Równie dobrze Thanos mógł za pomocą rękawicy podwoić surowce itp w wszechświecie nie musiał ubijać połowę ludności wszechświata aby spełnić swoją wizję
@Czeran: Z reguły pod koniec jakieś katastrofy występuje wzrost liczby urodzeń więc usuwając 50% ludności wszechświata doprowadził do tego że będzie ich jeszcze więcej niż wcześniej. Równie dobrze mógł pozbawić 50% populacji możliwości do rozmnażania się, wyszło by na to samo tylko efekty było by widać po pewnym czasie
@erykos123: Bohaterowie uniwersum Marvela twierdzą, że rękawica nieskończoności daje całkowitą wszechmoc, ale to nie jest żaden dowód. Mogą się przecież mylić. Wszystko wskazuje na to, że określenie "wszechmoc" stanowi tu daleko idące uproszczenie.
@Mijak: BARDZO duże uproszczenie. Rękawica nie może tworzyć nowych wszechświatów w multiwersum ani zabić Jednego Nad Wszystkimi, który jako jedyny ma absolutną wszechmoc w uniwersum Marvela.
*spoiler do najnowszych Avengersow* a wyobraźcie sobie taki scenariusz. Gdyby Avengers i Straznicy Galaktyki zamiast walczyc z Thanosem, pomogli mu, ale umowa. Moze zlikwidowac tylko ta gorsza ludnosc galaktyki (z wyjatkiem samych bohaterow, ich rodzin, przyjaciol itp.). Wszelcy sadysci, degeneraci, mordercy, gw**ciciele, patola itp. I Świat jest nagle idealny. Ale nie, ch*j ku*wa bo trzeba zaje**c Wielkiej Rodzynce rekawice na zime. Bo tak
@Jurekis_: "Widziałem, że surowce Tytana się kończą, a ludność żyje w biedzie. Dałem więc propozycję rozwiązania tego problemu
-Ludobójstwo połowy populacji.
-Jeśli tak to nazywasz... Ale to byłoby losowe. Nikt nie byłby uprzywilejowany. Rządziłby przypadek."
@Jurekis_: To by było równie złe. Zauważ: mówisz "oprócz bohaterów i ich rodzin". Tak jakby powiem Ci, że większość degeneratów też ma rodziny. Duża część przestępców została wplątana w to w skutek przypadku lub braku ostrożności. Większość degeneratów można zresocjalizować. Albo cbociaż odwieźć od recydywy.
A jeśli jesteś za wymordowaniem "złej" połowy galaktyki, to jesteś takim samym radykałem jak Thanos.
@Baturaj: wiem, ze to radykalne. Ale wyobraz sobie to tak. Wolisz nawet nie tyle co zabic, a... zdezintgrowac (?) 2 dobrych i 3 zlych ludzi, czy 5 zlych? A ta rodzina i przyjaciele, to chodzilo mi o rodzine i przyjaciol bohaterow czyli Kapitana, Star Lorda itd. Byli badz co badz (Strażnicy) zloczyncami
@Jurekis_: Wolę, żeby nikogo nie zdezintegrować. I jeszcze jedno: to Ci tłumaczę, że większość złych ludzi ma w rodzinie dobrych ludzi, takich jak Avengersi i straciliby oni rodziny tak jak Avengersi.
A co to ma do rzeczy? Ludzie potrzebują przestrzeni do życia, nie każda przestrzeń na Ziemi się do tego nadaje, ba, większość przestrzeni Ziemi nie nadaje się do życia. Więc to żeby sobie wszyscy stanęli i zajęliby powierzchnię dwóch miast nic nie znaczy.
@MineDan: nawet jeśli powiększy zasoby dwukrotnie, to nie zatrzyma ekspansji kosmosu która cały czas zwiększa tempo, jest to rozwiązanie krótkoterminowe, a rękawica ma swoje limity
@Krzyniu: Wybicie połowy farmerów i pracowników? W końcu w dzisiajszym świecie nie ma czegoś takiego jak zbyt mało jedzenia - jest tylko problem z jego dostarczaniem wszędzie. A po wybiciu ludzkości być może problem z niedostatkiem jedzenia by się pojawił bo byłby mniej farmerów a dostarczanie jedzenia byłoby takie samo (mniej kierowców, ale i też mniej jedzenia do dostarczania).
Nie mówiąc już o kryzysie jakie wywołałoby nagłe zniknięcie połowy ludzkości
@Krzyniu: Zależy, w jakim aspekcie. Ma rację, że eliminacja pomoże w sensie praktycznym. Ale twierdzi także, że wobec tego jest to usprawiedliwione i dobre. A to nieprawda.
@Krzyniu: Poza tym strategia Thanosa jest tylko czasowa - po 500 latach , max po 1000 "rozwiązane" problemy powróciłyby zdwojone.
Więc jednak cofam. Thanos nie ma racji.
@Krzyniu: Właściwie to w rozumowaniu Thanosa istnieje tylko jeden błąd, czyli losowości, że każdy ma równe szanse, a chyba lepiej, żeby w pierwszej kolejności wyparowali po prostu źli ludzie. gw**ciciele, mordercy, złodzieje i inne męty.
@Broski: Jednakże zniknięcie całej przestępczości też nie byłoby dobre, wielu ludzi straciłoby pracę przez co nie mieliby za co wyżywić rodziny A to by doprowadziło do tego że sami staliby się źli. Na świecie zawsze będzie zło i dobro zresztą ten wątek jest poruszany przez wiele seriali, anime, filmów itp.
@Krzyniu: Co do cofnięcia w czasie Gamory, to raczej mógłby to zrobić, tylko po prostu nie chce łamać swoich zasad "sprawiedliwości", nawet dla niej.
Po drugie, Thanos doszedł do swojego wniosku na bardzo wątłej podstawie, a przynajmniej tak to przedstawia w filmie.
Po trzecie, nawet gdyby sam pomysł był dobry, to sposób w jaki Thanos wprowadził swój plan w życie, był słabo przemyślany. Zniknięcie 50% populacji w taki sposób, nagle, bez względu na to, co w danej chwili robią, od razu doprowadzi do śmierci większej liczby osób.
Cóż, ale należy wziąć pod uwagę czasy i zaawansowanie technologiczne.
Thanos z całą pewnością zabił o wiele więcej osób niż połowa populacji. Bo, logicznie rzecz biorąc, jak znikł taki pilot samolotu to ginęli ludzie w nim. Dodatkowo wypadki samochodowe, jacyś zbyt impulsywni politycy (którzy mogli wziąć to za zamach) i zawalanie się wszelkiej gospodarki, giełdy etc.
No i, skoro Thanos wybił połowę istot we wszechświecie, to co z zagrożonymi gatunkami? Przecież tytan doprowadził do ich zagłady.
W średniowieczu nie miało to miejsca, więc i tak uważam, że Thanos wyrządził o wiele więcej szkody niż pożytku.
Czarna śmierć rozwiązała problem przeludnienia
w czternastowiecznej Europie. Wskutek tego płace wzrosły, czynsze spadły, bogactwo zostało bardziej równomiernie rozprowadzone i wzrosła oczekiwana długość życia
Komentarze
Odśwież27 lutego 2019, 23:30
Thanos: I'm proud od this community!
Odpisz
9 sierpnia 2018, 11:21
Równie dobrze Thanos mógł za pomocą rękawicy podwoić surowce itp w wszechświecie nie musiał ubijać połowę ludności wszechświata aby spełnić swoją wizję
Odpisz
Edytowano - 9 sierpnia 2018, 11:35
@erykos123: Wait, ta rękawica to dawała?
Odpisz
9 sierpnia 2018, 11:38
Mając wszystkie kamienie mógł zrobić dosłownie wszystko
Odpisz
9 sierpnia 2018, 11:55
@erykos123: Jak ja ku*wa nienawidzę błędów logicznych w filmach, AAAAAAA
Odpisz
9 sierpnia 2018, 12:14
@erykos123: Ale wtedy znowu narodziło by się ludzi i znowu by wszystkiego zabrakło.
Odpisz
Edytowano - 9 sierpnia 2018, 12:17
@Czeran: Z reguły pod koniec jakieś katastrofy występuje wzrost liczby urodzeń więc usuwając 50% ludności wszechświata doprowadził do tego że będzie ich jeszcze więcej niż wcześniej. Równie dobrze mógł pozbawić 50% populacji możliwości do rozmnażania się, wyszło by na to samo tylko efekty było by widać po pewnym czasie
Odpisz
9 sierpnia 2018, 12:19
@Czeran: Dokładnie
więcej świeżych bułek, wędlin itp. = więcej ludzi > mniej świeżych bułek, wędlin itp.
Odpisz
9 sierpnia 2018, 14:27
@Ziemniak_Illuminati: wtedy dorobiłby więcej kierowców ciężarówek
Odpisz
9 sierpnia 2018, 18:52
@MineDan: Ale każdy taki to brudas
Odpisz
17 sierpnia 2018, 09:22
@erykos123: Bohaterowie uniwersum Marvela twierdzą, że rękawica nieskończoności daje całkowitą wszechmoc, ale to nie jest żaden dowód. Mogą się przecież mylić. Wszystko wskazuje na to, że określenie "wszechmoc" stanowi tu daleko idące uproszczenie.
Odpisz
17 sierpnia 2018, 23:28
@Mijak: BARDZO duże uproszczenie. Rękawica nie może tworzyć nowych wszechświatów w multiwersum ani zabić Jednego Nad Wszystkimi, który jako jedyny ma absolutną wszechmoc w uniwersum Marvela.
Odpisz
18 sierpnia 2018, 22:39
@Czeran: W przypadku zabicia połowy jest byłoby to samo - też by się urodzili i by było to samo.
Odpisz
16 sierpnia 2018, 20:21
*spoiler do najnowszych Avengersow* a wyobraźcie sobie taki scenariusz. Gdyby Avengers i Straznicy Galaktyki zamiast walczyc z Thanosem, pomogli mu, ale umowa. Moze zlikwidowac tylko ta gorsza ludnosc galaktyki (z wyjatkiem samych bohaterow, ich rodzin, przyjaciol itp.). Wszelcy sadysci, degeneraci, mordercy, gw**ciciele, patola itp. I Świat jest nagle idealny. Ale nie, ch*j ku*wa bo trzeba zaje**c Wielkiej Rodzynce rekawice na zime. Bo tak
Odpisz
16 sierpnia 2018, 20:31
@Jurekis_: "Widziałem, że surowce Tytana się kończą, a ludność żyje w biedzie. Dałem więc propozycję rozwiązania tego problemu
-Ludobójstwo połowy populacji.
-Jeśli tak to nazywasz... Ale to byłoby losowe. Nikt nie byłby uprzywilejowany. Rządziłby przypadek."
Odpisz
Edytowano - 16 sierpnia 2018, 21:31
@Jurekis_: To by było równie złe. Zauważ: mówisz "oprócz bohaterów i ich rodzin". Tak jakby powiem Ci, że większość degeneratów też ma rodziny. Duża część przestępców została wplątana w to w skutek przypadku lub braku ostrożności. Większość degeneratów można zresocjalizować. Albo cbociaż odwieźć od recydywy.
A jeśli jesteś za wymordowaniem "złej" połowy galaktyki, to jesteś takim samym radykałem jak Thanos.
Odpisz
18 sierpnia 2018, 22:27
@Baturaj: wiem, ze to radykalne. Ale wyobraz sobie to tak. Wolisz nawet nie tyle co zabic, a... zdezintgrowac (?) 2 dobrych i 3 zlych ludzi, czy 5 zlych? A ta rodzina i przyjaciele, to chodzilo mi o rodzine i przyjaciol bohaterow czyli Kapitana, Star Lorda itd. Byli badz co badz (Strażnicy) zloczyncami
Odpisz
18 sierpnia 2018, 22:38
@Jurekis_: Wolę, żeby nikogo nie zdezintegrować. I jeszcze jedno: to Ci tłumaczę, że większość złych ludzi ma w rodzinie dobrych ludzi, takich jak Avengersi i straciliby oni rodziny tak jak Avengersi.
Odpisz
16 sierpnia 2018, 21:44
Natura sobie poradziła. Świat już jest przeludniony obecnie i tylko czekam na reakcję natury.
Odpisz
16 sierpnia 2018, 21:54
@Broski: Gdyny wszyscy ludzie stanęli obok siebie to by zajmowali tyle co dwie warszawy więc...
Odpisz
16 sierpnia 2018, 21:57
A co to ma do rzeczy? Ludzie potrzebują przestrzeni do życia, nie każda przestrzeń na Ziemi się do tego nadaje, ba, większość przestrzeni Ziemi nie nadaje się do życia. Więc to żeby sobie wszyscy stanęli i zajęliby powierzchnię dwóch miast nic nie znaczy.
Odpisz
16 sierpnia 2018, 21:58
@Broski: Większość lądów się nadaje do życia
Odpisz
16 sierpnia 2018, 22:03
One jednak stanowią mniejszość powierzchni na planecie, i spora część lądów nie nadaje się do zamieszkania.
Odpisz
17 sierpnia 2018, 00:10
@Broski: jak np. moża i oceany
Odpisz
17 sierpnia 2018, 20:38
@marianx12: Czy też tereny podbiegunowe, pustynie, liczne dżungle, wysokie góry.
Odpisz
9 sierpnia 2018, 14:07
Bo tak działa natura.
Jak jest za dużo osobników danego gatunku to natura przetrzebia go głodem lub zarazą.
Odpisz
17 sierpnia 2018, 14:46
@Ja_tu_tylko_komentuje: A tam pie**olenie, skavenów są pierdyliardy więcej niż mają zasobów a jednak sobie radzą
Odpisz
17 sierpnia 2018, 11:32
Dlatego też w filmie "Łowca czarownic" z Vinem Dieslem dobre ziomki wiedźmy chciały pomóc ludzkości, rozpętując drugą plagę Czarnej Śmierci.
Odpisz
9 sierpnia 2018, 12:35
Choć jest to kwestia bardzo kontrowersyjna, istotnie Thanos miał rację.
Odpisz
9 sierpnia 2018, 14:25
@Krzyniu: tylko że mając infinity gauntlet mógł powiększyć wszechświat, planety i stworzyć więcej jedzenia dla każdego
Odpisz
9 sierpnia 2018, 14:32
@MineDan: Też o tym myślałem, ale jakiś spec od Marvela powiedział że to tak nie działa. Nie wiem, nie znam się, nie będę się kłócić.
Ale taki realny Thanos na Ziemi mógłby pomóc
Odpisz
9 sierpnia 2018, 14:55
@Krzyniu: to tak działa, on może zrozbić wszystko
Odpisz
9 sierpnia 2018, 14:56
@MineDan: Łącznie z cofnięciem w czasie Gamory?
Odpisz
9 sierpnia 2018, 15:55
@MineDan: A to nie było tak , że on chciał po prostu wyr*chać śmierć i w ten sposób się jej przypodować?
Odpisz
9 sierpnia 2018, 16:45
@MiKiTheGamer: To komiksowy Thanos, my tu mówimy o filmowym.
Odpisz
9 sierpnia 2018, 17:26
@Krzyniu: tak, kamień czasu
Odpisz
9 sierpnia 2018, 17:52
@MineDan: nawet jeśli powiększy zasoby dwukrotnie, to nie zatrzyma ekspansji kosmosu która cały czas zwiększa tempo, jest to rozwiązanie krótkoterminowe, a rękawica ma swoje limity
Odpisz
9 sierpnia 2018, 19:11
@Krzyniu: Nie, bo dziś bogactwo można stworzyć w przeciwieństwie do średniowiecza
Odpisz
9 sierpnia 2018, 19:31
Ale wybicie połowy ludzkości nadal wpłynęłoby pozytywnie na ekonomię.
Odpisz
9 sierpnia 2018, 20:08
@Krzyniu: Wybicie połowy farmerów i pracowników? W końcu w dzisiajszym świecie nie ma czegoś takiego jak zbyt mało jedzenia - jest tylko problem z jego dostarczaniem wszędzie. A po wybiciu ludzkości być może problem z niedostatkiem jedzenia by się pojawił bo byłby mniej farmerów a dostarczanie jedzenia byłoby takie samo (mniej kierowców, ale i też mniej jedzenia do dostarczania).
Nie mówiąc już o kryzysie jakie wywołałoby nagłe zniknięcie połowy ludzkości
Odpisz
16 sierpnia 2018, 20:13
@Krzyniu: Zależy, w jakim aspekcie. Ma rację, że eliminacja pomoże w sensie praktycznym. Ale twierdzi także, że wobec tego jest to usprawiedliwione i dobre. A to nieprawda.
Odpisz
16 sierpnia 2018, 20:34
@Baturaj: Niemoralne w ch*j, ale czy niesprawiedliwe?
Odpisz
16 sierpnia 2018, 20:43
@Baturaj: NIE POMOŻE W SENSIE PRAKTYCZNYM
Odpisz
Edytowano - 16 sierpnia 2018, 21:32
@Krzyniu: Poza tym strategia Thanosa jest tylko czasowa - po 500 latach , max po 1000 "rozwiązane" problemy powróciłyby zdwojone.
Więc jednak cofam. Thanos nie ma racji.
Odpisz
16 sierpnia 2018, 21:46
@Krzyniu: Właściwie to w rozumowaniu Thanosa istnieje tylko jeden błąd, czyli losowości, że każdy ma równe szanse, a chyba lepiej, żeby w pierwszej kolejności wyparowali po prostu źli ludzie. gw**ciciele, mordercy, złodzieje i inne męty.
Odpisz
16 sierpnia 2018, 21:53
@Broski: Ano. Ja miałem raczej na myśli głupich ludzi.
Odpisz
16 sierpnia 2018, 22:48
@Broski: a ja myślałem że błędem w jego rozumowaniu jest to że zamiast powiększyć wszechświat i ilość surowców wybija połowę życia.
Odpisz
17 sierpnia 2018, 01:13
@Broski: Jednakże zniknięcie całej przestępczości też nie byłoby dobre, wielu ludzi straciłoby pracę przez co nie mieliby za co wyżywić rodziny A to by doprowadziło do tego że sami staliby się źli. Na świecie zawsze będzie zło i dobro zresztą ten wątek jest poruszany przez wiele seriali, anime, filmów itp.
Odpisz
17 sierpnia 2018, 09:37
@Krzyniu: Co do cofnięcia w czasie Gamory, to raczej mógłby to zrobić, tylko po prostu nie chce łamać swoich zasad "sprawiedliwości", nawet dla niej.
Po drugie, Thanos doszedł do swojego wniosku na bardzo wątłej podstawie, a przynajmniej tak to przedstawia w filmie.
Po trzecie, nawet gdyby sam pomysł był dobry, to sposób w jaki Thanos wprowadził swój plan w życie, był słabo przemyślany. Zniknięcie 50% populacji w taki sposób, nagle, bez względu na to, co w danej chwili robią, od razu doprowadzi do śmierci większej liczby osób.
Odpisz
17 sierpnia 2018, 04:33
Taa, tylko jakim kosztem?
Odpisz
16 sierpnia 2018, 22:10
czerwona śmierć już nie była tak atrakcyjna w skutkach
Odpisz
16 sierpnia 2018, 21:23
Odpisz
16 sierpnia 2018, 20:11
Ale cel nie uświęca środków.
Więc nie.
Odpisz
16 sierpnia 2018, 20:05
*pstryka palcami*
*nic się nie dzieje* nosz ku*wa
Odpisz
9 sierpnia 2018, 14:14
czy tylko ja jestem tak zje**ny, że czytając "Inferno" wziąłem stronę antagonisty?
Odpisz
9 sierpnia 2018, 12:22
Cóż, ale należy wziąć pod uwagę czasy i zaawansowanie technologiczne.
Thanos z całą pewnością zabił o wiele więcej osób niż połowa populacji. Bo, logicznie rzecz biorąc, jak znikł taki pilot samolotu to ginęli ludzie w nim. Dodatkowo wypadki samochodowe, jacyś zbyt impulsywni politycy (którzy mogli wziąć to za zamach) i zawalanie się wszelkiej gospodarki, giełdy etc.
No i, skoro Thanos wybił połowę istot we wszechświecie, to co z zagrożonymi gatunkami? Przecież tytan doprowadził do ich zagłady.
W średniowieczu nie miało to miejsca, więc i tak uważam, że Thanos wyrządził o wiele więcej szkody niż pożytku.
Odpisz
9 sierpnia 2018, 11:34
O co chodzi z tym Thanosem? Kto to jest i jaki ma cel?
Odpisz
9 sierpnia 2018, 11:36
@xGokios3k: Zabić połowe populacji wszechświata
Odpisz
9 sierpnia 2018, 12:15
Dlaczego?
Odpisz
9 sierpnia 2018, 12:17
@xGokios3k: Aby rozwiązać problem przeludnienia
Odpisz
9 sierpnia 2018, 12:17
@xGokios3k: Dlatego że dzięki temu pozostałej połowie będzie się żyło lepiej
(patrz przykład na obrazku)
Odpisz