Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
I to jest fakt
Angielskie śmieszki
Serio, kto im to przedłużył na tyle sezonów?
Szczek szczek
Czarna Wołga
Głosy w głowie powiedziały mi, że w lustrze mieszka diobeł
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież22 czerwca 2020, 18:01
To tak samo jak z ACTA 2.0 w 2018
Odpisz
Edytowano - 15 czerwca 2020, 21:04
Widzicie problem nie leży w tym, że ktoś zabił czarnego, tylko w tym, że to był policjant.
Odpisz
15 czerwca 2020, 22:31
@WampirZZielonki: Sytuacja była by inna gdyby policjant był czarny
Change my mind
Odpisz
15 czerwca 2020, 22:36
@dziwny_pan_z_jeja: sytuacja był aby inna gdyby zabił białego and that's A fact
Odpisz
15 czerwca 2020, 22:38
@dziwny_pan_z_jeja: Może by była inna, ale to nie zmienia nic w tym, że z agresją policji w tym kraju jest zbyt wysoka. Dlaczego ludzie się wkurzają bardziej, gdy to są czarni? Przy czarnych występuje to częściej. Tylko nie wyjeżdżaj mi z tymi danymi statystycznymi, co wszyscy zawsze przywołują. Nie mają one żadnego sensu, ponieważ biały jest zdecydowanie więcej niż czarnych, więc i statystki białych będą większe. Myślę, że jakby zastrzelił go czarny policjant to by było podobnie, ponieważ tu nie chodzi o białych tylko o policję.
Odpisz
15 czerwca 2020, 22:39
@WampirZZielonki: Skoro chodzi o policje to czemu protesty dotyczą głownie rasizmu?
Odpisz
15 czerwca 2020, 22:43
@WampirZZielonki: ale jest na odwrót. Owszem czarnych jest mało. A jednak odpowiadają za duża, wręcz bardzo dużą część przestępstw
Odpisz
Edytowano - 15 czerwca 2020, 22:51
@dziwny_pan_z_jeja: Dobra każdy kto się włącza w tą dyskusje jest zobowiązany nie zasrać mnie komentarzami, bo nie dam rady odpowiadać na 2 na raz. Wiesz no to jest moment eskalacji wydarzeń, które miały swój początek, jeszcze w czasach segregacji. Chodzi głównie o agresję, jest duża w gettach właśnie z powodów, które zaczynają się jeszcze wtedy. To jest temat na naprawdę długi wywód, ale jak chesz to ci podeślę film, który trochę o tym mówi. W sensie jest o segregacji, ale na końcu jest trochę o skutkach.
Odpisz
Edytowano - 15 czerwca 2020, 22:51
@Lekki69: No tak to powinniśmy ich zabijać bez powodu, nawet gdy tego przestępstwa nie popełniają.
Odpisz
15 czerwca 2020, 23:00
@WampirZZielonki: 1. Kara śmierci nigdzie nie powinna obowiązywać
2. Nie bronie policjanta ale Floyd nie był święty był przestępcą
3. Członkowie gangów w większości są czarni pomimo że jak sam mówisz czarnych jest mniej
Odpisz
15 czerwca 2020, 23:01
@kurczak1122: To nie było do ciebie, masz prawo się nie zgadzać, po prostu w tym lekkim wyczuwam mocnego krzykaczy z małą wiedzą i mnie to bardzo wkurza .
Odpisz
15 czerwca 2020, 23:03
@kurczak1122: Co mnie obchodzi, że Floyd nie był święty. Nawet jakby miał dwa kilo kokainy przy sobie to on nie miał prawa go zabić. Inna sprawa jakby do niego strzelał, a że czarnym się zdarza to muszę przyznać.
Odpisz
Edytowano - 15 czerwca 2020, 23:07
@kurczak1122: Członkowie ganków rzeczywiście często są czarni, ale tu wchodzimy znowu w historię, gdzie to zostało zapoczątkowane i jedyne, co mogę wam dać to jakiś film czy artykuł, gdzie wam to ktoś pewnie wytłumaczy lepiej ode mnie.
Odpisz
Edytowano - 15 czerwca 2020, 23:10
@dziwny_pan_z_jeja: A no i wszyscy, jeszcze jedna rzecz my w Polsce możemy sobie gadać i gadać, ale o prawdzie dotyczącej tej agresji i rasizmu tak naprawdę to nam mogą powiedzieć, tylko ludzie którzy tam żyją.
Odpisz
15 czerwca 2020, 23:10
@WampirZZielonki: To Ty nie rozumiesz statystyki, przyjacielu. Fakty są takie, że to czarni: popełniają więcej przestępstw, są nieproporcjonalnie częściej aresztowani niż biali. W dodatku, tutaj może zaskoczę: czarni popełniają w USA najwięcej przestępstw na tle rasowym. Tak.
Skoro więc czarni są wielokrotnie częściej aresztowani - logicznym jest, że BEZWZGLĘDNA liczba zabójstw czarnych podejrzanych podczas aresztowań będzie większa niż białych. Ale to w żaden logiczny sposób nie znaczy, że czarni są chętniej zabijani przez policjantów niż biali. Wręcz przeciwnie: liczba zabijanych rocznie czarnoskórych podczas aresztowania od ponad 20 lat systematycznie spada, a liczba zabijanych białych podczas aresztowania pozostaje przez ten czas taka sama.
Gdzie tutaj masz swój aktywny rasizm policjantów?
Odpowiedź: nie ma go.
Odpisz
15 czerwca 2020, 23:14
@WampirZZielonki: no dobra ale chciałem też coś napisać i pisałem że nie powinno być kary śmierci mi chodziło o to że media robią z niego niewinątko
Odpisz
15 czerwca 2020, 23:24
@WampirZZielonki: A według mnie problem nie leży w tym że był policjantem, tylko że był biały, chociaż fakt faktem no poku*wiło gościa tyle dusić chłopa, jak mógł go po prostu skuć i zawieźć na komisariat
Odpisz
Edytowano - 15 czerwca 2020, 23:31
@Baturaj: Kolego to, że statystki spadają to nie znaczy, że coś się nie dzieje. Jasne czarni nie są święci jest wśród nich sporo przestępców. To nie zmienia tego, że mordowanie ich bez powodu nie powinno się odbywać. Ktoś powinien zrobić statystkę, ile bezpodstawnie zabito ludzi danego koloru skóry i ona by nam dała odpowiedź, a tak to się możemy przekomarzać, że moje argumenty bardziej pasują do statystyki. Moim zdaniem tu bardziej chodzi o agresję policji niż rasizm, bo w tym momemnice bardziej mówimy o uprzedzeniach.
Odpisz
15 czerwca 2020, 23:34
@WampirZZielonki: idę spać dobranoc.
Odpisz
15 czerwca 2020, 23:35
@WampirZZielonki: Dobranoc i zdrowia
Odpisz
15 czerwca 2020, 23:42
@Baturaj: rasizm jest nie tylko w policji ale wszędzie na swiecie
USA stwierdziło ze to nie był kolejny martwy czarny tylko ostatnia cała cegła w burzącym się murze.
Gosciu nie był święty? No ok ale czy to oznacza ze nie ma prawa życia? To nie powinno nikomu umniejszać przez złe decyzje w życiu.
Nikt z was nie mieszka w USA
To nie jest wasza codzienność więc tak srednio wasze zdanie i "analiza" statystyk sie jakoś ma do problemu.
Możecie się posiłkować konkretnymi źródłami ale to nigdy nie jest i nie będzie czyste przedstawienie sytuacji.
Bańka informacyjna.
Co do gangów to białym odpowiednikiem jest mafia xD
Chill i respect others
Odpisz
15 czerwca 2020, 23:44
@Yoda_MLG: Dziękuję Ci w końcu jakiś rozsądny, człowiek. Mogę iść spać spokojnie nie myśląc o tym, że ktoś zaraz walnie jakiś głupi argument i nikt go nie zdisuje przez całą noc.
Odpisz
Edytowano - 16 czerwca 2020, 00:01
@WampirZZielonki: Za krzykacza to ty nie mnie miej bo mnie sprawa Floyda niezbyt interesuje. Naprostowalem tylko to co napisałeś o statystykach.
Ale jak się bawimy w ten sposób, samo przyciskanie nie było jedyną przyczyną jego uduszenia się - gość już był tak zaćpany ze i bez tego pewnie ledwo brał dech (miałem kontakt z takimi osobami i wiem dobrze jak takie osoby dyszą) tym kolanem dolał oliwy do ognia. Ta, podczas sekcji wykazano że się udusił ale wykazano równiez ostre zatrucie fentalynem, a do tego metamfetamina. No mieszanka nawet dla weteranów dość ciężka.
A co do twoich argumentów, to że czarni mieli wiele czynników z przeszłości na ich zachowanie, to fakt sam oglądałem takie programy i oczywiście to mogło wpłynąc na takich ludzi ale to wcale ich nie usprawiedliwia. Ja się mordercy mojej ciężarnej żony nie będę pytał czy miał ciężkie przeżycia w przeszłości. Morderca i przestępca to dalej on. Tu się nie ma co usprawiedliwiać i się dziwić ze policja bardziej jest bardziej wyczulona przy podejrzeniu że czarny popełnił jakieś przestępstwo.
Weź pod uwagę że to wszystko jest obiektywna opinia przekładana chłodnymi faktami.
PS. Żeby nie było, fakt że człowiek to dalej człowiek i ma prawo do życia, sam nie jestem rasistą. Po prostu nic nie zmieni tego co jest teraz najczystszym faktem.
Ani to że policjant zwyczajnie floyda przydusil i nie reagował na nawoływania. Ani to że czarni są dużym ułamkiem przestępstw przy jednoczesnym małym ułamkiem populacji. Tak jest i nikt nie wmówi mi że nie.
Odpisz
16 czerwca 2020, 03:12
@WampirZZielonki: Bialych zabijają częściej
Odpisz
Edytowano - 16 czerwca 2020, 08:32
@Lekki69: Chłopie, koleś go dusił 5 minut, a ty go prubujesz usprawiedliwiać.
Mi nie chodzi o to, że powinniśmy darować czarnym przestępstwa, tylko jedynie o to byśmy ich nie zabijali, z powodu o jest czarny na pewno coś zmajstrował.
Odpisz
16 czerwca 2020, 08:38
@MlodyKamil96: Ej, ale to jest ranking wszystkich nie policji, to kompletnie się nie przekłada, można sobie z tego wszystko wyciągnąć. Powtórzę jedyna tabela, która by mogła coś udowodnić, to taka, gdzie pokazano by niesłuszne morderstwa prze policję białych i czarnych.
Odpisz
Edytowano - 16 czerwca 2020, 09:03
@WampirZZielonki: bez przerwy powtarzasz w kółko ,,daj mi tabelę gdzie niesłusznie zabito czarnych a białych". Skoro masz tabelę o nazwie ,,Ilość Przęstępstw Przypadających Na Kolor Skóry" to chyba logiczne że niesłusznych morderstw po stronie czarnych będzie więcej, BO JEST WIĘCEJ Z ICH STRONY PRZĘSTĘPSTW WIĘC TAKIE SYTUACJĘ SIĘ ZDARZAJĄ I BĘDĄ SIĘ ZDARZAĆ CHYBA ŻE POLICJANTOM ODBIERZE SIĘ DOSTĘP DO BRONI PRZY WEZWANIACH DO OSÓB CZARNOSKÓRYCH.
Kolejny argument który ktoś ci podał czyli ,,systematycznie od 20 lat spada ilość zabitych czarnych podczas gdy białych zostaje na tym samym poziomie" to nagle odpowiadasz ,,ale tu chodzi o agresję policji a nie no przecież no ja mam rację wy nic nie wiecie" więc zmieniasz swoje zdanie jak tylko wychodzi argument który przeczy twojemu. Więc wytłumaczę ci jak to jest. Aktualnie większa liczba policjantów boi się wystrzelić do osoby czarnoskórej z powodu posądzenia o rasizm czy nieuzasadnione morderstwo.
Twoje podejście na świat to jest ,,policjant zabił czarnoskórego bezpodstawnie to tak się dzieję wszędzie CAŁY CZAS" podczas gdy jest to błędne, bo tabele które ty uznajesz za ,,niepotrzebne" XD twierdzą inaczej. To tak jakby mówić że skoro hajto rozje**ł babę na pasach to każdy mężczyzna średniego wieku posiadający prawo jazdy i samochód tak robi. Podejście identyczne.
Oczywiście policjant powinien odpowiedzieć za to nagrane morderstwo bo jednak leżał już podejrzany na ziemi więc kolano było niepotrzebne. Co nie zmienia faktu że powinno się bezwzględnie wybijać osoby niszczące mienie publiczne, rozkradające sklepy zwykłych rodzin które się głównie z tych sklepów utrzymują i rozkradające domy niewinnych rodzin tylko dlatego bo policjant kogoś zabił. Nie wiem jak mało trzeba mieć empatii do drugiego człowieka że dosłownie każdy ma wypie**olone w to co się stało z dorobkiem życia wszystkich niewinnych osób po tych zamieszkach
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:16
@RyBaa123: Dobra, czyli jeśli wśród czarnych jest, więcej przestępstw to można ich bezkarnie mordować i jak to się zdarza to spoko, bo to i tak świnia była. Nie trzeba im wcale zabierać broni, po prostu gdy nie trzeba to mogą jej nie używać
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:17
@RyBaa123: Co, że coś spada nie oznacza, że tego nie ma
Odpisz
Edytowano - 16 czerwca 2020, 09:18
@WampirZZielonki: i wciąż podejście ,,raz się tak stało to dzieje się to przy każdym wezwaniu". Może kiedyś zrozumiesz że to że liczba przestępstw po stronie czarnych jest większa to i większa jest przypadłość śmierci które były niesłuszne bo jesteśmy jednak ludźmi i błędy się zdarzają. A skoro liczba przestępstw osób czarnoskórych jest większa to i większy jest % śmierci nieuzasadnionych. To chyba nie jest tak ciężkie do zrozumienia
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:21
@RyBaa123: Typie to nie jest błąd to bestialstwo. No, ale ty uważasz, że powinno się kogoś zabić za niszczenie mienia publicznego, więc dyskusja z tobą nie ma za bardzo sensu skoro Ty uważasz, że jak ktoś zrobił kiedyś coś złego to go można zabić.
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:22
@RyBaa123: Spokojnie kolego. Znalazłem dokładny spis osób i ich koloru zabitych przez amerykańska policję. Pamiętaj że czarni dużo więcej popełnili przestępstw.
A i twoja nadinterpretacja mnie niezmiernie boli. Nie usprawiedliwiam gliniarza, czytałeś ty w ogóle ostatni akapit? Bo ja wątpię w twoje czytanie ze zrozumieniem.
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:25
@WampirZZielonki: Tak bo ty byś piątkę im przybił gdyby zabito twoich rodziców którzy pracowali w sklepie. I skoro uważasz że nieuzasadnione wystrzelenie do osoby czarnej to bestialstwo to nieźle
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:26
@Lekki69: Bosz ku*wa ludzie dość nie chce mi się już z wami gadać do niczego nie dojdziemy. Ta tabela nie ma sensu białych jest więcej, czarni popełniają więcej przestępstw i co ci to daje nic. Jedyne co może tu coś nam powiedzieć to statystka o, której wspominam może coś udowodnić z tego to i ja mogę sobie ułożyć interpretacje, która mi będzie pasować.
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:27
@RyBaa123: rzadko kiedy ntakie nieuzasadnione strzały się zdarzają, zazwyczaj jest najpierw strzał ostrzegawczy, a potem strzał. I jeśli osoba sprawiała problem to również jest to uzasadnienie i policja ma prawo strzelać. Amerykańskie prawo
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:27
@RyBaa123: Koleś skoro Ty jesteś za karą śmierci to nasza dyskusja nie ma sensu do niczego nie dojdziemy nic do ciebie nie dotrze, skoro zabójstwo jest dla ciebie może być uzasadnione.
Odpisz
Edytowano - 16 czerwca 2020, 09:28
@WampirZZielonki: to ułóż. Czekam na sensowna interpretacje tej tabeli przy podstawowej wiedzy która wszyscy mamy
A zresztą, daruję sobie z tobą konferencję, bo ci się argumenty już kończą i zaczyna się argumentum ad personam oraz inne równie pozbawione sensu wypowiedzi.
Nie jestem za zabójstwami, ale policjanci również chcą żyć i nie chcą sprawdzać ludzi czy tylko się za machnęli bronią.
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:33
@Lekki69: No i właśnie o tym piszę podczas gdy autor komentarza twierdzi że ,,postrzelenie czarnego - bestialstwo" ,,postrzelenie białego - meh stało się" i przy okazji że morderstwa czarnych dzieją się masowo w wielkim rozmiarze i w ogóle każdym wezwaniu. Też nie usprawiedliwiam gliniarza ale nie rozumiem uważania rozkradania wszystkiego co nie jest przykręcone do podłoża za dobrą rzecz. Podczas gdy wszędzie mówi się tylko o jednym czyli o nieuzasadnionym zabiciu osoby czarnoskórej podczas wezwania. Kiedy są tysiące w roku wezwań i kończą się bezśmiertnie
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:34
@Lekki69: No dobra proszę bardzo białych jest więcej,więc ilość zabójstw jest większa. Przy czarnych jest mniejsza, ale jest tam więcej przestępstw nic to nie zmienia, bo przy czarnych dużo częściej statstycznie wyciąga sie broń bezpodstawnie. Oczywiście to jest bulshit, ale przegiołem to na swoją stronę.
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:35
@WampirZZielonki: Ku*wa, zachowujesz się jak płaskoziemca:
- rzucasz swoją tezę
- ludzie próbują ci udowodnić że nie masz racji
- mówisz że oni nie mają racji i pragniesz dowodów
- dostajesz dowody
- negujesz dowody i/lub mówisz że nie o to ci chodziło
- dostajesz to o co ci chodziło
- dalej się wykręcasz że to nie prawda i w ogóle to nie da się tego przedstawić tak jak ty bys tego chciał
- ludzie dalej próbują ci wytłumaczyć w jakim zakłamanym świecie żyjesz
Jeszcze brakuje żebyś coś powiedział o perspektywie i tym że rząd nas opłaca, żebyśmy tak mówili
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:36
@WampirZZielonki: ,,białych jest więcej" liczba śmierci białych jest większa. ,,Czarni popełniają więcej przestępstw" bo popełniają i to w zdecydowanej większości od białych. Jednak liczba zabitych jest mniejsza. Co daje to do zrozumienia autorowi postu? ,,to nic nie daje"
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:37
@RyBaa123: Typie ci ludzie nie mają nic wspólnego z protestem, ale oczywiście no cały protest to jest demolowanie tak jest i już, jasne
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:39
@RyBaa123: To co napisałem nie ma sensu pokazuje tylko, że można zakrzywić danymi ludzie ogarnijcie się.
Odpisz
Edytowano - 16 czerwca 2020, 09:40
@zygzak11: Nie dostałem tego o co mi chodziło dostałem tylko interpretacje tabeli, którą można łatwo zanegować. I NIE TAKIEJ O, KTÓREJ MÓWIŁEM
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:40
@WampirZZielonki: ZAKRZYWIĆ DANE? XDDDDD Czy ty właśnie powiedziałeś że dane statystyczne są fałszywe i robione po to żeby uzasadniać swoje zdanie? Jeszcze powiedz może że to wszystko jest propaganda i oszustwo XDDDDDDDDDDDD
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:42
@RyBaa123:
XDDDDDDD właśnie się spełniło jedno
zakrzywić dane - perspektywa
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:48
@RyBaa123: Nie, ale popatrz na to bez swojego hur dur czarni źli patrzenia. To, że dane mówią o tym, że czarnych zabito mniej niż białych, nawet przy dużej ilości przestępstw nie ma sensu, bo jak ktoś do ciebie strzela, masz prawo do niego strzelić. Mówię wyłącznie o przypadkach związanych z zabicem kogoś bez żadnych podstaw i przeciwko temu jest protest. Jedyne dane, które mogą coś udowodnić to dane zabicia bezpodstawnie przez policję ilości osób tej samej skóry. Jeżeli nie dociera do was żadną inna narracja niż wasza to trudno ja nie zamierzam trącić, więcej czasu na kłótnie z ludźmi, którzy negują moje argumenty i wracają do swoich.
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:52
@WampirZZielonki: skoro czarni popełniają więcej przestępstw to ilość ich śmierci bez podstaw będzie większa? To ty tutaj posiadasz swoją narrację bez żadnych podstaw i argumentów, my tylko mamy fakty które tobie przeczą i na które nie potrafisz odpowiedzieć.
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:54
@WampirZZielonki: To może jak tak bardzo ci zależy na tej tabelce, to czemu sam nie zaczniesz jej poszukiwać i nam jej nie przedstawisz?
Odpisz
16 czerwca 2020, 09:57
@RyBaa123: Dobra ludzie stop do niczego nie doszliśmy ja nadal myślę swoje wy swoje nikt nikogo nie przekona, ale sorry za ten argument z zakrzywianymi danymi, bo mnie trochę poniosło, piszę to robiąc 3 inne rzeczy i będące mega zirytowany, myślę, że do niczego nie dojdziemy, no chyba, że znajdę tabelkę.
Odpisz
16 czerwca 2020, 10:36
@MlodyKamil96:
Odpisz
16 czerwca 2020, 10:38
@RyBaa123: Dobra macie tabelę.
Odpisz
Edytowano - 16 czerwca 2020, 10:44
@WampirZZielonki: Chociaż macie racje jeśli chodzi o ilość osób białych zabijanych pezpodstawnie rośnie od 2015 roku.
Odpisz
16 czerwca 2020, 11:16
@WampirZZielonki: tabela z 2012, w dodatku bezliczbowa pokazuje tylko że policja zabija tak samo czarnych i tak samo białych w przypadku zagrożenia życia i w przypadku odmowy posłuszeństwa. Ich populacja nie ma znaczenia jeśli liczba przestępstw równa się lub jest większa od osób białych. W 2016 zatrzymano 2263112 osób czarnych bez zabicia, a osób białych 5858330, to teraz biorąc pod uwagę że 13% populacji ameryki jest czarna to mają niezły wynik. Twoja tabela nie pokazuje % zabitych czarnych bez podstaw do osób białych pokazuje tylko % w jakim osoby czarne zostają zabite za brak posłuszeństwa i w jakim osoby białe i te % są zbliżone bo ,,not attacking" może być również odmówienie odłożenia noża trzymanego w ręce
Odpisz
16 czerwca 2020, 12:24
@RyBaa123: w zasadzie tabela nie jest taka zła, to jednak zbyt mało czynników jest uwzględnione, gdyż tutaj uwzględnili wyłącznie osoby które atakowały lub nie, niestety ale groźby, wymachiwanie bronią i celowanie a nawet strzał gdzieś obok nie są zaliczane pod atak. Składa się na to zbyt wiele czynników i to jeszcze perspektywa. Dla jednych to mogło być zagrożenie życia dla innych to zbytnie przewrażliwienie inni już dawno by strzelali ze strachu. Policjant w takich sytuacjach igra ze śmiercią
Odpisz
16 czerwca 2020, 12:37
@RyBaa123: Ej ludzie skąd ja wam znajdę super dokładną tabelę, mam co robić w życiu oprócz szukania statystyk dla randomów z internetu, ale skoro moja tabelka jest bez sensu to jak absurdalne było podkładanie waszych o ilości zabitych ogółem. Mam jeszcze jedną z 2018 z podobnymi danymi tam parę procent różnicy nadal na korzyść czarnych, ale dokładniejszych nie znalazłem, pewnie za mało szukałem. I ja nie mówię, że to jest jakieś fantastyczny źródło, bo nie za bardzo sprecyzowano co to jest właściwie ten atak. Potem może jeszcze coś poszukam, ale jestem już tak zmęczony tą dyskusją, więc chyba sobie odpuszczę.
Odpisz
16 czerwca 2020, 17:00
@WampirZZielonki: Po pierwsze: co, jakbym Ci powiedział, że najbardziej prawdopodobną przyczyną tego, że ten policjant go udusił, był fakt, że był on dwumetrowym, potężnym, silnym mężczyzną, a nie, że był czarny? Oczywiście, że nie powinien był tego robić, ale w jego umyśle, w tamtej stresowej sytuacji, być może nie uznał żadnego innego rozwiązania za lepsze. Co oczywiście nie zwalnia go z odpowiedzialności (i dlatego jest on teraz w więzieniu - bo popełnił błąd, i to tragiczny w skutkach), ale faktem jest, iż nie jest pewne - ba, nie jest nawet najbardziej prawdopodobne, że on go zabił właśnie dlatego, że Floyd był czarnoskóry. Tak samo jak w tej sytuacji: https://www.youtube.com/watch?v=43_5SH5brGM - czy sądzisz, że ten mężczyzna został zastrzelony, bo był czarnoskóry? Nie, został zastrzelony, bo w doraźnej, szybkiej ocenie policjanta, nie było innej drogi obrony przed ewentualnym zagrożeniem dla życia funkcjonariuszy. Obie sytuacje różnią się tym, że w pierwszej sytuacji został popełniony tragiczny błąd, a w drugiej nie.
Ze statystyk wynika, że policjanci w USA właśnie MNIEJ CHĘTNIE decydują się na wyciągnięcie broni i oddanie strzału do czarnoskórego podejrzanego, niż do białego, bo boją się być oskarżeni o rasizm i stracić pracę, albo nawet pójść do więzienia. Czy taka statystyka bardziej do Ciebie przemawia?
Odpisz
16 czerwca 2020, 17:02
@WampirZZielonki: "Ej ludzie skąd ja wam znajdę super dokładną tabelę, mam co robić w życiu oprócz szukania statystyk dla randomów z internetu, ale skoro moja tabelka jest bez sensu to jak absurdalne było podkładanie waszych o ilości zabitych ogółem." - nie, bo wszystko opiera się na umiejętności wyciągania ze statystyk poprawnych wniosków. Poprawnym wnioskiem jest: wśród czarnoskórych jest dużo więcej przestępców, czyli większość aresztowanych to czarnoskórzy, co oznacza, że bezwzględna liczba czarnoskórych zabitych będzie większa niż białych.
Dla równowagi podam błędny wniosek:
Więcej czarnoskórych jest zabijanych przez policję, co oznacza, że policjanci chętniej zabijają czarnych.
Odpisz
16 czerwca 2020, 17:26
@Yoda_MLG:
"rasizm jest nie tylko w policji ale wszędzie na swiecie" - owszem, ale to nijak nie podważa tego, co napisałem, na przykład tego, że czarnoskórzy popełniają w USA więcej przestępstw na tle rasowym, niż białoskórzy. To jest po prostu fakt.
"USA stwierdziło ze to nie był kolejny martwy czarny tylko ostatnia cała cegła w burzącym się murze." - i to właśnie był ich błędny wniosek. Bo prawidłowo logicznie przeprowadzone wnioskowanie ze statystyk i faktów pokazuje, że w USA nie ma żadnego "muru" - nie ma żadnego "systemowego rasizmu". Od ponad 30 lat już teraz.
"Gosciu nie był święty? No ok ale czy to oznacza ze nie ma prawa życia? To nie powinno nikomu umniejszać przez złe decyzje w życiu." - Ależ oczywiście, że każdy ma prawo do życia. Ale Ty teraz dotykasz zupełnie innego problemu. Bo sugerujesz, że on został zabity, bo wcześniej zrobił coś złego. Nie, żadne prawo w USA nie pozwala zabić przestępcy przez policjanta dlatego, że np. poprzedniego dnia sprzedał narkotyki.
Mówmy o tym, co się stało, czyli że policjant popełnił tragiczny w skutkach błąd - zabijając mężczyznę, którego wcale zabijać nie musiał (a zdarzają się sytuacje, że policjant musi zabijać), przez co został postawiony przed sądem i siedzi w więzieniu - za ten swój tragiczny błąd. Ale ten fakt nie zmienia faktów pokazujących, że w USA nie ma systemowego rasizmu już od wielu lat.
"Nikt z was nie mieszka w USA
To nie jest wasza codzienność więc tak srednio wasze zdanie i "analiza" statystyk sie jakoś ma do problemu." - nie mieszkasz na księżycu, więc średnio Twoja "wiedza" o tym, jaką on ma średnicę, mnie interesuje. To ta sama sytuacja. Jeśli istnieją jakieś FAKTY, wiedza, tak jak obliczona średnica Księżyca, to każdy ma prawo wysnuwać z nich wnioski, i te wnioski powinny być tak samo ocenione jako prawidłowe logicznie bądź nieprawidłowe logicznie, niezależnie od tego, czy autora tych wniosków przedmiot problemu dotyka, czy nie.
"Możecie się posiłkować konkretnymi źródłami ale to nigdy nie jest i nie będzie czyste przedstawienie sytuacji." - nikt nie twierdzi, że to będzie "czyste" przedstawienie sytuacji. Zaznaczam jednak ponownie, że konkretne źródła i konkretne statystyki MAJĄ swoją wartość dowodową, niezależnie od tego, kto się nimi będzie posiłkował jako argumentem w dyskusji.
Odpisz
16 czerwca 2020, 17:26
@Baturaj: "Bańka informacyjna." - ośmielę się stwierdzić, że chyba niezbyt rozumiesz definicję tego słowa, skoro używasz go w tym kontekście. W bańce informacyjnej żyje ktoś, kto nie chce szukać argumentów zarówno negujących, jak i potwierdzających jego poglądy i dobiera elementy swojego świata, w którym żyje, tak, aby był otoczony przez same potwierdzające jego poglądy argumenty. To jest definicja człowieka żyjącego w bańce informacyjnej, nie "osoba która nie żyje w miejscu, na którego temat mówi".
"Co do gangów to białym odpowiednikiem jest mafia xD" - em... rozumiem, że to półżart, bo dane "xD", ale pozwól, że odniosę się na poważnie: nie. Mafia to mafia, istnieją gangi białoskóre, czarnoskóre, latynoskie, azjatyckie itd itd itd. Natomiast jeśli mamy patrzeć na ten świat, to w USA większość członków gangów również jest czarnoskóra.
I ponownie apeluję o niewyciąganie z moich słów błędnych wniosków: nie twierdzę, że czarnoskórzy mają przez to jakkolwiek mniejsze prawa ludzkie. Nie, mają takie same. Natomiast trzeba zrozumieć, że za tym faktem będzie szło całe mnóstwo innych faktów i nie można twierdzić, że "no i co z tego, że większość przestępców jest czarna? To nic nie zmienia.". To zmienia całą masę rzeczy. I musimy mieć tych rzeczy świadomość, nie wypierać ich tylko dlatego, że są niewygodne PR-owo. Cóż, nie są. To może poszukajmy źródeł tych niewygodnych faktów i postarajmy się wspólnym wysiłkiem je zlikwidować - to jest dobry pomysł. A nie udawanie, że te fakty nie mają na nic wpływu. Bo mają wpływ na całą masę rzeczy. I teraz połączmy się i zlikwidujmy te rzeczy, przez naprawienie źródeł tych niewygodnych faktów (np. głównej przyczyny tego, że czarnoskórzy stanowią większość przestępców - ogromnego problemu braku ojców wśród czarnoskórych rodzin).
A więc, zakończmy tym samym pozytywnym akcentem, co Ty, ale ze zrozumieniem tego, że trzeba znaleźć rzeczywiste źródła problemów:
Chill i respect others
Bo szacunek nie polega na tym, że udaję, że coś nie istnieje. Szacunek polega na tym, że nie gardzę drugim człowiekiem, że mam do niego szacunek, bez względu na to, co robi. Ale również często zwrócenie mu uwagi, że to, co robi, jest złe.
Odpisz
Edytowano - 16 czerwca 2020, 17:37
@Baturaj: Jezu jaki wysryw przeczytam przeanalizuje i jak będę miał chwilę to ci odpiszę, ale jak będę miał chwilę dopiero. Proszę daruj sobie kolejne ściany tekstu, zanim nie skończę ci odpisywać i nie napisze STOP.
Odpisz
16 czerwca 2020, 17:43
@WampirZZielonki: Ależ ja Ci ścian tekstu nie pisałem ;) Ścianę tekstu napisałem do innego użytkownika, do Ciebie tylko 2 krótkie wiadomości ;P
Jak na moje standardy.
Odpisz
16 czerwca 2020, 17:47
@Baturaj: Dobra, to ci na tamte do mnie odpowiem, no chyba, że to było wcześniej. Niech ktoś inny się w to bawi, bo tu każdy ma kompletnie inny punkt widzenia, system wartościi ta dyskusja wygląda, tak, że jedna strona cały czas neguje argumenty drugiej, na co druga neguje argumenty pierwszej, cały czas te same i to do nikąd nie zaprowadzi ja się pogodziłem, ale jak ktoś inny chce się nadal bić to proszę bardzo.
Odpisz
16 czerwca 2020, 17:50
@Baturaj: Czyli do mnie jest to pierwsze i drugie?
Odpisz
16 czerwca 2020, 19:10
@WampirZZielonki: Mniej więcej na tym polega dyskusja czyż nie? Przedstawienie argumentów, obalenie ich bądź wystawienie własnych kontrargumentów. Co z tego wyniknie to już inna sprawa.
Odpisz
16 czerwca 2020, 19:16
@Lekki69: No nie jak ty mi podajesz argument, a ja ci na niego odpowiadam, a ty mówisz, że nie ma on sensu i wracasz do swojego, więc ja ci znowu podaje ten sam argument i tak w kółko.. Po prostu cały czas mówimy o tym samym nie ruszamy się dalej.
Odpisz
Edytowano - 16 czerwca 2020, 20:00
@WampirZZielonki: Ale to nie ja tak robię, tylko mój oponent. Na wszelkie nowe informacje oraz tabele odpowiadasz w ten sam sposób. Nie tylko ode mnie.
Z tą różnicą że my używamy coraz różniejszych argumentów a nie takich samych :V
Odpisz
16 czerwca 2020, 20:03
@Lekki69: Ja pie**ole, no a ja ci podaje argument, dlaczego ta tabelka o niczym nie mówi, a ty znowu swoje, więc po prostu skończmy.
Odpisz
16 czerwca 2020, 20:58
@WampirZZielonki:
Odpisz
16 czerwca 2020, 21:58
@Lekki69: Trzeba pamiętać o tym że kończy dyskusję osoba która do błędu nie potrafi się przyznać lub nie jest w stanie wymyślić nic nowego co by poparło go w jego zdaniu
Odpisz
17 czerwca 2020, 00:09
@RyBaa123: gdy porównujesz ludzi co jeszcze 3 pokolenia temu byli w kajdanach do ludzi co zawsze byli panami
Gdy ich dziadkowie i babcie nie widzieli nigdy szkoly na oczy bo byli porównywani do gowna
Gdy cały twój swiat to bieda i poniżanie?
Porównaj patologie i biede w polsce do klasy średniej
Co? Popełniają więcej przestępstw? Jak to?
Częściej się awanturuja? Co?
Jak to możliwe.
Tylko że na patusa patrzysz z pogardą i jesteście tego samego koloru a w Ameryce tworzą stereotypy do koloru skóry po właśnie takich sytuacjach.
Odpisz
17 czerwca 2020, 08:30
@Yoda_MLG: A tak trochę, nie obchodzi mnie co się z nimi działo 100 lat temu i wstecz, fakty są takie jakie są teraz według wszystkich badań. Usprawiedliwianie osób czarnoskórych i wybaczanie im wszystkich zbrodni dlatego że ,,kiedyś byli niewolnikami" jest bliski fanatyzmowi i próbowaniu dania im przywileji większych od reszty ras. Rasizm w Usa zaginął już dawno temu, zostali tylko ludzie którzy żerują na tym określeniu lub sami go tworzą z każdej sytuacji z udziałem osób czarnoskórych żeby dostawać to czego chcą
Odpisz
17 czerwca 2020, 09:30
@RyBaa123: w co za fantastycznym swiecie ty zyjesz to to niesamowite jest
Odpisz
17 czerwca 2020, 10:25
@Yoda_MLG: No niesamowite że dla ciebie coś co się działo parę set lat temu dzieje się teraz więc to uzasadnia dlaczego osoby czarnoskóre tak postępują i jest to dla ciebie działanie dobre
Odpisz
17 czerwca 2020, 10:26
@RyBaa123: ej a obchodzisz swieta rozne?
Oj
Odpisz
Edytowano - 17 czerwca 2020, 15:09
@Yoda_MLG: On powiedział prawdę. Jeśli mamy traktować czarnoskórych jak równych sobie ludzi (też tak uważam), to traktujmy ich jak RÓWNYCH SOBIE LUDZI. Czyli karajmy ich za przestępstwa tak samo, jak białych, nagradzajmy ich tak samo, jak białych, róbmy to samo, co białym. Czarnoskóre społeczności mają problemy, które pchają ich ku przestępstwom? (brak ojców, nadmierna opieka społeczna odbierająca im samodzielność, itd itp) Pomóżmy im, jak człowiek człowiekowi, czyli zróbmy coś, żeby Ci ojcowie zaczęli w rodzinach czarnoskórych być.
A wiesz, jak jest naprawdę? Jeśli jesteś czarnego koloru skóry, łatwiej Ci się dostać na uczelnię z takim samym wynikiem. Chociażby.
Systemowego rasizmu w USA nie ma, a jeśli chodzi o niesystemowy, to najwięcej tego niesystemowego rasizmu panuje wśród czarnoskórych, głównie względem białych. "Zrozumiałe"? Nie! W latach 50. byłoby to zrozumiałe, teraz już NIE jest.
To jest podobnie jak z kobietami i mężczyznami. W USA na raka piersi i na raka prostaty umiera rocznie praktycznie ta sama ilość ludzi. Ale z funduszy publicznych na walkę z tym pierwszym idzie 8x więcej pieniędzy i zasobów.
To jest wg Ciebie sprawiedliwy świat? Taki, który da nam sprawiedliwe życie dla wszystkich? Nie.
(przypominam, że sprawiedliwość=/=równość. Sprawiedliwość to czynienie tego, co należy. Bardzo często równość nie jest sprawiedliwa, i odwrotnie).
Odpisz
17 czerwca 2020, 15:52
@Baturaj: no właśnie nie
Odpisz
Edytowano - 17 czerwca 2020, 18:11
@Yoda_MLG: No właśnie. To może przestaniesz usprawiedliwiać przestępców tylko dlatego, że są biedni? Bo wiesz, to, że są biedni, też ma przyczynę, i nie jest nią to, że 4 pokolenia temu większość z nich była niewolnikami.
Nie, nie jest to ani bezpośrednią, ani główną tego przyczyną.
Zauważ: jak na razie my tutaj nikogo nie usprawiedliwiamy, nie usprawiedliwiamy niesłusznych zabójstw ani rasizmu. Jedynie, posługując się faktami, pokazujemy, że systemowego rasizmu w USA nie ma.
Natomiast można odnieść wrażenie, że jedyną osobą, która tutaj cokolwiek lub kogokolwiek usprawiedliwia, jesteś Ty. "Bieda zawsze popełnia więcej przestępstw". To nie jest żaden argument w naszej dyskusji, co pozwala wysnuć wniosek, że usprawiedliwiasz złe czyny biedoty.
Że nie wspomnę o braku logiki i sensu w zdaniu: ""statystyki nie mają znaczenia w tej sprawie bo porównywanie biedy do reszty świata"", które omija temat dyskusji szerokim łukiem.
Odpisz
18 czerwca 2020, 10:53
@Baturaj: tak
Odpisz
15 czerwca 2020, 23:54
Zaje**c bialych
Odpisz
16 czerwca 2020, 00:00
@Kubell_:
Odpisz
16 czerwca 2020, 13:23
@loginloginlogin: Czarni dostają trochę za dużo przywilejów za samą rasę.
Odpisz
16 czerwca 2020, 17:54
@Majnix: moim zdaniem to wręcz upokarzające że mają przywileje tylko dlatego że są czarni.
Taki człowiek może się czuć gorszy od innych skoro ma wyższą ocenę tylko dlatego że jest czarny
W opinii publicznej mogą też być wytykani palcami.
Ja chodzę do szkoły gdzie niepełnosprawni mają np. Łatwiejsze sprawdziany
Niezależnie od tego czego dotyka niepełnosprawność (ruchowa/intelektualna)
I ci uczniowie mają łatwiej A orzeczenie o takiej uległości jest łatwo zdobyć przez każdego głupiego.
Tacy uczniowie są wytykani palcami przez rówieśników którzy sądzą że to niesprawiedliwe.
I mają rację bo to może być przyznane każdemu (tzn. "ulgi" na sprawdzianach czy wyższa ocena za nic)
Odpisz
17 czerwca 2020, 18:26
@Kubell_: Twój drugi komentarz zniknął. Widzę cenzura pełną parą
Odpisz
17 czerwca 2020, 18:29
@zygzak11: Tja, ja też wtedy odpowiedziałem tym obrazkiem
Ciekawe, czy to było zamierzone
Odpisz
Edytowano - 17 czerwca 2020, 18:32
@loginloginlogin: Ja też napisałem o tym jaki to był wielki sens tego, że jeden biały hłop zabił innego czarnego hłopa i wielki rozpie**ol w całej ameryce, pod pretekstem rasizmu i tego, że niby już jest tego za wiele, a z kolei jak jest na odwrót to "a ch*j, pewnie zasłużył"
No i nie ma, it's gone
Odpisz
18 czerwca 2020, 01:31
@loginloginlogin: Właśnie po ten obrazek zamieściłem swój komentarz
Odpisz
16 czerwca 2020, 22:35
Chciałbym coś powiedzieć, ale po prostu szkoda strzępić ryja i mojego czasu na ludzi, którzy nie przyjumją argumentów.
Odpisz
16 czerwca 2020, 23:57
@WampirZZielonki: dokladnie
Odpisz
17 czerwca 2020, 00:01
@Yoda_MLG: Dlaczego, dodało to jako oddzielny kom to nie mam pojęcia, ale może zakończy to tą idotyczną dyskusje.
Odpisz
17 czerwca 2020, 08:24
@WampirZZielonki: bo argumentów nie posiadasz i nie przyjmujesz do wiadomości argumentów tobie przeciwnych i masz je gdzieś a w dodatku wyzywanie pokazuje jak bardzo masz rację
Odpisz
17 czerwca 2020, 08:55
@RyBaa123: Gdzie ja cie wyzwałem? Mam wrażenie, że Ty jesteś jakimś prawicowym trollem, podają ci argumenty, ty wrzeszczysz, że ich nie ma i krzyczysz, że cię wyzywam, no xd.
Odpisz
17 czerwca 2020, 09:19
@WampirZZielonki: no problemik tylko w tym że to ty wrzeszczysz że nikt cię nie rozumie i że dyskusja nie ma sensu bo nie potrafisz wymyśleć nic co by cię poparło XD
Odpisz
17 czerwca 2020, 09:22
@RyBaa123: Powtarzałem tyśiąc razy, ale ty nie umiesz przyjąć, że sytuacja nie jest tak prosta, jak ci wpomopowano. No dobra je**ć, bo na nic moje gadanie...
Odpisz
17 czerwca 2020, 10:22
@WampirZZielonki: powtarzasz się bez żadnej argumentacji w tym problem, każda statystyka i tabela nie ma dla ciebie sensu i to jest twój jedyny argument że statystyki nie mają żadnego sensu więc XD
Odpisz
17 czerwca 2020, 10:29
@RyBaa123: statystyki nie mają znaczenia w tej sprawie bo porównywanie biedy do reszty świata
Bieda zawsze popełnia więcej przestępstw
Proszę Cię zamknij już ten łeb bo pie**olisz takie głupoty że aż mi się nie dobrze robi
Odpisz
17 czerwca 2020, 10:32
@Yoda_MLG: Szczególnie, że znalazłem statystkę, która potwierdza coś innego.
Odpisz
16 czerwca 2020, 17:44
Tak wyjątkowa liczba zgonów białych ludzi raczej nie powinna przejść zwykłym echem
Odpisz
15 czerwca 2020, 22:37
Ogólnie zastanawia mnie w jaki sposób ludzie chcą coś zdziałać wstawiając na instagrama te czarne zdjęcia. No fajnie no spoko, ale co to im da? No właśnie nic.
Raz wchodzę na instagrama by zobaczyć nowe rysunki lub komiksy osób, które podziwiam i patrzę same czarne zdjęcia. Myślałem, że internet mi nie działa.
Ciekawe jakby ludzie zareagowali jakby ktoś dał białe zdjęcie, to by od rasistów go wyzwali?
Nie jestem rasistą ale...
Odpisz
15 czerwca 2020, 23:50
@Kosa_W_Nosa: No właśnie nie daje to nic. To tylko pokazówka, bo teraz AntyRasizm jest w modzie.
Odpisz
15 czerwca 2020, 23:51
@Kosa_W_Nosa: Jak byłyby białe zdjecia to ludzie mysleliby ze internet im nie dziala
Odpisz
16 czerwca 2020, 13:03
@Kosa_W_Nosa: daje im to że pokazuje że wspieraja dany ruch
Gdy twój idol czy osoba którą bardzo lubisz pokazuje ze jest za danym ruchem to też sie zaczynasz tym interesowac
Teraz to pomnóż na dziesiątki osob w twoich obserwowanych
Odpisz
15 czerwca 2020, 22:16
najwiekszy wrog OPa
Odpisz
15 czerwca 2020, 21:56
Pobrać można było a nie screenshotem
Odpisz
12 czerwca 2020, 13:48
Nawet gdyby 1 czarny zabił 2137 białych to nikt by nie zareagował
Odpisz
12 czerwca 2020, 15:40
@Henzej: Tak samo jak na to gdy Tomasz Hajto zabił starą babę na pasach
Odpisz
12 czerwca 2020, 18:53
@Henzej: no nie koniecznie
Odpisz
15 czerwca 2020, 21:05
@Henzej: +1
Odpisz
15 czerwca 2020, 21:50
@Henzej:
Odpisz
15 czerwca 2020, 21:39
Wstawiłem podobne, nawet na głównej było
Odpisz
15 czerwca 2020, 21:00
Czemu ten krzyżyk nie działa?
Odpisz
15 czerwca 2020, 21:18
@JaJestemZWami: Działa, jak chcesz wyłączyć mema, to go wyłączasz i pokazuje ci za to inny.
Odpisz
15 czerwca 2020, 21:19
U mnie nie działa ;c
Odpisz
15 czerwca 2020, 21:04
69
Odpisz
12 czerwca 2020, 13:51
Szkoda że nie jestem czarny, mógłbym robić co chce, i nikt by mnie nie obrażał
Odpisz
12 czerwca 2020, 13:53
@Opossum:
Odpisz
12 czerwca 2020, 13:54
@Oloest4: . ┌┐
/ /
./ / i
| ( ͡° ͜ʖ ͡°) <banana
|(ノi |)
| i i
\_ヽ_,ゝ
U" U
Odpisz
12 czerwca 2020, 13:55
@Opossum: ( ͡° ͜ʖ ͡°)╭∩╮
Odpisz
Edytowano - 12 czerwca 2020, 13:56
@Oloest4: (☞ ͡ ͡° ͜ ʖ ͡ ͡°)☞
Odpisz
12 czerwca 2020, 14:44
@Opossum: mam na osiedlu jednego czarnoskórego
Nie znam go
Tak się chwalę
Odpisz
12 czerwca 2020, 15:17
@Opossum: Shut up nigga
Odpisz
Edytowano - 12 czerwca 2020, 18:00
@Murarzowa: dziękuję za n word pass
Odpisz
15 czerwca 2020, 00:55
@Kubacooln64: Dziękuję za wstąpienie do fundacji Secure Contain Protect
Przydzielona panu klasa "D"
Odpisz