A no i oczywiście w każdym innym wieku nie było praktyk religijnych i dziwactw z nimi związanych. Aresztowanie figurki Matki Boskiej w PRL, maszerowanie z krzyżem przeciw uzbrojonym żołnierzą... energia wiatrowa nie daje za dużo prądu w Polsce bo nie ma tu najlepszych na to warunków, no i wiatraki często ulegają awarii czy też często przerywają pracę. Pan chyba z tych skrajnych na lewo
Sól nie jest święta tylko błogosławiona dzbanie, już nie mówię o tym że się taką sól się robi od II wieku chyba. A różańce na granicach są super
No i jeszcze: kraj był zawierzony MB od czasów co najmniej jagiellońskich
@Pb_82: czyli nie miałbyś problemu gdyby wierzący w Latającego Potwora Spaghetii wyszli by na ulice w twoim mieście i zaczeliby na głośnikach śpiewać i modlić się do Latającego Potwora spaghetii? Oraz ze co godzine puszczaliby z wielkich głośników dzwięk gotowania makaronu na spaghetii które słychac z odległosci 5KM? Oraz ze w szpitalach zaczeliby nosić garnki na głowach i namawiając do nawrócenia na wiare Latającego potwora spaghetii mówiąc ze on cie uzdrowi? Lub jakby postawili w kazdej szkole klasie urzędzie na ścianie garnki? Nie wkurzałoby cie to?
@BLAWK: Chyba geniuszu naucz się historii katolicyzm to wiara polski od setek lat i zdecydowana ilosc ludzi wierzy. Nie mysl sobie że jakies wymysły o spagetti są tak samo ważne jak wiara katolicka. To jest nie tylko religia ale i część kultury w której się wszyscy polacy wychowuja. Ateistom to juz sie w dupach powrzewracalo, nie wierz, ok ale nie krytykuj innych za wierzenie. Jakie trzeba miec nasrane w głowie żeby takie gówno jak krzyż w szkole czy różaniec na granicy wywolywalo takie wkurzenie.
@Pb_82: Czyli jakby religia Latającego Potwora Spaghetii byłaby wierzona przez polaków przez setki lat to chodzenie z garnkiem na głowie oraz wielkie gotowanie spaghetii na granicy byłoby normalne? Jedno i drugie to są wymysły bez żadnych dowodów naukowych. Bo jak udowodnisz mi że Latający potwór spaghetti nie istnieje? Masz jakiś dowód naukowy na to ze tak jest?
@BLAWK: Nic nie zamierzam ci udowadniać to jest wiara i tradycja i kultura polaków od setek lat jak ci sie nie podoba to nie uczestnicz ale nie jecz ze inni wierza. Wiara katolicka jest wyznawana przez większosć polakow i dlatego może byc wierzona publicznie.
@Pb_82: Czyli załóżmy ze teraz 80% polaków zostaje Szatanistami a 20% jest chrześcijanami. I ci Szataniści pakują swoje symbole wszędzie gdzie się da i próbują każdego nawrócić oraz robią czarne msze na rynku miasta. Czy to dla ciebie byłoby spoko?
@BLAWK: tak nie bedzie to po co sie mnie pytasz. To jest religia wiekszości polaków i dlatego jest celebrowana, inna nie będzie wiec nie bedzie inna celebrowana
@BLAWK: nie mów ludziom czy mają odchodzić czy nie bo każdy ma prawo do wiary. Nie będę odpowiadał na wyssane z dópy pytanka bo nie jest to mozliwe żeby takie cos się stało. nawet jak nie wierzysz to wychowywałeś się wiedzac że większość osob wierzy w katolicyzm. To nie jest tylko kwestia wiary ale tradycji i kultury.
@Pb_82: Próbuje ci pokazać jak czują się Ateiści. Szataniści-chrześcijanie chrześcijanie-Ateiści(do wcześniejszego komentarza) Może to ci pozwoli zrozumieć co chce ci przekazać. Oraz jeśli kultura nakazywałaby ci gw**cenie małych dzieci to byś to robił?
@BLAWK: Bardzo przykro mi że czujesz się obrażony tym że inni mają inne wyznanie niz ty. Poza tym nie porównuj gw**cenia dzieci do nieszkodliwych dla ciebie obrządkow religijnych. Procesje religijne mają na ciebie mniejszy wpływ niż np. maratony które blokują ulice miasta. Nie chodzi ci o to że cudze obrządki ci przeszkadzają. Masz jakąś niewytłumaczalną dla mnie urazę dla religii która nic cłi nie zrobiła
@Pb_82: znam dużo ludzi która ta religia skrzywdziła. Sam na swoim przypadku tego doświadczyłem. Gdy powiedziałem swojej rodzinie że nie jestem chrześcijaninem to chcieli mnie wywalić do szkoły z internatem i zaczeli byc do mnie bardziej agresywni. I to nie tylko ja. Pewna dziewczyna z mojego miasta nie chciała przyjąć bierzmowania to była afera na całe miasto. Czy znęcanie się psychiczne i przymus to dla ciebie nieszkodliwa kultura?
@BLAWK: sorry, ale to juz jest wina twoich rodzicow, nie katolicyzmu, który nie namawia do takich czynow. Poza tym osoba która nie chce dostosować się do zwyczajów społeczności zawsze będzie wykluczana, niezależnie czy chodzi o religię czy nie
@Pb_82: W takim razie komunizm nie zabił nikogo. Komunizm nie namawiał do zabijania to czemu ludzie mówią że komunizm zabijał?Przeczytałem całe Communist manifesto i nie było w nim nic o tym żeby zabijać.
@Pb_82: A czym się rożni religia od komunizmu? Jedna i druga walczy o dominacje nad światem. Jedna i druga walczy a największą liczbe wyznawców. W jednej i drugiej ludzie na czele nich żerują na swoich wyznawcach. Jedna i druga nakłada zasady które muszą być przestrzegane. Jedna i druga wpi***ala się do polityki. Jednej i drugiej występują osoby które są winne całemu złu. Jednej i drugiej obiecuje się szczęście. Nie widzę żadnych różnic. Wiem że dużo pominąłem ale chyba załapałeś oco mi chodzi. Każda wiara czy ustrój jest podobny do siebie, ma wspólne punkty.
@Rudymaciek05: mieliśmy dzisiaj prezentację w szkole o odnawialnej energii i według danych wystarczy pokryć 10% Polski wiatrakami (w odplwiednich odległościach) nie wliczając w to żadnych innych źródeł energii. Pomijając też fakt, że istnieją takie cuda jak panele słoneczne (moduły właściwie)
@Yoda_MLG: Wystarczy odpowiednio duża cewka tesli, ruskie od kilkunastu lat bawią się w kilku miejscach z cewkami tesli, łapią sobie w nie wyładowania elektryczne i próbują jakoś nie usmażyć wszystkiego nadmiarem energii co im nie wychodzi bo nie jest to projekt finansowany przez państwo więc nie mają funduszy. "Złapanie" błyskawicy jak i jej "przechowanie" jest możliwe.
@zx2001: wiesz, często najprostsze pomysły bywają tymi najlepszymi i najmniej oczywistymi :D
Nie mówię, że słabszy przewodnik to jest to, ale to właśnie szukanie rozwiązania tam, gdzie nikt inny go nie szukał, przynosi największe efekty
@theCPCK: Błyskawica nie jest aż tak potężna, jej energia to max kilkaset MV co odpowiada kilku elektrowniom węglowym, problemem jest utrzymanie jej w miejscu żeby nie spaliła wszystkiego.
@fullfun: technologia będzie zawsze tylko szła do przodu co 100 lat temu nie było nawet pomysłem na technologię dzisiaj jest w użyciu więc jestem pewny, że uda się to opanować lub wymyślić inną lepszą technikę na ekoogiczny prąd
@Reichtangle: Koszt wprowadzenia jest większy, ale utrzymanie dużo niższe (bo prędzej na ziemi zniknie życie, niż przestanie wiać), węgiel w końcu kosztuje i się kończy. Energia odnawialna w dzisiejszych czasach jest już całkiem efektywna w szczególności, że nie podwyższa kosztów opieki zdrowotnej, bo wszyscy dostają raja płuc, astmy i różnych innych chorób dróg oddechowych
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: Ogólnie to odnawialna jest lepsza
Jednak gdyby lepiej zadbali o technologię u nas to też nasze elektrownie na węgiel by mniej zatruwały, wszytko kwestia odpowiednich filtrów oraz mądrego zarządzania.
@mateo9630: z tego co wiem to też jeśli są za blisko domów to nawet nie chodzi o hałas a po prostu samopoczucie ludzi jest o wiele gorsze a badania na ten temat wciąż trwają
@Reichtangle: największy problem wiatraków jest niestabilność ich pracy. Raz wieje strasznie mocno a raz nie wieje przez dłuzszy okres czasu. Można by było zrobic zasilanie wiatrakami całej Polski jeśli mielibyśmy technologie która pozwalałaby na magazynowanie ogromnej ilości energi i odawanie jej w krótkim czasie, zwykłe akumulatory mają wydajnosc 0,6KW na 1kg a jak masz przechowac z np. 20MW to pomyśkpomyśl sobie jak kosztowne to byłoby z tą technologią. Energetyka nie moze pozwolic sobie na to zeby raz był prąd a raz nie więc dopóki nie wprowadzą dobrego sposobu na magazynowania energi wiatraki są bezużyteczne. Energia odnawialna ma priorytet w energetyce i gdy wiatr powieje to odłączają elektrownie węglowe ale ich nie wyłączają, one muszą byc w gotowości żeby odrazu ruszyć jeśli wiatr przestaje wiać. Więc i tak one chodzą tylko ze na marne i my za to płacimy(w kosztach prądu jest koszt utrzymania gotowości elektrowni węglowej). Wiatraki takze generują dzwięki o takiej częstotliwości ze powodują dyskomfort i bóle głowy u ludzi mieszkających blisko nich. Tak samo zwierzęta przez to rzadko trzymają się tam. Więc wiatraki to słaby pomysł.
Tak samo było z XX wiekiem, tylko że wtedy na początku były wojny przez zbyt szybki rozwój cywilizacji, teraz miejmy nadzieję że sytuacja się nie powtórzy.
Bo wyższość węgla nad wiatrakami jest prawdą. A i tak najlepsza jest energia jądrowa. W przyszłości może termojądrowa. I w tej kwestii jesteśmy murzynami niestety.
@Pb_82: No i co z tego? Jest tańszy. To czy my będziemy zanieczyszczać powietrze, nie ma znaczenia, dopóki Chińczycy to robią. Jesteśmy za małym krajem, dbając o Ziemię nic nie wskóramy, a jedynie znajdziemy się w tyle za narodami, które stawiają na produktywizm.
Tak, XXI wiek jest zje**ny. Chciałabym tylko przypomnieć że w XX wieku działy się imby typu jak komuniści aresztowali matkę boską itp. W sumie ciężko powiedzieć co gorsze.
@InfiniteTheJackal: Komuna to byli zbrodniarze przeciwko ludzkości, ale akurat emocjonalnie dzisiaj brakuje mi kogoś kto by trzymał te wszystkie zabobony za mordę.
@mleko23: Wyobraź sobie że masz chlew z 12 świniami. Każda z nich ma inne poglądy polityczne. Jedynym ich wspólnym pragnieniem jest dobranie się do koryta. Na szczęście jesteś suwerenem i co jakiś czas zasadzasz kopa w jakiegoś ryja, żeby każda się w miarę mogła nażreć. Inaczej by się pozagryzały. Zapewne w ich oczach jesteś wtedy złym dyktatorem.
Komentarze
Odśwież23 marca 2019, 16:02
A no i oczywiście w każdym innym wieku nie było praktyk religijnych i dziwactw z nimi związanych. Aresztowanie figurki Matki Boskiej w PRL, maszerowanie z krzyżem przeciw uzbrojonym żołnierzą... energia wiatrowa nie daje za dużo prądu w Polsce bo nie ma tu najlepszych na to warunków, no i wiatraki często ulegają awarii czy też często przerywają pracę. Pan chyba z tych skrajnych na lewo
Odpisz
1 kwietnia 2019, 21:36
@Ares011: żołnierzĄ?
Odpisz
Edytowano - 1 kwietnia 2019, 21:30
Sól nie jest święta tylko błogosławiona dzbanie, już nie mówię o tym że się taką sól się robi od II wieku chyba. A różańce na granicach są super
No i jeszcze: kraj był zawierzony MB od czasów co najmniej jagiellońskich
Odpisz
31 marca 2019, 09:52
A płaskoziemcy?!
Odpisz
31 marca 2019, 03:21
Wiek XXI dopiero się rozpoczął. Dajmy mu czas
Odpisz
27 marca 2019, 07:49
nie rozumiem co ma różaniec, sprawa religijna, do postępu.
Odpisz
27 marca 2019, 10:01
@Ameron: Dokładnie. Ateistom przeszkadza już nawet istnienie religii...
Odpisz
27 marca 2019, 11:28
@Pb_82: czyli nie miałbyś problemu gdyby wierzący w Latającego Potwora Spaghetii wyszli by na ulice w twoim mieście i zaczeliby na głośnikach śpiewać i modlić się do Latającego Potwora spaghetii? Oraz ze co godzine puszczaliby z wielkich głośników dzwięk gotowania makaronu na spaghetii które słychac z odległosci 5KM? Oraz ze w szpitalach zaczeliby nosić garnki na głowach i namawiając do nawrócenia na wiare Latającego potwora spaghetii mówiąc ze on cie uzdrowi? Lub jakby postawili w kazdej szkole klasie urzędzie na ścianie garnki? Nie wkurzałoby cie to?
Odpisz
27 marca 2019, 12:20
@BLAWK: Chyba geniuszu naucz się historii katolicyzm to wiara polski od setek lat i zdecydowana ilosc ludzi wierzy. Nie mysl sobie że jakies wymysły o spagetti są tak samo ważne jak wiara katolicka. To jest nie tylko religia ale i część kultury w której się wszyscy polacy wychowuja. Ateistom to juz sie w dupach powrzewracalo, nie wierz, ok ale nie krytykuj innych za wierzenie. Jakie trzeba miec nasrane w głowie żeby takie gówno jak krzyż w szkole czy różaniec na granicy wywolywalo takie wkurzenie.
Odpisz
27 marca 2019, 12:28
@Pb_82: Czyli jakby religia Latającego Potwora Spaghetii byłaby wierzona przez polaków przez setki lat to chodzenie z garnkiem na głowie oraz wielkie gotowanie spaghetii na granicy byłoby normalne? Jedno i drugie to są wymysły bez żadnych dowodów naukowych. Bo jak udowodnisz mi że Latający potwór spaghetti nie istnieje? Masz jakiś dowód naukowy na to ze tak jest?
Odpisz
27 marca 2019, 12:34
@BLAWK: Nic nie zamierzam ci udowadniać to jest wiara i tradycja i kultura polaków od setek lat jak ci sie nie podoba to nie uczestnicz ale nie jecz ze inni wierza. Wiara katolicka jest wyznawana przez większosć polakow i dlatego może byc wierzona publicznie.
Odpisz
27 marca 2019, 12:40
@Pb_82: Czyli załóżmy ze teraz 80% polaków zostaje Szatanistami a 20% jest chrześcijanami. I ci Szataniści pakują swoje symbole wszędzie gdzie się da i próbują każdego nawrócić oraz robią czarne msze na rynku miasta. Czy to dla ciebie byłoby spoko?
Odpisz
27 marca 2019, 12:51
@BLAWK: tak nie bedzie to po co sie mnie pytasz. To jest religia wiekszości polaków i dlatego jest celebrowana, inna nie będzie wiec nie bedzie inna celebrowana
Odpisz
27 marca 2019, 13:05
@Ameron: Religia to opium dla ludu. Nie możemy jej zlikwidować siłą, bo to bezcelowe. Ale ludzie sami powinni odchodzić od wiary w bóstwa.
Odpisz
27 marca 2019, 13:12
@Pb_82: Odpowiedz na moje pytanie czy byłoby to dla ciebie dobre
Odpisz
27 marca 2019, 13:16
@BLAWK: nie mów ludziom czy mają odchodzić czy nie bo każdy ma prawo do wiary. Nie będę odpowiadał na wyssane z dópy pytanka bo nie jest to mozliwe żeby takie cos się stało. nawet jak nie wierzysz to wychowywałeś się wiedzac że większość osob wierzy w katolicyzm. To nie jest tylko kwestia wiary ale tradycji i kultury.
Odpisz
27 marca 2019, 13:20
@Pb_82: Próbuje ci pokazać jak czują się Ateiści. Szataniści-chrześcijanie chrześcijanie-Ateiści(do wcześniejszego komentarza) Może to ci pozwoli zrozumieć co chce ci przekazać. Oraz jeśli kultura nakazywałaby ci gw**cenie małych dzieci to byś to robił?
Odpisz
27 marca 2019, 14:22
@BLAWK: Bardzo przykro mi że czujesz się obrażony tym że inni mają inne wyznanie niz ty. Poza tym nie porównuj gw**cenia dzieci do nieszkodliwych dla ciebie obrządkow religijnych. Procesje religijne mają na ciebie mniejszy wpływ niż np. maratony które blokują ulice miasta. Nie chodzi ci o to że cudze obrządki ci przeszkadzają. Masz jakąś niewytłumaczalną dla mnie urazę dla religii która nic cłi nie zrobiła
Odpisz
27 marca 2019, 14:32
@Pb_82: znam dużo ludzi która ta religia skrzywdziła. Sam na swoim przypadku tego doświadczyłem. Gdy powiedziałem swojej rodzinie że nie jestem chrześcijaninem to chcieli mnie wywalić do szkoły z internatem i zaczeli byc do mnie bardziej agresywni. I to nie tylko ja. Pewna dziewczyna z mojego miasta nie chciała przyjąć bierzmowania to była afera na całe miasto. Czy znęcanie się psychiczne i przymus to dla ciebie nieszkodliwa kultura?
Odpisz
27 marca 2019, 17:48
@BLAWK: sorry, ale to juz jest wina twoich rodzicow, nie katolicyzmu, który nie namawia do takich czynow. Poza tym osoba która nie chce dostosować się do zwyczajów społeczności zawsze będzie wykluczana, niezależnie czy chodzi o religię czy nie
Odpisz
28 marca 2019, 14:04
@Pb_82: W takim razie komunizm nie zabił nikogo. Komunizm nie namawiał do zabijania to czemu ludzie mówią że komunizm zabijał?Przeczytałem całe Communist manifesto i nie było w nim nic o tym żeby zabijać.
Odpisz
28 marca 2019, 14:25
@BLAWK: jezu jesteś az tak głupi? Kto porównuje religie do komunizmu?
Odpisz
29 marca 2019, 18:56
@Pb_82: A czym się rożni religia od komunizmu? Jedna i druga walczy o dominacje nad światem. Jedna i druga walczy a największą liczbe wyznawców. W jednej i drugiej ludzie na czele nich żerują na swoich wyznawcach. Jedna i druga nakłada zasady które muszą być przestrzegane. Jedna i druga wpi***ala się do polityki. Jednej i drugiej występują osoby które są winne całemu złu. Jednej i drugiej obiecuje się szczęście. Nie widzę żadnych różnic. Wiem że dużo pominąłem ale chyba załapałeś oco mi chodzi. Każda wiara czy ustrój jest podobny do siebie, ma wspólne punkty.
Odpisz
30 marca 2019, 02:09
@BLAWK: połowa co powiedziałeś to nie prawda, poza tym jakby komunizm nie mówił żeby zabijać a ludzie zabijali to jak niby ma to być wina komunizmu?
Odpisz
23 marca 2019, 12:51
Polski nie da się zasilić energią wiatru (na całym terenie Polski musiałobybyć wiatraków co 20m)
Odpisz
23 marca 2019, 13:20
@Rudymaciek05: może i nie dadzą rady całej Polski zasilić ale przypominam że wiatr to nie jedyna energia odnawialna jaką możemy wykorzystać
Odpisz
23 marca 2019, 13:59
@theCPCK: na memie jest "wyższość węgla nad wiatrakami".
Odpisz
26 marca 2019, 19:18
@Rudymaciek05: Co 20 metrów? Coś mi się wydaje że "mocno" przesadzasz
Odpisz
26 marca 2019, 22:16
@Rudymaciek05: mieliśmy dzisiaj prezentację w szkole o odnawialnej energii i według danych wystarczy pokryć 10% Polski wiatrakami (w odplwiednich odległościach) nie wliczając w to żadnych innych źródeł energii. Pomijając też fakt, że istnieją takie cuda jak panele słoneczne (moduły właściwie)
Odpisz
26 marca 2019, 22:20
@Yoda_MLG: plus do tego elektrownie wodne
Odpisz
26 marca 2019, 22:32
@Patryczak22: i farmy wodne
Odpisz
26 marca 2019, 22:36
@Yoda_MLG: Nie zapominajcie o elektrowniach geotermalnych.
Odpisz
26 marca 2019, 22:56
@Anielka999: oraz taniej i praktycznie nieszkodliwej energii atomowej
Odpisz
27 marca 2019, 07:14
@Yoda_MLG: Panele słoneczne są drogie i nieopłacalne na użytek prywatny.
Odpisz
27 marca 2019, 07:31
energia atomowa i węglowa również
Odpisz
27 marca 2019, 07:33
@fullfun: zacznijmy czerpać energię z wybuchów słonecznych
Odpisz
27 marca 2019, 07:48
panele sloneczne splacaja się po 4 latach
Odpisz
27 marca 2019, 08:00
@Yoda_MLG: zacznijmy czerpać energię z błyskawic
Odpisz
27 marca 2019, 08:19
@fullfun: potrzeba magazynów energii które będą w stanie tak szybko przyjąć tak duży ładunek. Jak na razie mozna go przesłać ale nie przechować
Odpisz
27 marca 2019, 12:28
@Yoda_MLG: Wystarczy odpowiednio duża cewka tesli, ruskie od kilkunastu lat bawią się w kilku miejscach z cewkami tesli, łapią sobie w nie wyładowania elektryczne i próbują jakoś nie usmażyć wszystkiego nadmiarem energii co im nie wychodzi bo nie jest to projekt finansowany przez państwo więc nie mają funduszy. "Złapanie" błyskawicy jak i jej "przechowanie" jest możliwe.
Odpisz
27 marca 2019, 13:38
@zx2001: A gdyby zastosować słabszy przewodnik, aby wytrącić część energii?
Odpisz
27 marca 2019, 13:44
@fullfun: myślę, że gdyby to było tak proste już dawno było by w użytku albo chociaż fazie testów
Odpisz
27 marca 2019, 14:27
@fullfun: Można to zaproponować im, ja tylko byłem w jednej z takich placówek i widziałem łapanie błyskawicy.
Odpisz
27 marca 2019, 14:45
@fullfun: żeby zatrzymać energię błyskawicy potrzebna jest elektrowania wielkości Warszawy
Odpisz
27 marca 2019, 14:45
@zx2001: wiesz, często najprostsze pomysły bywają tymi najlepszymi i najmniej oczywistymi :D
Nie mówię, że słabszy przewodnik to jest to, ale to właśnie szukanie rozwiązania tam, gdzie nikt inny go nie szukał, przynosi największe efekty
Odpisz
27 marca 2019, 15:03
@theCPCK: Błyskawica nie jest aż tak potężna, jej energia to max kilkaset MV co odpowiada kilku elektrowniom węglowym, problemem jest utrzymanie jej w miejscu żeby nie spaliła wszystkiego.
Odpisz
Edytowano - 27 marca 2019, 16:16
@fullfun: słabszy przewodnik to najgorsza możliwa opcja bo zatrzymuje w sobie energię przez co niesamowicie się nagrzewa
Odpisz
27 marca 2019, 20:46
@theCPCK: a gdyby tak to ciepło pobrać i przerobić na prund?
Odpisz
27 marca 2019, 21:49
@fullfun: chyba nie mamy takiej technologii aby pobrać ciepło z ciekłego metalu nie uszkadzajac elektryki błyskawica
Odpisz
27 marca 2019, 22:45
@Yoda_MLG: no cóż, może kiedyś ;p
Odpisz
27 marca 2019, 22:49
@fullfun: technologia będzie zawsze tylko szła do przodu co 100 lat temu nie było nawet pomysłem na technologię dzisiaj jest w użyciu więc jestem pewny, że uda się to opanować lub wymyślić inną lepszą technikę na ekoogiczny prąd
Odpisz
27 marca 2019, 22:53
@Yoda_MLG: Zamiast gdybać i rozmyślać bierzmy się do pracy! ;D
Odpisz
28 marca 2019, 06:52
@fullfun: jestem za głupi aby rozwijać technologię, ja co najwyżej mogę jej używać
Odpisz
27 marca 2019, 15:54
A nieuwazacie ze wegiel jest dobrym zrodlem energi moze dlatego ze go mamy od ch*ja ?
Odpisz
1 kwietnia 2019, 21:34
@sarna3773: nie, nie mamy go od ch*ja. Nie, nie jest dobry
Zanieczyszczenia i te sprawy
Odpisz
Edytowano - 23 marca 2019, 13:26
Akurat co do ostatniego, to myślę, że uznawanie wyższości wiatraków nad węglem jest jednak bardziej idiotyczne.
Odpisz
Edytowano - 23 marca 2019, 14:06
@Reichtangle: Koszt wprowadzenia jest większy, ale utrzymanie dużo niższe (bo prędzej na ziemi zniknie życie, niż przestanie wiać), węgiel w końcu kosztuje i się kończy. Energia odnawialna w dzisiejszych czasach jest już całkiem efektywna w szczególności, że nie podwyższa kosztów opieki zdrowotnej, bo wszyscy dostają raja płuc, astmy i różnych innych chorób dróg oddechowych
Odpisz
Edytowano - 26 marca 2019, 19:07
@ZnawcaLiteraturyPolskiej: Ogólnie to odnawialna jest lepsza
Jednak gdyby lepiej zadbali o technologię u nas to też nasze elektrownie na węgiel by mniej zatruwały, wszytko kwestia odpowiednich filtrów oraz mądrego zarządzania.
Odpisz
26 marca 2019, 19:45
@PapaSteryd: Elektrownie wiatrowe powodują zakłócenia w sieci energetycznej.
Odpisz
26 marca 2019, 21:49
@mateo9630: z tego co wiem to też jeśli są za blisko domów to nawet nie chodzi o hałas a po prostu samopoczucie ludzi jest o wiele gorsze a badania na ten temat wciąż trwają
Odpisz
27 marca 2019, 11:22
@Reichtangle: największy problem wiatraków jest niestabilność ich pracy. Raz wieje strasznie mocno a raz nie wieje przez dłuzszy okres czasu. Można by było zrobic zasilanie wiatrakami całej Polski jeśli mielibyśmy technologie która pozwalałaby na magazynowanie ogromnej ilości energi i odawanie jej w krótkim czasie, zwykłe akumulatory mają wydajnosc 0,6KW na 1kg a jak masz przechowac z np. 20MW to pomyśkpomyśl sobie jak kosztowne to byłoby z tą technologią. Energetyka nie moze pozwolic sobie na to zeby raz był prąd a raz nie więc dopóki nie wprowadzą dobrego sposobu na magazynowania energi wiatraki są bezużyteczne. Energia odnawialna ma priorytet w energetyce i gdy wiatr powieje to odłączają elektrownie węglowe ale ich nie wyłączają, one muszą byc w gotowości żeby odrazu ruszyć jeśli wiatr przestaje wiać. Więc i tak one chodzą tylko ze na marne i my za to płacimy(w kosztach prądu jest koszt utrzymania gotowości elektrowni węglowej). Wiatraki takze generują dzwięki o takiej częstotliwości ze powodują dyskomfort i bóle głowy u ludzi mieszkających blisko nich. Tak samo zwierzęta przez to rzadko trzymają się tam. Więc wiatraki to słaby pomysł.
Odpisz
27 marca 2019, 13:07
@Reichtangle: Rozwiązanie tych problemów jest jedno: energia atomu.
Odpisz
27 marca 2019, 13:44
@stepson: Potwierdzam. Jeśli wysadzimy całą ludzkość atomówkami nie będzie potrzeba produkować prądu
Odpisz
27 marca 2019, 13:47
@BLAWK: W zasadzie nie o to mi chodziło, ale to też jakieś rozwiązanie xd
Odpisz
27 marca 2019, 14:17
@stepson: trudno się kłucić z tak silnym argumentem xd
Odpisz
26 marca 2019, 23:53
Mamy sebixów, karynki, nastolatki z urojoną depresją udostępniające cytaty gdzie się tylko da.
Odpisz
27 marca 2019, 08:24
@Crln_7: Znam Sebixa którego całe życie napi**dalał ojciec. To może wywołać depresje.
Odpisz
27 marca 2019, 09:59
@stepson: I co z tego, chodzi o ogół dzieciaczków spamujących o depresji, zabijaniu sie itd.
Odpisz
27 marca 2019, 13:06
@Pb_82: Wątpię by jejacy byli sebixami.
Odpisz
27 marca 2019, 12:30
Tak samo było z XX wiekiem, tylko że wtedy na początku były wojny przez zbyt szybki rozwój cywilizacji, teraz miejmy nadzieję że sytuacja się nie powtórzy.
Odpisz
27 marca 2019, 08:29
Bo wyższość węgla nad wiatrakami jest prawdą. A i tak najlepsza jest energia jądrowa. W przyszłości może termojądrowa. I w tej kwestii jesteśmy murzynami niestety.
Odpisz
27 marca 2019, 09:58
@stepson: co ty gadasz, węgiel dymi i zanieczyszcza powietrze. Tak sie kończy jak się jeden z drugim naogląda propagandy w telewizorze.
Odpisz
27 marca 2019, 13:03
@Pb_82: No i co z tego? Jest tańszy. To czy my będziemy zanieczyszczać powietrze, nie ma znaczenia, dopóki Chińczycy to robią. Jesteśmy za małym krajem, dbając o Ziemię nic nie wskóramy, a jedynie znajdziemy się w tyle za narodami, które stawiają na produktywizm.
Odpisz
27 marca 2019, 13:38
@stepson: Tylko, że powietrze nie cyrkuluje w ciągu dnia po całym świecie, lecz to co my wyprodukujemy - zostaje u nas
Odpisz
27 marca 2019, 13:48
A to już inna kwestia. Faktycznie filtry na kominach powinny być obowiązkowe.
Odpisz
23 marca 2019, 12:57
Tak, XXI wiek jest zje**ny. Chciałabym tylko przypomnieć że w XX wieku działy się imby typu jak komuniści aresztowali matkę boską itp. W sumie ciężko powiedzieć co gorsze.
Odpisz
27 marca 2019, 04:44
@InfiniteTheJackal: Komuna to byli zbrodniarze przeciwko ludzkości, ale akurat emocjonalnie dzisiaj brakuje mi kogoś kto by trzymał te wszystkie zabobony za mordę.
Odpisz
27 marca 2019, 08:27
@mleko23: Wyobraź sobie że masz chlew z 12 świniami. Każda z nich ma inne poglądy polityczne. Jedynym ich wspólnym pragnieniem jest dobranie się do koryta. Na szczęście jesteś suwerenem i co jakiś czas zasadzasz kopa w jakiegoś ryja, żeby każda się w miarę mogła nażreć. Inaczej by się pozagryzały. Zapewne w ich oczach jesteś wtedy złym dyktatorem.
Odpisz
26 marca 2019, 21:21
Spokojnie, minęły dopiero dwie dekady, poczekajmy aż się na dobre rozkręci ten wiek
Odpisz
26 marca 2019, 21:49
@kacpi51: zdążymy wszyscy zdechnąć
Odpisz
26 marca 2019, 21:44
bo wiecie, religia gupia a ja taki mondry
Odpisz
26 marca 2019, 19:46
Oczywiście prawoskrętna
Odpisz