Ten ukośnik można zinterpretować nie jako znak mnożenia, ale kreskę ułamkową, i wtedy można zarówno widzieć to tak jak opisałeś, albo jako ułamk z 6-22 w liczniku, a 7 w mianowniku. W drugim przypadku wynik będzie inny. Dla tego tak ważne jest w działaniach matematycznych stosowanie nawiasów lub kresek ułamkowych. Chociaż tak jak napisałeś to chyba standardowy sposób interpretacji 6-22÷7, ten ukośnik jest trochę dezorientujący, bo nie jest poprawny i powszechnie przyjęty jako znak dzielenia interpretowany jak ÷.
@Midonik: ogólnie przyjmuję się że / oznacza kreskę ulamkową, a nie ÷ ale fakt nie jest to w pełni poprawne bo nie wiadomo czego dotyczy. Np. 12 - x/y + 6 × 7 nie wiadomo czy chodzi o całe wyrażenie czy tylko o x/y. Dlatego powinno się używać nawiasów przy użyciu "/" np. (12-x)/(y+6×7)
Zalogowałem się tylko po to żebyście wytłumaczyli mi logikę tych wszystkich "matematyków" mówiących że wynik jest inny zależnie czy bierzemy dzielenie czy ułamek? Dlaczego ma wyjść inny skoro ułamek to tak naprawdę inaczej zapisane dzielenie? zawsze końcowa wartość wychodzi nam 20/7 czyli w przybliżeniu 2.86, a 6-22 nie może być w liczniku gdyż nie ma tam nigdzie nawiasu inny wynik niż 2.86 który można zapisać jako 2 i 6/7 jest dla mnie niemożliwy
Komentarze
Odśwież5 czerwca 2023, 17:21
2 i sześć siódmych.
Odpisz
12 kwietnia 2021, 18:31
6-22/7 = 6-3,1428571428571428571428571428571 = 2,8571428571428571428571428571429. W przybliżeniu = 3.
Odpisz
Edytowano - 12 kwietnia 2021, 19:13
Ten ukośnik można zinterpretować nie jako znak mnożenia, ale kreskę ułamkową, i wtedy można zarówno widzieć to tak jak opisałeś, albo jako ułamk z 6-22 w liczniku, a 7 w mianowniku. W drugim przypadku wynik będzie inny. Dla tego tak ważne jest w działaniach matematycznych stosowanie nawiasów lub kresek ułamkowych. Chociaż tak jak napisałeś to chyba standardowy sposób interpretacji 6-22÷7, ten ukośnik jest trochę dezorientujący, bo nie jest poprawny i powszechnie przyjęty jako znak dzielenia interpretowany jak ÷.
Odpisz
12 kwietnia 2021, 19:37
Ewentualnie, używając matematyki z podstawówki 6-22/7=42/7-22/7=20/7 czyli 2 i 6/7
Odpisz
14 kwietnia 2021, 08:58
@Midonik: żeby 6 -22 uznać za licznik musiałoby być w nawiasie, a tak licznikiem jest tylko 22
Odpisz
14 kwietnia 2021, 09:20
@Midonik: Mi facetka mówiła, że kreska ułamkowa to to samo co "÷" czy jakoś tak
Odpisz
14 kwietnia 2021, 09:32
Bo tak jest, tylko trochę inaczej można to odczytać albo jako 22/7 albo 6-22/7.
Odpisz
14 kwietnia 2021, 11:58
@deadpool18: zgadzam się, ale gdyby było znak ÷, ukośnik / jest nie poprawny i róźnie można go interpretować.
Odpisz
14 kwietnia 2021, 12:21
@Midonik: ogólnie przyjmuję się że / oznacza kreskę ulamkową, a nie ÷ ale fakt nie jest to w pełni poprawne bo nie wiadomo czego dotyczy. Np. 12 - x/y + 6 × 7 nie wiadomo czy chodzi o całe wyrażenie czy tylko o x/y. Dlatego powinno się używać nawiasów przy użyciu "/" np. (12-x)/(y+6×7)
Odpisz
14 kwietnia 2021, 13:19
@deadpool18: No dokładnie
Odpisz
14 kwietnia 2021, 15:20
@Midonik: Co to niby znaczy "poprawny"?
Odpisz
14 kwietnia 2021, 15:21
https://sjp.pwn.pl/sjp/poprawny;2505021.html
Odpisz
14 kwietnia 2021, 17:33
Powszechnie używany w matematyce. Piszesz taki / na lekcji? No nie, a jak byś tak zrobił to by ci nie zaliczyli.
Odpisz
14 kwietnia 2021, 17:41
@Midonik: no to przecież piszę że "/" taki nie jest
Odpisz
14 kwietnia 2021, 20:49
@Midonik: Człowieku, to tylko symbol. Może być taki, jaki się chce, byleby z sensem pisać.
Odpisz
5 czerwca 2023, 17:20
Wiesz co to ułamki zwykłe?
Odpisz
14 kwietnia 2021, 23:51
6 - 22/7 = 6 - 3 1/7 = 2 i 6/7
Ale spokojnie baby w żabce też go nie znają
Odpisz
Edytowano - 14 kwietnia 2021, 23:40
Już wiem po co mi były te wszystkie lata matematyki
Odpisz
14 kwietnia 2021, 14:08
Zalogowałem się tylko po to żebyście wytłumaczyli mi logikę tych wszystkich "matematyków" mówiących że wynik jest inny zależnie czy bierzemy dzielenie czy ułamek? Dlaczego ma wyjść inny skoro ułamek to tak naprawdę inaczej zapisane dzielenie? zawsze końcowa wartość wychodzi nam 20/7 czyli w przybliżeniu 2.86, a 6-22 nie może być w liczniku gdyż nie ma tam nigdzie nawiasu inny wynik niż 2.86 który można zapisać jako 2 i 6/7 jest dla mnie niemożliwy
Odpisz
14 kwietnia 2021, 12:08
To ma kilka wyników, w zależności od tego, co damy nad ułamek...
A) 2.85714285714
B) -18.8571428571
C) -2.28571428571
D) Potop
Odpisz
Edytowano - 4 lipca 2022, 09:37
@Mikrus19: E) Krawężnik
Odpisz
14 kwietnia 2021, 12:00
Matematycy sie złączyli pod tym memem
Odpisz
14 kwietnia 2021, 11:52
2 i 6/7 mogę chodzić do żabki :D
Odpisz
14 kwietnia 2021, 08:20
Nie no fajne, ale nie chce mi się liczyć, po prostu zaufam społeczności jeja
Odpisz
14 kwietnia 2021, 08:49
@BigDzony: Proszę bardzo:
6 - 22/7 = 6-22:7 = 6- 3 1/7 = 42/7 - 22/7 = 10/7 = 2 6/7
Odpisz
14 kwietnia 2021, 09:09
@Loki_z_Asgardu: dziękuję serdecznie
Odpisz
14 kwietnia 2021, 10:34
@BigDzony: Proszę
Odpisz
14 kwietnia 2021, 09:16
Od kiedy żabka jest do 22? Zawsze była do 23
Odpisz
14 kwietnia 2021, 08:57
-2,857142857142857
Odpisz
Edytowano - 12 kwietnia 2021, 19:52
rysowane bylo rysikiem na naklejce na bananach z sparu wiec taka slaba jakosc
Odpisz
13 kwietnia 2021, 02:05
@KotBartek: Jakim cudem 6-22/7=6-22
Odpisz
14 kwietnia 2021, 08:38
@terminator5: potem to podzielił przez 7
Odpisz
Edytowano - 14 kwietnia 2021, 08:39
@KotBartek: Po pierwsze: z działania 6-22 wychodzi -16, po drugie: najpierw dzieli się, a potem odejmuje.
I to wychodzi 2,857142, albo, żeby być bardziej dokładny 2 i 6/7.
Odpisz
14 kwietnia 2021, 08:09
90% w kom:
a więc to czas....NA OBLICZENIA
Odpisz
14 kwietnia 2021, 08:02
6-22/7 = 6 - 3 1/7 = 2 6/7
Nawet byłoby to proste
Odpisz
12 kwietnia 2021, 21:15
Zabka wynajduję nową liczbe pi
Odpisz