@BishopPL123: ja mam za konfiguracje za trochę ponad 4k i jest tam
i7 8-generacji, 16GB pamięci, GTX 1050Ti 256GB SSD i 1TB HDD
I w większości gier na ustawieniach średnie\wysokie można liczyć na ponad 30fps jak nie na 60fps
@FibEE: Myślę, że stacjonarka byłaby jeszcze trochę droższa jak to laptop do gier. No bo musi być matryca matowa w nim i klawiatura 1ms a do komputera oddzielnie kupujesz.
Jak się kupuje sprzęt i niema się monitora to wtedy się kupuje laptopa moim zdaniem. Chyba, że się chcę czekać do kolejnej wypłaty aby uruchomić komputer.
Miałem kiedyś podobną sytuację. Sprzedałem ten złom w cholerę i kupiłem normalnego PCta. Potem go trochę ulepszyłem i śmiga super.
Nigdy nie kupujcie laptopów do grania, bo to strata kasy.
@Randomowy_koles: Zależy od potrzeb. Moc kosztem mobilności albo na odwrót. Ja poszedłem na kompromis i mam jedno i drugie. PC do ciężeszej roboty i laptopa do lżejszej.
@mateo9630: ja to kupiłem laptopa ( głównie z powodu, że już jest jeden PC i bardzo często zajęty) gamingowy bo ma 1050 Ti i jakaś i5 2,5 normalne taktowanie, a ja co robię na nim? Gram w je**ne gry Indie...
@marek20004: Dysk dołożysz zawsze.
Możesz wykręcić napęd DVD i włożyć specjalną kieszeń na dysk. Ewentualnie możesz podpiąć zewnętrzny dysk, czy to na USB czy na Sata (są przejściówki z Sata na USB).
A z ramem to często jest bardzo chamsko, ponieważ są dwa sloty na ram i nigdy nie wiesz, czy ktoś dał, np. 2x 4GB, czy 1x 8 GB
@Legolas9988: przeplacone, nie możesz nic wymienić przez okres gwarancji a jak zerwiesz chociaż 1 plombe masz po gwarancji. Zepsuje się jedna część, musisz wysłać cały pc
@Legolas9988: Nie kupuj nigdy gotowca.
Możesz wzorować konponenty z gotowca, ale kup je osobno.
Dzięki temu nie masz plomb i nie tracisz gwarancji za "grzebanie" w komputerze.
Poza tym, zostaje Ci w kieszeni dobre kilka stówek.
Warto też zaczekać na promocje.
W tej chwili dysk SSD 1 TB jest za około 400 złotych, coraz częściej pojawia się około 330-350 złotych.
Pamięci RAM 16 GB za około 280 złotych wyrwiesz.
Procesory AMD Ryzen w związku z premierą nowego procesora będą zaraz lecieć na łeb, na szyję.
A co jakiś czas pojawia się promocja na zasilacze.
Co do płyt głównych, to nawet była niedawno promocja X-komu, że do każdej płyty z danej serii miałeś kości RAM do tego (ale pula już wyczerpana).
Karty graficzne niestety ciągle drogie.
@Smuteczek: Mistrzu, nie prawda. Prawdziwy "gotowiec" jest składany od kątem najwyższej wydajności przy założonej cenie i jest testowany kilkadziesiąt godzin. Samemu nie jesteś w stanie osiągnąć takiego samego wyniku przy, wg ciebie, takiej samej konfiguracji.
@michaolekYT: A gòwno prawda, laptopy w podobnej cenie nadal są trochę gorsze, a trochę robi różnicę, ludzie wolą pcty bo: są wydajniejsze, są niekiedy tańsze, można fajne stanowiska składać, i w tzw. high endzie lepsze są komputery, bo lepiej wydać 20tysi na kompa a nie na lapka, zresztą podobnie wygląda sprawa z tańszymi propozycjami, laptopy są dla dość specyficznej grupy ludzi, którzy co chwile są gdzieś indziej, a to moje stanowisko PC, tak żeby się pochwalić:
@michaolekYT: Wydajność, teoretycznie, w pc możesz dołożyć lepsze chłodzenie, i podkręcić np procesor (nie wszystkie modele, bo niektóre mają tą opcję zablokowana) a w laptopie, nawet jak podkrecisz, to ci się będzie grzał.W PC, jak potrzebujesz np lepszej karty graficznej czy procka, to sobie zmienisz. Potrzebujesz więcej miejsca na dysku? Możesz sobie dołożyć kolejny, w laptopach rzadko jest na to miejsce
@mkus29: Możesz kupić laptopa, który będzie miał 64GB RAMu, 2xGTX1080TI, i jakąś najnowszą i9, tyle że nie wiem czy 40 000 ci starczy. Laptopy zawsze będą droższe, ale jest to wina upchania wydajnych komponentów do małej obudowy izapewnienia im chłodzenia. PC z reguły nie ma tych problemów
@Czwarty_Wymiar: Same karty graficzne wyszłyby ponad 5000zł, więc z tym 3x wydajniejszym to bym nie przesadzał. Dolicz porządny monitor, ogromną obudowę z dobrą wentylacja która to pomieści to dochodzi ci kolejne 2000.
@mateo9630: Za 2 tygodnie kupuję kompa za ~6k, Lepszego niż ten lapek. Nie kłócę się, jeśli ktoś ma tyle hajsu i najbardziej mu zależy na mobilności, to spoko, dla mnie jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
UWAGA SZOK! LAPTOP DO GIER NIE SŁUŻY TYLKO DO GIER
Jest po prostu wydajniejszy od większości laptopów, które nie zacinają się jedynie przy wyświetlaniu pulpitu i nie dusi się przy otwartych 10 oknach w przeglądarce i nie ma problemu z odpalaniem aplikacji 3D. Jakoś nie wyobrażam sobie używać Inventora na laptopie z procesorem niskonapięciowym
@mateo9630: żeby komputer dobrze ci chodził nie musisz miec karty graficznej za 1500zl, wystarczy ci procesor, ram, ssd i płyta główna, karta graficzna jest w większości do gier
Bez karty graficznej to sobie możesz pulpit wyświetlać. Jakikolwiek program do obróbki czegokolwiek wymaga dobrej grafiki. Nieważne czy to montaż filmów, projektowanie 3D czy tworzenie animacji.
@mateo9630: Ja mam lapka z przed 3 lat UWAGA UWAGA nie do gier i Skyrim na średnich działa lepiej po podłączeniu 2 monitora niż na monitorze laptopowym. Nwm jak to działa ale wcześniej na niskich były zacinki a teraz działa zajebiście. Ale dalej żałuję żeza te pieniądze nie złożyłem se PCta
Komentarze
Odśwież13 lutego, 19:20
Jak kupisz laptop "dla graczy" z Chin za 1500 zł to nic dziwnego
Odpisz
2 lipca 2019, 09:40
Tak wgl, Lenovo legion y530 jest dobry do gier? Bo nie wiem czy kupić czy nie
Odpisz
9 lipca 2019, 01:13
@D0minik: Dobry
Odpisz
16 lipca 2019, 10:21
@BishopPL123: ja mam za konfiguracje za trochę ponad 4k i jest tam
i7 8-generacji, 16GB pamięci, GTX 1050Ti 256GB SSD i 1TB HDD
I w większości gier na ustawieniach średnie\wysokie można liczyć na ponad 30fps jak nie na 60fps
Odpisz
Edytowano - 16 lipca 2019, 10:23
Ja mam i5 7400 16 tam 2400 mhz GTX 1050 ti w większość gier wysokie 60/70 fps. GTA online max oprócz AA 55/60 FPS.
Odpisz
16 lipca 2019, 11:39
@D0minik: zamierzam go kupić
Odpisz
16 lipca 2019, 12:14
@d0wek: ja mam będe miał już w piątek zapewne :
Rtx2070
Amd Ryzen 7 2700
16gb ram
500 ssd
2T hdd
Zasilacz 750 w
Tak poza tym, jak polecacie wykorzystac ssd? Myśle by instalować wszystkie programy na ssd a gry na hdd
Odpisz
16 lipca 2019, 12:46
@Hub130602: Windows na ssd i jedną lub dwie gry, które mają dużo ekranów ladowania
Odpisz
16 lipca 2019, 18:44
@Hub130602: tylko ssd! Zanim go zajedziesz to wymienisz kompa 3 razy.
Odpisz
16 lipca 2019, 21:58
@D0minik: Lenovo to ogólnie syf
Odpisz
16 lipca 2019, 22:19
@FibEE: Już nieauktalny komentarz. Teraz kupuje komputer.
Odpisz
17 lipca 2019, 05:13
@D0minik: pc za około 3k :)
Odpisz
17 lipca 2019, 12:09
@DAVJD: Ja bede miał za 3200
Procesor: AMD Ryzen 5 3600
Karta graficzna: gtx 1660
Odpisz
17 lipca 2019, 12:42
@D0minik: kozak, mój ma już ponad rok
Odpisz
17 lipca 2019, 17:43
@D0minik: Lenovo to najgorszy szajs jaki miałem.
Odpisz
17 lipca 2019, 18:27
@JaJestemZWami: Lenovo robi najlepsze laptopy z średniej półki cenowej.
Odpisz
17 lipca 2019, 19:00
@JaJestemZWami: Wolę dopłacić 200zł i mieć normalnego laptopa niż Lenovo. Te same specyfikacje i większa wydajność.Takie moje zdanie.
Odpisz
17 lipca 2019, 19:50
@JaJestemZWami: lepiej dopłacić i kupić normalna stacjonare chyba że musi być laptop wtedy wszystko tylko nie lenovo
Odpisz
Edytowano - 17 lipca 2019, 19:56
@FibEE: Myślę, że stacjonarka byłaby jeszcze trochę droższa jak to laptop do gier. No bo musi być matryca matowa w nim i klawiatura 1ms a do komputera oddzielnie kupujesz.
Jak się kupuje sprzęt i niema się monitora to wtedy się kupuje laptopa moim zdaniem. Chyba, że się chcę czekać do kolejnej wypłaty aby uruchomić komputer.
Na takim rtx bym Sobie pograł :V
Odpisz
1 lipca 2019, 21:18
Miałem kiedyś podobną sytuację. Sprzedałem ten złom w cholerę i kupiłem normalnego PCta. Potem go trochę ulepszyłem i śmiga super.
Nigdy nie kupujcie laptopów do grania, bo to strata kasy.
Odpisz
1 lipca 2019, 21:30
@Randomowy_koles: Zależy od potrzeb. Moc kosztem mobilności albo na odwrót. Ja poszedłem na kompromis i mam jedno i drugie. PC do ciężeszej roboty i laptopa do lżejszej.
Odpisz
16 lipca 2019, 11:46
@mateo9630: ja to kupiłem laptopa ( głównie z powodu, że już jest jeden PC i bardzo często zajęty) gamingowy bo ma 1050 Ti i jakaś i5 2,5 normalne taktowanie, a ja co robię na nim? Gram w je**ne gry Indie...
Odpisz
17 lipca 2019, 05:14
@marianx12: "gamingowy" grafika 1050ti
Odpisz
17 lipca 2019, 12:32
@DAVJD: Pewnie lapek za 4-5k, a wydajność pc za 2k.
Odpisz
16 lipca 2019, 10:29
Dlatego ja skladam kompa, w razie możliwości moge coś dokupić a nie znowu cały laptop nowy
Odpisz
Edytowano - 16 lipca 2019, 13:51
@Cotosiestanelo: niektóre laptopy maja możliwość dołożenia np Ramu, czy dysków, ale to drugie zdarza się rzadziej
Odpisz
16 lipca 2019, 22:49
@marek20004: Dysk dołożysz zawsze.
Możesz wykręcić napęd DVD i włożyć specjalną kieszeń na dysk. Ewentualnie możesz podpiąć zewnętrzny dysk, czy to na USB czy na Sata (są przejściówki z Sata na USB).
A z ramem to często jest bardzo chamsko, ponieważ są dwa sloty na ram i nigdy nie wiesz, czy ktoś dał, np. 2x 4GB, czy 1x 8 GB
Odpisz
17 lipca 2019, 00:01
@Smuteczek: Mówiąc o dysku, miałem na myśli taki nie wpinany w USB, z kieszenią masz rację, zapomniałem o tym
Odpisz
16 lipca 2019, 10:22
Mam pytanie, czy Apollo Battlelord to dobry komp do gier? Nie wiem czy tego kompa kupić czy Xbox One X.
Odpisz
16 lipca 2019, 10:25
@Legolas9988: czekaj na xbox scarlett
Odpisz
16 lipca 2019, 10:25
@Legolas9988: nie kupuj gotowaca
Odpisz
16 lipca 2019, 10:29
@DAVJD: Czego?
Odpisz
16 lipca 2019, 10:31
@CzeresniakPl: Nie, chcę podtrzymać moją rodzinę Xboxów więc chcę teraz XONE. Scarlett będzie później.
Odpisz
16 lipca 2019, 10:38
@Legolas9988: kup PS5
Odpisz
16 lipca 2019, 10:40
@Drag_on: Niby po co? Wolę Xboxy, bo jestem przyzwyczajony, a nawet jak PS będzie mieć exy to i tak go nie kupię.
Odpisz
16 lipca 2019, 11:33
@Legolas9988: przeplacone, nie możesz nic wymienić przez okres gwarancji a jak zerwiesz chociaż 1 plombe masz po gwarancji. Zepsuje się jedna część, musisz wysłać cały pc
Odpisz
16 lipca 2019, 11:34
@DAVJD:
Odpisz
16 lipca 2019, 12:25
@Legolas9988: Łoj napisałem, że wolę Xbox od Playstation. Zanosi się na burzę.
Odpisz
16 lipca 2019, 13:09
@Legolas9988: Nie kupuj nigdy gotowca.
Możesz wzorować konponenty z gotowca, ale kup je osobno.
Dzięki temu nie masz plomb i nie tracisz gwarancji za "grzebanie" w komputerze.
Poza tym, zostaje Ci w kieszeni dobre kilka stówek.
Warto też zaczekać na promocje.
W tej chwili dysk SSD 1 TB jest za około 400 złotych, coraz częściej pojawia się około 330-350 złotych.
Pamięci RAM 16 GB za około 280 złotych wyrwiesz.
Procesory AMD Ryzen w związku z premierą nowego procesora będą zaraz lecieć na łeb, na szyję.
A co jakiś czas pojawia się promocja na zasilacze.
Co do płyt głównych, to nawet była niedawno promocja X-komu, że do każdej płyty z danej serii miałeś kości RAM do tego (ale pula już wyczerpana).
Karty graficzne niestety ciągle drogie.
Odpisz
16 lipca 2019, 18:53
@Smuteczek: Mistrzu, nie prawda. Prawdziwy "gotowiec" jest składany od kątem najwyższej wydajności przy założonej cenie i jest testowany kilkadziesiąt godzin. Samemu nie jesteś w stanie osiągnąć takiego samego wyniku przy, wg ciebie, takiej samej konfiguracji.
Odpisz
16 lipca 2019, 21:57
@splashradek: prawdziwy gotowiec jest składany przez bandę ślepych januszy a potem sprzedawany kilka razy drożej jakiemuś debilowi
Odpisz
16 lipca 2019, 13:49
>laptop
>do gier
wybierz jedno XDD
Odpisz
16 lipca 2019, 18:33
@bulazpasztetem:
Odpisz
Edytowano - 16 lipca 2019, 13:45
Ja tam wyczysciłam w środku u specjalisty i jest 50 FPS na luzie :D
Odpisz
16 lipca 2019, 13:16
Według mnie Stacjonarne komputery odchodzą do lamusa ale to moja opinia
Odpisz
16 lipca 2019, 13:23
@michaolekYT: A gòwno prawda, laptopy w podobnej cenie nadal są trochę gorsze, a trochę robi różnicę, ludzie wolą pcty bo: są wydajniejsze, są niekiedy tańsze, można fajne stanowiska składać, i w tzw. high endzie lepsze są komputery, bo lepiej wydać 20tysi na kompa a nie na lapka, zresztą podobnie wygląda sprawa z tańszymi propozycjami, laptopy są dla dość specyficznej grupy ludzi, którzy co chwile są gdzieś indziej, a to moje stanowisko PC, tak żeby się pochwalić:
Odpisz
16 lipca 2019, 13:28
@PoProstuWojtek: no dobra są tańsze ale laptopy i stacjonarne mają taką samą wydajność i laptopy można łatwo przenosić
Odpisz
Edytowano - 16 lipca 2019, 13:47
@michaolekYT: Wydajność, teoretycznie, w pc możesz dołożyć lepsze chłodzenie, i podkręcić np procesor (nie wszystkie modele, bo niektóre mają tą opcję zablokowana) a w laptopie, nawet jak podkrecisz, to ci się będzie grzał.W PC, jak potrzebujesz np lepszej karty graficznej czy procka, to sobie zmienisz. Potrzebujesz więcej miejsca na dysku? Możesz sobie dołożyć kolejny, w laptopach rzadko jest na to miejsce
Odpisz
16 lipca 2019, 19:01
@PoProstuWojtek: efekt zły omen masz w mc
Odpisz
16 lipca 2019, 19:22
@Pendrag: Wim, mleko wypiłem i git
Odpisz
16 lipca 2019, 13:12
Konsolę po 20 latach użytkowania: 30, 60fps
Odpisz
16 lipca 2019, 12:33
Mam laptopa typu "gaming" i po roku faktycznie miałem 15 fps, ale jak się okazało przez kurz
Odpisz
16 lipca 2019, 11:49
A moj ma juz ponad rok i dziala swietnie
Odpisz
16 lipca 2019, 12:12
@Rudymaciek05: a mój nawet sie troche nadaje bo daje maksymalnie w gmodzie 22 fpsy
Odpisz
1 lipca 2019, 21:00
Laptop zajmie mniej miejsca w pokoju i możesz zawsze go przenieść, ale pod względem wydajności etc. stacjonarny jest lepszy
Odpisz
1 lipca 2019, 21:05
@mkus29: Możesz kupić laptopa, który będzie miał 64GB RAMu, 2xGTX1080TI, i jakąś najnowszą i9, tyle że nie wiem czy 40 000 ci starczy. Laptopy zawsze będą droższe, ale jest to wina upchania wydajnych komponentów do małej obudowy izapewnienia im chłodzenia. PC z reguły nie ma tych problemów
Odpisz
1 lipca 2019, 21:07
@mateo9630: bez dobrego chłodzenia to będzie piekarnik
Odpisz
1 lipca 2019, 21:09
@mkus29: Małe to to nie jest, ale z pewnością bardziej mobilne od stacjonarki
Odpisz
Edytowano - 1 lipca 2019, 21:56
@mateo9630: Niby tak, ale jak mówiłeś to już zależy od potrzeb, jeżeli mobilność to laptop, gry i cięższa praca to stacjonarny
Odpisz
1 lipca 2019, 21:57
@mateo9630: Za tę cenę mogę mieć 3x lepszego kompa. I nie zapominajmy o tym jak szybko nowy sprzęt staje się przestarzały.
Odpisz
1 lipca 2019, 22:06
@Czwarty_Wymiar: Same karty graficzne wyszłyby ponad 5000zł, więc z tym 3x wydajniejszym to bym nie przesadzał. Dolicz porządny monitor, ogromną obudowę z dobrą wentylacja która to pomieści to dochodzi ci kolejne 2000.
Odpisz
1 lipca 2019, 22:12
@mateo9630: Za 2 tygodnie kupuję kompa za ~6k, Lepszego niż ten lapek. Nie kłócę się, jeśli ktoś ma tyle hajsu i najbardziej mu zależy na mobilności, to spoko, dla mnie jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Odpisz
2 lipca 2019, 05:59
@Czwarty_Wymiar:
>2xGTX1080
>Lepszy niż ten lapek
Doje**łeś jak dzik w sosnę
Odpisz
2 lipca 2019, 08:46
@mateo9630: nie zauważyłem, że tam jest podwójna karta, mój błąd
Odpisz
Edytowano - 1 lipca 2019, 20:56
Tylko laptopa zabierzesz do torby, a ze stacjonarną czy konsolą może być ciężko
Odpisz
1 lipca 2019, 20:56
@mateo9630: tylko po co ci zabierać gry ze sobą
Odpisz
1 lipca 2019, 20:58
@mateo9630: "konsolą może być ciężko" - A o handheld'ach słyszałeś?
Odpisz
1 lipca 2019, 20:59
@Czwarty_Wymiar: Daj znać jak na handheldach ogarniesz taką grafikę i komfort rozgrywki jak na laptopie
Odpisz
1 lipca 2019, 21:00
@mateo9630: tylko jeszcze raz się pytam po co zabierać gry ze sobą jeżeli nie są to jakieś Nintendo czy coś
Odpisz
1 lipca 2019, 21:00
@mateo9630: Nintendo switch?
Odpisz
Edytowano - 1 lipca 2019, 21:00
@mateo9630: Nintendo Switch, Oculus Go, PSP, praktycznie każdy smartfon...
Odpisz
1 lipca 2019, 21:01
Gdzie on ci ku*wa napisał o jakichś grach
Odpisz
1 lipca 2019, 21:02
>Wyjazdy za granicę
>Studia
>Delegacje
Chociażby na to
Poza tym bez trudu mogę go przenosić chociażby w obrębie domu i podłączyć pod dowolny TV i grać na dużym ekranie.
Odpisz
1 lipca 2019, 21:03
@mateo9630: ale po to się kupuje zwykły laptop a nie laptop do gier
Odpisz
1 lipca 2019, 21:03
@TrevorMan: na memie jest napisane o laptopie do gier, użyłem mózgu
Odpisz
1 lipca 2019, 21:07
UWAGA SZOK! LAPTOP DO GIER NIE SŁUŻY TYLKO DO GIER
Jest po prostu wydajniejszy od większości laptopów, które nie zacinają się jedynie przy wyświetlaniu pulpitu i nie dusi się przy otwartych 10 oknach w przeglądarce i nie ma problemu z odpalaniem aplikacji 3D. Jakoś nie wyobrażam sobie używać Inventora na laptopie z procesorem niskonapięciowym
Odpisz
1 lipca 2019, 21:15
@mateo9630: żeby komputer dobrze ci chodził nie musisz miec karty graficznej za 1500zl, wystarczy ci procesor, ram, ssd i płyta główna, karta graficzna jest w większości do gier
Odpisz
1 lipca 2019, 21:20
Bez karty graficznej to sobie możesz pulpit wyświetlać. Jakikolwiek program do obróbki czegokolwiek wymaga dobrej grafiki. Nieważne czy to montaż filmów, projektowanie 3D czy tworzenie animacji.
Odpisz
1 lipca 2019, 22:14
@mateo9630: nie, chyba że masz 2 rdzeniowy procesor za 5 zł
Odpisz
2 lipca 2019, 00:03
@mateo9630: Ja mam lapka z przed 3 lat UWAGA UWAGA nie do gier i Skyrim na średnich działa lepiej po podłączeniu 2 monitora niż na monitorze laptopowym. Nwm jak to działa ale wcześniej na niskich były zacinki a teraz działa zajebiście. Ale dalej żałuję żeza te pieniądze nie złożyłem se PCta
Odpisz
1 lipca 2019, 21:59
To ku*wa nie pobieraj od ch*ja gier albo kup dysk zewnętrzny!
Odpisz
16 lipca 2019, 10:03
@seba27113: co to ma do rzeczy?
Odpisz
Edytowano - 1 lipca 2019, 20:55
Trz3ba bVł0 na nlm nl3 grAć, tVIk0 uCZyć $ię
Odpisz