Trzeba w końcu wyjąć łeb z dupy i spojrzeć na kilka rzeczy logiczniej, czyli "tamta" motoryzacja nie wróci. Wszystko idzie do przodu, samochody są bezpieczniejsze, wydajniejsze i wygodniejsze. Wiecie, gdzie kończy się strefa zgniotu w maluchu? Tam gdzie w mercu, na silniku. Nawet ~smark~ Smart jest bezpieczniejszy od starego malucha. Co nie zmienia faktu, że to cult classic polskiej motoryzacji i chętnie chciałabym go mieć w swojej kolekcji, ale nie jako daily.
A nowy? Jeśli to elektryk, zbudowany jak Smart i z zasięgiem nawet 200 km to byłby genialny. Wygląda na malutki, czyli zaparkujesz sobie go nawet pod drzwiami mieszkania w bloku, światełka podejrzewam że LEDy, które zjadają prawie zerową ilość prądu i ta faktura na zderzakach przyciąga mój wzrok.
Nigdy nie zapomnę jak w święta moi rodzice, babcia i dziadek i ja na środku na kolanach, upychaliśmy się do malucha żeby pojechać do kościoła. I te śnieżne zaspy które wydawały mi się strasznie wielkie, a kiedy dziadek przyspieszał żeby je przejechać to babcia się darła: "Józik zwolnij!" XD
A malucha moi dziadkowie sprzedali jakoś w 2008, więc trochę tych świąt było
Fiat 126p jest stosunkowo ekologiczny. Pali 2 litry na 100 km (źródło: jakaś reklama tego samochodu z bodajże 1977 gdzie była taka jakby sonda uliczna "wymarzonego auta Polaków). Poza tym mimo małych rozmiarów jest w stanie pomieścić 5 osób czyli tyle samo ile statystyczne auto. To może być idealny pojazd przyszłości
Czy robienie nowej odsłony jakiegokolwiek parcha z FSO/FSM ma sens?
OCZYWIŚCIE ŻE NIE MA
O ile w latach 60/90 fabryka samochodów która produkowała tylko rynek lokalny miała sens (zwłaszcza w krajach o wiadomym ustroju) to bez względu na wszystko w wieku XXI nie ma absolutnie żadnego i nie ma opcji że jakakolwiek fabryka pojazdów która miała by być opłacalna rozpocznie produkcję na rynek lokalny.
Skoro na rynku wyłącznie lokalnym się nie da przetrwać to trzeba będzie eksportować nasze auta prawda?
Tak, prawda ale nikt w Niemczech, Francji czy gdziekolwiek indziej nie kupi czegoś czego kompletnie nie zna, zamiast poloneza rocznik 2020 będzie wolał kupić VW Jettę czy innego Passata. Jedynym krajem w którym Polonez odniósł "sukces" była Anglia ale był on tam traktowany tak samo jak teraz jest Dacia Sandero.
Zatem podsumowywując: Jeżeli naprawdę chcemy produkować samochody to powinniśmy zacząć od zera, bez widma FSO nad plecami lecz i tak nie da to gwarancji sukcesu
Komentarze
Odśwież9 listopada 2020, 17:15
Szajsów się nie odnawia :v
Odpisz
8 listopada 2020, 20:11
Look how they mascared my boy
Odpisz
Edytowano - 4 listopada 2020, 21:21
Zmiana jak u tuningowanego złomka z bujdy na resorach
Odpisz
8 listopada 2020, 14:44
@Wilhelm_II_Hohenzollern: Uwielbiam tę kreskówkę
Odpisz
8 listopada 2020, 16:01
@lukasz441: Ten zielony kolor na Twoim profilowym przypomina mi tego sk...iela, Maruchę
Odpisz
8 listopada 2020, 19:56
@Kyoko1278: sorry
Odpisz
8 listopada 2020, 18:29
A mnie się podobają oba.
Trzeba w końcu wyjąć łeb z dupy i spojrzeć na kilka rzeczy logiczniej, czyli "tamta" motoryzacja nie wróci. Wszystko idzie do przodu, samochody są bezpieczniejsze, wydajniejsze i wygodniejsze. Wiecie, gdzie kończy się strefa zgniotu w maluchu? Tam gdzie w mercu, na silniku. Nawet ~smark~ Smart jest bezpieczniejszy od starego malucha. Co nie zmienia faktu, że to cult classic polskiej motoryzacji i chętnie chciałabym go mieć w swojej kolekcji, ale nie jako daily.
A nowy? Jeśli to elektryk, zbudowany jak Smart i z zasięgiem nawet 200 km to byłby genialny. Wygląda na malutki, czyli zaparkujesz sobie go nawet pod drzwiami mieszkania w bloku, światełka podejrzewam że LEDy, które zjadają prawie zerową ilość prądu i ta faktura na zderzakach przyciąga mój wzrok.
Thank you for attending my TED x Talk.
Odpisz
8 listopada 2020, 16:23
Nie
Odpisz
4 listopada 2020, 21:14
Nwm ale ten stary ładniejszy bo ten nowy taki trochę jak zmiana coli z roku na rok gorsza szklana butla
Odpisz
8 listopada 2020, 16:22
@Sniegstopnialy6: to prawda
Odpisz
8 listopada 2020, 16:00
O nie, co oni mu zrobili
Odpisz
8 listopada 2020, 15:44
Nigdy nie zapomnę jak w święta moi rodzice, babcia i dziadek i ja na środku na kolanach, upychaliśmy się do malucha żeby pojechać do kościoła. I te śnieżne zaspy które wydawały mi się strasznie wielkie, a kiedy dziadek przyspieszał żeby je przejechać to babcia się darła: "Józik zwolnij!" XD
A malucha moi dziadkowie sprzedali jakoś w 2008, więc trochę tych świąt było
Odpisz
4 listopada 2020, 21:14
Emm czy remake malucha naprawdę powstał?
Odpisz
4 listopada 2020, 21:15
@lalaluja: to jakiś koncept tylko i nikt narazie nie myśli nawet o tym żeby to klepnąć z tego co słyszałem
Odpisz
4 listopada 2020, 21:16
@lalaluja:
Odpisz
4 listopada 2020, 21:18
@JaJestemZWami: Mimo wszystko starszy lepszy
Odpisz
8 listopada 2020, 14:39
@lalaluja: nowy lepszy
Odpisz
8 listopada 2020, 15:12
@PLTronik: Zdania rabinów są podzielone
Odpisz
8 listopada 2020, 14:51
Fiat 126p jest stosunkowo ekologiczny. Pali 2 litry na 100 km (źródło: jakaś reklama tego samochodu z bodajże 1977 gdzie była taka jakby sonda uliczna "wymarzonego auta Polaków). Poza tym mimo małych rozmiarów jest w stanie pomieścić 5 osób czyli tyle samo ile statystyczne auto. To może być idealny pojazd przyszłości
Odpisz
8 listopada 2020, 14:12
I wouldnt be suprised if the bottom one could fly
Odpisz
Edytowano - 5 listopada 2020, 09:33
Czy robienie nowej odsłony jakiegokolwiek parcha z FSO/FSM ma sens?
OCZYWIŚCIE ŻE NIE MA
O ile w latach 60/90 fabryka samochodów która produkowała tylko rynek lokalny miała sens (zwłaszcza w krajach o wiadomym ustroju) to bez względu na wszystko w wieku XXI nie ma absolutnie żadnego i nie ma opcji że jakakolwiek fabryka pojazdów która miała by być opłacalna rozpocznie produkcję na rynek lokalny.
Skoro na rynku wyłącznie lokalnym się nie da przetrwać to trzeba będzie eksportować nasze auta prawda?
Tak, prawda ale nikt w Niemczech, Francji czy gdziekolwiek indziej nie kupi czegoś czego kompletnie nie zna, zamiast poloneza rocznik 2020 będzie wolał kupić VW Jettę czy innego Passata. Jedynym krajem w którym Polonez odniósł "sukces" była Anglia ale był on tam traktowany tak samo jak teraz jest Dacia Sandero.
Zatem podsumowywując: Jeżeli naprawdę chcemy produkować samochody to powinniśmy zacząć od zera, bez widma FSO nad plecami lecz i tak nie da to gwarancji sukcesu
Odpisz
4 listopada 2020, 21:27
czuję się jakby znowu ktoś wpadł na pomysł aby zrobić beznadziejny remake kultowej rzeczy
Odpisz
4 listopada 2020, 21:18
Nowy wygląda jakby zgnietli jakiś samochód terenowy i wygładzili krawędzie
Odpisz