Wszyscy wiemy, że nie istnieje przyjaźń damsko męska
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Pamięta ktoś o tamtej aferze?
To spory kraj
A, no chyba że tak
Jeśli chodzi o inne kontynenty, to Turcja, USA, Japonia...
Nie interesuj się
Moje studia takie przyszłościowe
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież22 lutego 2020, 12:47
da ktoś szablon?
Odpisz
22 lutego 2020, 19:28
@Jakut484:
Odpisz
22 lutego 2020, 19:47
Dzięki
Odpisz
22 lutego 2020, 11:28
Da ktoś szablon?
Odpisz
22 lutego 2020, 19:28
@TakiOLogin:
Odpisz
19 lutego 2020, 10:57
Mówienie że przyjaźń damsko męska nie istnieje jest seksistowskie
Odpisz
19 lutego 2020, 11:10
I niechrześcijańskie do tego.
Odpisz
22 lutego 2020, 11:07
seksizm to dyskryminacja na tle płci... to nie jest seksistowskie, to jest po prostu postawienie pewnej tezy... Którą płeć dyskryminuję mówiąc że przyjaźń damsko-męska nie istnieje?
Odpisz
22 lutego 2020, 11:10
@xXkuba22Xx: Obie.
Odpisz
22 lutego 2020, 11:14
Dokładnie powiedziane.
Odpisz
22 lutego 2020, 11:15
nie da się tak... dyskryminacja na tle płci polega na uważaniu jednej płci za lepszą od drugiej pod jakimś względem...
Odpisz
22 lutego 2020, 11:17
@xXkuba22Xx: jeżeli jesteś facetem to ta teza dyskryminuje kobiety, jeżeli jesteś kobietą to to dyskryminacja mężczyzn
Odpisz
Edytowano - 22 lutego 2020, 11:17
@xXkuba22Xx: No tak, od pozostałych pięćdziesięciu płci. /s
Odpisz
22 lutego 2020, 11:20
nie, sorry, ale to co piszesz nie ma sensu. nie uzasadnię ci tego. w jaki sposób stwierdzenie, że przyjaźń damsko-męska nie istnieje, ze strony mężczyzny dyskryminuje kobiety?
Odpisz
Edytowano - 22 lutego 2020, 11:23
@xXkuba22Xx: jeżeli mówisz że przyjaźń damsko męska nie istnieje to dyskryminujesz kobiety jako potencjalnych przyjaciół i na odwrót.
Czego ty ku*wa nie rozumiesz?
Odpisz
22 lutego 2020, 11:24
@xXkuba22Xx: To może być albo seksizm, albo dyskryminacja ludzkości jako tako. Seksizm, jeśli uznamy, że nieuznawanie istnienia takiej przyjaźni jest winą jednej płci, bo ta nie potrafi np. odczuwać przyjaźni, a zaburzenie odczuwania uczuć wyższych jest jednak poważną sprawą. A ogólną dyskryminacją, gdy uważamy tak o całym ogóle ludzi.
Odpisz
22 lutego 2020, 11:27
@KufelMleka: tak, tu się zgodzę, jeśli powiem, że na przykład kobiety nie potrafią zawierać przyjaźni z mężczyznami to to może podchodzić pod seksizm. ale co to jest ogólna dyskryminacja? jeśli ktoś wychodzi z tezą dotyczącą obu płci i wszystkich ludzi to nikogo nie dyskryminuje, gdyż z definicji dyskryminacja to nierówne, gorsze traktowanie osoby w oparciu o jej przynależność do pewnej grupy.
Odpisz
Edytowano - 22 lutego 2020, 11:31
no chyba, że tak na to patrzysz, ale nadal nie do końca się zgodzę. Dyskryminacja na tle płciowym by była wtedy, gdyby ktoś (mężczyzna) nie twierdził, że przyjaźń damsko-męska nie istnieje, a mimo to wykluczał kobiety z grona potencjalnych przyjaciół, tylko dlatego że to są kobiety. A jeśli ktoś zakłada, że przyjaźń damsko-męska nie istnieje, jest to po prostu wysnucie pewnej tezy, odnoszącej się do ogółu, do obu płci, według której ze względu na dymorfizm płciowy i/lub pociąg seksualny, nie ma możliwości zawarcia przyjaźni międzypłciowej. nikt tu nie jest dyskryminowany, bo taka osoba nie tyle nie chce zawierać przyjaźni z płcią przeciwną ze względu na płeć, tylko twierdzi, że nie jest to możliwe...
Odpisz
22 lutego 2020, 13:30
@xXkuba22Xx: ludzkość jest pewną grupą, którą można traktować gorzej niż się powinno tylko ze względu na bycie ludźmi.
Odpisz
22 lutego 2020, 15:49
@KufelMleka: tylko, że jeszcze musi być większa grupa do której wszyscy ludzie należą. Więc jeśli ktoś na przykład nie będzie się chciał przyjaźnić z ludźmi, tylko dlatego, że to są ludzie, a z wszystkimi innymi ssakami będzie się chciał przyjaźnić, wtedy można mówić o dyskryminacji ludzi. Ale zauważ, że jest to dyskryminacja na tle gatunkowym, a nie płciowym, więc nie można mówić tu o seksizmie, no i nijak ma to się do przyjaźni damsko-męskiej. A więc jeśli chodzi o stwierdzenie, że przyjaźń damsko męska nie istnieje, nie jest to dyskryminacja ludzi. Ale jeśli ktoś twierdzi, że nie będzie się przyjaźnił z ludźmi, tylko z psami, bo ludzie są gorsi, to już może zakrawać o dyskryminacje na tle gatunkowym. Pytanie gdzie się kończą osobiste preferencje a gdzie zaczyna dyskryminacja... Bo to że ktoś nie chce się przyjaźnić z płcią przeciwną jest seksizmem? Czyli jak ja nie chcę na przykład za żonę murzynki to to jest rasizm? Nie można zmusić kogoś do przyjaźni... to są osobiste rzeczy, co innego jeśli chodzi na przykład o udział w życiu publicznym. Jeśli w państwie kobiety nie są dopuszczane do wyborów, bo są kobietami, to jest seksizm...
Odpisz
22 lutego 2020, 16:18
@xXkuba22Xx: Czepiasz się pojęcia seksizmu i nie pozwalasz nam pośmiać się ze współczesnej mody nazywania seksizmem wszystkiego choć trochę negatywnego. To już nawet na jeja nie można porobić sobie żartów?
Odpisz
22 lutego 2020, 16:20
@KufelMleka: ktoś: *przegrywa dyskusję*
> przyznaj się, że nie miałeś racji
> powiedz, że to wszystko to był żart
wybierz jedno
Odpisz
22 lutego 2020, 16:32
@xXkuba22Xx: Dobra, jak chcesz na poważnie się zmagać zamiast dojść do zgody, to rozważ taką myśl, która kiedyś tam obiła mi się o czaszkę:
Dyskryminacja to jest traktowanie gorzej jakiejś grupy lub osoby ze względu na nienormującą do tego przesłankę, czyli uważanie kogoś za gorszego za posiadanie cech, które o byciu gorszym nie świadczą. Jeżeli ktoś na jednej płaszczyźnie traktuje mężczyzn gorzej od kobiet, a na innej płaszczyźnie kobiety gorzej niż mężczyzn i w obu przypadkach wynika to tylko z poglądów dotyczących płci danych osób, to mi to wygląda na dyskryminację seksistowską skierowaną pod różnymi względami, ale do obu płci. Przy czym należałoby zauważyć, że zarówno kobieta może dyskryminować kobiety, a mężczyzna mężczyzn, nie widzę przed tym żadnych trudności.
Odpisz
22 lutego 2020, 16:44
@KufelMleka: zgadzam się, ale p oraz kolejny nijak to się ma do tezy o niezdolności ludzi do zawierania przyjaźni damsko-męskiej. I nie jest to też dyskryminowanie całej ludzkości jako grupy, ale dwóch osobnych grup, każda z innej przyczyny...
Odpisz
22 lutego 2020, 16:48
@xXkuba22Xx: Ale na tym samym podłożu i w ten sam sposób głupio. A w kontekście przyjaźni można by to np. zrobić tak: dyskryminacja mężczyzn, bo tych się uważa za postrzegających kobiety wyłącznie jako obiekty seksualne oraz dyskryminacja kobiet, bo te uważa się za nieczułe i samolubne, starające się wykorzystać mężczyzn do osiągnięcia własnych korzyści.
Odpisz
22 lutego 2020, 17:01
@KufelMleka: czyli zakładasz, że mężczyzna nie będzie chciał się przyjaźnić z mężczyznami, bo traktują kobiety przedmiotowo, a z kobietami, bo traktują mężczyzn instrumentalnie. Pamiętaj, ze ciągle mówimy o jednej osobie. No tak, jakby się uprzeć to można podciągnąć pod seksizm, chociaż przykład jest bardzo nierealny. no i nadal to jest dyskryminacja dwóch różnych grup z dwóch różnych powodów, a nie dyskryminacja całej ludzkości jako grupy. Pozostaje jeszcze do rozstrzygnięcia kwestia czy jest to dyskryminacja, a może zwykłe preferencje dotyczące przyjaźni. Bo czy można człowieka zmusić do przyjaźni z kobietą, tylko dlatego, żeby nie był seksistowski? może jest to dyskryminacja, ale w dopuszczalnych granicach osobistej decyzji każdego człowieka... Chyba każdy może zadecydować z kim się chcę przyjaźnić. Czy jak powiem, że nie chcę się przyjaźnić na przykład z kryminalistami czy mordercami to to jest dyskryminacja? może i jest, ale czy to jest złe... no własnie juz bym nie powiedział. Trochę jednak zboczylismy z tematu, dlatego zaznaczę jeszcze raz: mówienie że przyjaźń damsko męska nie istnieje NIE jest seksistowskie
Odpisz
22 lutego 2020, 17:33
@xXkuba22Xx: Po pierwsze, ja nie zakładam, po prostu bywają takie opinie o mężczyznach i o kobietach.
A po drugie do twoich przykładów. Tak, to nie jest dyskryminacja, bo dyskryminacja to jest traktowanie kogoś gorzej tylko z powodu nie dającego takiej podstawy. Jeśli traktujesz kogoś gorzej albo nienawidzisz go z powodu jakiegoś d*pnego to będzie to dyskryminacją, natomiast jeśli traktujesz go jako kogoś gorszego, bo jest on gorszy, np. nie potrafi samodzielnie i klarownie myśleć, to po prostu twoja opinia i podejście.
Odpisz
22 lutego 2020, 17:40
@xXkuba22Xx: Patrząc na tę rozmowę myślę, że dobrze zrobiłem wyrzucając ze swojego słownika takie niejasne, zbiorcze pojęcia jak dyskryminacja czy seksizm. Być może miały one ułatwiać myślenie o pewnych czynach bądź postawach i nazywanie ich, ale zdaje się, że jest wprost przeciwnie. Sądzę, że gdy zauważamy zachowania, które nam się nie podobają, powinniśmy pojedynczo opisywać je szczegółowo prostymi słowami i konkretnie wytykać, co jest w nich nie w porządku.
Zamiast tego niestety wielu ludzi woli zawołać "uuu, dyskryminacja" i oczekiwać natychmiastowego zrozumienia. Chyba wynika to z jakiegoś pociągu do uogólniania, do myślenia o kobietach, czarnoskórych, Polakach, Żydach, wegetarianach, ateistach, księżach, fanach disco-polo czy ludziach otyłych, zamiast o każdym człowieku z osobna. Ludzie są jednak na tyle różni, że prowadzi to do mnóstwa nieporozumień i napięć. Przykładami tych różnic mogą być na przykład zdolności zawierania przyjaźni damsko-męskich: u jednych dobrze rozwinięte, podczas gdy inne osoby są ich z jakiegoś powodu pozbawione.
Odpisz
22 lutego 2020, 17:49
Masz rację, ale z drugiej strony, według mnie, czasem te pojęcia się przydają i czasem są potrzebne. Na przykład jeśli chodzi o życie publiczne tak jak wcześniej pisałem. Nie zmienia to faktu, ze faktycznie są one dosyć niejasne, ogólne i niesprecyzowane.
Odpisz
22 lutego 2020, 17:56
@KufelMleka: No tak, ale przytoczyłeś te opinie chyba po to, by udowodnić, że można dyskryminować całą ludzkość na tle płciowym czy coś takiego. A więc, żeby ten warunek był spełniony to takie opinie przedstawiać musi jedna osoba... A co do drugiej części, to z definicji, traktowanie kogoś gorzej, bo na przykład tak jak piszesz, nie potrafi klarownie myśleć, jest dyskryminacją ze względu na... niemożność klarownego myślenia (?). Ale zagłębiając się w definicje, można jeszcze stwierdzić, że dyskryminacja ma miejsce jedynie, gdy dochodzi do jakiś czynów (np. ograniczenia praw). Dopóki traktowanie kogoś jako osobę gorszą, ze względu na jakąś cechę lub przynależność do grupy, pozostaje w granicach opinii i światopoglądu danego człowieka (są to jedynie jego myśli), to nie jest to teoretycznie dyskryminacja...
Odpisz
19 lutego 2020, 10:18
Ha ha ha, hi hu hi hu, ale mój kumpel z podstawówki w ten sposób znalazł sobie dziewczynę.
Odpisz
22 lutego 2020, 10:41
@KufelMleka: Został kamieniem? Nauczycielką? Szepnął coś do ucha komuś?
Odpisz
22 lutego 2020, 11:04
@baarts: Koleżanka umówiła się z nim na przerwie.
Odpisz
22 lutego 2020, 12:02
@KufelMleka: Czyli to nie on znalazł dziewczynę, tylko ona chłopaka xd. I nie na lekcji tylko na przerwie.
Odpisz
22 lutego 2020, 13:27
@baarts: Jedno samo, nie próbuj łapać za słówka, bo sensu nie zmienisz, a popadniesz w demagogię.
Odpisz
22 lutego 2020, 10:48
Jeśli mam dziewczynę, ale mam też damskie przyjaciółki, to mam tę damsko-męska przyjaźń czy nie? Nie wiem jak rozwiązać ten rebus
Odpisz
22 lutego 2020, 11:04
@Jurekis_: Gdzieś niżej była jakaś odpowiedź na te nurtujące cię pytania.
Odpisz
19 lutego 2020, 17:35
Przyjaźń męsko - męska i damsko - damska też nie istnieje, bo są szanse, iż okaże się, że dane osoby są ku sobie o wiele bardziej niż się zdawało
Odpisz
22 lutego 2020, 10:39
@Gryficowa: Ale co są ku sobie?
Odpisz
22 lutego 2020, 11:24
@Gryficowa: po prostu nie masz przyjaciół
Odpisz
22 lutego 2020, 14:30
@baarts: Wiesz
Miłość i tę sprawy
Odpisz
22 lutego 2020, 14:31
Mam psa i kota
Więc mam xd
(Ludzi też, ale no xd)
Odpisz
22 lutego 2020, 10:30
U mnie tal pani od polaja mowila jak nawet dwoch chlopwo rozmawialo
Odpisz
19 lutego 2020, 13:36
Mam teraz flashbacki z religii
Odpisz
19 lutego 2020, 10:27
Co do tytułu to niestety prawda
Odpisz
19 lutego 2020, 10:35
@Big_Chungus: istnieje. Po prostu nie we wszystkich przypadkach i może rzadziej
Odpisz
Edytowano - 19 lutego 2020, 10:37
@Big_Chungus: Istnieje, ale mało kto ja respektuje. Stanowi właściwą bazę do małżeństwa.
Odpisz
19 lutego 2020, 10:45
@Big_Chungus: przyjaźń damsko męska istnieje, po prostu może ty tego n doświadczyłeś
Odpisz
19 lutego 2020, 10:45
może
Odpisz
19 lutego 2020, 10:54
@KufelMleka: sugerowanie że przyjaźń damsko męska prowadzi do małżeństwa i sprowadzanie jej do bazy w związku jest właśnie jej zaprzeczeniem
Odpisz
Edytowano - 19 lutego 2020, 11:03
Nie musi być małżeństwem, napisałem tylko, że stanowi bazę do tego, ale nie tylko do tego. Zanim pewne mody zaczęły traktować małżeństwo jako zjawisko finansowe a potem jako uniesienie romantyczne, było uważane, że małżeństwo bez przyjaźni jest bez sensu, bo przyjaźń jest najszlachetniejszym z uczuć, trwalszym niż uniesienia zmysłowe czy fascynacja czyjąś urodą. I ja też uważam, że jeśli dwoje ludzi postanawia ze sobą współżyć, to dla swojego własnego szczęścia powinna między nimi panować przyjaźń, a nie tylko jakiś finansowy układ lub wyłącznie relacje seksualne.
Odpisz
19 lutego 2020, 11:04
@KufelMleka: wow
Odpisz
19 lutego 2020, 11:08
@Big_Chungus: Żadne wow, już dawno to powiedziano i mądrze zapisano, ino ludzie coś nie chcą mądrych rzeczy słuchać.
Odpisz
19 lutego 2020, 11:10
@KufelMleka: chodzi mi o to że to było strasznie mądre
Odpisz
19 lutego 2020, 11:11
@KufelMleka: może nie tyle nie chcą, co rzadko się zdarza że ktoś wypowiada się mądrze, szczególnie w internecie
Odpisz
19 lutego 2020, 11:12
@Big_Chungus: Nawet takiemu głupcowi jak ja zdarzy się coś mądrego przeczytać i zapamiętać. Zwłaszcza że ta mądrość w formie pisemnej ma już chyba ze 3 tys. lat, więc był czas na zapoznanie się z nią.
Odpisz
19 lutego 2020, 11:13
@KufelMleka: patrząc na twoje komentarze nie jesteś głupcem. Sam sposób pisania świadczy o bogatym zasobie słownictwa, co już znaczy że masz pojęcie o wielu rzeczach
Odpisz
Edytowano - 19 lutego 2020, 11:14
@KufelMleka: niemożliwe że 3 tyś lat ponieważ przed 1 wojną światową mówiono że jeśli chcesz z kimś spać
to musicie być małżeństwem i nie było rozwodów
tzn. chyba były ale mało
Odpisz
19 lutego 2020, 11:14
@aniam_131: Nie zmienia to faktu, że w skali ludzkości i człowieczeństwa jako całość jestem tylko karłem stojącym na barkach olbrzymów. Mądrość trudno posiąść, ale dążyć do niej można zawsze.
Odpisz
19 lutego 2020, 11:15
@Big_Chungus: ale to jest od dupy strony. Pogląd był taki ze jeśli chce sie r*chać to najpierw małżeństwo, ale żeby było małżeństwo to musiała być przyjaźń. Nie licząc ustawianych małżeństw
Odpisz
19 lutego 2020, 11:17
@KufelMleka: oczywiście i nawet jest to wskazane. Nie musisz nazwać się mądrym, ale nazywanie się głupcem jest według mnie nieprawdziwe
Odpisz
19 lutego 2020, 11:17
@Big_Chungus: Świat jest stary, a ludzie mimo tysiącleci mało się zmieniają. I dziś spotkasz ludzi tak uważających, i spotkałbyś ich w przeszłości i w przyszłości. Mądrości zwykle są jedne i mało zmienne, tylko wciąż odkrywane i zapominane na nowo.
Odpisz
19 lutego 2020, 11:19
@KufelMleka: cholera mimo że kiedyś byłeś dla mnie opryskliwy to teraz strasznie cię za to co napisałeś szanuję
Odpisz
19 lutego 2020, 11:20
@aniam_131: Jest nawet bardzo prawdziwe, bo jeżeli nie mogę osiągnąć pełni mądrości, to nie mogę być prawdziwie mądry. A nie mogę jej osiągnąć, bo jestem tylko człowiekiem, niedoskonałym i popełniającym mnóstwo błędów. A pycha potrafi być jednym z błędów najgorszych, więc lepiej nie wywyższać samego siebie ponad swoją rzeczywistą miarę.
Odpisz
19 lutego 2020, 11:21
@Big_Chungus: Dalej będę opryskliwy i dalej będę pisał to, co szanuję i uważam za słuszne, gdyż odkąd jestem na jeja ani na jotę nie zmieniłem swojego podejścia do szczerej i bezpośredniej komunikacji, a poglądy tylko nieco udoskonaliłem w już wyznaczonym kierunku.
Odpisz
19 lutego 2020, 11:23
@KufelMleka: masz racje, że nie da się osiągnąć pełni mądrości, nie można wiedzieć wszystkiego. W rozumieniu ludzkim mądrość jest pojęciem względnym zależnym od tego gdzie mieszkasz, w jakim otoczeniu. Jednak jest różnica między wywyższaniem się a znaniem swojej wartości. Możesz nazywać się mądrym a nie wywyższać się, bo potrafisz zauważyć mądrość też w ludziach dookoła ciebie
Odpisz
19 lutego 2020, 11:28
@aniam_131: I głupiec zobaczy, że słońce świeci mądrzej od świecy, a najbliższym mądrości będzie po prostu uznanie tej prawdy. Lecz czy samą mądrością jest stwierdzenie takiej oczywistości?
Odpisz
19 lutego 2020, 11:31
@KufelMleka: dlatego mądrość jest pojęciem względnym. Dla mnie to też było oczywiste, ale dla Chungusa już nie
Odpisz
20 lutego 2020, 14:10
@aniam_131: jak to nie
Ja tylko mówiłem że nie spotkałem się z przyjaźnią damsko-męską i mam wrażenie że nie spotkam
Odpisz