Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Walić znaki zodiaku...
Ale pojebana akcja
Głosy w głowie powiedziały mi, że w lustrze mieszka diobeł
Szykuje się ciekawa współpraca
Kocham takie easter eggi
Miszany miszany do odmbioru! Ej, nie dla ciebie!
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież12 października 2020, 07:44
Ape deus ex machina (w tytule) to jest maszyna teatralna z dawnych dzieji więc nie wiem jakie powiązanie
Odpisz
12 stycznia 2021, 01:02
@oliklol123: Deus ex machina na język polski tłumaczy się "bóg z maszyny".
Odpisz
Edytowano - 9 października 2020, 21:06
Że religia i nauka się wykluczają może mówić tylko osoba, która nie rozumie przynajmniej jednego z dwóch.
Odpisz
9 października 2020, 21:38
@WielkiSpod: K***a, wyjebisty słowa, sam wymyśliłeś?
Odpisz
9 października 2020, 21:39
Tak. Możesz mnie cytować bez podawania mego nicka. Znaj łaskę pana.
Odpisz
10 października 2020, 00:56
@WielkiSpod: Ale na odwrót to już nie musisz niczego rozumieć.
Odpisz
10 października 2020, 01:07
@WielkiSpod: Istnienie Boga nie jest problemem naukowym, Nie można udowodnić że nie istnieje istota wszechmogąca, gdyż mogłaby ona celowo zatrzeć wszelkie ślady swego istnienia. Podobnie ciężko byłoby udowodnić istnienie Boga, gdyż praktycznie wszytko można zrzucić na brak wiedzy, błędy pomiarowe, bądź niedoskonałość zmysłów. Natomiast nauka powoli wyjaśnia "cuda", które do tej pory były "przykładem" działań sił nadprzyrodzonych. Więc o ile o nie może zaprzeczyć w całości idei religii to pośrednio podważa konkretne przesłanki. Tu warto dodać, że różne religie nie powstrzymują się od krytyki nauki.
Odpisz
10 października 2020, 04:25
@lordbaysel: Powstrzymałbym się z tym całym "nie można". Nie można to kwarków rozdzielić. Kwestia Boga jest raczej sporna.
Odpisz
Edytowano - 10 października 2020, 07:09
@lordbaysel: Bóg nie koniecznie musi być wszechmogący. Nie powinniśmy tego odgórnie zakładać przez brzytwę Okhama.
Odpisz
10 października 2020, 10:12
@darcus: No, z tymi kwarkami to się nie zapędzaj. Jeszcze 60 lat temu myśleliśmy że nie można rozszczepić neutronów.
Odpisz
10 października 2020, 10:29
@DrogaMleczna: A jak już podzielimy kwarki, to przez kolejne dziesięć lat dzieciaki będą wkuwać, że tych części składowych kwarków też się nie da, dopóki ktoś nie udowodni, że się da. Największym grzechem nauki jest to, że „naukowcy” zawsze sądzą, że znają całą i jedyną prawdę. Jesteśmy tak samo pewni naszych racji jak greccy filozofowie uważający, że woda jest z ognia, a jednak się z nimi nie zgadzamy. Hipokryzja, czyż nie?
Odpisz
10 października 2020, 10:31
@DrogaMleczna: Kwarki akurat są nierozdzielne ze względu na prawo fizyczne. Zawsze występują przynajmniej w parach, a jak się je spróbuje rozdzielić to natychmiast wskakują w inną parę.
Odpisz
10 października 2020, 10:32
@Denominativus: No... Nie. To tak nie działa.
Odpisz
10 października 2020, 10:41
@Denominativus: Nie, nauka tak nie działa. Nauka nie może zakładać że pewna niepotwierdzona dowodami hipoteza jest prawdziwa. Dobrze to ilustruje eksperyment z czajniczkiem Russela. Gdybym stwierdził że dookoła słońca lata sobie czajniczek, ale jest on zbyt mały i zbyt blisko słońca, by móc go wykryć, to czy istnienie tego czajniczka musiałoby zostać uznane za prawdę, dopóki ktoś nie udowodni że jest inaczej? Nauka nie twierdzi że kwarków na 100% nie można rozbić i koniec tematu, i jest gotowa zmienić swoje zdanie, jak tylko komuś uda się znaleźć metodę ich rozbicia, bądź ślady po takowym.
Odpisz
Edytowano - 10 października 2020, 10:58
@darcus: A od czego pochodzi słowo Atom? Z tego co kojarzę „átomos” czyli „niepodzielny”. Na chwilę obecną nie jest pewne czy kwarki są czy nie są podzielne, tylko nie jesteśmy w stanie ich rozbić, a to jest spora różnica. Rozbicie kwarka, będzie z pewnością odkryciem na miarę rozszczepienia atomu, a prawdopodobnie jeszcze większym, ale prawdopodobnie kiedyś do tego dojdzie. Na tej samej podstawie mógłbym kłócić się o to, czy oganeson istnieje, bo jego czas połowicznego rozpadu jest zbyt krótki, by go jakkolwiek zbadać
Odpisz
Edytowano - 10 października 2020, 11:02
@lordbaysel: Ależ, ja zgadzam się z tobą w całej rozciągłości, natomiast nie twierdzę, że kwarki da się podzielić, tylko że jest to jak najbardziej możliwe, a darcus powiedział, że kwarki są niepodzielne, co też podchodzi pod twój przykład czajniczka
Odpisz
10 października 2020, 12:13
@Denominativus: Ja nie mówię o rozdzieleniu pojedynczego kwarka, tylko o uzskaniu pojedynczego kwarka. One nie występują w ogóle pojedynczo. Nie jest to spowodowane naszym brakiem umiejętności rozdzielenia ich, tylko prawem fizycznym, takim jak prawo grawitacji. Żeby się okazało że można je rozdzielić, należałoby wykazać, że źle ustaliliśmy prawo fizyczne, ale obecnie wszystkie dowody wskazują na to, że właśnie tak jest.
Odpisz
10 października 2020, 11:31
Ok, rozumiem ludzi, którzy nie wierzą w Boga, mają do tego prawo i tak, w Biblii, niektóre rzeczy się wykluczają jakby tak logicznie pomyśleć, ale żeby tym truć dupę wszystkim w około?
Odpisz
10 października 2020, 09:09
Ej czy to Revan?
Odpisz
10 października 2020, 09:19
@Envrei: Przykro mi, ale nie
Nie jestem OPem
W tytule masz
Odpisz
10 października 2020, 10:24
@Envrei: Nie. Najprędzej Adeptus Mechanikus z Warhammer 40k
Odpisz
10 października 2020, 00:47
Nooo generalnie ja wierze w oba ale na oba patrze sceptycznie (oczywiscie sceptycyzm wbrew opinii wielu osob nie oznacza odrzucania faktow tylko patrzenie na nie logicznie). Sam przekonalem sie ze bog istnieje wiec w niego wierze ale za to wierze tez w naukowe teorie poza np. teoria ewolucji poniewaz poza tym ze wiara w boga ja wyklucza, jakos mi ona nie pasuje. To samo z teoria wielkiego wybuchu ale w to jeszcze bylbym w stanie uwierzyc. Wiec oba sie nie wykluczaja jako calosc, tylko niektore aspekty ktorymi w zasadzie jest tylko istnienie istot pozaziemskich, teoria wielkiego wybuchu i teoria ewolucji. W zasadzie to tyle co chcialem powiedziec na ten temat, dziekuje i pozdrawiam
Odpisz
10 października 2020, 00:54
@Piotreksulk: co
Odpisz
10 października 2020, 00:55
@Slenderowiec2012: No ze trzeba na wszystko patrzec sceptycznie, nauka sklada sie z wielu elementow, tak jak religia i kazdy z nich trzeba analizowac i albo przyjac albo nie. Nie mozna powiedziec ze cala nauka jest zla bo jedna rzecz nie laczy sie z twoim pojeciem rzeczywistosci, to samo z religia
Odpisz
10 października 2020, 00:58
@Piotreksulk: No w religii właśnie tak to działa, albo bierzesz na klatę dogmaty swojej religii, albo jesteś pi**ą, która tylko nazywa się prawdziwym wierzącym i wybiera sobie sama czego chce przestrzegać a czego nie.
Odpisz
10 października 2020, 10:27
@Slenderowiec2012: To znajdz taka w ktorej wszystko bedzie ci pasowac, da sie znalezc. A jak nic ci nie pasuje to badz ateista, kto ci broni
Odpisz
10 października 2020, 10:32
@Piotreksulk: No i jestem. Git majonez.
Odpisz
10 października 2020, 10:38
@Piotreksulk: Teorię ewolucji jestem Ci w stanie pokazać. Skamieliny. A nauka ma to do siebie, że jest sprawdzalna. Nie można sobie wybrać w co się wierzy, bo wtedy podważasz skuteczność metodologii naukowej, czyli de facto całą naukę. A wybranie "kawałka" religii to tak naprawdę tworzenie własnej.
Odpisz
10 października 2020, 20:45
@DrogaMleczna: no w zasadzie mozna wybrac w co sie wierzy poniewaz wszyscy powinnismy sami szukac dowodow lub szukac informacji ze sprawdzonych zrodel. Oczywiscie zadne zrodlo nie jest w 100% prawdziwe ze wzgledu na proste bledy ludzkie. Jesli ktos wierzy w cos bo to nauka to po prostu idzie za tlumem
Odpisz
11 października 2020, 00:38
@Piotreksulk: To najlepiej idź sprawdź czy wypicie benzyny jest trujące.
Odpisz
11 października 2020, 10:08
@DrogaMleczna: nie mam takiej potrzeby poniewaz sprawdzanie czy informacje sa rzetelne nie wymaga narazania zycia, tylko sprawdzania ich w sprawdzonych zrodlach lub jesli to mozliwe, sprawdzac samemu. Poza tym zdazylo mi sie napic benzyny przez przypadek i zyje, to samo ze starym olejem silnikowym
Odpisz
9 października 2020, 22:06
Mirai Nikki?
Odpisz
9 października 2020, 22:21
@CWIRRED:
Odpisz
9 października 2020, 23:52
@DiabVCH: On się chwali, jaką złowił rybę.
Odpisz
10 października 2020, 06:32
@CWIRRED: Warhammer 40k
Odpisz
9 października 2020, 23:20
Praise the Omnissaiah
Odpisz
Edytowano - 9 października 2020, 23:09
Jako, przykładowy Tech-Priest spędziłem 30 minut odprawiając święte rytuały i modląc się do Boga Maszyny by odpalić ten Cogitator z którego piszę ową wiadomość poprzez lobotomizowanego cyborga.
Odpisz
9 października 2020, 23:18
@Modern_Asassin: Ah WH40K
Odpisz
9 października 2020, 23:11
Typ z obrazka wygląda jak Darth Revan
Odpisz
9 października 2020, 22:53
SCP-2000
Odpisz
9 października 2020, 22:30
ja wierze w potwora spagetti
Odpisz
9 października 2020, 22:50
@xXkuba22Xx: Najnormalniejsza ze wszystkich religii.
Odpisz
9 października 2020, 22:30
Odpisz
9 października 2020, 21:45
Teoretycznie jakiś "Bóg" musi istnieć bo musiało być coś pierwszego w tym wszechświecie, teraz pytanie jaka ta najwyższa zasada jest, czy osobowa, czy możemy wejść z nią w kontakt, czy jest po prostu prosty mechanizmem, kto wie.
Odpisz
2 października 2020, 19:09
Omnisjasz to jedyna słuszna wiara
Odpisz
9 października 2020, 21:15
Strzałki w dół od spie**olin chaosu
Odpisz
2 października 2020, 15:15
Kościół Zepsutego Boga*
Odpisz