Papierowe RPG
źródło: Chaos i Entropia
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Witam, szukam żony, niepalący, uległy
Rel
Tak było, nie zmyślam (tylko bredzę)
Narzekać to każdy potrafi
Jest dobrze? Jest tanio.
Miło z jego strony
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież20 lipca 2022, 18:11
Po czym rasa orków staje się inteligentniejsza
Odpisz
20 lipca 2018, 11:23
Co polecacie na dobry początek z papierowym RPG?
Odpisz
20 lipca 2018, 16:51
@Satelie: Polecam D&D, niby trudno zacząć, lecz potem masz doświadczenie
Odpisz
20 lipca 2018, 18:35
@Satelie: Warhammer, bo system jest prosty, i świat bardziej wiarygodny niż w DDkach
Odpisz
20 lipca 2018, 19:50
@MCAssassin: W DDkach łatwo zrobić swój świat, co robię ponieważ jest fajne
Odpisz
Edytowano - 21 lipca 2018, 20:49
@Satelie: Zależy z kim grasz i co cię interesuje. Dark Fantasy - to jak wyżej Warhammer frpg (raczej 2 edycja) lub jakiś Wampir (np. Mroczne wieki), fantasy - raczej D&D wyczerpuje temat, post apo - Fallout rpg ewentualnie Neuroshima choć raczej nie na start (nieintuicyjna mechanika gry jeśli ty byś prowadził/a). W Warhammera gram od jakiś 11lat prowadzę od 5 i nie narzekam, intuicyjny i łatwy do nauczenia system (warto jednak poświęcić minimum tydzień na poznanie świata i lore, który notabene jest bardzo ciekawy).
Odpisz
21 lipca 2018, 22:16
@Endriu112: Mi się w DDkach podoba to że w 4 edycji nie ma świata bazowego i tworxy się własny
Odpisz
23 lipca 2018, 01:17
@Endriu112: po lekkim zastanowieniu się raczej byłbym zainteresowany Warhammer'em frp.
Ale tu nasuwa się moje pytanie czy mistrz gry jest obowizakowy, i czy zapoznanie się z tym światem będzie trudne dla początkujących?
Odpisz
23 lipca 2018, 09:23
@Satelie: W DDkach nie jest obowiązkowy
Odpisz
Edytowano - 23 lipca 2018, 14:41
@Satelie: Mistrz gry jest potrzebny w każdym rpg-u bo to on prowadzi narrację, tworzy fabułę, przeciwników, zagadki itp. Jednak jak najbardziej może kierować jednym z bohaterów drużyny (byle by był sprawiedliwy i nie wykorzystywał swojej wszechwiedzy. nie może faworyzować swojej ostaci a wręcz powinien on być pasywny w kwestii wyborów).
Mechanika jest super prosta bo opiera się zawsze na rzutach procentowych (kostka 10-ścienna k100 i k10). Trochę bardziej skomplikowani są magowie, więc na początek raczej ich nie wybierajcie (Zresztą w Warhammerze magia jest niebezpieczna zarówno dla wroga jak i dla czarodzieja).
Świat jest ciekawy i opiera się na ciemnym średniowieczu (z magią), czyli: większość nie umie pisać i czytać, na traktach są bandyci i gobliny, zło jest silniejsze i zazwyczaj zwycięża, bród, choroby,mutacje przez ogromny wpływ chaosu, palenie na stosie za magie i gusła (jeżeli ktoś nie należy do kolegium magicznego) no ale także szlachetni Bretońscy rycerze gralla, Kislevscy jeźdźcy pegazów itp.
Wszystko jest opisane w podręczniku w ciekawy sposób w formie opowiadań, więc jest prosty do przyswojenia (nie musisz odrazu wszystkiego wiedzieć, wystarczą podstawy) Tu masz pdf-a: https://www.pdf-archive.com/2016/07/14/warhammer-2-0-podr-cznik-gry-pl/
Odpisz
23 lipca 2018, 15:10
@Satelie: Mistrz gry jest wymagany w każdym rpg-u. To on prowadzi narracje, wymyśla przygodę, przeciwników, kreuje świat. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie by prowadził swojego bohatera (jednak musi być bezstronny i raczej pasywny przy wyborach drużyny, nie można go faworyzować) Warhammer jest super prosty mechanicznie (rzuty procentowe 10-ściennymi kostkami k100 + k10) i tylko magia jest trochę bardzie skomplikowana przez co nie zalecam na początku wybierać guślarzy czy czarodziei.
Świat bazuje na ciemnej średniowiecznej Europie: chłopi i mieszczanie nie potrafią raczej czytać, za magie i gusła płoną stosy (nikt nie lubi magów, nawet jeśli są w kolegiach magicznych ponieważ "wiatry magii pochodzą z domeny chaosu"), choroby, brak higieny, bandyci i potwory są powszechne. Nic jednak nie jest czarno-białe i są np. rycerze gralla, Kislevscy jeźdcy pegazów itd.
W podręczniku warhammera jest to przystępnie i ciekawie opisane w postaci historyjek. Przeczytanie go wystarczy na początek, jak cię zaciekawi to są książki dziejące się w tym świecie, opowiadania, dodatki i gotowe scenariusze (których nie jestem osobiście fanem).
Warhammer często jest jednak wyśmiewany za to, że zaczyna się np. śmieciarzem, hieną cmentarną czy szczurołapem i nie każdemu to pasuje. Na początku jest się na jednym z niższych szczebli społeczeństwa (z nielicznymi wyjątkami)
Odpisz
23 lipca 2018, 17:16
@Endriu112: Mistrz gry jest obowiązkowy, lecz może mieć postać, ale wtedy to po prostu gracz sterującypotworami
Odpisz
25 lipca 2018, 02:57
@Cebulius: Nie zgadzam się. To mistrz gry zawsze jest najważniejszy nieważne czy ma swoją postać to on tworzy całą fabułę i może zdecydować o losach każdej istoty, a bohater którym kieruje może być jednocześnie dużą pomocą dla początkujących graczy (np. uczony który nie bierze aktywnego udziału w walce, ale tłumaczy świat, podpowiada w beznadziejnych sytuacjach, który wraz z rozwojem i poznaniem gry okazuje się, no nie wiem, nekromantą którego gracze muszą zabić czy coś). Jako MG i tak zazwyczaj tworzy się głównego antagonistę, czy pomocnego przyjaciela więc to nic niezwykłego.
Odpisz
25 lipca 2018, 08:48
@Endriu112: Nie chodziło mi o taką postać, GM może być członkiem drużyny i grać z nimi cały czas
Odpisz
Edytowano - 26 lipca 2018, 00:27
@Endriu112: Zaraz zaraz. Szlachetni bretońscy rycerze? Ci sami co dyskryminują i ciemiężą chłopów? I to właśnie Bretonia ma jeźdźców na pegazach. Kislev jeździ na niedźwiedziach. I mają skrzydła jak husaria.
Odpisz
Edytowano - 26 lipca 2018, 02:04
@MCAssassin: Nie pisałem o pospolitych rycerzach Bretońskich tylko Graala, którzy nie zajmują już się w zasadzie niczym tylko szukaniem sposobu na uratowanie świata. Pegazy miały być przykładem też do Bretoni ale komentarz się nie ładował oraz nie chciał dodać (chyba przez link) i koniec końców zostało Kislevscy, moje niedopatrzenie. A elitarna jazda Kislevu to konni "huzarzy", nigdy nie słyszałem o niedźwiedziej jeździe.
Odpisz
26 lipca 2018, 09:10
@Endriu112: Chyba w pierwszej edycji były niedźwiedzie.
Odpisz
16 lipca 2018, 16:46
pytanie dla fanatyków rpg
warhammer/D&D/warhammer 4k
Odpisz
20 lipca 2018, 10:18
@Stefan1Skellen: D&D
Odpisz
20 lipca 2018, 10:38
@Stefan1Skellen: Od kiedy Warhammer to RPG? Toż to RTS jest
Odpisz
20 lipca 2018, 11:39
@avalon3440: Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz
Odpisz
20 lipca 2018, 11:39
@Stefan1Skellen: WH F jako rpg, WH40k jako fantasy
Odpisz
20 lipca 2018, 11:55
@Stefan1Skellen: Młotek
Odpisz
20 lipca 2018, 17:42
@avalon3440: Warhammer RTSem? Oj, kolego, coś mi się nie wydaje
Odpisz
20 lipca 2018, 17:48
Zwykły warhammer to papierowe rpg, warhammer 40k to gra bitewna
Odpisz
Edytowano - 21 lipca 2018, 20:52
@avalon3440: Nie bluźnij, bo cie młotkowcy zjedzą. Co do pytania to prawilny Warhammer frpg 2 edycja.
Odpisz
16 lipca 2018, 15:31
Like bo papierowe RPG
Nienawidzę tego mówić, gdzie sie podziało 5/5
Odpisz
16 lipca 2018, 18:46
@PanSowa12: 5/5 i do ulu
Odpisz
16 lipca 2018, 16:35
śmiechłem
Odpisz
16 lipca 2018, 15:45
Kocham te komiksy
Odpisz
16 lipca 2018, 15:24
O W Y .
Odpisz