@silvertape: Dziękuję, ale już kupiłem dwa lata temu za 2300 zł Lenovo z AMD Ryzen 5 2500U i Radeon Vega, 8 GB RAM. I jak do tej pory dobrze się sprawuje
Ray Tracing to chyba najbardziej bezużyteczna technologia w grzach jaką w życiu widziałem. Nie dość, że zżera masę mocy obliczeniowej to jeszcze efektów w grze prawie nie widać, bo równy efekt mogą uzyskać twórcy projektując grę dokładniej z lepszym oświetleniem.
@Mr_Quicky: renderowanie z użyciem Ray tracingu daje ogromną różnicę. Problem w tym że narazie nie jest to rozwinięte na tyle by móc otrzymać porządny efekt w real time'ie. To raczej dobrze że technologia się rozwija, bo dzięki temu za parę lat może być to przełom dla grafiki w grach.
@Noxen: Raczej wątpię, a nawet jeżeli to i tak dla nielicznych bo będzie to za drogie. Obecnie róznice są wręcz żadne oprócz dodania paru cieni względem źródeł światła ale to mogą zrobić twórcy gier bez tej technologii
@Mr_Quicky: Narazie RayTracing to tylko ciekawostka technologiczna jak VR, ale jak już na RTX-a będzie mógł sobie pozwolić przeciętny Kowalski, to zostanie jedną z ważniejszych technologii w grach.
Ray-Tracing powoduje, że nie trzeba już stosować programistycznych sztuczek, żeby zrobić dobrze wyglądające odbicie w wodzie, lub w lustrze. Wystarczy tylko wykorzystać RT i voila
Kiedyś na tym etapie była pełna grafika 3D, bo taki Duke Nukem 3D wykorzystujący sprite-y był od Quake-a poprostu ładniejszy, o przygodówkach i platformówkach w pełnym 2D nie wspominając.
@Majnix: Póki co jest bezużyteczna ta funkcja. Te różnice, o których mówisz, są dostepne już teraz, wystarczy, że twórcy danej gry zaprojektują ją bardzo dokładnie z takimi szczegółami jak zmieniające się oświetlenie od np ogniska czy cienie padające na bieżąco od jakiegoś obiektu.
@Mr_Quicky: Jeśli grasz w różne gry, to pewnie kojarzysz taką sytuację, że oglądasz wyrenderowaną cut scenkę po czym przechodzisz do gry i widzisz ogromną różnicę.
Teraz wyobraź sobie że dzięki ray-tracing'owi mógłbyś podczas gry uzyskiwać taki sam efekt jak na wyrenderowaną filmie.
@Mr_Quicky: No właśnie. Bardzo dokładnie. Na razie jest to faktycznie mało użyteczne bo i tak teraz tylko RTX-y za tysiące z tym wyrabiają, ale w przyszłości zamiast poświęcać czas na wymodelowanie każdej kałuży z osobna wystarczy włączyć RTX. Tak teraz myślę sobie, że może to sprawić, że woda w grach będzie dynamiczniejsza.
@Noxen: Ekhem The Order 1886, ekhem, Red Dead Redemption 2. Mam wymieniać dalej? Te gry bez RT wyglądają bosko zarówno podczas przerywników filmowych jak i samego gameplay'u
@Mr_Quicky: Nie rozumiesz o co mi chodzi. Te gry wyglądają wspaniale, ale żeby odbicia wyglądały wspaniale trzeba w nie włożyć dość dużo pracy. A jak RTX będzie normą to on będzie się tym zajmował sprawiając, że będzie można olać ten element produkcji.
@Majnix: Wiem, zrozumiałem za pierwszym razem. Ale to tylko pokazuje, że ta technologia jest niepotrzebna. Zanim będzie opłacalna w używaniu minie bardzo dużo czasu.
@Mr_Quicky: Nie tyle co niepotrzebna, co na razie nie pokazuje pełni potencjału. Jak już RTX-y będą normą to wtedy ta technologia będzie przydatna. Tak samo VR. Teraz ciekawostka. W przyszłości potencjalna norma.
Ja jak byłem mały miałem komputer co miał 512mb ram, 20gb pamięci, 1.0ghz
Vive City to był pokaz slajdów i mogłem na nim grać tylko w gry platformowe i przygodowki ...
Nie wyobrażam sobie, żeby ktoś tyle hajsu wydawał na tą gównianą grę. W ogóle na jakąkolwiek grę, a niestety znam jednego gościa, co potrafi wydać 1500 zł na jakiś miecz do gry. To już jest choroba.
Komentarze
Odśwież26 lipca 2019, 14:32
Słodziak.
Odpisz
27 kwietnia 2019, 11:21
15k? Mój znajomy złożył kompa z RTX 2060 za 4k.
Odpisz
27 kwietnia 2019, 13:32
@Randomguy: Ty wiesz ile kosztuhe rtx 2080?
Odpisz
29 kwietnia 2019, 18:42
@Mr_Quicky: Mówię o RTX 2060 nie 2080 i tak ok 1.5k. On złożył kompa za 4k.
Odpisz
27 kwietnia 2019, 08:00
Poleci ktoś jakiegoś dobrego lapka do 3 tysięcy ? Najlepiej takiego z i5
Odpisz
12 sierpnia 2021, 02:21
@MituDestroyer: Lenovo Ideapad 3-15arh Gaming
Odpisz
12 sierpnia 2021, 19:30
@silvertape: Dziękuję, ale już kupiłem dwa lata temu za 2300 zł Lenovo z AMD Ryzen 5 2500U i Radeon Vega, 8 GB RAM. I jak do tej pory dobrze się sprawuje
Odpisz
27 kwietnia 2019, 02:37
Nie ty, tylko rodzice.
Odpisz
27 kwietnia 2019, 10:06
@Crln_7:
Odpisz
Edytowano - 27 kwietnia 2019, 00:22
Ray Tracing to chyba najbardziej bezużyteczna technologia w grzach jaką w życiu widziałem. Nie dość, że zżera masę mocy obliczeniowej to jeszcze efektów w grze prawie nie widać, bo równy efekt mogą uzyskać twórcy projektując grę dokładniej z lepszym oświetleniem.
Odpisz
27 kwietnia 2019, 00:44
@Mr_Quicky: renderowanie z użyciem Ray tracingu daje ogromną różnicę. Problem w tym że narazie nie jest to rozwinięte na tyle by móc otrzymać porządny efekt w real time'ie. To raczej dobrze że technologia się rozwija, bo dzięki temu za parę lat może być to przełom dla grafiki w grach.
Odpisz
27 kwietnia 2019, 01:30
@Noxen: Raczej wątpię, a nawet jeżeli to i tak dla nielicznych bo będzie to za drogie. Obecnie róznice są wręcz żadne oprócz dodania paru cieni względem źródeł światła ale to mogą zrobić twórcy gier bez tej technologii
Odpisz
Edytowano - 27 kwietnia 2019, 01:51
@Mr_Quicky: Narazie RayTracing to tylko ciekawostka technologiczna jak VR, ale jak już na RTX-a będzie mógł sobie pozwolić przeciętny Kowalski, to zostanie jedną z ważniejszych technologii w grach.
Ray-Tracing powoduje, że nie trzeba już stosować programistycznych sztuczek, żeby zrobić dobrze wyglądające odbicie w wodzie, lub w lustrze. Wystarczy tylko wykorzystać RT i voila
Kiedyś na tym etapie była pełna grafika 3D, bo taki Duke Nukem 3D wykorzystujący sprite-y był od Quake-a poprostu ładniejszy, o przygodówkach i platformówkach w pełnym 2D nie wspominając.
Odpisz
Edytowano - 27 kwietnia 2019, 08:58
@Majnix: Póki co jest bezużyteczna ta funkcja. Te różnice, o których mówisz, są dostepne już teraz, wystarczy, że twórcy danej gry zaprojektują ją bardzo dokładnie z takimi szczegółami jak zmieniające się oświetlenie od np ogniska czy cienie padające na bieżąco od jakiegoś obiektu.
Odpisz
27 kwietnia 2019, 13:29
@Mr_Quicky: Jeśli grasz w różne gry, to pewnie kojarzysz taką sytuację, że oglądasz wyrenderowaną cut scenkę po czym przechodzisz do gry i widzisz ogromną różnicę.
Teraz wyobraź sobie że dzięki ray-tracing'owi mógłbyś podczas gry uzyskiwać taki sam efekt jak na wyrenderowaną filmie.
Odpisz
27 kwietnia 2019, 14:12
@Mr_Quicky: No właśnie. Bardzo dokładnie. Na razie jest to faktycznie mało użyteczne bo i tak teraz tylko RTX-y za tysiące z tym wyrabiają, ale w przyszłości zamiast poświęcać czas na wymodelowanie każdej kałuży z osobna wystarczy włączyć RTX. Tak teraz myślę sobie, że może to sprawić, że woda w grach będzie dynamiczniejsza.
Odpisz
27 kwietnia 2019, 14:19
@Noxen: Ekhem The Order 1886, ekhem, Red Dead Redemption 2. Mam wymieniać dalej? Te gry bez RT wyglądają bosko zarówno podczas przerywników filmowych jak i samego gameplay'u
Odpisz
27 kwietnia 2019, 18:55
@Mr_Quicky: Nie rozumiesz o co mi chodzi. Te gry wyglądają wspaniale, ale żeby odbicia wyglądały wspaniale trzeba w nie włożyć dość dużo pracy. A jak RTX będzie normą to on będzie się tym zajmował sprawiając, że będzie można olać ten element produkcji.
Odpisz
27 kwietnia 2019, 19:14
@Majnix: Wiem, zrozumiałem za pierwszym razem. Ale to tylko pokazuje, że ta technologia jest niepotrzebna. Zanim będzie opłacalna w używaniu minie bardzo dużo czasu.
Odpisz
Edytowano - 27 kwietnia 2019, 20:38
@Mr_Quicky: Nie tyle co niepotrzebna, co na razie nie pokazuje pełni potencjału. Jak już RTX-y będą normą to wtedy ta technologia będzie przydatna. Tak samo VR. Teraz ciekawostka. W przyszłości potencjalna norma.
Odpisz
26 kwietnia 2019, 22:51
Teraz pytanie skąd mam wziąć tyle kasy..?
Ktoś chce kupić nerkę? Albo dwie?
Odpisz
27 kwietnia 2019, 00:01
Ja mogę litr krwi.
Odpisz
26 kwietnia 2019, 22:35
Ja jak byłem mały miałem komputer co miał 512mb ram, 20gb pamięci, 1.0ghz
Vive City to był pokaz slajdów i mogłem na nim grać tylko w gry platformowe i przygodowki ...
Odpisz
19 kwietnia 2019, 18:09
ktoś ma link do tego texturepacka?
Odpisz
26 kwietnia 2019, 22:27
niestety, miałem ale zgubiłem. Jest płatny
Odpisz
26 kwietnia 2019, 21:54
Nie wyobrażam sobie, żeby ktoś tyle hajsu wydawał na tą gównianą grę. W ogóle na jakąkolwiek grę, a niestety znam jednego gościa, co potrafi wydać 1500 zł na jakiś miecz do gry. To już jest choroba.
Odpisz
26 kwietnia 2019, 21:58
@Broski: ale minkrafta to ty szanuj
Odpisz
26 kwietnia 2019, 22:30
@Broski: Wydał na pc, który jeśli ma dobre bebechy to może żyć kilka lat. Mój już martwy komp działał prawie 10 lat
Odpisz
26 kwietnia 2019, 22:32
@Broski: z tego co wiem jest wiele dowodów ze minecraft ma gowniane community ale ciezko by bylo udowodnic ze jak na sandboxa jest on ch*jowy
Odpisz
Edytowano - 26 kwietnia 2019, 22:43
@Venzu: comunity to nie gra ku*wa i zrozumcie to wreszcie
Odpisz
27 kwietnia 2019, 10:08
@Broski:
Odpisz
26 kwietnia 2019, 21:10
RT nie RTX, RTX to karta graficzna, a RT to skrót od Ray-Tracing
Odpisz
26 kwietnia 2019, 21:02
W sumie to by było zajebiste. Wygląda super.
Odpisz
19 kwietnia 2019, 18:30
Odpisz
Edytowano - 19 kwietnia 2019, 17:58
Ocelot - creepin' feat. fish
Odpisz