.
Ponadto wojska Francuskie rozpoczęły działania zaczepne ale przypomnę że Niemcy trzymali na LINII FERDYNANDA ponad 40 dywizji. Więc nie były to małe siły i wystarczyły żeby bronić umocnionych pozycji przed ofensywą Francuską. Przypomnę że wojsko niemieckie było pod Warszawą już 8 Września. Pod Lwowem 12 września a pod Brześciem 13 Września. Jeszcze tylko dodam jakby zaraz ktoś miał napisać, że mogli próbować przebić się przez linię Zygfryda. Amerykanie od września 1944 potrzebowali chyba 5 miesięcy mając nowoczesna artylerię, olbrzymią przewagę liczebną, techniczną, powietrzna zaopatrzeniową i każdą inną. Mieli niemal nieskończone zasoby amunicji a mimo to zajęło im to aż tyle czasu. Nie wiem, czy Francuzi byliby to w stanie zrobić w tamtym czasie. Słusznie podjęli decyzję o zachowaniu amunicji na obronę szczególnie patrząc na to, że już po 2 miesiacach Niemcy przerzucili tam większość sił z Polski, którta miała się bronić 3 miesiące a broniła się tydzień.
Dodatkowo nie było żadnej zdrady. Francuzi i Brytole przecież nie sprzymierzyli się z Niemcami , wiec o żadnej zdradzie nie można mówić.
I jeszcze , słyszałeś o czymś takim jak ofensywa w Saarze ?
Odpisz
25 kwietnia 2018, 20:47
@Hefcom: pakt ten zakładał że OD RAZU bez żadnych miesięcy obrony WB albo Polska rozpocznie pomoc militarną.
co z tego że 8 września byli pod Warszawą? to dalej ich nie zwalnia z obowiązku.
linia Zygfryda była o wiele lepiej uzbrojona niż na początku wojny.40 dywizji rezerwy bo wszystko było na Wschodzie.
zawarcie sojuszu i złamanie go to jest zdrada.
wow zajęli nic nie warty skrawek ziemi a po tym wstrzymali nawet naloty bo bali się odwetu xD
do 17 Września Francja zmobilizowała 70 dywizji.
Francja 1v1 mogła pokonać Niemcy (myślisz że czemu Hitler sprawdzał co zrobią na przykładzie Czechosłowacji) a co dopiero 3v1...
Odpisz
25 kwietnia 2018, 20:59
@M_ateo_1: 3v1 hmmm? Polska, Francja i Wielka Brytania, po pierwsze tonawet gdyby mieli te 70 dywizji co jest dosyć nie dorzecznym według mnie, ale ok to musieli by przejść przez linie Ferdynanda, po drugie Wielkie Brytania też musiała się zmobilizować oraz potem dopłynąć do Francji więc potrwało by do trochę dłużej więc by było już 2v1, a to by im się trochę nie opłacało, ponieważ jak nie było Polski to komu mieli pomagać?
Odpisz
Edytowano - 25 kwietnia 2018, 21:13
@M_ateo_1: Akurat te informacje o datach to nie są tutaj ważne , po prostu skopiowałem swój komentarz , z wątku niżej , gdzie była mowa jeszcze o konferencji w Abbevile. I nie złamano żadnego sojuszu. Francuzi wypowiedzieli wojnę Niemcom wiec wciąż nie złamali swojej części umowy. Polacy byli zobowiązani do wytrzymania 2 miesięcy stopniowej defensywy , by Alianci mogli zmobilizować , przygotować i ruszyć. Takie były warunki umowy między Polska a Aliantami. Nie zapominajmy też, że Hitler natychmiast rzucił na zachód wszystko czym dysponował, a w miarę postępów w Polsce przerzucał tam coraz nowe oddziały. A że armia niemiecka liczyła 2,3 mil żołnierzy, zaś przeciw Polsce ruszyło 1,3 mil, więc naprawdę nawet ten pierwszy rzut był liczny. Już w momencie podpisania Paktu, na pytanie Stalina, Ribbentrop stwierdził, że armia niemiecka nad Renem ma 5-krotną przewagę nad obsadą Linii Maginote’a. Może się przechwalał, może nie. Ale raczej to drugie.
Dodatkowo teraz mnie zniszczyłeś xd Armia francuska była słabsza od armii niemieckiej. Franzuci byli silniejsi tylko na papierze. Górowali jedynie w ilości artylerii nad Niemcami ,bo w piechocie i lotnictwie Niemcy zarówno jakościowo, jak i liczebnie byli silniejsi. Trochę inaczej było z czołgami - te wartościowe były rozdzielone po dywizjach piechoty, zaś blisko 1/4 całej francuskiej siły pancernej stanowiły bezwartościowe FT.
Odpisz
29 kwietnia 2018, 23:50
@Hefcom: ¯\_(ツ)_/¯
Odpisz
7 kwietnia 2018, 07:51
loelle
Odpisz
3 kwietnia 2018, 10:44
Odpisz
6 kwietnia 2018, 20:31
@rozwalgo: papiesz umar
Odpisz
Edytowano - 3 kwietnia 2018, 10:42
Tylko nie memy historyczne, no ja was proszę
Odpisz
3 kwietnia 2018, 10:43
@oceanaus: Dlaczego nie?
Odpisz
3 kwietnia 2018, 10:43
@crimzon: Większość z nich (ten chyba nie) przedstawia nie prawdę.
Odpisz
3 kwietnia 2018, 10:47
@oceanaus: a jaki masz problem z tym
Odpisz
3 kwietnia 2018, 11:35
@Windows_10: To jakby wmówić całej Polsce, że smoki istnieją.
Odpisz
3 kwietnia 2018, 11:36
@oceanaus: ?
Odpisz
3 kwietnia 2018, 11:37
@Windows_10: Memy historyczne na jeja w większości kłamią.
Odpisz
3 kwietnia 2018, 11:41
@oceanaus: ale ten nie
Odpisz
6 kwietnia 2018, 20:31
@oceanaus: Ale memy historyczne to ty szanuj
Odpisz
6 kwietnia 2018, 20:32
no takie to są jedne z najlepszych, bawią i uczą
Odpisz
7 kwietnia 2018, 00:03
@Windows_10: najlepsze to te ANGLIA I FRANCJA ZDRADZIŁA POLSKĘ PODCZAS II WOJNY ŚWIATOWEJ
Odpisz
7 kwietnia 2018, 07:02
@oceanaus: Xd
Odpisz
7 kwietnia 2018, 08:42
@oceanaus: oczywiście ze najlepsze
Odpisz
Edytowano - 7 kwietnia 2018, 10:09
ale to kłamstwo
Odpisz
7 kwietnia 2018, 11:21
@oceanaus: oczywiście że nie.
Odpisz
7 kwietnia 2018, 11:44
@oceanaus: no raczej nie
Odpisz
7 kwietnia 2018, 11:54
takie memy że Anglia i Francja nie pomogły Polsce i, że miały to gdzieś to kłamstwo
Odpisz
7 kwietnia 2018, 12:00
@oceanaus: a jak pomogły?
Odpisz
7 kwietnia 2018, 12:03
To, że mobilizacja trwała za długo to nie znaczy, że nie chciały pomóc
Odpisz
7 kwietnia 2018, 12:07
@oceanaus: xDDD
jeblem, oni nawet nie chcieli pomoc
Odpisz
7 kwietnia 2018, 12:18
co? Polska miała się bronić chyba bo teraz nie pamiętam coś około miesiąca lub dwóch to, że Polska tak szybko padła to nie wina Francji ani Angli
Odpisz
7 kwietnia 2018, 22:48
@oceanaus: nawet nie próbowali pomoc
Odpisz
8 kwietnia 2018, 00:09
co? czy ty czytasz moje wiadomości? Polska miała przytrzymać Niemców, a, że padła za szybko i, że mobilizacja była za długa to nie ich wina
Odpisz
8 kwietnia 2018, 05:42
@oceanaus: gościu
oni mogli uderzyć w każdej chwili
a przysłali tylko transporter który nie dotarł
Odpisz
8 kwietnia 2018, 09:55
w tym problem, że nie trzymali się planubi powtórzę to już chyba trzeci raz ZA DŁUGO TRWAŁA MOBILIZACJA FRANCJI I ANGLI
Odpisz
8 kwietnia 2018, 10:27
@oceanaus: a w tej bajce były smoki?
gdyby Anglia i Francja chciały coś zrobić to już by to zrobiły podczas Anschlussu i zajęciu Czechosłowacji.
Odpisz
8 kwietnia 2018, 11:33
@M_ateo_1: dokladnir
Odpisz
8 kwietnia 2018, 12:31
@M_ateo_1: jasne, masz racje, Czechosłowacja zostala zdradzona przez aliantów, co im sie czkawką odbilo, bo gdyby Wehrmacht zaatakował to Hitler zostalby obalony, bo związany byl spisek wśród wysokich stopniem ranga wojskowych.
Natomiast Francja i Wielka Brytania nie dotrzymaly swoich umów względem Polski w takim stopniu jak i Polska wzgledem aliantów. Podważanie argumentów tekstem "czy w tej bajce byly smoki" jest bardzo słabe i nie ma wartości merytorycznej w dyskusji.
Odpisz
8 kwietnia 2018, 15:54
@oceanaus: a gdyby Niemcy zaatakowali Francję?
Odpisz
8 kwietnia 2018, 15:59
Mam ci robić spekulacje? Pewnie to było tak samo jak z Polską, bo u nas mobilizacja była też za długa.
Odpisz
8 kwietnia 2018, 16:00
@oceanaus: Polacy od razu by ruszyli
Odpisz
8 kwietnia 2018, 16:02
Czym do cholery? Czym?
Odpisz
8 kwietnia 2018, 16:17
@oceanaus: kijami umazana mi w gównie
mobilizacja trwa maks 1 tydzień
Odpisz
8 kwietnia 2018, 16:22
To dlaczego Generał Kutrzeba powiedział, że żeby Francja zyskała zdolność operacyjną w ofensywie to musi minąć przynajmniej trzy miesiące jeśli nie dłużej
Odpisz
8 kwietnia 2018, 19:20
@oceanaus: bo Francuzi zawsze w tyle
Odpisz
8 kwietnia 2018, 20:16
Ten argument jest bardzo logiczny
Odpisz
8 kwietnia 2018, 21:19
@oceanaus: ehhh
oni nawet nie chcieli pomoc
Odpisz
8 kwietnia 2018, 22:13
3 raz piszesz ten argument a ja 3 raz odpowiadam ci, że mobilizacja trwała za długo, czemu nie umiesz przyjąć logicznych argumentów?
Odpisz
9 kwietnia 2018, 07:59
@oceanaus: to była jakaś mobilizacja?
Odpisz
9 kwietnia 2018, 15:52
No tak nawet generał Kutrzeba tak powiedział
Odpisz
9 kwietnia 2018, 18:24
@oceanaus: dowód?
Odpisz
9 kwietnia 2018, 19:12
cholerne słowa generała a ty masz jakieś dowód?
Odpisz
9 kwietnia 2018, 20:46
@oceanaus: cytat prosze
Odpisz
9 kwietnia 2018, 20:58
dam ci cytat jeśli ty dasz dowód na swoją teorie
Odpisz
10 kwietnia 2018, 08:29
@oceanaus: mój ojciec to fanatyk historii
pół mieszkania zje**ne książkami
Odpisz
21 kwietnia 2018, 17:13
@oceanaus: daj link do jego słów.
Odpisz
21 kwietnia 2018, 18:09
@M_ateo_1: typie ja w ogóle zapomniałem, że taka rozmowa była i teraz mam ci szukać linka do jego słów?
Odpisz
21 kwietnia 2018, 21:45
@oceanaus: mobilizacji nie było
polska mobilizacja trwała 3 dni
a ich armia stała pod granicą
Odpisz
21 kwietnia 2018, 22:04
@oceanaus: to ja ci dam cytat latającego potwora spaghetti: ,,twoje argumenty są gówno warte"
Odpisz
21 kwietnia 2018, 22:10
@M_ateo_1: moje?
Odpisz
21 kwietnia 2018, 22:11
nie
Odpisz
21 kwietnia 2018, 22:32
@M_ateo_1: dziękuję za poparcie
Odpisz
21 kwietnia 2018, 23:21
czy ty rozumiesz, że nawet najmniejsza mobilizacja nie trwa 3 dni, bo to do cholery nie możliwe
Odpisz
21 kwietnia 2018, 23:25
@oceanaus: proste
rozslasz czerwone kartki
w 3 dni stawiają się do jednostek
Odpisz
21 kwietnia 2018, 23:26
A przygotowanie wojsk albo ulokowanie ich w strategicznych miejscach
Odpisz
21 kwietnia 2018, 23:54
@oceanaus: tydzień
Odpisz
21 kwietnia 2018, 23:58
najmniej tydzień, chociaż i to tak jest chore minimum
Odpisz
22 kwietnia 2018, 00:08
@oceanaus: a Francuzi siedzieli w okopach
Odpisz
22 kwietnia 2018, 00:11
czekali na Anglików, aż dopłyną
Odpisz
22 kwietnia 2018, 00:15
@oceanaus: tajny protokół
dogadali sie ze poświęca Polskę
Józef Stalin gdy KGB mu donioslo
rozkazał atak
Odpisz
Edytowano - 24 kwietnia 2018, 19:04
@MisterDomin34: Co ty pie**olisz za przeproszeniem ? Jak kolega pisał wyżej , nie możliwa była by mobilizacja wojska w 3 dni oraz ulokowanie go w wyznaczonych miejscach. Tydzień mogłoby to potrwać w państwie z niesamowita logistyka i świetnym łańcuchu przekazywania informacji.
Uwielbiam jak ujawniają się pseudo historycy którzy gdzieś u HBC itp wysłuchali jakie bzdur i teraz uważają się za geniuszy.
„Bo pszeciesz Anglicy i Francusy zdradziły Wielką Bolsgę hur hur hur „
Głupota i tyle
Odpisz
24 kwietnia 2018, 19:11
@Hefcom: O mój Boże wielkie dzięki, przynajmniej nie jestem sam
Odpisz
24 kwietnia 2018, 19:47
@Hefcom: wy ku*wa serio?
pakt w ktprym francja i anglia
zdecyeowaly sie poswiecic polske
jozef stalin wiedzial o tym (dxieki KGB) i zarzadzil atak
i nie pisz dwa razy @
Odpisz
24 kwietnia 2018, 20:22
Polska zobowiązała się utrzymać dwa miesiące Z JEDNOLITYM FRONTEM.
Francja zobowiązała się rozpocząć działania wojenne dopiero minimum po dwóch tygodniach bo tyle czasu wymagała mobilizacja wojsk.
Ponadto wojska Francuskie rozpoczęły działania zaczepne ale przypomnę że Niemcy trzymali na LINII FERDYNANDA ponad 40 dywizji. Więc nie były to małe siły i wystarczyły żeby bronić umocnionych pozycji przed ofensywą Francuską. Przypomnę że wojsko niemieckie było pod Warszawą już 8 Września. Pod Lwowem 12 września a pod Brześciem 13 Września. Jeszcze tylko dodam jakby zaraz ktoś miał napisać, że mogli próbować przebić się przez linię Zygfryda. Amerykanie od września 1944 potrzebowali chyba 5 miesięcy mając nowoczesna artylerię, olbrzymią przewagę liczebną, techniczną, powietrzna zaopatrzeniową i każdą inną. Mieli niemal nieskończone zasoby amunicji a mimo to zajęło im to aż tyle czasu. Nie wiem, czy Francuzi byliby to w stanie zrobić w tamtym czasie. Słusznie podjęli decyzję o zachowaniu amunicji na obronę szczególnie patrząc na to, że już po 2 miesiacach Niemcy przerzucili tam większość sił z Polski, którta miała się bronić 3 miesiące a broniła się tydzień.
Odpisz
24 kwietnia 2018, 20:25
A ten pakt o którym piszesz został zawarty już 12-13 września jak się nie mylę. Więc już po złamaniu przez Polskę zobowiązań.
Odpisz
24 kwietnia 2018, 21:01
@Hefcom: no nie pie**ol
francuxi siedzieli caly czas w okopach zamiast uderzyc
Odpisz
24 kwietnia 2018, 21:07
wait... skąd ty masz takie informacje, daj jakieś argumenty czy coś
Odpisz
24 kwietnia 2018, 21:13
@oceanaus: juz mowilem
moj stary to fanatyk historii
pol miesxkania zaje**ne KSIAZKAMI
KASIAZKAMI KU*WA!
Odpisz
24 kwietnia 2018, 21:17
No no , tylko się nie zesraj. To wymień tytuły może tych książek czy coś , a nie tylko o tym , ze twój ojciec to fanatyk historii.
Odpisz
24 kwietnia 2018, 21:17
Poza tym wytłumacz dokładniej to , ze Francuzi niby tylko siedzieli w okopach. Może coś więcej na ten temat , hm?
Odpisz
24 kwietnia 2018, 21:19
@Hefcom: zuckrieg
Odpisz
24 kwietnia 2018, 21:23
Słucham ?
Odpisz
24 kwietnia 2018, 21:32
@Hefcom: wojna siedzaca
Odpisz
Edytowano - 24 kwietnia 2018, 21:37
nawet gdyby to i tak wojska Angielskie też musiały się zmobilizować i dotrzeć do Francji co by trochę potrwało
Odpisz
24 kwietnia 2018, 21:45
No tak , bo ofensywa przez linie Zygfryda byłaby genialna. Poza tym jak mówię. Polacy nie wypełnili swoich zobowiązań to i Alianci niezbyt mogli , zwłaszcza gdy widziano już ze sprawa Polska jest przesadzona. Żadna ofensywa nie wchodziła w grę. Słusznie podjęli decyzję o zachowaniu amunicji na obronę szczególnie patrząc na to, że już po 2 miesiacach Niemcy przerzucili tam większość sił z Polski, którta miała się bronić 3 miesiące a broniła się tydzień.
Odpisz
24 kwietnia 2018, 21:47
Czy ty w ogóle przeczytałeś to co ci wypisałem ? Czy może nie przyswajasz tego sobie i tylko - „Wielka Bolzga zdradzona , Francuzi to tchórze hur hur hur hur” ?
Odpisz