@Yoda_MLG: Tak naprawdę to dzisiejsze automaty są lepsze od manuali, zmieniają biegi szybciej i płynniej, ale jesli ktos uwielbia machać dźwignią (jak ja xd) to nie zastąpi mu tego żaden automat :v
@Nieniek: kontrola obrotów dość mocno się przydaje w jeździe sportowej, np lepiej przytrzymać max obrotach chwilę niż zmienić bieg aby po sekundzie przejść do redukcji
@Yoda_MLG: kolego, w wyścigach nie zmienia się biegów przy max obrotach, tylko wtedy kiedy przy określonej prędkości obrotowej silnik daje najwięcej momentu obrotowowego, i w tym automat jest lepszy poniewaz komputer oblicza wszystko, daje sygnał skrzyni kiedy zmienić bieg i zmienia, a ty nigdy nie zrobiłbyś tego lepiej, szybciej i sprawniej manualem, i tez nie wiesz kiedy auto daje najwiecej momentu
drugi minus manuala jest taki ze podczas wcisniecia sprzegla nie masz ŻADNEJ kontroli nad kołami, tj. silnik nie ma zadnej nad nimi kontroli, i np. samochod z tylnym napędem bez kontroli trakcji z manualem w wyscigach z niezbyt doswiadczonym kierowca przegralby z samochodem o tych samych osiagach i kierowca z automatem.
@Nieniek: i o to mi chodzi automat zmieni bieg szybciej, a doświadczony kierowca będzie wchodził na max obroty bo nie straci na tym czasu i wykona mniejszą redukcję. Myślisz, że czemu w ogromnej większości serii wyscigowych używa się skrzyni manualnej?
@Nieniek: i co do manuala i tylnego napędu to są odpowiednie techniki jazdy, aby móc się ścigać trzeba ukończyć kursy (oczywiście nie takie wyścigi, że bierzesz swój własny samochód i na tor ale z przygotowanym pojazdem)
@Yoda_MLG: nie będzie wchodzić na max obrotach, bo jakby to na torze miałby dłuższy czas. jezeli zyjesz w 1990 i wszystkie auta w wyscigach maja manuala to gratulacje. sekwencyjna to nie manual
@baarts: na pierwszym jest zmienianie przerzutek w rowerze
na drugim automatyczna skrzynia biegów
na trzecim manualna skrzynia biegów
na czwartym poganianie konia
Komentarze
Odśwież30 października 2019, 13:09
Odpisz
30 lipca 2018, 11:36
ojej, a ja zawsze się zastanawiałam, jak wygląda automatyczna skrzynia biegów i czy ta "wajha" sama przeskakuje z biegu na bieg
Odpisz
4 sierpnia 2018, 10:52
@CuteKitty:
TA CUTE A IDIOTA
Odpisz
29 września 2019, 17:34
@JokerBk: ale super takie smieszne
Odpisz
26 lipca 2018, 23:34
że niby manual gorszy od automatu? Czy to mem z regionu ameryk?
Odpisz
27 lipca 2018, 04:23
@Yoda_MLG: manual jest gorszy niz automat
Odpisz
28 lipca 2018, 17:24
@Yoda_MLG: Tak naprawdę to dzisiejsze automaty są lepsze od manuali, zmieniają biegi szybciej i płynniej, ale jesli ktos uwielbia machać dźwignią (jak ja xd) to nie zastąpi mu tego żaden automat :v
Odpisz
28 lipca 2018, 18:18
@sometimes332: No właśnie, wszystko zależy od gustu.
Odpisz
28 lipca 2018, 23:49
@BOSS111: manual jest lepszy dla sportowych aut bo lepiej przyspiesza obroty silnika i fajie brzmi
Odpisz
29 lipca 2018, 01:43
@SEZTEL: ma się kontrole nad pojazdem większą
Odpisz
29 lipca 2018, 07:39
@SEZTEL: nieXD
Odpisz
29 lipca 2018, 07:40
@Yoda_MLG: drugie nieXD
Odpisz
29 lipca 2018, 10:04
@Nieniek: kontrola obrotów dość mocno się przydaje w jeździe sportowej, np lepiej przytrzymać max obrotach chwilę niż zmienić bieg aby po sekundzie przejść do redukcji
Odpisz
29 lipca 2018, 10:44
@Yoda_MLG: kolego, w wyścigach nie zmienia się biegów przy max obrotach, tylko wtedy kiedy przy określonej prędkości obrotowej silnik daje najwięcej momentu obrotowowego, i w tym automat jest lepszy poniewaz komputer oblicza wszystko, daje sygnał skrzyni kiedy zmienić bieg i zmienia, a ty nigdy nie zrobiłbyś tego lepiej, szybciej i sprawniej manualem, i tez nie wiesz kiedy auto daje najwiecej momentu
drugi minus manuala jest taki ze podczas wcisniecia sprzegla nie masz ŻADNEJ kontroli nad kołami, tj. silnik nie ma zadnej nad nimi kontroli, i np. samochod z tylnym napędem bez kontroli trakcji z manualem w wyscigach z niezbyt doswiadczonym kierowca przegralby z samochodem o tych samych osiagach i kierowca z automatem.
Odpisz
29 lipca 2018, 13:12
@Nieniek: i o to mi chodzi automat zmieni bieg szybciej, a doświadczony kierowca będzie wchodził na max obroty bo nie straci na tym czasu i wykona mniejszą redukcję. Myślisz, że czemu w ogromnej większości serii wyscigowych używa się skrzyni manualnej?
Odpisz
29 lipca 2018, 13:15
@Nieniek: i co do manuala i tylnego napędu to są odpowiednie techniki jazdy, aby móc się ścigać trzeba ukończyć kursy (oczywiście nie takie wyścigi, że bierzesz swój własny samochód i na tor ale z przygotowanym pojazdem)
Odpisz
29 lipca 2018, 15:36
@Yoda_MLG: nie będzie wchodzić na max obrotach, bo jakby to na torze miałby dłuższy czas. jezeli zyjesz w 1990 i wszystkie auta w wyscigach maja manuala to gratulacje. sekwencyjna to nie manual
Odpisz
28 lipca 2018, 22:17
Czysty automat
Odpisz
28 lipca 2018, 20:22
Sekretariat przybądź.
Odpisz
28 lipca 2018, 17:36
nie rozumiem
Odpisz
28 lipca 2018, 19:00
@baarts: na pierwszym jest zmienianie przerzutek w rowerze
na drugim automatyczna skrzynia biegów
na trzecim manualna skrzynia biegów
na czwartym poganianie konia
Odpisz
28 lipca 2018, 20:11
@lolpandapl: Przecież mam oczy i widzę.
Odpisz