Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Krok niezbędny do bezpiecznego opuszczenia budynku
Oczekujemy faktów
Warto nawet dla samych rodzynek
Grunt to dobra motywacja
Szybki rynek
Kiedyś było inaczej w klubie jagód
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież5 lipca 2019, 16:59
po 45 minutach
Odpisz
5 lipca 2019, 17:03
@karrimozer: rowerzysta pokonuje odległość 36 km w przeciągu 2 godzin wtedy motocyklista zaczyna jazdę więc jeśli minie kolejna godzina to motocyklista przejedzie 72 km a rowerzysta 54 km za to po 30 minutach rowerzysta pokona odległość 45 km a motocyklista 36 więc wychodzi na to ze po 45 minutach rowerzysta pokona odległość 50,5 km a motocyklista tyle samo
Odpisz
30 sierpnia 2018, 23:00
Od wyruszenia rowerzysty
2 godziny 37 minut 30 sekund
Od wyruszenia motocyklisty
37 minut 30 sekund
Odpisz
23 sierpnia 2018, 11:24
Liczone w pamięci więc pewnie coś poje**łem ale wychodzi mi coś koło 2h 40 min. Motor zapi***ala do momentu w którym był rower w momencie startu w 30 min ale w tym czasie rower zapi***ala kolejne 9km, na nadrobienie ktôrych motor wypie**oli coś koło 7-8 min. Liczenie tego w ten sposób prowadzi do paradoksu ale ch*j, po zaokrągleniu po 2 takich wyliczeniach wychodzi coś takiego.
Odpisz
23 sierpnia 2018, 11:24
@Marequel: ku*wa wyprzedzili mnie
Odpisz
23 sierpnia 2018, 11:28
@Marequel: w poszukiwaniu czegoś do czego można by się dopie**olić u osoby która mnie wyprzedziła zrobiłem wykres i wychodzi że się zgadza. Ażeby ci rzodkiewki skisły na polu
Odpisz
23 sierpnia 2018, 11:30
@Marequel: A ja na przekór Tobie życzę Ci obfitych zbiorów, wielu dzieci i mnóstwa pieniędzy
Odpisz
24 sierpnia 2018, 08:21
Górecki...
Odpisz
24 sierpnia 2018, 11:45
@Marequel: Znaczy może nie paradoksu co po prostu do ciągu geometrycznego, gdzie każdy kolejny wyraz jest mnożony przez q wynoszące 0,25. Im więcej wyrazów, tym bardziej dokładny wynik. Korzystając ze wzoru na sumę wyrazów ciągu geometrycznego S=a1*(1-q^n)/(1-q), dla a1=0,5h i q=0,25 i ograniczając liczbę wyrazów n do 10, uzyskamy wynik, gdzie zaokrąglając takie drobne części jak stomilionowe uzyskamy wynik 2/3h, co odpowiada 40 minutom, czyli odpowiedzi. Osobiście jestem fanem o wiele prostszego i przyziemnego rozwiązania xD Czyli założenie, że zarówno rowerzysta jak i motocyklista muszą się spotkać w jednym punkcie, to jest muszą pokonać tę samą drogę (s1=s2). No i wystarczy rozpisać z tamtego wzoru v1*t1=v2*t2, uwzględnić dwugodzinne opóźnienie motocyklisty (t2=t1-2h), wymnożyć, przekształcić i do takiego ładnego wzoru t1=2v2/(v1-v2) podstawić wartości. Spoiler alert. t1=2h 40 min, t2=t1-2h= 40min. Pozdrawiam cieplutko
Odpisz
24 sierpnia 2018, 11:48
@Siemien: btw, to jest mój pierwszy komentarz od roku. Co ta matematyka potrafi zrobić z człowiekiem ;-;
Odpisz
24 sierpnia 2018, 12:07
@Siemien: Mam nadzieję że jesteś na jakimś matematycznym profilu (możesz się pochwalić) a nie jakiś nienormalny
Odpisz
24 sierpnia 2018, 13:04
@Kociomaniak: Mat-fiz, klasa maturalna. Jednocześnie jestem zafascynowany i chcę się zabić, czyli okazuje się, że to był dobry wybór
Odpisz
24 sierpnia 2018, 13:33
@Marequel: Po prostu znajdź prędkość z jaką motocyklista się zbliża do rowerzysty (prędkość motocyklisty - prędkość rowerzysty) i trasę ich dzielącą.
Odpisz
24 sierpnia 2018, 21:28
@Siemien: to jest jak najbardziej swego rodzaju paradoks, ponieważ gdyby liczyć to moją początkową metodą to bez zaokrąglenia w pewnym momencie można by tak to liczyć w nieskończoność do poziomu części miliardowych nanosekundy i pojedynczych atomów a z matematycznego punktu widzenia i tak motocykl nie wyprzedzi ani nawet nie wyrówna się z rowerem. Paradoks ten nazywa się paradoksem Achillesa i żółwia
Odpisz
25 sierpnia 2018, 00:53
@Marequel: Akurat umniejszyłem znaczeniu temu paradoksowi, gdyż w dzisiejszych czasach stał się on co najwyżej matematyczną ciekawostką, potwierdzającą nieskończoną podzielność liczb, która na pierwszy rzut oka wydaje się nie mieć rozwiązania. Prawda jest natomiast taka, że stworzenie tego eksperymentu myślowego przypisuje się starożytnemu filozofowi, Zenonowi z Elei i nie pomijając faktu, że był to człowiek, który niewątpliwie przyczynił się w dużym stopniu samej matematyce i fizyce, w dobie dzisiejszego rozwoju matematyki teoretycznej wytłumaczenie usłyszysz od przeciętnego nauczyciela/wykładowcy. Już w drugiej klasie liceum na lekcjach matematyki na poziomie podstawowym uczą o granicach ciągów i w istocie, ciąg geometryczny, który reprezentuje meritum całego zadania dąży do 0. Temat jest dosyć śliski, bo w sytuacjach jak ta powoli ujawnia się natura nieskończoności, która nie jest taka trywialna jakby mogło się wydawać. Gdyż nawet w wypadku, gdy ciąg geometryczny ma NIESKOŃCZONĄ ilość wyrazów, jak w powyższym zadaniu, suma jego wszystkich, po raz kolejny, nieskończenie wielu wyrazów jest liczbą skończoną. I aby poprzeć swoje słowa, muszę przyznać, że popełniłem błąd. W poprzedniej wiadomości użyłem wzoru na sumę ciągu rozbieżnego. Zapomniałem o fakcie, że w sytuacji gdy |q|<1, ciąg jest w rzeczywistości zbieżny. Gdybym ów głupotki nie popełnił, nie musiałbym kleić tej wiadomości sprostowującej, gdyż wzór na sumę ciągu zbieżnego pozwala na obliczenie czasu potrzebnego na dogonienie rowerzysty przez motocyklistę, korzystając z teorii o ciągach i szeregach bez jakiejkolwiek potrzeby zaokrąglania wyniku.
S=a1/(1-q)
S=0,5h/(1-0,25)=0,5h/0,75=2/3h=40min
Odpisz
24 sierpnia 2018, 16:48
3 h 51 min
Odpisz
24 sierpnia 2018, 21:22
@NaNaMA: interesujące, mógłbym poznać ciąg myślowy prowadzący do tego rozwiązania?
Odpisz
25 sierpnia 2018, 08:21
@Marequel: wait wat
Odpisz
25 sierpnia 2018, 08:21
@Marequel: kto to napisał
Odpisz
25 sierpnia 2018, 20:20
@NaNaMA: Ty.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 22:09
@WladcaDemonow: nie, pewnie moja kochana siostra
Odpisz
25 sierpnia 2018, 22:12
@NaNaMA: Dlaczego Twoja siostra ma dostęp do Twojego konta jeja?
Odpisz
26 sierpnia 2018, 08:06
@WladcaDemonow: pewnie podejżała pin do mojego komputera a byłam zalogowana
Odpisz
24 sierpnia 2018, 16:09
Odpisz
24 sierpnia 2018, 16:09
xD
Odpisz
24 sierpnia 2018, 11:20
pół godziny
Odpisz
24 sierpnia 2018, 10:29
Co ku*wa? 243 i 5.0
Odpisz
24 sierpnia 2018, 10:19
Odpisz
24 sierpnia 2018, 09:42
45min
Odpisz
24 sierpnia 2018, 08:48
o nie nauka i szkoła
Odpisz
23 sierpnia 2018, 11:03
zajmie to motocykliście pół godziny (tak wyliczyłem)
Odpisz
23 sierpnia 2018, 11:10
@kacperro520: To jest izi
Odpisz
23 sierpnia 2018, 11:12
@kacperro520: tak.
Bo 18x2=36
72/36=2
Motocykl pokona trasę 36km w 30 minut. Natomiast rowerzysta 36km pokona w 120minut
Rowerzysta jedzie z prędkością 1/4 motocyklisty. Czyli dystans motocyklisty rowerzysta pokona 4 razy dłużej. Jeżeli zatem pokonał 36km w 2 godziny, to motocyklista pokona ją 4 razy krócej.
2h=120min
120/4=30
Proszę bardzo
Odpisz
23 sierpnia 2018, 11:17
@Awp_Asiimov: Braliście pod uwagę, że rowerzysta dalej jedzie?
Odpisz
23 sierpnia 2018, 11:18
@kacperro520: No to Ci źle wyszło, bo nie jest napisane, że rowerzysta się zatrzymał. On jechał dalej. Prawidłowa odpowiedź: motocyklista dogoni rowerzystę po 40 minutach na 48 kilometrze.
Odpisz
23 sierpnia 2018, 11:22
kur*a faktycznie
Odpisz
23 sierpnia 2018, 12:58
@Awp_Asiimov: jestem zje**ny
Odpisz
24 sierpnia 2018, 11:34
@Awp_Asiimov: ha pała!
Odpisz
23 sierpnia 2018, 11:06
Ale ku*wa miszcz pajnta. Zamazanie loga perfekcyjne.
Odpisz
25 sierpnia 2018, 20:29
@LeyPL: gdzie
Odpisz
25 sierpnia 2018, 22:24
@WladcaDemonow: Było takie ch*jowo zamazane, gdy obrazek był w poczekalni.
Odpisz