Niepopularna opinia, ale moim zdaniem podstawy są zje**ne po całości i pandemia nie powinna nastąpić, a już na pewno nie w takiej formie. I nie mówię tego jako pospolity szur, sam mam właśnie covida i nie gniję na kwarantannie. Ale chodzi o to że technicznie niemożliwym jest zatrzymanie tak zarazy przez ochronę, no nie ma k***a ch*ja. Więc póki szczepionka/leki są opracowywane, większość populacji i tak będzie musiała covida przejść i wyrobić sobie jakąś odporność naturalną. I jakby to było bardziej popularne, to byłaby odporność zbiorowa. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale nie paralizuje kraju kompletnie.
Jedyne założenie to znacznie lepsze przygotowanie służby zdrowia (duh) bo w szpitalach w tym chorym kraju brakuje wszystkiego a boomerzy czasem potrzebują respirstorow w tym okresie
Na szczęście mi Bóg dał rozum i nie wierze że da sie zachorować i ozdrowieć w 1 dzień jak pan Szumowski a potem znowu zachorować w ciagu paru dni . Gdyby nie było taki cyrków i upadku autorytetów nikt by nie kwestionował reszty rozsądnych obostrzeń.
@Kiszeniec: Jak widać masz poglądy autorytarne i jesteś przeciwnikiem wolności słowa. Chcesz zabronić wyrażania opinii których nie popierasz. Ale pamiętaj: tą opinie wyrażasz dlatego że masz tą wolność.
@Kiszeniec: Jeśli uważasz daną opinie za szkodliwą i chcesz jej zakazać to i tak walczysz z wolnością słowa. W ZSRR też uważano niektóre opinie za szkodliwe i ich zakazano. Skoro jakaś opinia jest szkodliwa to lepszą opcją od zakazywania jest konfrontacja z osobą o takich poglądach i ośmieszyć tą idee.
@CWIRRED: masz trochę racji ale po pierwsze w przeciwieństwie do ZSRR jak kieruje się empiryczną wiedzą naukową a nie ideologią, po drugie niektóży są jóż zbyt mocno zakorzenieni w swych kłamstwach aby dało się im przemówć do rozsądku (tu mam głównie na myśli płaskoziemców) więc należy ich uciszyć zanim zdążą wciągnąć w swoję kłamstwa (nawet i niezamieżone) więcej osób
@Kiszeniec: Nie należy uciszać. Należy ośmieszać złe idee. Widziałeś masakracje np. feministek? Ośmieszono je dla dużej części społeczeństwa. Jeśli foliarze są głupi ośmiesz ich.
@Kiszeniec: Jeżeli ktoś nie jest lekarzem to może sobie twierdzić, że szczepionki powodują autyzm lub że covid nie istnieje, żyjemy w wolnym kraju. Zakazywanie tego byłoby rzeczywiście ograniczeniem wolności, w przeciwieństwie do nakazu noszenia maseczek. Albo inaczej, noszenie maseczek też jest ograniczeniem, ale koniecznym. I mówienie, że to doprowadzi do zabrania nam praw, to argument z równi pochyłej, nie ma podstaw żeby przewidywać jakąś dystopię od razu.
@DaveAfton: Feministek jest coraz mniej zobacz na nowe czarne protesty. To głównie flash-moby. A foliarzy jest coraz więcej bo nikt ich nie ośmieszył. Im więcej regulacji tym bliżej dystopii.
@CWIRRED: Serio wierzysz że nakaz zasłaniania ust i nosa to pierwszy krok do zniewolenia społeczeństwa? I dlatego mamy tego nie robić, mimo że trzeba powstrzymać epidemię? Ja już serio nie wiem, co mam na to powiedzieć. Chyba cię muszę jakoś ośmieszyć
@CWIRRED: "twoja wolność kończy się tam gdzie zaczyna cudza" maseczki chronią przed zarazaniem nie zarażeniem, nienoszenie maseczki jest równe szkodzeniu innym, kontynuować czy to już jest wystarczające?
@GldFx: Czyli jesteście przeciwko wolności słowa i chcecie mnie ocenzurować. Nieładnie. Ale ja na to cytuje:
Konstytucja RP – art. 14
Rzeczpospolita Polska zapewnia wolność prasy i innych środków społecznego przekazu.
Konstytucja RP – art. 54
1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.
2. Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy są zakazane.
Powszechna Deklaracja Praw Człowieka – art. 19
Każdy człowiek ma prawo do wolności opinii i do jej wyrażania; prawo to obejmuje swobodę posiadania niezależnej opinii, poszukiwania, otrzymywania i rozpowszechniania informacji i poglądów wszelkimi środkami, bez względu na granice.
@Ogladacz: Bo:
Ograniczją wolność;
Nie chronią przed wirusem;
Utrudniają oddychanie;
Policja się szarogęsi;
Utrudniają identyfikowanie ludzi;
I to nieadekwatny środek na walke z chorobą zakaźną.
@DaveAfton: spróbuję teraz ja przejąć pałeczkę po CWIRREDIE, ale trochę na inny temat.
W jednym ze swoich komentarzy powiedziałeś o ludziach którzy są zakorzenieni w swych kłamstwach do tego stopnia że nie da się im przemówić do rozsądku. Ja w takie miejsce widzę ludzi, którzy uważają że osoby sądzące że na świecie dzieje się dziwnie, po to aby ktoś mógł na tym zarobić, są znudzonymi bez mózgami serfującymi po intrenecie i wszędzie chodząc w czapeczkach z folii aluminiowej.
Ci którzy są nazywani foliarzami, antycovidowcami, antymaseczkowcami, czy antyszczepionkowcami to w rzeczywistość normalni ludzie mające też swoje własne sprawy, tylko mają inny pogląd na świat niż ty.
to akutat mówiłem ja i dobrze niech mają swoje sprawy o ile nie stanowią one zagrożenia dla innych (maseczki i szczepionki) albo nie próbują zatrzymać postępu (5G)
@Kiszeniec: a tak, racja, ty to mówiłeś.
Dyskusje o tym całym 5G dosyć ucichły, w ogóle nie pamiętam o co im chodziło, zapewne o osłabienie psychiczne przez specjalne wygenerowane fale, lecz wcale tak nie musi być, bo nic z tego nie pamiętam.
Z ich strony, oni nie tworzą zagrożenia, a prędzej to co wydziwiają politycy tworzy (jest na razie mowa tylko o polskich politykach i o polskim ludzie) , gdyż z dnia na dzień coraz widoczniej można zauważyć jakie rzeczy ogłaszają, które są sprzeczne z tym co mówili kilka dni wcześniej. Wracając, powinno się wysłuchać argumentów obu stron i SAMEMU zdecydować po której stronie się będzie. Tak samo nie należy zabraniać innym argumentowania swojego poglądu, nawet jeżeli swoje ma się bardzo dobrze zakorzenione.
@Kiszeniec: To że ktoś się nie zaszczepić ci nie szkodzi bo ty jesteś zabezpeczony. A nieszczepiony sam ryzykuje. Przymus nigdy nie jest dobry. Poglądy co chcą zatrzymać postęp technologiczny są normalne. Ja tam ich nie popieram (chyba że chodzi o transhumanizm to popieram zatrzymanie tego) ale to normalne poglądy.
@DaveAfton: To nie pieniądze państwa. To nasze pieniądzie. Więc jeśli państwo pobiera pieniądze od obywateli (w tym foliarzy) na służbe zdrowia to ma taki obowiązek. Ja osobiście zmieniłem poglądy co do maseczek. Ja popieram idee noszenia maseczek i noszę lecz nie chce zmuszać nikogo.
@DaveAfton: Nie. Foliarz (jak i inni obywatele) pracował i płacił podatki w tym na służbe zdrowia. Nazbierała się tam niezła sumka. A jako w tych pieniądzach zawsze będzie nadwyżka na korzyść państwa (z niej biorą na nowy sprzęt co w razie czego pomoże temu foliarzowi i innym obywatelom) z tego powodu że ludzie raczej nie trafiają do szpitali co chwile. Więc państwowa służba zdrowia ma go obowiązek obsłużyć. Tak więc nie zapłaciłeś ani grosza za jego leczenie tylko on sam je sfinansował. Ekonomistą nie jestem lecz wiem jak działa państwowa służba zdrowia.
@CWIRRED: Nie. Pieniądze państwa pochodzą i z moich podatków, i z jego. Jeżeli państwo wydaje 1000zł na leczenie antyszczepionkowca, bo się nie zaszczepił, to znaczy że 1000zł nie może pójść na chorego onkologicznego albo środki ochrony osobistej przeciwko covidowi
@DaveAfton: Ten foliarz wpłacił już tam o wiele więcej niż 1000zł. To umowa społeczna. Ty płacisz podatki a państwo ciebie leczy. To twoje pieniądze więc sprzęt medyczny i inne środki ostrożności są opłacane z nadwyżki. Jeśli ci nie pasuje musisz wyjechać lub wyrażać opinie lub/i protestować by coś spróbować zmienić. A idąc twoją logiką nie leczenia foliarzy to przepraszam ale nie popieram segregacje ludzi przez poglądy które one wyznają i odberanie im praw które mają obywatele wyznający "jedyne słuszne" poglądy.
@CWIRRED: Czy ja powiedziałem że mamy nie leczyć foliarzy? I nie wiem co mają foliarze do antyszczepionkowców. Oczywiście że mamy ich leczyć. Mamy też mieć przymusowe szczepienia, bo nie mam ochoty płacić za ich niepotrzebne kuracje. I chyba nadal nie jesteś w stanie sobie uzmysłowić, że każde pieniądze wydane na leczenie takiego delikwenta to pieniądze niewydane na coś ważnego
@DaveAfton: Antyszczepiokowiec płaci podatki na swoją służbe zdrowia. Więc to jego pieniądze. Umowa społeczna obowiązuje także państwo. Więc ono ma obowiązek leczenia ciebie nawet jakby chciało zainwestować pieniądze w coś innego. Wyobraź sobie ubezpeczalnie co nie wypłacą ci odszkodowania bo chcą zainwastować w coś innego.
@CWIRRED: Czy ty k***a czytasz moje komentarze? Wyłuszczę ci to, co próbuje ci przekazać, bo nie rozumiesz:
Antyszczepionkowcy się nie szczepią, bo ktoś ich oszukał. Państwo musi wydawać pieniądze na ich leczenie, przez co nie może ich wydać na coś innego. Ergo, trzeba nakazu szczepień, bo to polepszy sytuację i antyszczepionkowców, którzy nie zachorują, i państwa, które oszczędzi na służbie zdrowia.
I nie, to nieprawda że antyszczepionkowcy sami płacą za swoje leczenie. Płacą tyle samo podatków i innych opłat, co każdy inny człowiek. Nie wnoszą dodatkowej opłaty z tytułu leczenia ospy czy innej różyczki. Więc państwo ponosi niepotrzebne straty gdy zachorują
Komentarze
Odśwież15 października 2020, 02:16
Niepopularna opinia, ale moim zdaniem podstawy są zje**ne po całości i pandemia nie powinna nastąpić, a już na pewno nie w takiej formie. I nie mówię tego jako pospolity szur, sam mam właśnie covida i nie gniję na kwarantannie. Ale chodzi o to że technicznie niemożliwym jest zatrzymanie tak zarazy przez ochronę, no nie ma k***a ch*ja. Więc póki szczepionka/leki są opracowywane, większość populacji i tak będzie musiała covida przejść i wyrobić sobie jakąś odporność naturalną. I jakby to było bardziej popularne, to byłaby odporność zbiorowa. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale nie paralizuje kraju kompletnie.
Jedyne założenie to znacznie lepsze przygotowanie służby zdrowia (duh) bo w szpitalach w tym chorym kraju brakuje wszystkiego a boomerzy czasem potrzebują respirstorow w tym okresie
Odpisz
15 października 2020, 06:57
@Krzyniu: Na Covida organizm się chyba często nie uodparnia
Odpisz
15 października 2020, 07:06
Ale na grypę już tak, a covid jest pokrewny do grypy, jeżeli nawet nie jest tym samym (tego nie wiemy)
Odpisz
15 października 2020, 11:05
co przez to rozumiesz?
Odpisz
15 października 2020, 14:31
@Krzyniu: czekaj... chcesz powiedzieć, że masz covid i wychodzisz z domu?
Odpisz
15 października 2020, 20:29
@xXkuba22Xx: To że nie ma kwarantanny, to nie znaczy, że wychodzi. Może poprostu siedzieć w domu jakby miał zwykłą grypę.
Odpisz
15 października 2020, 20:38
@Kwiatuszkowa: no ale to tak zabrzmialo jakby chcial powiedziec własnie ze nie siedzi w domu
Odpisz
14 października 2020, 22:47
Ale ten długoręki nie ma maseczki
Odpisz
14 października 2020, 23:17
@Peroczek: Ale kilka dni temu nie trzeba było ich nosić
Odpisz
15 października 2020, 16:15
@Kubson08: to po co ten jeden wrzeszczał?
Odpisz
15 października 2020, 16:41
@Peroczek: Nie był zły że nie nosi maski, lecz uważał, że jego opinia jest tak głupia, aby dać mu w pysk
Odpisz
15 października 2020, 18:17
@Kubson08: ok
Odpisz
15 października 2020, 16:42
Boooży, czemuś usunął taki piękny komentarz i dyskucje?! Czemuuu
Odpisz
15 października 2020, 01:45
Na szczęście mi Bóg dał rozum i nie wierze że da sie zachorować i ozdrowieć w 1 dzień jak pan Szumowski a potem znowu zachorować w ciagu paru dni . Gdyby nie było taki cyrków i upadku autorytetów nikt by nie kwestionował reszty rozsądnych obostrzeń.
Odpisz
13 października 2020, 17:59
k***a żądu
Odpisz
13 października 2020, 15:39
I jeszcze też dystans społeczny przy tym zachował
Odpisz
13 października 2020, 15:10
Obrażacie foliarzy. To kagańce. Przymus nie jest dobry.
Odpisz
13 października 2020, 17:42
@CWIRRED: w sumie to nawet konstytucja to przymus a jednak nikt nie nazywa jej kagańcem
Odpisz
13 października 2020, 18:00
@CWIRRED: No chyba że akurat musisz walczyć z epidemią
Odpisz
13 października 2020, 18:01
@Rosse303: Przymusy to piewszy krok do zniewolenia.
Odpisz
13 października 2020, 18:15
@CWIRRED: całe życie jest pełne przymusów więc całe życie jesteśmy zniewoleni
Odpisz
13 października 2020, 18:16
@Rosse303: W tej chwili jeszcze nie bo możemy o tym mówić. Ale czeba jak najbardziej liberalizować przepisy.
Odpisz
13 października 2020, 18:25
@CWIRRED: o nie, muszę zasłaniać usta i nos, bo jest wirus, ojejejej
Odpisz
13 października 2020, 18:53
@DaveAfton: W ogóle nie odniosłeś się do mojego argumentu.
Odpisz
13 października 2020, 19:09
@CWIRRED: tak obrażam foliaży bo na to zasługują za swój brak umiejętności patrzenia w szerszej perspektywie i przerośnięte ego
Odpisz
13 października 2020, 19:12
@Kiszeniec: Według ciebie foliarstwo powinno być zakazane?
Odpisz
13 października 2020, 19:13
@CWIRRED: tak i inne antynaukowe praktyki też.
To są nasiona przyszłego średniowiecza
Odpisz
13 października 2020, 19:17
@Kiszeniec: Jak widać masz poglądy autorytarne i jesteś przeciwnikiem wolności słowa. Chcesz zabronić wyrażania opinii których nie popierasz. Ale pamiętaj: tą opinie wyrażasz dlatego że masz tą wolność.
Odpisz
13 października 2020, 19:20
@CWIRRED: nie opini których nie popieram (choć w tym przypadku nie popieram) tylko opini szkodliwych.
Odpisz
13 października 2020, 19:26
@Kiszeniec: Jeśli uważasz daną opinie za szkodliwą i chcesz jej zakazać to i tak walczysz z wolnością słowa. W ZSRR też uważano niektóre opinie za szkodliwe i ich zakazano. Skoro jakaś opinia jest szkodliwa to lepszą opcją od zakazywania jest konfrontacja z osobą o takich poglądach i ośmieszyć tą idee.
Odpisz
13 października 2020, 19:33
@CWIRRED: masz trochę racji ale po pierwsze w przeciwieństwie do ZSRR jak kieruje się empiryczną wiedzą naukową a nie ideologią, po drugie niektóży są jóż zbyt mocno zakorzenieni w swych kłamstwach aby dało się im przemówć do rozsądku (tu mam głównie na myśli płaskoziemców) więc należy ich uciszyć zanim zdążą wciągnąć w swoję kłamstwa (nawet i niezamieżone) więcej osób
Odpisz
13 października 2020, 20:03
@Kiszeniec: Nie należy uciszać. Należy ośmieszać złe idee. Widziałeś masakracje np. feministek? Ośmieszono je dla dużej części społeczeństwa. Jeśli foliarze są głupi ośmiesz ich.
Odpisz
Edytowano - 13 października 2020, 20:05
@Kiszeniec: Jeżeli ktoś nie jest lekarzem to może sobie twierdzić, że szczepionki powodują autyzm lub że covid nie istnieje, żyjemy w wolnym kraju. Zakazywanie tego byłoby rzeczywiście ograniczeniem wolności, w przeciwieństwie do nakazu noszenia maseczek. Albo inaczej, noszenie maseczek też jest ograniczeniem, ale koniecznym. I mówienie, że to doprowadzi do zabrania nam praw, to argument z równi pochyłej, nie ma podstaw żeby przewidywać jakąś dystopię od razu.
Odpisz
13 października 2020, 20:11
@CWIRRED: Jak ośmieszyć? Wszyscy od pół roku się śmieją z foliarzy i oni nie znikają. Tak jak feministki
Odpisz
14 października 2020, 13:18
@DaveAfton: Feministek jest coraz mniej zobacz na nowe czarne protesty. To głównie flash-moby. A foliarzy jest coraz więcej bo nikt ich nie ośmieszył. Im więcej regulacji tym bliżej dystopii.
Odpisz
Edytowano - 14 października 2020, 14:51
@CWIRRED: Serio wierzysz że nakaz zasłaniania ust i nosa to pierwszy krok do zniewolenia społeczeństwa? I dlatego mamy tego nie robić, mimo że trzeba powstrzymać epidemię? Ja już serio nie wiem, co mam na to powiedzieć. Chyba cię muszę jakoś ośmieszyć
Odpisz
14 października 2020, 14:54
@DaveAfton: I nie wiem w jaki jeszcze sposób chcesz "ośmieszać" foliarzy, skoro, jak mówiłem, od pół roku śmieje się z nich cały internet.
Odpisz
14 października 2020, 21:08
@CWIRRED: "twoja wolność kończy się tam gdzie zaczyna cudza" maseczki chronią przed zarazaniem nie zarażeniem, nienoszenie maseczki jest równe szkodzeniu innym, kontynuować czy to już jest wystarczające?
Odpisz
14 października 2020, 21:23
@GldFx: Nie wiem czy wirus w ogóle istnieje. Drugi człowiek też nie powinien być zmuszany do maseczek.
Odpisz
14 października 2020, 21:55
@CWIRRED: shut
Odpisz
14 października 2020, 21:57
@Ogladacz: Nie.
Odpisz
14 października 2020, 22:01
@CWIRRED: nikt się z tobą nie zgadza to po co dalej dyskutujesz
Odpisz
14 października 2020, 22:02
@Ogladacz: Bo mam do tego prawo.
Odpisz
15 października 2020, 14:07
@CWIRRED: najwidoczniej to prawo powinni ci odebrać
Odpisz
15 października 2020, 15:11
@GldFx: właśnie chciałem to napisać :p
Odpisz
15 października 2020, 15:24
@GldFx: Czyli jesteście przeciwko wolności słowa i chcecie mnie ocenzurować. Nieładnie. Ale ja na to cytuje:
Konstytucja RP – art. 14
Rzeczpospolita Polska zapewnia wolność prasy i innych środków społecznego przekazu.
Konstytucja RP – art. 54
1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.
2. Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy są zakazane.
Powszechna Deklaracja Praw Człowieka – art. 19
Każdy człowiek ma prawo do wolności opinii i do jej wyrażania; prawo to obejmuje swobodę posiadania niezależnej opinii, poszukiwania, otrzymywania i rozpowszechniania informacji i poglądów wszelkimi środkami, bez względu na granice.
Odpisz
15 października 2020, 15:28
@CWIRRED: a na to że foliarze łamią prawo noszenia maseczek to już byś tak nie zareagował
Odpisz
15 października 2020, 15:36
@CWIRRED: jeśli działają na szkodę innych są ograniczane "rozpowszechnianie kłamstwa" coś jeszcze? Zacznij człeku myśleć mózgiem a nie dupą
Odpisz
15 października 2020, 15:37
@Ogladacz: No nie. Nie ma jeszcze ustawy.
Odpisz
15 października 2020, 15:38
@CWIRRED: a więc chcesz zachorować na koronawirusa
Odpisz
15 października 2020, 15:41
@Ogladacz: Oczywiście że nie. Tak jak nie chce być chory na nic innego. To zwykła choroba zakaźna.
Odpisz
15 października 2020, 15:42
@CWIRRED: to dlaczego uważasz maseczki za złe
Odpisz
15 października 2020, 16:24
@Ogladacz: Bo:
Ograniczją wolność;
Nie chronią przed wirusem;
Utrudniają oddychanie;
Policja się szarogęsi;
Utrudniają identyfikowanie ludzi;
I to nieadekwatny środek na walke z chorobą zakaźną.
Odpisz
15 października 2020, 16:37
@CWIRRED:
Taktyczny komentarz
Obserwator wątku
Odpisz
15 października 2020, 16:56
@CWIRRED:
Odpisz
15 października 2020, 17:29
@Ogladacz: no u
Odpisz
15 października 2020, 17:38
@CWIRRED: no u
Odpisz
15 października 2020, 17:41
@Ogladacz: no u
Odpisz
15 października 2020, 17:47
@CWIRRED: no u
Odpisz
15 października 2020, 17:52
@Ogladacz: Oj zamknij już mordę. Nawet nie umiesz porozmawiać, tylko rzucasz jakimś "nikt się z tobą nie zgadza to nie dyskutuj"
Odpisz
16 października 2020, 00:15
@DaveAfton: spróbuję teraz ja przejąć pałeczkę po CWIRREDIE, ale trochę na inny temat.
W jednym ze swoich komentarzy powiedziałeś o ludziach którzy są zakorzenieni w swych kłamstwach do tego stopnia że nie da się im przemówić do rozsądku. Ja w takie miejsce widzę ludzi, którzy uważają że osoby sądzące że na świecie dzieje się dziwnie, po to aby ktoś mógł na tym zarobić, są znudzonymi bez mózgami serfującymi po intrenecie i wszędzie chodząc w czapeczkach z folii aluminiowej.
Ci którzy są nazywani foliarzami, antycovidowcami, antymaseczkowcami, czy antyszczepionkowcami to w rzeczywistość normalni ludzie mające też swoje własne sprawy, tylko mają inny pogląd na świat niż ty.
Odpisz
16 października 2020, 06:23
to akutat mówiłem ja i dobrze niech mają swoje sprawy o ile nie stanowią one zagrożenia dla innych (maseczki i szczepionki) albo nie próbują zatrzymać postępu (5G)
Odpisz
16 października 2020, 14:04
@Kiszeniec: a tak, racja, ty to mówiłeś.
Dyskusje o tym całym 5G dosyć ucichły, w ogóle nie pamiętam o co im chodziło, zapewne o osłabienie psychiczne przez specjalne wygenerowane fale, lecz wcale tak nie musi być, bo nic z tego nie pamiętam.
Z ich strony, oni nie tworzą zagrożenia, a prędzej to co wydziwiają politycy tworzy (jest na razie mowa tylko o polskich politykach i o polskim ludzie) , gdyż z dnia na dzień coraz widoczniej można zauważyć jakie rzeczy ogłaszają, które są sprzeczne z tym co mówili kilka dni wcześniej. Wracając, powinno się wysłuchać argumentów obu stron i SAMEMU zdecydować po której stronie się będzie. Tak samo nie należy zabraniać innym argumentowania swojego poglądu, nawet jeżeli swoje ma się bardzo dobrze zakorzenione.
Odpisz
16 października 2020, 14:29
@Kiszeniec: To że ktoś się nie zaszczepić ci nie szkodzi bo ty jesteś zabezpeczony. A nieszczepiony sam ryzykuje. Przymus nigdy nie jest dobry. Poglądy co chcą zatrzymać postęp technologiczny są normalne. Ja tam ich nie popieram (chyba że chodzi o transhumanizm to popieram zatrzymanie tego) ale to normalne poglądy.
Odpisz
16 października 2020, 16:41
@CWIRRED: Może państwo nie chce potem wydawać na leczenie ludzi z choroby, na którą zachorowali tylko dlatego, że ktoś im wbił głupoty do głowy?
Odpisz
16 października 2020, 16:58
@DaveAfton: To nie pieniądze państwa. To nasze pieniądzie. Więc jeśli państwo pobiera pieniądze od obywateli (w tym foliarzy) na służbe zdrowia to ma taki obowiązek. Ja osobiście zmieniłem poglądy co do maseczek. Ja popieram idee noszenia maseczek i noszę lecz nie chce zmuszać nikogo.
Odpisz
16 października 2020, 17:25
@CWIRRED: Czyli ja mam płacić bo ktoś się nie zaszczepił?
Odpisz
16 października 2020, 17:38
@CWIRRED: niektóży ludzie z przyczyn zdrowotnych nie mogą być zaszczepieni, oni nie mają wyboru i muszą polegać na innych że się zaszczepią
Odpisz
16 października 2020, 17:53
@DaveAfton: Nie. Foliarz (jak i inni obywatele) pracował i płacił podatki w tym na służbe zdrowia. Nazbierała się tam niezła sumka. A jako w tych pieniądzach zawsze będzie nadwyżka na korzyść państwa (z niej biorą na nowy sprzęt co w razie czego pomoże temu foliarzowi i innym obywatelom) z tego powodu że ludzie raczej nie trafiają do szpitali co chwile. Więc państwowa służba zdrowia ma go obowiązek obsłużyć. Tak więc nie zapłaciłeś ani grosza za jego leczenie tylko on sam je sfinansował. Ekonomistą nie jestem lecz wiem jak działa państwowa służba zdrowia.
Odpisz
16 października 2020, 17:53
@Kiszeniec: Czyli chcesz dostosować prawo do mniejszości?
Odpisz
16 października 2020, 20:04
@CWIRRED: Nie. Pieniądze państwa pochodzą i z moich podatków, i z jego. Jeżeli państwo wydaje 1000zł na leczenie antyszczepionkowca, bo się nie zaszczepił, to znaczy że 1000zł nie może pójść na chorego onkologicznego albo środki ochrony osobistej przeciwko covidowi
Odpisz
16 października 2020, 20:16
@DaveAfton: Ten foliarz wpłacił już tam o wiele więcej niż 1000zł. To umowa społeczna. Ty płacisz podatki a państwo ciebie leczy. To twoje pieniądze więc sprzęt medyczny i inne środki ostrożności są opłacane z nadwyżki. Jeśli ci nie pasuje musisz wyjechać lub wyrażać opinie lub/i protestować by coś spróbować zmienić. A idąc twoją logiką nie leczenia foliarzy to przepraszam ale nie popieram segregacje ludzi przez poglądy które one wyznają i odberanie im praw które mają obywatele wyznający "jedyne słuszne" poglądy.
Odpisz
Edytowano - 16 października 2020, 20:50
@CWIRRED: Czy ja powiedziałem że mamy nie leczyć foliarzy? I nie wiem co mają foliarze do antyszczepionkowców. Oczywiście że mamy ich leczyć. Mamy też mieć przymusowe szczepienia, bo nie mam ochoty płacić za ich niepotrzebne kuracje. I chyba nadal nie jesteś w stanie sobie uzmysłowić, że każde pieniądze wydane na leczenie takiego delikwenta to pieniądze niewydane na coś ważnego
Odpisz
18 października 2020, 21:48
@DaveAfton: Antyszczepiokowiec płaci podatki na swoją służbe zdrowia. Więc to jego pieniądze. Umowa społeczna obowiązuje także państwo. Więc ono ma obowiązek leczenia ciebie nawet jakby chciało zainwestować pieniądze w coś innego. Wyobraź sobie ubezpeczalnie co nie wypłacą ci odszkodowania bo chcą zainwastować w coś innego.
Odpisz
19 października 2020, 08:19
@CWIRRED: Czy ty k***a czytasz moje komentarze? Wyłuszczę ci to, co próbuje ci przekazać, bo nie rozumiesz:
Antyszczepionkowcy się nie szczepią, bo ktoś ich oszukał. Państwo musi wydawać pieniądze na ich leczenie, przez co nie może ich wydać na coś innego. Ergo, trzeba nakazu szczepień, bo to polepszy sytuację i antyszczepionkowców, którzy nie zachorują, i państwa, które oszczędzi na służbie zdrowia.
I nie, to nieprawda że antyszczepionkowcy sami płacą za swoje leczenie. Płacą tyle samo podatków i innych opłat, co każdy inny człowiek. Nie wnoszą dodatkowej opłaty z tytułu leczenia ospy czy innej różyczki. Więc państwo ponosi niepotrzebne straty gdy zachorują
Odpisz
13 października 2020, 14:51
owce są przynajmniej przydatne
Odpisz
13 października 2020, 10:47
czy to jest strata
Odpisz
13 października 2020, 10:58
@MemePaladin399:
Odpisz
13 października 2020, 10:55
Odpisz
13 października 2020, 10:34
Ciekawe czy ,,żąd" specjalnie
Odpisz
13 października 2020, 10:36
Tak, ale jak teraz patrzę mogłem dać więcej błędów, żeby bardziej przypominało takie posty z Facebooka.
Odpisz
13 października 2020, 10:36
@Kaspar: Plus w uj wykrzykników i wszystko capsem
Odpisz
13 października 2020, 10:38
i jeszcze spa cje w środ ku slow
Odpisz
13 października 2020, 10:48
@Kaspar: nie zapominaj jeszcze o 5 spacjach między słowami
Odpisz
13 października 2020, 10:33
Odpisz