Oceń:

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz obrazkowy

Ważne informacje:

  1. Komentarz obrazkowy musi być powiązany z komentowanym obrazkiem
  2. ZABRONIONE są obraźliwe, wulgarne obrazki
  3. ZABRONIONE są obrazki przedstawiające osoby w pozach prowokacyjnych oraz zbliżenia piersi, pośladków i inne treści o podobnym charakterze.

Komentarze

Odśwież
Avatar ice_my_friend

14 marca, 18:58

Avatar daglasio

14 marca, 19:07

@ice_my_friend: ruszył ziemię

Avatar EleganckiPan

19 marca, 22:01

@daglasio: orbit

Avatar Pro100WGebe

20 marca, 13:45

@EleganckiPan: poczuj w sobie siłę lwa

Avatar Kwiatuszkowa

20 marca, 06:33

I ten plotek na pół łóżku, to od niego połączenie do innego zaczyna się wyżej niż w 1 który to zrobił. Paint confirmed.

Avatar Cotosiestanelo

19 marca, 23:06

Avatar werenspawel

19 marca, 23:01

A może poprostu w Paint zrobione za pomocą wszechmocnych klawiszy, PrintSreen, Ctrl+C, Ctrl+V?

Avatar stefus

14 marca, 18:58

Jeszcze plotek na półbloku

Avatar EleganckiPan

19 marca, 22:02

@stefus: Przynajmniej ktoś kto nie nazywa tego ,,półpłytkami", bo płytki to są naciskowe, a połowa płyty naciskowej nie jest możliwa do zrobienia

Avatar rozwalgo

14 marca, 18:58

To akurat by się w MC przydało

Avatar Kacprrr

14 marca, 19:00

@rozwalgo: ale stawianie płotka na półpłytce jest zwyczajnie technologicznie niemożliwe

Avatar Pikachu_fan_Subaru

14 marca, 19:08

@rozwalgo: Zgadzam sie

Avatar ProfessorMurrica

14 marca, 20:18

@Kacprrr: Silnik matematyczny Minecrafta opiera się na blokach 1x1x1, tak? Więc zrobienie bloku 0,5x1x1 jest wbrew matematyce MC.

Ale można po prostu stworzyć niedostępną normalnie dla gracza dolną połowę płotka, której model wydawałby się lewitować (dolną połowa bloku była by zależnie od wersji bloku tekstura jakiejś płytki np. bruku czyli chyba :1 - w sensie wersji tej połówki byłoby tyle ile jest wersji płytek i po prostu płotki zaczynały się od połowy), ale fizycznie zachowywałby się jak normalny płotek 1x1x1 (na gracza działa jak 1x1x1,5).
Następnie stworzyć górną połowę płotka, której model wydawałby się zaczynać od dołu i kończyć w połowie. Fizyka bloku podobnie jak w pkt. 1.

Następnie należy ustalić, że po postawieniu dolnej połowy ZAWSZE pojawia się na niej górna połowa (tworząc wrażenie modelu płotka 1x1x1 w powietrzu). Następnie ustalić, że nie da się postawić górnej połowy NIGDY.
Następnie ustalić, że dolna połowa może powstać TYLKO jeśli gracz patrzy na płytkę trzymając płotek (zwykły oczywiście) w dłoni. Następnie gra ma odczytać kod wersji bloku płytki (np. :1) i dopasować taką samą wersję płotka. Jeśli gracz kliknie przycisk budowania to płotek ma powstać ZAMIAST płytki. Tzn. Płytka znika bez efektów cząsteczkowych i na jej miejsce pojawia się natychmiast blok dolny (płytka + dolne pół płotu) oraz na nim blok górny (górne pół płotu i przezroczystość na górnej części lub płytka zależnie od sytuacji).

Oczywiście dodać można argument, że JEŚLI w odległości = 1 w płaszczyźnie poziomej od tego płotka jest inny płotek tego typu to zmieniają się one na jeszcze inną wersję - :1:0: czyli taką z jedną belką, :2:1: - z dwiema prosto lub :2:2: z dwiema w bok, :3:0: z trzema i :4:0: z czterema odpowiednio do sytuacji.

To dodaje jednak na każdą wersję płytki dodatkowe 5 wersji.

Oznacza to że (nie pamiętam ile jest wersji płytek więc założę, że 15) trzeba przygotować 15x5 wersji tekstur. To się mija z celem.

Nie jestem programistą (jeszcze) ani nie znam silnika MC ale zakładam że skoro powstają jakieś takie śmieszne addony z kierowalnymi pojazdami w grze które można sobie bez modów wgrać na mapę, to można by pewnie w podobny sposób ominąć ten problem i stworzyć model belki który osobno by spawnowal się między odpowiednimi voxelami. Wątpię jednak żeby MC był na tyle dokładny by to było możliwe więc zakładam, że może "stworzenie bugu" a właściwie stworzenie moba, który byłby nieśmiertelny, nie mógłby atakować, ginąłby bez efektów cząsteczkowych po zniszczeniu bloku i nie wpływałby na zachowanie innych mobów oraz nie mógłby się ruszać i wyglądałby jak belka oraz spawnował się zawsze pomiędzy nowo postawionymi parami płotów.
Dzięki temu wyglądałby jak belka, byłby widoczny i mógłby być "wewnątrz voxela" bez problemów. Przecież nie raz zdarza się, że gracze spawnią się w blokach lub w nie wchodzą. Jest to efekt niepożądany (zwykle) ale teraz można by go wykorzystać.

Teraz jest to więc możliwe, acz niezbyt łatwe i nieopłacalne.

Avatar ProfessorMurrica

14 marca, 20:18

@ProfessorMurrica: Co ja odje**łem i dlaczego.

Avatar Kacprrr

14 marca, 20:29

@ProfessorMurrica: nie wiem, ale ci gratuluję

Avatar Pikachu_fan_Subaru

14 marca, 20:33

@ProfessorMurrica: Szczerze nie chciało mi się czytać

Avatar ProfessorMurrica

14 marca, 20:49

@Pikachu_fan_Subaru: Zrób to dla mnie. Napracowałem się.

Avatar SecretGirlx3

14 marca, 21:57

@ProfessorMurrica: Ja przeczytałam i bardzo ciekawe, szacunek za poświęcenie

Avatar DarthPiotr

19 marca, 19:19

@ProfessorMurrica: Bardzo ciekawe spostrzeżenia. Jako osoba, która bawiła się w modowanie, mogę powiedzieć, że minecraft jako oparty na javie nie ma żadnych ograniczeń i wszystko da się zrobił prościej lub trudniej. Coś takiego dałoby się zrobić. Najprościej taki płotek musiałby być postawiony blok wyżej niż półblok, jednak trzeba by było zmienić renderowanie tekstury tak, aby wyświetlała się trochę niżej.

Avatar Charlie777

19 marca, 19:29

@ProfessorMurrica: Odnosząc się do wad które podałeś, można to zrobić w innym kierunku.
Ja zrobiłbym to Tak, że płotek kładłoby się normalnie nad płytką, a gra wykrywałaby to i dodawała teksturę między blokiem a płytką(na zasadzie belek poziomych) i kasowała teksturę górnej połowy

Avatar ProfessorMurrica

19 marca, 19:36

@Charlie777: Czyli po prostu tekstura renderowałaby się niżej jak zaproponował kolega wyżej.

Avatar ProfessorMurrica

19 marca, 19:37

@DarthPiotr: W sumie to chyba prostsze i lepsze rozwiązanie.

Avatar Amellinium

14 marca, 19:48

Avatar InfiniteTheJackal

14 marca, 19:01

Avatar ptasznik5

14 marca, 19:00

Avatar Kolorblind

14 marca, 18:58

Sprawdź czy masz wymagane wtyczki, a następnie opisz dokładnie problem najlepiej ilustrując go screenem.

Opisz problem

Dołącz screena

Dodaj obrazek Poczekalnia (3349)

Podobne memy