@IgiPolski: Niebo jest otwarte dla wszystkich którzy go chcą, a piekło to dobrowolny wybór poprzez odtrącenie Boga, na przykład głoszeniem że go nie ma, najwyraźniej on nie chciał
@Towarzysz777: teoretycznie skoro wszyscy ludzie to dzieci boga to w takim razie jako że wszyszy są jego dziećmi to nie pozwoli by te jego dzieci sczeznęły w piekle
@IgiPolski: A dał ci wolną wolę? Nie może cię na siłę zabrać do nieba jeżeli ty nie chcesz, a ci z piekła nie chcą do nieba bo nienawidzą Boga, dusze w piekle mimo że cierpią to tym bardziej nienawidzą Boga i nie chcą do nieba to nie idą. Piekło to wybór dobrowolny którego Bóg nie może ci zabronić bo to zniewolenie
@PrequelFan: A w piśmie napisane, że bez wiary wejścia nie ma, to ma rację pismo czy człowiek żyjący 2000 lat po Chrystusie. Nawet czyściec jest dla tych którzy Boga miłują, a i tak do nieba jeszcze nie wejdą.
@PrequelFan: Ale jest napisane że czyny na nieletnich są złe
Poza tym stanowisko kościoła opiera się na piśmie i soborach, na których nikt nigdy nie powiedział, że bez wiary i miłości do Boga można wejść do nieba
@Towarzysz777: ateiści nie nienawidzą boga, po prostu w niego nie wierzą. A poza tym oni idą do nieba, a boga wcale nie muszą widzieć nie? Z resztą, nie wiemy co jest w niebie
@Towarzysz777: Ci którzy pisali pisma święte może i byli natchnieni przez boga, ale to nie zbaczy, że nie mogli dopisywać rzeczy, które były wedłóg ich mniemania potrzebne
@PrequelFan: Może ta cała religia jest pomyłką, ale jedynym istniejącym zapisem na którym może ona polegać jest pismo w tym najbardziej nowy testament, jeżeli Jezus w piśmie coś mówi to chyba jego słuchać tak? Jeżeli nie wierzysz w to co w piśmie to w co wierzysz? W to co powie Rydzyk? Na pierwszym miejscu w kwestii wiary nie jest kościół a pismo, kościół je interpretuje i rozprowadza. Jeżeli Jezus coś powiedział i apostołowie to zapisali w piśmie i na tych słowach wyrosło chrześcijaństwo to jak można te słowa odrzucić?
@IgiPolski: Bóg kocha nawet tych w piekle ale oni nie kochają jego, nienawidzą go
Wyobraź sobie że chcesz komuś dać Willę a on nie chce i wybiera leżenie na śmieciach, weźmiesz go siłą do willi? I widzisz tym się różnisz, że nie dajesz wolnej woli w tym wypadku
@Towarzysz777: to akurat prawdaz ale nie zgodzę się z tym, że nowy testament to najnowsze pismo od boga, bo w końcu byli jeszcze ludzie którym bóg się objawił
@IgiPolski: Hawking nie dość że nie wierzył to jeszcze próbował innym udowodnić, że nie istnieje, był nauczycielem przeciwko Bogu, zamiast nawracać sprowadzał na złą drogę, w piśmie setki razy wymienia się los jaki spotka takich, jak nie wierzysz w to co w piśmie to w co wierzysz? W słowa księdza? Jeżeli coś w NT jest, Jezus powie coś co spisane jest w NT, to albo w go wierzysz albo odrzucasz jego nauki, bo po nim z form nauki została tylko biblia, chyba że ci się objawia i cię uczy w inny sposób to super. Chrześcijaństwo opiera się na słowach Jezusa i jego życiu opisanym w NT, więc ktoś kto nie wierzy w prawdziwość słów Jezusa podąża za nim? No nie bardzo
@IgiPolski: W 2013 roku rzecznik Watykanu stwierdził, że wszyscy ateiści idą do piekła niezależnie od ich uczynków. Z powodów wymienionych wyżej przez Towarzysza. Tak że mam nadzieję, że wózek Hawkinga ma dużą odporność na wysokie temperatury.
@IgiPolski: I są oczywiście objawienia i te uznane przez kościół za prawdziwe (a nie ktoś chory psychicznie) wliczają się w nauczanie kościoła jak objawienia Św. Faustyny o tym jak jest w czyśćcu i piekle
@IgiPolski: W takim razie wybierają piekło, bo nie miłują Boga, wejdziesz do domu nieznajomego?
Chyba, że pójdą do czyśćca, bo czyściec jest niepewnym stanem, znany jest tylko pośrednio, w piśmie nie ma mowy o czyśćcu tylko niebie i piekle, ale z listów apostołów wynika, że są dusze które cierpią a mogą przestać, czyli pójść do nieba, ale kto za życia nie pokochał Boga jak pokocha go w cierpieniu? Ludzie sami wybierają cierpienie, nie wybierając ukojenia, a gdy to cierpienie dostaną są źli zamiast na siebie to na Boga że na nich to cierpienie zesłał, mimo że nie chcieli do niego dołączyć, nie mają zamiaru go kochać i w piekle już zostają
Piekło nie jest torturami z woli Boga, piekło jest torturami z woli człowieka i diabła, bo kto nie dołącza do Boga tego przygarnia diabeł
@IgiPolski: Kościół nie zawsze ma rację, sam mam wiele zarzutów wobec niego, bo na pierwszym miejscu jest pismo, na nim opiera się Kościół, więc jeżeli Kościół odrzuci coś co jest w piśmie np. dla swojego interesu, to rzeczywiście racji nie ma, ale prócz pisma co mamy? Kościół, jeżeli nie masz chęci studiowania 20 lat pisma jak to robią np. w Watykanie to musisz się oprzeć na ich wnioskach, ktoś kto zna pismo na pamięć i jego interpretacje będzie bliżej prawdy niż taka Halina co w życiu nawet w ręku pisma nie miała. Kościół po piśmie jest źródłem nauki, korzystamy z jego wniosków bo ludzie dochodzili do nich 2000 lat a my mamy kilkadziesiąt to byśmy żadnego z tych wniosków nie wysnuli
@IgiPolski: Niestety nie ty ustalasz Igi dogmaty kościelne i o ile papież nie powie inaczej to wszyscy ateiści, czyli odrzucający dobroć Boga, idą do piekła. Zresztą zastanawiam się po co w ogóle dla niewierzącego miałaby być wizja Nieba jeżeli i tak w nie nie wierzy? xd
Mnie to rybka jak różne religie widzą życie pośmiertne dla niewierzących, bo i tak nie wierzę w życie pośmiertne. Dlatego nie przejmuję się na przykład tym co religia nordycka mówiła na temat niewierzących w Walhalli, bo i tak nie wierzę w Walhallę, więc mnie to zwisa. Tak samo z chrześcijaństwem.
@Towarzysz777: Już widzę jak ateiści by mówili że nie wejdą do domu Boga.
Bo jak ateista był dobrym człowiekiem, pozwalał innym wierzyć w co chcą to na pewno pomyśli że nie zasłużył na Niebo, tylko dlatego że był ateistą.
Ogółem to myślę że nie ma czegoś jak wolna wola po śmierci w chrześcijaństwie, to Bóg decyduje co z tobą należy zrobić.
@Towarzysz777: Czyli że sugerujesz, że jeśli byłyś dobrym człowiekiem, który nie ma grzechu ale jest ateistą to i tak pójdzie do piekła, ponieważ nie wierzy w boga? A co jeśli to dziecko ateistów, które nie wierzy, ponieważ jego rodzice nie wierzą? Albo też dziecko ateistów, ktore umrze jeszcze przed tym, jak będzie mogło wybierać. Czy takie dziecko ateista, które umrze za wcześnie, pójdzie do piekła przez to, że jego rodzice nie wierzyli w boga?
@PrequelFan: No i widzisz, Ty nie wierzysz w wolną wolę po śmierci, a Jezus o niej mówił, bo to on i apostołowie głosili, że piekło jest dobrowolne, jak Jezus mówi że jest dobrowolne a Ty podajesz się za chrześcijanina to jak możesz nie słuchać Jezusa? Swoje "wierzę lub nie wierzę" musi opierać się na piśmie, to nie jest tak że wierzę w część chrześcijańskich wartości ale część nie bo to głupie nie fajne nie podoba mi się to pół na pół wierzę. Na pierwszym miejscu wierzymy że nowy testament, czyli przede wszystkim dzieje Jezusa i jego słowa nie są kłamstwem apostołów. Ateista całe życie nie wierzył w niebo to i po śmierci jeżeli jest, nie będzie chciał tam wejść i nie Ty o tym decydujesz ani ja, tak głosi KKK oparty na piśmie, może się mylić, ale w takim razie kto się nie myli? Ty się nie mylisz oczywiście jesteś doskonały idealny nieomylny ;) Bardziej niż pismo nawet
@Towarzysz777: Czy skoro ateista zobaczy, że niebo jednak istnieje, to czy nie będzie się chciał nawrócić? W końcu jeśli zobaczy, że coś, w co nie wierzył, jednak istnieje, to chyba będzie się chcaił nawrócić
@Towarzysz777: Znaczy mi to wisi, skoro nie wierzę.
Mówię tylko jak uważam że byłoby gdyby takie życie po śmierci istniało.
Chociaż często myślałem że każda religia jest błędna, bo Bóg tylko stworzył świat i pozostawił samemu sobie.
@IgiPolski: Wychowanie to sprawa drugorzędna, bo wpływa na naszą wolną wolę, nie jest to już świadoma decyzja, gdy ktoś ci wmówi lub rozkaże w coś nie wierzyć, ale jeżeli jesteś już stary, przeżyłeś bardzo wiele lat, przez które byłeś doświadczany i w których mogłeś zauważyć rękę Boską, Bóg nie przyjdzie i nie powie ci chodzi ze mną, będzie się objawiać w różnych momentach życia, to miałeś możliwość uwierzyć
Ponadto nikt nie broni niewierzącemu szukać prawdy, szukać Boga, chodzić do kościoła, rozmawiać z księżmi, uczestniczyć w życiu kościoła i wtedy się uwierzy,to że nie wierzysz od małego nie znaczy, że nie możesz szukać tego, ojciec jak będziesz mieć 60 lat nie zabroni ci iść do kościoła, Ty nie chcesz, raz że cię wychowano tak, ale dwa że wychowanie się skończyło, każdy ma wolną wolę, w Mądrości Syracha jest co do niewiernych ciekawe tłumaczenie na temat drzewa i tego, by się zastanawiać, kto je stworzył, nawet nie trzeba znać jego imienia
Kojarzysz kawał z kimś kto się topi i Bóg przysyła łodzie a on mówi "Nie, Bóg mnie uratuje"? Bóg w życiu każdego jest obecny, daje znaki, porusza umysł byś się zastanawiał nad tym czy istnieje, jeżeli przez całe życie stwierdzasz, że nie, to jesteś jak ktoś w rzece, on wyciąga rękę, a Ty nie korzystasz, nikt nie pójdzie do piekła, kto nie wybierze go dobrowolnie, więc to czy 80 latek dobrowolnie czy nie dobrowolnie nie wierzy, to kwestia już jego, bo nie wiesz czy mając możliwość dołączenia do Kościoła nie odrzucił go z pełną świadomością bo nim nie jesteś, tylko Bóg wie czy go odtrąciłeś czy nie, ale Hawking wszystkim oznajmił że dobrowolnie go odrzuca xD
@Towarzysz777: wiesz, człowiek uczy się całe życie, nawet po śmierci. Właśnie po śmierci też może wybrać, czy ostatecznie chce do boga, czy so diabła. To tylko jego wola, w końcu bóg dał nam wolę wlasną prawda?
@IgiPolski: Widzisz, a Jezus twierdzi, że się nie nawróci nawet gdy zobaczy, Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli, nawet w przypowieściach w piśmie jest wyraźnie pokazane, że jeżeli pójdziesz do nieba, a będziesz chciał ostrzec np swoich braci by się nawrócili, to to nic nie da, możesz im nawet anioła wysłać, może Jezus do nich przyjść, a oni powiedzą "Coś zjadłem, halucynacje, niestrawność mam" - nie uwierzą bo nie chcą, bo im tak wygodnie, a jeżeli uwierzą, to się nawrócą i zaczną żyć dobrze i uwierzą i do nieba wejdą.
@Towarzysz777: Czyli ze luterianie, prawosławni chrześcianie i inni wyznawcy boga, którzy nie są katolikami, z automatu idą do piekła, ponieważ nie są katolikami?
@IgiPolski: TAK WŁAŚNIE TO MÓWIĘ że dobrowolnie możesz wybrać czy chcesz do nieba czy do piekła i ci co idą do piekła dobrowolnie to wybrali, bo nie wybrali nieba, nie chcieli, ani za życia ani po śmierci, Ty wiesz czy ktoś chciał iść do nieba po śmierci czy nie chciał? Nie wiesz, ja też nie wiem, a pismo mówi, że chciał, to wydaje ci się absurdem, że ktoś dobrowolnie wybiera mękę, ale tak jest wg Kościoła i pisma, to nie wierząc w to, nie wierzysz w pismo, wierzysz w te fragmenty które się podobają ?
@IgiPolski: Nie, chrześcijanie idą do nieba, nie sami katolicy, chrześcijanie nie z nazwy, a z czynów, Ci, którzy idą za Chrystusem, słuchają jego słów z pisma, a jeżeli ktoś nie zna pisma bo np mieszka w pogańskim plemieniu w Afryce, to jest jak z mądrością Syracha - Nie musi wierzyć w Jahwe i Jezusa, bo o nich nie wie, ale musi dobrze żyć i uznawać, że coś jest nad nim, że drzewo które tu wyrosło i cała przyroda jest dziełem jakiegoś Boga (uznajemy że jakiegoś, bo on nie wie o istnieniu żadnego Boga) i w tym wypadku nieznajomość pisma i Boga nie jest jego wyborem
@IgiPolski: No ale rozmowa była o tym czy Hawking może pójść, a odpowiedź jest prosta - nie, nauczał błędnie, odrzucił Boga, dobrowolnie i w tym wypadku nawet nam to powiedział, stąd wiemy
@IgiPolski: Albo do czyśćca, (bo na ten temat nie wiemy nic), ale na pewnie no od razu do nieba, takie jest stanowisko Kościoła i pisma czyli tej religii ogółem
@IgiPolski: Jeżeli chciałby się nawrócić, to może pójść do nieba, ale że nie chce ¯\_(ツ)_/¯ Problem nie tkwi w tym, że jest za mało czasu, tylko że nie chcą, a przynajmniej tak głosi pismo, może się to wydawać absurdem, ale komu oceniać czy to absurd, nam? Gdyby spojrzeć z logiki to byś wylądował tak jak Hawking, chrześcijaństwo nie ma być logiczne, nie ma być jasne, bo mamy ograniczone ciało, coś co dla nas jest nielogiczne, może być logiczne, człowiek jest omylny, więc zawsze należy zakładać, że coś może być pomyłką, stąd zostaje wiara, ufność i miłość do innych, nic więcej
@IgiPolski: mówisz głupoty a teoretycznie każdy obywatel jest równy więc najwięksi mordercy powinni być nie izolowani tylko trzymani w otoczeniu uczciwych ludzi. Myśl zanim piszesz jak świadomie grzeszysz i ateist z ciebie to wiedz że do piekła trafisz a jeżeli jesteś uczciwy i żyjesz zgodnie z Prawem Bożym to spotka cię nagroda
Komentarze
Odśwież18 kwietnia 2022, 17:44
Był ateistą, a nawet jeśli by wierzył i poszedł do nieba, to czy Bóg nie uczyniłby cudu i uzdrowił go?
Odpisz
8 grudnia 2022, 11:08
@Spider007: tak
Odpisz
8 lutego 2021, 07:59
A on nie był ateistą
Odpisz
8 lutego 2021, 08:01
@Godylos5: Tak. Mówił nawet dlaczego bóg nie może istnieć i, że nie ma żadnej siły kontrolującej wszechświat.
Odpisz
8 lutego 2021, 08:07
@Godylos5: Niebo jest otwarte dla wszystkich nie?
Odpisz
8 lutego 2021, 08:07
@starmagedon: każdy może się pomylić no
nawet Hawking
Odpisz
Edytowano - 8 lutego 2021, 08:11
@lolpandapl: Tym bardziej mogą się mylić chrześcijanie i ogólnie wszyscy wierzący.
Odpisz
8 lutego 2021, 08:13
@starmagedon: powiedziałem to czysto teologicznie.
Odpisz
Edytowano - 8 lutego 2021, 08:58
@IgiPolski: Niebo jest otwarte dla wszystkich którzy go chcą, a piekło to dobrowolny wybór poprzez odtrącenie Boga, na przykład głoszeniem że go nie ma, najwyraźniej on nie chciał
Odpisz
8 lutego 2021, 08:59
@Towarzysz777: teoretycznie skoro wszyscy ludzie to dzieci boga to w takim razie jako że wszyszy są jego dziećmi to nie pozwoli by te jego dzieci sczeznęły w piekle
Odpisz
Edytowano - 8 lutego 2021, 09:01
@IgiPolski: A dał ci wolną wolę? Nie może cię na siłę zabrać do nieba jeżeli ty nie chcesz, a ci z piekła nie chcą do nieba bo nienawidzą Boga, dusze w piekle mimo że cierpią to tym bardziej nienawidzą Boga i nie chcą do nieba to nie idą. Piekło to wybór dobrowolny którego Bóg nie może ci zabronić bo to zniewolenie
Odpisz
8 lutego 2021, 09:01
@Towarzysz777: Mi tam mówiono że ateiści też mogą iść do Nieba, o ile są dobrymi ludźmi.
Odpisz
Edytowano - 8 lutego 2021, 09:02
@PrequelFan: A w piśmie napisane, że bez wiary wejścia nie ma, to ma rację pismo czy człowiek żyjący 2000 lat po Chrystusie. Nawet czyściec jest dla tych którzy Boga miłują, a i tak do nieba jeszcze nie wejdą.
Odpisz
8 lutego 2021, 09:03
@Towarzysz777: W piśmie świętym nie jest napisane że pornografia to grzech a dzisiaj katolicy uważają że tak.
Głupio że Boga nie słuchają.
Odpisz
Edytowano - 8 lutego 2021, 09:05
@PrequelFan: Ale jest napisane że czyny na nieletnich są złe
Poza tym stanowisko kościoła opiera się na piśmie i soborach, na których nikt nigdy nie powiedział, że bez wiary i miłości do Boga można wejść do nieba
Odpisz
8 lutego 2021, 09:07
@Towarzysz777: ateiści nie nienawidzą boga, po prostu w niego nie wierzą. A poza tym oni idą do nieba, a boga wcale nie muszą widzieć nie? Z resztą, nie wiemy co jest w niebie
Odpisz
8 lutego 2021, 09:08
@Towarzysz777: Bóg kocha wszystkie swoje dzieci, nie tylko te wierzące
Odpisz
8 lutego 2021, 09:08
@Towarzysz777: To najwyraźniej punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Bo skąd masz wiedzieć czy aby to ludzie w piśmie się nie pomylili?
Odpisz
8 lutego 2021, 09:10
@Towarzysz777: Ci którzy pisali pisma święte może i byli natchnieni przez boga, ale to nie zbaczy, że nie mogli dopisywać rzeczy, które były wedłóg ich mniemania potrzebne
Odpisz
8 lutego 2021, 09:13
@PrequelFan: Może ta cała religia jest pomyłką, ale jedynym istniejącym zapisem na którym może ona polegać jest pismo w tym najbardziej nowy testament, jeżeli Jezus w piśmie coś mówi to chyba jego słuchać tak? Jeżeli nie wierzysz w to co w piśmie to w co wierzysz? W to co powie Rydzyk? Na pierwszym miejscu w kwestii wiary nie jest kościół a pismo, kościół je interpretuje i rozprowadza. Jeżeli Jezus coś powiedział i apostołowie to zapisali w piśmie i na tych słowach wyrosło chrześcijaństwo to jak można te słowa odrzucić?
Odpisz
8 lutego 2021, 09:14
@IgiPolski: Bóg kocha nawet tych w piekle ale oni nie kochają jego, nienawidzą go
Wyobraź sobie że chcesz komuś dać Willę a on nie chce i wybiera leżenie na śmieciach, weźmiesz go siłą do willi? I widzisz tym się różnisz, że nie dajesz wolnej woli w tym wypadku
Odpisz
Edytowano - 8 lutego 2021, 09:16
@Towarzysz777: to akurat prawdaz ale nie zgodzę się z tym, że nowy testament to najnowsze pismo od boga, bo w końcu byli jeszcze ludzie którym bóg się objawił
Odpisz
8 lutego 2021, 09:19
@IgiPolski: Hawking nie dość że nie wierzył to jeszcze próbował innym udowodnić, że nie istnieje, był nauczycielem przeciwko Bogu, zamiast nawracać sprowadzał na złą drogę, w piśmie setki razy wymienia się los jaki spotka takich, jak nie wierzysz w to co w piśmie to w co wierzysz? W słowa księdza? Jeżeli coś w NT jest, Jezus powie coś co spisane jest w NT, to albo w go wierzysz albo odrzucasz jego nauki, bo po nim z form nauki została tylko biblia, chyba że ci się objawia i cię uczy w inny sposób to super. Chrześcijaństwo opiera się na słowach Jezusa i jego życiu opisanym w NT, więc ktoś kto nie wierzy w prawdziwość słów Jezusa podąża za nim? No nie bardzo
Odpisz
Edytowano - 8 lutego 2021, 09:20
@IgiPolski: W 2013 roku rzecznik Watykanu stwierdził, że wszyscy ateiści idą do piekła niezależnie od ich uczynków. Z powodów wymienionych wyżej przez Towarzysza. Tak że mam nadzieję, że wózek Hawkinga ma dużą odporność na wysokie temperatury.
Odpisz
8 lutego 2021, 09:21
@IgiPolski: I są oczywiście objawienia i te uznane przez kościół za prawdziwe (a nie ktoś chory psychicznie) wliczają się w nauczanie kościoła jak objawienia Św. Faustyny o tym jak jest w czyśćcu i piekle
Odpisz
8 lutego 2021, 09:22
@Towarzysz777: ewentualnie możemy powiedzieć że ci dobrzy niewierzący mogą wybrać, czy pójść do nieba, czy do piekła
Odpisz
8 lutego 2021, 09:24
@Towarzysz777: a poza tym wiesz, kościów ne zawsze ma rację nie? W końcu palili na stosach kobiety umiące czytać
Odpisz
8 lutego 2021, 09:27
@IgiPolski: W takim razie wybierają piekło, bo nie miłują Boga, wejdziesz do domu nieznajomego?
Chyba, że pójdą do czyśćca, bo czyściec jest niepewnym stanem, znany jest tylko pośrednio, w piśmie nie ma mowy o czyśćcu tylko niebie i piekle, ale z listów apostołów wynika, że są dusze które cierpią a mogą przestać, czyli pójść do nieba, ale kto za życia nie pokochał Boga jak pokocha go w cierpieniu? Ludzie sami wybierają cierpienie, nie wybierając ukojenia, a gdy to cierpienie dostaną są źli zamiast na siebie to na Boga że na nich to cierpienie zesłał, mimo że nie chcieli do niego dołączyć, nie mają zamiaru go kochać i w piekle już zostają
Piekło nie jest torturami z woli Boga, piekło jest torturami z woli człowieka i diabła, bo kto nie dołącza do Boga tego przygarnia diabeł
Odpisz
Edytowano - 8 lutego 2021, 09:31
@IgiPolski: Kościół nie zawsze ma rację, sam mam wiele zarzutów wobec niego, bo na pierwszym miejscu jest pismo, na nim opiera się Kościół, więc jeżeli Kościół odrzuci coś co jest w piśmie np. dla swojego interesu, to rzeczywiście racji nie ma, ale prócz pisma co mamy? Kościół, jeżeli nie masz chęci studiowania 20 lat pisma jak to robią np. w Watykanie to musisz się oprzeć na ich wnioskach, ktoś kto zna pismo na pamięć i jego interpretacje będzie bliżej prawdy niż taka Halina co w życiu nawet w ręku pisma nie miała. Kościół po piśmie jest źródłem nauki, korzystamy z jego wniosków bo ludzie dochodzili do nich 2000 lat a my mamy kilkadziesiąt to byśmy żadnego z tych wniosków nie wysnuli
Odpisz
8 lutego 2021, 09:31
@IgiPolski: Niestety nie ty ustalasz Igi dogmaty kościelne i o ile papież nie powie inaczej to wszyscy ateiści, czyli odrzucający dobroć Boga, idą do piekła. Zresztą zastanawiam się po co w ogóle dla niewierzącego miałaby być wizja Nieba jeżeli i tak w nie nie wierzy? xd
Mnie to rybka jak różne religie widzą życie pośmiertne dla niewierzących, bo i tak nie wierzę w życie pośmiertne. Dlatego nie przejmuję się na przykład tym co religia nordycka mówiła na temat niewierzących w Walhalli, bo i tak nie wierzę w Walhallę, więc mnie to zwisa. Tak samo z chrześcijaństwem.
Odpisz
8 lutego 2021, 09:31
@Towarzysz777: Już widzę jak ateiści by mówili że nie wejdą do domu Boga.
Bo jak ateista był dobrym człowiekiem, pozwalał innym wierzyć w co chcą to na pewno pomyśli że nie zasłużył na Niebo, tylko dlatego że był ateistą.
Ogółem to myślę że nie ma czegoś jak wolna wola po śmierci w chrześcijaństwie, to Bóg decyduje co z tobą należy zrobić.
Odpisz
8 lutego 2021, 09:33
@Towarzysz777: Czyli że sugerujesz, że jeśli byłyś dobrym człowiekiem, który nie ma grzechu ale jest ateistą to i tak pójdzie do piekła, ponieważ nie wierzy w boga? A co jeśli to dziecko ateistów, które nie wierzy, ponieważ jego rodzice nie wierzą? Albo też dziecko ateistów, ktore umrze jeszcze przed tym, jak będzie mogło wybierać. Czy takie dziecko ateista, które umrze za wcześnie, pójdzie do piekła przez to, że jego rodzice nie wierzyli w boga?
Odpisz
8 lutego 2021, 09:39
@PrequelFan: No i widzisz, Ty nie wierzysz w wolną wolę po śmierci, a Jezus o niej mówił, bo to on i apostołowie głosili, że piekło jest dobrowolne, jak Jezus mówi że jest dobrowolne a Ty podajesz się za chrześcijanina to jak możesz nie słuchać Jezusa? Swoje "wierzę lub nie wierzę" musi opierać się na piśmie, to nie jest tak że wierzę w część chrześcijańskich wartości ale część nie bo to głupie nie fajne nie podoba mi się to pół na pół wierzę. Na pierwszym miejscu wierzymy że nowy testament, czyli przede wszystkim dzieje Jezusa i jego słowa nie są kłamstwem apostołów. Ateista całe życie nie wierzył w niebo to i po śmierci jeżeli jest, nie będzie chciał tam wejść i nie Ty o tym decydujesz ani ja, tak głosi KKK oparty na piśmie, może się mylić, ale w takim razie kto się nie myli? Ty się nie mylisz oczywiście jesteś doskonały idealny nieomylny ;) Bardziej niż pismo nawet
Odpisz
8 lutego 2021, 09:42
@Towarzysz777: Czy skoro ateista zobaczy, że niebo jednak istnieje, to czy nie będzie się chciał nawrócić? W końcu jeśli zobaczy, że coś, w co nie wierzył, jednak istnieje, to chyba będzie się chcaił nawrócić
Odpisz
8 lutego 2021, 09:42
@Towarzysz777: Znaczy mi to wisi, skoro nie wierzę.
Mówię tylko jak uważam że byłoby gdyby takie życie po śmierci istniało.
Chociaż często myślałem że każda religia jest błędna, bo Bóg tylko stworzył świat i pozostawił samemu sobie.
Odpisz
8 lutego 2021, 09:54
@IgiPolski: Wychowanie to sprawa drugorzędna, bo wpływa na naszą wolną wolę, nie jest to już świadoma decyzja, gdy ktoś ci wmówi lub rozkaże w coś nie wierzyć, ale jeżeli jesteś już stary, przeżyłeś bardzo wiele lat, przez które byłeś doświadczany i w których mogłeś zauważyć rękę Boską, Bóg nie przyjdzie i nie powie ci chodzi ze mną, będzie się objawiać w różnych momentach życia, to miałeś możliwość uwierzyć
Ponadto nikt nie broni niewierzącemu szukać prawdy, szukać Boga, chodzić do kościoła, rozmawiać z księżmi, uczestniczyć w życiu kościoła i wtedy się uwierzy,to że nie wierzysz od małego nie znaczy, że nie możesz szukać tego, ojciec jak będziesz mieć 60 lat nie zabroni ci iść do kościoła, Ty nie chcesz, raz że cię wychowano tak, ale dwa że wychowanie się skończyło, każdy ma wolną wolę, w Mądrości Syracha jest co do niewiernych ciekawe tłumaczenie na temat drzewa i tego, by się zastanawiać, kto je stworzył, nawet nie trzeba znać jego imienia
Kojarzysz kawał z kimś kto się topi i Bóg przysyła łodzie a on mówi "Nie, Bóg mnie uratuje"? Bóg w życiu każdego jest obecny, daje znaki, porusza umysł byś się zastanawiał nad tym czy istnieje, jeżeli przez całe życie stwierdzasz, że nie, to jesteś jak ktoś w rzece, on wyciąga rękę, a Ty nie korzystasz, nikt nie pójdzie do piekła, kto nie wybierze go dobrowolnie, więc to czy 80 latek dobrowolnie czy nie dobrowolnie nie wierzy, to kwestia już jego, bo nie wiesz czy mając możliwość dołączenia do Kościoła nie odrzucił go z pełną świadomością bo nim nie jesteś, tylko Bóg wie czy go odtrąciłeś czy nie, ale Hawking wszystkim oznajmił że dobrowolnie go odrzuca xD
Odpisz
8 lutego 2021, 09:58
@Towarzysz777: wiesz, człowiek uczy się całe życie, nawet po śmierci. Właśnie po śmierci też może wybrać, czy ostatecznie chce do boga, czy so diabła. To tylko jego wola, w końcu bóg dał nam wolę wlasną prawda?
Odpisz
8 lutego 2021, 10:00
@IgiPolski: Widzisz, a Jezus twierdzi, że się nie nawróci nawet gdy zobaczy, Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli, nawet w przypowieściach w piśmie jest wyraźnie pokazane, że jeżeli pójdziesz do nieba, a będziesz chciał ostrzec np swoich braci by się nawrócili, to to nic nie da, możesz im nawet anioła wysłać, może Jezus do nich przyjść, a oni powiedzą "Coś zjadłem, halucynacje, niestrawność mam" - nie uwierzą bo nie chcą, bo im tak wygodnie, a jeżeli uwierzą, to się nawrócą i zaczną żyć dobrze i uwierzą i do nieba wejdą.
Odpisz
8 lutego 2021, 10:01
@Towarzysz777: no właśnie, niektórzy mogą się nawrócić, a niektórzy nie. To tylko nasza wola
Odpisz
8 lutego 2021, 10:02
@IgiPolski: poza tym jeśli ateista chce to może się nawrócic jeszcze w niebie a jeśli nie chce to nie
Odpisz
8 lutego 2021, 10:03
@PrequelFan: Taki pogląd to deizm i również nie jest to pogląd chrześcijan, a jak wiemy z pisma tylko oni do nieba wchodzą.
Odpisz
8 lutego 2021, 10:04
@Towarzysz777: Czyli ze luterianie, prawosławni chrześcianie i inni wyznawcy boga, którzy nie są katolikami, z automatu idą do piekła, ponieważ nie są katolikami?
Odpisz
8 lutego 2021, 10:07
@IgiPolski: TAK WŁAŚNIE TO MÓWIĘ że dobrowolnie możesz wybrać czy chcesz do nieba czy do piekła i ci co idą do piekła dobrowolnie to wybrali, bo nie wybrali nieba, nie chcieli, ani za życia ani po śmierci, Ty wiesz czy ktoś chciał iść do nieba po śmierci czy nie chciał? Nie wiesz, ja też nie wiem, a pismo mówi, że chciał, to wydaje ci się absurdem, że ktoś dobrowolnie wybiera mękę, ale tak jest wg Kościoła i pisma, to nie wierząc w to, nie wierzysz w pismo, wierzysz w te fragmenty które się podobają ?
Odpisz
8 lutego 2021, 10:08
@IgiPolski: Przecież napisał że "chrześcijanie" czyli katolicy, protestanci, grekokatolicy, prawosławni itd
Odpisz
8 lutego 2021, 10:11
@Towarzysz777: no, ja cały czas pisałem że można wybrać czy pójdziesz do nieba czy do piekła lmao
Odpisz
8 lutego 2021, 10:11
@IgiPolski: Nie, chrześcijanie idą do nieba, nie sami katolicy, chrześcijanie nie z nazwy, a z czynów, Ci, którzy idą za Chrystusem, słuchają jego słów z pisma, a jeżeli ktoś nie zna pisma bo np mieszka w pogańskim plemieniu w Afryce, to jest jak z mądrością Syracha - Nie musi wierzyć w Jahwe i Jezusa, bo o nich nie wie, ale musi dobrze żyć i uznawać, że coś jest nad nim, że drzewo które tu wyrosło i cała przyroda jest dziełem jakiegoś Boga (uznajemy że jakiegoś, bo on nie wie o istnieniu żadnego Boga) i w tym wypadku nieznajomość pisma i Boga nie jest jego wyborem
Odpisz
Edytowano - 8 lutego 2021, 10:13
@IgiPolski: No ale rozmowa była o tym czy Hawking może pójść, a odpowiedź jest prosta - nie, nauczał błędnie, odrzucił Boga, dobrowolnie i w tym wypadku nawet nam to powiedział, stąd wiemy
Odpisz
8 lutego 2021, 10:14
@Towarzysz777: Ale ateista, który w żaden sposób nie wierzy w boga, ale jest dobrym człowiekim po prostu, pójdzie do piekła, ponieważ nie wierzy?
Odpisz
Edytowano - 8 lutego 2021, 10:15
@Towarzysz777: no niby tak, lecz można chyba brać pod uwagę, że ostatecznie może się nawrócić prawda? Tak CZYSTO teoretycznie
Odpisz
8 lutego 2021, 10:16
@IgiPolski: Albo do czyśćca, (bo na ten temat nie wiemy nic), ale na pewnie no od razu do nieba, takie jest stanowisko Kościoła i pisma czyli tej religii ogółem
Odpisz
8 lutego 2021, 10:18
@Towarzysz777: no ja myślę, że za niewiarę hawking musiałby ileś w czyśćcu pszesiedzieć. Czy możemy tak ten temat zostawić, dostojny panie?
Odpisz
Edytowano - 8 lutego 2021, 10:19
@IgiPolski: Jeżeli chciałby się nawrócić, to może pójść do nieba, ale że nie chce ¯\_(ツ)_/¯ Problem nie tkwi w tym, że jest za mało czasu, tylko że nie chcą, a przynajmniej tak głosi pismo, może się to wydawać absurdem, ale komu oceniać czy to absurd, nam? Gdyby spojrzeć z logiki to byś wylądował tak jak Hawking, chrześcijaństwo nie ma być logiczne, nie ma być jasne, bo mamy ograniczone ciało, coś co dla nas jest nielogiczne, może być logiczne, człowiek jest omylny, więc zawsze należy zakładać, że coś może być pomyłką, stąd zostaje wiara, ufność i miłość do innych, nic więcej
Tak możemy zostawić ten temat :D
Odpisz
8 lutego 2021, 10:21
@Towarzysz777: Bardzo dziękuję za miłą dyskusję, panie Towarzyszu :D
Odpisz
8 lutego 2021, 10:22
@Towarzysz777: Przynajmniej Hawking wiele nas nauczył w zakresie nauki.
Odpisz
8 lutego 2021, 11:43
@PrequelFan: No i chwała mu za to, ja sam interesuję się astrofizyką :)
Odpisz
8 lutego 2021, 18:50
@IgiPolski: mówisz głupoty a teoretycznie każdy obywatel jest równy więc najwięksi mordercy powinni być nie izolowani tylko trzymani w otoczeniu uczciwych ludzi. Myśl zanim piszesz jak świadomie grzeszysz i ateist z ciebie to wiedz że do piekła trafisz a jeżeli jesteś uczciwy i żyjesz zgodnie z Prawem Bożym to spotka cię nagroda
Odpisz
8 lutego 2021, 15:44
Dopiero dzisiaj wrzucono, a już admin przepuścił
Odpisz
Edytowano - 8 lutego 2021, 08:00
Ale ja głupi, przez chwilę myślałem, że Hawking zginął, ale przypomniałem sobie, że on nie żyje od paru lat i ogarnąłem o co chodzi.
Odpisz
8 lutego 2021, 08:27
@ddawdad: Ja póki nie załapałam że tam są schody + że on chyba od 3 lat nie żyje to myślałam, ze to jeden z tych obrazków że "dzisiaj zmarł ten i ten"
Odpisz
8 lutego 2021, 14:24
@ddawdad: może umarł wtedy ale do teraz nie wszedł po tych schodach
Odpisz
8 lutego 2021, 08:57
Zaraz przyjdzie Św piotr kopnie w wózek a ten poleci na samą górę
Odpisz
8 lutego 2021, 08:07
Ale on ten wózek ma elektryczny
Odpisz
8 lutego 2021, 08:08
@IgiPolski: ja pie*dolę XDDD
Odpisz
8 lutego 2021, 08:13
wiem xd
Odpisz
8 lutego 2021, 08:14
@IgiPolski: właśnie nie wiesz. usprawiedliwiasz się swoją głupotą.
Odpisz
8 lutego 2021, 08:16
w takim razie ten wózek jest może taki zwyczajny, co?
Odpisz
8 lutego 2021, 15:37
@IgiPolski: Co z tego że to elektryczny wózek. Nawet z elektrycznym nie mógłby wchodzić po schodach.
Odpisz
8 lutego 2021, 16:32
@Memixgroszkowaty: ale tam po bokach takie ścianki małe sąni one raczej sa płaskie nie?
Odpisz
8 lutego 2021, 08:00
Bóg dyskryminuje niepełnosprawnych...zaraz zadzwonimy do UE jakieś tam komisji
K...a takie mandaty dostanie N.I.E.B.O że się nie pozbierają
Odpisz